Menu Utama

“Agree To Disagree” – Cara Hudud Diselesaikan Oleh Pakatan

Hudud-is-Barbaric(1)

PRK Teluk Intan ditakdirkan menjadi bukti bahawa hudud laungan PAS hanya akan bersifat retorik dan populis, demi menjatuhkan hukum kufur, dan kafir kepada UMNO. Selain daripada itu, anda boleh sahaja mendengar kenyataan-kenyataan yang meletakkan hukum berkenaan di tempat terbawah dalam senarai keutamaan PAS oleh kepimpinan kanan mereka seperti Salehudin Ayub, Khalid Samad dan ramai lagi.

Rasanya tidak perlu penulis nukilkan, bagaimana agama digunakan untuk memartabatkan parti oleh PAS. Hukum hakamnya, tanyalah pada yang arif dan mursyid, bukan yang angguk politik.

Pada saat hudud hampir sahaja dipersetujui untuk dilaksanakan di Kelantan, kini sinar syiar yang bakal menjadi titik pertemuan penyatuan umat terbungkam ke lembah penghinaan.

Bagaimana ini boleh berlaku dalam sekelip mata, dalam pada PAS adalah juara isu ini berabad lamanya dengan siri pengkafiran ke atas UMNO dalam skala besar-besaran?

Jawapannya adalah “agree to disagree”, iaitu satu keadaan di mana setiap pihak bersetuju untuk menghormati pandangan masing-masing  dalam satu-satu perbezaan prinsip sekalipun ianya tidak akan menyelesaikan perbezaan tersebut. Ia mengambil pendekatan bahawa tidak guna untuk terus berhujah dan berdebat sedangkan jika ia berterusan, akan memberi impak negatif ke atas hubungan atau persefahaman kedua-dua pihak.

Mungkin terma ini agak baru dalam politik di Malaysia, namun pendekatan ini dilihat berjaya menyatukan parti-parti yang bergabung sebagai Pakatan Rakyat, sungguhpun berstatus haram kewujudannya.

“Agree to Disagree” juga menjelaskan bagaimana penyokong PAS mampu menyatakan sokongan terhadap calon yang komited untuk menolak hudud sekiranya terpilih ke Dewan Rakyat nanti di PRK Teluk Intan.

Biasa sahaja kita mendengar hujah “takpa, depa kapiaq, tak faham hudud”. Tapi bagaimana pendirian PAS di PRK Teluk Intan untuk menyokong calon Islam yang dikategorikan menentang hudud?

Hakikatnya, jika “agree to disagree” terus diterimapakai oleh PAS, PAS sudah tidak lagi mampu mengotakan janji dan sumpahnya seperti mana yang dilaungkan oleh pemimpin-pemimpin terdahulu seperti Allahyarham Ustaz Fadzil Noor. Perginya Ustaz Ibrahim Libya juga perlu diperjelas statusnya setelah difatwakan “syahid”.

Inilah antara intipati “tahaluf siyasi” pegangan PAS, yang tanpa mereka sedar sebenarnya meletakkan mereka persis Pak Kaduk, menang sorak kampung tergadai. Namun, kemanisan kuasa membuatkan PAS sanggup menjadi “manipulator” terhebat agama Islam.

Dan lebih mendukacitakan, ianya berlaku di Malaysia, negara yang mempunyai perlembagaan melindungi Islam, dan bukannya di Afrika!

DAP sedang tersenyum riang dalam taktik “pecah dan perintah”.






50 Komen to “Agree To Disagree” – Cara Hudud Diselesaikan Oleh Pakatan

  1. Rosmah87 says:

    EK ELEH…UMNO NAJIB PUN SAMA MACAM DAP MENOLAK HUDUD..
    TAPI BEZA DAP DENGAN UMNO, DAP LEBIH GENTLEMEN UNTUK BERSUARA
    SEDANGKAN UMNO NAJIB TAKUT NAK BUAT PENEGASAN…YERLA TAKUT HILANG PENGUNDI MELAYU KAMPUNG YANG MENJADI TALIAN HAYAT UMNO NAJIB.

    UMNO NAJIB KENA BELAJAR SIKIT DARI UMNO MAHATHIR YG TEGAS MENOLAK HUDUD.

