Menu Utama

PAS Semakin Celaru dan Menyesatkan… BIBLE BUKAN INJIL!

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Mujahid Yusof yang menentang rampasan Bible di premis The Bible Society of Malaysia di Damansara Kim, Petaling Jaya, memperlihatkan secara jelas kepada kita tentang kerosakan akidah yang dijelmakan menerusi kopiah, janggut, topeng Islam, serta raut wajah dan batang tubuh orang yang mengaku beragama Islam.

Ini sekaligus membenarkan kenyataan Rasulullah s.a.w lebih seribu tahun lampau.

(Maksud hadis)

“Telah diceritakan kepada kami oleh Ismail bin Abu Uwais berkata, telah menceritakan kepadaku Malik dari Hisyam bin ‘Urwah dari bapanya, dari Abdullah bin Amru bin Al-Asy meriwayatkan, “Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda, “Sesungguhnya Allah tidak mencabut ilmu sekaligus mencabutnya daripada hamba-Nya tetapi Allah mencabut ilmu dengan cara mematikan para ulama sehingga bila sudah tidak bersisa ulama, maka manusia akan mengangkat pemimpin dari kalangan orang-orang bodoh, ketika mereka ditanya, mereka berfatwa tanpa ilmu, mereka sesat dan menyesatkan.” Berkata Al-Firabri, telah menceritakan kepada kami Abbas berkata, telah menceritakan kepada kami Qutaibah, telah menceritakan kepada kami Jarir dari Hisyam seperti ini juga. “ (Sahih Bukhari)

Antara lima Rukun Iman ialah mempercayai kitab-kitab Allah. Kitab-kitab Allah Taala itu yang diutuskan kepada para Rasul itu terdiri daripada Taurat, Zabur, Injil dan Al Quran.

Bagaimanapun, sejarah telah membuktikan Zabur, Taurat dan Injil telah ‘diangkat’ oleh Allah Taala untuk digantikan dengan al Quran menerusi pelbagai peristiwa termasuklah serangan oleh tentera-tentera Babylon ke atas Baitul Muqaddis pada tahun 568 Masehi di bawah kepimpinan Nebukhadniza.

Injil sebenarnya tidak pernah ditulis. Ramai terutama sekali kaum pendakyah cuba menjadikan kitab Gospel sebagai Injil bagi tujuan pengeliruan. Walaupun Gospel dan Injil berkongsi maksud iaitu ‘Berita Baik’, tetapi konsep Gospel dan Injil sama sekali berbeza. Gospel atau sekarang ini lebih dikenali sebagai Bible, menekakan tentang konsep penyelamatan (salvation), aitu kepercayaan bahawa Jesus Christ, selepas disalib menjadi pengampun kepada dosa warisan dan penyelamat bagi mereka yang mempercayainya.

Sedangkan Injil pula tidak mengandungi semua perkara tersebut, sebaliknya membawa ajaran tauhid.

Boleh jadi, pemimpin PAS seperti Muhajid Yusof tidak tahu bahawa Injil tidak pernah dicatatkan dalam bentuk tulisan sebaliknya hanya dalam bentuk SAYING GOSPEL. Saying Gospel pula telah hilang dari pegangan umat Nasrani menjelang akhir kurun pertama selepas peninggalan Nabi Isa a.s dan digantikan pula oleh Narrative Gospel iaitu Gospel yang ditulis oleh pihak-pihak tertentu yang membawa ajaran akidah triniti dengan menyandarkan kepada riwayat hidup Nabi Isa a.s sedangkan ajaran dari Narrative Gospel ini tidak langsung berkaitan dengan Nabi Isa a.s.

Semua Gospel yang terdapat dalam Perjanjian Baru seperti yang ditulis atas nama Matthew, Lucas, Mark dan John adalah dikategorikan sebagai Narrative Gospel dan ia berbeza daripada Sayings Gospel yang ditulis oleh pengikut-pengikut Nabi Isa a.s sepeninggalannya pada awal kurun pertama selepas Masihi. Sayings Gospel hanya mengandungi kata-kata hikmah daripada ajaran Nabi Isa a.s , manakala Narrative Gospel pula tertmpu kepada riwayat hidup dan pendewaan peribadi Nabi Isa a.s sebagai Christ.

