Menu Utama

Peng’satay’an DUN Kajang: Anwar Cuba Raih Simpati Pulak Dah

DARI sudut mana pun, Anwar hilang fakta untuk menjustifikasikan kekosongan dalam DUN Kajang yang sengaja dibuat bagi membolehkan dia bertanding dan seterusnya berpeluang untuk menjadi Menteri Besar Selangor.

Gamenya sekarang, buat-buat mengaku salah, buat-buat insaf, buat-buat tak boleh elak, divert isu dan yang seumpama dengan itu supaya yang bodoh-bodoh ini (para macai) diakhirnya akan terima sajalah hakikat bahawa Anwar memang perlu bertanding disitu.

Tapi itu hanya jangkaan penulis, mengenali Anwar (bapak pembohong), apa saja boleh berlaku, silap-silap pada hari penamaan calon, orang lain yang muncul mewakili PKR.  Ini semua tidak mustahil, Anwar kan, tahu sajalah.

Menariknya, Anwar sekarang sedang main ‘sympathy card’, apabila menganggap dia sebenarnya sedang ‘mengambil risiko’ apabila memilih dirinya sendiri untuk mengisi kerusi yang sengaja dikosongkan – lebih sedikit 6 bulan selepas penyandangnya menang dalam PRU13 yang lepas.

Rakyat hendaknya janganlah terpedaya dengan permainan ini.

Penulis tahu, Anwar jarang mengakui silap mata politiknya awal awal, dalam banyak kes, Anwar lebih suka rakyat teka sendiri

Tapi dalam hal di Kajang ini, nampaknya ada sesuatu yang memberi tekanan kepadanya untuk menjadi Menteri Besar Selangor sehingga dia mengaku dengan mudah bahawa kekosongan di Kajang ini memang disengajakan.

Ada yang kata ini berkaitan dengan kes rayuan liwat di Mahkamah, ada yang kata nak meneruskan momentum politik sehingga 1 Mei, tapi lebih ramai yakin Anwar sedang menyasarkan rizab Selangor sebanyak RM 3 billion yang dikumpulkan si kedekut Khalid Ibrahim.

Mana-mana satu pun, rakyat hendaknya janganlah percaya.  Ini semua mainan politik Anwar Ibrahim semata-mata – menang pun ada isu, kalah apatah lagi.  Ini penipu besar tahu, jangan cepat percaya muka kesian dia tu.



« (Previous News)



43 Komen to Peng’satay’an DUN Kajang: Anwar Cuba Raih Simpati Pulak Dah

  1. alimedanbaru says:

    apa pun si anwar ni
    kurang ajar
    biadap
    dan tidak tahu menghormati orang
    tak tahu menghormati rakyat Selangor
    tak hormat Undang-Undang Tubuh N.Selangor 1959
    dan yg lebih besar tidak tahu menghormati Sultan Selangor
    manusia yg dah terbiasa melanggar peraturan
    dan terbiasa melakukan salah besar
    malah terasa biasa-biasa sahaja melanggar perintah Allah
    maka teramat kecil padanya kalau melanggar adab dan peraturan manusia
    sebab tu etika berpilihanraya di sodoknya
    etika masuk negeri orang dirempuhnya
    dan ‘bahu’ Sultan dilanggarnya
    orang macam ni jangan dibagi muka
    kalau RAKYAT SELANGOR BERMARUAH
    manusia Anuar ni kena diajar
    masuk kampong orang tak ikut adat orang
    memang patut di pelangkong
    bagi dia sedar
    bahawa Ketua Pembangkang DiParlimen
    yg asal negerinya tidak beraja
    bukan sesuka hati boleh mencabar Raja-Raja Melayu dan Negeri Melayu!

  2. raplahjingaa says:

    Anwar dah tak peduli soal intigriti, moral, maruah or even halal haram. Focus utamanya hendak menjadi PM, biarlah negara porak peranda, biarlah keharmonian kaum tergugat, biarlah agama jadi perhiasan….itu tak penting.

    Anwar dah banyak berhutang budi dan funding dari pertubuhan illuminati / free mason, PRU 14 adalah peluang terakhir untuk dia menjadi PM, kalau dia gagal dan besar kemungkinan dia akan gagal lagi, maka tamat lah riwayat politik dia, dan Malaysia akan kekal sebagai satu-satunya negara Islam moderate yang tak tunduk pada yahudi di dunia ini.