    TERIMAH KASIH KERANA MEMBERI RUANG BERSUARA.
    HEHE

  2. anti pembangang says:

    ini macai ttinggal kapal ni..nak elak rasa malu sbb geng sendiri buat malu, pastu nak pusing2 cakap kat org lain,..macam2 bodo dah ada skang ni

  3. sireh ke gagang says:

    KALAU UMNO TOLAK HUDUD , KAU DAH LAMA KENA TANAM DENGAN CINA DAP HIDUP2 ! BODOH ROSMAH87 . MATA DAN AKAL KAU DAH LAMA BUTA . TAPI ORG LAIN BELUM SEBODOH KAU LAGI .KAU INGAT , ISLAM ITU CUMA BERKISAR SOAL HUDUD SEMATA? NAK LAKSANA HUDUD SEKERAT2 MACAM PAS , ITU KAU KATA HUDUD ? KALAU KAU TAK RETI PASAL UNDANG2 SYARIAH , TAK PAYAH NAK BERCAKAP SOAL HUDUD. BODOH BUAT CARA BODOH !.

  4. Rosmah87 says:

    BY CHANDRA MUZZAFAR

    Malaysia
    Barisan making a blunder if it thinks hudud can help it stay in power..AGAIN

    IT BECAUSE OF BN’s power base has now shifted to Sabah and Sarawak..

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHHA

  5. raplahjingaa says:

    Chandra Muzaffar ??? oooooo…..antara 45 pengasas PKR yang dah tinggalkan anwar….out of 49 orang !! yang tinggal ialah kak jijah, nurule, assmin dananwar sendiri…..apa jadi kat 45 yang lain ??? heheheh….

    BN power house shifted to Sabah and Serawak ?? ooooo…tak tau pulak aku kat semenanjung ni pakatan pembangkang menang di semua negeri ?? mana hang dapat information ni rosmah ??? hehehehehe…..

  6. hasnul rahman says:

    Assalammualaikum wmt,
    Tuhan mereka bukannya Allah swt, tetapi dunia dan isi alamnya.
    Nauzubillah himin zalik.

  7. Rosmah87 says:

    BODOHNYA MELAYU UMNO NI..TANPA SOKONGAN PARLIMEN BORNEO KERAJAAN UMNO SUDAH LAMA BERKUBUR. UMNO DAH KALAH TERUK DI PERSEKUTUAN TANAH MELAYU SEJAK 2008 LAGI.

  8. Baba says:

    Pas dah lari drblandasan asal perjuangan mereka, tak lama la tu, akan hancur pas ni.

  9. mancini says:

    cerdiknya melayu pkr dan pas undi dap tapi bila menang tanah kena ambil,kalau umno tlak hudud rosmah 87 tak sokong kenapa dap buat perkara yg sama kau sokong juga.prinsip perjuangan kau macam, cibai.

  10. Jambol says:

    Di negara ini, di bawah pimpinan BN, terutamanya UMNO, kita merasa sangat-sangat kecewa bahawa, pada masa ini, tidak wujudnya lagi “responsible reporting” terutama di kalangan pihak pembangkang. Ini adalah disebabkan kelemahan kerajaan hari ini yang sangat ketara yang gagal dan lemah untuk MENGHAPUSKAN masalah ini. Fitnah dan tuduhan, hingga yang tidak masuk akal pun, disebarkan dengan bebas dan meluas melalui media-media dan penulisan-penulisan atas dasar “kebebasan bersuara”. Kita muak bila mendengar cakap menterinya yang tidak “bertelur”.

    Kelemahan dari sudut perundangan juga sangat ketara. Baru sekarang kes pembabitan dalam perhimpunan haram 2008 diselesaikan dengan bebasnya mereka-mereka yang terlibat. Enam tahun !!! Sebenarnya, perkara-perkara begini diwujudkan bagi menunjukkan betapa lemah dan bebalnya kerajaan !!!

    Kerajaan hampas dan terlalu lemah menghalang tindakan penganjur dan mereka yang bertindak kasar dalam perhimpunan haram, atas dasar kebebasan bersuara dan berhimpun !!! Sebenarnya, perhimpunan haram ini digunakan untuk memperbodohkan kerajaan !!!