Kenyataan Burton L.Mack (1993) menerusi bukunya The Lost Gospel (The Book of Q and Christian Origin) yang diterbitkan oleh Queensland: Element Shaftersburg, Dorset Rockport, Massachsetts, Brisbane, menjelaskan perkara berkenaan.

Cubaan menyamakan Bible atau Gospel dengan Injil secara jelas merupakan cubaan untuk mengiktiraf Konsep Triniti yang menyengutukan Allah Taala dengan sebarang cara. Barangkali Mujahid Yusof amat sedar dengan perkara ini dan perbuatannya dilakukan dalam usaha untuk membolehkan pemurtadan dilakukan secara lebih halus dan ‘sopan’.






59 Komen to PAS Semakin Celaru dan Menyesatkan… BIBLE BUKAN INJIL!

  1. WTF says:

    Hehehe…berkongsi sebentar kisah Bible dan Injil dalam MYKMU

    http://www.mykmu.net/?p=33117

    • acid says:

      Syabas bro, you make my day ! Kenal dah…

    • mRsTURDY says:

      Aku cadangkan sebuah buku sesuai utk korang baca, aku pun dah ingat2 lupa namanya, kalu tak silap aku tajuk buku tue ialah”Fakta-Fakta Sains Mengenai Kerasulan Nabi Muhammad s.a.w” karangan Dr Danial Zainal Abidin” keluaran 2004. Dalam buku tue ada dijelaskan juga pandangan paderi2 mereka sendiri yg mereka juga berasa ragu2 ke atas bible yg mana terdapat pelbagai edisi yg tak sama antara satu sama lain. TQ

  2. mengapa perlunya membantu orang kafir dalam urusan agama mereka sedang dalam waktu sama berpaling pada seruan perpaduan oleh saudara se Islam sendiri?

    kita membenarkan agama lain dianuti oleh mereka… tapi kita tak boleh benarkan mereka menyebarkan pada umat Islam…

    tapi hari ni PAS seolah-olah membantu para kafir ni menjalankan agenda menyesatkan umat Islam…

    mmg patut bible yg guna kalimah Allah ni dirampas sebelum kekeliruan berlaku pada masa akan datang…

    • Moohyideeeeen says:

      Lama ko menghilang? mana pergi???

    • system baru says:

      elah dengan allah sama ke? jangan bodoh pas e dengan a sama ke? sila jawab soalan ini?, ini blog nya kalau nak tahu sangat
      http://www.hebrew4christians.com/Names_of_G-d/Elah/elah.html

  3. baba says:

    demi politik dan cita2 mengejar putrajaya pas sanggup buat apa saja, kalimah Allah pun sanggup dikongsi dgn bukan Islam.

  4. Moohyideeeeen says:

    UMNO yag buat majlis2 laqa untuk org melayu…lepas tu nak rampas Bible. rasuah bermaharaja lela at Malaysia. Macam ni org bukan islan nak terpengaruh dgn islam?

  5. acid says:

    Aksi dan lagak sombong, orang-orang yg dah di jamin syurga oleh Nik Aziz…Nyawa-nyawa yang bakal disentap oleh Zrail, tunggulah nanti, rasakan…

  6. ais says:

    Ini lah dikatakan allah swt, yang merosakan diri sendiri adalah diri mereka sendiri dan bukan allah swt.

    Habis pas sesat dahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

  7. WTF says:

    Kenapa Mooh…

    Hang marah ka rakyat yg berjimat tu tak join hangpa pergi perhimpunan TURUN di Dataran Merdeka…

  8. system baru says:

    langkah cara penikut anwar dan pr buat untuk berjimat
    1)mahu gaji
    2)elaun tinggi
    3)china doll mesti
    4)gay mesti ada
    5)naik private tak bawa pelaburan dari tukis
    6)tukar kereta baru…
    siapa boleh tambah jika nak tambah
    ………………….
    ……………….
    ……………….

