Menu Utama

Fokus Utama DAP Pecahbelahkan Melayu Bukannya Hudud?

hudud umno

Isu hudud yang bakal dibawa ke Parlimen dalam masa terdekat ini begitu membimbangkan DAP. Ini memandangkan UMNO telah menyatakan sokongan terhadap hudud selagi ianya adil dan menurut hukum Allah bukannya sekadar “tangkap muat” untuk mengaburi mata rakyat. Dalam senario ini DAP sedar bahawa kepentingan Islam bakal menyatukan perpaduan Melayu di negara kita. Ini mencetuskan kebimbangan melampau memandangkan selama ini mereka telah berusaha keras untuk memecah belahkan bangsa Melayu.

Kini Lim guan Eng menggunakan isu pengkhianatan PAS. Kononnya PAS akan mengkhianati semua pengundi bukan Islam yang mengundi parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) baru-baru ini jika mereka meneruskan pelaksanaan undang-undang hudud di Kelantan. Kebimbangan utama DAP lebih kepada ruang dan peluang yang dibuka oleh PAS untuk memberi peluang kepada Barisan Nasional kononnya untuk memecahbelahkan “kekuatan” pakatan pembangkang.

Persoalannya adakah perlaksanaan hudud PAS hasil dari kerjasama sesama Islam iaitu UMNO akibat dari tertipu dan juga pengkhianatan pengundi bukan Islam? DAP juga menuduh PAS melakukan percanggahan kerana terus berada dalam pakatan tetapi pada masa sama menjalin kerjasama dengan UMNO melaksanakan hudud.

Sebenarnya ini membuktikan betapa kurang ajarnya DAP terhadap Islam. Mereka berusaha dengan apa cara sekalipun untuk memastikan Islam yang sempurna tidak dapat dilaksanakan di negara yang agama rasminya adalah Islam. Rakyat perlu sentiasa ingat hakikat ini.

Namun memang sesuatu yang memeranjatkan apabila Guan Eng sendiri mengaku bahawa UMNO mendapat sokongan dari ramai pengundi Melayu tanpa perlu berkempen tentang hudud. Hakikatnya UMNO tidak pernah mempergunakan Islam untuk meraih undi politik. Perjuangan UMNO dalam Islam jelas ikhlas. Dengan itu penubuhan satu jawatankuasa teknikal khas peringkat kebangsaan oleh Kerajaan Barisan Nasional dan Kerajaan PAS Kelantan bagi memastikan hudud dapat dilaksanakan sememangnya atas rasa tanggungjawab UMNO memertabatkan Islam.

Betulkah persoalan mengenai hudud sebagai hukuman ‘potong tangan’ merupakan antara sebab mengapa undang-undang Islam itu mendapat tentangan daripada kalangan orang bukan Islam terutamanya DAP dan MCA. Namun realitinya, ini bukanlah sebab utama. Hukuman “potong tangan” hanyalah sebab sampingan untuk DAP dan MCA tolak hudud.

Dalam ertikata lain, sebenarnya mereka tahu bahawa undang-undang Islam tidak sezalim yang mereka cuba gambarkan. Tambahan pula DAP dan MCA ini sebenarnya agak arif tentang undang-undang komunis yang jauh lebih zalim memandangkan nenek moyang mereka di negara China masih lagi dibelenggu dengan pemerintahan komunis.

Melalui perlaksanaan hudud, hukuman potong tangan terhadap orang yang mencuri hanya akan dijalankan setelah melalui proses pembuktian yang amat teliti. Tidak semua yang mencuri akan dipotong tangan kerana dalam hudud ada prosesnya. Pertimbangan berat dan jumlah kesalahan akan diambil kira. Konsep memaafkan pencuri dengan syarat dipulangkan balik barang yang dicuri juga ada di dalam hudud. Selain daripada itu, walaupun telah dijatuhkan hukuman potong tangan sekalipun, mereka masih ada proses rayuan yang boleh dilakukan.

Oleh itu penolakan hudud oleh DAP sebenarnya merupakan penolakkan terhadap hakikat bahawa Islam merupakan agama rasmi Malaysia. Dan hakikat Islam dapat menyatukan bangsa Melayu di negara kita bakal memusnahkan impian mereka untuk menguasai negara.



