Menu Utama

KPDNKK Gagalkan Komplot Peniaga Cina Dan pembangkang Provokasi Sengaja Naikkan Harga Semua Jenis Barang?

Para peniaga Cina seolah-olah sudah sepakat menaikkan semua harga barangan bermula 1 januari 2014. Kebanyakkan rakyat yang tidak faham “psywar” telah termakan dengan propaganda pembangkang kononnya kelemahan kerajaan menyebabkan harga barang-barang naik. Oleh itu orang ramai dinasihati supaya mendapatkan maklumat betul mengenai isu kenaikan harga barangan agar tidak mudah dikelirukan pihak tertentu.

Banyak pihak terutamanya peniaga Cina sengaja memainkan sentimen rakyat dengan menggembar-gembur isu kenaikan harga termasuk kenaikan tarif elektrik dan tol. Mereka mengambil kesempatan untuk keuntungan politik disamping dapat laba terpijak.

Rakyat perlu peka dan sedar bahawa selain kenaikan harga gula, setakat ini belum ada kenaikan harga barangan lain dilaporkan, termasuk di negeri yang terlibat bencana banjir iaitu di Terengganu, Pahang dan Kelantan. Kebanyakan harga barangan seperti biasa dan mengikut harga siling yang ditetapkan.

Pengurangan subsidi gula terpaksa dilakukan kerana dengan itu akan membolehkan kerajaan membantu golongan yang tidak berkemampuan. Sasaran sebenar lebih dapat dikenalpasti. Oleh itu mereka yang berkemampuan yang tidak memerlukan subsidi tidak perlu dibantu kerana mereka tidak akan bersyukur dan berterimakasih malahan mencaci dan menghina kerajaan secara berterusan.

Sementara itu Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) telah bertindak menetapkan harga maksimum untuk 13 jenis barangan harga terkawal bagi pelaksanaan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan Tahun Baharu Cina 2014. Ianya akan berkuat kuasa Ahad ini sehingga 9 Februari depan. Tempoh pelaksanaan skim pada kali ini adalah selama 15 hari iaitu lima hari sebelum perayaan, semasa perayaan dan sembilan hari selepas perayaan.

13 jenis barangan harga terkawal itu ialah:
(1) Ayam hidup
(2) Ayam standard (disembelih dan dibersihkan berserta
kaki, kepala, hati dan hempedal atau mana-mana
bahagiannya)
(3) Ayam super (disembelih dan dibersihkan tanpa kaki,
kepala, hati dan hempedal)
(4) Telur ayam gred A (berat antara 65.0 gram hingga dan
69.9 gram sebiji)
(5) Telur ayam gred B (berat antara 60.0 gram hingga 64.9
gram sebiji)
(6) Telur ayam gred C (berat antara 55.0 gram hingga 59.9
gram sebiji)
(7) Kubis bulat import (Indonesia dan China tidak termasuk
kubis Beijing)
(8) Bawang putih (China)
(9) Ikan bawal putih (berat antara 200 gram hingga 400
gram seekor)
(10) Udang putih besar (berat antara 41 hingga 60 ekor
sekilogram)
(11) Babi hidup
(12) Daging babi (perut)
(13) Daging babi (daging dan lemak)

Kerajaan sememangnya menjalankan tanggungjawab mereka menjaga kepentingan rakyat. Namun dalam waktu yang sama kerajaan juga perlu peka bahawa “peperangan” fitnah pembangkang merupakan satu medan yang cukup sengit memandangkan pembangkang mendapat pertolongan dari banyak “tangan ghaib”. Oleh itu mekanisme pemantauan dan perlaksanaan harga barang yang mesra pengguna perlu dikaji dari masa kesemasa demi memastikan cara yang tepat dapat dicapai bagi megatasi propaganda jahat pembangkang.