  9. acid says:

    Kalau tak reti nak respon pada artikel, tak payah nak bunyi lah…

  10. alimedanbaru says:

    Aku rasa pelik dgn siMujahid sekor ni..semangat sungguh dia berkunjung dan bertemu dengan paderi2 kristean tetapi hakikatnya tak sekor pun dari sikafir tersebut berminat dengan Islam.
    Soalnya apa sebab mereka tak minat dengan Islam?
    Macamana nak minat dgn Islam kalau sibodo Mujahid tu mekbenarkan segala-galanya kenyataan dan permintaan paderi tersebut!
    Jadi dimana dakwahnya?
    Dimana kebenaran Islamnya?
    Berbaik dan bertolenrasi biar kena dgn isu dan keadaannya.
    Kalau semuanya nak tunjuk baik, jawabnya itu kelakuan sipondan, dayus, serta tidak dapat menunjukkan pendirian dan kebenaran pihak diri sendiri.
    Apa yg aku lihat sebenarnya SiMujahid itu telah didakwah oleh paderi krisrean dan bukan dia yg mendakwah kepihak kristean.
    Orang macam ni kalau jadi diplomat, negara dijualnya..
    kalau jadi wakil bisnes, bisnes terbalik tong..
    kalau berjual beli..hantar sendiri tergadai
    konon nak tunjuk tolaransi hakikatnya daia adalah abdidan jadi mulut kristean untuk mendesak kerajaan menuruti perancangan jahat mereka
    bodo sungguh manusia Mujahid ni dan memalukan mak bapak dia yg bagi nama indah untuk dia berjihad ..tetapi sebaliknya!

  11. shwan says:

    Janganlah admin dan saudara seIslam yang lain tersilap. Mujahid rawa bukan seorang daripada ulamak feqah atau syariah, MUJAHID hanya belajar Bahasa Arab semasa di Mesir, Tolong jangan tempatkan dia sebaris ulamak yang berilmu. Beliau berfikiran liberal kerana tidak berilmu.

  12. shwan says:

    PAKATAN = Cukai pintu Selangor NAIK
    = Gaji YB Selangor NAIK
    = Teringin pandu mercedes NAIK
    = Keganasan jalanan NAIK
    = Kurangkan hak agama Islam NAIK
    = Liberalisme NAIK
    = aktiviti LGBT NAIK
    = pengaruh SYIAH NAIK
    = gerakan Kristianisasi NAIK

  13. dkds says:

    Ya Allah kau lindungilah umat islam di Malaysia ini yang semakin hari diasak teruk oleh pejuang-pejuang kristian yang mengakui beragama islam…..

  14. terangsang says says:

    iman memang tiada sijil.Islam untuk manusia. kalau fikir parti sahaja yang hendak di Islamkan tapi tahap iman ahli lebih banyak pergi dari balik akibatnya yang dapat nama buruk Islam..juga.

  15. bujuk says:

    Mujahid patut DIAM jika dia nak selamat, tapi dia pilih untuk menegur. Mujahid adalah muslim yg. AKTIF berhujah/dakwah tentang Islam dengan orang kafir. Dia banyak tonjolkan/sebarkan tentang kebaikan Islam dan SUNNAH Rasulullah bila berbicara dengan orang Kafir. Dia sedih dan sukar bila tindakan jabatan agama tidak selaras dengan tindakan Rasulullah. Rasulullah tak pernah rampas Injil(bible) atau kitab suci Yahudi(Taurat) atau mungkin nama lain. Rasulullah juga sedar… Injil/Taurat yg. ada d zaman baginda bukanlah Injil/Taurat yg. asal. Baginda tahu mana perkara yg. d selewengkan oleh paderi2 dan pendita2 d zaman baginda. Dengan itu mereka tidak berani angkat muka dengan Rasulullah.
    Persoalannya.. kenapa hari ini paderi2 berani membantah k’jaan dan pihak berkuasa? apakah kerana kita tidak tegas atau kita tidak mempelajari sunnah dan akhlak Rasulullah bila berdepan dengan mereka. Kita tak pernah dengar PM berhujah d depan pemimpin2 politik dan agama bahawa Islam adalah agama sebenar, Allah adalah tuhan aku dan tuhan kamu(seperti kata Mashitah pada Firaun), Islam itu rahmat untuk sekelian alam. Sedang Rasulullah sentiasa mengajak raja2/pemimpin2 kafir pada Islam. Pemimpin kita hari ini lebih suka menyebut semua agama membawa/menyuruh pada kebaikan. Sedangkan kita tahu hanya Islam membawa pada keselamatan/kebaikan dunia dan akhirat.
    Aku tidak menyokong kalimah ALLAH d guna orang kafir, tapi biarlah tindakan kita tidak menyalahi tindakan Rasulullah.

