Menu Utama

Kena Halau Dari Jepun Pun Salah Najib Juga?

Teruk betul! Dia yang dihalau, tapi dia salahkan pula Kerajaan Malaysia dan Wisma Putra. Dia yang tak laku dan tidak diterima, dia bising-bising pula pada “tuan rumah”. Ikut suka “tuan rumah”lah nak beri izin dia masuk atau tidak. Kalau tidak diizinkan, angkat kaki sajalah. Apa yang nak dibising-bisingkan? Buat malu negara saja…

Begitulah Anwar Ibrahim, petualang negara yang tidak dibenarkan masuk ke negara Jepun kelmarin dan dihalau keluar dari negara matahari terbit itu. Masih lagi berbudi bahasa, dia diminta Kerajaan Jepun untuk menaiki pesawat pertama untuk keluar dari negara itu atau berdepan dengan tindakan “deportation” atau “dipaksa pulang”!

Anwar dilaporka tiba di Jepun sekitar jam 6.45 petang semalam. Namun dia tidak dibenarkan masuk oleh pihak berkuasa negara itu. Alasan awal yang diberikan ialah disebabkan sejarah Anwar yang pernah dipenjara pada tahun 1999 di Malaysia. Dia tidak puas hati dan dia bising-bising.

Katanya, dia pernah masuk ke Jepun pada tahun 2006, 2009 dan 2012. Namun kali ini dia diberitahu bahawa terdapat aduan mengenai dirinya pada tahun lalu (2013) dan ditegaskan tidak dibenarkan masuk ke negara itu lagi. Tak tahulah betapa tebalnya muka Anwar naik kapal terbang kira-kira jam 10.45 malam semalam dan keluar dari Jepun.

Tapi saya yakin, dalam otaknya ligat mencari pihak yang perlu disalahkan dalam hal yang benar-benar memalukan dirinya itu. Siapa lagi kalau bukan Kerajaan Malaysia dan Wisma Putera, kan?

Saya tertanya-tanya, tidakkah Anwar terlintas untuk bermuhasabah diri sebelum menuding jari pada pihak yang tidak bersalah? Kenapa dia tidak cermin dirinya? Kenapa dia tidak bertanya tentang apakah dosa yang pernah dia lakukan sehingga tidak dibenarkan masuk ke Jepun? Jijik sangatkah Anwar di mata Kerajaan Jepun?

Mungkin Anwar sudah lupa, rakaman “video terhangat”nya pernah tersiar di laman web porno di negara itu. Mungkin pada pandangan Anwar, kalau rakyat Malaysia dapat menerima penglibatannya dengan video itu maka mungkin Kerajaan Jepun juga dapat menerimanya. Tapi mungkin jangkaannya itu meleset…

Setahu saya, Jepun merupakan sebuah negara yang sangat mementingkan maruah diri. Bukan saja telah menjadi budaya rakyatnya, malah pemimpinnya juga sangat mementingkan maruah dan harga diri.

Walau satu sen pun silapnya, mereka sanggup menyembah meminta maaf. Kalau pemimpinnya didedah berskandal sedikit pun, cepat-cepat pemimpin itu letak jawatan. Malah ada yang sanggup berharakiri membunuh diri kerana malu dan tercemar maruahnya…

Bagaimana dengan Anwar? Dua kali didakwa meliwat, berkali-kali “kantoi” dengan bukti rakaman yang hangat tersebar di seluruh dunia. Air mani milik “lelaki Y” berada di dalam salur dubur seseorang dan siapakah “lelaki Y” itu? Takkanlah “seseorang” itu paksa Kak Wan dapatkan air mani “lelaki Y” untuk dimasukkan ke dalam duburnya, kan?

Itu belum lagi diceritakan tentang buruk salahlakunya ketika menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri. Bukan setakat “raja pink form dan rasuah”, malah sikap dan tabiat buruknya yang suka “makan luar” itu pernah dilaporkan pada bekas Imam Besar Masjid Negara, Ustaz Taib Azamuddin dan seorang wanita pernah mengaku telah di”inside” Anwar beberapa kali…

Cubalah Anwar duduk seorang diri dalam perjalanan keluar dari Jepun itu bertanya dalam hati. Selam dirinya dan catatkan satu persatu dosa, silap dan salahnya. Saya yakin, dia pasti akan menemui jawapan sendiri tentang disebalik insiden “dihalau” keluar dari Jepun itu…

Tapi mungkin Anwar ini jenis “tak makan saman”? Apa sekali pun silapnya, dia pasti akan “spin” dan salahkan Kerajaan Malaysia. Sikit-sikit salah UMNO/BN. Asyik-asyik Najib yang salah. Mungkin kalau Anwar tersepak batu sekalipun, dia tetap akan menyalahkan Najib. Macam inikah sikap “pemimpin anugerah Tuhan” dan “harapan rakyat”???






