Menu Utama

Pengarang Herald Hina Mahkamah, Kalimah Allah Dan Isu Murtad

Demi kerakusan kuasa politik PAS dan PKR seolah-olah merelakan dan “reda” umat Islam dimurtadkan di dalam gereja yang dikawal DAP. Tindakan mereka yang menyokong agar Kalimah Allah dipergunakan dengan maksud tersirat untuk tujuan murtadkan umat Islam benar-benar mengguris hati umat Islam.

 

Mahkamah Rayuan telah memutuskan Gereja Katolik dilarang menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan akhbar mingguannya The Herald. Namun begitu Paderi Lawrence yang merupakan  pengarang Herald-The Catholic Weekly dalam kenyataannya di laman sebuah portal pada 27 Disember lalu menyatakan pihaknya akan tetap menggunakan kalimah ALLAH di semua gereja di Selangor. Oleh itu Polis Selangor akan memanggil Paderi Lawrence Andrew selepas menerima beberapa laporan polis di negeri itu yang mendakwa dia menghina keputusan mahkamah.

 

Dalam semua laporan polis tersebut,  mereka  melahirkan rasa tidak senang khususnya apabila mahkamah memutuskan isu kalimah Allah (hak eksklusif orang Islam) dan tidak boleh digunakan  namun  ada pihak yang masih enggan dan ingkar. Polis juga sedang berbincang dengan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) mengenai isu penggunaan kalimah ALLAH di sidang gereja seperti yang dikatakan Andrew, minggu lalu.

 

Disamping itu juga ia membuktikan bahawa bangsa Cina yang beragama Kristian dan berfahaman DAP itu amat kurang ajar dan biadap . Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah telah menitahkan bahawa  isu kalimah Allah tidak lagi timbul namun  masih ada pihak yang tidak bertanggungjawab yang secara terang-terangan ingin melanggar perintah mahkamah dan titah Tuanku. Sudah sampai masanya DAP ini diajar adab sopan  di Tanah Melayu.

 

Pembangkang sebelum ini cuba menafikan penglibatan pihak gereja dalam gejala memurtadkan umat Islam. Malahan  pimpinan PAS sendiri mempersoalkan tindakan JAIS menyiasat Methodist Church Damansara Utama yang dipercayai menjalankan kegiatan dakyah keristian dikalangan orang Melayu Muslim pada 03 Ramadhan 1432/ 03.08.20011 lepas semasa umat Islam sedang menjalani ‘ibadah puasa. Keberanian DAP bertindak sedemikian rupa  kerana mereka  begitu yakin bahawa PAS dan PKR sememangnya  telah dapat mereka perkudakan 100%.

 

Rakyat Malaysia yang beragama Islam perlu tahu bahawa PAS dan PKR bakal memusnahkan dan menghancurkan Islam dan Melayu di tanahair kita sendiri. Dahulu PAS menjadi juara kompang kampung mencanang kes murtadnya Aishah Bukhori. Namun  PAS yang kononnya  berjihad menentang murtad itu telah  bertukar qiblat. Kini mereka akan menentang habis-habisan sesiapa sahaja yang mengganggu gereja yang nak murtadkan umat Islam.

 

PAS  memecat Dr. Hasan Ali yang telah bertindak mencegah gejala murtad. Beliau telah  di tuduh sebagai agen UMNO yang dibayar oleh oleh PM untuk merosakkan ukhwah dan perpaduan PAS dengan DAP. Mereka melemparkan fitnah kononnya UMNO  membayar Dr. Hasan Ali untuk mencegah murtad.

