Menu Utama

Gadis Melayu Jadi Barua DAP Hina UiTM Anjur Seminar Kalimah Allah

Mendapat pendidikan di Universiti Teknologi Mara (UiTM), akhirnya, Dyana Sofya Mohd Daud memilih untuk mendapat sumber pendapatan beliau daripada parti yang paling banyak menentang kepentingan bumiputera dan agama Islam – DAP.

Pada tahun lepas, Dayna Sofya dengan bangga menerima jawatan Setiausaha Politik kepada Ahli Parlimen Gelang Patah, “Supremo” DAP, Lim Kit Siang. Kononnya inilah bukti keterbukaan dan keikhlasan DAP kepada perpaduan kaum.

Hari ini, manusia Islam bernama Dyana Sofya ini sekali lagi membiarkan dirinya dipergunakan apabila tampil menyelar tindakan UiTM mengadakan seminar “Kalimah Allah dan Kristologi Kristian Nusantara” yang bertujuan membahaskan kebenaran mengenai penggunaan kalimah Allah dalam agama Kristian.

Menurut Dyana Sofya Mohd Daud tindakan membenarkan Ulama Indonesia memburukkan Kristianiti di hadapan pelajar bukan sahaja anti-perpaduan malah menyebabkan pelajar dan pengajar beragama Kristian di UiTM tersisih.

“This incident discredits my alma mater and I, along with many of my UiTM brothers and sisters, are definitely not happy with it.

“UiTM should have organised an inter-faith seminar highlighting shared basic principles across religions to show how our differences are superficial and our similarities are deep, encouraging understanding among different religions and strengthen unity and togetherness,” she added.

dyanaMengapa dalam banyak-banyak orang Dyana digunakan untuk memperlekehkan seminar yang dianjurkan oleh UiTM ini? Inilah agenda sebenar DAP menggunakan orang Melayu dan Islam sendiri untuk menghalang sebarang usaha memberi maklumat yang bertentangan dengan pandangan politik perkauman mereka.

Dakwaan bahawa seminar tersebut adalah anti kepada perpaduan nasional sangat tidak rasional kerana perpecahan telah pun berlaku apabila paderi Kristian mencabar keputusan Kerajaan mengharamkan penyalahgunaan kalimah Allah dalam kitab Bible bahasa Melayu.

Mengapa ketika itu Dyana tidak tampil mempertikaikan tindakan para paderi ini?

Oleh kerana Kristian mendakwa kalimah Allah sebahagian ajaran mereka maka sewajarnya, UiTM selaku antara universiti yang ditubuh berteraskan Islam, Melayu dan bumiputera, tampil mencari kebenaran.

“Looking at the title of the seminar, I myself as a graduate from UiTM was pleasantly surprised with UiTM’s openness to discuss a very sensitive issue and encourage intellectual discourse among the participants.

“Obviously, I was wrong after finding out that the content of the seminar was to demonise Christianity in the eyes of the participants.

“As stated in the event programme, there was a slot entitled ‘Christianity threat’ delivered by Insan LS Mokoginta from Indonesia,” she added.

Sebagai seorang Melayu beragama Islam yang mendapat pendidikan di UiTM, Dyana sekurang-kurangnya menghormati segela kelebihan yang keistimewaan yang beliau perolehi bukannya tampil merosakkan tempat yang pernah memberi pendidikan dan pelajaran kepada beliau.

Kritikan Dyana terhadap UiTM mengenai kebebasan membicarakan hal-hal sensitif sangat mengelirukan. Bukankah parti beliau yang menganjurkan keterbukaan dan ketelusan atas semua isu? Bukankah kerajaan dikritik oleh parti beliau apabila enggan mendedahkan rahsia ketenteraan negara kepada umum?

Bukankah parti beliau yang membelasah kerajaan apabila kerajaan cuba membendung perbincangan mengenai isu-isu agama, kaum dan raja-raja yang dianjurkan oleh peguam-peguam pro-Pakatan?

Sungguh memalukan bagi seorang gadis Melayu, beragama Islam, menikmati pelbagai faedah dan bantuan daripada sistem sedia ada sekarang apabila berjaya menyokong dan bekerja keras untuk parti yang menentang segala sistem yang beliau nikmati sebelum ini.

