Menu Utama

Maaflah PAS Selangor, Tiada Seorang Pun Pemimpin Anda Layak Jadi MB Selangor

Semenjak dari tahun 1982, Anwar Ibrahim tidak pernah cenderung untuk menjadi pemimpin negeri. Bermula dari dalam ABIM dan pergerakan pelajar universiti tahun 1974 lagi, Anwar Ibrahim sudah mempotretkan dirinya sebagai pembesar di peringkat Persekutuan. Usaha bersungguh-sungguh dari tahun 1997 sehingga 2013 ialah untuk dia menjadi Perdana Menteri.

Namun takdir Allah Taala tidak dapat diatasi oleh sesiapa pun. Menjelang 2018, usia Anwar Ibrahim sudah menghampiri angka 70, sekaligus tidak lagi sesuai untuknya bergelar Perdana Menteri Malaysia. Justeru, dia perlu mencari tapak yang lebih kukuh, lebih mempesonakan dan namanya akan terus disebut-sebut selain dia boleh berlagak seperti seorang maharaja sekalipun di dalam sebuah negeri di Persekutuan Tanah Melayu yang mengandungi 9 buah negeri-negeri Melayu.

Kemelut pertembungan antara Azmin Ali dengan Khalid Ali sengaja diciptanya bagi membolehkan dia mendapat laluan di Selangor. Walaupun dia bukanlah anak negeri Selangor, bahkan Parlimen yang dikuasainya juga bukannya di Selangor, namun itu tidak menghalang Anwar Ibrahim daripada meneruskan cita-cita besarnya.

Penguasaan majoriti lebih dua pertiga memudahkan Pakatan Rakyat untuk mengubah atau meminda Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor yang mana ada klausa-klausanya mungkin menghalang orang luar daripada menjadi Menteri Besar Selangor. Anwar melihat kewujudan DYMM Sultan Selangor pula sekadar sebuah patung yang tidak mempunyai sebarang kuasa dan tidak akan dapat berbuat apa-apa setelah rang pindaan tersebut dibentangkan kepada baginda. Sebaliknya baginda hanya perlu menurunkan tandatangan dan merelakan pindaan yang membolehkan Anwar menjadi Menteri Besar Selangor, sekaligus memecahkan rekod bagaimana seorang cucu seorang lelaki India totok yang masuk Islam semata-mata untuk mengahwini neneknya, berjaya menjawat jawatan tersebut sebagai Menteri Besar Selangor ke-11 dalam sejarah Selangor moden.

Dalam hierarki kepimpinan sepatutnya PAS yang menduduki carta teratas memandangkan PAS dipenuhi ADUN-ADUN Melayu beragama Islam dan menguasai 15 kerusi DUN. Sepatutnya PKR yang hanya menguasai 14 kerusi DUN dengan segelintir kecil sahaja ADUN Melayu, perlu mendapatkan pandangan dan persetujuan daripada PAS bagi sebarang tindakan, namun PKR memilih untuk tidak berbuat demikian. Sebaliknya keegoan dan perasan mereka lebih hebat, lebih kuat dan lebih dikehendaki berbanding PAS, membuatkan mereka mengambil tindakan secara bersendirian tanpa berbincang atau berunding terlebih dahulu dengan PAS Selangor.

Dewan Pemuda PAS Pusat sudah tidak dapat menahan sabar dengan kerenah dan gelagat sombong Anwar Ibrahim dan PKR. Kata-kata kesat sudah pun menggantikan kata-kata sempurna yang halus sindiran dan kiasannya. Malah bekas Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasruddin Tantawi ketika memberikan reaksinya, berterus-terang bahawa kerja yang dilakukan oleh PKR di Selangor adalah kerja gila yang menyusahkan rakyat dan tenaga kerja parti semata-mata untuk memberikan laluan kepada seseorang dari parti tersebut untuk menjadi Menteri Besar.

