Menu Utama

Demo Bantah GST: 3 Wartawan Kena Pukul, Kenapa Suhakam Puji?

suhakam

PENULIS berasa pelik dengan pujian yang diberikan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malayisa (SUHAKAM) yang memuji penganjur himpunan semalam kerana dilangsungkan dengan aman.

Aman apanya bila 3 wartawan dipukul oleh macai-macai yang kecewa kerana himpunan tersebut umpama main bolasepak tanpa penjaga dan tiang gol – tidak ada matlamat dan tujuan.  Selain itu, ada juga beberapa kejadian bom asap berwarna dibaling, sama-sama sendiri bergaduh dan sebagainya.

Ini yang Suhakam kata aman?

Tak pedulilah sebab kejadian ini mengesahkan bahawa Suhakam memang NGO tidak bebas tapi sebaliknya menjadi lembu Anwar Ibrahim.  Pada mereka apa yang Anwar buat itu betul dan baik, sebab itulah ada beberapa orang kena pukul pun, mereka masih buat pekak dan buta.

Sampai masa kerajaan BN mengkaji semula peranan dan fungsi Suhakam yang semakin hari semakin berkiblatkan punggung Anwar.  Kalau perlu dihapus dan diganti dengan baru, lakukan saja.

ANTI GST: Kumpulan 'ANTIFA' Bikin Kecoh!

Mungkin hari ini ramai rakyat terlupa bahawa Suhakam ini dulu ditubuhkan pada zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir – satu-satunya pemimpin Malaysia yang pernah disama tarafkan dengan firaun oleh macai pembangkang, digelar diktator dan yang seperti itu.

Ketika penubuhannya, rakyat boleh nampak peranan Suhakam ini, tapi bila kepalanya bertukar tangan, NGO itu perlahan-lahan jadi salah satu biro politik PKR dan DAP.  Hak asasi manusia yang Suhakam ini faham adalah kebebasan murtad dan LGBT, tidak ada lain dari itu.

Ini suruhanjaya hak asasi manusia apa bendanya?  Banyak lagi isu hak asasi manusia yang Suhakam boleh perjuangkan, terutama bila yang berduit dan berkuasa menggunakan kelebihan itu untuk menindas orang yang lemah, seperti dalam kes Anwar meliwat Saiful Bukhari.

Mana suara Suhakam dalam isu itu?

Tapi kalau ada yang tidak kena dengan Anwar saja, mulalah Suhakam buka mulut, kalau tidak, apa benda pun tak berbunyi.






16 Komen to Demo Bantah GST: 3 Wartawan Kena Pukul, Kenapa Suhakam Puji?

  1. dkds says:

    Aku pun dah tak paham dengan fungsi suhakam ini…duk sokong pembuat kacau bilau..yang merana rakyat..tahu tak suhakam beratus rinu orang maki hamun perusuh jalanan kerana mereka tidak boleh beriadah bersama keluaga di Kuala Lumpur…

  2. raplahjingaa says:

    SUHAKAM tak dak value dalam pembaikan tahap hidup rakyaat, mereka rasa bangga bila dipuji oleh NGO-NGO barat yang pro yahudi. Tengok lah sapa yang ada dalam SUHAKAM….sedih !

  3. jane says:

    Peranan suhakam Malaysia ialah pembela pada hak asasi manoriti bukan majoriti, Kalau ada isu yang patut diberi perhatian pula ianya adalah isu terpilih yang sesuai kehendak sekutu mereka itulah suhakam Malaysia. Low class.

  4. WTF says:

    Apa nak harap kat SUHAKAM!!!

    Sapina ditujukan kepada Najib Razak dari mahkamah Perancis sampai la ni tak hantar!!!

    Yg kesian, pada org4444 yg percaya AUTA SUHAKAM, terutama sekali pada yang pergi dinner bayar mahal4444!!!

    SUHAKAM bukan pembela rakyat, lebih kepada alat kepada Nuar BErahi untuk menghuru-harakan negara Malaysia!!!

  5. veteran says:

    SUHAKAM dan kuno.Maksudnya agenda penubuhan suruhanjaya yg sepatutnya memelihara dan memperjuangkan hak2 asasi manusia dah jauh terpeseong.Lebih2 lagi SUHakam nampak sangat politically-inclined kpd pembangkang.Tak ada salahnya jika memihak kpd kebenaran.Org meliwat pun nak disokong.Hak meliwat diperjuangkan?Hak asasi apakah itu jika tak bermoral.

    Elok dibubar saja Suhakam.Buang duit saja.Cari intiti baharu yg lebih mencerminkan kesopanan dan tatasusila kemanusiaan.

  6. bujuk says:

    Heran juga… peserta GST pastinya suka ada ramai wartawan buat liputan, kalau yg. tak suka wartawan masa himpunan ni tentunya mereka yg. memusuhi himpunan tersebut. Siapa ye??? Tengok lagak macam Perxxxxxxxxxxxxxxxx….zzzz.

  7. WTF says:

    Opsss, RALAT!!!

    Kutukan asal aku pada SUARAM, badan NGO yg diperalatkan oleh Nuar Berahi selama ni, bukan SUHAKAM!!!