    • acid says:

      Memang betul Rasulullah tak pernah rampas Injil, tapi Rasulullah pernah memecahkan berhala di sekeliling Kaabah setelah Baginda menakluki Mekah. Dan walaupun Rasulullah tidak terus memecahkan berhala2 tersebut sewaktu berjaya menakluki Mekah, Tapi setelah syiar Islam di beri, Rasulullah kembali semula ke Mekah dan memecahkan semua berhala yg terdapat disitu. Jadi samalah dengan apa yg JAIS buat. setelah amaran, peringatan di beri, titah sultan disampaikan, tapi masih berdegil, barulah tindakan merampas ni dilakukan. Nak tunggu diarong pijak kepala ke ? Tentang Mujahid, tak perlu aku ulas, kerana rata-rata ramai yg tahu siapa dia sebenarnya….

      • bujuk says:

        Apakah sahabat2, tabiin dan khalifah selepas itu ambil tindakan merampas bible? takdakan… hingga sekarang pun hanya M’sia buat perkara ni. Iku tak salahkan k’jaan dalam isu ni, tapi aku lebih suka pendekatan hujah dan kompromi dalam menyelesaikan masalah ini.
        Perkara yg. lebih baik adalah mengjar generasi kita… ilmu Tauhid supaya mereka tahu bezakan antara Islam dan Kafir.

        • acid says:

          Bujuk, Budaya dan bahasa arab yang digunakan di negara2 Arab jauh berbeza dengan bahasa arab yg digunakan di Malaysia ini dari segi istilahnya. Jadi bila orang kristian di Malaysia ingin menggunakan ganti nama god dan father kepada Allah hanya bertujuan untuk mewujudkan kekeliruan dan akhirnya perpecahan di kalangan umat melayu Islam di Malaysia. Sekarang pun dah berlaku. Pas menyokong penggunaan Allah oleh kristian dengan hujah-hujahnya. Manakala UMNO menentang juga dengan hujah-hujah masing2. Mereka (puak kafir) takkan senang selagi kita tidak berpecah. Inilah yang mereka sedang buat dan laksanakan sekarang! Tentang hendak mengajar generasi kita supaya kenal antara Islam dan kafir, tak perlu. Insyaallah generasi anak-anak kita sekarang kenal siapa Islam dan siapa kafir. Pendakwah2 mereka sedang mengelirukan mereka sekarang dengan isu kalimah Allah ini. Selepas ini mereka akan menangguk di air keruh. Akhirnya jika tidak dikawal, kekeliruan penggunaan kalimah ini boleh membuatkan ramai yg tersesat dan menyebelahi puak mereka. Dah berlaku pun sekarang. Bila rampasan bible yg mengelirukan ini oleh JAIS pun begitu ramai orang yang mengaku Islam bersama2 orang kafir menentang….Jadi salah siapa ???

          • acid says:

            Bujuk kau boleh baca dalam FB dan laman2 web puak kafir dan kristian serta laman web pembangkang yg menggelar JAIS dengan nama dog, anjing, hanjing kerajaan kerana marahkan JAIS yg merampas bible yg menggelirukan ini. Mempertikaikan kewajaran rampasan….Siapa bela siapa sekarang ??Bukankah dakwah puak kufar dah berjaya ??

          • bujuk says:

            Sebab tu aku tak salahkan k’jaan, tapi pendekatan mesti betul. Dailog/debat paling sesuai.. buat live dan henyak mereka ke dinding atau kita buat program besar-besaran.. d sekolah2, universiti dan jabatan2 k’jaan. Kita dakwah sungguh2.. dan tak perlu takut lagi pada sensitiviti kaum/agama. Jika itu yg. mereka mahu…

          • WTF says:

            Apa kau merepek ni Bujuk???

            Rampasan bible dan penahanan 2 individu adalah di bawah Seksyen 9, Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988 kerana menerbitkan dengan menulis kalimah Allah untuk kegunaan orang bukan Islam.

            http://www.mais.net.my/images/stories/data/e1988.pdf

            Nak BERDIALOG buat apa??? Ini undang2 lah Bujuk!!!

