Menu Utama

Hudud: Karpal Tolak Sebab Bukan Islam, Dyana Tolak Sebab…?

prk-l-intan-l8-May-650x350

SELAMA hari ini bukan main lagi PAS pertahan DAP menolak perlaksanaan hudud sebab katanya pemimpin DAP ini bukan Islam, mereka tidak faham Islam dan dengan itu tak mengapalah mereka tolak hudud.  UMNO pulak kafir tolak hudud sebab ramai pemimpin UMNO beragama Islam, itu ini dan sebagainya..malas nak ulang, semua orang tau.

Tapi hari ini, DAP calon Dyana Sofea untuk jadi ahli Parlimen di Teluk Intan dan budak Dyana ini (beragama Islam), awal-awal sudah jelaskan kalau ada pengundian hudud di Parlimen, dia akan tolak mentah-mentah sebab pada dia hudud ini bukan persoalan agama, tapi pendirian parti!!

Menyebut tentang itu, (tolak hudud sebab pendirian parti) penulis dah jelaskan dalam artikel pertama, penulis tidak mahu membosankan sesiapa dengan mengulangi benda sama dalam artikel kedua, yang penulis nak ‘tinggi terangkan’ (highlight) hari ini ialah apa pandangan PAS akan penolakan Dyana terhadap hudud?

Apa yang penulis tak tahu hari ini dari PAS ialah, kalau dulu Karpal tolak hudud, PAS rela sebab katanya dia bukan beragama Islam, oklah, sekarang yang Dyana ni macam mana pulak?  Bukan Islam jugak ke?

Boleh ke agaknya PAS jawab soalan mudah ini.  Penulis tak rasa penulis seorang saja nak tahu, ramai lagi yang diluar ini nak tahu juga apa pendirian PAS akan penolakan Dyana terhadap hudud – belum pun dia menang dan jadi ahli Parlimen.

Atau mungkin PAS ada 2 set jawapan untuk jenis Islam tapi sokong DAP macam Dyana.  Penulis katakan begitu sebab berdasarkan pengalaman, penulis tahu PAS sentiasa ada nas dan dalil (kadang-kadang yang dibuat sendiri) untuk menjustifikasi keadaan mengikut keperluan parti tersebut.

Yang PAS tak tahu, ahlinya bukan macam cina, letak batang pisang jadi calon DAP pun mereka akan sokong.  Ahli dan penyokong PAS sedikit sebanyak masih ada akal untuk menilai apa salah dan apa betul, sebab itu BN boleh rampas semula Kedah hanya setelah sepenggal PAS memerintah.

Maka itu persoalan itu nanti, pasti menuntut jawapan, dan penulis sendiri kalau berada di tempat kepimpinan PAS hari ini, tak tahu macam mana nak jawab tu, melainkan pusing sana dan pusing sini sajalah (spin).






31 Komen to Hudud: Karpal Tolak Sebab Bukan Islam, Dyana Tolak Sebab…?

  1. bujuk says:

    Aku ingat dia tolak hudud sebab dah d asuh oleh mak dia…. SU UMNO Ipoh barat, agaknya. Kemudian bergaul pulak dengan DAP yg. terang2 tolak hudud. Takpalah kita tengok dapat tak mak dia(su umno Ipoh Barat) betulkan anak dia.
    PAS patut tegur Dyana ni… kalau dia tak faham hudud jangan sebut pasal hudud. Kita tak boleh sayang parti politik lebih dari kita sayang dan cinta Allah dan rasulnya.

  2. mooo says:

    Inilah golongan yg lahir hasil kolonialisme. Aku tak sokong.

    Tapi umno sendiri yg memegang tampuk kuasa, tetapi mengapa tak buata apa2.

    Itu Prseiden UMNO ada kuasa, kenapa dia buat senyap???

  3. WTF says:

    Hehehe, baguslah kalau Mooh tak sokong DAPigs. Sila sarankan PAS supaya keluar dari Fuckutan Retard!!!

