Anwar Ibrahim Bakal Sertai Kabinet? – Kadir Jasin

Oleh: KuntaKinte Malaysia (February 28th, 2014) [Utama][44 Comments »]

mohdnajib-anwar

Tokoh Wartawan Negara dan Bekas Ketua Pengarang Kumpulan The New Straits Times Press (NSTP), Datuk A. Kadir Jasin, meramalkan kemungkinan Anwar Ibrahim menyertai Kabinet Datuk Seri Mohd Najib Tun Abd Razak sebagai sebahagian percaturan politik dan pemulihan kebangsaan.

Menurut beliau terdapat teori konspirasi yang tersebar luas sekarang bahawa Pilihan Raya Kecil DUN Kajang hanyalah satu pemesongan isu bagi membolehkan agenda kumpulan tertentu membawa masuk Anwar Ibrahim ke dalam kabinet berjalan lancar. Anwar dikatakan akan diberi jawatan penting dalam kabinet.

Menurut sumber Kadir Jasin, penyertaan Anwar di dalam kabinet ini merupakan keperluan kedua-dua tokoh. Mohd Najib dilihat cuba mengimbangi kritikan Tun Mahathir dan Tun Daim terhadap pentadbirannya. Manakala Anwar mencari jalan melepaskan diri dari kemelut kepimpinan PKR antara Azmin dan Khalid yang kian melemahkan parti tersebut.

Menurut sumber yang dipetik Kadir lagi, usaha ini dilakukan oleh seseorang yang sangat berpengaruh dalam kumpulan Mohd Najib. [berikutan petikan dari blog: http://kadirjasin.blogspot.com/

THE Kedai Kopi Assembly (KKA) continues to sit. But since many of the matters discussed were mostly “sensitive” and the risk associated with publishing them is a tat too high, let us KIV them for a while.
I thank all the participants for their contribution and for reminding me to be careful and not take unnecessary risk.
However, one subject from the KKA sessions that we may be able to discuss and do some crystal-balling is the reconciliation. To keep our brain connections active, our creativity going and to take our mind away from the heat wave, let us weave a conspiracy theory not unlike the plot in the movie of the same name that starred Mel Gibson and Julia Roberts.[Received this from a reader. Open burning is illegal and adds to the haze. Books and magazines being burnt. Thank you sender.]

The 1997 movie told the story of a taxi driver who was obsessed with conspiracy theories and became a real target when one of his theories turned out to be true. In order to save himself, he had to figure out which theory it was.
Our theory revolves around the much talked about reconciliation talk that, according to some pundits, will bring together two former friends turned foes – the Prime Minister Mohd Najib Abdul Razak and the Opposition Leader, Anwar Ibrahim.
Kajang By-election A Red Herring?
What if all the hogwash about Anwar’s candidacy in Kajang State Legislative Assembly by-election and his taking over the Selangor Menteri Besar post are in fact a red herring intended to hide the backroom manoeuvring involving his camp and the PM’s operators?
What if a very influential aide to the PKR’s General Leader had already called on an equally influential member of the PM’s inner chamber to work out a deal whereby the “Ketua Umum” will join the Cabinet and be given a portfolio that makes him very powerful?
So powerful that it sends the shiver (in this dry burning weather) down the spine of his enemies and the PM’s critics or even gotten rid of them for good.
With the problem in the Selangor Government continuing to fester, Anwar knows the risk of his own people jumping ship. It’s a mistake to underestimate Menteri Besar Abdul Khalid Ibrahim’s resources and resourcefulness.
He was a business and a manager. He knows merger and acquisition better than Anwar and Mohd Azmin Ali. He could apply his M&A skills to politics.
He has the ability to swing Selangor away from PR if he feels that he is on the losing end. So entering into a deal with the PM is a good way for Anwar to checkmate Abdul Khalid if he harbours such an idea.
 The picture of Abdul Khalid, Mohd Najib and Deputy Prime Minister Muhyiddin Mohd Yassin beaming away during the signing of the memorandum of understanding on the Langat 2 water supply project on Wednesday could be telling a thousand words.
The Way To Fight Dr M and Daim
For the PM and members of his inner circle, if they believe that the criticisms by (Tun) Dr Mahathir Mohamad and (Tun) Daim Zainuddin can hurt them, a merger with Anwar is a grand strategy. They can count on Anwar to do battle with Dr Mahathir and Daim.
In one brilliant stroke, the PM strengthens his position, destroys the Pakatan Rakyat and rids himself of his critics. Anwar gets to enjoy the privileges and protection as a member of the government. And they can live happily ever after.
Think of this. Has Anwar ever attacked the PM directly and has the PM done the same to Anwar? Yes, Anwar viciously attacked the government, the Barisan Nasional and Umno. Yes he attacked Dr Mahathir and Daim. Dr Mahathir and Daim in turn attacked him and criticized the PM.
Think also of the animosity between Anwar and Tunku Abdul Rahman Putra and Tun Abdul Razak Hussein. How Anwar led a series of demonstrations against them and was incarcerated under the ISA during Abdul Razak’s and (Tun) Hussein Onn’s administrations.
Remember he was freed from detention when Dr Mahathir became PM in 1981 and, in early 1982 Dr Mahathir proudly paraded him before the Press and the newest member of Umno.

