Menu Utama

PRK Kajang :Nik Aziz Pertahankan Anwar Membazir Duit Rakyat?

Setiap kali Anwar Bin Ibrahim melakukan kesalahan maka Nik Aziz akan tampil mempertahankan beliau seolah-olah telah menjadi tugas khas Nik Aziz untuk “mencuci najis” Anwar Bin Ibrahim. Sepatutnya manusia yang berada dipenghujung usia seperti beliau sentiasa mengeluarkan kenyataan yang benar dan adil sahaja tanpa dipengaruhi oleh sebarang kepentingan peribadi.

Dalam keadaan Nik Aziz yang sentiasa uzur beliau dilihat berada dalam keadaan yang cukup terdesak apabila sanggup mencabar Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk tidak meletakkan calon mereka sekiranya menganggap pengosongan kerusi di Dun Kajang itu sebagai satu pembaziran dan penghinaan terhadap proses demokrasi.

Mengapa Nik Aziz tidak lantang bersuara mempertahankan kesucian maruah Islam apabila Kalimah Allah dengan jelas cuba diperkotak katikkan oleh rakan-rakan seperjuangan Nik Aziz. Anehnya apabila Nik Aziz yang kononnya mewakili parti Islam Se-Malaysia sebenarnya tidak peduli langsung akan untung nasib bangsa Melayu yang beragama Islam.

Kononnya Nik Aziz muak dengan akhbar-akhbar pro Umno yang memainkan isu kononnya langkah mengosongkan kerusi itu ialah langkah memanipulasi demokrasi padahal kononnya Umno sendiri lupa, bahawa langkah mereka di Perak pada tahun 2009 itulah langkah yang lebih teruk. Sebenarnya siapa yang cuba Nik Aziz tipu dengan segala manipulasi tak beretika beliau. Langkah PKR mengosongkan kerusi sesuka hati tanpa sebab musabab yang kukuh sebenarnya satu tindakan yang tidak bertanggungjawab dan tidak beretika sehingga merugikan negara dan rakyat.

Senario ini seolah-olah menggambarkan etika sebenar para pemimpin pembangkang yang cukup tidak beretika. Mereka seolah-olah lebih tertumpu untuk merebut kekayaan dan tidak lagi menumpukan kepada tugas sebenar sebagai ahli politik. Sedangkan hakikat sebenarnya parti politik bukan untuk mengayakan diri tetapi sebaliknya mempunyai tanggungjawab untuk membangunkan negara.

Kemelut politik yang berlaku di Selangor jelas mengambarkan ketidakikhlasan dan ketidakupayaan pembangkang dalam memperjuangkan kepentingan rakyat. Mereka telah jauh tergelincir dari landasan yang sebenarnya. Politik adalah berkenaan pentadbiran negara memajukan negara. Namun begitu bagi pembangkang yang mendapat kuasa di Selangor telah menyalahgunakan kuasa itu untuk kepentingan diri.

Berbalik kepada isu Nik Aziz mempertahankan Anwar. Kegagalan Nik Aziz dalam membangunkan Kelantan selepas lebih dari dua puluh tahun meneraju negeri tersebut sepatutnya dijadikan “benchmark” ketidakupayaan Nik Aziz, PKR dan DAP dalam menjalankan pentadbiran. Ketidaktelusan mereka seiring dengan penderitaan rakyat sepatutnya membuka mata rakyat. Namun bagi rakyat yang memilih untuk mempercayai fitnah dari hakikat kebenaran demi dendam peribadi telah membuka ruang dan peluang untuk pembankang mempergunakan mereka untuk kepentingan politik masing-masing.

Oleh itu bagi kita yang diberi hidayah untuk melihat kebenaran yang cuba dipermainkan pembangkang, mempunyai tugas yang cukup berat untuk berjihad menyedarkan mereka yang tertipu dengan semua dakyah pembangkang. Jihad kita demi agama Islam, bangsa Melayu dan tanahair.