    Alhamdulillah…orang kampung dan majoriti orang melayu masih waras, masih berpandangan jauh tidak mahu melihat orang melayu menjadi hamba di negara sendiri, Cuma kita sedih dengan kepimpinan UMNO sekarang ni…hidup atas undi walfare orang kampung kerana tak ada pilihan untuk orang melayu kecuali UMNO.

  3. Mawar says:

    Kita berharap masayarakat semakin membuka mata tentang saper malaun nuar ni. Nuar hanya pemimpin klas dunia dan anugerah pada beberapa pembangang saja. Sokongan semakin kurang, dan org melihat ini semua hanyalah mencapat matlamat peribadi.

    Malu dihalau keluar dari jepun….akan berhadapan dgn kes lahad datu, menantikan kes saiful, masalah rumahtangga anak ikan puyunya, izzah, gagal menyelesaikan masalah khalid-azmin.

    Pendek kata nuar adalah org yg GAGAL.

    Nuar mungkin akan melihat dan menilik ‘playcard’ dia sama ada nuar akan rugi dan malu besar masa pilihanraya nanti memandangkan ramai yang bising dan tak sokong tindakan calon PRK kajang. Penamaan calon belum dimaklumkan, jika nuar rase keadaan tidak selamat untuk dia(setelah tilikan dia kata dia mungkin akan fail besar dlm undi) berkemungkinan besar nuar akan calonkan org lain.

    Ikut kiri kanan depan belakang, strategi macam ni tetap PEMBAZIRAN DUIT RAKYAT.

    Pakatan penipu rakyat- road to putrajaya at all cost!!!

    • acid says:

      Rakyat Kajang bukan dungu macam depa ingat… Yg begitu senang diperkotak-katikkan. Malah bagi sesetengah inilah masa yg ditunggu-tunggu.

    • system baru says:

      anwar si penipu
      1)ia cuba mb selangor ada cuba kukuh kedudukan pkr hampir musnah diselangor..

      2)ini cuba mengangruhi penduduk bangi dan kajang untuk ke puterajaya itu rancanganya sebab kebanyakan kajang boleh di kata kerja dekat puterajaya dan penundi puterajaya,rancangan anwar tetap gagal’ pengundi bukan bodoh

    • system baru says:

      ini pengdapat aku’ anwar ini cuba kukah pkr selangor lama dah goyang dan cuba tawan kerusi putarajaya melalui bangi dan kanjang sebab tiga2 dun ini adik beradik mengunakan dun kajang, jika tahu penduduk kajang dan banggi kebanyak yg berkerja di puterajaya senang anwar nak pengangruhi pengundi puterajaya, kami tahu dari awal muslihat anwar ini bukan untuk menjaga rakyat tapi untuk kepentingan politik nya ,,
      anwar pasti gagal untuk pengangruhi dun putarajaya

  4. Pak Tho says:

    Sejak anwar mengumumkan yang beliau akan bertanding di PRK Dun kajang, di fahamkan jualan sate telah melonjak tinggi, terutamanya sate BUNTUT.

  5. orang machang says:

    Laa, buruknya gambo anu yg dibubuh kat situ. Macamana pun, dia jahat ke dia setan ke iblis ke ke dajal ke, mafia ke lgbt ke babi ke, dia akan menang nanti. Jepun saja yg boleh baca kejahatan dia ni. Heranlah, apa ilmu dia pakai sampai buta pekak dan bisu cai2 dia.

  6. Anak_Nogori says:

    rata2 nampaknya ramai yg tak setuju pembelit, pembohong tu menjadi calun DUN Kajang jauh sekali menjadi MB Selangor…jadi bagi saya..tak mustahil Anwar akan buat uturn.

  7. system baru says:

    ada cartoon deraemon nak tak

  8. bujuk says:

    Nampaknya Anwar berjaya divert isu2 lain dengan isu kajang. Buktinya… semua tajuk baru mykmu cerita pasal Anwar/kajang. Dalam akhbar harian pun sama… 1/4 akhbar cerita pasal Anwar/kajang.

    • P164 says:

      Itu lh yg Nuar tgh buat kn skrg. Semua tu game dia kn. Haru biru, uru hara Malaysia ni klau anwar jd Pm.