47 Komen to KPDNKK Gagalkan Komplot Peniaga Cina Dan pembangkang Provokasi Sengaja Naikkan Harga Semua Jenis Barang?

  1. tony gunawan says:

    tak payah u menyalahkan peniaga cina !
    sememang umno yang sandiwara !
    siapa yang naik harga minyak ,elektrik,gula,cukai pintu dan sebagainya!
    melayu umno yang bodoh tak tau berniaga asyik meroyan!

    • system baru says:

      apek banyak menipu kalau menipu bukan cina namanya, lupa cakap pr selangor naik cukai pintu dan sewa kos rendah kerana nak gaji tinggi, cina kalau gaji rendah tak dah kerja dah sebab apek minta gaji tinggi dekat khalid

      • gambus says:

        hahaha cukai pintu !! DBKL sendiri buat tangguhan .. yang Pakatan tu sendiri yang naikkan cukai pintu dan pelbagai cukai perniagaan melebihi 100% ..

        inilah contoh puak DAPigs yang kaki penipu dan menindas rakyat Malaysia !

      • raplahjingaa says:

        Cina zaman sekarang ni, kerja malas gaji nak besar !! lepas tu sakit sikit-sikit MC ngalahkan orang kena coronary bypass.

        Zaman orang cina rajin ialah semasa mereka mendulang bijih timah di lombong-lombong bijih kepunyaan ngah ibrahim dan pembesar-pembesar melayu yang lain.

        Sekarang ni…minta maaf banyak-banyak cina adalah satu bangsa yang pemalas, duit nak senang dapat, usaha tak mau, thats why la depa banyak terlibat dalam jenayah dan kongsi gelap, dan merasuah sana-sini.

    • gambus says:

      hahaha yang meroyan naikkan harga dan menindas rakyat ni puak DAPigs lahanat jee apek DAPigs tony !!!

      cukai pintu naik kat mana tu apek tony ?? DBKL tak naikkan cukai pintu ia ditangguhkan !! lihatlaa puak cina DApigs yang menipu dan menindas rakyat malaysia

      yang menaikkan pelbagai cukai perniagaan ialah puak DApigs sendiri laa pek tony !!!

      lain kali check fakta kau dulu , dasar puak DApigs lahanat !

    • Mawar says:

      Cina bodoh berniaga mesti tipu. Ini komplot peniaga cina yang mau bodohkan org melayu.

      Cina komunis dap lagi bangsat sebab naik cukai , naik tarif , naikkan kos hidup dlm kerajaan negeri. Itu sebab lu punya bodoh, lu kasi spin umno naik kan cukai pintu…sebenarnya.itu cukai pintu naik banyak dlm negeri pakatan penipu rakyat……

      Toni lu bagitau peniaga cina….kita melayu ada satu saluran untuk buat aduan….rakyat sudah buat aduan…lu peniaga tunggu penguatkuasaan yer….hahaha

    • WTF says:

      Tak payah salahkan peniaga Cina???

      Hoi Tony444, hang buat4444 lupa pulak yg peniaga Cina selalu kowtim menetapkan harga apa perlu dijual di pasaran sehingga membentuk blog kartel yg benar2 berkuasa menentukan harga pasaran!!!

      Puak2 hangpa sekarang sudah takut pada Competition Act (2010) dan tak lama akan terus meroyan dgn perlaksanaan Anti Profiteering Act 2011 menjelang perlaksanaan GST 2015.

      Ini baru sikit perlaksanaannya, dan diharap KPDNKK akan terus memantau secara berterusan setiap masa dan bukan ikut musim.

      Orang Melayu tak reti berniaga???

      Jangan Tony444 risau pasal kaum Melayu. Kaum Melayu tak meroyan tapi kaum Cina yg MEROYAN tak tentu hala sebab pembohongan kononnya kenaikan harga barangan adalah kerana kerajaan Malaysia tidak mempunyai asas dan motif hanya ingin mengaut keuntungan jangka pendek sebelum perlaksanaan akta2 yg aku sebut di atas dan memburukkan kerajaan Malaysia kerana Cina Malaysia masih terpaksa TUNDUK KENA PERINTAH dgn Melayu Malaysia.