(Next News) »



16 Komen to Fokus Utama DAP Pecahbelahkan Melayu Bukannya Hudud?

  1. baba says:

    pas pun sebenarnya bukan nak laksanakan hudud tapi pasal tersepit dgn janjinya

  2. rusaminum says:

    Apa lah yang susah sangat ni…. kalau takut tangan kene potong, jangan mencuri. Taknak kene sula, jgn berzina. Susah sangat ke?
    Seluruh yang memusuhi islam, amat takuti jika umat islam bersatu, contohnya DAP. DAP dah berjaya mengugut seluruh org cina supaya menyokong partinya tapi masih gagal untuk kuasai negara ini. Bayangkan jika islam melayu bersatu? Adalah menjadi tanggungjawab setiap yang beriman pada Allah Taala, mempertahankan hak agama Allah ini.
    Ini baru jihad. Jihad Fisabilillah.
    Aritu, si kafir laknat minta korang guling-guling atas jalan, korang buat. Di suruh melompat-lompat macam beruk, korang buat. Bergaduh sama sendiri, korang buat. BODOH.
    Nah, sekarang seruan Jihad dah sampai, tak kan terngangga aje. Bukan kene masuk duit dalam tin milo pun. Hanya pertahankan kebaikkan dan mencegah kemungkaran.

  3. gambus says:

    apa yang aku nak ialah Hudud dikenakan untuk semua !!! .. TAPI sayangnya PAS selangor yang selalo dok kafirkan dan murtadkan sesama agama pun sampai hari ini hanya bagi keterangan untuk tgk dulu apa yang kelantan buat !! padahal semenjak berpuluh tahun lagi baruaaa ni laa yang sibuk kafirkan UMNO tapi sekarang dah tak mampu kee ???

  4. Semangat Dato' Haron says:

    PAS FOR ALL
    ALLAH FOR ALL
    HUDUD FOR ALL

  5. tony gunawan says:

    orang bukan islam di malaysia tak payah takut kerana pas sudah kata hudud hanya untuk orang islam saja!

    PAS FOR ALL
    ALLAH FOR ALL
    HUDUD JUST FOR MUSLIM
    say WTF!

  6. dkds says:

    DAP berang dengan sikap Pas yang tidak banyak memberi kerjasama dalam kempen samaratanya….

  7. system baru says:

    hudud untuk semua
    tony tak puas hati pergi balik china lah, 59 kaum china terima hukum karma di china pun ada dasar bumiputera kaum han
    kenapa tony takut hukum hudud sebab tak dapat tony bisnes china doll lagi,

  8. hentam ajelah says:

    ….ingatlah tony pas kata macamtu sbb bahasa politik….bila umno bagi lampu hijau maksudnya kesemua kaum kena ikut….baik hang belajar mengucap awal2……

  9. raplahjingaa says:

    DAP FOR CHINESE
    CRIME FOR CHINESE
    EXOTIC ANIMAL FOR CHINESE

    MALAYSIA IS A MALAY STATE !

    hehehe..dey toni gayboy hang mandi air lombong hari tu…..rambut hang dah blonde ke ???

  10. WTF says:

    Hehehe. ingatkan Mooh jer BODOW asyik cut & paste

    Rupa4444nya Tony Gay pun sama BODOW jugak macam Mooh!!!

    Cut & paste pun sekerat4444!!!! Kesian budak lulusan SRJKC ni!!!

  11. bujuk says:

    Inilah masalahnya…
    Dulu… malah sekarang pun orang cina/india takut masuk Islam(terima Islam) kerana d takut-takutkan dengan potong lancau. Sedangkan potong lancau tu bukan satu kewajipan dan sebab itu d namakan SUNAT. Orang islam yg. beriman akan sanggup berkorban apa saja… tapi bila sebelum mereka beriman d takutkan dengan potong lancau maka hingga kini mereka terbawa2 takutkan Islam(kononnya zalim) sebab kena potong lancau.
    Berbalik pada hudud… jika kita ingat lagi sekitar 90’an bila PAS war-warkan hukum hudud, maka bergendanglah segolongan yg. mengatakan mereka muslim… hudud potong tangan untuk takutkan non-muslim. Tujuannya semua non-muslim akan anti PAS. Untuk lebih tragis mereka si penglipurlara sebut nak makan sup tangan datang k’tan. Tujuannya hanya satu… supaya orang takut dengan PAS. Adakah hudud seperti itu? apakah semudah itu nak potong tangan… inilah jadinya bila kita war-warkan benda yg. salah pada orang yg. jahil hingga bertahun-tahun. Hingga lekat d kepala mereka .. bila hudud d laksanakan maka tangan mereka kena potong.
    Jadi betullah sekarang Pemuda UMNO kata akan beri penerangan sebenar tentang huhud. Semoga berjaya…

  12. bujuk says:

    Aku ambik dari forum mykmu, dasar bantu najib…

    2. ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI PERSEKUTUAN

    Selaras dengan ini semua sekolah kebangsaan akan diwajibkan mengajar hukum hudud sebagai asas pengetahuan dimana hukum hudud akan di kuatkuasakan pada tahun 2020. Peruntukan besar untuk semua sekolah kebangsaan.