    Isu-isu dan perasaan perkauman yang melibatkan kaum dan ugama ditimbulkan oleh pembangkang bagi membolehkan mereka “divide and rule” dan mencocok Melayu agar melatah. Dengan ini membolehkan mereka menimbulkan lagi isu-isu perkauman dan ugama yang menunjukkan “kebenaran” mereka. Oleh kerana ISA telah dikuburkan oleh UMNO, bebaslah mereka memecah-belahkan masyarakat kita. Kita hanya boleh melihat dan memandang saja. “Keep-up the bloody good work, UMNO”.

    Tidak lama lagi UMNO akan mamanaskan kerusi pembangkang di parlimen. Lihatlah usaha mereka untuk menguburkan UMNO dan menghambakan Melayu sebagaimana berlaku di negara jiran tidak lama dahulu.

    Jangan salahkan penyokong-penyokong tegar dan pengundi-pengundi jika mereka tidak keluar mengundi untuk mu dalam PRU14 kelak, sebagaimana berlaku dalam PRU12 dahulu kerana kekecewaan mereka terhadap PM yang tidur dan tolol.

    “Keep-up the bloody good work, UMNO” untuk kehancuran mu.

  11. hasnul rahman says:

    Salam 1Malaysia,
    Bodohnya Rosmah87,
    Tanpa melayu UMNO Cina dan India tak jadi warganegara Malaya.

  12. raplahjingaa says:

    hehehehe…Rosmah87 tu memang benak tapi seronok jugak kita buat hiburan. dia ingat sabah dan serawak bukan Malaysia ke ??

    BN kalah teruk ?? pulak !….lepas tu apasal kit siang, anwar dan aji adi serta kuncu-kuncu hanya panaskan bangku pembangkang dalam parlimen ???

    hang sekolah SRJKC kat mana dulu rosmah87 ?? teruk sungguh basic knowledge

  13. Anak Lenggong says:

    Bila kena camni Bujuk..dk tepi pintu jee..dok cari benda yang diaboleh spin..memang dasar hipokrik

  14. WTF says:

    Tak habis2 dgn cerita Borneo si Rosmah87 ni!!!

    FUCKUTAN RETARD DAH KALAH, KALAHLAH!!!

    MUEH4444

  15. decepticon jr. says:

    kurang kan bunyi azan- pas agree. nak guna kalimah ALLAH- pas agree. nak hapus hak bumi dalam perlembagaan-pas agree. hapus kuasa raja- pas agree. gi roboh gerai/kampung melayu tanpa pampasan/ pampasan yg ciput-pas agree. cine hina islam/melayu dalam pelbagai cara-pas agree bagi tanah kat cine 999 taun-pas agree. tutup giat mara/ mara untuk semua kaum-pas agree bukan muslim guna ayat quran sekerat-sekerat/kempen-pas agree nak lgbt/comango-pas agree. agenda kristianisasi-pas agree. HUDUD-DAP DISAGREE. apa penambahbaikan untuk memartabatkan islam/ org melayu yg bole kita lihat.adakah selepas bekerjasama dgn org pas ,compeni cine tidak mengamalkan lg double standard dalam pengambilan pekerja melayu serta gajinye atau harga barang jualan sebagaimana di jual kepada bangsa mereka.kalau spender bole di gadai demi kerusi dun dan parlimen pun nescaya mereka akan lakukan.mereka dah lupa kot hala tuju penubuhan pas.cilako cilako cilako….

  16. Rosmah87 says:

    HAHAHAHAHAHAHAHAH
    APA LU PIKIAQ AKU NI PENDATANG DARI INDONESIA MACAM KORANG KE??
    AKU PENDUDUK ASLI BORNEO..

    JADI AKU DENGAN UMNO ADA PERSAMAAN.
    AKU=UMNO=TOLAK HUDUD..
    HHAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHA

  17. dkds says:

    Inilah dinamakan kepentingan politik mengatasi agama ….jadilah lim kit siang sebagai tokong…

  18. WTF says:

    Apa masalah kau sebenarnya Rosmah87???

    Penduduk asal Sabah/Sarawak secara tak langusng juga menyokong kepimpinan UMNO/BN pada PRU13 yang lepas!!!

