Menu Utama

Guan Eng Perlu Sedar Hudud Bukan Masalah MCA Kerana 90% Cina Sokong Pas

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mempersoalkan sekiranya MCA tidak akan menimbulkan isu hudud lagi apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjanjikan jawatan Kabinet untuk parti itu.

Malaysiakini.com melaporkan Guan Eng sebagai berkata, “Jelas sekali MCA takut tidak mendapat apa-apa jawatan dalam pentadbiran Najib, ia telah menyebabkan presiden MCA Liow Tiong Lai panik…”

“Adakah MCA berkeras untuk mendapatkan jawatan kerajaan sehingga MCA tidak berani mendesak Umno untuk menghalang PAS melaksanakan hudud ke atas orang Islam di Kelantan?,” soal Lim dalam satu kenyataan.

nik-aziz-lim-kit-siang-dapasTindakan Guan Eng untuk menyalahkan MCA sangat melucukan dan menunjukkan sikap hipokrit pemimpin DAP tersebut. Guan Eng tidak boleh menyalahkan sesiapa kecuali DAP kerana mereka yang meyakinkan masyarakat Cina bahawa Pas tidak akan melaksanakan hudud.

Dalam masa yang sama Guan Eng dan pemimpin DAP juga telah pergi ke kampung-kampung dan menyatakan kepada orang Melayu bahawa orang Cina kini telah menyokong Pas.

Apakah makna “orang cina menyokong Pas” ini? Ini bermakna orang Cina menyokong pelaksanaan Hudud di negara ini. Adalah tidak masuk akal untuk DAP yang berkempen berhabis-habisan untuk Pas kini menyalahkan MCA kerana tidak menghalang UMNO menyokong Hudud Pas.

Pas juga menyatakan kepada penyokong-penyokong meraka bahawa sokongan orang Cina terhadap Pas membuktikan mereka menyokong Hudud. Kononnya, yang menentang Hudud hanyalah UMNO.

Orang Cina dan DAP harus sedar bahawa 90% daripada mereka menyokong perjuangan PAS dalam pilihan raya lalu. Di kawasan=kawasan calon Pas bertanding, 90% kaum cina menyokong Pas. Justeru bagaimana MCA mahu mengatakan kaum Cina menolak undang-undang Hudud yang mahu dibawa oleh Pas.

Justeru bukan tanggungjawan MCA dan BN untuk menyuarakan pandangan kaum Cina dalam hal ini. Kaum Cina telah memberi sokongan kepada Hudud dalam pilihan raya 2008 dan 2014 melalui undi mereka kepada PAS.

Lim juga dilaporkan berkata Liow gagal “memarahi Menteri Umno di Jabatan Perdana Menteri Jamil Khir Baharom yang menghasut PAS di Parlimen pada 27 Mac untuk melaksanakan hudud ke atas orang Islam di Kelantan”.

Lim Guan Eng mungkin sudah hilang akal. Hakiaktnya MCA sudah hilang kuasa mewakili kaum Cina apabila lebih 90% kaum tersebut memberi sokongan kepada DAP pada pilihan raya lalu.

Lalu bantahan atau apa sahaja pandangan MCA hanya sekadar mewakili 10% kaum cina di negara ini. DAP harus bertanggungjawab kepada masyarakat Cina, bukannya MCA.






20 Komen to Guan Eng Perlu Sedar Hudud Bukan Masalah MCA Kerana 90% Cina Sokong Pas

  1. korokstabang says:

    Tok Pekong sudah gelabah berok bila pas tetap berkeras mahukan hudud mula lah tuding jari pada mca nampak sangat tok pekong sudah kecut telor hahahahaha

  2. mooo says:

    UMNO yg kununnya pejuang islam tu camner???

    Buat apa hangpa pi tanya pasal hudud kat kafir harbi…

  3. jentayu says:

    ala bodohnya moo ni. mmg sesuai la nama moo aka lembu tu utk kamu. dah terang lg bersuluh umno dah bg green light pd pas utk laksana hudud. pas kena la buat keje skit jgn malas sgt dan pandai cakap je. pegi draf elok2 hudud tu dan bentang di dun dulu pastu baru bawak ke parlimen. x ty pasal pasal hudud pun kapir harbi x kira dap, mca atau gerakan dah menjerit2 x mau. sbb ada manusia2 mcm ko ni la moo apa melayu islam nak buat x penah menjadi. cuba tgk geng2 kapir harbi dap, mca ngan gerakan yg ko kata tu. parti politik utk platform je. tp perjuangan tu cth sekolah cina, bahasa mandarin, budaya cina tu matlamat mereka. nak berpolitik kena bijak la. bukan jd lembu angguk2 geleng2 pd pemimpin pujaan ko je.

