Menu Utama

Dyana Sertai DAP Untuk Jadi MP Paling Muda

dyana3

Pengkhianatan Dyana Sofya Mohd Daud yang berpaling tadah dari parti UMNO yang membesarkan  dan membolehkan beliau berada dalam kedudukan sekarang memang menghancurkan hati para pejuang negara. Ianya bagaikan “melepaskan anjing tersepit”. Sekiranya kita tahu “anjing” ini akan “menggigit” kita maka sudah tentu kita akan biarkan dia terus “tersepit” dan “mati” sahaja.

Sebenarnya kita tahu bahawa ketamakkan kuasa dan pangkat telah mengaburi mata Dyana Sofya. Sebelum ini Datuk Shahrizat menzahirkan simpati terhadap Dyana yang didakwanya telah diperalatkan oleh DAP dan menjadi “boneka” DAP. Beliau juga turut berkata Dyana tidak akan berada di kedudukan sekarang jika tidak kerana Umno.

Niat dan tujuan sebenar Dyana Sofya terjawab apabila beliau dengan angkuhnya berkata bahawa beliau akan menjadi MP paling muda di Parlimen sekiranya dipilih oleh pengundi dalam pilihan raya kecil ini. Perkara itu pastinya tidak akan dapat dicapai sekiranya beliau menyertai Umno. Kononnya kenyataan Shahrizat itu menunjukkan Wanita Umno gagal melonjakkan wanita ke kedudukan utama dalam negara.

Pernahkah Dyana Sofya ini bayangkan sekiranya tidak ada pusat pengajian tinggi seperti UiTM adakah beliau akan berpeluang dengan mudah menghabiskan pengajian dalam bidang perundangan? Pernahkan beliau sedetik pun terbayangkan diri beliau sebagai “anjing” yang makan tuan? Dalam keadaan beliau dibesarkan hasil dari perjuangan UMNO namun membuat “U Turn” untuk mengkhianati agama Islam dan bangsa Melayu mampukah beliau melihat ke belakang dengan bangganya.

Adakah DAP telah menyediakan perangkap untuk bangsa Melayu yang sanggup untuk mengkhianati negara hanya semata-mata kerana kuasa, pangkat dan lain-lain lagi? Walauapa pun kita telah tahu kedudukan niat sebenar Dyana Sofya menyertai DAP. Oleh itu para pengundi Melayu yang sayangkan agama Islam, bangsa Melayu dan perjuangan yang ikhlas perlu menolak Dyana ini dengan tidak mengundi beliau.

Tindakan ibu kepada calon DAP untuk pilihan raya kecil parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud iaitu Yammy Samat yang memberi sokongan kepadanya walau berbeza parti amat bertentangan dengan perjuangan UMNO. Ini merupakan satu lagi pengkhianatan terhadap parti. Namun Dyana Sofya cuba memperbodohkan ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil agar belajar daripada ibunya, Yammy Samat untuk menjadi penyokong anak yang menjadi pengkhianat.

Adakah ketamakan wanita muda terhadap peluang dalam parti menghalalkan pengkhianatan mereka terhadap perjuangan nenek moyang kita sebelum ini? Dyana Sofya seolah-olah cuba mempengaruhi wanita muda yang tamakkan kuasa dan pangkat untuk bersama-sama beliau menentang perjuangan untuk bangsa Melayu dan agama Islam. Ini merupakan satu lagi mekanisme terbaru DAP untuk menghapuskan hak istimewa orang Melayu, ketuanan Melayu dan Jus Soli.

DAP telah gagal merampas negara dari tangan orang Melayu dalam PRU13 yang lepas. Hajat terbesar mereka jelas untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia sebagaimana yang berjaya dilakukan oleh orang Cina di Singapura. Memandang strategi tersebut gagal maka mereka telah melaksanakan strategi baru iaitu menggunakan orang Melayu sendiri untuk menghancurkan bangsa Melayu. Oleh kerana PAS akan bekerjasama dengan UMNO maka mereka menggunakan wanita muda yang tamak seperti Dyana Sofya untuk menjayakan agenda jahat mereka






53 Komen to Dyana Sertai DAP Untuk Jadi MP Paling Muda

  1. mooo says:

    Duit Kerajaan datang dari poket org BN ka??