 

Penglibatan gereja dalam gerakan memurtadkan umat Islam sememangnya telah lama kita ketahui.  Dengan sebab itu juga gereja DAP ini telah bersungguh-sungguh mahu menggunakan Kalimah Allah bagi mempermudahkan gerakan jahat mereka. Semasa Aishah Bukhori  mengisytiharkan diri dia murtad kepada ayah dia Hj Bukhori melalui telefon pada 19.10.1997 , Aishah sedang berada disebuah gereja di Panchor Jaya, Rasah, Negeri Sembilan. Apabila Haji Bukhori dan keluarganya pergi ke gereja tersebut, berlaku pertengkaran kerana mereka tidak benarkan Aishah diambil oleh keluarganya. Keluarga Aishah terpaksa balik hampa kerana tidak mampu berbuat apa-apa. Proses Aishah murtad telah melibatkan seorang peguam Kristian ahli Malaysian Bar iaitu Leornard Teoh Hooi Leong. Beliaulah orang yang membuat permohonan ke Mahkamah untuk perintah habeas corpus untuk membebaskan Aishah daripada jagaan keluarga beliau.  Leornard mendakwa tindakan ibubapa, abang dan bapa saudara Aishah telah melanggar hak kebebasan Aishah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik”.

 

 
Masihkah kita ingat Nurul Izzah telah menyokong murtad? Beliau telah menegaskan bahawa tidak adil mengenakan sebarang peruntukan undang-undang berkaitan kebebasan beragama hanya untuk bukan Islam, sedangkan kumpulan Islam disekat daripada pengamalan kebebasan tersebut. Beliau membantah kebebasan beragama hanya terpakai untuk bukan Islam.

Nurul Izzah hanya bertudung namun akidah beliau amat bertentangan dengan penampilan beliau.  Tindakan beliau  yang sanggup mempertikaikan AlQuran dan Sunnah amat mengecewakan. Dalam Islam kebebasan beragama hanya terpakai kepada bukan Islam.  Majlis tertinggi dewan perundangan Universiti Al-Azhar telah menyebut tentang kes seorang muslimah bernama Umm Mirwan yang telah meninggalkan Islam pada zaman Nabi Islam. Dalam kes itu, Nabi Muhammad telah mengarahkan supaya wanita ini bertaubat dan memeluk Islam semula, jika tidak, wanita ini harus dibunuh! Buku-buku dan rekod sejarah Islam telah mencatat bahawa apabila Muhammad telah menakluki kota Mekkah, baginda telah menghukum bunuh semua insan yang telah keluar dari Islam dan juga mereka yang pernah menghinanya, pada satu masa dahulu. Semua ini disahkan daripada rujukan Riwayat oleh Al-Tabari, Bahagian II, muka surat 160, juga daripada Riwayat hidup Nabi Muhammad oleh Ibn Hisham Bahagian 4, ms.15 & 16.

 

 

Perlembagaan Persekutuan juga  telah memperuntukkan satu undang-undang khusus iaitu Fasal (4) Perkara(11) yang mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama terhadap penganut beragama Islam. Permohonan penganut beragama Islam untuk menukar agama lain tertakluk di bawah bidang kuasa Mahkamah Syariah berdasarkan Seksyen 61(3)(b)(x) Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri. Nurul Izzah juga turut mempertikaikan undang-undang di negara ini berkaitan dengan halangan terhadap Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual (LGBT). Menurutnya, selain daripada tempat awam, pihak berkuasa tidak wajar untuk mengambil tindakan terhadap mereka yang terlibat dengan gejala tersebut di tempat peribadi. Kononnya jika undang-undang itu dilaksanakan juga di tempat peribadi ia tidak menghormati hak privasi seseorang.

 

 

Dengan jelas rakyat dapat menilai betapa munafiknya pemimpin pembangkang.  Mereka sanggup “melacurkan” Islam, Bangsa Melayu dan tanahair demi kerakusan kuasa.  Sesungguhnya mempertahankan aqidah itu merupakan jihad. Begitu juga dengan mencegah murtad. Kita berada dalam kerajaan Barisan Nasional yang berjihad demi kepentingan agama Islam, bangsa Melayu dan tanahair.