            Kalau Bujuk rasa BERDIALOG tu bagus sangat, Bujuk mintaklah ahli2 PAS DUN Selangor pergi usul membatalkan akta ini di Dewan Undangan Negeri Selangor.

            Lepas dah batalkan akta ini, korang nak BERDIALOG macam borak mesyuarat tepi tingkap, DIALOGLAH!!!

          • WTF says:

            Eh Munafik Bujuk, nak BERDIALOG SANGAT kan!!!

            Dgn aku pasal enakmen syariah hudud PAS akan perkara liwat antara suami isteri pun hang tak lepas dgn aku, ada hati mu nak lawan paderi Kristian!!!

            http://www.mykmu.net/?p=36975

            Jangan buat lawak la Bujuk!!!

          • bujuk says:

            Bukan aku yg. berdebat.. bagi Mufti, Ustaz dan mereka yg. berkelayakan la. Isu liwat isteri ni… hang jadilah pengikut Zul kulim tu. Masa jadi ahli PAS, PKR.. apa pun dia tak kata. Alih2 bila keluar cakap ngalahkan munafik. Zul tak berani berdebat/hujah apa yg. dia sebut bila Hanifah Maidin(peguam PAS) ajak berhujah untuk pencerahan. Aku juga dah POS hujah Hanifah Maidin d mykmu kemudian d delete.

          • WTF says:

            Tahu pun mu ni JAHIL Bujuk!!!

            Hang tukar nama la, MU JAHIL BUJUK!!!

        • mancini says:

          Cakap macam bagus je bujuk ni dia lupa agaknya dia maki hamun kerajaanwalaupun kerajaan tak pernah buat jahat pa dia konon nak cerita pasal rasulullah macam dia seorg je tau

        • Ostad Kazam says:

          bujuk says:

          “Apakah sahabat2, tabiin dan khalifah selepas itu ambil tindakan merampas bible? takdakan… hingga sekarang pun hanya M’sia buat perkara ni.”

          Ini jawapan aku kepada org sasau & bahlul macam bujuk:

          Bible(bentuk kitab) belum wujud lagi di Tanah Arab & pada zaman Nabi Muhammad SAW, jadinya merepek-merabanlah dan meluatlah disebabkan bujuk nak jilat punkoq kafir seperti lawrence andrew, lim guan eng dll maka bujuk mengada-adakan cerita berkata kononnya Nabi tak rampas bible sedangkan cerita Nabi tak rampas bible itu hanya satu kata-kata andaian atau kata-kata syok sendiri sahaja dari bujuk.

          ‘Injil’ yang dijumpai di Turki yang dikatakan berusia 1500 tahun itu, pakar arkeologis beragama kristian sendiri kata ianya bukan kitab tapi merupakan ‘manuskrip’ yang dibuat ketika Nabi Isa AS masih hidup. Jika harus dikata sebuah kitab(injil) akan manuskrip itu, kenapa dalam kitab injil yang ada sekarang Jesus tak sebut nama ‘Muhammad’ akan menjadi ‘the next messenger of god’?

          Apakah bujuk tahu jawapannya?

          Zaman Nabi Isa AS(ketika berdakwah tentang agama tauhid mengesakan Allah) sehingga beliau dikatakan di’crucified’ mengikut kepercayaan orang kristian pun belum wujud lagi bible(berbentuk kitab)

          Selepas ketiadaan Nabi Isa dan selepas Raja Rome menganut agama tauhid mengesakan Allah yang dibawa/didakwah oleh Nabi Isa, Raja Rome telah menetapkan konsep ketuhanan agama tauhid mengesakan Allah itu sebagai ‘the holy father, the holy ghost & the holy spirit’. Tiada keesaan lagi kepada Allah sehinggalah wujud bible dalam bentuk kitab yang boleh dibaca oleh penganut kristian.

          Tarikh 25 Disember kononnya sebagai sambutan hari natal/Krismas(tarikh kelahiran Nabi Isa) kepada penganut kristian juga ditetapkan oleh Raja Rome.

