Menu Utama

Paderi Akui Kalimah Allah Alat Murtadkan Islam

Akhirnya pihak Kristian mengakui bahawa Kalimah Allah memang merupakan alat yang cukup ampuh untuk misi murtadkan umat Islam. PAS yang kononnya memperjuangkan Islam telah mengistiharkan menyokong penggunaan Kalimah Allah yang sebenarnya bertujuan menghancurkan Islam. Oleh itu mereka yang mendabik dada angkuh menyokong PAS kononnya Islam sangat perlu muhasabah diri dan berfikir dengan mendalam samada PAS ini “relevan” dengan Islam ataupun sebaliknya.

Laporan cover story majalah Christianity Today dalam keluaran Februari 2011 yang bertajuk Muslims and the “Son of God” telah membongkar rahsia sebenar niat jahat pihak Kristian untuk “use religious vocabulary familiar to Muslims” untuk tujuan penyebaran agama Kristian. Missiologist Kristian berkata “Missionaries can live in a Muslim culture for decades, blaming Muslims for being “resistant” to the gospel, when the problem actually lies with linguistic and cultural stumbling blocks”. Oleh itu Kalimah Allah yang sinonim dengan umat Islam mahu dipergunakan untuk memudahkan misi murtadkan Islam.

Chritinaty
Mereka mahu penggunaan Kalimah Allah ini untuk membuka minda umat Islam untuk menerima dan membaca Bible. Mereka mensasarkan untuk murtadkan umat Islam terutama bagi mereka yang masih lemah akidah dan pengamalan agama. Sebuah organisasi Kristian, The People of the Book yang termuat dalam risalah strategi mereka mengakui bahawa kalimah ‘Allah’ di dalam al-Quran tidak memiliki maksud yang sama dengan ‘God’ di dalam Bible, namun organisasi ini berpendapat penggunaannya amat berkesan untuk memurtadkan umat Islam.

John Hultvall, seorang mubaligh Mission Covenant Church of Sweden  juga berpendapat bahawa walaupun penggunaan kalimah ‘Allah’ dipersoalkan dalam kalangan penganut-penganut Kristian sendiri, mubaligh-mubaligh Kristian sentiasa menggunakannya dalam usaha mereka memurtadkan umat Islam.

Kevin Greeson, yang juga seorang mubaligh Kristian juga telah menulis sebuah buku bertajuk The Camel: How Muslims Are Coming to Faith in Christ!. Kaedah ‘The Camel’ dalam penyebaran agama Kristian kepada orang Islam menggunakan  kalimah ‘Allah’ bagi merujuk kepada Tuhan agama Kristian. Muslihat terselindung yang mampu memberi manfaat kepada Kristian dengan mengunakan kalimah ‘Allah’ sebagai ‘jambatan’ untuk mendekati serta memurtadkan umat Islam di seluruh dunia.

Oleh itu tindakan Pengarang The Herald, Paderi Lawrence Andrew yang jelas tidak menghormati keputusan mahkamah terhadap penggunaan kalimah Allah di dalam kitab Bible berbahasa Melayu sekaligus menderhaka terhadap titah perintah Sultan Selangor amat biadap dan tidak boleh diterima. Beliau terlalu berani kerana bertindak atas tujuan yang cukup jelas untuk memurtadkan umat Islam. Kami rakyat Malaysia yang agama rasminya Islam amat terpukul dengan keangkuhan dan kebiadapan mereka.  Kita menggesa pihak berkuasa mengenakan tindakan maksima terhadap petualang agama ini.

Malaysia yang terdiri daripada masyarakat berbilang kaum dan agama selama ini berada dalam keadaan aman, tidak seperti negara-negara lain yang berperang dan berbunuhan. Sikap DAP yang berkeras mahu menggunakan Kalimah Allah untuk Kristian menunjukkan betapa mereka tidak peduli kepada  sensitiviti umat islam. Jelas mereka cuba menyakiti hati rakyat. Mereka langsung tidak mempedulikan dan menghormati keputusan mahkamah.

Umat Islam dan Bangsa Melayu perlu bersatu demi menjaga kepentingan dan kesinambungan kita. Tidak mungkin kita boleh bergantung kepada pihak yang dari dulu kini dan selama-lamanya sentiasa bercita-cita menghancurkan kita dari luar dan dalam.  Ingatlah BERSATU KITA TEGUH BERCERAI KITA ROBOH.