    Bujuk, setuju supaya PAS tegur budak Dyana ni, kalau boleh tegur sekali Dyana tu suapaya tutup aurat, okay Bujuk!!!

  4. WTF says:

    Hehehehe, jawapan Dyana Sofea dalam isu tudung

    https://m.youtube.com/watch?v=R5olLMWGTWA

    Kalau wanita UMNO yg kata gini sepertimana Dyana Sofea kata, sudah pasti ramai akan tuduh wanita UMNO tu KAFIR dan masuk neraka!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!

  5. mooo says:

    Kak Semah dah tua, tapi masih tak tutup aurat. Any comment?

  6. mooo says:

    Najib/Tun M tak nak tegur ka bini dia org..?

  7. WTF says:

    Hehehe. org tua jer ker kena tutup aurat Mooh???

    Kira, bila Rosmah yg tua tu tak bertudung, selera shawat Mooh “naik” ka???

    Hang ni, teruk betul taste hang ni Mooh, org nak yg muda2, hang pulak nak yg tua!!!

    Apa guna Mooh pakai ubat2 “tahan lama” dalam iklan Harakah dan Tranugkite, kalau Mooh pergi test ubat tu pada org tua!!!

    MUEH4444 TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  8. Najibulghunnah says:

    adoiiii WTF… hang spin citer syawat .. citer ubat kuat…. parahh…

  9. WTF says:

    Hehehe, org2 PAS memang parah bro Najibulghunnah

    Memang hakikat HARAKAH dan Tranukite banyak iklan2 ubat “Tahan Lama”

    Hehehehe

  10. baba says:

    karpal tolak, dyana tolak dan paling menghairankan pas sokong mereka…..jadi bermakna secara tak langsung pas juga menolak.

  11. bujuk says:

    Dyana ni walaupun ahli DAP tapi dia d asuh oleh UMNO. Keluarga dia UMNO… dari kecik dia jumpa wanita umno tak pakai tudung tu biasa. Orang umno kata walaupun tak pakai tudung tapi hati mereka baik. Jadi jangan salahkan dyana kalau umno parti melayu/islam tak dapat tutup aurat Azalina Othman , Rafidah Aziz dan Rosmah mansor. Mereka ni bekas ketua puteri, bekas ketua wanita dan Isteri PM. Malah semua isteri PM tidak bertudung termasuk Imam Hadhari. Umno tolong jawab bagi pihak mereka yg. terlibat dulu… sebelum menuding jari pada ahli DAP didikan UMNO.
    Bukan pula aku kata sokong dyana tak pakai tudung… tapi jika bapanya kutu berahak, bolehkah salahkan anak tak jadi Imam.

  12. dkds says:

    kita bagi peluang pada pencacai Pas nak jawab persoalan Karpal Tolak Sebab Bukan Islam, Dyana Tolak Sebab…?….gua di gunung jerai masih lagi kososng..bertapalah sampai 31 hb mei ini….kot2 nanti ada yang akan kata terima wahyu ke apa…dyana sofya di kecuali atas sebab pakai roket di dada

  13. mamat says:

    Apa hal timbul isu pakai tudung? Tudung itu Islam? Latifah Koya tu bertudung tapi mulut tak melambangkan orang Islam..camna tu

  14. WTF says:

    Bujuk oh Bujuk, bagi aku pendirian Dyana Sofea adalah bertudung itu adalah personal choice adalah pandangan kebanyakan wanita Islam yang tidak bertudung, tak kira parti mana pun Bujuk termasuk PAS.

    Aku yakin, suatu hari nanti Dyana Sofea dan wanita2 lain yg tidak menutup aurat akan sedar yg tidak menutup aurat adalah salah di sisi Islam dan sudah pasti mereka ini tahu bahawa mereka perlu bertanggungjawab dan perlu menjawab di akhirat nanti.