    Jika dari dulu cadang camni… tidak la kita mengekor brunei dalam bab hudud ni.

  13. WTF says:

    Yang suka takutkan non muslim dari masuk agama Islam ialah orang PAS, depa yg suka cerita potong lancau ni!!!

    Nak tipu pun agak4444lah Bujuk, semua tahu DAPigs, MCA dan Gerakan ni anti Hudud, bila PAS bukak semula cerita lama nak buat Hudud di negeri Kelantan, mulalah depa maki hamun kat PAS. Perasaan anti-hudud takder kena mengena dgn UMNO Bujuk, tapi kena mengena dgn “FEAR OF THE UNKNOWN”.

    Siapa penglipulara yg kata “Nak makan sup tangan datang Kelantan???” Sebutlah nama dia, kalau percaya pada KEBENARAN!!!

    Dan awat PAS DEPENDS pada PEMUDA UMNO nak beri keterangan pasal Hudud, PAS selama ni hanya tahu DUDUK DENGAR CERAMAH ja ka???

    HAHAHAHA, walaupun pengajaran mengenai Hudud dimasukkan ke dalam mana2 mata pelajaran am di sekolah2 kebangsaan, belum tentu Hudud akan dilaksanakan di Malaysia. Perlaksanaan Hudud perlukan POLITICAL WILL, bukan pemahaman apa itu Hudud pada masyarakat Malaysia!!!

  14. raplahjingaa says:

    Errrr….bujuk, apasal timbalan presiden PAS, bang mat sabu kita senyap ruyup je, sejak semenjak ni ??? tak dengar pun hudud dari mulut dia ?? apa cerita ni ??

    hehehehe….mat sabu cakap banyak kalau, guan eng akan tarik elaun sebulan RM 15,000 sebagai pengarah non executive Bekalan Air Pulau Pinang.

    Aku dok tunggu statement pasal hudud sejak kebelakangan ni dari TIMBALAN PRESIDEN PAS……bila ni ???

  15. Tony. Tak yah takut. Tapi u perlu takut if u buat jenayah k. Simple as tht. So relax bro.
    That is the beauty of this islam law.. U do agree with prevention is better than cure? Than this the thing. Think wisely k. Cool bro.
    As for pas samada buat ni utk kepentingan politik or not.. It does not matter. As long as intipatinya ke arah islam yg lebih baik untuk tanah melayu. Insya Allah kita sokong sama2 pas dan umno se islam.

  16. gambus says:

    hahah berbelit munafik bujuk ni , yang kata potong lancau tu orang bodoh dan percaya tu memang laa bodoh .. bersunat pun taktahu

    sama juga hudud , bukan tahun 90an jee bujuk dari sebelum ni pun PAS dah permainkan hkum hudud demi politik , sampai hari ni PAS tak pernah buat apa-apa , nak buat hudud pun tak pernah siap sampai banyak salah , nak bina infrastuktur hudud pun baru tahun 2013 nak bagi , itupun HANYA RM1 juta ?? padahal harta pemimpin PAS semua dah bertaus juta , nak buat bangunan PAS pun lebih mahal daripada hudud !!!

    memang laa kena potong tangan kalau buat salah , kalau tak buat salah tak payah takut !!! tapi PAS apa buat pemimpin PAS selangor yang dah hais kafirkan dan murtadkan orang pun tak bersedia nak buat hudud !!! kana tgk kelantan dulu hahaha padahal habis semua orang Islam pemimpin celaka PAS ni dah kasi jatuh kafir dan murtad !!! ni laa sikap pelacur agama oleh pemimpin PAS

    kita tgk jee laa PAS berani kee tak nak usulkan hudud hahahahahahaahah dan kedengaran ramai ahli DUN PAS akan keluar parti kalau mereka keluar Pakatan , sebab apa ?? sebab duit laaaaa , kalau keluar Pakatan nanti kena letak jawatan dan takkan diberi elaun oleh DAPigs hahahahahaha

    yang best sekali pemimpin PAS banyak yang diam , terutama mat sabu , inilah jadinya bila parti dipimpin oleh kaki khalwat , kaki zina dan ada video seks hahahahaahahahah

Leave a Reply

Threesome