47 Komen to Kena Halau Dari Jepun Pun Salah Najib Juga?

  1. korokstabang says:

    Bakal PM ??? hahahaha bukan aku saja yang gelak malah seluruh rakyat jepun pun akan ikut gelak bayangkanlah kalau mamat ni jadi PM kat mana nak letak kemaluan, rakyat negara jepun tamau mamat ni mengotorkan tanah negara mereka

  2. mRsTURDY says:

    Setinggi-tinggi Tahniah Kpd Kerajaan Jepun!!Tentunya mereka ada alasan yg munasabah, segelintir org kita di sini saja yg buta tak nampak! muahaaaaaaaaa!!!

  3. tengkudin says:

    Maria OZAWA yang halau dia la…hahaha..
    kan dia pernah masuk majalah sex jepun tu dulu..hahah
    dia datang sana isi borang patut tulis melawat tapi dia tulis MELIWAT!! hahaha

  4. alimedanbaru says:

    apabila Anwar kenegara yg berintigriti, yang pentingkan maruah dan harga diri
    baru dia tahu kedudukan dirinya
    kpd pengikut Anwar
    khasnya yg menggunkan produk Jepun yg berkualiti
    patut menilai sokongan anda
    jika anda percaya piawaian dan nilai Jepun
    maka yakinlah
    Anwar bertaraf ‘barang lusuh, takboleh pakai’

  5. bujuk says:

    Lelaki yang berzina (lazimnya) tidak ingin berkahwin melainkan dengan perempuan yang berzina atau perempuan musyrik; dan perempuan yang berzina itu pula (lazimnya) tidak ingin berkahwin dengannya melainkan oleh lelaki yang berzina atau lelaki musyrik. Dan perkahwinan yang demikian itu terlarang kepada orang-orang yang beriman.
    Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka delapan puluh kali sebat; dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya; kerana mereka adalah orang-orang yang fasik; ayat 3-4 surah an-Nur
    Maksudnya penzina hanya layak pada penzina juga. Org. membawa berita fitnah tidak layak d terima persaksian mereka selama-lamanya.. merekalah orang2 fasik.

    • awang says:

      Hang nak bersyarah kat siapa?kat jepun?

    • WTF says:

      “Maksudnya penzina hanya layak pada penzina juga. Org. membawa berita fitnah tidak layak d terima persaksian mereka selama-lamanya.. merekalah orang2 fasik.”

      Jadi Bujuk secara tak langsung setuju bahawa 51% org yg mengundi FUCKUTAN adalah penzina juga, kerana penzina (Nuar Berahi) hanya layak pada penzina (51% org yg mengundi FUCKUTAN) untuk menjadi pemimpin!!!

      Hang lain kali nak spin pun agak4444 lah Bujuk, kan hang dah kantoi seorang penzina juga!!!

      Mueh4444

    • system baru says:

      macam ini aku rogol bini kau bujuk di tempat tak orang bujuk minta empat saksi tak payah mintak d.n.a’ lama2 bini kau bunuh diri, anwar ada saksi dan bukti pun kata fitnah, ada pr lagi cakap mirit muka jangan malu pr’ kebanyakan pr kaki sex

    • NIK AZIZ says:

      ada video yg jelas pn ckp fitnah gak ke,,apa punya bangang la,,bujuk mu g hisap kote stopa ali,,biar cerdik sket, x pun mu bg bang non liwat mu,,

    • bangKano says:

