Menu Utama

PRK DUN Kajang: BN Belum Pasti Bertanding, Ia Masalah Anwar Ibrahim – Najib Razak

PUTRAJAYA 30 Jan. – Pengerusi Barisan Nasional, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengejutkan senario politik negara apabila menyatakan bahawa belum ada keputusan sama ada Barisan Nasional akan bertanding atau tidak dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Kajang pada bulan hadapan.

Beliau berkata, “Keputusan Barisan Nasional (BN) akan bertanding atau tidak pada pilihan raya kecil (PRK) Kajang akan ditentukan selepas mesyuarat Dewan Tertinggi BN.”

Mohd Najib berkata, tarikh mesyuarat itu belum ditetapkan lagi tetapi kemungkinan selepas pengumuman tarikh PRK Kajang oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada 5 Februari ini.

Dalam sidang akhbar yang sama Mohd Najib menyindir Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang mencabar beliau bertanding dalam pilihan raya kecil DUN Selangor Kawasan Kajang.

“Ini bukan masalah saya, ini masalah mereka. Saya tiada masalah di Kajang dan tiada sebab untuk saya bertanding di sana.”






18 Komen to PRK DUN Kajang: BN Belum Pasti Bertanding, Ia Masalah Anwar Ibrahim – Najib Razak

  1. tony gunawan says:

    ada sebab ,biarlah rakyat menilai betapa kehebatan ketua umno malaysia!tak akan pm boleh kalah di kajang jika bertanding!

    • Pak Tho says:

      Pesanan orang tua². Jangan di layan orang gila, kalau di layan nanti orang kata kita pun gila sama. Contohnya macam kau ni tony. Kau lebih gila + bangang dari kepimpinan kau tu. Sori ye tony, tercelupar plak.

    • raplahjingaa says:

      hehe…toni gay ni meroyan macam tak cukup air jer…dok tak duduk suruh PM bertanding di kajang !!

      hahahahahahahaha…dey toni, lu orang dah gila, jangan tarik semua orang jadi gila macam lu.

      Perdana Menteri Malaysia adalah presiden UMNO !!

    • WTF says:

      Rakyat dah nilai la Tony4444 masa PRU13!!!

      Hang jangan buat4444 lupa pulak!!!

    • songkok says:

      Anuwar pemimpin taraf antarabangsa yang dihalang masuk ke Jepun. Langsung tak layak bertanding mana-mana dun.

  2. kulaan says:

    Aku berpendapat BN tak perlu bertanding. Lebih baik guna wang berkempen untuk redakan kemarahan rakyat terhadap BN sejak akhir-akhir ini

  3. alimedanbaru says:

    APA KATA EZAM jadi calon
    nuar brahim takut jumpa ezam untuk berdebat
    segala citer nuar
    ada dalam saku ezam…
    kalau ezam menang
    syok juga lawan dlm DUN Selangor!

    • meMangTERok says:

      Masaalahnya Kajang DUN MCA. Kecuali mereka boleh berkompromi dan lepaskan pada Umno. Kita sokong Ezam dicalunkan lawan bekas mentor dia . Ezam has nothing to lose. Kalah ok, menang alhamdulillah..

  4. shwan says:

    Memang giler punya PKR, Takda standard langsung otak tapi jawatan no 2 dalam PKR. memalukan. Adakah masuk akal PM nak suruh bertanding DUN. Alamak PM tu CEO Malaysia tak kanlah nak turun buat kerja bodoh. Mana ada dalam dunia ini presiden Amerika bertanding jawatan Senator? Kalau Senator dulu kemudian bertanding Presiden adalah dan masuk akal. Memang Azmin gile dan tak ada standard. Semua yang sokong dia memang takda standard.

  5. abah kau says:

    Orang kajang je yg boleh ajar ini orang..jgn ingat dia hebat sgt..

  6. Jambol says:

    BN PERLU DAN PENTING UNTUK BERTANDING DI KAJANG.

    Masyarakat pengundi menghargai pendirian MCA untuk bertanding. Ini membolehkan kita mengetahui kedudukan sebenar para pengundi walaupun kita yakin 85% daripada pengundi-pengundi Cina, termasuklah ahli-ahli MCA dan Gerakan, akan tetap mengundi pembangkang, sementara ahli-ahli UMNO akan tetap mengundi BN. Walau bagaimanapun, 40% daripada pengundi-pengundi Melayu dan India tidak akan keluar mengundi kerana kekecewaan mereka ke atas sikap lembik dan kompromi Najib sekarang ini. Mereka mahukan seorang PM yang berani, tegas dan bertindak dengan cara “decisive” untuk membunuh isu-isu yang menggugat negara.

    Kebebalan kerajaan akan menyerlah lagi dengan menyerahkan beberapa juta ringgit untuk SJKC di Kajang. Mungkinlah jumlah majoriti akan berkurangan sedikit dan kerajaan akan mendabik dada mengenai fakta ini, sementara masyarakat pengundi Kajang, terutamanya masyarakat Cina, akan mentertawakan kebebalan BN yang pekak dan buta dengan apa yang sebenarnya berlaku di seluruh negara dengan menteri-menterinya yang selalu bercakap seperti orang yang bebal.

    Kerajaan perlu mengambil langkah segera untuk melaksanakan transformasi mahkamah yang secara meluas disalah-gunakan oleh sesetengah pihak. Tidakkah kerajaan sedar bahawa, dalam segala kes seperti kes-kes Lahad Datu, tiada satu pun yang dah selesai padahal Lahat Datu dah jadi sejarah lama ! Terang-terang kes rayuan ketua pembangkang diseret bertahun-tahun dengan memanipulasi proses perundangan negara yang lemah.

  7. hadi suhaimi says:

    Pada penndapat aku jgn buat prk. Kerusi yg kosong bagi aja pd calon yg mendapat undi kedua terbanyak pd pru 13 yg lalu. Dgn itu tak bazir duit rakyat. Jgn layan anwar gila tu…

Leave a Reply

Threesome