Menu Utama

Melayu Dipijak Lagi Dengan Isu Rampas Tanah GiatMara Dan Kalimah Allah

Sampai bila kita sanggup untuk terus biarkan Tuan Tanah Melayu ini terus diperlekehkan dan dipijak oleh DAP yang merupakan  kaum pendatang yang asalnya dibawa ke Tanah Melayu untuk  bekerja di lombong bijih timah.  Ini merupakan hakikat , mereka tidak ada hak untuk menuduh bangsa Melayu yang telah mereka aniaya ini sebagai  rasis.  Kita tidak perlu terlalu  berkias dan memendam kebenaran semata-mata ingin menjaga hati bangsa Cina yang tidak pernah langsung peduli perasaan kita. Dalam keadaan mereka memerintah Selangor dan Pulau Pinang, bangsa Melayu dan India telah menjadi mangsa kekejaman mereka secara bersilih ganti.

 

DAP  telah bertindak dengan kejam  melalui  kerajaan hegeri Selangor untuk  merampas tanah Pusat Giat Mara Selayang atas alasan ia dibina secara haram di atas tanah kerajaan maka tindakan meroboh perlu dilaksanakan.  Bangsa Melayu yang telah diperkudakan oleh DAP menjawab kononnya  apa yang dilakukan DAP menerusi kerajaan negeri  adalah berkaitan dengan hak pemilikan tanah yang masih belum selesai.

 

Kononnya ianya bukan  melibatkan isu  DAP yang menutup Giat Mara. Kononnya ianya berkaitan dengan masalah tanah yang mungkin Giat Mara belum selesaikan setelah mendirikan Giat Mara.  Kononnya itu hanya  prosedur biasa. Namun tindakan angkuh dan sombong  Exco Selangor Ean Yong Hian Wah dan wakil dari Dewan Perniagaan Cina Kuala Lumpur dan Selangor bersama-sama kontraktor yang telah datang ke Pusat Giat Mara itu bagi mengeluarkan arahan agar pusat itu ditutup serta-merta itu merupakan bukti betapa mereka telah lama menyimpan maksud untuk menindas dan memijak bangsa Melayu.

 

DAP seolah-olah mempunyai dendam peribadi terhadap MARA yang menjaga kepentingan bangsa Melayu. Sebelum ini  Pusat Giat Mara Sabak Bernam ditutup atas arahan  yang sama manakala Pusat Giat Mara Kapar sedang menunggu hari pula. Pusat Giat Mara telah dibangunkan di atas tanah Kerajaan Negeri Selangor dan berstatus Lesen Menduduki Sementara (TOL) sebelum Pakatan Rakyat (PR) merampas Selangor pada pilihan raya umum 2008. Namun ianya tidak menjadi sebarang masalah kerana kerajaan Barisan Nasional sentiasa menjaga kepentingan bangsa Melayu yang termaktub dalam perjanjian kontrak social  pra kemerdekaan. Ini merupakan racun bagi DAP.

 

 

Oleh kerana itu, perkara pertama yang mereka lakukan apabila dapat merampas Selangor adalah  membekukan semua permohonan TOL untuk tanah yang diduduki. Geran yang dikeluarkan pula, sengaja diperam sehinggalah kepimpinan DAP  dapat mencari masa dan peluang yang tepat untuk menindas bangsa Melayu.

 

Semua status TOL ditarik balik maka  premis yang berada di atas tanah kerajaan negeri Selangor automatiknya berstatus haram.  Nampaknya DAP telah lebih beranimenunjukkan belang mereka.  GiatMara  menyediakan latihan Teknikal dan Vokasional yang berkualiti dan memenuhi kehendak Negara bagi mewujudkan tenaga kerja mahir dan bakal usahawan bumiputera yang berdaya saing.  DAP tidak akan membenarkan perkara ini berlaku selagi mereka berkuasa di Selangor.

