Menu Utama

Tak Dapat Jadi PM, Jadi MB Pun Oklah?

Kemelut dalam pakatan pembangkang nampak gayanya tidak akan berkesudahan malahan makin “panas”. Dalam keadaan pihak Khalid menafikan perletakkan jawatan beliau, terdapat beberapa pihak media yang hangat memperkatakan niat Anwar Ibrahim mahu menjawat jawatan Menteri Besar Selangor.

Apa sudah jadi? Selama ini Anwar berkobar-kobar mahu menjadi Perdana Menteri sehingga sanggup menggadaikan apa sahaja yang boleh menghalang laluan beliau. Adakah beliau telah sedar bahawa jawatan Perdana Menteri itu sudah terlalu mustahil untuknya?

Speaker Hannah Yeoh telah mengesahkan bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang Lee Chin Cheh meletakkan jawatannya sebagai wakil rakyat berkuat kuasa hari ini. Kononnya ini untuk memberi laluan kepada Anwar Ibrahim untuk menjawat jawatan Menteri Besar selangor.

Seperti biasa pembangkang seolah-olah telah merancang segalanya mengikut agenda mereka. Mereka telah mengeluarkan kenyataan bahawa Jawatan Menteri Besar (MB) Selangor tidak semestinya dijawat oleh anak jati Selangor sendiri. Kita tahu bahawa Anwar bukan anak jati Selangor. Mereka akan menghalal cara kan apa sahaja perkara mengikut kemahuan mereka. “End justice the mean”. Menurut Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor Nik Nazmi Nik Ahmad, rakyat Malaysia dari mana-mana negeri boleh menjawat jawatan tersebut sekiranya dipilih menjadi wakil rakyat di Selangor.

Sebelum ini media telah membongkar ketidakupayaan pembangkang dalam mentadbir Selangor sehingga menyusahkan rakyat. Banyak perkara telah dipertikaikan seperti isu sampah, syabas. penipuan manifesto dan sebagainya. Pembangkang telah menafikan segalanya. Namun kini mereka seolah-olah menggunakan isu yang sama untuk ‘menghentam” Khalid Ibrahim.

Persoalannya adakah rakyat Selangor rela bermenteri besarkan seorang yang pernah disabitkan kesalahan dan menjalani hukuman penjara. Kerajaan Jepun pun tidak rela membenarkan Anwar menjejakkan kaki “kotornya” ke tanahair mereka. Lekeh sangatkah rakyat Selangor sehingga sanggup menjadikan seorang yang berulangkali dibicarakan atas kes liwat yang tidak berpenghujung sebagai Menteri Besar.

Bukan itu sahaja yang mengganggu kami rakyat Selangor. Penipuan demi penipuan Anwar Ibrahim yang telah berjaya dibongkarkan sebenar menjadi “indicator” bahawa beliau benar-benar tidak layak menjadi pemimpin. Hancurlah negeri Selangor jika dipimpin oleh juara penipu yang cukup pandai berlakon ini.

Rakyat mempunyai tugas besar dalam membuat pilihan siapa yang harus mereka pilih untuk menjadi pemimpin. Kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan rakyat bahkan anak cucu kita menderita. Jihad kita untuk kepentingan agama, bangsa dan negara.






19 Komen to Tak Dapat Jadi PM, Jadi MB Pun Oklah?

  1. WTF says:

    Hehehehe…mari kita lihat kata2 Nuar Berahi ketika masih berada dalam UMNO

    http://ww2.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=umno&pg=aka.htm

    • anoi says:

      hehehe memang ae betul jadi mb pun jadi le bakal menyaksikan majoriti Melayu kecewa tindak tanduk yang akan Nuar Al-juburi Al-cakap berpusing pusing pamerkan. Hancur Selangor yop hancur.

  2. meMangTERok says:

    Masaalahnya bagaimanakah cara kita dapat pastikan rakyat selangor boleh berfikiran waras bagi mengenal kaca atau permata?

    Sejarah sudah tertulis bahawa mereka terlalu cenderong melawan arus dan lawan haluan angin.

    Barangkali penangan khir toyo dizaman gemilangnya telah meninggalkan badi sehingga rakyat merasa gusar untuk berpatah kembali kepada BN.

    • Tubir says:

      Taman perumahan bercambah tumbuh 70% dihuni oleh cina yang sokong DAP…..Jika Anwar menang itu merupakan kemenangan DAP dan secara automatic Anwar akan jadi kuda dan keldai tunggangan lebih teruk dari Khalid.Jika anwar jadi MB selangor yang pastinya akan ada yang keluar pakatan dan menyokong BN …BN akan merampas kuasa dari PR…….segalanya mungkin dalam kedaan sekarang ……Mungkin Azmin akan jadi MB……andainya itu berlaku …..Tanya sama PR kenapa PR goyang…..nanti jawab PR selangor nak hilang !!!!

  3. zammir says:

    lepas ni bolehlh kontraktor2 di selangor guna pekerja2 . yg jambu2 jumpa nuor minta job sure dpt job punya dgn syarat hulur jubor kat nuor juboq ni ….