I was there covering the event and foolishly demanded that he proved his membership of Umno by citing his membership number and, for the next 16 years, promoted him as the crown prince of Umno and the successor to Dr Mahathir.

 Remember also that many Umno rebels left the party but later came back to the fold and some went on to be appointed to the cabinet despite having burnt the bridges. So why not Anwar?

But has the DAP got wind of this so as to prompt its supremo, Lim Kit Siang, to ask in his blog: “Who drafted this national reconciliation plan and who had been consulted? This is still a great mystery up to now.”

So, I will be the last person to dismiss the reconciliation talk and of seeing Anwar being mainstream and politically correct once again. Politics, according to German Prussian politician, Otto von Bismarck (1815 – 1898), is the art of the possible.
FOOT NOTE: The PM is believed to have appointed a new media adviser to replace Jalaluddin Bahaudin who left last year. The new man is believed to be a journalist and former MP, Abdul Rahman Sulaiman, among whose tasks is to “pujuk” Dr Mahathir to be friendly towards Mohd Najib. This is what Mubarak people told me. Wallahuaklam.

Ada 44 Comments setakat ini.

  • raplahjingaa
    February 28th, 2014 at 9:22 PM

    Kadir lu biar betul….najib akan menempah maut kalau dia menyerapkan anwar dalam kabinet…ahli UMNO tak kan berdiam diri, dan aku rasa Najib tak sebodoh kadir jasin.

  • Pak Tho
    February 28th, 2014 at 10:01 PM

    Terlebih membuat andaian politik , boleh jadi biol..

  • system baru
    February 28th, 2014 at 10:32 PM

    betul tu najib akan tempah maut, ramai ahli unmo menentang najib jika buat macam itu najib bukan bodoh tak ambil tahu masalah menimpa dia bawa masuk anwar , unmo masih dalam kedudukan 2/3 undi dalam bn,anwar kelebihan hanya pakar kempin aje ramai lagi ahli unmo ada kepakaran berkempin, kita tak perlu masuk dalam jadi menteri,jika dilihat recon anwar ketika mentakbir jabatan semua teruk, ketika dia dalam unmo dulu tikam menikam sesama parti dan politik wang terlalu banyak disebab anwar, cuba lihat pkr sekarang masing2 ingat jatuh masing itu budaya anwar bawa

  • korokstabang
    February 28th, 2014 at 11:00 PM

    hampehh punya teori mabuk kaa apa

  • meMangTERok
    February 28th, 2014 at 11:17 PM

    Kita tak suka mengkaji kebenaran teori serupa ini kerana kita tidak menginginkan ianya benar2 berlaku.

    Walau pun begitu, ini hal politik. Dalam poltik sebarang benda boleh berlaku termasok benda yang susah diterima akal. Maka ini bermaana suka ke tak suka ke, ingin atau pun tidak perkara semacam ini boleh berlaku, tidak mustahil. Mustahil adalah sifat manusia yang baharu. Mustahil bukan sifat Allah kerana tiada yang mustahil bagi Allah.