    Tapi SUHAKAM pun sama jugak dgn SUARAM, bila ada kena mengena dgn kepentingan puak mereka, baru nak bersuara!!!

    Contohnya bantahan terhadap Akta Pencegahan Jenayah (Pindaan dan Pemerluasan) 2013 yang berkuat kuasa pada 2nd April 2014, apa depa ni HANYA NAK BELA PENJENAYAH jer ka!!!

  8. WTF says:

    Perxxxxxxxxxxxxxxxx….zzzz. tu kawan hang Bujuk!!!

    Dia nasihatkan hang BEGINI!!!

    “Macam ni nak lawan kerajaan, KEPALA BUTUH LA!!!. DUDUK DENGAR CERAMAH!!! Ni la Melayu, ni la MELAYU, MELAYU UMNO!!! WOOOOOOHHHHHH!!!”

    BTW, BEBUDAK HAMPAS PI DUDUK SANA JAUH4444, DENGAR CERAMAH!!! Bebudak SAMM dan ANARKI NAK RIOT!!!

    HAMPAS PI DUDUK JAUH4444!!!! WOOOOOOOOOHHHHHHHH!!!

    MUEH444444

  9. gambus says:

    inilah PAS yang selalu sebarkan fitnah dan menipu akhirnya jurugambar jadi mangsa , jadilaa berok-berok Pakatan ni … inilah contoh tarbiyah PAS kepada anak-anak melayu , hebat betula ajaran PAS ni kan bujuk … apa nak buat kalau dah pemimpin PAS pun pterdiri daripada kaki maksiat , kaki zina dan sampai ada video seks … apalaa sangat macai mereka ni semua hahahahaha

  10. MemangTerok says:

    Objectif mereka memang nak timbulkan huru hara. Kalau boleh selepas demo mereka mahu semua pendemo berkampong disitu buat khemah macam Thailand. Mereka mahu Msia jadi macam Syria atau Ukraine. Itu sebenarnya matalamat mereka.

    Tapi mereka tak kaji selebihnya… Thailand masih macam itu, Syria sampai hari ini President mereka masih disitu. Rakyat berperang kerajaan steady saja gagal dijatuhkan.

    Kita tahu siapa penggerak dan apa matalamat yang mereka mahu lihat. Sebab itu bila individu ini tak ada , benda macam ini akan terhenti dan secara perlahan dilupai.

  11. Hamba Ar Rahman says:

    Bujuk dah mula bawa keluar teori…tapi takut nak cakap…..bagi tau jer lah Bujuk…apa yg hang fikir….nak juga aku tengok kecelaruan minda hang dalam membuat spekulasi2 terpilih…….

  12. Hamba Ar Rahman says:

    1st May tu…aku tolong pi amik cucu aku dari U dan hantar dia pi KLCC ngan kawan dia….masa nak drop him off, di kiri kanan jalan, aku nampak bebudak muda pakai pengikat kepala dan pakai T shirt bantah GST…..aku perati sorang2 yang duk lintas depan keta aku…..ada sorang perempuan India, sorang perempuan Cina, seorang budak lelaki Cina dan lain semua melayu……lebih ramai lelaki dari perempuan…ada sorang jer minah tudung labuh hitam yang tersesat…tapi tu pun muda juga…semuanya student rasanya….di belakang sekali ada sorang lelaki dalam 40 ke 50 an yang menyusul nak lintas jalan….di seberang jauh sikit ada la beberapa orang lagi…..depa nak pi mana…aku tak tahu….tapi aku tengok orang lalu lalang takder pun yang kasi support…depa buat dunno jer….pendek citer…siyan aku tengok kumpulan budak2 muda yang takder benda lebih baik nak buat cuti2 umum tu…..mcm syok sendiri pun ada…..buat demo sendiri…bantah sendiri…..penat sendiri……takder sapa kisah…paling siyan….majoriti memang anak muda melayu…tengok gaya rupa…tak nampak macam budak2 cerdik pun……budak2 cerdik ni….lain gaya depa…tengok pun dah kenal….entah siapa laa emak bapak dia orang…….dalam hati aku….kalau byk tu jer yang bantah……baik duk rumah jer….suara kecil macam tu….siapa nak dengar…….

  13. armok says:

    Bujuk ! Dari komen kau dah terhidu sifat busuk hati seorang macai…

  14. armok says:

    Bujuk ! Apasal xxxxxxx..zzzz plak ? takot ?? nape ?? , so macam biase semua komen ko hanyalah fitnah ko ??

  15. Rohee colnago says:

    Dunia sekarang berpaksi kan duit. Kebebasan hanya alat. Suhakam atau Suaram, menjunjung kebebasan totok. Jadi the hidden hand guna duit utk memancing kebebasan. Matlamat, hanya nak lihat Negara ini huru hara. Ada agenda besar yang sedang mereka rancangkan. Suhakam, Suaram dan zombie-zombie ni sume alat dorang jea. Ideologi nya, kebebasan.
    Bujuk, bujuk… Berapa bnyk ko dapat?

  16. syaa says:

    suhakam,suaram,abim = nuar.ngo pro nuar untuk hasut rakyat gulingkan kerajaan.

Leave a Reply