(Next News) »



43 Komen to PRK Kajang :Nik Aziz Pertahankan Anwar Membazir Duit Rakyat?

  1. alimedanbaru says:

    kata orang kubur lain-lain
    kata orang soal hati
    sabda Nabi bukan soal imej berpakaian
    kata saidina ali dengar apa yg dikata
    bukan siapa yg berkata
    kata ulamak yg penting perbuatan
    kata cendiakawan lihat apa hasilnya
    bukan apa perancangannya
    bidalan melayu
    kerbau dicucuk hidung dipegang talinya
    manusia dikeluar kata dipegang janjinya
    bercakap tibu adalah sifat menafik
    tak laksana tanggong jawab itu juga munafik
    kalau bercakap nak menang saja dan kalahkan Nabi
    juga sifat munafik namanya
    peribahasa melayu kata
    siakap senohong gelama ikan duri
    bercakap bohong lama-lama jadi pencuri
    hadis kata akhir zaman ni
    banyak ularmak berlagak zuhud berpakaian biasa pakaian zuhud
    cakap lebih manis dari madu
    tapi mengandungi racun berbisa
    bila bercakap porak peranda umat
    dia tak iklas, perjuangannya bukan untuk umat
    tapi untuk diri sendiri dan puaknya sahaja
    SIAPA DIA NIK AZIZ
    DIA HANYALAH PEMAIN POLITIK
    SPT LIM KIT SIANG
    DGN POLITIK KOTOR DAN KEJI
    satu Malaya yg cerdik, yg ada ilmu yg terAng hati dan bijak memilih
    tahu siapa itu bekas MB Kelantan yg gagal dalam pemerintahannya..
    cakap tak serupa bikin
    semuga sebelum dia tutup mata dia dapat hidayah menyatukan umat ini
    sebagaimana tugas selayaknya seorang AHLI AGAMA…..

  2. songkok says:

    Penyokong PAS menyanjung jubur Anuwar sebagai anugerah Tuhan. Mereka mengiyakan setiap perbuatan dan tuntutan kafir laknat. Bagaimana parti yang kononnya kuat agama ini boleh dipengaruhi dengan mudah? Mereka merelakan diri mengikut telunjuk syaitan.

  3. acid says:

    Hmmm, depa ni sama sekandang, memang lah pun….

  4. Moohyideeeeen says:

    Ewah..pandai pulak umno tahu bab membazir ni….

    Laporan Audit report dulu camner??? Ad atindakan???

    PKFZ RM12 bil camner??? Tak ada org kena ambik tdkn pun???

    Kosnya tak lah sebyk mana, tapi BN nak kena spent lebih nak ‘rasuah’…. Pendudk kajang ramai dan urbanite….rasuah kain pelikat tak cukup la…

    • WTF says:

      Ada tindakan terhadap pegawai44444 berpaksikan FUCKUTAN hasil daripada Laporan Audit tu Mooh!!!

      Napa, hang tak caya ka???

      Dah takder siapa didapati bersalah dalam kes PKFZ, hang nak tindakan apa diambil???

      Kalau camtu, Nuar Berahi yg didapati tidak bersalah dalam kes Saiful perlu diambil tindakan ya Mooh???

      La…hang nak BN rasuah para pengundi DUN Kajang ka???

      Tak baik rasuah rasuah ni, nanti kena jail 6 tahun macam Nuar Berahi!!!!

      BTW, cabaran Nicky Ajis supaya jangan letak calon pada PRK N25 DUN Kajang seolah4444 mengambarkan Nuar Berahi NAK KALAH!!!

      Takkan Nicky Ajis tak confident Nuar Berahi boleh MENANG PRK N25 DUN Kajang!!!

      Mueh4444

    • PASDapLaknat says:

      Laporan audit negara tu kes penjawat awam..itupun beli barang, aset bukan hangus mcm Nuar Brahi main2 tipu nih..

      ko xboleh beza ke pejawat awam dgn ketua pemuda UMNO? bahlol bertingkat2.. sbb tu kena tipu mcm lembu pun masih jilat meleret2 ke tanah..!

      macaii..