 






31 Komen to Pengarang Herald Hina Mahkamah, Kalimah Allah Dan Isu Murtad

  1. Moohyideeeeen says:

    KDN ambik tdkn, secepat nak siasat perserta BERSIH dan TURUN (yg masih ikut Perlembagaan Persekutuan).

    • Kayu says:

      Ya sebelum semua orang buat undang-undang dan perlembagaan sesukahati dinegara ini elok dihukum secepat mungkin .Jangan marah pulak kalau nanti orang tembak mati saja paderi ni kerana dinegara lain juga orang boleh bunuh saja paderi macam ni sesukahati, kan dia mahu ikut undang- undang negara luar elok dia juga dilayan macam negara luar melayan orang-orang Islam ,dia sudah pasti ketua pengganas Kristian dinegara ini .

    • Jambol says:

      Kemana perginya Cina dalam demonstrasi Turun pada malam 31hb Disember ? Semua Melayu daripada pembangkang yang berdemo!

      Mudah betul Melayu ditipu.

  2. Moohyideeeeen says:

    KJ Kongsi Pengalaman Hantar anak ke sekolah: (korang rasa dia paham tak keperitan rakyat?):.
    ..

    SHAH ALAM – Pengalaman menghantar anak ke sekolah pada hari pertama tentunya menjadi momen indah yang akan dikenang oleh ibu dan ayah.

    Sudah pasti pelbagai rasa menyelebungi benak sanubari, ada suka, gementar dan mungkin juga sebak melihat anak kecil yang sudah menginjak dewasa.

    Perkara sama tidak terkecuali kepada Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang menghantar anak sulungnya ke sekolah pagi tadi.

    Khairy atau lebih dikenali dengan panggilan KJ berkongsi pengalamannya sebagai seorang ayah yang menghantar anak kesayangannya pada hari pertama persekolahan,

    “Selamat tahun baru kepada semua kenalan media sosial!

    “Pagi tadi saya telah hantar anak sulung saya, Jibreil Ali atau “Cougar” ke sekolah untuk hari pertama beliau. Pasti ramai ibu bapa yang melalui pengalaman yang sama.

    “Saya rasa, saya lebih sedih dan ‘nervous’ daripada Jibreil,” tulisnya yang dipetik menerusi laman Facebooknya.

    KJ turut menasihatkan anaknya supaya belajar bersungguh-sungguh serta mencari ramai kenalan ketika di sekolah.

    “Study hard and make friends, son!,” tulisnya.

    Anak sulung KJ, Jibreil Ali memulakan persekolahan hari ini di Sekolah kebangsaan Taman Tun Dr Ismail (Dua) Kuala Lumpur.

    • korokstabang says:

      isk isk isk apa yang hang meraban ni mooh terkeluar jauh dari artikel, mabuk ketum betul lah hang mooh masuk 2014 lagi teruk nampak

    • Jambol says:

      Moo, set minda kamu ini benar-benar mencerminkan pemikiran pengikut-pengikut pembangkang . . . . . otak lembu !

    • anakbochek says:

      Laa… kongsi pengalaman hantar anak ke sekolah pun nak buat isu ke Mooh. Dia bukan tulis pengalaman dia pegi Zouk.

    • srikandi says:

      salah ke KJ anta anak p skolah?…mooo ni betul2 saiko…
      Anwar p bercuti tu dia paham sgt ke masalah rakyat!
      Hipokrit tak sudah2….

  3. Moohyideeeeen says:

    Eh aku jer ka yg bagi komen at sini??? Mana ahli umno lain yg gah dan tak tekesan dgn kenaikan kos tu??? Malah tak ada pun rasa simpati kepada saudara Islam dan rakyat Malaysia yg lain akibat keperitan hidup tu???

  4. Moohyideeeeen says:

    zyg ni UMNO suka la.. (Ni islam version apa yer???):.
    .
    .
    .
    Bermula sekitar jam 9 malam, majlis membuka tirai dengan persembahan kebudayaan sempena Tahun Melawat Malaysia 2014.

