Menu Utama

PRK Kajang: Penyokong Anwar Serang Pemuda Pas

Oleh Zul Rawi

Para penyokong Anwar, menjadikan laman-laman sosial sebagai medan untuk menyerang Ketua Pemuda Pas ekoran ancaman kenyataan Pemuda Pas Selangor yang akan memboikot Pilihan raya Kecil Kajang sekiranya PKR gagal memberikan penjelasan bertulis yang munasabah terhadap pengosongan kerusi DUN itu.

Melalui kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini Ketua Pemuda PAS negeri Syarhan Humaizi Abdul Halim berkata, sekiranya PKR gagal memberikan penjelasan, arahan akan dikeluarkan kepada seluruh jenteranya supaya tidak bekerjasama membantu kempen calon PKR.

“Pemuda PAS Selangor sebulat suara bersetuju sekiranya PKR gagal berbuat demikian maka arahan akan dikeluarkan kepada seluruh jentera Pemuda PAS Selangor untuk tidak memberikan kerjasama dalam kempen pilihan raya kecil DUN Kajang jika calon yang dikemukakan adalah daripada PKR,” katanya.

PRK Kajang Perang (1)

Bertindak atas kenyataan tersebut, para penyokong Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim mula menyerang Syarhan dan jenteranya. Paling menarik serangan tersebut turut ditujukan kepada Suhaizat Kaiat dan jentera Pemuda Pas Pusat secara keseluruhan dengan pelbagai kata-kata keci dan hinaan.

Ada yang menyifatkan kenyataan tersebut sebagai tidak matang, tidak bijak dan terencat akal, malah ada yang menyifatkan Pemuda Pas sebagai pencacai dunia dan akhirat, ‘kangkung’, mentaliti ‘orang ulu’ dan sebagainya. Tidak cukup dengan itu, ada mengatakan kenyataan itu sebagai satu tindakan yang tidak bermaruah kerana menyokong isu yang menguntungkan Umno.

Tidak tahan dengan cacian dan kejian itu, beberapa orang penyokong Pas mula tampil bagi mempertahankan tindakan tersebut. Mereka menyifatkan ia sebagai bukti bahawa Pemuda Pas bukan menyokong secara membabi-buta atau sebagai lembu yang dicucuk hidung.

Kesimpulannya, tindakan PKR yang sengaja meletakkan jawatan semata-mata untuk memberikan laluan kepada Anwar menjadi Menteri Besar Selangor adalah merupakan satu tindakan tidak boleh diterima sama sekali.

Alasan untuk meredakan pergolakan dan pergeseran antara kumpulan Azmin dan Khalid Ibrahim tidak boleh dijadikan alasan sama sekali. Ini kerana selain membuang masa ia juga merupakan satu pembaziran wang rakyat demi nafsu politik dan kepentingan peribadi.

Malah ia juga secara tidak langsung membuktikan bahawa gabungan antara PKR dan Pas sangat rapuh. Walaupun secara luaran mereka nampak seperti menyokong antara satu sama lain, namun pada hakikatnya boleh di ibaratkan sebagai ‘gunung berapi’ yang hanya menanti masa untuk meletup.

Walau apa pun, tahniah diucapkan kepada Anwar kerana tindakan PKR yang sengaja mengosongkan kerusi Dun Kajang telah membuktikan apa yang dikatakan oleh Umno selama ini adalah benar. Iaitu Anwar bukanlah ‘pemimpin anugerah tuhan’ seperti yang dikatakan tetapi adalah merupakan individu yang tamak dan kemaruk untuk berkuasa dan sanggup melakukan apa sahaja demi memenuhi impian tersebut.






79 Komen to PRK Kajang: Penyokong Anwar Serang Pemuda Pas

  1. Moohyideeeeen says:

    Statemnt Nik aziz:

    Ramai yang menghubungi saya untuk bertanyakan pandangan tentang isu DUN Kajang yang dikosongkan oleh wakil rakyatnya. Saya tidak tahu menahu tentang strategi atau isu yang berlaku sehingga membawa kepada pengosongan tersebut. Justeru, saya perlu menunggu penjelasan dari pihak PKR sendiri yang tentunya mempunyai sebab-sebab tertentu sehingga langkah ini terpaksa dilakukan. Dalam hal ini, sikap PAS tentunya lebih wajar diputuskan oleh Tuan Guru Presiden PAS selaku kuasa eksekutif di dalam parti berdasarkan pertimbangan-pertimbangan semasa.