  2. sungai_siput says:

    duit kerajaan datang dari kecekapan dan kepandaian pemimpin BN memerintah negara…contoh petronas

    kau tanya tan chong motor yg pegang nisan berepa percent melayu dapat jadi dealer dgn maintenence operator tan chong????

    akal hang mooo cam budak tadika…. buat malu mak pak hang aje lahir kan hang kat dunia..hehehe

  3. Najibulghunnah says:

    .. letak la UMNO lawan DAP kat teluk intan… letak gerakan apsal… 🙂

  4. sungai_siput says:

    hang habaq mai… cina kapir anti islam/melayu mana yg nak bagi undi pada UMNO yg memperhebat kan syiar islam di tanah melayu ni????

    moo hang jgn dok tukaq nick banyak sangat noo

  5. OBserVER says:

    It’s time to lay out plans and not make personel attacks. The more you attack, the more sympathy votes she will get.

  6. dkds says:

    Melayu sokong dap mmg bodoh

  7. mooo says:

    Hari ini Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan tarikh penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, manakala hari pengundian pada 31 Mei.

    Maka akan bermula episod perang saraf memancing undi bagi kedua dua parti yang bertanding.

    Parti kompenan BN yang bertanding disini iaitu parti Gerakan mendapat satu lagi senjata yang akan membantu mereka dalam gerak kerja pilihanraya selain dari jentera jentera kerajaan yang sedia ada .

    Dipetik dari twiter Raja Bomoh itu beliau akan menghalang dan meghalau puaka puaka yang menyebabkan BN kalah di Telok Intan nanti.

    Ibrahim, yang menjadi terkenal selepas melakukan upacara di KLIA kononnya untuk membantu mencari pesawat MH370 yang hilang pada bulan Mac lalu dilapor Malaysiakini hadir untuk membantu kemenangan calon BN.

    Selepas dirakam menjalankan ritual ditepi pantai dengan beberapa pembantunya untuk ‘mencari’ serpihan pesawat MH370, Ibrahim yang menetap di Perak dirakam hadir di lebuh raya utara-selatan arah utara untuk menghalau puaka yang diyakini beliau menjadi punca nahas mengorbankan Pengerusi DAP, Karpal Singh dan pembantunya pada 17 April lalu.

    “Jika perlu, saya akan membantu apa yang saya boleh untuk kemenangan calon BN,” katanya

  8. bujuk says:

    Ada banyak juga pemimpin UMNO dan anak2 mereka masuk DAP.. tapi Pemimpin PAS dan anak2 mereka belum lagi buat masa ni… Alhamdulillah. Jadi kita sama2 fikir d mana salahnya umno mendidik ahlinya sampai jadi camni. Nasib baik DAP takda d t’ganu… kalau idak, M.said dan 2 ADUN umno mungkin masuk DAP jugak. Begitulah ahli umno mereka pentingkan hal2 dunia lebih dari akhirat.
    Aku tidak la pulak menafikan kebaikan UMNO tapi mendabik dada kata tampa UMNO si Dyana ni tak masuk U atau tak jadi macam sekarang… tu sombong namanya. Semua kita tahu hidup/mati/jodoh/rezeki semua dah Allah tentukan…
    Lagipin UMNO bukan ada letak calon pun.. apa salahnya bagi sokongan pada calon melayu. Kan UMNO pejuang BANGSA, takkan nak sokong calon cina pulak bila ada calon melayu?

  9. WTF says:

    Betul tu Mooh, Raja Bomoh tu jugak yg jaga Jijah Sepat Kering atas pesanan Nuar Berahi!!!

    http://www.mykmu.net/?p=41633

    Famous Raja Bomoh ni, semua org nak guna khidmat dia termasuk Al-Jubs!!!