    Yang aku tak faham Bujuk, kenapa bila wanita2 UMNO tak bertudung, puak2 PAS secara berlebih2an mencaci, mencerca dan mengeji mereka tapi bila kena wanita DAP seperti Dyana Sofea, PAS boleh kata ini semua ajaran UMNO.

    Kena ingat, UMNO, PAS, DAP adalah parti politk, tapi bila PAS selalu mengambarkan yg ia lebih ALIM atau HOLIER THAN THOU, maka bila kena batang hidung sendiri, mulalah keluar DALIL yg mengarut bahawa amalan tidak bertudung ini adalah ajaran UMNO.

    In truth, sekiranya Dyana Sofea ini org UMNO, aku yakin PAS akan mencaci, mencerca dan mengeji Dyana Sofea sepertimana yg PAS lakukan terhadap Rosmah dan Siti Hasmah.

    The issue is not about tudung, ataupun tutup aurat, but the issue is why there is DOUBLE STANDARD dalam pandangan org2 PAS dalam hal ini.

    Aku tak kisah kalau penyokong2 PAS menegur seseorang secara personal supaya penyampaian dakwah sampai ke sasaran, dan bukan teguran secara meluahkan kata2
    cacian, makian dan kejian dalam internet seperti yg diamalkan oleh penyokong2 PAS terhadap Rosmah dan Siti Hasmah (who are both btw not even pemimpin negara Malaysia)

    Untuk menjawab teori hang Bujuk, nampaknya bolehlah kita andaikan seperti berikut:

    1) Ibu Stopa Ali ialah seorang pelacur, tu pasal Stopa Ali suka pelacur. Jadi kesemua wanita2 PAS adalah pelacur.
    2) Ibu Mat Syabu pulak suka tidur dgn lelaki selain daripada suami. Jadi kesemua wanita2 PAS suka tidur lelaki selain dari suami.
    3) Hadi Roi suka kahwin banyak sbb ibu Hadi Roi banyak laki. Jadi kesemua wanita2 PAS ada banyak laki.

    Boleh ker pandangan sebegini diterima oleh hang Bujuk???

    Pendapat aku, ibu Dyana Sofea mendidik anak dgn betul (ibu Dyana Sofea pakai tudung kan???), cuma mungkin tak sampai pengajaran dan pemahaman tersebut pada Dyana Sofea.

    Kepatuhan seseorang muslim terhadap hukum Islam takder kena mengena pun dgn pengangan politik seseorang. But bergantung kepada pemahaman anak2 apa yang diajar oleh ibu bapa.

  15. alimedanbaru says:

    bujuk kau jangan sibuk nak tuduh UMNO, UMNO. tengok sikit akidah pemimpin-pemimpin Pas tu sejak dulu tak henti-henti kafirkan orang. kau pasti ke orang UMNO tu kafir..kalau jawapn kau TIDAK..apamacam dgn status pemimpin kau tu. kalau ikut hukum mereka KAPIAKKKK BILA yang dituduh tidak kapiak.
    UDAHLAH BUJUK CAKAP ORANG, MUKA KAU SENDIRI YG TERLEBIH LEBIH.. Peerahh

  16. Mek esah says:

    Sebab darah umno nya masih menebal gamaknya….

  17. Rosmah87 says:

    OOII..
    KARPAL TOLAK SEBAB BUKAN ISLAM
    DYANA TOLAK WALAUPUN ISLAM
    UMNO PULA MACAM MANA?????

    HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAH

    SAYA=UMNO=TOLAK HUDUD=HIDUP UMNO

  18. Anwar Mohd Daswir says:

    “budak Dyana ini (beragama Islam), awal-awal sudah jelaskan kalau ada pengundian hudud di Parlimen, dia akan tolak mentah-mentah sebab pada dia hudud ini bukan persoalan agama, tapi pendirian parti!!” …..dah bebal budak nie.