Apa pula yang akan direaksikan oleh PAS Selangor? Walaupun sebahagiannya seperti Khalid Samad akan memilih untuk berpihak kepada Anwar Ibrahim kerana kepentingan kocek dan temboloknya, rata-rata sudah tidak tahan dengan gelagat itu. Sana sini akar umbi PAS sudah berbunyi. Bahkan sudah ada beberapa PAS Kawasan yang bermesyuarat dan mencapai kata sepakat, enggan peduli dengan Pilihanraya Kecil DUN Kajang kerana tidak mahu melayan kegilaan melampau Anwar Ibrahim dan PKR.

Agak aneh, daripada 15 orang ADUN PAS Selangor, takkanlah tidak ada seorang pun yang layak untuk menjadi Menteri Besar Selangor. Pertelingkahan dan kemelut kepimpinan di Selangor berpunca daripada PKR. Sepatutnya inilah masanya PAS mengambilalih tugas dan jawatan tersebut memandangkan antara ketiga-tiga parti, PAS yang paling dominan dan PAS yang paling layak serta paling stabil dan tak banyak kerenah.

Apa perlu seorang ADUN PKR melepaskan jawatan dan kemudian cepat-cepat berhijrah ke negara asing semata-mata untuk memberi laluan kepada Anwar Ibrahim bertanding dan kemudian menjawat jawatan Menteri Besar?

Kesian PAS… bertungkus lumus mengerjakan UMNO seteruk-teruknya, tetapi akhirnya mereka tetap juga bertaraf PARIAH. Maka benarlah seperti yang dikatakan oleh Almarhum Datuk Harun Taib, PAS perlu keluar daripada Tahaluf Siyasi dengan PKR dan DAP yang ternyata telah merugikan PAS, bukan sahaja untuk jangka pendek tetapi juga dalam jangka panjang.






80 Komen to Maaflah PAS Selangor, Tiada Seorang Pun Pemimpin Anda Layak Jadi MB Selangor

  1. WTF says:

    Kejam betul la tulisan saudara Hero Tua ni,

    Terasa MENUSUK KALBU bila Bujuk dan Mek Esah (dan juga Mooh yang mengaku sokong PAS) bila baca article ini!!!

    Hehehehe

    • rusaminum says:

      Sahih Bro, sungguh sadis wak Hero Tua ni…

      Tapi lagi sadis dan kejam PAS perlakukan RAKYAT SELANGOR hingga kan di jualnya jawatan MB pada makhluk asing. Dah la agama islam di perlekeh di Selangor, di bawa masuk pulak makhluk penyebabnya…

      • WTF says:

        Nampaknya PAS ada fightback bro

        Aku cadangkan PAS letak calon tanding lawan PGayR dalam PRK N25 DUN Kajang:

        “PAS ini apa ? Parti Tupper Ware? Tak bincang sepatah? Tak runding sikit pun? Politik apa ini? Cara dan skil mana digunakan,” soalnya

        http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2014/01/28/prk-kajang-pas-naik-angin-mahu-boikot/

        P/S: BERNAFSU jugak puak2 PAS ni!!!

        • rusaminum says:

          Thanks for info…
          Tapi kan pelik la… bab ni nak fight la pulak, tapi pasal kalimah Allah dulu, senyap jea. Hebat puak parti panadol.

        • badrole amin says:

          apa pun ‘golongan anwarinas dalam PAS’ Selangor lebih berkuasa suara mereka…khalid gereja, mujahid rawa, dr rani dan yang lain pasti sokong dan setuju musibat(anwar) itu menjadi calon bertanding kerusi DUN Kajang dan menjadi calon MB Selangor yang baru

          bagaimana pendapat presiden PAS dan mursyidul am PAS? sama-sama kita tunggu dan lihat!

          kepada penyokong dan ahli PAS di Selangor yang bermaruah dan tidak rosak akidah kerana tidak berkiblatkan musibat(anwar) itu, anda digalakkan berjihad ‘melakukan sabotaj’ sebaik saja kempen pilihan raya kecil DUN Kajang bermula nanti

        • Pejuang IMR says:

          Nafsu kuat tapi tenaga elek pucik.

