Menu Utama

Selangorku Milik Alif Zai Min Ya Nun – Sarkas? PAS Juga Yang Terlepas!

Umumnya, ramai yang mengetahui betapa hebat “pertempuran” dua kem dalam PKR dalam misi menguasai Selangor Darul Ehsan. Sungguhpun sering dinafikan tentang “perang dingin” oleh kedua-dua kem, mana mungkin kita mengakui bahawa kambing yang digincukan serta dipakaikan skirt adalah seksi. Kecuali penyokong mereka sahaja.

Insiden kamera di bilik Khalid Ibrahim yang masih lagi menjadi misteri tentang isu kandungannya, sehingga kepada insiden foto “aiskrim” yang dikaitkan dengan Azmin Ali, bukanlah satu kebetulan.

Kemuncak perang dingin berlaku pada ketika dewan undangan negeri Selangor bersidang pada bulan November yang lalu, apabila Faekah Husin yang berbalas tweet dengan Arfa Aziz, Setiausaha akhbar kepada Menteri Besar, meluahkan isi hatinya melalui laman twitter.

“Alif Zai Min Ya Nun – sarkas”. Itu merupakan klimaks politik terindah buat Faekah, yang jelas cukup anti kepada Azmin Ali. Insiden ini telah menghadirkan berang kepada kem Azmin. Di sinilah bermulanya tekad dan bulat muafakat, untuk menyingkirkan Khalid Ibrahim at all cost.

Gendang perang kem Azmin kemudian disambut oleh Khalid Ibrahim. Mengikut desas-desus politik dalam PKR, Khalid Ibrahim bersedia untuk bertanding jawatan yang dipegang oleh Azmin dalam parti, iaitu Timbalan Presiden PKR.

Azmin semakin terancam.

Licik berpolitik, Khalid Ibrahim menggunakan kesempatan kuasa yang ada, untuk menyingkirkan Azmin Ali dan kroni-kroninya dari PKNS. Tentu sahaja Khalid Ibrahim punya sebab musabab untuk berbuat demikian. Mungkin juga strategi serampang dua mata. Arahannya kepada SPRM untuk menyiasat Pengurus Besar PKNS juga berbaur politik, yang terpalit ke atas Azmin sekaligus memberi “political advantage” kepada Khalid.

Tidak sukar untuk Azmin, selaku kesayangan Anwar untuk mempengaruhi mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi PKR yang dipengerusikan oleh Anwar sendiri di mana satu solusi telah diambil, iaitu gesaan agar Khalid Ibrahim berundur sebagai Menteri Besar berkuatkuasa 1 Mei 2014. Pastinya Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak senang duduk dengan keputusan tersebut selaku sekutu rapat Khalid Ibrahim.

Secara jujur, penulis sudah mendapat makluman bahawa alasan kesihatan bakal digunakan oleh PKR untuk menyingkirkan Khalid Ibrahim sejak bulan November yang lalu.

Apapun keputusannya, jawatan Menteri Besar haruslah mendapat perkenan Tuanku Sultan Selangor. Ia bersifat mutlak, dan bukan hak parti untuk tentukan siapa menteri besar untuk jajahan baginda.

Paling malang ialah PAS, selaku parti Melayu dan Islam paling dominan dengan 15 kerusi apabila hanya mampu terngaga melihat parti yang kurang 1 kerusi berebut-rebut jawatan utama di Selangor. Sementara PAS sekadar ibarat “zombie”, PKR semakin rakus menentukan apa milik siapa.

Dalam kemelut ini, PAS tetap berada di kasta pariah di dalam kerajaan Pakatan Selangor.






24 Komen to Selangorku Milik Alif Zai Min Ya Nun – Sarkas? PAS Juga Yang Terlepas!

  1. Moohyideeeeen says:

    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=11796

    Tak perlu haramkan file anak Ummu Wasatiyyah..

  2. bangKano says:

    PAS memang pun kasta kelas rendahan – Paria Amal Seks…dah la cakap pun sentiasa meghapu ghapu beghi idea lak berkategori sampah macam orang dah lalok jerrr lama lama depa jadi pandir sakan. Tu sebab macai macai berpikiran utopia di kalangan pemimpin amalan sesat ni sentiasa di remeh kan oleh sekutu nya Paria Rembat….!!!