      Kempen “BUY CHINESE LAST” akan diteruskan dan pengguna Melayu dan Bumiputra akan mempunyai kesedaran perlunya meneruskan kempen “BUY CHINESE LAST” untuk memastikan kaum Cina tidak lagi menguasai ekonomi Malaysia!!!

      Sudah tiba masanya kaum Cina BUNUH DIRI ramai4444!!!

    • bangKano says:

      Yang naik cuma 4 item seperti hang kata tu tony talak guna suka mengawan…tapi peniaga cina opurtunistik & cauvanistik tetap mengambil peluang dalam kesempitan ogahng lain nak kaut keuntungan ngan menaik kan semua harga barangan….sungguh tamak kaum hang tony langsung tak dak peri kemanusiaan apa yang peting untung…untung…untung…!!

  2. korokstabang says:

    peniaga bangsa cina sememangnya bangsa bangsat serta tak sedar di untung walhal mereka meraih kekayaan di negara malaysia kerana bangsa melayu yang mengkayakan mereka dengan membeli barangan mereka serta mengizinkan mereka menetap menjadi warganegara tanpa pertolongan orang melayu bangsa cina sudah tentu merempat di tanah orang

  3. meMangTERok says:

    Individu saperti Marina Mahathir memang manusia pelik. Kita heran kenapa dia jadi anti gomen. Benci dia terhadap PM ditahap tinggi dan ini bawa dia untuk tidak menyukai kerajaan.

    Kalau dia anak Pak Lah kita boleh faham jika dia anti PM dan timbalannya. Kerana bersaranya Pak Lah atas desakan mereka atau salah seorang dari mereka berdua. Tapi Marina bukan anak pak lah, bukan jugak menantu, bukan sedara.

    Tidak menyukai PM boleh dikaitkan atas sebab pribadi tapi kalau tengok dia pegang sepandok “God is ALLAH for all” Tengok dia diantara penganut kristian berpiket.

    Ini bukan membenci PM semata tapi dia anti negara, anti islam. Dia graduate dari univeristy Sussex dan kita tak tahu apa yang dia belajar disitu. Balek tulis novel sebgi novelist. Tak pernah ada kerja, tak pernah ada bisnis , tak penah harapkan projek kerjaan untuk dapat bisnis.

    Atas alasan itu kita tak faham mengapa dia tak suka islam. Mungkin pengaruh suami indon dia ? Tapi sekurang2nya dia mesti ingat bapak dia siapa, adik dia siapa. Dia seharusnya tak payah rosakkan apa yang bapak dia pernah buat untuk negara.

    Anak serupa ini buatkan mak bapak pening tak pasal2. Berlagak pandai tapi tak pandai..

    • Mawar says:

      Aku pun pelik dgn minah marina ni…

      Bapak dia perjuangkan bangsa melayu dan org Islam di malaysia dan juga di dunia….minah ni pulak macam terbalik kot….semoga hidayah kembali menghiasi hatinya marina.

  4. TUBIR says:

    Boleh pun kerajaan bertindak setelah didesak …..Kalau tidak kementrian dan ajensi yang terbabit mengangkang aja …..Itulah tugas menteri dan pemimpin turun padang dan dekati rayaat ….Tengok macam mana pemimpin PR mendekati rayaat dan menghasut rayaat untuk membenci kerajaan …….merika hampir berjaya kerana sikap sambil lewa dan selesa.
    Yang sebenarnya banyak yang kerajaan boleh buat untuk tidak membebankan rayaat dan dalam masa yang sama mendisplinkan perniaga dan pemborong .Janganlah tunggu kena hentam baru nak berfikir dan bertindak.Barulah nak tubuh jawatankuasa dan segalanya .
    Sekarang kita boleh lihat pemborong pemborong dan orang tengah dah mula gelabah ……dan dah tak tentu apa nak disorok dan dinaikan ….dalam masa terdekat segalanya akan terbarai dan rayaat akan tahu siapa yang punya angkara dan menyusahkan .

