Menu Utama

Fitnah Dan Penipuan Jadi Strategi Kempen DAP

Oleh Shaz

DAP amat jelas dilihat menggunakan strategi “Fitnah dan Tipu” di sepanjang kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Teluk Intan P076.

Calon DAP untuk PRK Teluk Intan, Dyana Sofya, walaupun dikatakan muda berusia 27 tahun, namun cukup handal dalam menipu sehingga penulis sendiri tidak terkira jumlah penipuannya sepanjang berkempen.

Ini tidak menghairankan kerana DAP sendiri berjuang atas penipuan serta penindasan terhadap kaum Melayu dan India.
Terbaru, puak-puak DAP mengambil kesempatan atas sebuah bencana kebakaran yang berlaku lebih kurang jam 2 pagi tadi di sebuah kilang perabot di Jalan Changkat Jong, B&B Furniture yang terletak bersebelahan Kuil Vellai Vinayagar berhampiran restoran terkenal di Teluk Intan, Gulam Rasul.

Puak-puak penipu ini telah menghebahkan dan menggunakan gambar kebaran kilang perabot tersebut dan mendakwa bahawa kebakaran tersebut adalah insiden UMNO membakar bilik gerakan DAP di Jalan Changkat Jong.

Laporan berita sebenar insiden berkenaan telah disiarkan oleh feldavoice.com pada jam 3.42 pagi tadi dan disahkan sendiri oleh editor portal berkenaan yang berada di tempat kejadian.

Di dalam insiden berkenaan, Presiden PPP, Datuk Seri Dr M Kayveas turut berada di lokasi kejadian secara kebetulan dan beliau turut membantu melancarkan kerja-kerja Bomba & Penyelamat dari Balai Teluk Intan.

Penulis tidak mahu mengulas tentang kejadian kebakaran yang berlaku awal pagi tadi kerana pembaca boleh mengakses portal feldavoice.com untuk membaca berita penuh serta gambar-gambar sebenar kejadian yang turut dimuatkan di FB Barisan Nasional Teluk Intan. [https://www.facebook.com/BarisanNasionalTelukIntan]

Penulis ingin menarik perhatian pembaca akan sikap biadap DAP yang mengambil kesempatan atas bencana yang berlaku di Teluk Intan yang sedang hangat dengan PRK Parlimen.

Persoalannya, kenapa UMNO yang difitnah membakar sedangkan calon yang bertanding adalah dari Parti Gerakan?
Ini jelas menunjukkan bahawa DAP sendiri tiada keyakinan menang jika bersikap telus dan jujur dalam berkempen.

Berlainan sikapnya dengan BN dan calon BN, Datuk Mah Siew Keong yang sentiasa jujur dan telus sepanjang berkempen di PRK Teluk Intan ini.

Kalah atau menang kemudian kira, yang penting sikap jujur dan telus menjadi keutamaan kempen BN di PRK Teluk Intan.
Penulis sedia maklum bahawa calon BN dalam PRK Teluk Intan, Datuk Mah seorang yang bersih dan fakta ini tidak dapat dinafikan oleh warga Teluk Intan mahupun DAP sendiri.

Ini menimbulkan kegerunan Dyana dan DAP dalam pertembungan 1 lawan 1 dalam PRK ini.

Manakan tidak, Dyana telah didedahkan media dengan pelbagai siri penipuan yang akhirnya menjerat dirinya sendiri.
Sedangkan Datuk Mah pula adalah anak jutawan Teluk Intan dan bersih dari sebarang skandal, penipuan mahupun penyelewengan.

Didalam sidang media petang semalam, Datuk Mah juga turut menyelar gaya kempen DAP yang banyak menipu dalam meraih undi warga Teluk Intan.

Apa yang menimbulkan kehairanan penulis adalah, DAP cukup gah menyatakan keyakinannya untuk menang dalam PRK ini namun tindak tanduk DAP dan calonnya menunjukkan yang sebaliknya.

Selepas ini, apa pula penipuan dan fitnah yang akan dihidangkan DAP dan Dyana kepada pengundi-pengundi di Teluk Intan ?






12 Komen to Fitnah Dan Penipuan Jadi Strategi Kempen DAP

  1. baba says:

    memang dajal la pakatan ni, hanya dajal saja suka fitnah mcm2 . dajal2 ni juga telah pecahbelahkan umat islam kat malaysia.

