Menu Utama

Dyana Tidak Sokong Hudud Bukan Isu – Hadi Awang

Presiden Pas Datuk Seri Hadi Awang, petang tadi enggan mengulas kenyataan calon DAP bagi Parlimen Teluk Intan yang menyatakan beliau tidak akan mengundi menyokong Hudud Pas jika menang.

Sejurus selepas ucapan ringkas yang disampaikan oleh calon DAP, Dyana Sofea Mohd Daud, Hadi bingkas bangun dan enggan melayan sebarang soalan walaupun telah diminta oleh para wartawan yang membuat liputan.

hadi_awang“Tak apa, tiada PC (sidang akhbar) saya perlu pergi ke tempat lain” katanya ketika ditanya oleh wartawan Suara.TV di Taman Cicely sebentar tadi.

Hadi yang dilihat tergesa-gesa meninggalkan majlis tersebut langsung tidak menjamah hidangan yang disediakan oleh pihak penganjur sehingga menyebabkan Dyana terpingga-pingga.

Beliau hanya mampu berkata perkara tersebut tidak ada isu apabila diminta mengulas berkenaan pendirian parti itu berhubung kenyataan Dyana Sofea mengenai hudud sebelum ini.

“Tak ada isu, cukup-cukuplah, perkara itu tiada isu” ujarnya lagi.

Memetik laporan yang dikeluarkan oleh akhbar Utusan Malaysia, Dyana sebelum ini dikatakan berkata dia sama sekali tidak akan menyokong hudud dalam usahanya untuk menjamin undi dan sokongan pengundi Cina.

Malah, lagi teruk dan dangkal lagi kata calon DAP itu, dia memang menentang hudud dan DAP tidak pernah bersetuju dengan hudud kerana menganggap hudud adalah pemaksaan agama dan nilai-nilai Islam ke atas bukan Islam di negara ini.

Seterusnya apabila ditanya mengenai kenyataan bekas ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw yang kecewa dengan perlucutan jawatannya dalam sayap PAS itu, Hadi hanya menjawab dia tidak dipecat.

“Tak pecat, cuma lantik baru” ujarnya lagi.

Ketika diwawancara Malaysiakini baru-baru ini, Hu berkata, keputusan menggugurkannya itu tidak demokratik dan tidak mengikut ajaran Islam yang menyarankan muzakarah dibuat terlebih dahulu.

Tonton Video di Suara.tv






33 Komen to Dyana Tidak Sokong Hudud Bukan Isu – Hadi Awang

  1. tony gunawan says:

    kerajaan pusat milik umno tapi umno tak mau melaksanakan hudud,itu masalah!

  2. mancini says:

    Ni sorang lagi beruk belaan dap,alasan tulah yg selalu dibri umno mentadbir kerajaan pusat, taknak laksana hudud,persoalan kat sini kenapa hukuman pas ada dua darjat umno tak buat takboleh tapi dap cakap benda yg sama malah lagi keras boleh pulak.tony awak samalah macam hj hadi tergolong dlm golongan munafik tulin hidup dgn sandiwara islam,.org yg mcm tony ni tak berguna pd umat islam di malaysia atau awak mungkin lahir dr perut india paiya spt sirayer celaka tu,betul tak.

  3. nik_aziz says:

    kalau menurut ANUwar, kerajaan pusat milik Pakatan (undi popular), tapi heran, dah begitu popular, sudah tentu senang nak laksanakan hudud. tapi makin susah!

    demo sanggup utk GST.tapi bila kalimah allah pula islam pakatan senyap tapi bukan islam, begitu sangat mau kan nya. Keluar bab hudud pulak sanggup tolak (si kufur islam pakatan dan pukimak bukan islam pakatan) dgn alasan kerana tak mahu nilai nilai islam kepada bukan islam. mcm alasan budak bodoh si ustaz raja lawak, Ust. lahanat Azhar idrus itu!

    samada pakatan terutama si lahanat nik aziz dan si bangsat anuwar bingai, atau pun pakatan memang pukimak.

  4. acid says:

    Masalahnya tony org yg sibuk nak hudud pun tak faham tentang pelaksanaannya. Jadi adalah lebih baik biarkan perkara ini diselesaikan memgikut persetujuan bersama. Dan macam kau yg tak tahu lebih baik diam.

  5. lobo says:

    tony gunawan @ osman.
    masalah yang sebenarnya terletak pada parti hamPAS, adakah hamPAS benar-benar serius nak laksana HUDUD atau hanya sebagai gimik.

  6. gambus says:

    kakakakak inilah antara pemimpin barua dan celaka PAS yang hebat kafirkan orang pasal hudud , setiap ceramah PAS berdegar-degar dengan ayat menolak hudud adalah menolak hukum Allah dan boleh jatuh kafir dan murtad … tapi calon DAPigs yang Islam jelas dan terang menolak hudud orang macam ni laa yang pemimpin PAS angkat dan sanjung , tiba-tiba hukum murtad dan kafir yang selalu dimainkan oleh PAS lebih berpuluh tahun boleh dipermain-main sesuka hati demi kuasa dan duit , begitu mudah sungguh hukum Allah di permain-mainkan dan dilacurkan oleh pemimpin PAS

  7. lobo says:

    aku nak haji hadi pilih yang mana satu, ISLAM atau DAP?