    Dia tak pakai tudung tu tak salah…….menutup aurat meamng WAJIB, tapi rambut wanita bukan AURAT.

  19. stingray says:

    Nampak sgt bujuk ni pelacur agama..hang rasa kalau bapak hang perogol dulu, hang nk jd perogol jugak ke?….tolol sungguh si bujuk ni nk mempertahan ketololan PAS…hang nk spin lg ape bujuk…Tuhan dh balikkan ape yg hang tuduh pada org lain…

  20. acid says:

    Aku pun pelik dgn gerombolan macai PR ni, yg kafir pun sibuk nak bercakap pasal hudud dan Islam. Yang aku nampak depa ni tak dapat nak bezakan antara politik dan agama. Itu pasal lah cai2 ni tiba2 nak bising pasal tudung pulak. Masing2 nak tunjuk yg konon depa lebih Islam dari Islam yg lain.
    Sebenarnya akde salahnya kita bersangka baik dengan orang yg belum bertudung, sebab hidayah datang dari Allah. Dan iman serta akidah kita akan lebih terpelihara jika kita selalu menjaga kebersihan hati dan akal dari selalu bersangka buruk pada sesama muslim.

  21. stingray says:

    UMNO tolak Hudud AlagaPas pasai nk selamatkan bini2 lebai dari diseksa pungkok2 depa…rosmah87, hang x kesian ke dgn bini2 lebai..depa bongkok je 40% alamat kena sesah la selagi mau dgn pak kopiah….depa nk ambik ayaq sembahang pun kena berdiri tegak..klau dak…hang paham2 la…

  22. Hamba Ar Rahman says:

    Tak kiralah apa pun…yang pasti budak Diyana ni lebih sedap dipandang mata daripada Mak Lampir…ada sesapa tak setuju…hehehehe

  23. tuah says:

    individu dan islam adalah 2 perkara berbeza.kalau yg problem individu tak perlu perlu kaitkan dgn agama.adakah islam bermasalah atau individu yg bermasalah?

  24. korokstabang says:

    dyna tolak hudud sebab dyana sudah berjaya mentarbiah pemimpin tertinggi pas supaya menerima ketetapan dap bersama buku jingga, pas kini dan selamanya tetap bodo.

  25. sireh ke gagang says:

    kalau kita nak tengok gambaran lain pemikiran dan kenyataan pas dan pemimpin2nya berhubung isu hudud (isu ini isu murahan jajaan pas berdekad ) , KITA TENGOK LIDAH ULAR (semua spesis) . sama dan mirip sangat . Taqiyyah dah jadi darah daging pas berpuluh tahun dalam mengelirukan melayu spesis mek esah , bujuk dan moo . yang dapat laba keuntungan , cina spesis tony gunawan . apa kesudahan melayu2 yang jadi pekakas dan no otak ini akhirnya .

  26. bujuk says:

    Kepada wtf..
    mula2 hang kutuk Dyana tak pakai tudung, bila aku jawab dia belajar dari persekitaran pemimpin wanita umno yg. tak bertudung kerana ibu dia antara pemimpin wanita umno.. hang kata itu pilihan pulak. Memanglah pilihan, tapi antara dosa dan pahala. Lagi satu ini pandangan aku dan bukan pandangan PAS. Tentu pandangan korang tak boleh d terima sebagai pandangan umno. Aku juga takda keji-mengeji atau menghina, aku hanya sebut apa yg. ada depan mata. Jadi korang tak sepatutnya nak salahkan PAS atas kesalahan DAP dan PKR. Pemimpin DAP/PKR bukan pemimpin PAS, jadi PAS hanya boleh tegur/nasihat tapi tak boleh ambil tindakan seperti pada ahli sendiri.
    Jika ada pemimpin umno yg. tak sokong hudud, apalah yg. nak d harapkan pemimpin DAP berjuang untuk hudud. Tapi nak salahkan PAS atas pendirian mereka adalah tak betul.
    sting..
    Aku tak kata kalau bapak hang perogol, hang kena jadi perogol… tapi tentulah ganjil bapak hang nak marah2 bila hang tak boleh jadi hafiz atau tok imam. Lagi satu hang jangan dok hina hudud kalau hang tak faham betul-betul. Berdosa besar kita hina hukum Allah dan takda orang yg. berani memandai2 reka hukum Allah ikut selera mereka. Itu hang kena faham…