      • bangKano says:

        Memang betoi penyalah gunaan kuasa & penyelewengan pembiayaan ada la kerja kerja penjawat awam…bukan nya politikus UMNO. Ni bermakna penjawat awam tu terdiri dari pelbagai penganut ideologi politik…ada penyokong tegar BN ada jugak paria paria taksub PR terutama paria angkut Sampah tu….jadi depa bukan ahli politik UMNO/BN ato PR tapi cuma penyokong jerr….PENYOKONG bukan bermakna POLITIKUS….

    • alimedanbaru says:

      woi Mooo
      amacam dgn projek
      Lebuhraya Rakyat Kota Bharu – Kuala Krai
      amacaM dgn SAMAN $230 juta yg kerajaan negeri sedang hadapi sekarang
      ini bukan setakad kes MEMBAZIR
      tetapi menggambarkan KEBODOHAN dan BEBAL
      kerajaan Pas mentadbir negeri
      sebelum ni kerajaan Kelantan pernah bayar ganti rugi kpd Syarikat Thames WATER DLM BAB SWASTA SERVIS AIR
      dan bayar ganti rugi kpdSya. Sensa Timur kerana langgar perjanjian bina Bazar Tok Guru
      apalah punya bangang kerajaan PAS
      projek tak menjadi ‘sebaliknya saman kena bayar
      apa ada main belakang ke untuk dapat mudah duit rakyat…
      Mooo lu pun 10X bodo dgn kerajaan yg kamu cintaik!

    • anakbochek says:

      Membazir berbillion dgn membazir million adalah sama. MEMBAZIR, cuma nilainya sahaja berbeza. Begitu juga mencuri RM2 dan mencuri RM 1 juta. Dosa mencuri tetap sama. Mazhab mana kau ikut ni Mooh untuk menghalalkan pembaziran 2 juta berbanding pembaziran berbillion?

  5. Moohyideeeeen says:

    Errr..Mat Said pi antartika tu buat ape yer..?

  6. dia cabar UMNO je, MIC MCA dia x cabar…
    lgipun kat kajang maybe wakil MCA dihantar…

    dah agak, kenyataan Tuan Guru PAS sorang ni akan berat sebelah… sedangkan ramai ahlinya dari PAS sangat tak berpuas hati dgn cara PKR dan ada yg melabel perbuatan tersebut adalah haram…

    knapa perlu angkat anwar untuk bertanding DUN? untuk bagi laluan dia bertanding jadi MB… sedangkan tak perlu buat PRK, pilih je ADUN sedia ada… taknak ke pilih rafizi jadi calon MB.. kan dia kononya “bijak ekonomi”…

    tapi nak buat camne…. mungkin mereka kurang bijak…

    ni la perangai sebenar anwar bin ibrahim…

    dulu kutuk kerajaan bazir duit rakyat…
    sekarang terang2 dia bazir duit rakyat…

    • WTF says:

      Kalau ikutkan, kalau benar tak puas hati sangat dgn si Khalid Tidoq sambil Gagap jadi MB Selangor, buat jer undi tak percaya di DUN Selangor dan kemudian usulkan nama2 ADUN yang layak untuk mendapat restu dari Sultan Selangor!!!!

      Tak perlu buat kerja GILA, mintak ADUN Kajang letak jawatan, lepas tu letak calon lain (tak kira la Nuar Berahi atau sesiapa) kemudian heret para pengundi Kajang ke kancah politik sempit mereka!!! Sungguh tak bermoral dan unethical!!!

      Yang pasti, Nuar Berahi, Jeming Ali dan Rapussy Lembu bukanlah sebijak mana, masalah simple nak UNSEAT Khalid Tidoq sambil Gagap dari jawatan MB Selangor pun TAK BOLEH SETTLE!!!

      Memang GILA kerja depa ni!!!

  7. moooo oi, kalau hang kata BN dulu membazir, perti hang jangan lah ikut. Ni lagi teruk parti hang buat, takkan hang hanmg nak pertahankan. Hang kena mengaku lah kalau hang kata BN teruk, parti hang lagi teruk. Hang tak mengaku tapi pi cari isu lain pulak bagi menghalalkan tindakan “tuhan” hang. Perangai serupa pariah.

  8. raplahjingaa says:

    Berani nik ajis nak menderhaka pada anwar ??? itu tak mungkin terjadi.