  8. tony gunawan says:

    siapa yang halang pelaksanaan Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) negeri kelantan !
    kan umno yang halang!
    masa tu pakatan rakyat pun belum muncul!
    kenapa umno halang!

  9. raplahjingaa says:

    UMNO halang macam mana gay boy ??? undian di DUN Kelantan ke ?? or nik ajis table kan draft tu di parlimen dan kemudian di halang oleh UMNO ??

    hang cerita sat gayboy…..

  10. raplahjingaa says:

    oooooo…..tak sokong hudud kira tak dak isu ke aji roy ??? siannnn bujuk dan mooo…..mati-matian menegakkan hudud PAS, last sekali adi roy kata tak sokong hudud tak dak isu !!

    hehehehe…..

  11. gambus says:

    apa lagi laa kau nak menipu kat sini apek DAPigs tony oiiii , camana UMNO boleh halang pulak !!!! hahahah memang makin bodoh aku tgk apek DAPigs macam kau ni

  12. gambus says:

    habis camana ni oii mana barua PAS yang lain , dulu tak sokong hudud boleh jatuh kafir dan murtad .. sekarang Presiden PAS kata tak sokong hudud takdak isu !!!!

    wahahahahaahhaah

  13. baba says:

    hadi munafik

  14. raplahjingaa says:

    hukum Islam mahzab PAS berubah-ubah ikut musin pilihanraya ?? kalau mahzab PAS ni ada kitab sendiri, maka kitab depa akan berubah 5 tahun sekali !! lepas tu bila ada PRK ada chapter dalam kitab depa yang akan berubah ikut keadaan !!

    cheh !! haram seduit pun tak guna PAS ni.

  15. shahril81 says:

    Aku dh habaq dari awal yg tony akan kata Umno yg menghalang hudud.. Cuma berkias sikit.. Dia maksudkan tun mahathir la tu..

    Togay, mp umno dh kata yg mereka akan sokong hudud di parlimen dan umno laa ni bukan lg dibawah tunM lg so awat hang nk pusing2 crita lg???

  16. amran says:

    Satu lagi… sesiapa saja (pemimpin pas) tak dibenarkan bercakap mengenai hudud sehingga selepas prk teluk intan dan gelugur…. pengharaman sementara demi undi. Begitulah fatwa ulamak politik pas (saya baca dr blog pas yang agak rasional).
    Agaknya pru14 nanti sesiapa yang sebut hudud bakal dipancung barangkali?. Bila penipu agama berleluasa, itu alamat kiamat semakin hampir….

  17. Rohee colnago says:

    PAS….. Lelong! Lelong! Lelong! Nak bayo saman ni, tolong lah…….
    Lelong! Lelong! Lelong! Tin milo tu, masukkan duit…. Tolong!

    Dari Hadi hingga la ke tony… Hancur! Kesian Mooo……
    PAS dah macam selipar jamban….

  18. Wak Lu says:

    Tony gunawan,moo kena baca membaca tentang hudud..jgn suka kambing hitamkan pihak lain..

  19. bangKano says:

    Weii toni bodo semacam lembu…Enakmen Jenayah Syariah Kelantan ll 1993 terhalang oleh artikel 159 Perlembagaan Persekutuan…bukan nya UMNO. Tak caya pi tanya peguama hamPAS Mohd.Hanippa tu…?

    Lain kali sebelum nak berhujah kaji dan cari fakta soheh…bukan nya kelentong agung dari pemimpin hamPAS bau busuk macam liPAS tu hah.

    memang dah sifat alam penyokong bengap Pakatan Rabak terutama hamPAS punya pemimpin macam paria…dah la bodo malas plak nak cari fakta sebab malaih membaca,semua nak di suap ke mulut macam bayi….sepanjang hayat la hang jadi bodo macam Pak Kadok & Pak Pandir….!!!!

  20. mancini says:

    Tony,mooh dan bujuk kalau pas yakin hudud yg dibentang di dun kelantan tu hukum yg dah perfect kau desak je pas laksana segera kalan kerajaan tangkap sumbat dlm penjara dpt mati syahid,kan dpt masuk syurga.baru layak digelar pejuang islam.tapi kalau dgn dap pun takut tak payahlah nak tegakkan hudud tu buat malu org islam je.dan tak payahlah bagi byk alasan kalau betul laksanakanlah.lepas ni kau mesti reply kenapa umno tak buat,he22 dah tau jawapan.

  21. omega says:

    Hadi nie bangang bertengkek tengkek. Tu belum dijawatan dlm kerajaan sbg TPM atau menteri. Kenyataan beliau nampak sangat tan ada prinsip. Dulu bila karpal singh kata tolak hudud dia spin kata kerpal singh bukan islam dan tak faham. Sekarang yg tolak hudud tu org islam dia konar pulak dah.Oiii Hadi awang, sudah sudahlah berpolitik.Jgn jadi macam daun kari. Sedap macamana pun kari org tak makan daun kari. tetap org letak tepi jugak.