          Raja Rome menetapkan tarikh 25 Disember sebagai sambutan hari natal/krismas sempena memperingati perayaan ‘saturnalia\'(kelahiran tuhan ‘matahari’ yang menjadi sambutan tradisi agama Raja Rome sebelumnya iaitu agama pagan yang menyembah berhala, matahari, bulan & bintang)

          Pertanyaan buat bujuk:

          Jika benar sekali pun Nabi Muhammad SAW tak rampas bible(berbentuk kitab) mengikut andaian bujuk…

          1. Ada atau tidak Nabi kata salah, haram atau berdosa jika sesebuah kerajaan Islam itu merampas bible kerana mempunyai kalimah Allah didalamnya yang disyaki mahu digunakan/diedarkan/disebarkan untuk tujuan mengeliru & memurtadkan orang Islam?

          2. Berguna atau tidak sesebuah kerajaan Islam itu kepada Islam jika sesebuah kerajaan Islam itu tidak menggubal & menguatkuasakan sesuatu undang-undang yang boleh memastikan martabat & syiar Islam terus dapat dipelihara & dipertahankan dari dapat diganggu-gugat oleh musuh Islam?

          3. Sebagai seseorang yang mengaku dirinya orang Islam, apakah bujuk tidak suka kerajaan Malaysia & kerajaan negeri Selangor mempunyai undang-undang/enakmen khusus yang membolehkan bible mempunyai kalimah Allah didalamnya yang disyaki mahu digunakan/diedarkan/disebarkan untuk tujuan mengeliru & memurtadkan orang Islam dirampas?

          • acid says:

            Well said, bro.

          • bujuk says:

            Persoalannya…
            Kenapa perkara yg. Nabi buat(hudud) kita taknak buat dengan 1001 alasan, tapi perkaran yg. Nabi tak buat kita nak buat pulak. Tak cukupkah HUDUD yg. merupakan hukum Allah(pencegahan dari Allah) untuk melindung umat Islam/melayu dari murtad?
            Apakah kamu fikir.. jika kamu rampas semua kitab bible d atas dunia ni, maka agama Kristian tidak boleh menembusi rumah2 kamu? Sedarlah.. tampa bible melayu, hari ni kristian dah masuk rumah2 kita. Sambutan krismas bukan sekadar movie, malah pengacara semua siaran TV berpakaian seperti orang kristian. Sedang Nabi larang umat Islam berpakaian seperti orang KAFIR. D gedung2 perniagaan, anak2 melayu pakai topi santa claus. D disco/pub remaja2/dewasa sama2 sambut krismas. Malah k’jaan pun sambut krismas juga.

          • WTF says:

            Hang dok ulang444 jer pasal hudud!!!

            Bila tanya pasal enakmen syariah hudud PAS akan perkara liwat antara suami isteri, terus DIVERT mintak kita tanya Zul Kulim!!!

            http://www.mykmu.net/?p=36975

            MU JAHIL BUJUK!!!!

          • Ostad Kazam says:

            Adakah bujuk tidak mahu menjawab 3 pertanyaan saya itu disebabkan bujuk merupakan orang kafir yang menyamar sebagai orang Islam?

            ————————————————————-

            Bukan tidak mahu membuat Hudud tetapi disebabkan keadaan belum lagi kondusif & Hudud hanya 0.001% sahaja kepentingan dalam Islam untuk dilaksanakan. Saya meminjam kata-kata ini dari bekas ahli parlimen PAS bernama Dr Zulkifli Ahmad & presiden PAS Hj Hadi Awang.

            Apakah bujuk tidak mahu menyanggah kenyataan 2 tokoh pemimpin PAS itu?

            Sebagai orang bukan Islam, bujuk harus tahu PAS telah menipu bujuk berkata Hudud hanya boleh dilaksanakan terhadap orang Islam sahaja padahal Nabi Muhammad SAW tidak pernah membuat ketetapan seperti itu. Dalam ‘Daulah Islamiyah’ sesuatu kerajaan yang bertunjangkan pemerintahan orang Islam, jika hendak melaksanakan Hudud ianya harus dilaksana juga terhadap orang bukan Islam demi atas nama keadilan.

            Tuhan ‘Allah’ bagi orang Islam memurkai setiap ketidakadilan yang berlaku, begitu juga dengan ketidakadilan pelaksanaan Hudud terhadap orang Islam sahaja. Misal kata agama yang dianuti bujuk mewajibkan pelaksanaan hukuman seperti Hudud terhadap penganutnya sahaja, pasti bujuk akan berkata ianya sesuatu yang tidak adil. Tidakah begitu bujuk?