  9. Moohyideeeeen says:

    RM12 billion tak membazir?? RM250 million NFC tak membazir?

    • WTF says:

      Udah2lah tu Mooh…

      Orang tak mahu layan cerita ni lagi, sebab segala yang hang pertikaikan are already documented in court!!!!

      Kalau Mooh tak puas hati, bawak semula ke mahkamah rayuan…kasi settle!!!

      BTW…jangan lupa jemput kami bila hang sanding nanti dgn No Role Izzah, okay Mooh!!!

    • alimedanbaru says:

      kerajaan Kelantan tugasnya
      hanya bayar saman ratusan juta
      kpd perlanggaran perjanjian syarikat2 yg dilantik buat kerja
      kerajaan Islam apa namanya
      menipu peniaga dan menipu rakyat
      ini namanya kerajaan munafik
      jawabnya rakyat kelantan terusanlah pakai jalan berlopak
      dan minum air tah tarik dr paip dlm rumah
      woii mooo lu sapu berak dulu
      baru lu cakap tentang tandas orang!

  10. Moohyideeeeen says:

    PETALING JAYA: Bekas calon Ketua Pemuda Umno 2013, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail bertanya adakah Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar buta sejarah?

    Katanya, BN sendiri pernah melakukan perkara yang sama seperti dibuat oleh PKR semalam yang mengadakan pilihanraya kecil tanpa disebabkan oleh kematian wakil rakyatnya.

    “Pada pandangan saya kenyataan beliau di Sinar Harian adalah lebih kepada naif dan berpura-pura bodoh. Jangan jadi melayu mudah lupa seperti yang selalu Mantan Perdana Menteri kita nyatakan iaitu Tun Dr Mahathir Mohammad.

    “Mengadakan pilihan raya kecil untuk menggantikan khidmat menteri besar telah dilakukan sebelum ini di Selangor. Ia telah ditetapkan pada tahun 1997 apabila Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk (kini Tan Sri) Abu Hassan Omar menggantikan Tan Sri Muhammad Muhammad Taib.

    “Dr Mahathir Mohamad memilih beliau selepas Muhammad terpaksa meletak jawatan berikutan dua pertuduhan di mahkamah Australia berikutan kegagalannya mengisytiharkan tunai RM2.4 juta ketika meninggalkan Lapangan Terbang Antarabangsa Brisbane pada Disember 1996.

    “Abu Hassan, yang menjadi timbalan ketua perhubungan Umno Selangor, meletak jawatannya dari Kabinet dan sebagai Ahli Parlimen Kuala Selangor untuk bertanding kerusi DUN Permatang, melalui pertukaran secara langsung dengan kerusi yang disandang Datuk Jamaluddin Adnan.

    “Permatang adalah dalam kawasan Parlimen Kuala Selangor.Barisan Nasional mengekalkan kedua-dua kerusi, Permatang dan kerusi Parlimen Kuala Selangor pada pilihan raya kecil yang diadakan pada 29 Mei 2007. Abu Hassan kemudiannya mengangkat sumpah pada 6 Jun 1997,” jelas Syed Rosli.

    Tambahnya lagi, jika BN bimbang akan berlaku pembaziran, BN boleh memilih untuk tidak meletakkan calon dan memberikan kemenangan percuma kepada Anwar.

    Tindakan ADUN Kajang, Lee Chin Cheh meletakkan jawatan turut dipertahankan Syed Rosli yang juga Penolong Setiausaha Umno Cawangan Pusat Bandar Taman Chempaka, Pandan.

    Beliau menyifatkan tindakan Lee itu sebagai pengorbanan peribadi bagi memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diwar-warkan bakal mengambil alih tugas menteri besar dari Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

    Beliau yang lantang bersuara mengkritik kerajaan berkata Barisan Nasional (BN) tidak seharusnya cepat melatah dengan situasi ini.

    “Saya membaca kenyataan Noh Omar mengenai perletakan jawatan Adun Kajang iaitu Lee Chin Cheh yang beliau sifatkan seperti mengkhianati amanah pengundi di situ. Beliau juga menegaskan bahawa masa pilihan raya umum (PRU) yang lepas,banyak janji Pakatan Rakyat (PR) di Selangor masih belum ditunaikan.