    • alimedanbaru says:

      aku kata dah
      memang Pas kena
      ‘KUTUKAN DEWATA’
      PKR berpenyakit
      SOMBONG MELAMPAU
      tak pandang kiri kanan
      dan Dap sedang terkulat terkebil-kebil
      ia ya kah, ya kah
      dia tak ada bincang sama gua lah

    • Mek esah says:

      Kalu pas meragam…naya kat hero tua ni …..kan kan…hehe

      • WTF says:

        Apa lagi, ambil peluang keemasan ini!!!

        Letak calon PAS tanding lawan PGayR dalam PRK N25 DUN Kajang!!!

      • anakbochek says:

        PAS ni macam baby la Mek. Bila meragam hulurkan tetek kat mulut maka senyap sunyilah memasing. Kali ni tetek sapa yang jadi mangsa nyonyot PAS??

      • songkok says:

        PAS boleh menyalak macam anjing kurap. DAPigs boleh menyondol macam babi hutan. PGayR tetap meliwat mereka.

  2. raplahjingaa says:

    Bujuk dan mek…depa sedar, PAS hanyalah budak suruhan…untuk buat ramai bila pembangkang buat demostrasi. Tu saja.

    • Mek esah says:

      Budak suruhan kata hang….pas dan berpuluh tahun berpengalaman dalam hal2 gini….celah gigi je….pas paling senior dalam PR…itu hakikat…hang nak laga2 kan pas dan pr….pas tak kisah….hehe

      • WTF says:

        Apa lagi, ambil peluang keemasan ini!!!

        Letak calon PAS tanding lawan PGayR dalam PRK N25 DUN Kajang!!!

      • raplahjingaa says:

        Ya..ya…dah berpuluh tahun berpengalaman jadi pembangkang !

        • Mek esah says:

          Yes ….. dah berpuluh2 tahun umno jadi pembangkang kat kelantan…kalau tak dak aral berpuluh jugak le kat selangor nanti…..jangan meroyan udah…..

      • sireh ke gagang says:

        dah 14 jugak PAS jadi pariah kpd pkr & dap . (amik kira detik lahirnya BA pd 99) dulu . ko dah wujud tak mase tu mek ? dah sarung baju pencacai sejati pas tak ? 😀

      • armok says:

        Mek esah says : …pas paling senior dalam PR….itu hakikat…Tapi sebenarnya PAS itulah yg podohnya bertingkat-tingkat. itu pun hakikat gak Mek …

      • orang machang says:

        Budak suruhan buat basuh pungkog lagi mek wei. Pengalaman konon. Kat penang jadi hamba, kat selangor banyak kerusi tapi penakut nak tuntut hak. Senyap sunyi ikut saja orang sepak terajang. Bodoh bangang.

        • Mek esah says:

          Tak de senyap,punya….strategi tu penting…jgn gelojoh tak tentu pasal…dap dan pkr tak boleh buat hamba pada pas…..depa cukup sedar…..cuma umno je agak jealous !!!!!

  3. WTF says:

    Aku cadangkan PAS letak calon tanding lawan PGayR dalam PRK N25 DUN Kajang:

    “PAS ini apa ? Parti Tupper Ware? Tak bincang sepatah? Tak runding sikit pun? Politik apa ini? Cara dan skil mana digunakan,” soalnya

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2014/01/28/prk-kajang-pas-naik-angin-mahu-boikot/

    • WTF says:

      Ahli2 PAS, jangan dengar cakap SAM KETOT

      http://www.sinarharian.com.my/isu-azmin-khalid-rakan-pr-diminta-bertenang-1.244849

      Ambil peluang keemasan ini…letak calon PAS tanding lawan PGayR dalam PRK N25 DUN Kajang!!!

      See the light wahai ahli2 PAS, jawatan MB Selangor can be YOURS!!!

      • Pejuang IMR says:

        Kalau PAS bertanding, Insya’Allah boleh menang. Kita semua sokong PAS untuk jadikannya kerusinya 16 dan terus jadi MB menerajui Selangor. Apa macam PAS ada berani? Tak kan tak ada telor kut.