 

 

Penubuhan GIATMARA bertujuan menyediakan latihan kemahiran teknikal dan vokasional kepada belia-belia di luar bandar dan di dalam bandar bagi membolehkan para belia mendapat kemahiran sebagai persediaan menjadi tenaga kerja mahir dan usahawan teknikal bagi memenuhi keperluan industri dan keperluan kegiatan ekonomi serta keusahawanan di daerah setempat dan dalam negara. Bajet menguruskan operasi GIATMARA dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia melalui peruntukan yang disalurkan menerusi MARA.

 

Pusat latihan kemahiran itu sebenarnya telah menduduki tanah kerajaan negeri selama 20 tahun dan institusi itu penting untuk golongan remaja yang tercicir dalam akademik. Oleh itukita akan berusaha menggunakan apa saja yang perlu untuk mempertahankan hak kita. Permohonan akan dibuat ke  atas tanah yang diduduki oleh pusat GiatMara ini.

 
Walaubagaimanapun Pejabat Tanah dan Daerah Gombak juga  dikatakan telah menghantar surat kepada pengurus Pusat GiatMara Selayang pada 2 Dis tahun lepas yang menyatakan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri memutuskan memberikan tempoh 12 bulan bermula 9 Disember 2013 hingga 10 Disember 2014 kepada pusat itu untuk berpindah tanpa sebarang ganti rugi dan pampasan. Tanah seluas 11,396 kaki persegi yang diduduki pusat itu sejak 20 tahun lepas tidak mendapat kebenaran daripada kerajaan negeri atau lebih tepat DAP.

 

 

Kerajaan harus bertindak lebih tegas terhadap DAP  yang bermaharajalela di Selangor. Kami rakyat Selangor benar-benar makan hati apabila pihak berkuasa bertindak terlalu lembut dan berhati-hati terhadap Paderi  yang menyebelahi DAP. Beliau dengan terang melanggar dan menghina mahkamah dalam isu penggunaan Kalimah Allah.

 

Sekiranya perkara ini dilakukan oleh orang Melayu maka pihak berkuasa akan segera bertindak dan menghukum. Namun apabila salah laku ini dilakukan oleh pihak DAP Kristian , mereka ini seolah-olah dilindungi oleh “tangan ghaib” dalam kerajaan pula. Dalam pada masa yang sama bangsa Melayu telah dipijak dan ditindas sesuka hati DAP. Kami mahukan kerajaan bertindak lebih telus dan adil. Kami yang mengundi Barisan Nasional, oleh itu pandanglah dan dengarlah pendapat kami. Jangan kerajaan lebih memberi “muka” kepada bangsa Cina yang tidak langsung mengundi Barisan Nasional.






51 Komen to Melayu Dipijak Lagi Dengan Isu Rampas Tanah GiatMara Dan Kalimah Allah

  1. gambus says:

    hahaha inilah contoh pendidikan percuma yang Pakatan ingin buat !!!

    • sungai_siput says:

      kasihan org melayu… kasihan anak2 melayu di tidak kan hak untuk belajar di bwh pemerintahan DAP kristian anti islam

    • saiful says:

      Najib bacul

      Najib dayus

      Najib pondan

      Najib lembik bapok tak tegas

      Gagal memerangi pemberontak nasrani

      Gagal membenteras pelampau cina dap komunis samarata

      Gagal menangkap subversif pas kopiah khawarij barua dap

      Gagal mendakwa pengkhianat anwar homosex kj marina mujahid murtad liberal

      Gagal menaikkan sosio ekonomi melayu cina gak yg kaya

      Gagal menutup sekolah cina the source of evil rasist

      SILA LETAK JAWATAN

      SILA LETAK JAWATAN WAHAI NAJIB PONDAN

  2. gambus says:

    fuhh hebat betul , kontraktor dan perniagaan cina pun datang turun untuk suruh tutup !!! PAS buat apa ?? pemimpin PAS hanya akan menjilat bontot cina-cina ni jee !