  4. Pemerhati says:

    kepada mooh….

    negeri Kelantan yang diperintah PASik rasa sudah bersedia untuk laksana hudud jadi kerajaan pusat kenalah sokong rang undang-undang(hudud) persendirian yang nak dibentangkan oleh kerajaan negeri PAS Kelantan…negeri-negeri lain yang diperintah UMNO/BN belum bersedia nak laksana hudud, belum bersedia bukan bermaksud menolak atau membantah perlaksanaan hudud

    selain orang Islam hudud harus juga dilaksana terhadap orang kafir jika tidak akan berlaku ketidakadilan tapi PAS dan mooh selama ini memberitahu orang kafir bahawa hudud tidak dilaksana terhadap mereka…sayang betul PAS dan mooh pada orang kafir tak nak tengok tangan mereka dipotong, sebat 100 kali atau direjam dengan batu sehingga mati…hehehehe

  5. armok says:

    So….moo ni pejuang Islam ke pejuang kafir ??? Kalau bersekutu dengan puak DAP tu camner ???

  6. Pemerhati says:

    nampaknya orang cina kafir tidak akan pangkah lagi PAS pada PRU14…Orang Melayu Islam yang terpaksa pangkah UMNO/BN pada PRU13 lepas kerana hilang kepercayaan kepada PAS tidak boleh tergesa-gesa membuat keputusan akan pangkah PAS balik pada PRU14, mereka harus tunggu, lihat dan menilai terlebih dulu bagaimana PAS laksana hudud di Kelantan sama ada ianya akan dilaksana secara adil atau tidak walaupun PAS bersetuju perlaksanaan hudud di Kelantan harus juga dilaksana terhadap orang bukan Islam

  7. rusaminum says:

    Panik dah si kafir nie….
    Inilah yang Allah nak tunjukkan pada kita semua. Islam akan jadi kuat jika kita menjunjung perintah Allah. Tidak perlu UMNO dan PAS duduk dalam satu bendera politik, cukup lah jika di satukan hati kita atas nama Islam, iman dan taqwa. Berpolitik tapi diletakkan Agama di hadapan. Patuh pada perintah Allah dan mengamalkan sunnah Nabi.
    Kan elok kita ada 2 parti Islam Melayu yang kuat. Saling menyokong antara satu sama lain. menegakkan kebenaran demi mencegah kemungkaran. Kesan nya kemakmuran akan dinikmati juga pada masyarakat bukan islam juga.
    Dalam UMNO dan PAS ada juga yang berkelakuan macam si kafir nie… ni yang perlu di cantas dulu.

  8. WTF says:

    Hehehe, Mooh MEROYAN la ni!!!

    Relaks la Mooh, PAS pun belum propose apa2 pasal hudud, hanya menyatakan hasrat jer!!!

    To Gone End, in TRUTH, the predicament of PAS hendak laksanakan hudud di Kelantan is YOUR OWN DOING!!!

    It is you, an EXTREMIST by nature convice the Chinese to vote for PAS, who is also an EXTREMIST!!!

    More than 90% Chinese has vote for PAS, and now you want to blame it to UMNO and MCA when PAS would like to implement Hudud law in Kelantan!!!

    Come on Gone End, we are not STUPID like Mooh and the rest of the cow in PAS!!! The fact of the matter is that this is all DAPigs FAULT!!!

    YOU REAP WHAT YOU SOW, GONE END!!!

    Jangan tak ambik credit wahai DAPigs bila ada tangan anak2 Cina kena potong nanti bila didapati BERSALAH mencuri!!!

  9. WTF says:

    Dan pesanan ini KHAS buat Mooh yg mengaku org PAS!!!

    “Macam ni nak lawan kerajaan, KEPALA BUTUH LA!!!. DUDUK DENGAR CERAMAH!!! Ni la Melayu, ni la MELAYU, MELAYU UMNO!!! WOOOOOOHHHHHH!!!”

    BTW, BEBUDAK HAMPAS PI DUDUK SANA JAUH4444, DENGAR CERAMAH!!! Bebudak SAMM dan ANARKI NAK RIOT!!!

    HAMPAS PI DUDUK JAUH4444 MOOH!!!! WOOOOOOOOOHHHHHHHH!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER MOOH!!!