    Pengunjung kemudian dihiburkan de­ngan suara merdu barisan penyanyi popular tanah air iaitu Jaclyn Victor serta bintang Akademi Fantasia (AF) 2013, Ai­syah dan Amira.

    Kehadiran selebriti Zainal Alam Kadir sebagai pengacara turut me­nyerikan majlis malam itu.

    Persembahan nya­nyian dimulakan de­ngan Amira menerusi lagu single berjudul Sesat Untukku dan Love.

    Diikuti pula Aisyah mendendangkan lagu Mimpi, single terbaru yang dikeluarkan ketika menyertai program realiti AF.

    Sementara menunggu jam 12 tengah malam, pengunjung dihiburkan dengan persembahan skrin air serentak de­ngan muzik dan lampu berwarna warni.

    Tinggal 30 minit lagi ke tengah malam, Jaclyn tampil dengan persembahan mantap menerusi lagu dipopularkan pe­nyanyi popular Alicia Keys berjudul Girl On Fire.

    Terdahulu, juara Malaysian Idol itu menya­nyikan lagu Beribu Sesalan yang diduet bersama Amira dan AIsyah.

    Sebagai penutup tirai kepada persembahan malam itu, Jaclyn mempersembahkan lagu terakhirnya iaitu Ikut Rentakku.

    Menjelang ke tengah malam, perkarangan KLCC sesak dengan lautan manusia, sebahagian besar adalah pekerja asing yang turut berserta me­nyambut ketibaan 2014.

    Tinggal beberapa minit lagi memasuki tahun baru, kesemua artis me­ngajak pengunjung bersama-sama mengira detik ke jam 12 tengah malam.

    Akhirnya saat ditunggu orang ramai iaitu pertunjukan bunga api sebaik jam menunjukkan tepat 12 te­ngah malam.

    Sementara itu, hasrat pengunjung menyaksikan konsert tahun baru dan pertunjukan bunga api secara aman di Dataran Merdeka terpaksa dihentikan lebih awal selepas kawasan terbabit dicerobohi peserta demonstrasi jalanan.

    Konsert anjuran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) itu menampilkan persembahan artis popular seperti Amy Search, Zainal Abidin, Jay Jay, Aweera Mojo, Caroline, Najwa Latif, Bob Nathan, Reno, Def Gab C, Utopia dan Blood­shed.

    Bagaimanapun, menurut jurucakap DBKL, pihak berkuasa tempatan itu terpaksa menghentikan konsert pada jam 11 malam selepas Dataran Merdeka bertukar huru-hara de­ngan kehadiran peserta demonstrasi.

    “Konsert terpaksa dihentikan sebaik Caroline selesai nyanyi kerana ada peserta mula membaling botol, selain bimbang keselamatan pengunjung,” katanya.

    Menurut jurucakap itu, DBKL juga terpaksa membatalkan pertunjukan bunga api yang dinanti-nantikan lebih 7,000 pengunjung konsert.

    • sireh ke gagang says:

      tak payah nak sembang pasal agama sangat , kalau pegangan diri tu pun kacau bilau .jaga kubur masing2 sudah . bodoh punya moo. mabuk beer tak abis2 lagi.

      • gambus says:

        kalau PAS dan PKR buat konser atau show seksi-seksi mengalahkan k-pop , moo tak kisah !! ada logo halal iaitu lambang PAS kekekekeke

  5. alimedanbaru says:

    hai gang esok macammana projek semalam..ada peluang untung tak…peduikan si Moo tu..melayan dia tak ada hasil!