  10. baba says:

    adakah hanya nak jadi mp termuda dpm parlimen sanggup lacurkan masa depan bangsa sendiri?

  11. bujuk says:

    Tukar tajuk…
    Aku baca sinar isu MH370, TunM kata ada ‘seseorang sembunyikan sesuatu…’ dan kata k’jaan salah buat keputusan. Aku tunggu juga tajuk ni keluar… takda nampaknya. Cuma nak tanya.. forumer sekelian korang sokong pandangan TunM atau Najib. Menariknya… sebelum ni TunM kata boleh tegur parti/k’jaan tapi jangan menyusahkan parti/k’jaan. Umumnya… majoriti rakyat m’sia memang berfikiran sama dengan kata2 tunM sekarang… jadi apa cita Najib & Hishamudin?
    Harapnya.. rakyat tidak d beri khabar/alasan palsu.

  12. sungai_siput says:

    bujuk fitnah ni satu dosa yg besar… 1st hang kata hang baca, 2nd hang kata dak keluar berita….

    mooh anak org PAS banyak masuk UMNO dari DAP……

  13. bujuk says:

    Ketika PR mula mengetengahkan calon2 muda, UMNO masih mengharapkan Nenek2 untuk berhujah. Aku rasa.. antara dyana dengan k.Ijat, k.ijat lagi banyak pakai kosmetik. hihhihi… dah d tolak rakyat tapi.. d pungut umno jadi ketua wanita.

  14. bujuk says:

    ss.. maksud aku takda keluar d mykmu untuk aku menyebok tampa perlu kacau tajuk lain.. hihihi.

  15. sungai_siput says:

    itu alasan kau bujuk , divert issue apabila tidak dapat berhujah secara ilmiah… standard pecacai cina DAP anti islam 🙂

  16. alimedanbaru says:

    BUJUK AKU RASA KAU DAH TERLEBIH-LEBIH BANYAK CAKAP. kata orang tua kalau terlebih cakap, tersilap…berdosa dan neraka hadiah untuk kau.
    aku jemulah dengan pemimpin Pas ..dari dulu muka tu jugak..muka-muka yg selalu keluar dr mulut mereka MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM LAIN! jahanamlah kamu bujuk berkutuakan mereka yg ambil kuasa ALLAH dgn mengkafirkan orng lain..najisss sungguh!

  17. WTF says:

    La Bujuk, hang baca tak apa yang ditulis Sinar Harian tu???

    Mahathir KONDEM syarikat Boeing, bukan MAS apatah lagi kerajaan Malaysia!!!

    http://www.sinarharian.com.my/nasional/mh370-seseorang-menyembunyikan-sesuatu-1.281403

    Hang tak reti berhujah dalam topic ni, hang cuba nak DIVERT ISSUE.

    MUEH4444

  18. Anak Lenggong says:

    Bujuk kata… Begitulah ahli umno mereka pentingkan hal2 dunia lebih dari akhirat..

    Aku nak Tanya melayu PAS pentingkan akhirat ke bujuk..cuba ko senaraikan ..Nak buat hudud la konon..bilakena sergah dik DAP terus kecut teloq..harapkan pakai jubbah da berketayap sepanjang masa..tapi dalam kepala asyik ingat betina dan kuasa jee…dan yang paling sadis..asyik dik jadi kuli batak..budak suruhan DAP.