  27. raplahjingaa says:

    Udah-udah lah tu bujuk….loose sangat hujah hang mempertahankan DAP tuuuu, dia tak pakai tudung itu dia punya pasal. dia belajar kat UMNO ke kat PAS ke ( ada jugak activist perempuan PAS yang tak pakai tudung…macam budak perempuan botak kat dataran hari tu ) itu hanya remarks dari hang yang tak ada hujah concrete nak halalkan cara.

    hehehe….hang tak mengeji dan menghina ?? udah-udah la tu….tak ada orang jahat yang mengaku baik. Cerita hudud PAS ni, cukup-cukup lah…kita pun dah tahu hala tujunya…..0 !! ianya hanya gimmick politik PAS pada cai yang taksub ! hatta tuntutan asas Islam seperti beriman dan berbaik sesama manusia pun gagal PAS hayati…inikan pulak hudud !!

    Berdosa besar hina hukum Allah ?? bukan takat hukum je bujuk…nama Allah pun hangpa hina, sifat Allah pun hangpa hina….ada hati hang nak bersyarah di sini, mana mungkin golongan munafik macam PAS berniat baik pada Islam !!

  28. WTF says:

    Hahahaha, apakah Bujuk nak kata bahawa majoriti org2 PAS bila mengutuk, mencerca dan mengeji Rosmah Mansor, org2 PAS tersebut tak menyentuh akan Rosmah Mansor tak menutup aurat???

    Sorry la Bujuk, kebanyakan totok PAS tetap akan menyentuh ketrampilan Rosmah Mansor tidak menutup aurat ketika melafazkan kutukan, cercaan dan kejian terhadap Rosmah Mansor, yg bukan seorang ahli politik, hanya kebetulan seorang isteri kepada ahli politik yang dipilih untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia!!!

    Hang kata itu pandangan peribadi hang mengaitkan perangai anak dgn pendidikan ibu yg kebetulan merupakan ahli UMNO, tapi terus terang aku nak tanya hang Bujuk, kenapa Bujuk kena kaitkan dgn UMNO. Kalau ibu itu salah mendidik ataupun anaknya tak mendengar kata, itu sudah pasti bukan salah UMNO.

    Apakah nanti suatu hari nanti anak perempuan hang Bujuk berpakaian tak senonoh, apa pula kata hang nanti Bujuk bila masyarakat mengatakan bahawa ini adalah hasil didikan PAS??? Sudah tentu tak logik Bujuk, sebab didikan datang daripada Ibu Bapa, dan bukna PAS!!!

    Pandangan di mana perangai anak dgn pendidikan ibu yg kebetulan merupakan ahli UMNO, ini merupakan majoriti budak2 PAS dan FUCKUTAN RETARD lain (kalau hang tak caya Bujuk, hang tengok komen Mek Esah) just nak COVER dosa Dyana Sofea tidak menutup aurat.

    Bagi aku, tak kiralah dari parti mana anda menyokong, tegurlah (jika kenal secara personal Dyana Sofea tu) takpun doa supaya Dyana Sofea terbuka hati suatu hari nanti menutup aurat.

    Di sini, takder siapa salahkan PAS sekiranya tak mampu nak menegur ahli2 DAPigs dan PGayR yg beragama Islam tidak menutup aurat. Malah tak pula kami salahkan PAS sekiranya tak mampu memujuk ahli2 DAPigs dan PGayR yg beragama Islam untuk menyokong usul Hudud yg dibentangkan oleh PAS.