49 Komen to Paderi Akui Kalimah Allah Alat Murtadkan Islam

  1. meMangTERok says:

    Allah melaknat kafir yang memang sudah menempah tempat di neraka. Allah namun begitu tidak suka melihat umatNya yg asalnya beriman kemudian tergelincir keluar selepas teguh berdiri dgn keimanan.

    Munafik juga menjadi kebencian Allah. Dimana PAS boleh kita letakkan sedangkan mereka sedang bergiat menghancor Islam dengan silat lidah dan sifat munafiqin tinggi mereka.

  2. baba says:

    semoga umat Islam di Malaysia dilindungi Allah SWT. jangan kita benarkan benda ini berlaku di bumi Malaysia

  3. raplahjingaa says:

    Contoh dah banyak berlaku dalam sejarah, dan mereka yang diberi hidayah Allah swt akan dapat melihat….

    PAS diutuskan untuk bersekutu dengan syaitan dan Iblis sebagai ujian keimanan kepada seluruh umat Islam di Malaysia,

    Alhamdulillah dengan berkat Allah swt, kemunafikan PAS berjaya kita kekang sehingga kini.

  4. acid says:

    Ya Allah, kuat kan lah hati-hati kami dalam perjuangan menegakkan kalimah Mu di bumi Malaysia ini…

  5. BNbagoos says:

    Ulamak dan bijakpandai Islam perlu berganding bahu, walau dalam proses itu mereka bakal digelar ulamak Umno.

    Ulamak adalah penegak agama bukan politikus kecuali pemimpin tinggi PAS yg menggelar mereka ulamak merupakan penghancor agama.

    Perlu kita ingat Allah berjanji makbulkan 2 dari 3 doa Rasul s.a.w.untuk umatnya. Yang satu itu ialah kemusnahan agama selepas bersengketa dan pecahbelahnya umat. Dan ini yang sebenarnya sedang berlaku. Kita tidak kata yg agama kita sudah musnah kerana sengketa ini. Tetapi dia boleh musnah kerana kita sebetulnya berada diambang kemungkinan itu.

    • Moohyideeeeen says:

      Apa komen ulamak on rasuah dan salah guna kuasa?
      Apa komen ulamak tentang perlembagaan malasyia yg tdk berasaskan Al-Quran, tapi lord Reid?

      Ulamak Masyuuuuuk…

      • system baru says:

        apa komen almak pas tentang anwar tentang rasuah yg dia hadapi? pas jawapan al juburi komen sekarang pemimpin paling suci..
        apa komen pas tentang pelembagaan malaysia ? pas jawab hukum hudud di telah tukar pada negara berkebajikan…
        mooo tolong jawab bagi pahik pas kenapa boleh jadi macam itu sila bagi jawapan buat orang percaya dekat kau ?

      • Mawar says:

        Apa komen mooh tentang rumah juta2 anwar ibrahim dan expenditure mewah nya?
        Mana ex banduan ni dapat duit sebanyak itu?

      • bangKano says:

        Wahai Moooo yang dah giler sasau tuuu…hang kata perlembagaan Malaysia yang tak berasas kan alQuran…tang mana hang kata tak berlandas alquran tu…? Kalo hang pi semak kat artikel 3 Perlembagaan Persekutuan mengabsah kan islam ada la ugama persekutuan. Tang pasal kebebasan asasi,larangan pengabdian,perlindungan jenayah,dasaq sama tara,kebebasan penzahiran/freedom of expression/berhimpun/menubuh kan persatuan,kebebasan agama,pendidikan,pemilikan harta dll semua nya tercakup dalam artikel 5-13 Perlembagaan Persekutuan Lord Reid yang hang kata tak berasas kan alQuran tu. Ada ka semua hak hak tu yang terkandung dalam perlembagaan Lord Reid tu tak islami….? Islam cam mane hang maksud kan hah…? Maksud hang semua laki laki mesti berpakaian jubah,berserban,berjanggut secemput dan pompuan mesti berhijab,bertudung tutup muka gitu…?

        Aku agak hang tak pernah semak perlembagaan kot…sebab tu hang kata lagu tu. Tu la dok asyik dengaq gebang para ulahlama & pelbagai persepsi dari pemimpin haprak Penipu Rakyat/PR serta membaca akhbar Harakah,Malaysiakini dan laman sosial maya jerrr. Tu sebab minda hang tak pernah berkembang suboq sejajaq ngan dinamika manusia era global ni.

