Menu Utama

Saman Anwar Ibrahim, Tiada Penyelesaian Luar Mahkamah – Nallakarupan

Oleh Zul Rawi

Bekas rakan karib Anwar, Datuk S. Nallakaruppan semalam menggesa agar kes saman fitnah yang dikemukakan terhadapnya dapat diteruskan dengan segera. Menurut ahli dewan negara itu, kes saman fitnah yang dikemukakan oleh Ketua Pembangkang perlu disegerakan dan tidak ditangguhkan lagi.

Nala di dalam satu sidang media yang diadakan sebelum ini berkata, sepanjang persahabatan mereka selama 30 tahun banyak rahsia Anwar yang cukup diketahuinya termasuk yang berbentuk peribadi.

“Mahkamah adalah landasan terbaik untuk saya mendedahkan segala perilaku dan rahsia Anwar. Sebab itu dalam perkara ini, saya tidak mahu bertindak terburu-buru. Nalla berkata beliau hairan mengapa Pakatan Rakyat melantik Anwar untuk menjadi pemimpin pembangkang. Beliau juga menggesa pemimpin PAS, Datuk Nik Aziz, untuk mengeluarkan fatwa untuk membenarkan biseksual untuk menjadi pemimpin islam

“Anwar Ibrahim adalah seorang biseksual, Orang menganggap beliau adalah seorang Muslim yang baik, tetapi saya tidak. Saya mencabar beliau (untuk kemukakan saman), jika dia adalah orang yang di pihak benar. ”

“Dia boleh menipu orang ramai, tetapi hakikatnya ialah beliau mahu merosakkan negara. Saya akan mendedahkan di mahkamah. Saya mencabar Anwar mengenai perkara ini,” katanya.

Ekoran kenyataan itu, pada 26 Mac 2012, Anwar selaku plaintif telah mengemukakan saman fitnah terhadap Nalla dan Utusan Melayu (M) Bhd. berhubung petikan ringkas yang disiarkan oleh akhbar itu pada 20 Mac 2012.

Menurut Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP) itu juga, beliau tidak gentar dengan saman Anwar itu dan akan bersedia dengan pelbagai bukti.

Saya tunggu, biarkan beliau heret saya ke mahkamah dan saya tak akan lari. Saya akan bawa bukti, sudah 30 tahun saya berkawan dengannya,” katanya dalam sidang akhbar semalam.

Dalam pada itu beliau menyatakan rasa hairan dengan tindakan Anwar yang kebelakangan ini mengambil tindakan menarik balik atau menyelesaikan saman fitnah mengikut terma-terma tertentu melibatkan beberapa individu.

Paling menarik apabila banyak pihak sebelum ini mengatakan saman fitnah Anwar ini hanyalah merupakan gimik dan sandiwara murah untuk menarik simpati rakyat. Mereka juga turut melahirkan keyakinan bahawa ia akan ditarik balik di saat-saat akhir.

Malah apabila diteliti semua tindakan yang dilakukan sebelum ini, ternyata ia menepati seperti yang diramalkan itu. Contohnya kes saman fitnah Anwar terhadap tokoh akademik, Dr. Chandra Muzaffar yang berjumlah RM10 juta sebelum ini telah ditarik balik dan direkodkan untuk penyelesaian di luar mahkamah.

Begitu juga dengan dua saman fitnah yang difailkan olehnya sebelum ini terhadap Timbalan Menteri Luar, Datuk Hamzah Zainuddin dan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin turut diselesaikan di luar mahkamah.

Persoalannya apakah Anwar berani untuk meneruskan saman terhadap Nalla ini atau ia juga akan ditarik kembali pada saat-saat akhir. Bak kata pepatah ‘Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah’.






24 Komen to Saman Anwar Ibrahim, Tiada Penyelesaian Luar Mahkamah – Nallakarupan

  1. raplahjingaa says:

    hahahaha…masak abang non.