        • WTF says:

          Kepada Bujuk, Mooh dan Mek Esah

          Ambil peluang keemasan ini…letak calon PAS tanding lawan PGayR dalam PRK N25 DUN Kajang!!!

          • Mek esah says:

            Tak menyala punya…..

          • WTF says:

            Hang cerita apa Mek!!!

            Menyala tak menyala ni!!!

            Nampak sangat PAS adalah BUDAK SURUHAN!!!

            Kata PAS dan berpuluh tahun berpengalaman, tapi IQ dan EQ setakat budak2 sekolah PASTI

            PAS paling senior dalam FUCKUTAN, lebih kepada YANG PALING NYANYUK la dalam FUCKUTAN!!!

            Kami nak laga2 kan PAS dan FUCKUTAN, Nastruddin Tantawi tu org UMNo ker???

            MUEH4444

          • Mek esah says:

            Tidak semudah itu pas diperdaya / dilagakan oleh umno….lain kali lle…

          • WTF says:

            PAS selama ni dah diperdaya pun!!!

            Terutama dalam menyokong penggunaan kalimah Allah sbg kata ganti nama tuhan dalam Bible!!!

            Dan tak lama lagi, akan ramailah org2 PAS digunakan untuk berarak ke sana sini semata2 nak puaskan nafsu Nuar Berahi nak jadi MB Selangor!!

            Nak tunggu hang bijak, memang susah Mek…budak sekolah PASTI katakan!!!

            MUEH4444

          • bujuk says:

            UMNO letak calon dulu la…

  4. baba says:

    kesian pas….tak ada calon yg layak jadi mb rupanya….come on pas, skrg adalah masa utk tunjuk kekuatan pas atau pas nak jadi barua selamanya dlm pakatan?

    • Mek esah says:

      Ada…terlebih layak pun ada….tp pas tak tamak mcm bn…wait n see….

      • WTF says:

        Wait and see sampai bila Mek???

        Sampai sambut Krismas 2014 ker Mek???

        • Mek esah says:

          Hang ni pun satu…gelojoh semacam…..org pas lebih cerdik dari org umno…org umno mengaji satu hala…org pas ” mengaji” banyak hala…hehe

          • WTF says:

            “Mengaji” banyak hala!!!

            Padanlah PAS luluskan Fasal 16 Enakmen Jenayah Syariah Kelantan II 1993, sebab mengaji banyak hala tanpa rujuk pada Al-Quran dan Hadis Sahih!!!

            Padanlah PAS setuju kalimah Allah digunakan sbg kata ganti nama tuhan dalam Bible, sebab mengaji banyak hala tanpa rujuk pada Al-Quran dan Hadis Sahih!!!

            Uish…AJARAN SESAT PAS NI!!!

            KELAKNATE KE ATAS MU DUNIA AKHIRAT WAHAI AHLI4444 PAS!!!

            TAKE BEER DAN DRINK BANYAK HOLY WATER, OKAY MEK!!!

      • Hamba Ar Rahman says:

        Yeker PAS tak tamak macam BN??…ataupun PAS takder ‘eggs’ (quote dari Mek)….hahahaa

      • orang machang says:

        Mek ni cakap merapudana. Maklumla, tengok la sapa tok guru dia, n.ajis la katakan.

  5. anakbochek says:

    Ahli PAS kalau masih tak sedar diri tak tahulah. Imagine a party with 15 seats tapi tak dapat berbuat apa2. Hanya mampu melihat sandiwara yang dimainkan oleh Pee Gay Rrrr ni. Mana perginya maruah orang2 PAS bila diperlakukan sebagai cacai sahaja. Aku bukan marahkan Pee Gay Rrrr tapi aku kesiankan orang PAS.

  6. Castro says:

    Hehehe….ksian paspispus….kheh kheh kheh

  7. meMangTERok says:

    Pada anak muda yang sering mendengar ungkapan saperti ‘monyet mendapat bunga’, tetapi tidak pernah ambil kisah untuk mentafsir maknanya… maka diberitahu disini bahawa anda sedang menyaksikan apa yang monyet tengah buat dengan sejambak bunga yang diberi orang kepadanya.