    • raplahjingaa says:

      Jangan hangat-hangat taik ayam cukup ! lepas ni senyap sunyi…kerajaan kena tengok jugak ada cacai pembangkang dalam kerajaan yang suka sangat buat kerja-kerja sabotaj inspirasi rakyaat.

      Kerja-kerja khianat ni dah cukup sinonim dengan depa.

    • WTF says:

      Sepatutnya KPDNKK tak perlu didesak sekiranya kakitangan yg ada dalam KPDNKK menjalankan amanah dan tanggungjawab mereka dengan jujur dan ikhlas.

      Kepada para Menteri dan kakitangan KPDNKK dan kesemua jabatan kerajaan, dinasihatkan jangan buat kerja sambil lewa dan ikut musim.

      Jalankan amanah dan tanggungjawab anda jujur dan ikhlas.

    • bangKano says:

      Para menteri kita ni sebenaq nya macam pahat tunggu jerr bila di ketuk baru la nak berbunyi. Depa ni seolah olah makan gaji buta…kalo PM sengap depa lagi bertambah bengap asyik menguap nguap setelah kenyang memboyot banyak melahap berbagai makanan bervariasi tahap sumber…..(?). Bila bercakap macam oghang biadap jerrr langsung tak dak adab.

  5. acid says:

    Jangan bagi muka pada bangsa cina di Malaysia ni. Sikap kurang ajar dan biadap mereka perlu di ajar. Perbuatan mereka menaikkan harga dan kemudian menyalahkan kerajaan adalah bukti jelas yg menunjukkan mereka ingin menanam rasa benci rakyat pada kerajaan.

  6. Mek esah says:

    Jangan bimbang…petrol nak naik lagi…lepas ni kita salahkan cina pulak…..senang jadi umno…kesalahan diletakkan pada org……nasib le cai umno setia back up tanpa mengira waktu….untung laki semoh…hehe

    • raplahjingaa says:

      mek komen hang macam orang tak dak akal…tapi aku tau hang berakal, aku rasa otak hang hanya berfungsi untuk hang suap nasi masuk dalam mulut dan melepas kat tandas..yang lain, tak berfungsi.

      • Hamba Ar Rahman says:

        Mek dari dulu memang takyah kita amik pot komen2 dia….komen2 Mek adalah komen yang datang dari hati yang telah korupted…dan berat sebelah…jadi…semua komen Mek memang tak der yang membina tapi lebih kepada menghasut…dan memburuk2 kan kerajaan semata….

        • raplahjingaa says:

          Betul HAR, cacai pembangkang dah tak nampak apa-apa lagi selain keburukan kerajaan dan kebaikan pembangkang, depa dah jadi macam orang kena pukau.

          At least penyokong kerajaan kat sini, ada jugak yang kritik kerajaan, balun kawkaw pun ada…tapi tak lah sampai sokong bawa rebah dan kritik sehingga membenci.

    • acid says:

      Nasib le cai pakatan SESAT tanpa mengira waktu….rugi mak bapak hang….hehe

    • Mawar says:

      Kenapa mmek dgn cina? Ko pun komunis jugak ke???

    • mancini says:

      kalau harga petrol tak naik pun siCina babi ni akan naikkan harga sebab org yg mcm mek sokong dia.

    • acid says:

      Mek esah, Lambang kebodohan melayu Pr…

      • bangKano says:

        mek esah ni spesis paria menganut pahaman utopia tu sebab memanjang euforia bila ada isu baik punya leh dia spin untuk mengaib kan kerajaan….padan la PAS tu mirip kelompok Paria Ajar Spin termasuk la mek esah dah lama tak kena belasah celah kangkang sebab tyu dia selalu resah….!!!