    Bagaimanapun, saya muak dengan akhbar-akhbar pro UMNO yang memainkan isu kononnya langkah mengosongkan kerusi itu ialah langkah memanipulasi demokrasi. Barangkali UMNO lupa, langkah mereka di Perak pada tahun 2009 itulah langkah yang benar-benar jijik iaitu membelakangkan terus demokrasi dan merampas kerajaan melalui pintu belakang. UMNO jangan berlagak baik sedangkan dosa-dosa mereka di Perak masih segar dalam ingatan.

    Saya suka mencabar UMNO dan Barisan Nasional, jika mereka berpandangan pengosongan kerusi di DUN Kajang itu satu pembaziran dan penghinaan terhadap proses demokrasi, jangan sekali-kali mereka meletakkan calon di dalam pilihanraya kecil itu nanti.

    • WTF says:

      Hehehe…apakata korang semua buat consensus sesama sendiri dulu, baru keluar statement bersama!!!

      BTW, cabaran Nicky Ajis supaya jangan letak calon pada PRK N25 DUN Kajang seolah4444 mengambarkan Nuar Berahi NAK KALAH!!!

      Takkan Nicky Ajis tak confident Nuar Berahi boleh MENANG PRK N25 DUN Kajang!!!

      Mueh4444

      • Shah says:

        Selalu tertanya-tanya. Adakah kita mahu seorang MB Selangor kaki bontot? Apa jawapan yang akan kita berikan kepada anak kita apabila bertanya betulkah MB Selangor kaki bontot? Tiada seorang pun anak Melayu yang layak hinggakan kita mahu melantik MB Swlangor kaki bontot!!! Apakah ciri-ciri menjadi MB Selangor ialah kaki bontot? PAS sanggup menyokong bakal MB Selangor seorang kaki bontot semata ingin kuasa politik dan membenarkan kaki bontot duduk semeja dengan ulamak-ulamak. Keadaan ini amat menyedikan

    • meMangTERok says:

      Tiap kekosongan kerusi dan wujudnya RPK, BN pasti perlu meletakkan calun mereka sebagai sebuah kerajaan dan parti pemerintah negara.

      Sebaliknya jika PR sering mempertikaikan kewibaan SPR yang dikatakan pemanipulasi, mereka yang seharusnya mengenepikan terus sebarang pilihanraya. Ini kerana pilihananraya pastinya diruskan oleh sebuah badan bertanggongjwab dan tentunya SPR.

      Nik ajis individu nyanyok, merapu dulu dan selamanya. Dia sokong penjualan kalimah suci diawal episod lelongan tetapi mutakhir ini menyokong pulak. Ini dalil orang nyanyok yang tiada pendirian utuh walau dalam hal2 akidah.

      • alimedanbaru says:

        sebenarnya kita tak perlu bacapun kenyataan nik ajis tu..tak baca pun kita tahu isinya….

      • omega says:

        Nik aziz nie dah sampai tahap tak tahu apa yg dicakap. siang cakap lain malam ceramah lain. Tapi atas kebijaksanaan beliau lah hari nie org pas semuanya jadi macam sampah air limbah. busuk dan meloyakan. PKR dan DAP tak pernah respek pun pada PAS.

    • Pak Tho says:

      Mcamna ambo nk beri penjelase ,sebb ambo pene dok fike kerajae negeri kene same pase highwe rakyok tu. Menate btol nue ni, buak ambo tambe pene gi.

    • kau share bende kdg2 terserlah ketaksuban kau terhadap nik aziz ni sampai dah takleh pikir rasional…

      semua org nampak dan sedar betapa tidak betulnya cara PKR… masalah parti sendiri nak settle sampai nak bazir duit buat PRK… adakah nik aziz menyokong tindakan pengkhianatan pada amanah bekas ADUN kajang? untuk apa perlunya anwar diberi peluang jadi ADUN kajang?…

      tindakan pemuda PAS adalah tindakan bukan lembu cucuk hidung… itu la namanya kebebasan bersuara dan tegur yang mana tak betul… kalau nak harapkan presiden… majlis syura pun pernah diketepikan dan dengar ckap anwar dan kitsiang…

      pemuda bukan baru sekali pernah kritik pimpinan tggi.. dah bnyak.. yg baru2 ni je yg agak jelas… tapi xde sape kat atas yg dengar….

      jijik dgn UMNO…. habis media pro PR yg selalu mainkan isu pasal UMNO dan burukan UMNO macam mane?. mulia ke?