    Monyet tidak pandai berhias dan tidak tahu menghargai wangian bunga. Pasti bunga yang diberi padanya tidak memberi apa2 makna kecuali pisang yang dia tahu untuk dimakan. Apa jadi pada bunga? pasti bunga itu habis dikeronyok dan dimusnahkan tanpa rasa rugi , jauh sekali untuk menghargai budi baik sipemberi.

    Untuk rakan kita rakyat selnagor, teruskan dengan keghairahan anda kerana tidak ada siapa yang boleh menghalang bagi terus memberi bunga kepada yang bukan hak.

  8. Pak Tho says:

    Bukan Pas x brnafsu ngan jawatan MB tu, tapi pkr dh bagi nasi kangkang kat pemimpin pas selangor maka jadi P-ak A-ngguk S-aje la.

    • bangKano says:

      Memang betoi PAS dah kena kasi nasi kangkang….sebab tu batang peliaq depa dah layu & lembik macam kangkung…kah…kah…kah…nak tegelok ni…!!!

  9. Moohyideeeeen says:

    Pemimpin MCA ada ka???? Itu komponen BN tu…

    • WTF says:

      Apa kata Mooh sendiri jadi calon PGayR dalam PRK N25 DUN Kajang

      Lagipun, dengan status sbg “bakal menantu” Nuar Berahi, rasanya future “father in law” Mooh tak kisah kot!!!

      Mueh4444

      P/S: Jangan lupa jemput kami semua bila sanding nanti ya Mooh!!!

  10. raja kongkiak says:

    Kalau puak-puak LiPas bercakap pasal kerusi MB ,erkkk tuh saja jerrr lepas geram,sebab memang dah tau..”pokcik takdo harapan” untuk kerusi tuhhh….Tobat parci cap LiPas akan apat kerusi syioq tuhh..tok sah dok mimpi@mamai….

  11. DataCode says:

    DOK pakat berbut jawatan MB pulak dah,,,nampaknya akan ada demo kerusi lepas ini..

  12. decepticon jr. says:

    kalau kami menang,sebelum ayam bekokok, kami tutup kilang calrsberg.berapa ribu kali la ayam dah bekokok kilang tak tutup pun.pernah dengar ceramah pas.tu ustat ada cakap ,usahkan keje,just lalu kat area tu pun dah dapat dosa.skang amcam?.dieorang spin plak, kene hormati hak org cine nak minum arak.kan tu sama je mcm kerajaan wat dulu.klu bn ,benda tu jatuh haram,kene time die, bole jd halal la plak.mcm haramjadahh betoolll.pas x kan dapat pegang selangor kerana cine/ dap sendiri ngeri melihat cara pas mentadbir kedah dan kelantan.xde pe pun yg bole dibanggakan.mcm kera dapat bunga

    • acid says:

      Ya memang betul sdr deception, org kampong ambe ramai yg tertipu dengan janji2 manis tapi kosong yg dimainkan oleh puak jahanam nih. Memang ambe berdoa selalu agar di timpakan lah balasan pada orang2 yg jahanam nih…

  13. momoktwo says:

    Anwar ibrahim gila babi menyondol nyondol. Jika hari ini pkr bole sesuka hati membodohkan rakyat letak jawatan sebagai adun so sape yg dungu terus lah sokong kaki sondol tu. Hidup pas pis pus

  14. acid says:

    Ambe pong melihat dari sudut yg same, bagi ambe semua drama sinetron yg dilakunkan oleh puak ni tak lain tak bukan selain untuk memperlihatkan tentang betapa benarnya tanggapan umum selama ini yg mengatakan bahawa kewujudan Pas dalam paakatan rakyat hanya bagi meraih sokongan melayu dalam agenda menindakkan sokongan rakyat melayu Islam pada UMNO. Akhirnya, agenda pakatan yg dianggap begiyu syumul oleh penganutnya, memakan diri sendiri. Maka terlihatlah sekarang tentang betapa hinanya Pas dimata watak-watak utama di dalam PR, Penghinaan pada Pas boleh dibuat sewenang-wenang nya tanpa sedikit kelumat rasa bersalah ! Hinanya Pas…

  15. tony gunawan says:

    umno tak payahlah jadi batu api!

    kalau berani marilah berlawan dengan anwar!

    jangan jadilah pengecut!