    • system baru says:

      bujur seorang penjenyah semua surat kahbar akan ceritakanya itu pun kau tak tahu, cuba tengok pm rasmikan kedai 1malaysia tak pun surat kahbar dari pr pun ceritakannya

    • system baru says:

      bujur tak ada satu pun cerita pm rasmi kedai 1malaysia di surat kahbar pr

      • bujuk says:

        Itu yg. aku hairan tu… kenapa cerita Anwar penuh dalam mykmu???

        • system baru says:

          sebab anwar itu penjenayah berbahaya

        • alimedanbaru says:

          bagi melayu tak ada maruah macam kau bujuk
          bigi sidayus spt kamu
          kau akan menikus
          seperti menikusnya kamu apabila kami membicarakan soala agama dan
          kamu bersewmbunyi dalam longkang entah kemana
          kami ada maruah dan harga diri
          samaada kami anak selangor atau
          bukan anak selangor
          kami akan pertahankan kesucian
          institusi MB dan beraja dari dihinakan
          oleh manusia spt anuar
          kamu orang dayus bujuk
          sbb itu kamu hairan apabila kami hingar bingar
          mengenyahkan hasrat sialjuburi mahu
          menjadi bendahara Selangor!

          • bujuk says:

            Kalau kamu lebih bermaruah… patutnya kamu jadi calon d kajang. Sembang pasal maruah, tapi perkataan ngalahkan haramjadah.

        • alimedanbaru says:

          bujuk
          dari aku jadi calon di kajang
          elok aku makan satay kajang sahaja
          wbp kalau kau sponser kos aku bujuk
          insyaallah aku akan jadi calon bebas
          untuk membebaskan kajang dari aljuburi
          amacam..ada $$$$ tak?

          • bujuk says:

            Apasal.. tak laku dalam BN?
            Camtu.. maruah hang lebih teruk dari Cong Wei. Masih nak cakap pasal maruah..

    • bujuk says:

      Nampaknya… semakin popularlah Anwar dan semakin merudum lah Najib. Apa cerita unit mediabaru UMNO yg. heboh PAU dulu tu? Aku nampak apa yg. Najib buat takda NILAI BERITA. Surat khabar/blog lebih suka berita/ulasan/kata2 TunM. Ini pandangan aku.. Muhyidin pun senyap juga, Zahid dengan KJ je yg. nampak menonjol sikit. Hishamudin dan Syafie Afdal menonjol sebelum pemilihan je, sekarang langsung senyap. Berita MB lebih menonjolkan KI, Ahmad Yakob dan LGE. Apa dah jadi pada UMNO?

      • alimedanbaru says:

        si dayus macam kau bujuk
        sememang tidak berdetik pun hati kamu
        untuk menjaga air muka Sultan
        dari bermenteri besarkan al juburi
        bujuk kau ni sebenarnya keling ke
        atau cina babi?

        • bujuk says:

          kesian umno hanya ada pendekarmaya yg. tahu memaki dan mencarut. Apakah kamu nak sangkalkan kenyataan hari ini. Tanya diri sendiri… siapa lebih popular antara Najib dan TunM. Kata2 siapa yg. lebih d tunggu rakyat…?

          • reds says:

            err…nih soal kangkung ngan satay kajang lagi ker??cam lari jek dari tajuk…. pastu ader tun m plak…

          • alimedanbaru says:

            bujuk sebenarnya aku jenis manusia yg amat kasihkan umat
            tetapi maafkan aku bujuk
            dalam soal bangsa aku
            dalam soal agama aku
            dan dalam soal maruah dan garga diri tanah air aku
            aku kekadang jadi gila bujuk
            aku gila mempertahankannya
            gila aku bujuk
            kekadang aku suka kalau boleh
            ini zaman keris dan tombak
            agar mudah di buat perhitungan
            tapi apakan daya
            wbp bujuk aku sayang kamu
            maafkan aku bujuk
            wbp kalau sesiapa tak betul
            tibai tetap aku tibai…

          • songkok says:

            Butoh la lu batu api, dulu Tun M lu maki hamun, zalim la, ape la.

          • bujuk says:

            Perkataan zalim.. bukan maki hamun bro. Aku bukan jenis maki hamun… boleh follow comment aku.