    Adakah Rosmah87 MEROYAN sebab UMNO yang perintah Malaysia, bukan DAP???

  19. raplahjingaa says:

    Dah makin teruk meroyan under pressure si rosmah ni…..ooooo hang penduduk asli borneo ?? nasib baik mak bapak hang dulu nak join malaysia…kalau tidak aku rasa hang la ni dah jadi mat indon !! hehe….

  20. anakbochek says:

    Penduduk asli Borneo? Kau asal Kalimantan ke Rosmah87? Kalimantan pun Borneo jugak dan penduduk asal Kalimantan tidak termasuk dalam kategori Bumiputera Malaysia yek. Pendatang haram rupanya kau ni Rosmah87.

  21. anti-pas haramjadah says:

    Rosmah87 org asli suku sakat org utan borneo rupanya. Patutla perangai mcm celaka. Nk mengawan dgn jantan rupanya. UMNO masih memerintah la

  22. anoi says:

    rosmah87 tu sobona ea cina memang nak jadi malaysia ni singapork.

  23. shahril81 says:

    Rosmah87, gaya penulisan hang ni mcm kenal la.. Teringat kt sekoq mat homo tang mykmu dulu2…

    Sat… .hrmmmm… .. Haa, si TORAK!!

  24. decepticon jr. says:

    komen sikit,ketawa lebih menunjukkan kecelaruan serta tekanan mental .lebih lebih lg kalau pengidapnye belum berkahwin.ini berpunca daripada pengunaan sabun di bilik mandi dengan kekerapan yg tinggi bagi melepaskan tekanan.

  25. alimedanbaru says:

    SEBENARNYA DAP akan berterusan memberakkan kepala Pas selagi masih ada penyokong bentul dan pandir macam bujuk dan moo. manusia syok sendiri ini tak sedar seluar mereka telah ditarik kebawah..masih merasa diri hebat dalam keadaan ditelanjangkan… dia kutuk UMNO sedang UMNO terus gagah, kuat, terserlah dan dihormati pemimpinnya diseluruh dunia…penghormatan yg diberi oleh pemimpin teluk kpd Najib baru ini pasti membuatkan pak lebai Pas demam dan sakit menggigil..termasuklah nuar brahim!

  26. Mek esah says:

    Umno nak cakap hudud ??????…umno ada cita2 ke ???????….. Kalau nengok kan sembang pokok pun boleh tumbang…kencangnya…tp sebetulnya habuk pun tarak….alahai

  27. WTF says:

    Mek Esah,

    Dah lebih 20 tahun dah kerajaan negeri Kelantan luluskan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993, beritahu aku dah berapa banyak pokok kayu yg telah ditebang di hutan simpanan negeri Kelantan???

    MUEH4444

  28. bujuk says:

    Bagaimana cara UMNO/BN selesaikan hudud… ada sapa2 nak jawab?

  29. WTF says:

    Nak selesaikan apa Bujuk, cuba bagi soalan tu dgn lebih specific!!!

  30. bajak says:

    ala bujuk muka xmalu…nk kutuk2 umno…tp nk sokongan dlm parlimen mengemis kt umno…

  31. MemangTerok says:

    Baginda Rasulullah pernah menegor seorang sahabat yang memaki hamun iblis dan syaitan yang mengganggu perjalan nya pada suatu hari. Banginda berkata, kamu tidak boleh memarahi syaitan dan iblis kerana dengan memarahi itu akan membuatkan syaitan bertambah besar.

    Bila besar, tentunya jadi kuat.

    Faham2 dan ambil iktibar dari sabda junjungan yang tentunya benar.

  32. raplahjingaa says:

    WTF…..bujuk berkias tu, maksud dia sek 16 kanun jenayah PAS, liwat jantan lain, di kira jatuh dalam hukuman hudud, tapi meliwat isteri sendiri hanya kesalahan Takzir dan Qisas….sedangkan hukumnya adalah sama HARAM..

    Tu pun tak dak pun nampak draft Qisas dan Takzir depa…….cakap je dari dulu, dah lebih 30 tahun dah….

    tu dia dok tanya macamana UMNO nak selesaikan…hang tolong jawap sat kat dia WTF.