        Sila beri komen jika fakta fakta aku ni semua nya torak belaka….!!!

      • gambus says:

        kalau rasuah kasi tangkap tapi kalau kau punya kenyataan aku tahu gerenti fitnah jee !!!

        kenapa moo lembu ?? asas lord reid adalah demokrasi !!! jadi kau nak buang demokrasi kee moo lembu ?? tapi puak Pakatan nak demokrasi total dan buang sultan dan raja !!!

        berbelit laa kau ni moo lembu !!!

      • alimedanbaru says:

        apakah perlu pertanyaan lembu ini dijawab? atau kita nak jadi lembu macam dia juga!
        dalam surat Yassin menyebut : samaada kita beri peringatan atau pun tidak ,dia tetap begitu juga..

        • bangKano says:

          Walo apa apa pun pihak kita sebagai penyokong dasaq kerajaan kena beri penjelasan selengkap nya pada puak puak serba bengong ni. Sekurang kurang nya depa tau yang kita ni terdiri dari manusia berakal…bukan macam hewan melata tuuu….!!!

  6. alimedanbaru says:

    Pas adalah perisai dan pelincir buat kristean melaksanakan misi mereka. SOKONGAN KUAT NIK AJIS DAN HJ HADI ADALAH MODAL YG DIGUNAKAN OLEH MEREKA UNTUK BERTINDAK TERHADAP ISLAM.SEBELUM UJUD PERZINAAN PAS DAN DAP DAN PKR HAL SEUMPAMA INI TIDAK PERNAH BERLAKU. Perjuangan Pas telah lama telah MUSNAH apabila matlamat paling utama mereka adalah untuk kuasa dan tahta. Apabila kepentingan dunia didahulukan daripada kepentingan agama maka Pas lebih membawa kehancuran kpd umat drp mengimarahkan agama.
    Musuh dikafirkan kerana politik
    Musuh difitnahkan atas segala apa yg berlaku
    Kata nista, cercaan dan tohmahan adalah perkara biasa bagi mereka terhadap musuh sejak setengah abad yg lalu
    Doa musnahkan UMNO, hancurkan UMNO, halal darah orang UMNO adalah cakap biasa bagi mereka.
    Setelah hampir 60 tahun mereka gagal menumbangkan UMNO,
    kini mereka berpaut kepada orang kafir untuk bersama membina kekuatan untuk runtuhkan UMNO
    untuk itu segala kerja buat orang kafir dan bangsa lain akan disokong
    jika UMNO pertahankan bangsa dan agama Islam dan terpalit kepada bangsa dan agama lain ,maka itulah kesempatan iblis politik tersebut mengadu domba.
    apa sahaja isu dari sekecil ke sebesar2nya mereka akan ambil kesempatan.puak kafir akan mereka api2kan bahawa tindakan UMNO pertahankan agama dan bangsa adalah zalim, gopoh, tidak berperikemanusiaan dan melanggar adap susila kononnya.
    itulah dia puak PAS yg telah ditongganglanggangkan Allah perjuangan mereka kerana perbuatan durjana mereka sejak berpuluh tahun yg lampau..
    dimuka mereka terlukis wajah SYIAH, KOMUNIS, KHAWARIJ, PELAMPAU, PEMFITNAH, PENGKAFIR DGN RIAK YG MENAKUTKAN HINGGA TIDAK ADA RASA AURA KESELAMATAN BILA MEMIKIRKAN TINDAKAN MEREKA TERHADAP UMAT ISLAM DINEGARA INI!

    • Moohyideeeeen says:

      Ooo..kalau invite K-Pop tu baik menurut Islam yer…?

      • system baru says:

        apakah hukum bersubahad buka club malam di kawasan melayu baik? soronok tak ada club voyage baru di buka itu di shah alam pertama di kawasan melayu itu

      • alimedanbaru says:

        lebih baik invite k-pop dari bersekongkol dgn munafik dan iblis penghancur agama dan bangsa!

      • gambus says:

        PAS sendiri yang jatuhkan k-pop tu haram TAPI PAS juga yang buat konsert seksi mengalahkan artis k-pop

        PAS kata konsert rock melalaikan dan maksiatt TAPI PAS sendiri buat konsert rocks kat muktamar dia ..

        camana ni moo lembu !! Islam apa yang kau ikut ni !