          • acid says:

            Bujuk, Ko ada baca tak tajuk artikel ni, jadi pehal ko nak kaitkan siapa lebih popular antara Najib dengan Tun. Ko jangan nak jadi batu api kat sini plak.

          • bangKano says:

            hH ele….populariti Tun M ngan Najib tak yah la nak kepoh kepoh kan…depa tu kan ahli UMNO…?

            Coba hang banding kan Najib ngan Anuaq …sapa yang lebih popular la ni….? Kalo takat Anuaq popular pasai tibai pungkoq,kaki tipu/spin fakta & memanipulasi undang undang supaya kes Liwat 2 dapat di lewat (bukan LIWAT la ngok..?) memang la Najib kalah…..!!!!

      • acid says:

        Bujuk, aku rasa mykmu tak perlu dengan komen ko yg cuba nak melaga-laga dan nak menilai tahap UMNO !

      • bangKano says:

        Weiiii bujuk….betoi populariti Anuaq la ni dah semakin melonjak mengalah kan kehebatan Najib…? Bukti nya setiap perhimpunan anjuran Pariah Rabak PR dah tak lagi dapat sambutan rakyat…tak macam dulu beratus ribu datang menyokong setiap demo pada tahun 1998.

        Hang jangan nak kelentong la …….!!!!

  9. meMangTERok says:

    Semua orang tahu, seluruh dunia pun tahu bahawa Anwar Ibrahim seorang ‘pemain’ hebat. Permainan yang Anwar main berbagai2, pun semua orang tahu tak perlu ulang tayang.

    Dalam berkawan, Anwar langsong tak ada sifat setia kawan. Semua kawan yang rapat dengan dia , dia akan ‘mainkan’ apabila timbul keperluan untuk mereka dimainkan. maklomlah dia pemain yang hebat.

    Secara ringhkas Anwar Ibrahim seorang manusia yang tak tahu menilai buruk/baik kawan jauh sekali untuk mengenang budi kawan. PEriod

  10. Pak Tho says:

    InsyaAllah rakyat msia semakin bijak terutamanya penduduk kajang. Kalau BN dapat mencari Japan until mengekang kenaikan kid Sara hidup yang semakin tinggi, rakyat Alan lebih menyokong kerajaan drp pembangkang yang cakap tak serupa bikin(NATO). sekarang ni rakyat terpengaruh dengan pembang disebabkan kebijasanaan mereka dalam arus politik persepsi. Minta jentera penerangan BN melipat gandakn usaha untuk menangkis permainan politik persepsi pembangkang. Jangan hanya nak berlagak gentelment dan cool sangat sehingga rakyat melihat kerajaan seperti tiada daya untuk menangkis serangan politik pembangkang ini. Perlu ada kumpulan think tank dlm kerajaan untuk merencanakan propaganda untuk menangkis pembangkang. Bukan bertindak full tank kan tembolok sendiri. Renung² kan. Lu fikir la sendiri.

    • bujuk says:

      Think tank k’jaan dah jadi lembu kenyang.. takda idea, bila bagi idea pulak lebih menjahanamkan dari membaik pulih.

      • system baru says:

        kalau anwar hebat buang khalid suruh dia letak jawatan mb selangor dan dun, ini anwar takut, cuba contoh tun m berani buang anwar itu dan berani tangguh risiko buang anwar walau pun tahu akan belaku pepecahan parti

      • alimedanbaru says:

        dan kamu bujuk sebijik
        memang sebijik macam babi monyok
        yg tak ada harga diri…
        kamu sebenarnya tak sedar’kamu bujuk sedang menari diatas
        kepala bapak kamu
        itu pun jika kamu Melayu…

      • acid says:

        waah, sedap bahasa ko mengelar orang dengan binatang. Ko banyak sangat idea pi perbetul parti ko dulu .

    • songkok says:

      Bahasa tunggang langgang ada hati nak komen. Munafik punya anjing.

  11. orang ulu says:

    semasa bawah pemerintahan sigagap kamik
    puas kena makan sayur kangkong seingit sikat dieconsave sebabnak bayar sewa rumah dan barang makanan yang meningkat dikajang. . . .apa agaknya pula dibawah sinuartu kesian anak kami merintih tak makan. . nak kata gst belum statpun. nanti ada org nak sembelih anak bila bingong . . . .

Leave a Reply

Threesome