  22. acid says:

    Dyana tidak sokong hudud bukan isu ? Heh.heh. cuba bujuk ulas sikit tentang perkara ini..

  23. sireh ke gagang says:

    pas akan menyesal kemudian hari nanti , akibat kenyataan hadi , dyana . roket dan bulan , umpama minyak dan air. takkan boleh bersatu selamanya . yang skrg ini adalah , hanya lakonan maha hebat pihak masing2 , demi kerakusan kuasa politik .tapi , benda ini takkan berlarutan . akhirnya , akan terdedah juga. kita tunggu dan lihat .

  24. mancini says:

    Hj hadi tak tak ada kejantanan dan kemaluan

  25. bleu says:

    Balasan Allah…..

  26. Pak Tho says:

    Nik ajis kata dapigs tiada halangan untuk pas laksanakan hudud. Nampak sangat tok guru tu dah hampir nyanyuk dan hilang ingatan. Kepada moo elok kamu sedekahkan kismis minda keluaran tok guru kepada nya agar ingatan nik ajis kembali semuka. Tak lh merapu macam sekarang ni,mcam lalok air ketum je nik ajis ni. Haa….haaa….haaa.

  27. Badrole Amin says:

    nampaknya macai seperti bujuk dll tidak mahu berubah jadi tidak munafik untuk berani mengutuk kenyataan munafik dan assobiyah hadi awang berkata calon DAP beragama Islam yang menolak hudud itu tidak harus dijadikan isu

    tidak perlu bersuluh kerana sudah terang dan nyata bahawa PAS mengamalkan assobiyah…PAS assobiyah kerana tidak kira orang Islam atau bukan Islam yang menjadi sekutu atau berpuak dengan PAS bila melakukan atau membuat sesuatu kenyataan yang bercanggah terhadap Islam tidak akan dikutuk sebaliknya akan dipertahankan oleh PAS

    penentang hudud juga disanjung dan disokong oleh PAS apatah lagi peliwat dan penzina, inilah pendirian dan perangai haramjadah parti anak sundal bernama PAS ini…ptuihhhhhh!

  28. anakbochek says:

    “Tak ada isu, cukup-cukuplah, perkara itu tiada isu” ujarnya lagi – Hadi Awang.

    Makna tersirat ialah 0.0001% aje. Tak penting sangat pun. The same person cakap hudud 0.0001% and the same person yang sokong kalimah Allah boleh kongsi. Macam ni punya ulamak perintah Malaysia memang jadi negara sekular la kita.

  29. Jambol says:

    Inilah akibatnya menjadi anjing DAP dan budak suruhan PKR.

  30. mzma says:

    Tun M & UMNO halang dahulu kerana PAS tidak menjawab & menjelaskan 77 perkara yang diajukan kepada PAS. Dahlah hamPAS nie tidak mahu menjawab, lepas tu round satu Malaysia kata UMNO parti kafir kerana tolak hudud… Nie nak kata sekali lagi Tun M & UMNO TOLAK HUDUD ala PAS DAN BUKANNYA TOLAK HUDUD ISLAM BERPANDUKAN ALQURAN… puak penyokong hamPAS nie sama aje ngan peribahasa “Bodoh tidak boleh diajar, Bangang tidak boleh ditegur”… kerana dok ulang benda sama tapi tidak pernah menjelaskan 77 perkara yang diajukan….

  31. WTF says:

    Demi menjaga hati pemimpin2 DAP, terpaksalah Hadi Awang BERDIAM DIRI!!!

    MUEH4444

  32. hamba Allah says:

    kepala hotak yg da ade kat kepala lutut yg telah diajar oleh umnogok yg tak reti politik nak ckp pasal politik!!! tak paham agama nak ckp pasal agama!!! klau betul la..madey tu..smpai kene bagi soalan nak laksanakan hukum Allah maknanya terang tang..tang la da kapir sebab nakkan bersebab? woi! Allah da kata dlm al quran jika mahu selamat ikutlah perintahKU maka kamu akan selamat dunia dan akhirat..klau mcm tu ko tanya plak ngan Allah kenapa kena solat? ada akal pikir la….

  33. hamba Allah says:

    boleh ke perintah Allah klau kita nak laksanakan kene bgi sbb? Islam betul korang ye?perjuangan pas adalah utk menegakkan agama islam,melaksanakan hukum Allah! klau betul si madey tu kenapa dia rasmikan seminar anti hadis? rambut perempuan bukan aurat ke? islam kene ambil semua..bukan sekerat sekerat..islam tertegak dgn al quran dan hadis….ini membabitkan aqidah!!! klau pemimpin tak betul mcm mana rakyat nak jadi betul? agama tanpa ilmu adalah buta,ilmu tanpa agama adalah lumpuh!!!! ini tak nik aziz tu jugak ko mengata.. klau di akhirat nanti dia takut dgn Allah nanti Allah tanya pemimpin dulu tau tak!!! korang macai umnogok nak jawab apa kat sana?

Leave a Reply

Threesome