  33. gambus says:

    Rosmah87 tu memahg camtu , itulah puak kafir DAPigs , melalak pasal isu Sabah dan sarawak .. jagan risau rosmah87 , UMNO dan BN akan pastikan lebih ramai lagi orang Islam disana , puak kafir DAPigs macam kau mesti meroyan hahahaha

  34. gambus says:

    bujuk says “Bagaimana cara UMNO/BN selesaikan hudud… ada sapa2 nak jawab?”

    aikk tanya UMNO buat apa ?? yang melalak sampai murtadkan orang pasal hudud ni PAS , patutnya kau tanya pemimpin PAS camana selesaikan isu hudud !!! Cara pemimpin PAS selesaikan isu hudud dengan penyokong calon DAPigs yang TERANG-TERANGAN TOALK HUDUD !! wakakakaka

    cara pemimpin PAS tolak hudud dengan cara menangguhkan hudud dan kata isu selesai !!! apa kee bangangya ni woiiiiii hahahahaah

  35. acid says:

    Heh bujuk ! nak selesaikan apa ? Eh eh, yg cakap berdentum -dentam pasal hudud tu selama ini sape yek ? Yg kafir kan orang Islam pasal hudud tu sapa lak ?

  36. bujuk says:

    Pertama sekali yg. korang kena faham.. hudud ni diwajibkan oleh Allah pada raja, penguasa atau pemerintah/k’jaan untuk laksanakan. Siapa pemerintah d m’sia? korang jawab sendiri.
    PAS sebagai sebuah parti politik berjuang untuk Islam, ANTARANYA tegakkan hudud. Caranya sertai pilihanraya untuk menang dan berusaha laksanakan hudud ikut kemampuan. PAS telah kuasai k’tan dan t’ganu.. maka PAS telah draf enakmen hudud d ke-2 negeri. Disebabkan batas2 undang2/perlembagaan yg. menghadkan kuasa/hukuman mahkamah syariah, maka hudud tidak dapat d laksanakan. Maka terhenti usaha PAS setakat itu… tapi terus berusaha untuk memerintah negara supaya batas2 hukuman yg. menyekat hudud yg. ada dalam undang2 itu dapat di padamkan.
    Sekarang UMNO memberi jalan/laluan pada PAS untuk membentangkan rang undang2 hudud d parlimen dan di sambut oleh k’jaan k’tan. Disebabkan ada beberapa isu berbangkit, k’jaan mahu d tubuhkan dahulu j/k bersama pusat/k’tan sebelum RUU hudud d bentangkan dan PAS setuju. Sekarang PAS tunggu j/k bersama d tubuhkan oleh k’jaan dan PAS telahpun memberi senarai nama wakil pihak k’tan pada menteri. Hingga sekarang k’jaan pusat belum bagi jawapan balas…
    Hingga itu tindakan PAS buat masa sekarang…

  37. acid says:

    Kau mintak UMNO/BN selesaikan apa bujuk ?

  38. raplahjingaa says:

    Apa yang hang cerita ni bujuk ??? calon ahli PAS di bukit gelugor rasa diri dia dikhianati PAS, dia bawa agenda hudud di bukit gelugur untuk PAS, tup-tup PAS memberi sokongan pada penentang hudud DAP !!

    Kenapa PAS tak bagi sokongan pada ahli mereka sendiri yang bawa agenda hudud PAS ????

  39. anakbochek says:

    Rilek brader semua, Bujuk memang suka nak drag kita dalam isu hudud ni. Sorry la bro Bujuk, gua malas nak layan isu hudud ni. Biar orang PAS yang selesaikan sendiri. Bak kata Hj Hadi, hudud ni cuma 0.0001% sahaja.

  40. bujuk says:

    Dia calon bebas bukan calon PAS, tapi sebagai orang Islam aku sokong dia takda masalah. Jadi semua orang islam d B.Gelugur bagi undi anda pada M.Nabi Bux. Tunjukkan pada DAP, orang melayu/islam nak hudud. Kalau BN/UMNO boleh turun kempen hudud d b.gelugur pun baik… kalau boleh kempen sampai orang kafir pun sokong hudud supaya DAP boleh terima hudud.