            Sebagai orang bukan Islam, bujuk harus bijak berfikir jangan terpengaruh dengan perjuangan Islam yang di war-warkan oleh PAS. PAS sekadar memperalat & menjual Islam ibarat jenama sesuatu produk barangan untuk tujuan memancing undi sahaja. Bila PAS berkata Hudud tidak akan dilaksanakan terhadap orang bukan Islam, ianya untuk tujuan memancing undi juga dari orang bukan Islam seperti bujuk.

            Saya tidak mengerti kenapa orang bukan Islam seperti bujuk boleh terpengaruh & mempercayai PAS boleh menjadi sekutu politik yang setia & berguna kepada DAP & PKR sedangkan PAS terlalu banyak menipu orang Islam & cakap tak serupa bikin tentang perkara-perkara yang kononnya mereka perjuangkan untuk Islam.

            Apakah disebabkan PAS pandai menipu orang Islam telah membuat bujuk suka lantas mempercayai PAS boleh dijadikan sekutu politik yang setia & berguna kepada orang bukan Islam yang bercita-cita besar mahu merampas teraju kepimpinan pemerintahan negara yang ditunjangi oleh sebuah parti Orang Melayu Islam bernama UMNO?

            bujuk says:

            “Apakah kamu fikir.. jika kamu rampas semua kitab bible d atas dunia ni, maka agama Kristian tidak boleh menembusi rumah2 kamu?”

            Alhamdulillah & Insya’allah, bertambah ramai keluarga orang Islam sudah mula sedar sekarang tentang gerakan licik & teratur pihak misionary kristian anda(bujuk) yang mahu memurtadkan Orang Islam terutama anak-anak kami di rumah.

            Kami bertambah sedar akan peranan & tanggung-jawab kami sebagai ibu-bapa Orang Islam, kami akan mempergiat & memperkasa lagi anak-anak kami dengan ilmu agama(Islam). Kami tidak akan berhenti, kami akan terus menentang pihak misionari kristian anda(bujuk) menyalah-guna kalimah Allah & mensyirikkan tuhan kami(Allah) dalam bible anda.

            bujuk says:

            “Sambutan krismas bukan sekadar movie, malah pengacara semua siaran TV berpakaian seperti orang kristian. Sedang Nabi larang umat Islam berpakaian seperti orang KAFIR. D gedung2 perniagaan, anak2 melayu pakai topi santa claus. D disco/pub remaja2/dewasa sama2 sambut krismas. Malah k’jaan pun sambut krismas juga.”

            Orang Islam yang memakai kostum santa claus telah melakukan TASYABBUH sama seperti apa dilakukan oleh pemimpin Islam PAS & PKR yang memegang lilin bersama orang kristian bersembahyang di depan gambar orang kristian yang sudah mati. Pemimpin Islam PAS & PKR yang membongkokkan badan di depan mayat orang bukan Islam juga telah melakukan TASYABBUH. Melakukan TASYABBUH mendapat dosa & ditanggung secara individu oleh orang Islam berkenaan.

            Janganlah bujuk fikir Islam itu zalim sehingga melakukan TASYABBUH pun harus dikenakan hukuman Hudud. Tiada undang-undang khusus dalam Islam untuk menghukum orang Islam yang melakukan TASYABBUH. Dalam Islam, sebagai ahli keluarga terdekat, kawan atau saudara-mara yang mengenali & mengatahui akan orang Islam yang melakukan TASYABBUH ini, wajib bagi mereka untuk menyedarkan & menginsafkan orang Islam berkenaan dengan menggunakan pendekatan dakwah.

            Orang Islam yang memakai baju tradisi kaum lain yang berbeza anutan agamanya tidak mendapat apa-apa dosa selagi baju tradisi kaum lain yang dipakai itu menutup aurat & selagi orang Islam berkenaan tidak melakukan TASYABBUH. Baju tradisi kaum lain yang dimaksudkan itu bukan baju santa claus.

            Sebagai orang bukan Islam, jika bujuk memakai baju melayu, jubah, serban, songkok atau kopiah untuk menipu orang Islam bagi mendapatkan undi, pasti bujuk merasa dia tidak membuat/mendapat apa-apa dosa walaupun bujuk sampai mengucapkan ‘assalamualaikum’ atau bertakbir ‘allahuakhbar’ bersama orang Islam.

