Menu Utama

Pembangkang “Double Standard” Antara Najib Dan Pak Lah?

Beberapa artikel disiarkan di laman lidah rasmi PAS, Harakahdaily, meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meletak jawatan segera. Antara pihak yang mahu Najib letak jawatan ialah anak arwah Tun Ghafar Baba yang khianat parti, Tamrin Ghafar, dan “Melayu pendewa DAP”, Aspan Alias.

Antara alasan yang mereka berikan ialah kononnya Najib gagal dalam isu ekonomi, agama, perkauman, rasuah dan penyelewengan. Kononnya lagi, kalau Najib terus memegang tampuk pentadbiran negara, Malaysia akan terus gagal dan berada dalam suasanu kacau bilau, tidak terkawal…

ScreenHunter_08 Jan. 21 02.02Hairan sungguh. Takut benar mereka pada Najib. Dulu, ketika Tun Pak Lah didesak kiri, kanan, depan, belakang, atas dan bawah untuk meletak jawatan, Pakatan Haram bantah habis-habisan. Pak Lah melambung dipuji pembangkang walaupun pengganti Tun M itu teruk dihentam rakyat, penyokong, ahli dan pemimpin UMNO sendiri.

Mereka “sayang” Pak Lah sebab kepimpinannya yang lemah dan mudah untuk pembangkang tewaskan BN, kan? Berlainan dengan Najib, beliau menang PRU ke-13 secara terhormat, “gentleman” dan adil. Najib bersusah payah memperbaiki kerosakan di zaman Pak Lah sejak beliau berjawatan Timbalan Perdana Menteri lagi.

Dan ketika PRU ke-13 yang dikatakan paling sengit dalam sejarah berlangsung, Najib berjaya kekalkan kuasa di tangan BN dan membuktikan UMNO semakin kuat mendapat sokongan rakyat, khususnya Melayu Muslim. Mungkin sebab itu Pakatan Haram tak mahu Najib terus jadi PM. Payah mereka nak menang nanti.

Kalau bab bercakap bolehlah Pakatan Haram menang. Tapi kalau dalam hal melibatkan pentadbiran, UMNO/BN sudah sekian lama terbukti “champion”! Pembangkang uruskan negeri termaju pun gaduh sana sini, huru hara jadinya! Hanya berebutkan jawatan BOD, Pengarah dan Setiausaha PKNS pula yang jadi mangsa dianiaya! Itu baru peringkat negeri…

Sebelum PRU ke-13, mereka tiap-tiap hari suruh Najib adakan pilihanraya. Tiap-tiap hari mereka minta tarikh PRU ke-13. Bila Najib tak beritahu, mereka kata Najib takut nak laksanakan PRU ke-13. Kononnya Najib takut BN kalah. Maka bila tiba masanya, maka PRU ke-13 pun diadakan bagi mendokong demokrasi di Malaysia…

Bila diadakan PRU ke-13, BN kekal menang dan Najib terus jadi Perdana Menteri. Kerusi UMNO meningkat naik, kerusi PAS merudum ke bawah, menandakan sokongan Melayu Muslim berpihak pada UMNO/BN. Maka mereka mula mainkan rentak lain, mahu Najib letak jawatan…

ScreenHunter_09 Jan. 21 02.02Ekonomi? Kos sara hidup meningkat? Sejak merdeka pada tahun 1957 hingga tahun 1970, apakah kos sara hidup tidak meningkat? Sejak tahun 1970 hingga tahun 2000, apakah tiada kenaikan harga barang dan perkhidmatan? Sejak zaman milenium hingga tahun 2014, maka wajarlah kos sara hidup meningkat juga. Apa yang nak diprotes?

Najib merupakan pemegang ijazah ekonomi dari universiti luar negara. Bukan calang-calang, Najib bukan lulusan “cukup makan” dari universiti biasa. Beliau tahulah tentang ekonomi. Siapa yang belajar ekonomi, ramai yang setuju dan faham dengan tindakan Najib itu. Memanglah ada pro dan kontra. Tapi “pro”nya lebih banyak dan tinggi berbanding kontra, kan?