    Jika kita adakan pungutan suara akan hal ini kita rasa ramai yang membantah dibanding menyokong untuk Anwar kembali ke dalam kabinet. Majoriti orang Umno susah untuk merestui tindakan ini kerana kerajaan boleh berjalan tanpa Anwar. Untuk mengekang Tun M dan Daim (?) Kita rasa tak ada keperluan untuk tindakan ini. Kerana walau pun mereka berdua dilihat sering mengkritik tapi kita tak dengar tertubuhnya kem B buat menentang team A.

    Kedua kita tak rasa juga puak dalam pembangkang suka hal ini berlaku kerana penting bagi pembangkang untuk terus memiliki Anwar.

    Sungguh pun begitu suka kita ulang bahawa ini adalah politik. Politik boleh buat seekor babi terbang diawan.

  • Rusatunduk
    February 28th, 2014 at 11:31 PM

    Hanya teori jea kan. Tapi cuba fikirkan…..
    1) Berbillion ringgit yg d songlap oleh Anuwar, di kembalikan semula. Mesti ada perjanjian kan..
    2) Sapa agaknya yang di maksudkan ‘ sangat berpengaruh’ dalam pentadbiran Najib? Klu mamat ni bole bawa masuk Anuwar meaning Anuwar pun dalam poket dia. Macam mana pulak dengan Najib? Jadi sapa sebenarnya yang memerintah negara kita ni.

  • hiro
    February 28th, 2014 at 11:32 PM

    Berapa botol todi sudah minum? Mabuk ka?Ini teori tong taik. Akal mana duduk?

  • korokstabang
    February 28th, 2014 at 11:49 PM

    Ini jelas sepatuh masak punya teori mesej kadir jasin sebenarnya kat sini

    “Menurut sumber Kadir Jasin, penyertaan Anwar di dalam kabinet ini merupakan keperluan kedua-dua tokoh. Mohd Najib dilihat cuba mengimbangi kritikan Tun Mahathir dan Tun Daim terhadap pentadbirannya”

    Kadir jasin seperti mengiyakan fitnah pembangkang bahawa Tun M & Daim bekerjasama mengkritik Najib bertujuan menjatuhkan Najib, sehingga Najib cari anwar, najib tak sebodoh pak lah yang tak mau dibayangi populariti Tun M hingga dilepaskan anwar siap menantu antar paspot, tujuan untuk attack & damage Tun tengok lah hasilnya sekarang

  • landahari
    February 28th, 2014 at 11:50 PM

    Keep on dream.dengarle pendapat orang nyanyuk.

  • alimedanbaru
    February 28th, 2014 at 11:54 PM

    sebenarnya orang-orang yg pro kerajaan selalu termakan umpan pk
    diaorang laga-lagakan kepimpinan bn dan suku sakatnya
    lepas tu spesis BN buat andaian dan membenarkan umpan mereka
    dan keluarlah teori ciptaan dan agak-agak!
    sekarang yg cari bumi untuk berpijak bukan BN, Najaib atau Tun Madir
    tetapi yg nak cari nyawa..anwar ibrahim
    siapa yg perlu siapa
    dan patutkah najib layan…

  • landahari
    February 28th, 2014 at 11:57 PM

    Anwar nak battle dengan orang yg sedar anwar tu takkan berubah dan suka tikam dari belakang.kalau najib ambil anwar masuk kabinet tentu dia buat perkara yg sama tikam belakang najib.ini teori paling dungu dan bodoh.