  7. Moohyideeeeen says:

    Eh mana MACC ni??? Mana dia??? …

  8. Jambol says:

    Tujuan mereka memanglah jelas, iaitu untuk mengelirukan dan menyesatkan orang-orang Islam, terutamanya pemuda-pemuda dan mereka yang tidak mempunyai pengetahuan cukup mengenai Islam.

    Toleransi mestilah datang daripada pihak Kristian, kerana selama ini kita tidak pernah menghalang mereka melaksanakan urusan mereka tanpa sebarang masalah. Malah banyak gereja-gereja yang didirikan di negara ini. Perara ini ditimbulkan kerana DAP melihat peluang mereka untuk mempengaruhi masyarakat Kristian di Malaysia Timur dan di Malaysia Barat, agar kedudukan politik mereka akan lebih kukuh. Dengan ini mudahlah mereka, bkan saja menguburkan UMNO, tetapi juga PKR dan PAS selepas itu. Lihatlah, perkara ini akan berlaku. Apakah umat Islam akan duduk diam ?

    • Moohyideeeeen says:

      La…awat tak adk pengetahuan pasal islam ni??? melayu apa ni?? Sistem pendidikan apa ni???

      • raplahjingaa says:

        hang tak tau mengaji..tak tau solat hang nak salahkan system pendidikan ???

        Tau solat….tau mengaji tapi tak tau dosa pahala, hang nak salahkan system pendidikan ??

        anak hang jadi jahil agama, hang nak salahkan kerajaan ???

        salahkan diri hang sendiri mooo…dan hang salahkan mak bapak hang sebab tak ngajar hang tentang Islam.

        • bangKano says:

          Puak puak yang cuma tau solat,puasa & tunai haji depa sebenaq nya tak paham hikmah di sebalik ritual tu…cuma tau nak dapat pahala leh masuk syurga. Tu sebab terdapat segelintir yang pernah pi Mekah buat haji berkali kali dan solat tapi rohani macam setan jerr asyik buat fitnah kat pihak yang tak sealiran ngan ideologi politis/mazhab depa. Pada depa dah tentu masuk syurga dok sakan pi Mekah & bersolat wajib & sunat.

      • gambus says:

        anak dan keluarga kau taktahu pengetahuan Islam pun nak salahkan sistem pendidikan kee moo lembu ?? kesian kau hahahaha

      • mahzan isa says:

        Sudahlah moo..lagi kau keluarkan statement lagi menunjukkan yg kau tu bodoh..apa yg aljuburi klentong kau terima je bulat2 baca pulak akhbar bodoh Harakah yg x mengembangkan minda..kau tau apa makna sufahaa ul-ahlaam?..ha kau carilah makna dia pasal itulah engkau sebenarnya..

      • Jambol says:

        Kita semua tahu Mooh ni bukan Melayu dan bukan Islam. Dia lembu, juling pulak tu – tengok ayam nampak kambing ! Pakai maajun taik cecak pun, otaknya masih tak centre, tetap biul.

    • system baru says:

      masalah apakah pas duduk diam tentang tantangnya bila unmo mebela agama, pas cakap berlakon tak satu ahli pas nampak kalang lama ketika nama tuhan di main kafir, pas dodok mebela golangan vatican, apa ahli pas buat apa nampak duduk diam aje

  9. system baru says:

    mari kita lihat kebodoh tong chua sama nak samakan helicopter yg beli malaysia beli dengan brazil punya, ini bukti nya helicopter kita tak sama jenis apa jawapannya mooo, moo rafizi tak siapa orang percaya lagi moo lupa cakap kerejaan negeri selangor habis jual harta kerajaan negeri,, ini ling helicopter, tian chua pandai membesar telur aje
    http://malaysiamilitarypower.blogspot.com/2013/12/perbezaan-ec-725-brazil-dan-malaysia.html

  10. system baru says:

    lupa cakap ya mooo boustead bukan saja syarikat pertahaan ya boustead juga syarikat hartanan ya jangan malu mooo tak tahu apa2
    http://www.boustead.com.my/

    • mooooo says:

      Mcm la aku tak tau Boustead syt apa…byk dapat kontrak dari kjaan la..