  41. Parti Ajaran Syahwat says:

    Org kapir kat Malaysia ni mmg takut hudud… Melayu PAS n UMNO bersatu boleh menghancurkan puak2 kapir ni.. pas asyik berdolak dalik utk melaksanakan hudud dgn memberi seribu alasan dan terus menyalahkan umno, ini membuktikan PAS masih jenis pedendam, busuk hati, x ikhlas, xde pendirian dan boleh di sepak2 mcm bola oleh DAP..

    Dimana maruah agama Islam yg pas perjuangkan? Yg pas tahu, membenci dan mengeji dlm ceramah buatkan pendengar marah. Dakwahnya langsung hilang, Murtadkan pula bertambah. Derma kilat diperbanyakkan, tp xnmpk langsung pembangunannya.. pabila pas makin disisih sehingga sanggup angkat bendera dap, kini pas sanggup pula mendustakan agama spt ‘undi pas tiket ke sorga’ dan mempermainkan hudud setiap kali pilihanraya utk mendptkn kuasa dlm politik duniawi semata-mata. PAS byk muslihat spt Syiah..

  42. raplahjingaa says:

    Dia jadi calun bebas sebab PAS tak mau dia jadi calun dan bawa agenda hudud PAS di Pulau Pinang !! dia pulak lebih PAS dari PAS sendiri !! hehehehe…..

    Di Pulau Pinang, calun yang bawa agenda hudud di tentang oleh PAS.
    Di Perak calun dari parti yang menolak Islam dan Hudud di sokong oleh PAS

    PAS dah jadi gila @#%^&*&*#$…..!! mungkin jugak akibat kifarah tuhan.

  43. jombo says:

    Inilah hadiah bagi penganut agama pakatan rakyat…. orang macam bujuk mek esah dah rosmah 87 adalah orang yang buta hati. buta akidah. Semoga Islam melaknat hatimu yang bersekongkol dengan penentang Islam.

  44. Anak_Nogori says:

    UMNO dikatakan tolak hudud…PAS jatuhkan hukum Kapir.

    Dyana DAP menolak hudud terang2an sampai tak mahu undi hudud….PAS pula sokong DAP tolak hudud.

    Lu ada otak..lu pk lah sendiri jenis manusia PAS ni.

  45. gambus says:

    Bujuk says “Pertama sekali yg. korang kena faham.. hudud ni diwajibkan oleh Allah pada raja, penguasa atau pemerintah/k’jaan untuk laksanakan. Siapa pemerintah d m’sia? korang jawab sendiri. PAS sebagai sebuah parti politik berjuang untuk Islam, ANTARANYA tegakkan hudud. Caranya sertai pilihanraya untuk menang dan berusaha laksanakan hudud ikut kemampuan. PAS telah kuasai k’tan dan t’ganu.. maka PAS telah draf enakmen hudud d ke-2 negeri. Disebabkan batas2 undang2/perlembagaan yg. menghadkan kuasa/hukuman mahkamah syariah, maka hudud tidak dapat d laksanakan. Maka terhenti usaha PAS setakat itu… tapi terus berusaha untuk memerintah negara supaya batas2 hukuman yg. menyekat hudud yg. ada dalam undang2 itu dapat di padamkan.”

    – hahaha munafik bujuk dan pelacur agama PAS nak menipu apa lagi ni , baru sekarang nak cakap batas undang-undang ?? padahal dulu bukan lagi fitnah Tun M yang halang dengan hanya sekeping surat !!! sekarang baru pandai puak munafik PAS ni nak cakap pasal undang-undang !!! Camana PAS nak berjuang untuk Islam ?? pemimpin PAS semuanya menyokong parti yang jelas menolak hudud dan Islam !!! Camana nak menang pilihanraya untuk perjuangkan Islam , PAS sendiri menolak hudud bersama DAPigs dan PKR demi untuk menang pilihanraya , PAS juga sanggup memfitnah JAIS dan Hassan Ali yang membanteras murtad kerana demi kemenangan pilihanraya !!! PAS sendiri sanggup membuang undang-undang demi kepentingan orang Islam demi untuk menang pilihanraya !!! sama juga masa kes kat terengganu Presiden PAS sendiri cakap hudud adalah perkara tak wajib dan kecil sahaja dalam agama Islam .. apa ni ?? dah dapat kuasa jadi tak wajib pulak !!!! inilah aku cakap sikap munafik dan sikap suka melacurkan agama Islam dan mempermainkan hukum Allah oleh PAS