  • abu
    February 28th, 2014 at 11:59 PM

    Dalam politik 2+2 x semestinya jawapannya 4 kita tunggu dan lihat menarik bg tahun 2014

  • system baru
    March 1st, 2014 at 12:31 AM

    jawapan senang aje’ ia akan belaku jika bn tak menang 2/3 baru pr dan bn boleh menbetuk kerajaan campuran, dalam pr sendiri tak diiktiraf ros, unmo boleh umpan mana kerusi parti pkr atau dap atau pas untuk jadi menteri, pasti ramai pr akan berebut nak jadi menteri dan bergaduh satu sama lain, bagi aku tun daim dan tun m tak ada kuasa ia ahli biasa aje tapi ada hak tegur, dia ada aura parti sehinggakan anwar ketakutan

  • EVLee
    March 1st, 2014 at 12:44 AM

    Jadi…kalau Anuwar amat diperlukan duduk dalam kabinet, kita bagi juga. Kita bagi dia duduk dalam Kabinet Dapur.

  • adamyussof73
    March 1st, 2014 at 1:03 AM

    kadir jasin merapu……

  • EVLee
    March 1st, 2014 at 1:35 AM

    Oleh kerana politik adalah art of possibilities(seni kebarangkalian??), maka tiada jawapan nilai absolut 4 untuk 2+2. Jawapan politik 2+2=(-2)x(-2)=3+1=-2+6=2-(-2) dan sebagainya.

  • lynda
    March 1st, 2014 at 5:15 AM

    tak mustahil atas nasihat pemandu. lagipu najib dan anwar sama saja..jawatan didahulukan, pujian diutamakan..

  • sungai_siput
    March 1st, 2014 at 9:09 AM

    betul rap… ada usaha2 yg telah di jalankan semenjak bulan Dec/2014 bagi mengukuhkan kedudukan najib…. najib dah hilang grip

    dulu ramai jugak yg kata najib tak se”BODOH” mana nak hapuskan I.S.A… facts tetap facts Rap.. isa dah di hapuskan pun

    tapi hang jangan bimbang Rap, mcm mana najib dok cai…. ramai orang berpengaruh dan bijak dalam UMNO sedang mencatur strategi jugak…

  • matt
    March 1st, 2014 at 10:12 AM

    ” Politics is the art of possible”
    Ko orang nak perkara ni berlaku.
    Aku kalo lain lain hal possible possible
    kalo ngan nuar impossible impossible. dc

  • Baba
    March 1st, 2014 at 10:17 AM

    Kadir jasin ni makin lama makin melalut……dah nampak nyanyuk dah.

  • raplahjingaa
    March 1st, 2014 at 11:43 AM

    Harap-harap ianya tak berlaku….bayangkan kalau anwar dalam kabinet, dia akan atur gerak segalanya dalam memberi kelebihan padanya untuk membawa tangan-tangan yahudi masuk ke dalam arus pemerintahan negara.

  • Hamba Ar Rahman
    March 1st, 2014 at 12:21 PM

    Ermmm…Anwar join cabinet???…takder yg impossible…dalam keadaan Najib yg amat terdesak untuk mengukuhkan kedudukan beliau, Najib tetap bijak menggunakan peluang yang ada, kerana beliau sangat arif Anwar sangat cintakan kuasa…maka memberi habuan kuasa kepada Anwar pasti dapat menggelapkan mata Anwar…knowing Anwar…beliau sanggup melakukan apa sahaja..hatta jumping out of his own ship…jika kita katakan mereka2 ini berjuang kerana rakyat, bangsa dan negara…itu merupakan pendustaan yang amat besar…sebenarnya pemimpin2 yang ada di Malaysia ini rata-ratanya berjuang kerana jawatan..jika tidak, mereka tidak akan berebut jawatan PM….rakyat yg ada sebenarnya hanyalah buah2 catur untuk mencapai hasrat pemimpin2 tersebut…ya benar…ada pemimpin yg sikap nasionalisma mereka tinggi…tapi berapa kerat??? masih ada lagikah di zaman ini??? Kita sangat tahu bahawa DAP berminda komunis…dan mereka telah lama mengidam untuk berada di tempat teratas dalam hierarki pemerintahan. Bagi orang Cina pula…tidak salah untuk mereka memperjuangkan hak mereka dan meminta apa yg mereka rasa mereka patut dapat…bangsa Cina memang lazimnya begitu..jika mereka tahu, mereka tak boleh dapat..pandai pula mereka duduk diam2…tapi once mereka tahu mereka boleh dan patut minta…mereka akan minta sebyk yg boleh….jika kita dapat berteori…maka teori yang paling hampir adalah, ada satu golongan yang sangat mahu negara ini kucar kacir…huru hara…dan mereka akan sengaja create isu, supaya rakyat marah dan bangkit…dan golongan ini tidak takut melabur wang sebyk mungkin untuk keuntungan kuasa jangka panjang…mereka juga sanggup bersekongkol dengan pihak luar semata2 untuk mendapatkan kuasa ini…dan apabila negara huru hara…ekonomi akan lumpuh, pelabur tidak mahu masuk, rakyat hidup tambah susah dan memberontak…tentera mungkin ambil alih…dan negara yg telah rosak ini akan mengambil masa berpuluh tahun untuk dibaiki…dan siapakah yang paling beruntung jika ini yang berlaku??? Di mana pula kita hendak letak PAS dan angkatan mereka yang konon memperjuangkan Islam???..dalam konteks ini…PAS kelihatan tidak lebih daripada pengemis politik yang kedudukan mereka hanya dipandang bangsat pada mata DAP dan rakan Pakatan mereka….Umno pula…telah dicemari oleh pemimpin2 yang mementingkan diri daripada penyokong2 dan bangsa sendiri…so, kalau nak bercerita pasal teori…benarkah teori ini?? fikir-fikirkanlah…