Lebih memalukan beliau merupakan graduan UiTM, universiti yang ditubuhkan hasil perjuangan orang Melayu dan UMNO, kini menyokong parti yang anti kepada sebarang bantuan kepada orang Melayu dan Bumiputera. Parti Malaysian Malaysia!

Saya hanya mampu berdoa janganlah anak saya suatu hari nanti jadi seperti gadis ini.

Tajuk di atas mungkin kasar. Tapi saya fikir ia sangat sesuai dengan manusia bernama Dyana ini!






30 Komen to Gadis Melayu Jadi Barua DAP Hina UiTM Anjur Seminar Kalimah Allah

  1. raplahjingaa says:

    hek elehh….” discredit my alma mater ” dia ingat dia sorang kot study kat UITM, dia dapat masuk pun sebab dia bumiputera, tu pun tak sedar diri jadi barua cina. Minah jenis macam ni, nampak Islam cuma pada pagi raya je.

  2. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Jngan kata pompuan nih..moo pon sama jugak,depa semua ni SYOK jadi barua DAP…org Melayu PR adalah melayu yg x boleh dipakai…kena SUAP apaa!!!!

  3. tony gunawan says:

    muka lawa!

  4. Pejuang IMR says:

    Sekali lagi aku nak tanya. Kali ini pada pompuan yang tak sedar di untung ni.
    Orang Kristian di Malaysia ni sebenarnya sembah apa dan siapa. Allah ke?

  5. kucing gandok says:

    tak de la lawo sgt

  6. Org Kampung says:

    Maseh penganut Islam ke dia ni????

  7. anti-pas haramjadah says:

    Dia dh kena rogol dan diliwat oleh dapig sepanjang thn lepas.

  8. tengkudin says:

    haramjadah punya betina…ko sapa?? mesti mak bapak dia tak ajar dia pasal Islam ni….

  9. hasnul rahman says:

    Salam 1Malaysia,
    Melayu memang mudah dibeli oleh cina dgn ringgit.
    Melayu jenis inilah yg sanggup jual agama, bangsa dan negara kerana ringgit.
    Harap-harap tak ramai Melayu yg jenis ini.
    Kalau ada ramai, lingkuplah negara bertuah ini.

  10. raplahjingaa says:

    hehehe…muka lawa toni ?? hang minat ke dengan perempuan ???

  11. Badrole Amin says:

    kalau bukan sebab kelentit tak potong mesti dah pernah makan babi sikit-sikit bersama pukimak haramjadah bapak rasis kit siang

  12. hentam ajelah says:

    …..marah betul korang…..Ada dia kisah..kita org islam patut ambil peluang dari serangan diaorg melawan dgn hujah secara terbuka sprt zakir nair buat…..ada berani?

  13. baba says:

    ni jenis bangsat yg lupa asal usul, bila dah kerja dgn dap, jadikan dap tokong dia

  14. bujuk says:

    Buatlah forum secara terhormat, tak salah kamu hentam kristian jika mereka dibenarkan bersuara. Setuju hentam ajelah… debat atau forum adalah media terbaik untuk sedarkan rakyat. Bagus dapat tingkatkan aqidah umat, tapi jangan sampai orang bersimpati pada kristian pulak.
    Jika kita pukul anak kecil yg. tak mampu melawan, orang akan benci kita walaupun anak kecil itu melakukan kesalahan. Fikir-fikirkan..

  15. Hamba Ar Rahman says:

    Mmm…nak salahkan Cina 100% pun tak boleh…melayu memang murah harganya…LKS kata melayu ni harganya RM50 jer….dengan RM50 kita boleh rasuah melayu senang2 jer…..kesiyan parent budak ni…tentu tak tahu anaknya udah jadi tali barut CIna……nak salahkan siapa kalau bukan masyarakat melayu sendiri…bila sudah jadi macam ni…baru kita nak melenting…kenapa bila budak2 jadi kurang ajar…mak bapak melayu tak boleh nak ajar atau tegur…..