  2. korokstabang says:

    teruk lah mat bontot kali ni dengan orang lain bleh lah ni nala dah bagitau tadak penyelesaian luar mahkamah akan terburai lah semua rahsia termasuk skandal samsidar dan segalanya akan terbongkar

  3. dkds says:

    strategilah tu…melambatkan proses, lepas dia fikir rakyat sudah melupakan kisah kenapa dia mengemukakan saman ..dia akan mengemukakan penyelesaian luar mahkamah….

    tapi lama-lama rakyat akan sedar juga…sampai bila nak tutup kemaluan yang dirakam…

    kalau kes saman yang dia rasa boleh makan …dia akan teruskan..

  4. Pemerhati says:

    tabik spring pada nalla sebab sudah banyak kali paderi besar jesuit@musibat(anwar) itu cuba memujuk minta Nalla selesaikan kes samannya itu diluar mahkamah tapi Nalla tetap tidak berganjak atau boleh dikata sedikit pun Nalla tidak termakan dengan pujukan

    ada orang beritahu aku pujukan itu bukan secara kosong tanpa memberi apa-apa habuan, Nalla juga telah dijanjikan jawatan besar dalam kabinet kerajaan dan GLC sekiranya musibat(anwar) itu dapat menjadi PM dan pakatan haram dapat menjadi kerajaan selepas PRU13

    sama seperti Dr Chandra Muzaffar, maksud penyelesaian diluar mahkamah itu ialah Nalla juga hanya diminta menarik balik kenyataan kata paderi besar jesuit@musibat(anwar) itu seorang biseksual dan tidak layak jadi PM tanpa perlu minta maaf kepada musibat(anwar) itu

    hanya menarik balik kenyataan tanpa perlu minta maaf bermaksud kenyataan yang mengatakan musibat(anwar) itu seorang biseksual, gay, perasuah, penzina, diktaktor, pengacau isteri orang, penganut jesuit, sesat dsb mempunyai kebenaran atau boleh dikata boleh dipercayai

    sama seperti kes saman musibat(anwar) itu kepada Dr. Chandra Muzaffar yang dikatakan telah diselesaikan diluar mahkamah, Dr Chandra Muzaffar tidak ada mohon maaf kepada musibat(anwar) itu…Dr Chandra Muzaffar hanya menarik balik kenyataan yang dikatakantiada mohon maaf bermakna ada kebenaran

  5. Pemerhati says:

    tabik spring pada nalla sebab sudah banyak kali paderi besar jesuit@musibat(anwar) itu cuba memujuk minta Nalla selesaikan kes samannya itu diluar mahkamah tapi Nalla tetap tidak berganjak atau boleh dikata sedikit pun Nalla tidak termakan dengan pujukan

    ada orang beritahu aku pujukan itu bukan secara kosong tanpa memberi apa-apa habuan, Nalla juga telah dijanjikan jawatan besar dalam kabinet kerajaan dan GLC sekiranya musibat(anwar) itu dapat menjadi PM dan pakatan haram dapat menjadi kerajaan selepas PRU13

    sama seperti Dr Chandra Muzaffar, maksud penyelesaian diluar mahkamah itu ialah Nalla juga hanya diminta menarik balik kenyataan kata paderi besar jesuit@musibat(anwar) itu seorang biseksual dan tidak layak jadi PM tanpa perlu minta maaf kepada musibat(anwar) itu

    hanya menarik balik kenyataan tanpa perlu minta maaf bermaksud kenyataan yang mengatakan musibat(anwar) itu seorang biseksual, gay, perasuah, penzina, diktaktor, pengacau isteri orang, penganut jesuit, sesat dsb mempunyai kebenaran atau boleh dikata boleh dipercayai

    harap cecai musibat(anwar) itu faham ya dengan penerangan aku ini…hehehe

    • mooooo says:

      Dah bertahun2 dah tak reveal apun..macam kes kotak Ezam gak…
      Hero tamil idola umno…

      • raplahjingaa says:

        Tak baik mengata dekat keturunan sendiri moooo….ingat sapa atuk nenek hang…

        tapi apa pun, aku rasa dengan nalla anwar akan kena check mate, dey….macha ada berani ka ??