    • armok says:

      hehehe. macai gay mania sudah munyi.lah.

    • WTF says:

      Hahahaha…

      Sendiri create masalah (dgn ahli PGayR letak jawatan), lepas tu mintak org lain selesaikan!!!

      Kau apahal Tony4444

      MUEH4444

    • Darth Anwar says:

      Orang dok cerita pasal hak rakyat yg dah undi calon yg menang pada PRU13 dulu,

      Orang dok cerita pasal kedudukan PAS yang begitu hina pada Anwar,

      Orang dok cerita pasal pembaziran wang rakyat oleh PRK versi Anwar,

      Tapi Tony Gunawan dok cerita pasal siapa berani lawan dalam pilihanraya.

  16. Lu bodohlah. Ini bukan soal batui api, ini soal nak bagi cita-cita gay tua tercapai.Ni membuktikan pengundi PKR yang lepas dan akan datang SANGAT BODOH DAN SANGGUP MENJADI PARIAH. Tahniah.

  17. bedal says:

    anwar bertanding ada harapan ke bn menang prk

  18. Parti Ajaran Syahwat says:

    Kpd Jubuk, memek, tody, mooh

    BERFUCKAT-FUCKAT LAH KAMU NNT!!

    Ini wasiat terakhir drp pemimpin anu gerah tuhan yg diktator lagi demokrasi terpimpin.. hehe

  19. bujuk says:

    PAS bukan tak layak… tapi toleransi. Ingat bagaimana PAS yg. kerusi paling sikit d PERAK PRU12 d beri kepercayaan untuk jadi MB. Jadi PAS tak berebut kuasa selagi k’jaan memerintah dengan baik. Dengan situasi terbaru.. PAS akan minta penjelasan logiknya tindakan terbaru PKR atau memboikot prk kajang. PAS juga akan menghantar calon MB sekiranya KI letak jawatan untuk menawarkan diri jawatan MB pilihan Sultan. PAS buat ikut kerjasama dan keutamaan.
    UMNO jangan lupa kes D.Abu Hassan letak jawatan menteri bertanding DUN suatu masa dulu..

    • WTF says:

      Hehehehe…kalau PAS layak untuk jawatan MB Selangor, napa PGayR buat donno jer pada PAS!!!

      Di Perak, PAS diberi kepercayaan sebab ahli4444 DAPigs tak boleh diberi jawatan MB Perak, bukan atas sebab sikap toleransi yg ditunjukkan oleh DAPigs

      Tahukah Bujuk yang perletakan jawatan Muhammad Muhammad Taib (sekarang TOTOK PAS macam Bujuk yang sudah menjadi Mubaligh Kristian mahzab PAS) atas pertuduhan di mahkamah Australia berikutan kegagalannya mengisytiharkan tunai RM2.4 juta ketika meninggalkan Lapangan Terbang Antarabangsa Brisbane pada Disember 1996.

      http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2014/1/28/mstar_berita/20140128085141&sec=mstar_berita

      Malah Wan Jijah Sepat Kering pun dulu letak jawatan, nak bagi Nuar Berahi jawatan ketua FUCKUTAN!!!

      Lee Chin Cheah dan Wan Jijah Sepat Kering letak jawatan sebab apa Bujuk4444???

      Dan kalau hang terasa sangat Abu Hassan letak jawatan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna untuk bertanding pada DUN Permatang untuk berkhidmat sebagai Menteri Besar Selangor, Nuar Berahi masih tidak letak jawatan sebagai Ketua PEMFUCKANG dalam Parlimen walaupun kemaruk nakkan jawatan MB Selangor dan pada masa sama bercita2 nak jadi Perdana Menteri ke 7 Malaysia!!!