  16. Hamba Ar Rahman says:

    Sebenarnya Cina ni stail dia lebih kurang jer…..dia akan bagi…bagi dan bagi……mula2 dia bagi….bagi…bagi….kalau kita takut terhutang budi…awal2 jgn ambil…mula2 dia memang bagi…dia kata konon saja2 bagi…atas dasar kawan dan lain2….ucapan terima kasih dan lain2…bos2 Cina ni pun pandai….bila budak tu ada masalah keluarga ker atau kewangan ker…depa tak lokek nak hulur dan bagi lagi…..dan dia memang akan pujuk dan seakan2 mendesak supaya kita ambil…jadi budak ni aku rasa…mulanya hanya bekerja jer ngan DAP ni…atas dasar kerja dan atas dasar professional…tapi maklumlah…bila dah byk sangat benda yg bos bagi…lama2 jadi tak boleh nak elak…dah terasa obliged pulak…dah kena psycho gitu…..so, ikut jer laa apa yg bos suruh….dah termakan budi lah tu…..

  17. adi says:

    doa adalah ibadat dan senjata orang islam. kita doa kan aje minah ni agar mendapat hidayah dari allah mukin dia kurang dalam ilmu agama. ya allah kau beri la jalan yang terbaik dan mudahkan dia memahami agama mu agar dia jangan terlalu jauh tersesat. hanya pada engkau la kami sembah dan pada engkau la kami mohon pertolongan.

  18. Badrole Amin says:

    kepada ‘bujuk’ dan ‘hentam ajelah’, korang berdua jangan jadi bodoh nak mampos macam babi dalam longkang makan taik…kalau korang berdua jumpa budak pompuan DAPigs tu, kafir haramjadah macam guan eng dll yang sibuk nak guna kalimah Allah, tanya pada mereka….

    tak tahu malu ke sibuk nak guna kalimah Allah tapi bantah Allah suruh laksana hudud dan tak nak ikut suruhan Allah kepada Jesus(Nabi Isa AS) melarang manusia sembah berhala, makan babi dan minum arak?

    kepada kafir haramjadah seperti guan eng, tak perlu berdakwah berhujah seperti Zakir Naik, cukup setakat bertanya seperti aku katakan itu…kalau ‘bujuk’ dan ‘hentam ajelah’ nak tolong jawabkan buat guan eng, silakan jangan malu-malu

  19. ibk says:

    Dia ni x menutup aurat(tudung kepala). Baik buat sekarang…

  20. acid says:

    Bebalnya kau bujuk ! Kau tahu tak seminar tu pasal apa dan apa yg di bincangkannya ?? Bukan pasal hentam kristian tapi pasal kalimah Allah ! Itu lah gunanya seminar tu di adakan bagi memberi penjelasan kepada ummah..

  21. james bond says:

    Script apek lim dia jadi tukang cakap je. Maklumla pompuan mcm ni mana reti berfikir. Untung apek dapat cheap staff.

  22. Badrole Amin says:

    seminar “Kalimah Allah dan Kristologi Kristian Nusantara” dibuat bersandarkan kajian dan fakta, ada ke patut bujuk kata seminar itu dibuat secara tidak terhormat…bujuk ni memang munafik betul kerana telah mempertahankan kafir tanpa asas

  23. Rosmah87 says:

    BRAVO GIRL!!!
    JANGAN PEDULIKAN ANJING UMNO DAN SEPUPU PAK IBRAHIM ALI NI SEMUA..
    U ARE WELCOME HERE IN BORNEO WHERE NO EXTREMIST EXIST.
    HHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAAHHA

  24. mzma says:

    11 tahun lalu Tun M dah menyatakannya dengan jelas tapi masih ramai yang tidak faham…

    OIC, 16 Oct 2003

    “We [Muslims] are actually very strong, 1.3 billion people cannot be simply wiped out. The Europeans killed 6 million Jews out of 12 million [during the Holocaust]. But today the Jews rule the world by proxy. They get others to fight and die for them. They invented socialism, communism, human rights and democracy so that persecuting them would appear to be wrong so they may enjoy equal rights with others. With these they have now gained control of the most powerful countries. And they, this tiny community, have become a world power.”