            Pemimpin Islam PAS & PKR yang melakukan TASYABBUH itu pasti bujuk yang dalam satu kapal bersama mereka tidak mahu berkata mereka telah membuat/mendapat dosa, tak gitu bujuk?

          • WTF says:

            Yo MU JAHIL BUJUK!!!

            Takkan lari lagi kot!!!

            Mueh4444

          • bujuk says:

            Sama jugak ke.. kalau yg. buat dan ajak rakyat sama2 meraikan perayaan agama kafir?
            Apa pulak nak d jawab nanti.. bila orang2 tersebut lakukan semua itu sebab pemimpin mereka juga lakukan dan galakkan.
            Terpulanglah.. kerana d dunia tangan licik lancar menyusun cerita, d akhirat taktau lagi.

          • raplahjingaa says:

            Diakhirat apa yang Allah swt janjikan akan tertunai bujuk…hang jangan buat-buat tak tau lagi !!

    • gambus says:

      Mujahid tak pernah berhujah pun dia hanya bagi ceramah dalam gereja dan memfitnah umno dalam isu kalimah Allah !!!

      inilah PAS , pelacur agama !!!

    • WTF says:

      MU JAHIL RAWA tegur atas capacity pandai berbahasa ARAB!!!

      Janganlah MELAWAK kat sini Bujuk!!!

      • bujuk says:

        U.Ridhuan Tee(pengacara Pencetus Ummah) puji langkah Mujahid dan beliau kata dia YAKIN kemampuan Mujahid dalam isu ni bila membaca buku tulisan Mujahid. Maknanya.. Mujahid buat buku ceritakan pengalaman dia dalam bidang dialog antara agama. Jakim ada buat? umno ada buat? NGO mana ada buat?

        • WTF says:

          Ustad Ridhuan Tee sokong langkah DIALOG, malah sokong MU JAHIL RAWA mempunyai kemampunan BERDIALOG dgn paderi2 Kristian.

          http://www.sinarharian.com.my/kolumnis/ridhuan-tee-abdullah/dialog-mesti-bercakap-benar-1.204510

          Tapi itu pandangan Ustad Ridhuan Tee mengenai kapasiti MU JAHIL RAWA berdebat dgn paderi4444 Kristian

          Cerita sekarang adalah cerita berkenaan Mu Jahil Rawa hadir memberi kenyataan membela persatuan yang disyaki mengimport masuk Bible dari Indonesia yang menggunakan kalimah “Allah” di dalamnya.

          Kenapa perlu BELA perlakuan JENAYAH ini.

          Rampasan bible dan penahanan 2 individu adalah di bawah Seksyen 9, Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988 kerana menerbitkan dengan menulis kalimah Allah untuk kegunaan orang bukan Islam.

          Ni bukan cerita DIALOG??? Ini cerita undang2 lah Bujuk!!!

          Kalau Bujuk rasa BERDIALOG tu bagus sangat, Bujuk mintaklah ahli2 PAS DUN Selangor pergi usul BATAL TERUS (bukan cadangan sekarang meminda) akta ini di Dewan Undangan Negeri Selangor.

          Lepas dah batalkan akta ini, korang nak “BERDIALOG” macam borak mesyuarat tepi tingkap, DIALOGLAH!!!

          JAKIM, UMNO dan NGO lain mengikut undang2 sedia ada, yakni Seksyen 9, Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988 perlu dipertahankan!!!

          Hang confuse cerita pasal DAKWAH/DIALOG kat sini!!! Cerita sekarang adalah berkenaan perlanggaran undang2 negeri Selangor!!!

          Jadi, sesiapa yg membela persatuan yang disyaki mengimport masuk Bible dari Indonesia yang menggunakan kalimah “Allah” di dalamnya boleh dikira bersubahat dgn PENJENAYAH!!! PENJENAYAH perlu dihukum mengikut undang2 sedia ada!!!

  16. Mohd Shubhi says:

    Menarik…! cukup menarik…!

  17. bangKano says:

    Weeii bujuk…apa hujah Hanipa Maidin yang dah hang pos kan tu..? Tolong zahir kan semula kat sini….!!!

Leave a Reply