  3. TUBIR says:

    Orang Pas akan jadi MB selangor…..segalanya mungkin .

  4. baba says:

    hahaha, tak habis2 dram pkr ni

  5. raplahjingaa says:

    Agak tipis untuk orang PAS menJADI

  6. Mawar says:

    Selangor=Sarkis daa!!!

  7. raplahjingaa says:

    Agak tipis peluang, atau tak ada langsung harapan untuk PAS, menjeling-jeling kerusi MB selangor, unless calun PAS tersebut sanggup memjadi hamba pecacai DAP, maka dia akan mendapat sokongan DAP, macam Nizar lilin kat Perak dulu.

    hmmmm….bukan masaalah besar calun PAS untuk menjadi hamba pecacai DAP !

    Betul la kata hang tubir…segalanya mungkin.

    • TUBIR says:

      dengar kabar ada 2 dap akan keluar parti dan menyokong Bn dan 1dari PKR…..apa macam ?

      • Moohyideeeeen says:

        Dengar khabar dari Mykmu.net ni dulu akan ada perang dalam DAp… dok tunggu lama dah…..tak ada pun???

        • WTF says:

          Hehehehe…

          Kalau adapun ahli DAPigs dan PGAYR nak melompat, takkan nak cerita kat hang Mooh!!!

          Jangan ikut resam Nuar Berahi, heboh cerita 16 September dapat kuasa!!!

          Last4444, semua cai FUCKUTAN kena TIPU!!!

          Mueh444

          • raplahjingaa says:

            Yang aku tak tahan sangat tu…dia siap kata DYMM YDA dan panglima ATM, dah tunggu dia di Istana Negara !!

            Malaun tu aku rasa dia sakit…sakit otak !

          • anakbochek says:

            Zul Nordin yang rapat dengan Anwar pun kuyup kena kencing inikan pulak pencacai tahap paria. Lenjun berendam dalam kencing Anwar.

          • WTF says:

            Ingat lagi kata2 Zul Nordin bagaimana dia kena tipu pasal 16th September!!!

          • Tubir says:

            Hayatilah lirik lagu Segalanya Mungkin

            Malam siang ku lalui
            Dengan debaran dihati
            pengalaman temam teman
            Membuat ku rasa bimbang
            Didalam kehidupan
            Segalanya berkemungkinan

            Itulah diantara bait lagu dari Zainal abidin dan sangat sesuai dengankedaan sekarang ini diselangor.

          • bangKano says:

            Dah nama pun PKR = Paria Kencing Rakyat sebab tu dah ramai pengikut & penyokong bebal dah basah kuyup kena pancutan kencing Paria haprak Dongga PhD ni…!!!

          • gambus says:

            hahaha aku masih teringat lagi macamana macai Pakatan kat sini semua melalak pasal 16 september tu wakakakakakakaka

  8. alexo says:

    PAS..golongan paria kasta dlm Pakatan.
    hah..ha..ha..
    paria..paria
    elok la tu…

  9. alimedanbaru says:

    sebenarnya Pas telah dihukum
    dihukum atas perlakuannya memijak agama untuk mencapai tujuan politik
    tujuan berpolitik untuk mendapat kuasa
    tetapi Pas bila mendapat kuasa
    Allah tidak izinkan dia berkuasa
    dan dihina duduk dibawah pemerintahan manusia yg tidak menyebut bab agama dlm pentadbiran dan
    Cina Dap yg memusuhi Islam
    jika sekarang baru Pas nakkan jawatan MB
    JAWABNYA
    akan lebih berantakanlah kerajaan negeri Selangor
    dengan perebutan tampuk kuasa
    Pas terlepas mulut rimau masuk mulut buaya…padan muka..pendayus politik!

  10. KUKU BIMA says:

    memang parti liPAS berciri hamPAS ni sering saja terlePAS ,terhemPAS dan tumPAS.

Leave a Reply