    • badrole amin says:

      bodoh dan merapu sungguh nakram(moo) dan cecai pork nik yang membuat artikel di copy n paste nakram(moo)

      kes ADUN(2 dari PKR dan 1 dari DAP) di Perak dahulu berbeza sama sekali dengan kes ADUN PKR Kajang…kes di Perak 3 ADUN pakatan haram itu hanya isytihar keluar dari parti masing-masing, mereka masih memegang amanah dan terus memberikan khidmat kepada rakyat sebagai ADUN dan wakil rakyat BEBAS yang pro kepada BN

      kes ADUN PKR Kajang pula mengkhianati amanah(diberi kepercayaan oleh rakyat menerusi sistem undi pilihan raya) yang telah diberikan rakyat bila dia secara tiba-tiba tanpa memberi alasan yang munasabah meletakkan jawatan sebagai ADUN dan wakil rakyat…ini bermakna rakyat di Kajang yang berdepan dengan sesuatu masalah tidak mempunyai wakil sekarang ini untuk mereka jumpa dan suarakan masalah mereka itu

      kes di Perak dahulu pakatan haram mahukan pilihan raya kecil atau negeri diadakan selepas 3 ADUN mereka isytihar keluar parti menyebabkan jatuh kuasa kerajaan negeri pakatan haram kepada BN kerana hilang kuasa majoriti 2/3…

      mengadakan pilihan raya kecil atau negeri akan membazir duit rakyat, nasib baik undang-undang tubuh negeri(Perak) kata tidak perlu diadakan pilihan raya kecil atau negeri…jadinya terselamat tidak terbazir duit rakyat untuk mengadakan pilihan raya kecil atau negeri seperti yang dimahukan pakatan haram

      kenyataan pork nik dibawah adalah satu cabaran yang sungguh MERAPU serta boleh diibaratkan seperti pork nik meludah ke atas jatuh balik tertempek pada mukanya sendiri:

      “Saya suka mencabar UMNO dan Barisan Nasional, jika mereka berpandangan pengosongan kerusi di DUN Kajang itu satu pembaziran dan penghinaan terhadap proses demokrasi, jangan sekali-kali mereka meletakkan calon di dalam pilihanraya kecil itu nanti.”

    • bangKano says:

      Wahhh banyak cantik muka hang Moooo sampai sanggup beri cadangan bola tanggung kat BN/UMNO….hangb ingat apa BN takut ka ak b ertanding. Selama ni ada ka UMNO/BN tak mau bertanding dalam setiap PRU dulu….?.

      Cakap macam paria tak dak marwah diri…semua macam baruah macam macai macai zaman penjajahan dulu…..!!!

    • songkok says:

      Nik aziz tetap menjadi pencuci zakar Anwar yang terpalit najis sesudah meliwat.

    • mancini says:

      tak sama langsung dgn Perak,Perak tu adun PKR lompat Parti,Sapa suruh lompat,dia lompat sendiri.PRU13 Perak BN menang bukan PR.Ini sengaja kosongkan kerusi utk bagi siGay bertanding utk selesaikan masalah perbalahan MB dan masalah rayuan kes liwatnya oleh pedakwaraya yg belum selesai.Gay ni memang takut sekarang sebab tu dia minta Shafie Abdullah digugurkan dr pedakwaraya.Sekarang dia cari jln nak selamatkan diri.Nik Aziz bukan cerdik pun,penyokong Nik Aziz samalah bodoh macam NA.

  2. Kena kat parti hang, muak la, cabar la. Dasar penyokong gay tua yang buta hati dan perut.

    • Moohyideeeeen says:

      Eh…umno dah goyah ka???

      • WTF says:

        Napa Mooh…adakah kerana hakikat yang hang masih tak mahu terima!!!

        Sebenar4444nya, Nuar Berahi TAK SEHEBAT MANA!!!

        Pada PRU13, Nuar Berahi KALAH tak dapat menjadi Perdana Menteri

        Masalah setakat Khalid Ibrahim pun Nuar Berahi TAK BOLEH SETTLE!!!

        Sampai kena buat DRAMA mintak ADUN Kajang (Lee Chin Cheh) letak jawatan nak settlekan MASALAH DALAMAN PGayR sehingga mengheret para pengundi Kajang dalam PRK N25 DUN Kajang!!!

        Nah…siapa GOYAH sekarang, Nuar Berahi atau Khalid Ibrahim!!!

        WAKAKAKAKAKAKAKA44444

      • Pak Tho says:

        Menate lembu mu ni mooo. Yang ikut pintu belake tu nue. Nue je yg suko buko kile kunyik. Mu pahe ko dok ni.