    “Saya rasa bukan setakat PR tetapi BN juga gagal menunaikan janji dalam manifesto seperti janji untuk menurunkan harga kereta dan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang sepatutnya akan diberi RM1,200 tetapi sebaliknya hanya akan memberi RM650 sahaja, ini adalah contoh janji yang ‘dicapatikan’ oleh BN,” katanya menerusi satu kenyataan.

    Syed Rosli turut menyoal adakah Noh sendiri menembual pengundi di Kajang sebelum menyatakan bahawa pilihan raya kecil (PRK) di Kajang nanti hanya akan membuang masa mereka.

    “Ada tidak Noh Omar bertanya pada pengundi-pengundi Dun Kajang semua ini hanya membuang masa? Jikalau tidak jangan mudah melatah kerana memalukan kami pemimpin akar umbi Umno di Selangor.

    “Kita tunggu sahaja pada masa keputusan PRK nanti dan lihat sendiri berapa peratusan pengundi yang keluar mengundi,jikalau ianya dibawah 30 peratus maka ianya benar pengundi tidak sokong PRK tersebut.

    “Noh Omar harus faham bahawa semua parti tetap tidak lari dari masalah dalam masing-masing. Sedangkan Umno sendiri pun ada masalah dalaman sendiri jadi Noh Omar perlu faham apa tindakan pimpinan PR lakukan ini mungkin untuk menyelesaikan masalah dalaman mereka demi untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk rakyat Selangor khususnya pengundi-pengundi,” tambahnya lagi.

    Mengenai PRK Kajang, beliau berkata jikalau Barisan Nasional masuk bertanding ianya sebenarnya akan merancakkan ekonomi setempat dan memberi peluang yang banyak untuk usahawan tempatan dan para peniaga untuk mencari lebih sedikit pendapatan mereka.

    “Sebagai contoh para pengusaha Home Stay akan mendapat tempahan yang banyak dan juga pemandu teksi akan mendapat penumpang yang bertambah sempena PRK nanti, ini adalah sebagai contoh apa PRK boleh diterjemahkan juga sebagai menjana ekonomi setempat,” katanya.

    Beliau turut menggesa pimpinan parti supaya tidak mengeluarkan kenyataan kurang cerdik pada masa akan datang.

    “Rakyat Selangor bijak belaka dan mereka tahu menilai mana permata dan mana kaca. Berpolitiklah cara sihat dan profesional jangan malukan kami pemimpin diakar umbi ini dengan kenyataan bodoh dari pimpinan BN, khusunya Umno,” ujarnya.-fmt

    • system baru says:

      mooo ada bodoh’ bodoh juga moo ini, muhd taip dah di telah membawa wang keluar 3.8mil ke luar australia untuk beli rumah ampamet 2, mana dia dapat duit sebagai mb gaji di tak sebesar itu ,prk ia dapat menjana ekonomi setempat tapi tak baik pada ac negara ia bukan masuk kelenda pelancongan malaysia ini, pelancong tak nak tengoklah pd parti kita berkempin sebab ia bahaya pada dia contoh bergaduh sesama parti ada kecuai stesen tv luar negara datang lihat anwar’ adakah kerajaan dapat wang balik setelah wang di keluarkan semata2 nak penuhi impian anwar jadi mb,kau lupa setiap dun 5k bayar pada spr untuk bertading setiap parti, itu belum termasuk spr kena sedia 2juta menbazar wang rakyat itu, setiap parti pasti akan sedia wang untuk berkempin sekurangan 5ratus ribu paling sikit kalau banyak 1juta atau 2 juta ikut jarak kawasan,kau lupa pakar it, orang pasang bendera,pentas,alat propaganda semua kena bayar..
      ada bodoh mooo setelah pkr habis satu juta untuk berkempin habis lagi satu juta untuk berkempin tampa kita lihat pretasi dun itu berkerja utk rakyat

      • PASDapLaknat says:

        lembu upahan try nk cover bangkai.. guna kertas tisu tandas…. kah..kah.. lembuu macai.. divert xmakan bro.. biar je lah..