  6. TUBIR says:

    Beranikah orang Islam dan Melayu bertindak?…….Aku rasa orang Islam dan Melayu hanya berani hantar bantahan aja…..Orang Melayu dah mati jiwa……terutama Orang UMNO…..lembik dan dah lama mati

    • alimedanbaru says:

      woi Tubir yg bingai.. buta ke mata kamu dgn tuan guru kamu yg tak ada maruah dan penjilat kristein no 1, nik aziz dan hj hadi..merekalah satu-satu manusia laknat yg menyokong penuh ktistean mengambil kalimah Allah untuk di trinitikan.
      woi Tubir bengap aku nak bagi peringat pada kamu..TAK TAKUT KAH KAMU masuk dalam lubang ‘jahanam’ bersama pemimpin kamu dan mengadap Allah dgn muka yg tunduk kerana mempermainkan nama suci tersebut untuk tak lain kerana politik ciput untuk seciput kuasa di bumi Malaysia yg kecil ini..hina sungguh kamu wahai Tubir menyokong KEMUNGKARAN YG MAHA BESAR..BERTAUBATLAH!
      kau cakap soal berani
      dimahkamah semasa isu kalimah Allah di jalankan
      sekor pemimpin kamu pun tak ada memberi sokongan..kamu dan pemimpin2 kamu duduk melepak dalam jubah paderi ke? bacol lagi dayus..

      • TUBIR says:

        Siapa pemimpin aku yuang kau maksudkan …..Pemimpin PAS kah…Pemimpin UMNOkah atau Pemimpin PKR? dalam senarai tersebut tak ada seorangpun yang boleh aku angap sebagai pemimpin.Ini termasuklah nik aziz tu …….apatahlagi dengan DAP jauh panggang dari api …
        Aku nak tanya kau Alimedanbaru ….siapa pemimpin kau …dan parti mana yang kau sokong mati matian?…..Tolonglah jangan jadi bodoh dengan menyokong membuta tuli…..Mana orang UMNO….pegilah lanyak silahanat tu ……..Tak seorang pun pemimpinkamu bersuara……Pemimpin UMNO bercawat ekor dalam isu ini ……Tak lama lagi keluarlah kenyataan yang mengatakan tindakan jais tu salah …..Bla Bla Bla…Pemimpin UMNO sekarangh ini penakut dari ketua sampai ke balaci……sama juga dengan PAS tak guna walau satu senpun…..puak ni sangup jual anak bini dan ugama demi kuasa.PAS dan UMNO 2×5 mempergunakan ugama dan bangsa untuk terus hidup …..Sebabitulah orang bukan islam berani pijak kepala kita semua …..
        Sedarlah wahai orang orang Melayu semua yang pemimpin kamu telah mempergunakan kamu semua …….Aku tak mahu cakap pasal PAS dan PR sebab dia orang tu bukan kerajaan ……aku cakap pasal BN dan UMNO……..macam sial ….menyusahkan rayaat ……Apa guna ada kuasa kalau takut nak gunakan ….Apa guna ada penjawat awam kalau semunya belot……..ada lagi nak di tulis tapi tak sampai hati….

        • Mawar says:

          Apakah pendirian kau , tubir?
          Semua pun kau kutuk

          • TUBIR says:

            Aku ada prinsip yang betul tetap betul walau dengan cara apa sekalipun yang salah tetap salah .Islam adalah ugama kita orang Melayu pada asasnya .Ugama Islam adalah ugama resmi Malaysia …..sesiapa orang bukan islam yang membantah perlu dibunuh itu muktamad.Aku cabar pemimpin UMNO,PAS,dan PKR buat ketetapan mengecam dan bertindak tegas kepada yang dengan jelas engkar.Aku nak pemimpin tertinggi UMNO bersuara dengan lantang …….jangan sembunyi sembunyi jangan gentar hilang sokongan dari golongan kafir……Kami akan berdiri dan mempertahankan pemimpin yang berani dan jujur .Kalau dah rasa bosan dan tersepit eloklah letak jawatan …….kita ada lagi orang yang boleh diangkat sebagai pemimpin ……jangan asik nak play safe aja .
            Orang Melayu mesti berani bersuara dan mendesak pemimpin mahukpun kerajaan yang memerintah samada pusat atu negeri ……Isu negeri selangor jelas memperlihatkan kelemahan pihak pihak yang sepatutnya menjaga Islam .MB selangor perlu bertindak sebab awak tu orang Islam ….sultan selangor wajib bertindak kerana tuanku penjaga Islam selangor .Jangan sampai orang kafir berak dimasjid kita baru kita nak bising dan hantar bantahan ……Masa hantar bantahan sudah tamat dan berlalu …..kini tiba masa untuk bertindak …kalau perlu runtuh ..runtuhlah …kalau perlu bakar bakarlah …supaya ianya menjadi pengajaran ….jangan kurang ajar……..
            Jelaskan pendirian kita didalah isu ini.