      • bangKano says:

        Weiiii Mooo…yang dah goyah ada la Paria Rembat PR tu….Pakatan Roboh tau tak./? DAP ada masaalah dalaman sampai la ni belum settle ngan ROS lagi. PKR sedang dalam kemelut yang sangat kalut berebut nak jadi MB Selangor sampai rakyat nya dah terkejut. PAS plak asyik jadi balaci kat PKR & DAP jerrr…apara ulahLama hamPAS ni semakin bodo tak tau nak bepikiaq guna OTAK langsung semua nya dok main pakai OTOT jerrr…memang dah sifat alami PARIA…..!!!

    • badrole amin says:

      UMNO dan BN harus bertanding meletakkan calon mereka pada PRK Kajang sebab mana boleh UMNO yang merupakan parti memperjuangkan Islam dan menjadi tunjang kepada BN membiarkan seorang perasuah/penyalah-guna kuasa/peliwat/penzina/penipu besar/penyesat ummah menang secara percuma

      tidak bermaruah/bermoral jika UMNO dan BN memberi kemenangan percuma kepada musibat(anwar) itu…musibat(anwar) itu memanglah manusia tidak bermaruah/bermoral bila dia minta UMNO dan BN jangan bazirkan duit rakyat membuat PRK(disebabkan UMNO dan BN meletakkan calon) untuk bertanding melawan manusia tidak bermaruah/bermoral seperti dirinya

      nanmpaknya murSHITul am PAS n.ajis pun sama tidak bermaruah/bermoral sebab dia senada dengan musibat(anwar) itu mahukan UMNO dan BN jangan bazirkan duit rakyat bertanding(PRK Kajang)

  3. WTF says:

    Kepada semua penyokong dan pemimpin FUCKUTAN, bergaduhlah sesama sendiri ya!!!

    Kami semua suka hangpa bergaduh sesame sendiri!!!

    • anakbochek says:

      Eleh… gaduh memain je tu, standard wayang hindu. Lepas Anwar tabur duit sekupang dua berbondong2lah macai PAS yang akan gantung poster.

      Let’s see sapa penceramah PAS yang akan dijemput untuk meng”HALAL”kan Anwar? Bukan susah pun, jemput Pok Nik maka sucilah Anwar kembali.

    • songkok says:

      Gaduh konon, orang PAS jumpe Aljuburi depan-depan tangan sejuk je, sengih je memanjang, nak habuan la tu.

  4. bawal says:

    he he PAS oo PAS usahlah berdrama..dulu pasal demo “TURUN”..kabor dan dah beri arahan pada cawangan supaya jgn turun brdemo..tak sampai 24 jam, sudah tukau ma.

    Bila dah brkawan ngan orang yg lidah brcabang

  5. nora says:

    bab batang hidung sendiri, masih kata BN yg salah. Rampas Perak ikut pintu belakang konon. Yang Nuar berahi umum 16 September itu pintu mana? .. PR korang ingat korang ajer betul belaka. Memang UMNO banyak buat salah tapi nasib melayu tak seburuk di tangan PR. Contoh kecil, tak payah pergi yg besar. tengok sendiri nasib peniaga melayu kecil di P Pinang dan terkini di PKNS dan SACC Mall?. Ada sesiapa bela mereka di saat ditindas oleh korporate cina?

    • Moohyideeeeen says:

      Apa legality dari umum tu?

      • Pak Tho says:

        Menate berok mu ni mooo. Kan ambo dah rokyak yg soko mae pintu belake tu nue. Mu dok fahe lg ko.

      • anakbochek says:

        Hahaha… Anwar umum tu ibarat orang yang umum nak berperang tapi Najib sudah buat preemptive action sampai tumbang Perak. Hilang sebuah negeri. Anwar punya over confident sudah memakan diri dan kesannya sorang2 pengikut setia PKR belah.

        Takkan Mooh masih lagi nak membontoti peliwat tua tu…?

  6. dotdot says:

    BODOH PIANG PR NI…AKU YG DUK SELANGOR NI PN DAH X TAHAN GAN UMAH URUT YG BESELERAK. ., NI KAKI BONTOT PLAK JD MB, LAGI BELAMBAK LAH UMAH URUT J TO J..( JANTAN TO JANTAN)

    • Moohyideeeeen says:

      Mana penguatkusas??? Rumah yg diwarisi dari zaman BN tu… Apa kat KL ni tak ada rumah urut ka??? Kat JB tak de? Kat KK tak der?

      • WTF says:

        Penguatkuasa tengah tidoq sambil gagap macam tuan dia lah Mooh!!!