Kalau Anwar perintah Malaysia, rasanya dia tahukah bagaimana nak uruskan ekonomi negara? Apa kelulusan Anwar? Dia nak letak siapa uruskan ekonomi? Mahfuz Omar? Rafizi? Kalau Rafizi “kelentong” Anwar tentang soal ekonomi, dia boleh sedar atau tidak? Jangan lupa, Tun M pernah “kantoi”kan Anwar dulu, kan?

Dalam isu agama dan perkauman, siapa yang kurang ajar dulu? Siapa yang cetus provokasi terlebih dahulu?

Tamrin dan Aspan boleh tanya Guan Eng dan DAP. Lihat sendiri betapa rapatnya “geng The Herald” dan “geng Pakatan Haram”. Memang Kerajaan boleh ambil tindakan. Tapi ia perlu mengikut lunas undang-undang. Silap bertindak, kerajaan boleh hilang kreadibiliti dan disaman, kan?

Itulah! Kalau dulu ada ISA, isu membabitkan agama ini lebih mudah ditangani. Cubalah cetus provokasi agama, “ke dalam”lah jawabnya, kan? Sebab itu sebelum ISA dimansuhkan dulu tidak ada pelampau agama atau pelampau chauvinis ultra kiasu seperti yang berlaku sekarang! Siapa yang nak sangat ISA dimansuhkan agaknya?

Rasuah dan penyelewengan? Tamrin lupa siapa Anwar? Tamrin lupa sejarah arwah bapanya yang “dicantas” Anwar melalui rasuah, pink form dan beg berisi wang jutaan ringgit? Siapa yang “raja rasuah dan seleweng”? Najib atau Anwar? Kalaulah Tun Ghafar masih hidup, rasanya teruk Tamrin “disekolahkan”…






25 Komen to Pembangkang “Double Standard” Antara Najib Dan Pak Lah?

  1. WTF says:

    Kalau Najib letak jawatan pun, bukan atas desakan FUCKUTAN, tapi atas desakan org2 UMNO sendiri!!!

    PAtutnya pemimpin4444 FUCKUTAN yg dah tua kereopt tu letak jawatan, ada sorang tu, dari tahu 1969 sampai la ni 2014, masih lagi tak dapat perintah Malaysia

    KESIAN TUA TAK SEDAR DIRI TU!!!

    Cina Malaysia is a SPECIAL BREED, sebab Cina Malaysia kena perintah dgn Melayu Malaysia

    Ini adalah fakta, tu pasai sampai la ni kaum Cina Malaysia (RICE NIGGER) dok MEROYAN takkkan dapat perintah Malaysia!!!

    • Kayu says:

      Mari kita tengok standard pakatan haramjadah…!!!!.bukan takat double standard malah langsung tiada standard…standard dajal adalah….!!!

  2. impiety says:

    rice nigger? wow…. i like…

  3. gambus says:

    LOL !! nak PAS nak paksa DS Najib letak jawatan ?? hahahaha woiii pelacur agama PAS !! sebelum ni orang UMNO yang akan menendang pemimpin mereka sendiri !!!

  4. jombo says:

    PAS sudah tidak relevan lagi sejak menjadi budak suruhan LGE dan DAP. Islam bukan lagi agenda perjuangan mereka. Ulama mereka adalah ulama akhir zaman yang bertopengkan agama untuk kepentingan perut sendiri. Inilah hadiah dari PAS untuk orang Islam Malaysia. Contoh sudah ada, tengok keadaan di Selangor Pas tak lebih dari pak pacak dan pak hangguk DAP dan PKR sahaja. Orang cerdik akan segera nampak kebodohan dan pengecut PAS kerana tiada pendirian. PAS hanya pengikut telunjuk DAP, janggut ditarik kiri ke kirilah pak lobai pas mengadah, kalau di tarik kelobang taik nescaya jatuh berkubanglah pak lobai pas dalam taik yang disediakan oleh DAP dan PKR.

  5. rusaminum says:

    Patutnya Tamrin ni minta pada Khalid bukan pada Najib. Turun…turun.