  7. gambus says:

    nampaknya orang kristian macam Paderi Lawrence dan DAPigs laa yang sebenarnya ingin menyemai kebencian antara agama ..

    lihatla permainan puak kristian DAPigs yang terus-terusan cuba menimbulkan ketegangan agama !!!

  8. sireh ke gagang says:

    tangkap aja barua2 ni . selagi tak tangkap , dakwa dia sebab menderhaka titah tuanku sultan , dia tak kenal erti serik. dah makan boot dalam jail , baru dia kenal sapa bos dalam malaysia nie.

  9. korokstabang says:

    takda ker penyokong pembangkang yang boleh bagi komen cerdik sikit patutlah pembangkang kalah pru manjang

  10. Rosmah87 says:

    INI CUMA WAYANG UMNO UNTUK MENGALIHKAN CERITA KENAIKAN. DAN MACAM2 NAIK NAJIB PUN TAKUT KELUAR RUMAH KENA JAWAB RAKYAT. JADI JANGAN HAIRAN KALAU ISU INI DIMAINKAN 24/7 OLEH PENJILAT JUBUR UMNO.

    HAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    • alimedanbaru says:

      suara keldai dan baghal yg bodo…

    • gambus says:

      hehehe rosmah87 puak kristian DAPigs cuba mengalih isu .. kau jangan lupa wahai puak kristian DAPigs , yang sedang kecoh dan menghangatkan isu ni ialah puak Pakatan sendiri dan media mereka !!!

    • WTF says:

      Wayang UMNO??? Kau jangan nak alihkan isu ini.

      Isu ini PANAS dimainkan oleh puak2 FUCKUTAN kerana sedar perhimpunan TURUN baru2 ini gagal mendapat sambutan majority rakyat Malaysia.

  11. Jambol says:

    Pihak-pihak ini tidak akur kepada keputusan mahkamah yang tidak memihak kepada mereka. Itulah hakikatnya. Ada lebih baik mereka buat undang-undang sendiri saja kerana perintah mahkamah dan titah sultan pun tak bermakna bagi mereka. Apa-apa hal berlaku, salahkan UMNO dan salahkan Melayu. Negara ini kepala bapak dia punya – kuasa Melayu dah “layu” kerana ramai Melayu yang dah dibahalolkan.

    Apa lagi selepas “turun”, tentulah banyak lagi berbagai rancangan-rancangan demonstrasi untuk merosakkan Tahun Melawat Malaysia.

    Ini disebabkan oleh perancang utamanya masih bebas merancang, mengaturkan dan melaksanakan rancangan mereka. Bersedialah bagi pihak berkuasa perlu membuka beratus-ratus fail siasatan dan menghabiskan berbulan-bulan untuk merekodkan statement dan menyediakan berlori-lori kertas siasatan.

    • TUBIR says:

      Kita yang membiarkan diri kita dibahlolkan oleh orang orang politik …..yang hanya berjuang untuk poket sendiri .Kita patut singkirkan parti politik yang ada …..kerana merika telah menjahnamkan negara dan menyusahkan rayaat .

Leave a Reply

Threesome