  • Hamba Ar Rahman
    March 1st, 2014 at 12:38 PM

    Anwar tu memang kita dah tahu rentak dia lagu mana…tapi si Najib ni…betulkah dia sayang kan orang melayu???? Hang Tuah kata tak melayu hilang di dunia…tapi kalau kita tengok rentak politik sekarang…dengan 1 MAlaysia bagai…aku rasa tak mustahil melayu dan budayanya akan hilang ditelan zaman..yang tinggal mungkin serpihan genetic code yg ada dalam diri Malaysian…melayu di bandar besar dan yg perasan elite juga sudah malu nak bercakap menggunakan bahasa sendiri…..lagi pula…bangsa melayu bukanlah satu bangsa yang benar2 dominan…kita terlalu berbasa basi dan beralah dengan bangsa lain…Melaka memang gah dalam sejarah…tapi tidak pernah menguasai tanah luar dari wilayah Asia tenggara….tak sampai pun ke Eropah …kerajaan Melaka tak sehebat kerajaan Rom ..dalam sebuah hadis..aku tak ingat yg mana.. ada meriwayatkan bahawa bangsa ROm adalah bangsa yang paling utuh hingga ke hari kiamat….melayu yg tinggal ini pula…sibuk bergaduh sama sendiri berebut kuasa….jadi..mungkinkah teori RAHMAN itu benar??

  • bangKano
    March 1st, 2014 at 12:59 PM

    Kalo betoi la teori agak agak serba pandir ni…memang la bodo Najib mengambil Anuaq dalam kabinet nya nanti. Dah la Anuaq dah terpalit ngan kes liwat belum selesai selesai lagi. Najib mau kes liwat tu di tutup ka…? Tak adil…tak adil. Apa kata si mangsa liwat tu hah…? Ada ka doktrin selama ni yang dim kepohn kepoh kan: Rakyat di dahulu kan Prestasi di utama kan dah berjalan ikut program…? Ni tanda tanda Najib akan ghuyub pasai di permain kan oleh Anuaq yang serba licik ingin nak jadi PM….sanggup ka Najib telan ayaq liok nengok kan Anuaq jadi PM nanti…betoi betoi Najib ni dah bengong laaa. Jangan jangan Rosmah akan lari pasai laki laki dia bukan lagi pemimpin nomot 1 Malaysia. Jadi rakyat Malaysia tentu dah menyampah ngan kelakuan si Najib yang serba flip flop ni…lebih teruk dari Pak Lah tu haaah.

    Aku haghap teori bodo serba lawak ni tak menjadi realiti…cuma sekadaq fantasi penulis yang dah syok ngan teroi konspirasi saja nak mengena kan puak puak hampeh paria Penipu Rakyat PR jerrrr….!!!