      • mahzan isa says:

        Yg kau nk busuk ati sgt apsal..? Kau tak dapat kontrak tu ke..inilah masaalah golongan penyokong pembangkang nih..rata2nya golongan manusia yg busuk ati dan suka berburuk sangka – sifat yg paling di benci oleh ALLAH..!
        .

      • mahzan isa says:

        Bousted tu dapat kontrak pun pasal dia ada kemampuan, dia ada modal..kat msia ni kalau nk maju berusaha la..pendatang asing pun boleh cari makan kat sini..boleh maju hasil dari rezeki d msia

      • raplahjingaa says:

        Elok la tu..syarikat tempatan dapat kontrak kerajaan, tak kan nak bagi kat syarikat dari Fiji kot.

        Ni moooo…saja nak tanya hang, minyak yang husam jumpa kat Kota Baru tu bila dia nak keluarkan, dia bagi kontrak kat syarikat mana ?? hehehe…

  11. anaksi says:

    pelik kuda, kenapa kjaan dan jabatan agama Islam negeri serta ngo2 islam yg terlibat dlm proses mahkamah tentang larangan penggunaan kalimah Allah tidak mengambil tindakan undang2 keatas gereja dan paderi tersebut atas kesalahan MENGHINA MAHKAMAH! ?

  12. bujuk says:

    Kita telah tahu tujuan mereka.. apa tindakan kita? Allah dah sediakan hukum terbaik untuk kita laksanakan sebagai benteng/pencegah kepada murtad, tapi kita memberi alasan yg. terlalu banyak untuk melaksanakannya. Abu Bakar Assidek memerangi kumpulan yg. tidak mahu membayar zakat kerana mereka membezakan kewajipan solat dengan zakat. Sedangkan seorang muslim wajib melaksanakan Solat dan zakat, sesiapa yg. tidak membayar zakat(bila cukup syaratnya) dengan mengatakan tidak wajib zakat.. maka dia murtad dan layak diperangi. Bukannya mereka diperangi kerana kumpulan mereka ramai dan boleh menghuru-harakan negara.
    Laksanakanlah hudud, itu hak kita untuk laksanakan agama kita malah Islam adalah agama rasmi negara. Yakinlah setiap suruhan/kewajipan yg. diperintahkan Allah adalah untuk kebaikan kita. Kita adalah hamba…

    • Mawar says:

      SHAH ALAM 8 Jan. – Tindakan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor mengeluarkan dua arahan kepada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung tindakan jabatan itu menyerbu pejabat Persatuan Bible Malaysia, Petaling Jaya Khamis lalu menimbulkan persoalan.

      Arahan pertama yang diputuskan dalam mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini ialah JAIS perlu memulangkan 351 naskhah Bible versi bahasa Melayu dan bahasa Iban yang mengandungi kalimah Allah yang dirampas, jika kitab penganut Kristian itu mendapat kelulusan Kementerian Dalam Negeri (KDN).

      Arahan kedua pula ialah mengeluarkan prosedur operasi standard (SOP) yang baharu, di mana JAIS wajib mengadakan perbincangan terlebih dahulu dengan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Exco-exco kerajaan negeri sebelum sebarang tindakan JAIS yang menyentuh sensitiviti penganut agama lain dilakukan.

      Berhubung arahan kedua pula, Abdul Khalid berkata, berdasarkan SOP baharu itu JAIS tidak lagi dibenarkan mengambil keputusan sendiri dalam menguatkuasakan peraturan sedia ada khususnya perkara-perkara melibatkan sensitiviti penganut agama lain di negeri ini.

      “Ada kalanya (tindakan penguatkuasaan JAIS) tidak memberikan kefahaman kepada masyarakat. Tujuan penguatkuasaan JAIS bukan sahaja untuk mempertahankan Islam tetapi juga perlu menangani kesangsian penganut agama lain.

      “Maka, untuk masa depan, sebarang tindakan JAIS (yang menyentuh sensitiviti penganut agama lain) wajib diadakan perbincangan terlebih dahulu di antara jabatan itu dengan MAIS (Majlis Agama Islam) dan Exco-exco kerajaan negeri,” ujarnya.

      Wahai bujuk….hebat kamu menitip hal islam dan hudud. Sedangkan JAIS sekarang ini diikat kaki tangan dan hanya boleh bergerak jika dapat anggukan dari exco-exco negeri yg aku rase sallehin jua terlibat. Cuba jelaskan ….cer citer cer citer….