        WAKAKAKAKA44444

      • armok says:

        Kat kl ada rumah urut, tapi kat Selangor la ni berlambak- lambak. Ostad-ostad Pas tu tak nampak kaa ?

        • WTF says:

          Ostad4444 PAS Nampak, ni katanya:

          bujuk says:

          Berurut untuk sihatkan badan takda masalah.. yg. salah bila buat maksiat atas nama berurut. UMNO/BN tolong bersihkan negeri masing2 dulu kalau hebat sangat, jangan cakap seperti ketam ajar anak berjalan lurus. Sekurang2nya pemimpin PR ada IDEA untuk kurangkan maksiat, pemimpin UBN ada apa?

          7:42 AM on June 19, 2013

          WTF says:

          First time aku dgr hujah yg berurut untuk sihatkan badan!!!

          Bujuk, nak sihatkan badan kena exercise at least 3 kali seminggu. Setiap sessi sekurang2nya 30 minit. Dan kalau boleh jgn skip exercise lebih 3 hari.

          Satu lagi, ambil pemakanan berimbang, jgn tarah satu jenis jer…kena ada kesederhanaan dan berpada2 pada portion pemakanan.

          InsyaAllah, kalau kita practice perkara di atas, tak payah nak pergi rumah2 urut ni…

          9:44 AM on June 19, 2013

          http://www.mykmu.net/?p=31665

          Kesimpulan: Bagi Ostad4444 PAS, berurut tu baik untuk kesihatan!!!

          Hehehehe

      • anakbochek says:

        Rumah urut di Selangor ni “syariah compliance” ke Mooh?

      • Shah says:

        Reformasi bontot kasi

      • songkok says:

        Butoh la lu wei, kalau PAS baik sangat dah lame Selangor paling tidak pun Shah Alam, suci dari maksiat. Pegi la tutup kilang arak tu. PAS parti bacul.

      • mancini says:

        dulu geng2 kau laung2kan PRnak tutup semua tpt maksiat,sekarang kat sgor tutuplah kalau boleh,Yg aku tau makin banyak dr masa BN dulu adalah.Ronnie liew yg banyak link dgn pusat2 judi dan maksiat di KL pun kau sokong.Cakap tak serupa bikin.

  7. Mengkarung says:

    Oi oi…kes liwat 2 belum selesai lagi maa. Nanti si peliwat tak lama pegang jawatan MB sudah kena masuk Sg. Buluh maa. Lagi MB Selangor pun kosong juga. Itu jam aar… Azmin akan ambil alih MB Selangor maa.

  8. baba says:

    org pas kebanyakannya memang tak suka anwar tetapi bila tok guru dah arahkan semua macam bodeh jer kena ikut.

  9. meMangTERok says:

    Anwar tidak mungkin terlupa tentang DYMM sultan Selangor yang melantik MB. Lantikan itu tentunya berdasar pada cadangan yang dibuat oleh assembly negeri yg kebanyakan pada saat ini menentang peristiwa kurang elok ini.

    Apa yang menyebabkan Anwar terlalu yakin kita tidak tahu. Sememangnya dia dilihat sentiasa yakin atas apa saja tetapi kenyakinan nya sering memakan diri.

    Maka kita nampak hal ini jalannya sealiran yang kenyakinan lampau dia.

    Pada akal lojik kita sukar bagi DYMM sultan memperkenankan seorang yang dikenali hanya sebagai bekas menteri yang pernah jadi banduan, kerana Anwar tidak tinggalkan sebarang kredential lain selepas bersara menteri kecuali kontroversi yang tidak kunjung padam. Cuma pengikut dia mungkin sukar lupakan ganjaran pink form dan lain form yang diagihkan dulu.

    • Moohyideeeeen says:

      Tun M bukan banduan???? Jadi PM selama 22 tahun lagi.. Mandela bukan bekas banduan? Ghandi bukan bekas banduan? Nabi Yusof bukan bekas banduan?? Imam Hanafi bukan bekas banduan?

      • alimedanbaru says:

        wai moo
        kamu soal untuk bodohkan diri sendiri ke?
        orang lain bekas banduan sebab:
        pertahankan agama
        pertahankan bangsa dan negara
        dan pertahankan hak kemanusiaan.
        nuar tu bekas banduan perbicaraan apa Moo
        meliwat
        membontot jantan
        bukan sorang
        kalau sorang boleh jugak kata fitnah
        tapi membontot beberapa jantan
        jidi dia kena penjara tempias salah apa..
        mestilah salah sebab membontot jantan!
        itu yg kamu banggakan moo
        dan kini dia lewat-lewatkan perbicaraan
        sebab membontot saiful
        muga-muga dia menjadi Menteri Besar diMalaysia yg pertama dipenjarakan sebagai…
        Menteri Besar banduan membontot jantan!