  19. sungai_siput says:

    alimedan baru

    bujuk sebenar nya tak tau apa yg dia tulis…. standard pembangkang yg ujub dan perasan baguih… dia saja lah yg paling alim, berilmu, fast foward… mcm mcm lah.. hehehe 🙂

  20. sungai_siput says:

    juk cer citer sket apasai hj hadi bgi cina kapir perasan pengikut Nabi Isa a.s guna kalimah Allah, 2nd kenapa hadi tak nak bentang hudud di parlimen, mesti ada sbb hadi kata nak tengok jawatan kuasa teknikal bentang dulu..hehehe

    aku nak dengar temberang hang…. lama sungguh tak dengaq temberang hang ni bujuk… maklum lah sibuk 🙂

    cer cite juk

  21. dotdot says:

    bujuk nk citer apa lau ang semua dh telanjang kan dia,,,spin cerita pn senang2 je kene bantai balik,, cerita xda fakta mmg kene balik la,,setakat dgr cerita dari ahli PAS, pastu masuk sini buat komen,,,tahap macai bangang…

  22. Mek esah says:

    Ooooo patut pun mek tengok semacam je budak ni……lahir dari mangkuk umno rupanya…eerrrm

  23. sungai_siput says:

    hahaha paling si sophia ni lah yg paling cokia dok ikut2 UMNO tapi itu lah yg paling tinggi darjat nya kat mata DAP mek..hahahaha

  24. bajak says:

    mek esah..mp lembah pantai tu lahir dr mangkok umno gak ke????

  25. mooo says:

    UMNO dan Khurafat selari..

  26. bajak says:

    bujuk..byk gak pemimpin umno dh ditolak tp pas n pkr kutip…yg tu mcm mne plak ye???mcm mat taib tu…

  27. mooo says:

    Pesal Parti berkuasa, umno, yg tak bentang hudud di Parliment??? Dah lebih 50 tahun daahh..

  28. bajak says:

    bujuk…bkn anak2 org pas xnk masuk umno…juz takut kene putus hubungan je…tgk je la bini sokong umno pn ada yg kene cerai…so elok la sokong umno dlm diam2 je la ye….huhu…

  29. mooo says:

    Waktu Mat Taib kat UMNO, dia di sanjung, bila masuk PR dicaci…biasak lah tu..

  30. Hamba Ar Rahman says:

    Apalah hang ni Najibulghunnah..tanya soalan yg hang dah tahu jawapan buat apa…hang tu duduk kat Selangor pesal? pesal tak mau duduk di Kelantan tu? haa…sukati Umno lah nak letak siapa pun…macam hang suka hati hang nak duduk mana pun….ada sesapa kisah……

  31. bajak says:

    ada jaminan ke kalo pas dpt putrajaya pas akan bawa usul hudud di parlimen???bg tau la skrg baru la org nk undi pas…skrg nie pn berdolak dalik…bosan la pas nie…

  32. bajak says:

    huhu…setuju tu moo…masa hasan ali dlm pas pn dipuji…tp skrg dikeji…apa cita..at least bawah hasan ali pas berjaya tawan selangor

  33. sungai_siput says:

    bermacam macam slogan hang buat moo, UMNO tetap di hati majoriti pengundi Melayu dan Islam, dua tia kerat aje cam hang dan budak sophia ni yg nyokong DAP

    aku pun nak buat slogan jugak lah

    PR anti islam/melayu berpisah tiada

    budaya Gay dan songsang kiblat PR …hehehe

  34. bajak says:

    lupa plak…mp tumpat tu bukan dulu org umno gak ke????yg tu mangkuk ape plak mek esah…aku rasa tu mangkun hayun elok kot…

  35. Segelintir malayoo bangga bila DAPig taruk calon anak malayoo tapi hakikat sebenar nya depa tk tau yg DAPig nak test market kalo minah ni dpt sokongan org malayoo depa nanti tendang keluar PAS dari pakatan sebab depa sedang siap sedia untuk menghadi bila ketua umum PKR pergi lanjut kan pelajaran di universiti sg buloh, selama ni si ketua umum tu je yg jadi jambatan antara PAS dan DAPig nanti bila mamat ni dh tkda PAS dan DAP can never work together

  36. WTF says:

    UMNO dan KHURAFAT SELARI???

    Nicky Ajis tu KHURAFAT HIDUP PAS, hang tak tahu ka Mooh!!!