  2. Pak Tho says:

    Dah jenis kaum makan babi, perangai pun macam babi lh. Segala yg buruk dan busuk, berpenyakit sudah sinonim dengan dap dan bangsa cina ni. Babi tetap babi. Najis sebdiri pun makan. Cina + dap = BABI

  3. bangKano says:

    Kenapa puak puak pembangkang sering mengguna kan doktrin pembohongan & pemfitnahan untuk melemah kan pihak lawan nya yang telah,sedang & akan memegang kuasa pemerentahan negagha Jawaban nya amat mudah jerrr.

    Kebanyakan rakyat Malaysia terutama kaum melayu memang serba jahil akan maklumat & fakta perundangan. Malaih membaca menyebab kan depa bodo sakan mudah di paralat kan oleh pihak berkepentingan politis & ekonomis.Jadi maka wajar la parti DAP,PKR & hamPAS begitu selesa membohongi rakyat bebal lagi jahil dalam serba serbi untuk mengeliru kan minda depa yang dah tak leh nak berpikir lagi. Fenomena ni tak pernah pun berlaku di negagha benua Eropah & Amerika Utara la ni….kerana jumlah rakyat depa dah ramai yang celek maklumat & berintelektual tinggi bukan kat Malaysia ni masih ramai lagi yang tetap bangang semacam jerrr…..!!!!

  4. bujuk says:

    Sebab tu jangan mengugut nak bakar bangunan DAP. Gerakan tak pernah ugut nak bakar bangunan DAP kecuali UMNO. Bagaimana KALAU orang kata ahli umno termakan provokasi Pemuda UMNO nak bakar bangunan HQ DAP?
    Menteri KDN mana… nak dengar juga ulasan dia.
    Kesian la umno ni, Gerakan yg. bertarung umno yg. cedera.

  5. bleu says:

    Hhmm..pembela DAP..

  6. armok says:

    Hoi bujuk. Siapa yg di celakakan oleh DAP ? UMNO ke Gerakan ? Lain kali kalau nak komen, pakai otak, bukan pakai kepala lutut !

  7. gambus says:

    bodoh punya puak munafik PAS , inilah bila dah permainkan hukum Allah sesuka hati tapi bodoh dan tak faham isu , woiii bujuk padan muka dengan DAPigs itulah sapa suruh main api dengan UMNO .. hahaha merengek laa kau demi DAPigs yang tolak hudud PAS tu wakakakakaka

    UMNO bukan macam PAS , PAS sendiiri boleh permainkan hukum tak bertudung yang sentiasa dilemparkan mereka demi politik DAPigs hahaha PAS sendiri sanggup permainkan hukum hudud demi politik DAPigs dan PAS juga sanggup mempermainkan hukum kafir murtad demi politik DAPigs .. itulah PAS yang akan mempermainkan hukum Allah dan mempermainkan nas Al quran untuk DAPigs

  8. bujuk says:

    UMNO d jadikan punching bag untuk pertahankan Gerakan. Bangga kah korang jadi ahli umno? Lain kali jangan bertindak bodoh… cukup la M.Said sorang.

  9. gambus says:

    UMNO tak payah pertahaankan gerakan pun DAPigs dah memang jadikan UMNO sebagai punching bag .. sebab kebencian DAPigs kepada Islam dan Melayu di Malaysia ini , ini yang buat aku bertambah bangga pertahankan UMNO ..

    jangan jadi bodoh macam pemimpin PAS macam hadi dan nik ajis serta segala pemimpin baruaa PAS , dulu sesiapa tolak hudud tanpa kompromi adalah menolak Islam dan harus diperangi dan jatuh murtad .. tapi bila calon DAPigs yang Islam tolak hudud PAS , tiba-tiba ia bukan satu isu , malah pemimpin PAS semuanya menyokong dyana yang menolak hudud ni hahahaha , mana hukum kafir dan murtad ??? mana yang pemimpin PAS kata tolak Islam kalau tak sokong hudud??? tu belum masuk lagi dengan hukum tidak bertudung oleh puak-puak munafik PAS ni

    agak kau siapa yang bodoh ni bujuk ??? hahahahaha

  10. armok says:

    Oooh, so bujuk bangga lah jadi ahli PAS yg menyokong DAP ?

  11. gambus says:

    kalau dah pemimpin PAS pun bangga menyokong calon Pakatan yang menolak hudud , apatah lagi kan bujuk !!! kembang kempis tu hidung bujuk .. Hadi awang dan semua mesti banggalaaa keupayaan dan keberanian PAS mempermainkan hukum Islam

  12. bleu says:

    Setidak-tidaknya, UMNO boleh berbangga kerana berani menentang DAP, dah bukannya penakut sehingga menggadaikan maruah.

Leave a Reply