  13. raplahjinggaa says:

    hello! lancau sudah bertayamkeh belum?

  14. raplahjinggaa says:

    siapa lancau tak bertayam?

  15. Mrrozmi says:

    Kalimah Allah bukti PAS cukup dangkal dlm hal hal ugama. Ulamak PAS sendiri telah menyebut adalah kufur mereka yg menyokong kalimah Allah digunakan bagi pehak kristian… Jadi YB dan kuasa lebih pentingvdari islam

  16. Mrrozmi says:

    inilah bukti terserlah bahawa PAS tidak kisah apa berlaku pada agama Islam. Bagi mereka pangkat dan kuasa itu matlamat utama. Mereka berselindung dan kononnya berjuang untuk agama Islam dan mereka tidak kisah apa yg berlaku Ustaz Haron Din sendiri menyebut. Adalsh kufur kalimah Allah diredai oleh penganut kristian. Bagi mereka Islam dijadikkan alat untuk mendapatkan kekuasaan.. Syiah juga diterima dan dilantik memegang jawatan dalam parti itu…

  17. mahzan isa says:

    PAS sering menuduh Umno kafir..tapi sekarang ni lagi tuhan dah tunjukkan.. dengan membutakan mata hati mereka ..sehingga mereka menyokong paderi kristian menggunakan kalimah ALLAH didalam ceramah ..pdahal hanya org yg bodoh sahaja yg x nampak itu adalh misi mereka utk memurtadkan org melayu..kononnya ALLAH itu sama shj dgn tuhan mereka..bg paderi kristian ini adalah sesuatu yg mulia kerana mereka menganggap orang Islam adalah golongan sesat yg perlu d pimpin ke jalan yg benar…Siapa yg kafir sekarang? Ustaz Haron Din juga mengatakan adalah kufur jika kristian di redai menggunakan kalimah ALLAH …Mungkin Hadi dan Nik Aziz fikir diaorang boleh outsmart pemimpin2 DAP ni..tapi satu perkara yg mereka ni x tau ialah pemimpin2 DAP ni sebenarnya lebih cerdik dari mereka..
    Dalam Al Quran pun ALLAH dah melarang kita bekerjasama dengan si kafir2 harbi nih…kalau ada perbezaan pendapat mengenai perlaksanaan hukum pun x perlulah sampai nak kafir mengkafir..hukuman ALLAH ada..dan ALLAH amat berkuasa utk melaksanakan hukuman2nya..kalau x betul menjawab la di akhirat nanti.. Perpaduan sesama Islam itu penting..lainlah kalau Umno secara terang2an menolak dengan mengatakan ALLAH itu bukan tuhan atau Nabi Muhammad SAW itu bukan nabi dan sebagainya..Beza PAS dengan khawarij cuma tidak sampai ketahap membunuh shj..tetapi ciri2 khawarij itu mmg ada.
    Anwar Ibrahim pulak si munafik yg jelas..hanya manusia bodoh jer yg sokong Aljuburi nih..kalau x pun sokong pasal ada masyukkk..

  18. ais says:

    Maka dengan sikap bodoh dan rakus kuasa pemimpin pas/pkr kearah murtad dan pengikutnya bakal murtad kerana sikap ketuanya, jadi tunggu lah bala allah yang mendatang pada bila2 masa tanpa notis sebagaimana allah turunkan balanya kepada umatnya terdahulu seperti diterangkan dalam alquran. Amin.

  19. Pejuang IMR says:

    Petualang sebenar bukan Padri tu: TAPI pemimpin2 Melayu dalam PAS dan PKR termasuk pecacai2 mereka yang menyokong tanpa gunakan akal fikiran. Mereka inilah yang sebenarnya perlu ditarbiahkan secukupnya atau pun dihapuskan terus dari muka bumu malaysia ni. Setelah misi tersebut tercapai maka dengan sendirinya kekuatan/ kelantangan padri kurang ajar tersebuat akan menjadi layu. Dengan ini Islam di Malaysiani dapat diselamatkan dari kehancuran. Insya’Allah.

    • mahzan isa says:

      Betul juga..paderi bukannya tau apa..dia bukan dapat hidayah pun..bg dia tindakan dia tu betullah..nak menyelamatkan umat manusia kononnya..yg bebal adalah pemimpin PAS dan penyokongnya la..

Leave a Reply