    • gambus says:

      pencacai mek PAS yang takde otak .. inila pencacai yang kata Pakatan naikkan pelbagai cukai kat negeri mereka sebab kenaikkan harga minyak .. wakakaka bodohnya !!!

      cukai tu guna minyak kaa mekk PAS oii !!! wakakakaka

    • songkok says:

      Milf esah ni bodoh, kau tak layak dapat bantuan kerajaan termasuklah subsidi dan BR1M, ramai lagi org susah kat luar sane, inilah yang kerajaan usahakan, bukan masuk poket khalid gagap n cinabeng sepet

  7. anoi says:

    jika kerajaan boleh wujudkan badan yang mengimport semua jenis barangan terutama pemakanan sebagai orang tengah supaya harga barangan tidak boleh lagi dinaikkan sesuka hati terutama peniaga peniaga yang tidak berhati perut tiada langsung bercirikan mesra pengguna. Dgn langkah ini barulah peniaga tidak boleh naikan harga sesuka hati. ianya boleh dilakukan beransur ansur menjelang 2020 harga berkaitan pemakanan dapat distabilkan.

  8. Moohyideeeeen says:

    Tnahiah! Hidup elayu!
    .
    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=11823

    • Hamba Ar Rahman says:

      memang lah membazir…(duit siapa tuanku guna, tak payah kamu nak speculate kat sini menuduh kata amik duit rakyat pulak)….tapi cuba kau tengok senarai nama yang membida tu…semua Cina kecuali 2 orang jer melayu….kalau plat number tu dapat kepada Cina…ada kau kisah???….kau tak dengki pun kannn….

    • system baru says:

      mooo ini aku heren ya pr langsung tak sokong produk tempatan cuba contah sikit pada sulatan johor dengan menanpal plat paling mahal pada proton aku bangga kerja dia menaik nama proton dikalangan rakyak johor dan malaysia itu dapat naik mempromosi proton bukan macam pr hanya kutuk tak tahu naik nama proton hanya bangga kereta luar aje

      • Moohyideeeeen says:

        Ya ka??? Sales untuk Proton tak meningkat pun??? Investment dah berbillion.. ini duit rakyat. Apa ROI nya???

        • system baru says:

          apa anwar buat untuk naik proton tak ada ka..ka.. proton jualan proton meningkat moo jangan malu mooo becakap kena ada fakta http://www.bharian.com.my/articles/JualanProtonmeningkat/Article/

        • anakbochek says:

          Rajin2 lah baca akhbar perdana Mooh, jangan asyik baca akhbar yang kuat memfitnah macam Haramkah or Keldaian Daily.

        • gambus says:

          Proton guna duit rakyat ?? memang sah bodoh laa macai Pakatan ni !!! hahahahahah !!!

          kau ingat ni macam Pakatan punya bisnes kaa ?? buat projek dan habiskan duit rakyat ??? tu pemimpin Pakatan yang selalu buat moo lembu oiii !!!

          Sales Proton nak meningkat ?? woii moo sales proton selalu meningkat hanya barua Pakatan macam kau jee yang selalu kutuk dan fitnah proton !!! lagi kau nak sibuk pasal sales proton tu meningkat kee tak ?? bangangnya !

    • acid says:

      Mooh, Lambang kebodohan Pr..

  9. Jambol says:

    Komplot peniaga Cina dan pembangkang yang sedang melaksanakan provokasi sengaja dengan menaikkan harga semua jenis barang masih berjalan dengan berleluasa. Ini adalah satu daripada agenda mereka untuk menjatuhkan kerajaan. Sementara itu, kerajaan yang lembab ini berserta dengan menteri-menterinya yang juga lembab terkapai-kapai membuat kajian sana dan sini dan menubuhkan jawatan-jawatan kuasa yang hanya beupaya “menasihat” dan “menyeru” para peniaga dan pengguna. Lihatlah sendiri berapa harga ikan yang dibeli oleh orang tengah daripada nelayan, dan bandingkan dengan harga ikan yang dijual dengan harga yang berganda di pasar-pasar. Fikirkan bagaimana peranan orang tengah ini boleh dihapuskan.