  • bangKano
    March 1st, 2014 at 1:11 PM

    Kalo ikut teori logik matematik memang la 2+2=4….tapi kata teori logik falsafah penuh ngan sampah sarap 2+2= tak semesti nya 4. Contoh kalo 2 oghang dewasa di campoq ngan 2 bayi belum tentu jawapan nya 4 orang tapi 3 oghang….sebab 2 bayi tu bersaiz kecik jerrr tak sama ngan 2 ogang dewasa tu betoi tak….?

  • dagang
    March 1st, 2014 at 1:14 PM

    Apa betul ka nuar ni nak join bn/najib? kalu nuar join, makna nya pr ikut sekali la. jadi dap ,pas,pkr pun ikut sama la. Sapa pula yang nak jadi pembangkang? Macam ni tak lih jadi. Politik jadi sepi la. Crita makhluk glamor habis la. Panggung wayang politik yang gah tu kena tutup.
    Ajenda ni BN UMNO jangan sokong. Sebab
    1)Kes saman menyaman habis. Hilang satu punca loyar cari makan.
    2)Comango akan diam dan lupakan tuntutan mereka. Mana bolih jadi.Penyebaran kristian terbantut la. LGBT, Injil Melayu, Hak asasi manusia sapa nak tuntut kalau semua jadi kerajaan.
    3)Parlimen bersidang dah tak menarik. semua setuju. MP bolih lena. Tak syok la.
    4)Mahkamah sunyi sepi. Tak dak kes menarik nak bicarakan. hilang la glamour mahkamah/loyar .
    5) Wartawan pun hilang crita menarik. Kena la tulis cerita hantu pula.tak laku surat habar..
    6)sudahlah merepek aku ni….

  • bangKano
    March 1st, 2014 at 1:24 PM

    Alaaaaa…pi mabok la ngan semua teori tu…teori bukan nya suatu telahan serba muktamad. Ia cuma di cipta oleh manusia berkepentingan peribadi ato kelompok nya jerrrr. Dah ghamai ahli teori di muka bumi ni mengemuka kan teori masing masing…tapi cuma beberapa gelintir jerrr yang tepat. Contoh teori yang di cipta oleh UMCEDEL semua nya teori saintis pandir ala paria jerrr. Begitu jugak teori PPSMI yang di guna pakai oleh Tun M dulu semua nya dah kantoi murid murid masih lemah sains apa lagi bahasa inggeris semakin teruk tak dapat di kuasai …sains entah bi pun tenggelam timboi dek kerakusan nak kejaq kemajuan melalui bahasa asing kunun….!!!!

  • Hamba Ar Rahman
    March 1st, 2014 at 1:43 PM

    Itu Ok lagi…kalau seorang lelaki + pulak seorang wanita…1+1 = 2, atau mungkin kosong atau mungkin lebih kalau dapat kembar…hehehe

  • Hamba Ar Rahman
    March 1st, 2014 at 1:44 PM

    sorry ….1+1 = 1 (sorang baby)

  • Mawar
    March 1st, 2014 at 2:06 PM

    Aku bantah anwar masuk kabinet menteri.

    Boleh jalan daaa teori ni !

  • ku
    March 1st, 2014 at 3:01 PM

    … dan Anwar akan menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan. Najib sebagai Perdanan Menteri dan Menteri Consultancy leading his con-sultan-man.

  • system baru
    March 1st, 2014 at 3:05 PM

    time ini peguam2 pkr nak cari makan kalau kalah pun dia orang tak kesah duit kerajaan negeri akan ada anwar habiskan duit kerajaan negeri utk saman meyamman

  • bujuk
    March 1st, 2014 at 4:54 PM

    Hahahaha…. kelam kabut macai2 semua bila ada konspirasi nak bawak Anwar masuk kabinet. Pada aku.. tak mustahil, sekarang baru kita dengar ahli umno kata macam2 pada Najib. Macam juga zaman Paklah nak jatuh dulu.. temukan Paklah dengan Anwar, semua macai hilang percaya dan terus hentam paklah cara berdepan. Jika sebelum tu hentam cara sembunyi2 je. Sebenarnya.. inilah tujuan utama isu ni d timbulkan, iaitu bagi ahli umno hilang percaya pada Najib dan mula bercerita keburukan Najib cara berdepan. Bila dah banyak sangat kritikan.. nak-taknak Najib akan turun atau d turunkan. Betul tak Pak Kadir jasin.. ni Pak Kadir orang siapa? itu yg. korang semua kena tanya..