    • alimedanbaru says:

      orang macam Tamrin ni
      kalau dia ada maruah dan harga diri
      atau kalau nak dipanggil anak jantan
      sepatutnya dia membalas balik apa yg Anwar pernah lakukan pada Tun Ghaffar
      sebaliknya tidak
      dia jadi budak suruhan dan tukang kipas Pas dan PKR atau bahasa mudahnya
      dia ni tukang kilatkan kasut Anwar
      dia berjuang pertahankan kemungkaran Anwar dan melindungi kumungkaran Pas.
      orang macam Tamrin memang tak ada harga dalam UMNO
      sebab tu dia boleh hidup dalam Pakatan Rakyat
      sebab kualitinya tahap auta dan putar belit saja…

  6. abu says:

    Pakatan tunpang toi ja yg sbnrnya yg nak terajang najib komplot dari umno sendiri jarum2 sdg berjalan tak caya tungguuuuuuu

  7. meMangTERok says:

    Orang itu perlu berundur, orang ini perlu tarik diri dan si anu hendaklah bersara… ini semua ungkapan politik.

    Pembangkang tidak boleh beri cadanagn serupa ini terhadap pemerintahan. Lebih2 lagi siapakah pulak Tamrin. Yang umum tahu Tamrin anak Ghafar baba. Lebih dari itu Tamrin tak punyai apa2 selain dari bekas pengikut AlArqam.

    Tamrinlah yang perlu bersara dari merapu kerana merapu memenatkan otak, meletihkankan badan.

  8. anoi says:

    Tamrin tu serupa lalang, betul kalau arwah bapa dia ada tak mungkin dia bersama Pas sebab arwah tu pensyarah politik terbaik.

  9. jombo says:

    Tamrin ni sebenarnya dah takde apa dah.. dia ni ibarat melukut di tepi gantang pakatan.. walaupun sedar diperkudakan pakatan namun si malaun ni tetap juga nak membodek puak-puak haram ni.

  10. Mek esah says:

    Umno beruntung dilahirkan di msia yg mana banyak pengikutnya buta kayu dan mudah digula2 kan…..

  11. alimedanbaru says:

    kepada Tamrin cermin dulu muka anda,
    cuba tanya dia macamana MARA masa dia diberi peluang pegang jawatan dulu..
    mulut orang tak laku
    pemimpin pun tak, wakil rakyat pun tak
    nak panggil apa dengan dia ni aku pun tak tahu
    mungkin yg sesuai dia ni tukang karut saja
    sebagai buat penglipurlara dengar auta dia bolehlah..

    • bangKano says:

      Tamrin ni cuma jadi pekerja makan gaji buta jerrr semasa dia di tempat kan di Bangunan MARA sebagai staf MARA. Setiap hari dia mengulaq dan lepak kat kompleks beli belah setiap bulan terima gaji prestasi memang hoi. Nak wat cam nerr bapak dia kan TPM semasa era regim Tun M berkuasa PM dulu….?

  12. jombo says:

    Tidak ada parti PAS dalam Al Quran.

    Sesiapa juga yang menjadikan agama sebagai parti politik akan mendakwa Allah atau tuhan berada di pihak mereka.

  13. Mawar says:

    PAS. Shoooh!! Shoooh!! Pie main jauh-jauh

    Shooh shooh!!!

    Orang kata PEGI…..shooh shooh!!

    Haha

  14. baba says:

    yg perlu letak jawatan ialah pemimpin tertinggi pas dan pkr yg jumlah kerusi mereka merosot dlm pru 13 bukan najib, jumlah kerusi umno meningkat….baghal betul pakatan ni

  15. denak dihutan says:

    Pas dan Pkr adalah parti yang menganjar penganutnya kufur akan nikmat tuhan (melainkan mereka yang belum sadar)kerana sentiasa mencari jalan mencela nikmat tuhan yang telah mereka kecapi atas perjuangan Umno & BN yang memakmurkan Malaysia selama ini. Majoriti Melayu dan India tetap bersama Umno/BN, Cina tetap bersama Dap dulunya MCA/Gerakan. Sabah Sarawak tetap bersama BN. Pas dan Pkr hanyalah party yang perjuangnya hanya mendapat sekelumit habuan yang haram.

  16. system baru says:

    bagi aku silap pak lah lepas anwar, akan pak lah kena lepas jawatan

Leave a Reply

Threesome