    “Namun tindakan angkuh dan sombong Exco Selangor Ean Yong Hian Wah dan wakil dari Dewan Perniagaan Cina Kuala Lumpur dan Selangor bersama-sama kontraktor yang telah datang ke Pusat Giat Mara itu bagi mengeluarkan arahan agar pusat itu ditutup serta-merta itu merupakan bukti betapa mereka telah lama menyimpan maksud untuk menindas dan memijak bangsa Melayu.”

    • alimedanbaru says:

      tunggulah akan muncul seorang pun cukup dari kalangan Melayu yg akan ‘memenggal kedurjanaan’ mereka..ketika itu baru mereka tersedar..
      apakah penghapusan perlambangan Melayu dan pengusiran milik Melayu mesti dibiarkan dan dipandang saja..
      yahudi cina mesti diajar….

  3. gambus says:

    Dulu pun ada kes puak Pakatan ni yang diketuai DAPigs ingin merampas tanah anak-anak yatim dengan penipuan !!!

    tapi berkat doa dan usaha , puak PAS dan DAPigs gagal merampas tanah hak milik anak yatim

    nadirakyatmalaysia.blogspot.com/2012/10/tanah-ybk-kezaliman-kerajaan-selangor.html

    Pakatan PAS dan DAPigs dah lamaa pun merampas harta anak yatim dan dijadikan keuntungan

    mykmu.net/?p=4783

  4. korokstabang says:

    pas semakin lama jadi semakin bodoh sanggup jadi lembu kepada dap

  5. Umnoover says:

    Ni nak balas dendam isu bible ni la.

    Jais boleh rampas bible, kerajaan negeri selangor pun boleh rampas balik tanah.

    “Siapa Jais?” kata mereka. Sama mcm “siapa dewan perniagaan Cina?” kata kita.

    Simbolik wakil dewan perniagaan Cina tu, ada maksud mendalam!

    Nak tunjuk kuasa Dap.

    Pas dan Pkr harus ditentang habis2an sebab jadi barua bodoh yang memalukan.

  6. Kayu says:

    Aku dah kata DAP adalah jelmaan komunis bentuk baru dan harus diperangi oleh Melayu dalam bentuk baru juga…kalau dulu mereka pernah kalah dalam hutan …lebih mudah merka dihapuskan di pekan …cuma Melayu saja yang bahalol yang mudah tertipu dengan opera Cina dengan topeng tujuh lapis…sampai Melayu merempat dan diusir kelaut baru nak sedar …elok mati lagi baik dari terus dihuina dinegara sendiri..!!

  7. Anak Jantan says:

    lahanat punya cinabeng…..dulu tak pernah berlaku kejadian mcm ni..merampas rampas ni…sekarang padn muka…kalau boleh aku nak kejadian tanah rampas ni kena pada puak2 yg menentang kerajaan (BN) baru diaorang tahu nasib….masa tu tak payah la nak minta tolong kerajaan pusat….minta kat si juboq gay tua tu….

  8. alimedanbaru says:

    Aku selalu mengikuti pergerakan Pas
    dan menunggu apa yg Allah turunkan
    untuk menunjukkan pembohongan Pas kepada umat.
    Sedap sungguh tajuk Muktamar lalu RAHMATAN LIL ALAMIN
    memang Pas burung kaka tua
    dia tak tahu apa dia pakai
    dia pun tak faham apa yg dia cakap
    apa kah Rahmat Untuk Sekelian Alam adalah rahmad untuk DAP?
    apakah rahmad sekelian alam itu menghancurkan pendidikan Melayu yg Nabi mengatakan ‘Tuntutlah Ilmu’, ayat Quran kata, IQRA.
    Memang Pas memberi rahmad kepada Dap dan memberi laknat kepada Melayu
    GIAT MARA ADALAH MELAMBANGKAN MELAYU
    DAN MELAYU ITU ISLAM
    SUNGGUH BERANI DAN TAK GENTAR PUN EXCO DAP DAN KONTRAKTOR MASUK KEKAWASAN GIAT MARA UNTUK SERAHKAN SURAT HALAU KELUAR.
    dan aku percaya Allah memerhatikan kemunafikan PAS
    PAS MENGGUNAKAN PERKATAAN ISLAM DAN MENGGUNAKAN NAMA ALLAH UNTUK MENIPU MANUSIA
    berdosalah kamu PAS
    DENGAN DOSA YG MAHA BESAR
    PAS dan PKR Melayu akan dicatatkan dalam sejarah sebagai manusia dayus, boneka, tidak ada keberanian untuk menentang dan pertahankan haq bangsa dan kesucian penganut Islam yg Melayu.
    Mereka dgn hina telah mengkianati Melayu dan menipu ALLAH.
    MB boneka dan DAP dan sumbat perut mereka dgn $$$$$$$$$$
    DAN ITULAH MATLAMAT POLITIK MEREKA!

  9. Moohyideeeeen says:

    Propa ameno lagi……..

    Korang tak nak cerita ka bagaimana bagi building kat tempat strategik kepada kroni UMNO (Taiping Consolidated) kat Lo110, akhirnya business melingkup dan dia jual kat YTL (Yeoh bin Tiong Lay)??? Itu lah antara tanah org melayu kat Bukit Bintang.

    • korokstabang says:

      propa UMNO ? apa yang berlaku kepada giat MARA yang jelas di didirikan untuk melayu islam bila melihat pada komen hang aku tak fikir hang seorang melayu beragama islam

    • WTF says:

      La…hang sendiri kata krooni UMNO jual kat YTL.

      Dah nama JUAL, takper lah!!!Dapat jugak DUIT dari YTL!!!

      Yang cerita Pusat Giat MARA ni KES RAMPASAN TANAH, lain cerita Mooh!!!

    • sungai_siput says:

      moooh dah tak terjawab….. hanya boleh tulis propa UMNO

      serupa dgn yahudi bila tak boleh jawab tuduhan menidas org islam…. propa org islam yahudi jawab

      PR dgn yahudi tak boleh di pisah kan

  10. Moohyideeeeen says:

    According to Hermen, during Dr Mahathir’s time, there was an understanding that Christians would be able use Malay Bibles in the church compounds.

    • WTF says:

      Even if the above is true, Hermen did not say that during Mahathir time, where does the Christians allowed to use the Bible written in Malay language.

      In fact, Hermen did not even say that during Mahathir time, the word Allah can be used to describe god in Bible!!!

      But, what really happens is that the UNHOLY coalition known as FUCKUTAN do agree that the word Allah can be used to describe god in Bible.

      Tak caya ka???

    • sungai_siput says:

      is it true moooh….???
      i hv all the proves that you r such a big liar about hermen statement

      if i paste a link here , you will run away before you start to look at it

      shame on yr parent moooh for having a son/daughter like you

    • Hamba Ar Rahman says:

      Hang ni nak bagi tahu apa ni Moo??…hang ni dah macam tak ketahuan punca…hang tahu and sedar puak hang dah sesat…tapi hang macam berpusing2 cari jalan untuk twist and turn…lastly hang nampak bodoh…

    • rusaminum says:

      Dah lah mooohh, jgn spin lah. isu skrg anak2 melayu dah makin xde tempat di selangor. P.Pinang habih dah, nak gadai lagi maruah melayu. Selangor sekarang dah macam Paksi Kejahatan pulak. Orang selangor ape cite? xkan nak diamkan jea.Lu orang dh minum holy water ke ape?

    • gambus says:

      kau ni moo lembu copy paste membuta tuli jee , dasar macai Pakatan yang kaki penipu dan kaki fitnah !