    Nujuk says “Sekarang UMNO memberi jalan/laluan pada PAS untuk membentangkan rang undang2 hudud d parlimen dan di sambut oleh k’jaan k’tan. Disebabkan ada beberapa isu berbangkit, k’jaan mahu d tubuhkan dahulu j/k bersama pusat/k’tan sebelum RUU hudud d bentangkan dan PAS setuju. Sekarang PAS tunggu j/k bersama d tubuhkan oleh k’jaan dan PAS telahpun memberi senarai nama wakil pihak k’tan pada menteri. Hingga sekarang k’jaan pusat belum bagi jawapan balas…
    Hingga itu tindakan PAS buat masa sekarang…”

    PAS mana ada sambut malah putar belit isu ni hinggakan tangguh untuk pembentangan sebab ditentang keras oleh puak DAPigs !!! Malah isu hudud ni pulak ada pemimpin PAS menuduh UMNO yang sengaja jadikan isu !!! Buat apa nak buat jawatankuasa teknikal bersama kerajaan ??? sedangkan selama ni segala kebaikan yang UMNO buat PAS jatuhkan hukum , maki dan fitnah

    PAS sendiri telah membuat jawatankuasa teknikal hudud sejak beberapa tahun lepas , malah sehingga hari ini jawatankuasa hudud PAS tidak pernah buat apa-apa perubahan dan penambahan langsung !! ini menunjukkan jawatankuasa teknikal hudud PAS hanya satu wayang .. dan pemimpin PAS semua hanya sibuk berzina , membuat fitnah , sibuk berkhalwat , dan sibuk buat seks sampai kena rakam !!! itulah pemimpin PAS !

  46. gambus says:

    Bujuk says “Dia calon bebas bukan calon PAS, tapi sebagai orang Islam aku sokong dia takda masalah. Jadi semua orang islam d B.Gelugur bagi undi anda pada M.Nabi Bux. Tunjukkan pada DAP, orang melayu/islam nak hudud. Kalau BN/UMNO boleh turun kempen hudud d b.gelugur pun baik… kalau boleh kempen sampai orang kafir pun sokong hudud supaya DAP boleh terima hudud.”

    dia jadi bebas sebab pemimpin PAS semua sibuk sokong orang yang tolak hudud dan tak suka Islam ,kau sokong dia pun tak berguna bujuk sebab yang jelas pemimpin PAS yang kuat kafirkan orang sebab tolak hudud tu dah pergi sokong DAPigs yang jelas menolak dan menentang hudud PAS ..

    kenapa nak suruh BN pulak berkempen ? yang sampai murtadkan orang lagi sekali ialah pemimpin PAS TAPI pemimpin PAS ini sendiri yang menyokong calon DAPigs wakakakaka .. kau nampak tak sikap mempermainkan agama Islam oleh pemimpin PAS dan sikap melekehkan hukum Allah oleh pemimpin PAS

  47. WTF says:

    Bujuk.

    Mana jawapan kepada soalan aku dan saudara acid???

    Bujuk mintak UMNO/BN selesaikan apa???

    Cuba tanya dgn LEBIH SPECIFIC sikit Bujuk!!!

  48. messi vs ronaldo says:

    awat?ada akta dalam UMNO dan PAS ka boleh kata mengata antara sama saudara. kata kedua2 prti memperjuangkan islam. Ada ka Nabi ajaq kita kata kt orang?????????

  49. messi vs ronaldo says:

    kalau pi tnya Tn Guru Nik Aziz dan Dato Seri Najib pun depa kata x dak dalam akta UMNO dan PAS. Mesti depa kata x boleh kata kt org..

  50. WTF says:

    Terima kasih akan nasihat saudara messi vs ronaldo

    Tapi pengikut2 PAS takkan dengar punya nasihat saudara messi vs Ronaldo

    Tapi kalau saudara messi vs Ronaldo ajak org2 PAS ber”TAKE BEER”, depa sure akan saranan saudara

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

Leave a Reply