Menu Utama

Tian Chua Cerminan Pemimpin Pakatan Yang Suka Menipu Rakyat

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, Tian Chua, hari ini menafikan laporan bahawa beliau meminta maaf kerana menerbitkan artikel yang menuduh UMNO berkonspirasi wujudkan sandiwara Lahad Datu. Sebaliknya, beliau menyatakan beliau bersetuju menarik balik artikel tersebut.

Beliau juga menegaskan bahawa artikel beliau tidak menuduh UMNO bersandiwara. “Saya ulangi pendirian saya bahawa kenyataan saya dalam Keadilandaily tidak merujuk kepada UMNO sebagai perancang tembakan Lahad Datu.”

Persoalan mudah ialah jika Tian Chua tidak berbohong mengapa beliau bersetuju menarik balik dan menyatakan kekesalan beliau kepada media kerana artikel tersebut?

Inilah cerminan kesombongan pemimpin Pakatan Rakyat, telah berbohong dan bersalah, masih enggan minta maaf atau mengaku kesalahan. Jika kesalahan sekecil ini pun mereka enggan akui secara jujur dan ikhlas, bayangkan jika memerintah negara.

Seperti kata Arifin Man, “kalau sudah tarik artikel tu maknanya berbohonglah, apa lagi hendak ditegak atau dinafikan?”

Tian Chua juga menyalahkan sesetengah pihak kononnya ada pihak tertentu cuba menggambarkan beliau berkata begitu.

Soalnya, siapakah pihak tertentu itu kalau bukan Keadilandaily sendiri? Inilah jenis ahli politik yang hidup sepanjang masa berbohong dan memutarbelit berita.

tweetTianChua






9 Komen to Tian Chua Cerminan Pemimpin Pakatan Yang Suka Menipu Rakyat

  1. raplahjingaa says:

    hehehe…

  2. Jackal says:

    Bukannya Tian Chua bijak..tapi UMNO yang BODOH!!

  3. jombo says:

    Macai pakatan mana fikir tentang nasib melayu… siang malam memikir macamana nak jatuhkan BN biar pun melayu akan dibalun.. maka siang malam memfitnah bangsanya sendiri..

  4. Jambol says:

    Kan dah betul tu ! UMNO meang tak sedar-sedar lagi; UMNO mudah dipermainkan. Bahalol betul.

  5. alimedanbaru says:

    hei mana Tok Zahid
    Mana Peguam Negara
    bila pengkianat negara kes Lahat Datu
    mahu mula dibicarakan
    bila?
    mana kes nya?
    hampehh kerajaan M’sia
    kes curi botol kicap boleh dipenjara
    tapi kes pengkianat
    hilang ,,, entah kemana*@#?

  6. jombo says:

    Jom komen dalam Yahoo… lubok pembiakan macai PKR. Biar depa tau ramai lagi rakyat Malaysia yang masih waras.

  7. syaa says:

    cakap berbelit belitlah kafir sekor ni,bangsat betul.cilako betul dia ni.

  8. alimedanbaru says:

    apa pun stopa ali lega habis..kalau tak sudah pasti perbuatannya ditelanjangkan sekali lagi dalam mahkamah..wbp tunggulah dimahkamah mahsyar wahai pak stopa..lagi berbilion2 penontonnya…

  9. baba says:

    setan mcm ni lain kali jgn lepaskan, dapat peluang saman , saman sajalah….selesai luar mahkamah buat apa

Leave a Reply