    Selipar Nicky Ajis pun boleh jadi berkat pada org2 PAS!!!

    Jom baca excerpt Malaysiakini:

    “Ahli parlimen Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah ketika menjemput “keramat hidup” itu untuk berucap, turut menceritakan saat genting ketika Nik Abdul Aziz dibawa untuk menerima rawatan di hospital sebelum ini.”

    http://www.malaysiakini.com/news/186614

    Perbuatan memuja keramat hidup, tak silap aku adalah perbuatan KHURAFAT!!!

    Perbuatan KHURAFAT boleh jatuh pada SYIRIK!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  37. Hamba Ar Rahman says:

    Hahaha…ni aku nak quote coretan Shen Yee Aun..(Penganalisis politik…Presiden pertubuhan Hak Belia Malaysia…Pengasas blog SYA for the nation) Sya berkata…’pakatan pembangkang sering mengambil individu yang memiliki DNA ‘Umno’ dan Barisan Nasional dan akhirnya dipakejkan sebagai jaguh dalam parti mereka…Umno dan BN ialah kilang penawaran bakat terbesar kepada pakatan pembangkang. Peliknya setiap hari ada sahaja tuduhan dan dakwaan disebarkan kepada orang ramai betapa lemah dan jahatnya Umno dan BN…selebihnya korang bacalah sendiri dalam coretan SYA….18 mei 2014….

  38. m khairi says:

    Mp paling muda dato shahrir

  39. bajak says:

    belum konpom menang dyana ni dh bg tau xnk undi hudud…apa da…die konfiden menang kot…

  40. Lang Buana says:

    Mesti dia confident menang…semua sokong dia…orang melayu bukan kenal parti..dia kenal orang yang bertanding aje…

  41. korokstabang says:

    Aku tak kesah minah ni masuk pas tapi bila dia join parti dap parti anak beranak komunis yang terang terangan menolak syiar islam juga perjuangan menghapuskan hak orang melayu yakni hak bangsa nenek moyangnya sendiri ianya merupakan satu pengkhianatan besar terhadap agama dan bangsa minah ni adalah contoh manusia yang tidak tidak tau bersyukur,

  42. lyn says:

    budak melayu tu kalau jadi mp dap sekali pun tak kemana akhirnya. cina dap pun bukan percaya sangat dengan melayu..paling kuat setakat jadi teman makan mee lemak cina..

  43. sireh ke gagang says:

    moo kata :-

    UMNO DAN KHURAFAT SELARI

    ni aku nak jawab sikit aje

    PAS DAN SEKS BEBAS SEJIWA

    Amacam moo ? INSIDEN SPENDA BESAR DAN JANDA , rakyat belum lupa dan tak mungkin akan melupakan .

  44. sireh ke gagang says:

    for Dyana sofya ,

    Tahniah , sebab jadi pekakas terbaru parti chauvinis .

    selagi masih harum , anda dijulang . tapi ingat ….dunia berputar . bila putaran anda menuju ke bawah … Ask tunku Aziz about that .. enough said..

  45. Pak Chak says:

    inilah masanya untuk Puteri menunjukkan taringnya.

  46. bujuk says:

    Cerita berjela2… sambung menyambung tapi soalan aku tak jawab pun. Sekarang ni korang percaya cakap TunM atau Najib isu MH370. Betul TunM kata Boeing tak jalankan tugas… masalahnya kenapa k’jaan melebih2 ambik tugas boeing?
    Seseorang sembunyikan sesuatu.. siapakah orang itu.

  47. raplahjingaa says:

    laaaa hang pi ke Boeing pulak bujuk….apa yang kerajaan ambil tuigas boeing ?? buat kapalterbang ke ??

    Seseorang sembunyikan sesuatu ?? apa yang di sembunyi ?? hang ni bujuk…….lawak laaa.