      • badrole amin says:

        bodohnya nakram(moo), sebab Nalla tahu tidak akan memberi kesan(keinsafan) pun kepada cecai@pentaksub musibat(anwar)itu seperti moo sehingga terpaksa bermufarakah dengan musibat(anwar) itu sekiranya Nalla ‘reveal’ rakaman aksi berzina musibat(anwar) itu kepada pihak media seperti yang dilakukan trio Datuk ‘T’ mengenai videoseks musibat(anwar) itu berzina dengan pelacur ‘chinadoll’

        nantinya jika Nalla reveal, polis akan sekali lagi keberatan untuk mendakwa musibat(anwar) itu sebaliknya Nalla pula akan didakwa atas kesalahan mengedar bahan lucah kepada orang awam sama seperti dakwaan yang dikenakan kepada trio Datuk ‘T’

        jadinya, adalah lebih baik Nalla ‘reveal’ video rakaman aksi berzina musibat(anwar) itu kepada mahkamah yakni biar hakim sendiri yang tengok sama ada benar atau tidak yang berzina itu ialah musibat(anwar) itu sekiranya musibat(anwar) itu berani mengarahkan mahkamah supaya meneruskan saman malunya terhadap Nalla yang tertangguh itu disebabkan kemahuan(kerana takut) musibat(anwar) itu sendiri

        kepada moo…

        anggap sahaja Nalla tidak mahu ‘reveal’ sebab dia tidak mahu menyusahkan cecai@pentaksub seperti moo dan lain-lain terpaksa perah kepala otak(sudah tersedia kecut dan pastinya menjadi semakin kecut sehingga mengalahkan saiz kacang pis) sekali lagi untuk mencipta pelbagai alasan(teknikal) dangkal bagi menafikan lelaki dalam rakaman videoseks yang didedahkan oleh Nalla itu ialah musibat(anwar) itu

        tentang videoseks chinadoll, sia-sia sahaja cecai@pentaksub memberi pelbagai alasan(teknikal) bagi menafikan lelaki yang berzina dengan chinadoll itu

        • badrole amin says:

          sambungan…

          tentang videoseks chinadoll, sia-sia sahaja cecai@pentaksub memberi pelbagai alasan(teknikal) dangkal itu untuk menafikan lelaki yang berzina dengan chinadoll itu ialah musibat(anwar) itu kerana sehingga sekarang musibat(anwar) itu tidak berani dan gagal tunjukkan ‘jam tangan Omega’

          fasal kotak itu, Ezam sudah serahkan balik kepada azmin dan musibat(anwar) itu untuk simpan selepas Ezam sudah insaf dan masuk UMNO…moo tanyalah mereka berdua bila lagi nak tunjukkan dokumen-dokumen penyelewengan dalam kotak itu yang kononnya dilakukan Tun M dan lain-lain pemimpin BN

      • manong says:

        Mahkamah kini menjadi alat pembangkang khususnya aljubb untuk melakukan politik persepsi… dan ghani setail sebagai perantara…

  6. sireh ke gagang says:

    segala jadual aktiviti kunyit bang non dlm tangan nalla dulu aku pernah jugak mengutuk , mengkeji nalla ini , demi membela seorang manusia teraniaya kononnya . mujur Allah swt maha penyanyang , diberinya aku hidayah dan aku tersedar , sudah kena tipu sama malaun yang bernama pak syeikh itu . Alhamdulillah .

    • mooooo says:

      Ya ka?? Reveal la…

      • alimedanbaru says:

        hoi mooo,
        kau tak perlu jadi peliwat untuk masuk neraka
        cukup dgn kamu mempertahankan perbuatan peliwat
        kau tak perlu masuk kristian dan berpeluang berkumpul bersama mereka dimahsyar
        cukup dengan kamu mempertahan mereka dan menjual kalimah Allah dalam ertikata merelakan Allah ditrinitikan
        kau tak perlu jadi penjarah, perogol dan pengkianat agama
        cukup dan memadai kamu redha dgn perbuatan mereka..
        mooo tak susah nak masuk nereka.. senangkan kan kan..
        lu fikirlah sendiri

        • manong says:

          Si lembu ni, kerja dia membela pengikut kaum nabi lut dan membela penzina, bukan ada gaji sekupang haram pun, tapi gaji dia akan dia lihat sewaktu dipadang mahsyar kelak!. Berbaloi kah mooo? walaupun ingatan ini hang nampak remeh, tapi tatkala ajal menjemput, baru nak taubat, dah tak guna mooo.