  • raplahjingaa
    March 1st, 2014 at 5:54 PM

    Ya..ya..sumbat dia masuk dalam kabinet dapur, lepas tu humban pi tempat pelupusan sampah.

  • reds
    March 1st, 2014 at 9:41 PM

    ntah…pak kadir tu sape???camne ko bleh kenal sangat kadir jasin?? dia orang kuat pas ke???lu pon sibok nak wat teori jugak….papehal pon…kami tolak anwar…

  • bangKano
    March 1st, 2014 at 10:13 PM

    Mungkin Kadir Jasin mau kan anak watan Kedah teruih menerajui negagha ni…sapa lagi kalo tak Mukhriz anak mantan PM dulu tuu. Anak Kedah jugak macam anak Kelantan sikap depa…depa anggap orang negeri depa jerrr yang layak & berwibawa menjadi pemimpin nomot 1 Malaysia ni. Anak negeghi lain macam hampeh pada depa niii….pada depa hanya anak Kedah jerr yang mampu mengekal kan tradisi legasi sejak Tunku lagi selaku PM Malaysia yang pertama….!!!!

  • raplahjingaa
    March 1st, 2014 at 11:18 PM

    Pulak !! hehehe….

  • lynda
    March 2nd, 2014 at 7:39 AM

    kekuatan najib dia kurang tidur. kekuatan paklah pula sanggup mendengar kelohan ahli umno dan sedia berundur.
    kepimpinan akar umbi dah muak dengan karenah presidennya yang sudah hilang arah tuju perjuangan umno.

    ds najib mungkin dahulukan jawatan PM 1M hingga terlupa bahawa jawatan presiden umno juga wajib diutamakan. apa ertinya seorang presiden umno, jika suara dan rintihan ahli sering diabaikan..

  • reds
    March 2nd, 2014 at 9:01 AM

    teori macam nih pon ader jugak…overload teori dah otak nih…

  • WTF
    March 2nd, 2014 at 10:55 AM

    Hehehehe

  • WTF
    March 2nd, 2014 at 10:57 AM

    It seems that UMNO is playing the game at this moment to catch some wannabe of guard!!!

    Wonder who in UMNO would support such theory!!!

    Beside, ni SERAMPANG DUA MATA!!! Tengoklah komen abu dan bujuk tu!!!

    MUEH4444

  • meMangTERok
    March 2nd, 2014 at 6:38 PM

    Suka kita ulangkan bahawa Anwar bin Ibrahim hanya setakat berjaya menaikkan diri nya ketahap celebriti. Sebut saja nama Anwar Ibrahim semua jadi teruja untuk mebaca, beri komen dan menhentam. Kerana Anwar Ibrahim is a man with full of colours. He pokes the back as well as he prefers the front.

    Tetapi kita jugak tahu Anwar bin Ibrahim tidak akan kemana. Dengan umur menjangkau 60an dan pagar besi menunggu… kemana Anwar selepas ini.

  • sireh ke gagang
    March 3rd, 2014 at 5:23 AM

    nyanyuk dah pakcik kadiaq la ni

  • sireh ke gagang
    March 3rd, 2014 at 5:26 AM

    UMNO dan kerajaan BN tak memerlukan nuar . jadi pada aku , teori pak kadiaq ini , cuma lah mimpi dia seorang . kita kena tengok realiti. pembangkang malaysia jumud dan dungu belaka. mereka hanya tahu meraih populariti dan mengambil peluang mengenakan kerajaan , bila berkesempatan . aku yakin dato seri najib tak bodoh , untuk menerima anwar balik masuk kabinet.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.