    • armok says:

      Hangpa nih… kan Moooh dah tak tahan dah, as usual, dia bawak cite lain lah plak….

  11. PASDapLaknat says:

    Nuar pegi jepun.. kena halau.. malu beb satu dunia.. Jepun pun tk hingin makhluk keji ni jejak bumi mereka..

    tp ada macai2 kt Msia yg memuja2 makhluk keji ni?

  12. PASDapLaknat says:

    Then anak betina nya pulak buat hal.. dgr cerita ada jantan lain.. so bapak dgn anak sama2 puaka2..

    macai apa kata? UMNO jgk?

    • alimedanbaru says:

      mereka adalah mambang kuning
      dan mambang hijau
      kalau mambang ni bertapak di kajang
      jawabnya jadilah kajang mambang jantan dan mambang betina
      depan ok belakang pun boleh….

    • Mawar Berduri says:

      Anak betina dia patut pun buat skandal. Dapat laki dayus mat bunga tulis sajak merayu-rayu. Nak muntah baca. Kalau aku ejah pun aku cari laki lain. Lembik x tegas, dok nangis entah apa2.

  13. PASDapLaknat says:

    so.. utk cpt2 tutup mslh2 peribadi..DUN Kajang jd alat.. macai lembu PAS skrg tergedik2 lah nk ikut mana.. ada yg cerdik sikit dr lembu dh mula pikir.. nk lawan.. tp yg bodoh terus jilat… kena wala’ (taat).. kah..kah..dh pemimpin tahap iblis pun kena taat?

    hebat nuar..pakai ilmu penunduk.. bohong bertan2 pun macai percaya..

  14. PASDapLaknat says:

    tapi..jgn kita lupa style pelacoran PAS bersama Pakatan…

    jgn risau.. macai2 lembu PAS takkan bertahan lama melawan nuar.. ..ini semua ribut dlm cawan (bak kata ALmarhum Ust Azizan).. lepas ni mereka dipujuk dgn duit habuan… kenyang sorng sikit.

    nuar main duit jer..
    KP PEMUDA pun duit masuk akaun… Pesuruhjaya PAS Selangor pun bank-in lebih kurang, xjuta pun ratusan dh ckup.. qanaah lah katakan puak2 PAS neh…. esok kuar statement kami pencacai PAS menyokong/menjilat penoh dato seri nuar blaa..blaa…

    sekandang akan tujah UMNO balik.. jenis lembu kerbau mana ada pikir2.. dh.. janji suap rumput..

    kah..kah..kah.. syok nk ikut game ni!

    • system baru says:

      pas suka atau tak pas terpaksa tunduk pada anwar sebab pas banyak hutang pada anwar, sumber kowangan pas pada anwar

  15. Aurora Borealis says:

    Dengar citer si Nuar ni dulu pernah menuntut ilmu di Indon??

  16. Beranikah nuarbraham pergi ke Indonesia, khasnya ke Jakarta //. Selepas bekas kawan baiknya dilantik menjadi DUBES ke Indonesia. dia tak pernah lagi ke sana,

  17. bangselabuk says:

    Haah, dengar betul2 penganut pas…nabi tua kutuk ko dah bagi wahyu dah tu.
    Ikut betul2, takut tak masuk syuuurga nanti.

  18. baba says:

    nik aziz adalah barua terbesar kepada anwar dan dialah yg menyebabkan pas kekal menjadi barua kpd pkr.

  19. arhi says:

    Semoga Tuhan memberi hidayah kpd manusia2 sesat tak kira dari golongan mana sekalipun

  20. wakPro says:

    nuar dh jolok pitih ke

  21. Mr.Rom says:

    Nik Aziz memang anti UMNO. Siapa saja yg menentang UMNO, Nik Aziz sokong. Dan Nik Aziz tak ada maklumat tentang apa yg berlaku. Itu dia punya pasal, kata Nik Aziz. Kalau ada maklumat pun, Nik Aziz dapat maklumat salah daripada orang yang tak sokong UMNO.

Leave a Reply

Threesome