    Sikap menteri setakat ini ialah : “Kalau harga ikan tinggi, jangan makan ikan…, kalau harga daging dan sayur-sayuran tinggi jangan makan daging dan sayuran-sayuran …..”. Ada lebih baik kerajaan menyeru rakyat: “KALAU HARGA MAKANAN TINGGI, JANGAN MAKAN ….. !!!”.

  10. Moohyideeeeen says:

    Bahasa
    Henti berslogan, henti potong subsidi, kata pemimpin akar umbi Umno

    OLEH ZUBAIDAH ABU BAKAR
    January 24, 2014

    Corak kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dikritik hebat oleh pembangkang dan penyokong kerajaan. Gambar fail.Corak kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dikritik hebat oleh pembangkang dan penyokong kerajaan. Gambar fail.Debat yang berputar di sekeliling kepimpinan Datuk Seri Najib Razak dan masa depan politik menyebabkan rasa kurang senang di kalangan pemimpin akar umbi Umno, yang menyatakan perdana menteri perlu menghentikan membuat slogan, sebaliknya berhenti potong subsidi yang memberi kesan kepada rakyat.

    Mereka berkata, sementara serangan daripada parti politik lawan memang sudah dijangka, gerakan oleh golongan elit dalam parti itu untuk menyingkirkan Najib sebagai presiden dan serangan daripada blogger pro-Barisan Nasional (BN) mengenai kepimpinan dan polisi kerajaan mencetuskan kebimbangan.

    “Rakyat kata Najib pemimpin yang lemah. Tetapi siapa pemimpin yang lebih kuat kita ada dalam hirarki Umno,” kata Ahli Parlimen Padang Besar, Datuk Zahidi Zainul Abidin.

    Ketua Umno bahagian Padang Besar itu berkata, Najib sepatutnya tidak lagi mengelirukan ahli Umno dengan slogan yang tidak mencerminkan sebarang tindakan.

    Beliau berkata, ahli parti mengharapkan barisan kepimpinan juga mendengar pandangan dan pendapat ahli politik, bukan hanya beberapa penasihat perdana menteri berhubung perkara yang menjejaskan rakyat.

    “Ahli Umno dan ahli Parlimen menentang kenaikan tarif elektrik tetapi perdana menteri setuju,” katanya merujuk kepada kenaikan tarif elektrik yang berkuatkuasa bermula bulan ini.

    Beberapa ahli Parlimen BN lantang menentang kenaikan itu ketika taklimat diberikan oleh Tenaga Nasional Berhad (TNB).

    Ramai yang merungut kerana kesukaran untuk menjelaskan kenaikan itu, ada ahli Parlimen mempersoalkan sama ada TNB boleh jadi muflis sementara seorang lagi bertanya sama ada sebahagian daripada negara akan bergelap jika tarif itu tidak dinaikkan.

    TNB semalam dilaporkan memperolehi keuntungan bersih RM1.73 bilion, bagi suku pertama sehingga 30 November, 2013 – 22% lebih tinggi berbanding RM1.42 bilion yang diperolehi bagi tempoh sama tahun sebelumnya, dibantu oleh cukai lebih rendah.

    Peningkatan kadar elektrik bermula 1 Januari dan diarahkan oleh Putrajaya untuk memotong subsidi minyak, menurut agensi kerajaan MyPower.

    Bekas Bendahari Bahagian Hulu Terengganu, Raja Ghazali Raja Abdul Rahman, berkata menyingkirkan Najib tanpa mempunyai pengganti yang lebih baik dan berkelayakan tidak memberi kebaikan kepada Umno dan BN.

    Beliau mungkin merujuk kepada 2009 ketika Tun Abdullah Ahmad Badawi “dipaksa” untuk mengambil tanggungjawab terhadap kekalahan teruk BN dalam Pilihan Raya Umum 2008 dan melepaskan jawatannya sebagai Presiden Umno oleh pemimpin Umno.