    • system baru says:

      e dengan a tak tahu beza akan jangan malu moooo elah dengan allah tak tahu nak bezakan itu ajar sjkc,, di zaman british cuba sesat orang dengan dengan tukar nama tuhan tapi tak berjaya jangan malu mooo

    • system baru says:

      haaa bodoh mooo salahkan mahathir, itu dah lama serawak gunakan bibles dari versi indon dari sebelum tubuh malaysia ini dari versi indon dari 1820 untuk mudtad orang islam tapi tak berjaya bawa belanda jangan malu moooo

  11. CinaBabi says:

    Cina=babi nyer pungkoq penuh taik palat likat pekat utk melayu pas&pkr jilat.

  12. Anak_Nogori says:

    Sejak PAS dah jadi khadam DAP ni…mereka dah jadi manusia paling dayus..pada hal masa sebelum perintah Selangor dulu..mereka lah pejuang tanah setinggan spt mana berlaku di Kg Beremban..mereka jadi juara kununnya kerajaan dibawah UMNO begitu zalim ingin merobohkan surau.

    lani apa jadi pada PAS?..pejuang kununnn..

  13. sungai_siput says:

    A_N

    dah lamo dah.. semonjak pemimpin PAS ikut belakang berketuakan pempuan kapir anti islam buat demo ( ambiga lawyer lina joy yg murtad tu?

    dah la kapir ambiga tu, pempuan lagi, itu yg pemimpin PAS angkat jadi ketua depa

    kalau lelaki kapir LIM GUAN ENG lagi lah, terus PAS angkat setaraf dgn UMAR ABDUL AZIZ

    takdo apo nak heran dgn PAS ni.. bagi pengikut depa sapa pakai serban dgn jubah dah kira alim dah

    depa lupa abu lahab dgn abu jahal pun pakai jubah dgn serban.. adakah depa alim??

  14. zasmj says:

    Lepas ni anak2 orang PAS & PKR yang belajar kat GIAT MARA boleh sambung belajar kat gereja lah pulak.

  15. baba says:

    kita tunggu dan dengar apa khalid ibrahim nak kencing lepas jumpa exco dia.

  16. Anak Lenggong says:

    Sedar lah wahai Melayu tak kira apa juga haluan parti..dalam nak mencari kuasa dan duit jangan abaikan anak bangsa, agama serta apa yang kita nak tinggalkan kepada anak, cucu dan keurunan kita dikemudian hari..

    Ingat lagi tak kes nak bina UITM di kawasan hulu Selangor..apa dah jadi kerajaan boneka Selangor sanggup menghalau bangsanya sendiri disebabkan maukan duit cukai tetapi pabila kerajaan negeri Melaka sudi melangsaikan hutang nya tak mau terima dan pembinaan UITM dilakukan diMelaka dengan Tanah anugerah daripada kerajaan negeri.

    2. Ingat tak lagi Asrama aminudin baki yang diperuntukan kepada anak melayu Selangor yang tak berkemampuan sebagai tempat tinggal nak ditutup (dah tutup ke belum aku tak pasti).

    3. Pusat Giat Mara adalah untuk anak-anak melayu menimba ilmu untuk masa depan mereka pula dikacaunya..memang betul ini adalah Tanah kerajaan negeri tetapi Tanah ni diberikan oleh kerajaan terdahulu kepada MARA demi untuk anak bangsa..tapi dimana melayu yang kata mengamalkan negeri berkabajikan ni..adakah ini cara kebajikannya.

    Wahai kaum melayu..tolonggg laa..cina makin galak menghina melayu dari apa juga segi disebab melayu sendiri tamakkan kuasa dan duit sehingga sanggup menggadaikan agama dan bangsa sendiri..sikapir makin tunjukkan taring permusuhan dan benci terhadap kaum melayu dengan berbagai cara disebabkan mereka tau ada melayu yang terlalu bangang dan bodoh menyokong tindakan merekaaa..

