Menu Utama

Malunya ‘Bakal PM’ Dihalau Bila Sampai Jepun!!

APALAH perasaan Anwar bila dihalau macam anjing kurap dari memasuki Jepun?  Gebang hebat, pemimpin terhebat sana sini, DUNIA iktiraf dan sebagainya, rupanya nak masuk Jepun pun tak lepas juga.  Kalau Bukina Faso atau negara mundur yang lain bolehlah faham, ini negara maju macam Jepun.

Memalukan.

Walaupun Anwar dari satu segi memang anjing kurap yang patut disepak, tapi bila Jepun mendahului dengan layan dia macam itu, rasa nak peluk saja pegawai Imigresen terbabit.

Sememangnya bagi sebuah negara berdaulat seperti Jepun, hak untuk masuk ke dalam negara itu adalah milik mereka sepenuhnya.  Soal dah dikeluarkan visa atau tidak bukan isu kerana jelas disebutkan pada visa itu, keputusan akhir boleh masuk atau tidak, adalah terletak pada Imigresen Jepun.

Peraturan ini bukan baru sudah lama, hampir semua orang tahu.  Malah penulis pernah kenal budak despatch yang memang kerjanya antara lain menguruskan visa di kedutaan, dia pun tahu, takkan Anwar begitu bodoh tak tahu?

Atau mungkin Anwar ada masalah lain sehingga dilarang masuk oleh kerajaan Jepun?

Setakat yang penulis tahulahkan, ada beberapa sebab saja kenapa seseorang dilarang dari memasuki sesebuah negara.  Antaranya duit dalam poket tak cukup, gagal menjelaskan tujuan sebenar datang (takut jadi pelacur atau bekerja secara haram) ataupun ada memberi ancaman keselamatan kepada negara tersebut.

Anwar masuk dalam kategori mana satu, penulis tidak pasti, tapi tak pernah dalam sejarah hidup penulis mendengar ada orang yang dilarang dari memasuki sesebuah negara kerana sabitan jenayah dalam negara sendiri (seperti alasan Anwar).

Begitu juga penulis tidak rasa orientasi seksual menjadi sebab kenapa Anwar dilarang masuk ke Jepun.  Negara itu seperti yang kita tahu, liberal hampir dalam semua segi kehidupan dan kebebasan manusia, setakat jadi homoseksual atau biseksual ini, biasa.

Tapi apa pun sebabnya, penulis tidak nampak kenapa kerajaan perlu masuk campur atau dipersalahkan – seperti yang cuba dilakukan Anwar sekarang.

Jepun ada hak imigresen yang sama macam negara kita juga dan mereka tidak perlu beri apa-apa alasan pun kalau mereka rasa Anwar tidak layak masuk negara tersebut!!

Percayalah, kes ini tidak akan menjejaskan hubungan antara dua negara pun.  Anwar bukan sesiapa, hanya bekas banduan (kesalahan salah guna kuasa) yang sedang mengintai peluang untuk menjadi Perdana Menteri, pendek kata, he is nobody lah.

Wisma Putra dan sebagainya tidak harus terlibat.  Penulis pun tahu negara kita sendiri larang ramai orang masuk ke negara ini hampir setiap hari, nanti dek sebab Anwar kita soal Jepun, Jepun (atau negara lain) pun boleh soal kita balik.






21 Komen to Malunya ‘Bakal PM’ Dihalau Bila Sampai Jepun!!

  1. tony gunawan says:

    jahatnya umno!
    pengecut!

    • system baru says:

      pergi saman jepun tong taik dap ya

    • WTF says:

      Apa lagi, DAPig2 pergi DEMO la depan kerajaan Jepun!!!

      BODOHNYA DAPigs, BAGHAL tak habis4444 lulusan SRJKC!!!

      CINA PENGECUT, TAKUT KENA SULA SEPERTI MASA PERANG DUNIA II

      KAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA44444444444444444

  2. system baru says:

    jepun yg terkenal banyak menghasil video porn pun halau anwar betapa hina anwar ini

  3. raplahjingaa says:

    Ys..ya..UMNO dah beli kerajaan Jepun !!

    hehehehe…

    • system baru says:

      salah bro itu anwar popular dikalangan pornstar jepun tak dapat masuk jepun
      http://amenoworld.blogspot.com/2012/02/anwar-ibrahim-masuk-majalah-porno-jepun.html

    • WTF says:

      Hehehe….mungkin lawatan ini ada kena mengena dgn kes wang pampasan Jepun berjumlah MYR 209 Billion ketika Perang Dunia Kedua!!!

      Takpun, Nuar Berahi nak mintak duit royalty kepada syarikat Jepun yg mengedar cerita2 PORNO Nuar BErahi (BAKAL PI EM) dgn China Doll!!!

      Hehehehehe

    • bangKano says:

      Patut la barua barua Paria haprak Dongga PhD dari Paria Rakyat dok sakan kata Malaysia dah bengkrap,pasai suka bazir wang tak tentu hala termasuk membayaq untuk beli kerajaan Jepun…..agak agak berapa bilion ringgit PM kita bayaq kat PM Jepun tu hah…?

      Satu soklan cepu mas tuuuuu….!!!

  4. korokstabang says:

    si anak kena halau dari sabah kepoh mau saman kajaan sabah si bapak kena halau dari jepun tanak saman kajaan jepun kaa

    melepas si bapak mau cari jepundoll hahaha

  5. reds says:

    wow….bang non dah naik satu level lagi….jepon pon reject…

  6. Znur says:

    “Penulis pun tahu negara kita sendiri larang ramai orang masuk ke negara ini hampir setiap hari” <- tak faham, aper yg lu merepek ni? Mahathir pun suruh kita pandang ke sana..

    "Anwar bukan sesiapa" <- so? apesal lu gembira sangat? sampai nk peluk imgresen bagai? Biar je la dia masuk.. kan? 😉

    • WTF says:

      Yang meroyan Nuar Berahi bro!!!

      http://www.keadilandaily.com/sekat-anwar-ke-jepun-keadilan-desak-penjelasan-wisma-putra/

      Siap desak dalam Keadilan Daily supaya Wisma Putra perlu beri penjelasan!!!

      Hang pergi DEMO la depan Kedutaan Jepun mintak penjelasan!!!

      MUEH44444

      • Znur says:

        MUEH4444,

        Lu x jawab soalan wa..relevan dngan entri di atas..

        ape yang dilapor Suara KEadilan, biar..dan itu media mereka..

        • WTF says:

          Mueh4444

          Napa Znur, cerita Keadilan Daily pun hang nak sanggah ka!!!

          Persoalan hang!!! Hang mahu DIVERT ISSUE, takder modal nak tulis bagi pandangan dangkal TROLL!!!

          Hang pergi DEMO la kat depan Kedutaan Jepun mintak penjelasan!!!

          http://3.bp.blogspot.com/-Isk505hl3hA/Ut4Jsc0uXNI/AAAAAAAAc4Q/sbsQfjXcE1c/s1600/boikot.jpg

  7. raplahjingaa says:

    Siapa kita nak arahkan Jepun benarkan anwar masuk, bila depa tak benarkan, tu Negara depa.

Leave a Reply

Threesome