  10. Badrole Amin says:

    aku nak bercakap sedikit tentang golongan khawarij, Muhammad Rasulullah SAW berkata golongan khawarij ini dia begitu benci(sampai sanggup mengkafir dan membunuh) pada saudara Islamnya yang lain tapi mereka membiarkan orang penyembah berhala…membiarkan orang penyembah berhala tentulah bermaksud golongan khawarij ini tidak suka berkonfrontasi/tidak berbalah/tidak mengapa-apakan/tidak bermusuh/tidak berperang seperti yang mereka lakukan kepada saudara Islamnya yang lain…kelampauan sifat dan sikap golongan khawarij ini sehingga membuat Rasullah SAW berkata jika jumpa bunuh saja mereka! ada sahabat Rasulullah hendak memenggal kepala mereka pun baginda tidak melarang…dalam erti kata lain boleh kita tafsirkan Rasulullah SAW membenarkan golongan khawarij ini diperangi…jika sesebuah negara Islam itu memilih untuk berdakwah dan menyedarkan golongan khawarij ini tentang kelampauan dan kesesatan mereka maka dakwah merupakan senjata untuk memerangi golongan khawarij ini dan begitulah sebaliknya sekiranya memilih untuk berperang yakni menamatkan riwayat hidup mereka bila kelampauan mereka sudah tidak boleh lagi membuat orang dapat terus bersabar

    berbalik kepada isu hudud yang hendak dilaksana di Kelantan(bergantung kepada keadilan dalam rang undang-undang persendirian hudud yang hendak dibentangkan oleh kerajaan negeri PAS Kelantan nanti dimana hudud dilaksana juga terhadap orang bukan Islam)……

    jika kerajaan negeri PAS Kelantan tidak bersetuju hudud harus dilaksana juga terhadap orang bukan Islam, apakah umat Islam tidak boleh ‘melabel’ PAS sebagai khawarij?

  11. bujuk says:

    Aku hanya harap tiada antara kita d sini yg. sokong kempen wanita MCA tolak hudud. Walaupun kita berbeza aliran politik jangan kita menolak sesuatu yg. di perintahkan Allah pada kita.

  12. anakbochek says:

    Rasanya takde pulak kat sini yang nak mengikut telunjuk MCA Bujuk. Tapi yang “agree to disagree” tu aku tahulah sapa…

    BTW aku taknak komen apa2 pasal hudud versi PAS ni. Let PAS speak and act accordingly. Kita nak tengok sekuat mana PAS ni dalam Pakatan.

  13. adi says:

    maaf aje le pada moo bagi saya dia tu buta + pekak = bodoh. maksud saya buta hati tak tahu bersyukur dan sabar.

  14. Hamba Ar Rahman says:

    Ngoklah kau ni Moo……

  15. Badrole Amin says:

    lupa aku nak sebut selain berdakwah dan memerangi golongan khawarij ini, pemerintah sesebuah negara Islam boleh juga mengambil tindakan(mengikut pertuntukkan undang-undang yang ada) saman atau mengisytihar(sebagai contoh melalui Yang Dipertuan Agong untuk negara seperti Malaysia) darurat(seperti dibawah perintah MAGERAN) terhadap sesebuah wilayah/negeri yang diperintah oleh golongan/parti khawarij ini yang melakukan kelampauan dan ketidakadilan terhadap orang Islam…pengisytiharan darurat(seperti dibawah perintah MAGERAN) bermakna kuasa golongan/parti khawarij yang memerintah sesebuah wilayah/negeri akan terbubar, pemerintah baru bagi mengembalikan keadilan akan dilantik/ditubuh di wilayah/negeri tersebut

    peduli apa jika ada penyokong dan pentaksub kepada golongan/parti khawarij ini berkata perintah MAGERAN merupakan undang-undang(tindakan) penjajah(kafir) iaitu British…jika hukumnya haram menggunakan(melaksana) perintah MAGERAN sudah tentu hukumnya lebih haram bila sesebuah pemerintah negara Islam terpaksa bertindak memerangi(dibenarkan oleh Islam) golongan/parti khawarij ini kerana telah melakukan kelampauan dan ketidakadilan terhadap orang Islam…tidak mustahil tindakan memerangi mereka(khawaraij) akan dikata haram juga sedangkan Islam membenarkannya

  16. gambus says:

    takde sapa pun yang sokong MCA kalau bab agama dan bangsa bujuk oiii , kami orang UMNO bukan macam PAS , demi DAPigs habis agama dan bangsa dijual dan dilacurkan !!!

  17. WTF says:

    Hehehehe…jangan lupa slogan ini saudara gambus:

    PAS FOR ALL
    ALLAH FOR ALL
    HUDUD JUST FOR MUSLIM

    NAPA HUDUD BUKAN FOR ALL JUGAK!!!

  18. jentayu says:

    Bujuk ni ada selektif memori. Bab yg dap tolak hudud tu xde plak dia nak komen

  19. dkds says:

    rasanya pengundi Cina dah menolak MCA…maka kempen anti hudud MCA tidak mendatangkan kesan pada mereka pun….setuju dengan pendapat penulis..bahawa DAPlah sekarang mewakili kaum cina sekarang…sekiranya DAP menolak maka 90% kaum cina yang undi Pas kerana menyokong DAP..semuanya telah ditipu…muahahahahahaha

  20. acid says:

    Gerenti konflik jiwa diorang ni sekarang ! wakakakakaka…

Leave a Reply

Threesome