  4. baba says:

    desperate sgt la tu….letih tak tau bila boleh jadi pm

  5. bangKano says:

    Senario terbaru amat menarik perhatian para penilai politis di Selangor la ni…ni satu strategi ampuh lagi jitu puap puak haprak dongga cina DAP nak melupus kan igaun Anuaq nak jadi PM. Jadi depa sanggup berbuat apa saja biaq pi hilang segala hasrat cina ultra kiasu DAP berjaya di capai untuk melimpuh kan kekuasaan politk & ekonomi bangsa melayu. La ni peluang keemasan dah tiba bagai kan bila tanggung pada cina lahabau DAP ni…di mana ada desas desus kata nak lantik Anuaq jadi MB Selangor ganti kan Mr U Turn. Dan dan si cina lahabau DAP ni sanggup meletak kan jawatan ADUN Selangor membole kan Anuaq bertanding sebagai DUN semata mata nak laluan pada Anuaq jadi MB Selangor kelak.

    Cantik punya saranan ni…bila Anuaq jadi PM Selangor ( MB la tu )dah tuntu jawatan PM akan di pegang oleh Lim Kit Siang. Jadi Anuaq sebagai pasti berputih mata mulut terkulat kulat menyesai… sentiasa menjurus jadi balaci pada cina DAP….semedang kowtow nak dapat belas ehsan cina DAP. Bangang….bangang betoi puak puak melayu liberal Paria Kaki Rembat PKR ni..tak tau nak pikiaq secagha serius tang permainan licik cina koi Demokrasi Akan Punah DAP ni. Ni la akibat nya kalo dah berpikiran utopia maka jadi la CendikiaSawan menghoyan macam kucing nak mengawan…..!!!!

  6. Pak Tho says:

    Nampak sangat orang Selangor ni bangang, sampai kena amik orang luar jd MB.Dah x de yg layak ke?

  7. Pejuang IMR says:

    Beraapalah agaknya Cina lahawau tu gasak duit Bang Non. Tak kan dengan Ayaq Lioq je kot….
    Bang Non lah katakan. Bukan sebarangan orang.

  8. alimedanbaru says:

    DALAM KEADAAN BEGINI
    aku teringat dengan arwah harun taib
    sebelum muktamar Pas lalu beliau telah
    umumkan agar Pas mengkaji kewajaran untuk terus bersama Pakatan Rakyat
    maka benarlah firasad arwahharun taib
    bahawa PR hanyalah bermain politik
    bukan untuk perjuangkan nasib bangsa dan agama
    pentadbiran kerajaan jadi caca merba
    lintang pukang
    bergegar
    dan hilang keyakinan rakyat
    apakah dengan kelebihan kerusi di DUN
    Pas masih bacul untuk bangkit
    bangkit menuntut jawatan MB
    BERMARUAHLAH PAS
    peluang telah diberi kepada PKR dan
    mereka gagal
    dan tiba masanya
    jawatan MB..Pas menuntut kembali untuk diterajui dan dimiliki
    ada beranikah?

  9. sherry says:

    Bagilah dia peluang nak jadi MB. Moga-moga Selangor bertambah makmur. He..he….he..
    ngeri rasanya.

  10. bujuk says:

    Bukan Anwar… tapi Azizah yg. akan bertanding dan jadi MB wanita pertama d M’sia. Ini ramalan aku…. hahaha.

    • alimedanbaru says:

      sudahlah bujuk
      lu bodo
      selalu cincai dan cincai
      azizah, PKR pun tak mampu nak control
      ini nak jadi MB Selangor
      JAWABNYA JADI KULI BATAK.. dap
      khalid yg jantan pun jadi boneka
      kalau Azizah..jawabnya
      kamu jawablah bujuk
      apa hukumnya wanita jadi KETUA NEGERI
      mintak mat Sabu keluarkan hadith DAN FATWA
      kot kot dlm kitab Pas MENGHALALKANNYA!

    • WTF says:

      Hm….ini ramalan baru ker Bujuk bila ramalan lama tak menjadi???

      bujuk says:

      Tiada apa yg. perlu d bimbangkan jika kita laksanakan tanggungjawab kerana Allah. Dia yg. menentukan siapa yg. akan d naikkan dan d turunkan. Setakat ni.. majoriti rakyat s’gor masih berpihak pada KI.

      11:38 AM on January 23, 2014

      http://www.mykmu.net/?p=39402

      Apa2 pun, segalanya mungkin dalam politik!!!

  11. Jackal says:

    Apa lar korang ni..bukan MB Selangor..tapi PM Selangor…dah tak pakai MB ni..hehehehe
    anyway..dia amik jalan selamat..amik tempat pengundi Cina ramai..pasti menang..Cina ni bukan kira bermoral atau tidak org yg nak di undi (kunun jer dia org ni mcm suci sgt)..tp yang penting pd dia orang adalah kuasa politik keseluruhannya…

  12. Ciko says:

    Mula2 memang la jd MB pastu dia dpt provekn kat rakyat yg Selangor maju, xkan rakyat nak tolak dia sebagai PM. Jd penasihat ekonomi Selangor skang ni pun dah mampu menjana +- RM3b berbanding negeri2 lain. PM Najib mmg tgh bertaichi psl isu2 negara dan desakan rakyat sudahnya next PRU PM Najib & BN sekali pun ruyup. Nampak mcm ke arah tu je…

Leave a Reply

Threesome