      • Pak Tho says:

        Memang la mereka semua tu banduan ,x d nafikan pun, tapi nuar masa jadi banduan kat sg buloh simpan jambu. X caya tanya orang dapur, selalu bila resen roti pagi nuar minta PLANTA lebih.

      • WTF says:

        Mahathir bekas banduan???

        Hang biar betul Mooh, sejak bila Mahathir jadi bekas banduan???

        Nuar Berahi dijatuhkan hukuman penjara atas pertuduhan berikut:

        Pertuduhan Pertama -“Bahawa pada 12 Ogos sehingga 18 Ogos tahun 1997, di kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri di No 47, Jalan Damansara. Semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, telah melakukan perbuatan rasuah iaitu mengarahkan Datuk Mohamad Said Awang, Pengarah Cawangan Khas dan Amir Bin Junus, Timbalan Pengarah Khas 2 PDRM untuk memperolehi pengakuan bertulis daripada Azizan Abu Bakar bagi menafikan salah laku seks dan liwat yang dilakukan oleh kamu dengan tujuan melindungi diri kamu daripada sebarang tindakan atau prosiding yang bersifat jenayah dan akibatnya Azizan Abu Bakar telah memberi pengakuan bertulis bertarikh 18 Ogos 1997 kepada Perdana Menteri sebagaimana yang diarahkan oleh kamu.”

        Pertuduhan Kedua – “Bahawa kamu pada 27 Ogos, di kediaman rasmi juga telah melakukan perbuatan rasuah di mana kamu telah mengarahkan Datuk Mohamad Said Awang dan Amir Junus, Timbalan Pengarah Cawangan Khas 2 PDRM untuk menggesa Azizan Abu Bakar supaya memberi kenyataan umum bertulis bagi menafikan salah laku liwat yang dilakukan oleh kamu dengan tujuan melindungi diri kamu.”

        Pertuduhan Ketiga – “Pada 12 Ogos sehingga 18 Ogos, di kediaman rasmi juga telah mengarahkan Datuk Said Awang dan Amir Junus tadi juga untuk memperolehi pengakuan bertulis daripada Ummi Hafilda Binti Ali bagi menafikan salah laku seks dan liwat oleh kamu dengan tujuan melindungi diri kamu daripada sebarang tindakan ataupun prosiding bersifat jenayah.”

        Hang nak bandingkan Nuar Berahi dgn Mandela dan Ghandi???

        Nabi Yusof dan Imam Hanafi pun hang nak heret nama mereka demi nak bagi SUCI nama Nuar Berahi???

        Hehehehe…karutlah hang ni Mooh!!!

      • armok says:

        Ya. ya. dorang bekas banduan, tapi dorang tak liwat orang..

      • anakbochek says:

        Astaga… buat perbandingan biar lah berpada sikit. Nabi Yusuf bukan penzina dan peliwat. Serupa juga Gandhi, Mandela dan Imam Hanafi. Membandingkan Anwar dengan nama2 itu adalah satu penghinaan. Come on Mooh, you’re much better than that.

  10. Moohyideeeeen says:

    Najib to meet Supporters Tonight:
    .
    .
    .
    Prime Minister Datuk Seri Najib Razak will tonight move to head off a campaign in Umno by his critics to build up a groundswell against him that began after the party’s general assembly last month.

    The Malaysian Insider has learnt that the Umno president will meet division chiefs, opinion makers in the party and his supporters to address criticisms against his leadership by Tun Dr Mahathir Mohamad, Tun Daim Zainuddin and other party veterans.

    Najib is expected to outline what he believes are motives behind these attacks that have been played out in cyberspace, similar to the campaign that finally unseated Tun Abdullah Badawi in 2009.

    Following the closed-door briefing, the Najib loyalists are expected to go down to the ground and spread the PM’s message to stay the course and ignore the critics.

    The briefing is a sign that Najib and his advisers finally accept that the sustained attacks against him are a serious matter and having an effect on his hold on power.

    Najib won the Umno presidency for the second term uncontested and has most of his men in the party’s highest decision-making body, the supreme council, but that has not stopped mounting criticisms about his leadership.

    But there is no immediate danger of Najib losing his hold on power in the party or Parliament although there has been speculation that his critics want him to resign before the year is out.

    Najib’s mandate as party president runs until 2016 and the ruling Barisan Nasional (BN) has until 2018 before its term expires.