    Pada abad 21, yahudi sudah memperhalusi strateginya kepada “Muslim membunuh sesama Muslim” dengan membawa masuk pendekatan “People Power atau Kuasa Rakyat”. Ini telah terbukti kejayaannya menjatuhkan & menghuru-harakan sesebuah negara tanpa penglibatan mereka secara lansung untuk mengelakkan kehilangan nyawa dipihak mereka. Fahaman inilah yang dibawa masuk & telah diterap/praktikkan oleh seorang manusia Laknatullah yang bernama Anwar Ibrahim a.k.a Al-Juburi a.k.a Yahudi Melayu ke Malaysia. Pedekatan terbaru ini juga dikenali sebagai “Keajaiban Perang Saudara or The Magical Of Civil War”.

    1) Mesir, telah dikuasi oleh mereka sepenuhnya dengan berita terbaru “Penghapusan Ikhwanul Muslimin” setelah mereka dipergunakan untuk menjatuhkan Hosni Mubarak (musuh ketat Yahudi) & masih tidak stabil.

    2) Syria, masih berperang sesama Muslim..

    3) Libya, telah dikuasai oleh mereka & masih tidak stabil

    4) Lunan, telah dikuasai oleh mereka & masih tidak stabil..

    5) Tunisia, telah dikuasai oleh mereka & masih tidak stabil

  25. acid says:

    Terima kasih sdr, mzma . TERBAEK !

  26. marah rosli says:

    Dyana Sofiya ini saya tengok baru umur setengah tahun jagung.Patut budak ini kena buat research dahulu tentang berapa banyak seminar/forum seperti ini yang dianjurkan oleh kumpulan2 bukan Islam sebelum ini tanpa menjemput cerdikpandai Islam untuk memberi pandangan.Apa yang dibincangkan dalam majlis tersebut kita tak tahu.Dyana kena ambil tahu.Dyana seorang graduan,kenalah pandai buat research ok?Barulah ada balanced view.Awas Dyana..jangan terpedaya.Banyak gunakan fikiran daripada hati dan emosi.Perbanyakkan ilmu sebelum membuat sesuatu kenyataan,apatah dalam senario politik Malaysia dimasa kini.

  27. Anak Melayu says:

    Uitm adalah tempat melanjutkan pelajaran untuk pelajar melayu yang kurang cemerlang dalam SPM. Dari sini lahirlah UITM pemangkin kepada anak melayu yg kurang cemerlang, baik sikit dari Universiti Swasta. Jadinya Diyana ini salah seorang darinya. Tak hairanlah kalau dia memang tak boleh berfikir cara rasional dan agak bodoh sikit berbanding graduan di UTM atau UM atau UKM. Sama jugak macam mak dia yang tak boleh dapat apa-apa semasa dalam UMNO. Dok senget depan cina kang bangang tu……

  28. WTF says:

    Memang Dyana Sofya dan Yammy Samat kalau ikut “tafsiran” Rosmah 87 adalah golongan EXTREMIST, ahli PERKASA tu!!!

    Nampak sangat KEBODOHAN TIDAK TERBATAS milik Rosmah87 dan ahli2 DAP yang lain, tak buat RESEARCH dulu sebelum ambik Dyana Sofya sbg calon DAP di PRK Teluk Intan!!!

    Sat lagi, Dyana Sofya LOMPAT PARTI, terus Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng jatuh SAKIT JANTUNG!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  29. Pejuang IMR says:

    Melaka tidak mudah tumbang dengan Portugis tahun 1511 dulu kalau tidak disebabkan petualang Melayu yang buka pintu kota.
    Memang sangat sedih kerana peristiwa tersebut boleh berulang dengan bertambahnya melayu2 macam Dyana yang dengan senang hati ‘membuka pintu’ Ketuanan Melayu untuk memudahkan kita ‘diserang’ dan kalau boleh dihalau terus dari negara ini

  30. wong jowo says:

    tu muka gadis melayu ke..macam muka anak babi je

Leave a Reply

Threesome