  17. badrole amin says:

    MB Selangor masih belum keluar kenyataan tentang tanah GiATMARA kena rampas lagi

  18. kulaan says:

    Aku lebih rela makan kangkung daripada beri undi Pakatan yang tunduk kepada DAP. Pas memang hampas walaupun banyak kerusi di Selangor. Bayangkan kalau depa dapat kerajaan pusat…?

  19. Nusantara Jones says:

    Maaf admin,

    GiatMara tidak semata-mata utk anak2 Melayu yg tercicir dlm pelajaran. Yg dtg ke sini adalah utk menimba kemahiran teknikal seperti jahitan, solekan, fotografi, mekanikal, automotif dsbg.

    Buka kedai jahit lebih kaya dr kerja bank duduk dalam air-cond sambil jadi kuli tauke cinabeng yg akan bertambah kaya.

    GiatMara skrg berfungsi sebagai pusat latihan kemahiran anak-anak Melayu berjaya dalam bidang keusahawanan. Jgn pandang rendah kepada GiatMara kerana aku pun dulu dapat sijil bertaraf profesional dlm fotografi dr GiatMara.

    Cuma satu aku nampak kelemahan GiatMara iaitu peruntukannya yg kecil dan program keusahawanan yg belum mantap. Kalau aku jadi PM, peruntukan utk GiatMara akan aku gandakan 3 kali.

    Bina bangunan atas tanah dgn kelengkapan peralatan, kelas, dewan, surau, asrama dll. utk 100-150 orang pelatih setiap sesi. Elaun sebulan up bagi RM400. Setiap daerah yg majoriti Melayu ada 4-5 GiatMara.

    Aku nampak GiatMara satu medium paling berkesan nak ajar anak-anak Melayu melawan ekonomi cinabeng babi pendatang haram kat tanah Melayu ni.

  20. jombo says:

    Macai pakatan mana fikir tentang nasib melayu… siang malam memikir macamana nak jatuhkan BN biar pun melayu akan dibalun.. maka siang malam memfitnah bangsanya sendiri..

  21. jombo says:

    Jom komen dalam Yahoo… lubok pembiakan macai PKR. Biar depa tau ramai lagi rakyat Malaysia yang masih waras.

    • Hamba Ar Rahman says:

      kau try laa…aku dah byk kali try…kalau bau macam sokong kerajaan….depa tak siarkan pun….kalau keluar pun kejap jer…

      • jombo says:

        Bro memang betul la… aku dah x boleh komen dalam yahoo.. dasar agen yahudi lahanat cilake.. memang sah pkr ni agen yahudi

        • WTF says:

          Tu pasal aku sudah tidak lagi komen kat sana

          Puak4444 FUCKUTAN mana percaya HAK KEBEBASAN BERSUARA dan cukup TAKUT KEPADA KEBENARAN!!!

  22. fitri says:

    assalammualaikum.. satu soalan admin, kenapa semasa Selangor diperintah oleh kerajaan pusat dulu(umno), tanah-tanah yg berstatus TOL ini tak ditukarkan kepada tanah yg berstatus kekal? saya musykil sedikit..

  23. TUBIR says:

    Orang melayu dah ramai sedar yang Najib terlalu lemah untuk memimpin negara dengan berteraskan Melayu……..Akulihat najib telah terperangkap didalam dunia cina ….dan najib tidak akan mampu untuk kembali kejalan asal Melayu…..
    Orang Melayu akan makan hati oleh tindakan Najib ….dan akhirnya Melayu akan menjauhi UMNO….adakah ini yang orang Melayu mahukan? Jalan yang terbaik adalah Najib kena berubah……ataupun Najib mesti melepaskan jawatan atau berundur …..Masa sudah semakin suntuk dan maruah orang melayu dan Islam semakin dipersendakan oleh orang Cina tidak kiralah samada dari DAP mahupun MCA sendiri .
    Pemimpin UMNO kena membuat keputusan ……Sebelum Najib dimalukan dengan lebih teruk lagi .

Leave a Reply

Threesome