  48. WTF says:

    La Bujuk, semalam hang kata “TunM kata ada ‘seseorang sembunyikan sesuatu…’ dan kata k’jaan salah buat keputusan” dalam artikel ini pada May 19th, 2014 at 2:20 PM.

    Bila aku link artikel tersebut di mana Mahathir KONDEM syarikat Boeing, bukan MAS apatah lagi kerajaan Malaysia terus hang SENYAP kemudian timbul idea baru kenapa bila Boeing tak jalankan tugas, … masalahnya kenapa k’jaan melebih2 ambik tugas Boeing?!!!

    Apahal dgn kau ni Bujuk??? Asyik nak BERTEORI jer nak salahkan kerajaan Malaysia!!!

    Pilot MH370 hang tak nak salahkan jugak ka Bujuk??? Cuba cerita sikit!!!

  49. bujuk says:

    Soalan aku bukan boeing… tapi korang percaya siapa antara TunM dan najib?

  50. WTF says:

    Apa maksud hang Bujuk, both Najib and Mahathir contradict each other ker Bujuk dalam MH370???

    Aku tengok takder pun contradiction, hang ni IMAGINASI tinggi sangat la Bujuk!!!

    BTW, Pilot MH370 hang tak nak salahkan jugak ka Bujuk??? Cuba cerita sikit!!!

  51. raplahjingaa says:

    hehehehe…..pilot tu tak salah WTF…dia cuma terbangkan kapal terbang tu…kapal terbang tu hilang…kerajaan yang salah !! malah kalau kereta atau motorsikal malah basikal hilang pun kerajaan salah !!

    kalau dengan macai ni apa pun kerajaan salah…mak bapak depa kawin dulu pun salah kerajaan, dapat pulak anak macam depa….lagi la berdosa kerajaan BN !!

  52. WTF says:

    Tu la pasal raplahjingaa

    Dalam dunia mereka, semua kejadian yang berlaku dalam dunia ini adalah salah UMNO!!!

    I wish UMNO have such power, so that I can WIELD SUCH POWER AND EXTERMINATE ALL DAPigs, PAS and PGayR supporters and members for this earth and send them STRAIGHT TO HELL TIILL INFINITE TIMELINE!!!

  53. Pejuang IMR says:

    Dalam isu calon melayu dan calon cina di Telok Intan ini. Orang melayu sepatutnya lebih cerdik dalam membuat pemilihan. Pertimbangan bijak samada nak undi calon Cina atau calon Melayu perlu dibuat supaya negara tidak tergadai.
    Pertama kita tengok calon MelayuDAP – Cuba fikirkan tali boneka di peringat negeri Perak dipegang oleh orang yang bernama Ngeh (DAP).
    Manakala tali boeka (puppet) ddi peringkat Nasioanal dipegang oleh Dynasty Lim (DAP).
    Kedua kita tengok pulak calon Cina – Cuba perhatikan tali boneka di peringkat negeri dipegang oleh Dato Dr Zamri (UMNO). Manakala di Peringkat Nasioal pula di pegang oleh Presiden UMNO Dato’ Sri Mohd Najib yang disokong padu oleh 88 wakil rakyat UMNO di Parlimen.
    Oleh itu kita sekali lagi berfikir samada kita hanya berpuas hati dengan menjadi Boneka sahaja atau menjadi Pemegang tali boneka.
    Ingat!!!! DAP tak kisah untuk jadikan melayu seperti Dyana untuk jadi calon kerana sangat mahir bahawa Melayu memang senang diperkudakan. Tengok Unit Amal PAS pun cukup dah.
    Jangan hanya menang sorak tetapi kampung tergadai.
    Unit Amal PAS jangan nak berlebih2 sangat sokong melayu DAP pengkhianat bangsa ni. Kerusi PAS hanya 21 je di Parlimen. Kalau DAP berkuasa PAS hanya jadi boneka aje. Belajar dari kesilapan kerajaan Perak dalam tahun 2008. Tanah TOL Cina sampai jadi 999 tahun,

Leave a Reply

Threesome