      TAKE BEER and DRINK HOLY WATER lagi ya Bujuk!!!

      • Pejuang IMR says:

        Lagi pun Pork Nik dah suap siNgeh tu dengan beribu2 hektar tanah di Kelantan.

        • Mek esah says:

          Yg pasti sprm ada dan bukan milik nik aziz dan kerajaan kelantan….apa tunggu lagi heret je depa ni….kalau setakat berkokok je…bikin sakit tekak je !!!!!!

          • WTF says:

            Hang cerita apa ni Mek!!!

            Cerita Mek dan Pejuang IMR adalah cerita berlainan!!!

            Lain kali nak masuk campur, baca la betul4444 dulu!!!

            KELAKNATE KE ATAS MU DUNIA AKHIRAT WAHAI AHLI4444 PAS!!!

            TAKE BEER DAN DRINK BANYAK HOLY WATER, OKAY MEK!!!

      • bujuk says:

        Habis dulu, masa UMNO dapat kerusi paling banyak tak pulak mintak gerakan jadi KM PP kenapa?

    • mancini says:

      Cakap bujuk nak memujuk hatinya yg lara.

    • mancini says:

      Di Perak tu Perlembagaan negeri MB mesti org islam.DAP nak org dia sebab menang majoriti,Bila tak boleh DAP setuju nizar dr PAS jd MB tapi pertaruhanya dpt kwsn balak yg luas di Kelantan.NIzar pun dijadikan boneka DAP.Tak lama lepas nizar jd MB Cina dapat hak pajakan tanah kg baru cina 999 tahun,dekat seribu tahun tu(100 generasi boleh tumpang)Sedangkan org Melayu hanya 99 tahun,DAP punya pasal tambah lagi 1 angka 9 kat belakang.Bila adun PKR lompat parti sibuk suruh buat PRaya semula ingat boleh menang.Tapi org Melayu kat Perak nampak kelemahan PAS dan PKR yg ditunggang oleh cina DAP,pada PRU13 Perak dimenangi oleh BN.Melayu tak sanggup jatuhkan bangsanya sendiri kecuali MEelayu dlm PAS dan PKR.Kesimpulannya Penyokong PAS dan PKR yg majoriti melayu memang amat dungu sedungunya.

      • bujuk says:

        Najib pun.. boneka MCA dan gerakan jugak kan. Berapa banyak projek k’jaan d beri pada tokey2 cina… korang tak nak maklumkan ke. Ananda(mic) duduk luar negara pun dapat projek mega.

  20. MASK says:

    Undang-undang tubuh Negeri Perak tidak membenarkan MB dari bangsa lain dari Melayu beragama Islam. Utk makluman Bujuk. Sebab tu Nizar dilantik

  21. anoi says:

    Persedian skrg kena sokong penuh dibelakang istana supaya badut ni dinyahkan jadi mb. serangan berbagai bentuk akan berlaku dari penyokong kuat badut ni. Moga pihak istana sendiri akan melantik calun melayu selain dari badut barua ni. Amiiiin…

  22. dotdot says:

    MEMANG SIAL LA PAS NI,,LAYAK JADI BARUA JER,,

  23. zahari says:

    kini pakatan haram telah masuk kefasa nak meruntuhkan ekonomi kerajaan yang sedia ada..mereka akan mencari jalan bagaimana nak memaksa kerajaan mengeluarkan perbelanjaan…memburukkan nama negara dan kerajaan dimata dunia dan pelabur…pilihanraya tetap akan dijalankan dgn pakatan haram mengupah calun bebas bertanding..

  24. wakPro says:

    tabor duit senyap jadinya pemuda pas tu. macam presiden pas dh kenyang duit lantak lh anak buah nk terpekik terlolong

  25. sireh ke gagang says:

    PAS kalau betul ade telor , buat prk kajang nie , 1 lagi projek mcm kat sg acheh & kota damansara . tengok respon pkr nanti cam mana . hahaha…

Leave a Reply