    His public silence over the attacks within the party and in cyberspace has been seen as a sign of weakness, akin to Abdullah’s “eloquent silence” when the former prime minister was castigated and dubbed as “Slumberjack”.

    Najib strongman and party secretary-general Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor have told critics to use party channels to voice their grouses in an apparent swipe at Kedah Menteri Besar Datuk Seri Mukhriz Mahathir for saying Najib’s subsidy cuts would affect BN’s support in the next general election.

    Mukhriz’s father, former prime minister Dr Mahathir, has also not minced his words about BN under Najib, saying the coalition was weak and the government should cut expenses rather than subsidies – running counter to the prime minister’s reform agenda.

    Daim, the former government economic adviser and finance minister, had also told a closed-door briefing in Merbok Umno 10 days ago that BN could lose the government if elections were held now with current BN policies.

    The prime minister has also been the butt of jokes in cyberspace over his remarks that people should be grateful to the government for falling prices instead of just blaming them for price hikes.

    Sources within the Prime Minister’s Office say Najib’s aides have also accused his younger brother, CIMB boss Datuk Seri Nazir Razak, of a “vicious, veiled attack” on his brother in an article to commemorate the death anniversary of their father, former prime minister Tun Abdul Razak Hussein, who died in 1976.

    In the article published by The Malaysian Insider and two other media outlets, Nazir praised his father for his integrity and frugal ways and said the country’s leaders should return to the path to develop the country.

    Najib came to power in April 2009 promising reforms and liberalisation under his 1Malaysia platform, saying that the days of “government knows best” were over.

    But his reforms floundered as BN lost more seats in the general election last year and Malaysia’s economy slipped in tandem with the gloomy global outlook, forcing Najib to cut subsidies and introduce a consumption tax to keep positive financial ratings.

    The subsidy cuts and mandatory minimum wages together with rising living costs come at a time when the prime minister is under attack for his frequent trips abroad and inability to rein in public expenditure.

    Stung by the criticisms, Najib announced 11 measures in an austerity drive but critics say it was too little and too late and that Dr Mahathir should return to revive Malaysia’s fortunes. – January 29, 2014.

    • armok says:

      Ha ha ha. Moooh tak tahan dah. Mula lah bawak cite lain.

    • WTF says:

      Tu tandanya, hanya UMNO jer yang boleh jatuhkan Najib, kerana Najib takkan jatuh atas kekuatan PGayR dan FUCKUTAN!!!

      Nuar Berahi pulak, nak jatuhkan Khalid Tidoq sambil Gagap semata2 jawatan MB Selangor pun tak boleh settle!!!

      Sampai kena buat DRAMA mintak ADUN Kajang (Lee Chin Cheh) letak jawatan nak settlekan MASALAH DALAMAN PGayR sehingga mengheret para pengundi Kajang dalam PRK N25 DUN Kajang!!!

      Apa kena mengena para pengundi DUN Kajang diheret dalam DRAMA PGayR ni????

      Nuar Berahi tak boleh control MASALAH DALAMAN PGayR ker????

      Jangan lupa, ahli4444 FUCKUTAN lain tengah perhatikan perkara ini, terutama DAPigs!!!

      Nah…siapa GOYAH sekarang, Nuar Berahi atau Khalid Tidoq sambil Gagap!!!

      WAKAKAKAKAKAKAKA44444

      • WTF says:

        Dan jangan lupa, Nuar Berahi yang cadangkan nak “Konsensus National”, tanda2 Nuar Berahi nak JATUH la tu!!!

        WAKAKAKAKAKAKAKAAKAK44444444444444444

    • anakbochek says:

      Patutlah PR ni huru hara. Penyokongnya sendiri pun tak tahu apa nak tulis, harap cut and paste je. Dari ketua umum sampai penyokong, semua bangang.

  11. alimedanbaru says:

    Pas ni bila bab sentuh ‘kucing’ peliharaan dia maka dia lupa maksud firman Allah:
    ‘jika sesuatu urusan itu diserahkan kepada yg bukan haq..maka tunggulah saat kehancuran’