    Rasa BERSALAH ini terbit dalam diri ahli2 PAS sendiri, di mana ahli2 PAS kebanyakannya PERASAN amalan mereka cukup SEMPURNA, malah selalu mewar2kan dahulu bahawa DAPigs dan PGayR sudah FAHAM dan TERIMA ISLAM, eventhough semua tahu bahawa ini hanyalah WAYANG PAS.

    Inilah akibatnya bila PAS melacurkan agama Islam yg suci demi political mileage, jadi sekiranya ada ahli UMNO membangkitkan isu tidak bertudung ataupun hudud, ia adalah semata2 untuk MEMPERLI ahli2 PAS yg MENDABIK DADA PERASAN yg amalan mereka sempurna dan kononnya cuba menyakinkan ahli2 PAS yg sekutu mereka (DAPigs dan PGayR) sudah FAHAM dan TERIMA ISLAM.

    Terimalah hakikat, kebanyakan ahli2 PAS (termasuk hang Bujuk) hidup dalam dunia IMPIAN tersendiri, PERASAN yanng mereka adalah golongan HOLIER THAN THOU dan hidup bagai KATAK BAWAH TEMPURUNG. Hangpa semua kena TIPU HIDUP4444 dgn pemimpin PAS, yg mana pemimpin PAS CERDIK SIKIT dari hangpa semua!!!

  29. raplahjingaa says:

    Aik wtf ! bukan ka nik ajis dengan kembang hidung katakan DAP la ni dah faham Islam sejak berkawan dengan PAS ??

    Kat mana DAP paham pasal Islam ?? kat open house hari raya puasa kot.

  30. WTF says:

    Tu lah saudara raplahjingaa

    Nikcy Ajis KEMBANG HIDUNG bila kata DApigs la ni faham Islam sejak berkawaan dgn PAS, tu yang ahli2 PAS ni rasa BERSALAH bila DAPigs sendiri terus terang kata DAPigs tak setuju dgn pendirian PAS yg asyik mempermainkan isu Hudud!!!

  31. WTF says:

    Suatu RAHSIA yg tak ramai tahu!!!

    Ibu Dyana Sofea ni rupa2nya adalah bekas ahli Semangat 46!!!

    Boleh tak Bujuk kalau aku kaitkan bahawa pendidikan Dyana Sofea tidak menutup aurat adalah kerana didikan parti PAS ketika Dyana Sofea masih kecil di mana wantia2 PAS hanya bertudung, tapi perangai TAK SENONOH macam JALANG???

    Tentu hang tak setuju kata2 di atas, betul tak Bujuk!!! HANG NI SENANG KENA CHECKMATE LA BUJUK!!!

    Let’s make a THEORY CONSPIRCAY!!!

    Adakah masa Dyana Sofea kecil dahulu, ketika ibunya masih lagi ahli Semangat 46, lebai4444 PAS memberitahu saudari Dyana Sofea berkenaan FASAL 16 Enakmen Jenayah Syariah II kelantan 1993, di mana adalah tidak menjadi kesalahan untuk suami liwat isteri!!!

    Sudah tentulah bila Dyana Sofea sudah besar dan mendapat pendidikan tinggi, Dyana Sofea sedar bahawa perjuangan Hudud PAS adalah tidak betul dan zalim (siapa pulak suka juburnya kena tabuh dgn jantan, betul tak???).

    Lagipun masa kecil dulu, Dyana Sofea sendiri sudah menyaksikan dgn MATA SENDIRI akibat FASAL 16 Enakmen Jenayah Syariah II kelantan 1993 (air muka wanita PAS KELAT4444 waktu pagi Jumaat)

    Maka, sudah pastilah Dyana Sofea menentang Hudud PAS!!!

    MUEH4444 TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

    P/S:Okay tak garapan aku ni Bujuk, hang jangan ambik SERIOUS garapan aku ni Bujuk!!! Ini GURAUAN jer!!!

Leave a Reply