    Pada ketika itu, BN menang 140 kerusi parlimen. BN tidak berjaya memenangi kembali kekalahan dan sokongan itu dan menyebabkan hanya 133 kerusi parlimen dimenangi pada pilihan raya lalu, menjadikan Najib memerintah dalam jumlah mandat rakyat yang lebih kecil.

    Pemimpin bahagian dari Perak berkata, ahli parti hairan mengapa menteri Umno teragak-agak untuk keluar mempertahankan polisi yang mereka sendiri terbabit ketika keputusan dibuat.

    Katanya, sekarang, kebanyakan rakyat Malaysia sendiri perasan ketika timbul sesuatu isu, jeneral dibiarkan sendirian menerima serangan sementara leftenannya hanya berada di tepi memerhatikan.

    “Pemimpin Umno bercakap banyak perkara mengenai kepimpinan Najib dalam Umno dan BN tetapi yang ketaranya ialah mereka ada terlalu banyak alasan untuk berdiam,” kata bekas Setiausaha Umno Bahagian Pokok Sena, Ramli Mohd Yunus.

    Seorang lagi pemimpin akar umbi berkata, para pemimpin berkenaan bukan tidak sedar kesan keputusan yang mereka capai bersama itu terhadap rakyat dan hakikatnya ialah ada antara mereka yang kurang kebolehan untuk memberi penjelasan.

    Seorang pemimpin Umno berkata, walaupun pemimpin berkenaan ada pendapat yang baik untuk dikemukakan, mereka memilih untuk tidak masuk campur kerana bimbang diejek jika mereka salah cakap atau menyebabkan rakyat semakin marah.

    Contohnya ialah isu seperti keputusan kerajaan memotong subsidi gula, menaikkan tarif elektrik dan tidak lama lagi kenaikan kadar tol serta pengenalan cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

    Katanya, mereka tidak mahu menerima nasib seperti Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Datuk Seri Hasan Malek yang diejek kerana mengeluarkan kenyataan rakyat boleh bertukar makan daging jika tidak mampu beli ayam.

    Ketika Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim tersepit dalam debat di Parlimen ketika cuba mempertahankan isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor yang menggunakan jet peribadi kerajaan, ahli parlimen penyokong kerajaan berkata, sepatutnya hanya jawapan bertulis diberikan untuk mengelak menjawab soalan tambahan.

    Walau apa pun, Ramli berkata, Najib perlu memandang serius terhadap semua “cakap-cakap dan kritikan” mengenai kepimpinannya.

    “Jangan sesekali mengambil kritikan sebagai fitnah dan khabar angin. Najib juga yang pernah berkata bahawa zaman pemimpin tahu yang terbaik sudah berlalu,” katanya.

    Perdebatan berhubung kepimpinan Najib tercetus minggu ini apabila bekas penasihat ekonomi negara, Tun Daim Zainuddin menjadi antara veteran Umno yang mengkritik pentadbiran Najib dalam satu mesyuarat tertutup.

    Kritikan itu juga mendorong bermulanya perbincangan di alam siber dan spekulasi menyatakan gerakan menolak Najib sedang dilakukan. – 24 Januari, 2014.

    • acid says:

      Banyaknya hang copy and paste mooh !

    • acid says:

      Banyaknya hang copy and paste mooh ! Tak penat kaa ?

    • anoi says:

      pru14 lambat laee ape2 hal 4 tahun 6 bulan masih banyak masa untuk berubah, undi tak percaya tu hanya ilusi je. rakyat tak susah pun (melainkan yang tak suka bekerja) semuanya hanyalah omongan kosong penulis baik pro atau pembangkang yang bertujuan saja mengada ada cerita yang kecil diperbesarkan.

    • system baru says:

      ahli unmo dibenar teguran jika ia rasa tak bagus bukan macam pr apabila ahli teguh pekara tak betul ada ahli pr akan di buang, lupa cakap tak ada tmb bankrap jangan malu mooo

Leave a Reply

Threesome