Menu Utama

Kes Malaysia Insider: Zahid Serah Kepada Peguam Negara dan Polis

Putrajaya — Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebentar tadi memaklumkan bahawa isu tindak-tanduk Malaysia Insider menghina Yang Di Pertuan Agong dan Islam seperti yang dilaporkan dalam portal ini semalam diserahkan kepada pihak yang arif dengan undang-undang negara.

Semalam Mykmu menerbitkan dua artikel Portal Malaysia Insider Kata Bukan Islam Boleh Derhaka Kepada Agong; Apa Macam Peguam Negara? dan Malaysia Insider Terus Serang Islam, Zahid Jangan Tidur yang mendedahkan sikap Malaysia Insider yang keterlaluan dalam menghasut orang bukan Islam menderhaka dan membenci YDP Agong dan agama Islam.

“Perkara ini saya serahkan kepada pihak yang arif dalam undang-undang bagi mengambil tindakan,” kata Ahmad Zahid selepas ditanya pemberita ketika sidang akhbar pagi ini di Putrajaya sempena Operasi Banteras Pendatang Tanpa Izin.

Apabila ditanya lanjut, Zahid juga enggan memberi sebarang pendapat sama ada tindakan Malaysia Insider tersebut menyalahi undang-undang negara atau tidak.

Menurut sumber, Zahid telah meminta Polis dan Pejabat Peguam Negara untuk melihat sama ada tindakan Malaysia Insider menerbitkan dua artikel berbaur penderhakaan kepada Agong dan penghinaan kepada Islam boleh dikenakan tindakan.






20 Komen to Kes Malaysia Insider: Zahid Serah Kepada Peguam Negara dan Polis

  1. Rosmah87 says:

    PEMBETULAN:
    ZAHID KOMEDI

    HAHAHAHHAHAHQHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

  2. Moohyideeeeen says:

    https://www.youtube.com/watch?v=yWerT2u8Lmk

    Birthady sultan Pahang.

    Hidup melayu! Hidup Isle! Hidup Umno!

    • system baru says:

      moo berita itu dah masuk nona tv3 kau ketingalan mooo yg peting raja pahang guna duit anaknya kaya-raya, jangan malu budak sjkc ini, raja pahang tak guna pun duit rakyat

    • Mawar says:

      Tima kasih mooh mendoakan kesejahteraan….melayu memang hidup, isle meme idup

      UMNO tengah mekar hidupmentadbir….

      Kau je mooh belum tentu, ko atau hokay….

    • gambus says:

      bagus tu moo lembu lain kali jangan jadi macam pemimpin Pakatan , nak kaya raya pun mintak duit kat macai hina mereka kekekekke

    • acid says:

      Pehal yang kau dengki dengan Sultan Pahang ? Apa yg kau tak puas hati dengan orang Melayu yang kaya ? Apa tujuan kau nak bawak cerita tu kat sini ? Sengaja nak cari pasal ?

  3. PakChak says:

    Tolonglah Pak-pak Menteri. Jangan jadi kangkung.

  4. korokstabang says:

    KPI zahid hamidi mencanak naik sebelum PAU sekarang merundum teruk selepas PAU

    macam mana boleh main serah saja perkara tersebut kepada peguam negara tanpa membawa kes untuk semakan samada kes tersebut ada asas untuk tindakan, kalau main pass baton macam ni tak ubah sikap berlepas tangan

    zahid ini menteri PAU kaa menteri KDN, atau menteri ampau

    • bangKano says:

      Ni lagi sekoq sikit bangang bila berhujah…menteri dalam negeri mana boleh bertindak dia tak ada kuasa nak siasat sesuatu kesalahan. Menteri cuma menyelaras semua dasaq dasaq yang di buat oleh kerajaan. Cuma agensi penguat kuasaan dibawah KDN seperti polis dll punya kuasa menyiasat,menahan,menyita,menangkap dan mendakwa. Kuasa menyiasat ada la pegawai berpangkat tak kurang sarjan ato ketua yang menjaga balai/KPB. Kesalahan yang di siasat polis ada la kesalahan boleh tangkap/seizable offence. Kertas siasatan yang dah lengkap hendak la di kemuka kan ngan hadir sendiri ato pegawai bawahan nya sebagai pembantu kat peguam negara untuk ulasan & perentah selanjut nya sama ada nak dakwa ato sebalik nya. Ni semua fakta termaktub dalam sekyen 110 Kanon Prosedur Jenayah.

      Lain jali kalo nak kritik cari la maklumat soheh dulu jangan main terjah semacam jerrr…kan kantoi nanti,nampak sangat diri sendiri tu memang pandir.

  5. alimedanbaru says:

    jangan sampai rakyat melaksabakan hukum sendiri..baru pak nenteri nak oandang serius
    kekadang kita meluat dgn semangat tahi ayam menteri
    masa pemilihan UMNO mading2 tunjuk Jebat
    lepas tu merudum macam Hang Kebun
    kalau kerajaan tak dapat lindungi YDAgong
    siapa lagi nak d harap
    kalau serah pd Melayu yg memang Melayu
    semalam dah selesai kes kurang ajar trsbt!

  6. Jambol says:

    Serah kepada Peguam Negara ?

    Pasti dan pasti kantoi di mahkamah kelak. 1000% KANTOI ! (Kalau nasib baik, dakwaan akan dibuat oleh pihak Peguam Negara pada tahun 2019, betul-betul sebelum Najib jadi ketua pembangkang).

    Hai, apa nak jadi kepada negara ini dalam tangan pondan.

    • bangKano says:

      Memang puak puak baruah dari Pandir Rakyat PR yang sentiasa bangang macam Paria haprak Dongga PhD…depa tu tak dak maklumat,data & ilmu tapi ada hati nak berhujah tapi punya hujahan macam politikus kangkang berminda kangkung jerrr.

      Lain kali semak la Kanon Prosedur Jenayah terutama seksyen 110 perihalan siasatan kes boleh tangkap dan mesti di aju kan kat Pendakwa Raya@Peguam Negara oleh pegawai penyiasatan polis. .

  7. baba says:

    come on zahid….dont let us down.kasi ajar sama itu malaysia insider

  8. rusaminum says:

    Tekong dah “serve” bola….
    Feeder pun lambung bola,,,,
    Killer… zzzzzzzzzzz

  9. srikandi says:

    kalau org melayu yg dh diberi kuasa pon tak mampu nk amik ape2 tindakan, nk harap pada sape pulak utk melindungi hak2 org melayu dan raja2 melayu lepas ni eh???

  10. jombo says:

    Malaysian Insider adalah anak didik yahoo yahudi laknatullah.. spesis ini lah yang menyebarkan fahaman LGBT. Sudah terang lagi bersuluh pakatan sebenarnya agenda yahudi dan syiah untuk merosakan malaysia dari dalam. Siapa sebenarnya yang membiayai penyiaran artikel MI dalam Yahoo?

Leave a Reply

Threesome