      • gambus says:

        sebab tu anwar nak selesai luar mahkamah dengan nalla moo lembu oii , anwar dah takut kakakaka

    • bangKano says:

      Aku sejak dari dulu lagi dah menyampah ngan kemunafikan Anuaq ni…top top lagi terkejut bila Tun M ambik dia masuk dalam kabinet nya…terkedu aku lagu mana Tun M ni sampai sanggup ambik lahanat ni jadi menteri….last last sekali dia dah tikam Tun dari belakang…..!!!

  7. mooooo says:

    Byk rahsia….kabo la…tak payah lah buat mcm kotak misteri mcm Ezam dulu…..

    Nalla skg menjadi hero ameno. Dulu byk artikel kata DSAI dah tak relevan, tapi aku tgk tahun ni baru Januari, dah 2 artikel pasal DSAI.

    Ni issue Raja Ropiah RMq3 juta ni, pesal tiba2 Sprm jadi kura2 pulak…
    Org umno buat2 tak tau pulak kes juta2…

    • badrole amin says:

      moo kalau ada bukti tolonglah beri pada SPRM supaya dapat dakwa Raja Ropiah

      siang malam pagi petang asyik pumpangpumpang benda sama satu habuk bukti pun takde, tapir pun boring nak berkawan dengan engkau moo

    • gambus says:

      hahaha nak kabo kee moo lembu??anwar sendiri takut masuk mahkamah !!!kakakaka

      sebab dia makin tak relevan laa macam-macam artikel pasal anwar keluar semuanya memaparkan bagaimana lidah penipu anwar kakakaka dan org penipu macam tu laa yang jadi idola kau hahaha

    • manong says:

      Ingat mooo, banyak penyokong, banyak pendokong , tak bermakna seseorang tu betul mooo, sebab Allah tak perduli dgn sokongan manusia moo. Yang Allah perduli ialah kalau betul kau buat, kau ada video, kau ada saksi yang berani bersumpah (sampai sekarang tak dimakan sumpah), maka kau akan dihukum… termasuklah pembela penzina macam kau mooo… tak akan terlepas.

  8. alimedanbaru says:

    HOI mooo ini nasihat iklas aku
    sebelum kamu bersemangat sangat nak hentam ameno
    kau kaji dulu perjuangan kamu dengan siapa
    kau dah kaji tak siapa anuar
    apa perjuangan dia
    apa fikiran akidah dia
    apa kenyataan dia
    apa perbuatan dia
    siapa yg terpalit dgn kes2 moral dia
    apa sebab berpuluh personaliti hebat tinggalkan dia
    sebelum kau nak teruskan hentam ameno
    percayalah UMNO TETAP KUKUH DAN GAGAH
    TAPI
    AKU TAKUT PERJUANGAN KAMU
    AKIDAH KAMU
    KEM KAMU DIMAHSYAR
    TERPENCIL DARI KEM MUHAMMAD DAN PENGIKUTNYA YG BERJUANG DILANDASAN YG BENAR
    lu tak fikir ke sendiri punya nasib!

  9. meMangTERok says:

    2 golongan manusia saja yg percayakan Anwar bin Ibrahim.

    Orang biol yg otak mereka disahkan doktor tidak berfungsi lagi.

    Kedua mereka yg lahir selepas 1998 dan enggan guna akal yg Allah beri.

  10. zumazore says:

    pasal si al-juburi ni aku memang yakin tak akan jadi apa pun walaupun dia salah macam mana pun dia kekal jadi al-juburi sampai mati….
    kita semua termasuk najib pun tak leh wat apa-apa.. melainkan LIM GUAN ENG DAN LIM KIT SIANG…

Leave a Reply

Threesome