    memang betul pun cakap kau orang semua kat atas..
    kalau kaki bon… jadi ketua negeri, mana rakyat Selangor nak letak muka bila berhadapan dgn rakyat negeri lain.
    ahli PKR tu lain lah mereka tak ada maruah dan harga diri
    Pas..Pas tu lalang kering bukan setakad boleh kekiri kekanan malah boleh bersepai melayang terus..
    kalau nuar tu andai pakai seluar pendek angkat sumpah pun, Pas dah sediakan fatwa membenarkannya!
    inilah dia pemimpin akhir zaman
    dari pengikut yg dibutakan mata hati
    yg diangkat
    yg dipuja puji
    walaupun dr spisis kaut Luth
    dr spisis bapak ayam
    dr spisis munafik
    dr spisis pendukung yahudi laknattullah
    kepada baginda sultan
    kita berserah buat apapun keputusan yg terbaik
    demi nama dan daulat Negeri Selangor Darul Ehsan..
    ALLAH TAK AKAN MENGUBAH NASIB NEGERI SELNGOR
    RAKYAT SENDIRI PENENTU BUAT KEPUTUSAN
    TERSERAH….
    YG BAIK DARI ALLAH
    YG BURUK TANGGUNG SENDIRI!

  12. chempakazaleha says:

    Di katakan oleh spr bajet untuk PRK selalunya berjumlah RM2 juta. Untuk PRK kajang, rasanya mungkin lebih lagi sebab kalau ada calon PKR maka spr terpaksa keluar bajet lebih untuk isu-isu keselamatan dan hal yang remeh2. Jadi untuk PRK Kajang ni tak payahlah spr keluar duit berkajang2.

    Saya cadangkan untuk PRK Kajang kali ini spr guna sahaja KERTAS TANDAS sebagai kertas undi. Jimat bajet.

    Kepada orang kajang seramai 17000 yang mengundi PKR 10 bulan lalu tahniah kerana nilai undi anda sama taraf dengan nilai KERTAS JAMBAN di rumah anda. Dah kena flush dalam jamban selepas 10 bulan…

  13. decepticon jr. says:

    penyokong pkr menyerang penyokong pas dengan melontarkan 2 bijik limau manderin ke arahnya.penyokong pas menyambut limau itu sambil bertakbir dan takjub kerana rasa limau itu x sama dengan rasa ayam.

  14. decepticon jr. says:

    sudah2 la moo nak copy paste kan statment nike ajiz.statement dan janji kerajaan negeri yg die perintah( lebih 20 taun )dulu pun hampir 96% die x tunaikan.statement nike ajiz x de nilai.just air lior je.suka2 die je nak tegur org sedangkan die pun x betul.

  15. zemil says:

    Nik Aziz Lupa Yg cdg lompat besar2 an tu bkn Bg Anon ke? Aku Lupa Bg Anon maksum…

  16. Pejuang IMR says:

    Ala seperti biasa pemuda PAS tu hanya hangat2 tahi ayam je. Lepas kena Phoooh dengan Pork Nik kelam kabutlah jadi macai yang setia menyokong penuh kerja gila Bang Non tu. Tak caya tengoklah. Aku cabar PAS letak calon lawan Bang Non penipu tu kalau betul nak menegakkan Isle. Tak kan tak tahu lagi yang bang non tu perjuangkan LGBT, bebas seks dan Murtad, mentrinitikan Kalimah Allah, liberalisma dll.

  17. sireh ke gagang says:

    Tak tau aku nak mencelah kat mana . semua dah dijawab kat atas .lame gila woii tak komen kat sini!!!

  18. terangsang says says:

    selalu benar orang ramai mengharapkan ada tindakan penguatkuasa, ada tindakan kerajaan. seolah2 tanpa mereka bolehlah kita melangar segala peraturan. bimbang juga jika penguatkuasa diperlukan sampai didalam selimut untuk memastikan jalan betul sahaja yang diguna. Tapi dalam PR, ada penguatkuasa pun dirempuh semacam juga. jadi apa sebenar mahunya…?

  19. kekuda says:

    ada pemimpin pas kata puak PKR = puak yahudi yang khianati perjanjian dengan Nabi di Madinah.

  20. system baru says:

    cakap Moohyideeeeen
    JANUARY 29TH, 2014 AT 4:35 PM
    Tun M bukan banduan???? Jadi PM selama 22 tahun lagi.. Mandela bukan bekas banduan? Ghandi bukan bekas banduan? Nabi Yusof bukan bekas banduan?? Imam Hanafi bukan bekas banduan?

    lupa cakap mooo mereka bekas banduan yg telah berjasa pada masyarakat itu hakikat yg kau kena tahu tak kira orang baik atau jahat bila masuk penjara dan keluar ia dianggap bekas banduan, apa anwar buat pada selepas jadi bekas banduan yg anwar buat merosakan negara dengan merusuh, bukan nya betulkan masyarakat…
    ibarahim ali bekas banduan penah masuk isa pulak itu tapi ada jasa menpertahan orang melayu jadi hamba pada apek dap

Leave a Reply

Threesome