      Tafsiran hang tu ada sikit kesilapan bujuk…..persaksian bermaksud bagi tuduhan yang di buat mereka seterus nya berunsuq pembohongan & kefitnahan jerr. Tapi lagu mana plak jika saksi saksi berkenaan bercakap benaq pad kes lain selain zina seperti membunuh,memperkosa wanita & meliwat mangsa tanpa kerelaaan..? Ada ka hang masih enggan mau terima kesaksian depa demi menegak kan keadilan…? Tang sini la hang dah silap dalam menafsir kan nas nas alQuran. Memang hang ni dah pandir kot lain la. Ambik satu contoh…anak hang dah kena liwat oleh soghang laki laki Paria haprak Dongga PhD dan ada 4 oghang saksi yang benaq benaq menyaksi kan kejadian jijik tu. Cagha kebetulan saksi saksi tersebut pernah di sebat 80 kali pasai buat tuduhan fitnah zina terhadap wanita…tap dalam kes ni depa dah jadi insaf mau jadi baik sanggup depa beri persaksian sah depa dalam membukti kan kebenaran bahawa paria haprak dongga tu benaq benaq dah melikwat cara paksa kat anak hang. Ada ka hang mau tolak kesaksian depa tu bujuk…?

      Apa maksud sebenaq ayat tersebut: ” dan jangan la kamu menerima persaksian mereka selama lama nya…..” Klausa ni bermaksud memberitahu sikap saksi tersebut masih lagi berbuat bohong & fitnah terhadap oghang lain…baru lah leh di tolak persaksian depa tu…ada paham bujuk…?

      Kalo hang tak setuju apa yang dok aku kata ni…sila beri response yang logik sikit…!!!

    • bujuk says:

      Sungguh hina mereka yg. mempermain2kan ayat Allah. Mereka merasakan ayat Allah itu barang mainan dan boleh di ejek2. Biarkanlah mereka sedikit masa… sesungguhnya azab Allah amat pedih bagi mereka yg. tidak bertaubat.

      • WTF says:

        Siapa yang mula2 mempermainkan ayat2 Al-Quran dalam artikel ini!!!

        Ni cerita pasal Nuar Berahi tak dapat masuk Jepun, hang pulak dok keluar cerita pasal ZINA!!!

        Nilah pemahaman mubaligh Kristian dalam PAS, main HENTAM jer tabor ayat2 Al-Quran yg menegakkan memutihkan musibah yg kena pada pemimpin4444 mereka!!!

        TAKE BEER and go drink UNHOLY WATER la Bujuk!!!

    • Hamba Ar Rahman says:

      Ini apa punya teori ni Bujuk…setahu aku lazimnya manusia2 ni suka barang baik…barang baru…kalau jahat macam samseng pun masih ada hati nak kahwin anak dara yang fresh…tak ingin nak kahwin penzina atau pelacur..melainkan kalau anak dara tu tak nak kat dia….kadang2 kamu ni lawak tak masuk akal….

    • mancini says:

      Bodohnya bujuk ni nak bagi tazkirah pulak,Kan Anwar tu dah masuk dlm majalah porno Jepun dia org taulah.Saksi Anwar berzina dgn China Doll bukan 4 org malah beribu org tengok yg dah video klipnya.

      • WTF says:

        Adakah Bujuk nak kata Jijah Sepat Kering pun kaki zina juga!!!

        Bagaimana pulak dgn bini Stopa Ali???

        Perhatian, bini Stopa Ali bukan yg dalam video kat hotel ya Bujuk!!!

  6. -smh- says:

    hahahahaaha…yg aku kelakar..dia mintak hak dia kat JEPUN..sukahati diorang la nak bg sapa masuk..sapa keluar…

    gila ini org…

    -smh-

    • system baru says:

      pelakon pornstar jepun marah dekat anwar lebih popular di jepun’ ramai orang gila sex tandatangan anwar sebab jepun halang anwar

    • raplahjingaa says:

      dia belajar dari kawan senator gay Australia dia, apa nama xenaphone ke ?
      tak boleh masuk Malaysia nak saman pulak…hehe

      • WTF says:

        Gay sama gay would act the same way!!!

        Tapi gay Nuar BErahi tak berani nak mintak penjelasan kerajaan Jepun, dia tai-chi mintak Wisma Putra explain kat dia!!!

        Mueh4444

  7. Pak Tho says:

    Tengkudin, lu punya komen wa bagi 4 bintang.

  8. dina says:

    Ni lah akibatnye bila byk sgt citer kangkung nak malukan Najib last2 ketua geng PR yg di malukan…hina betul rasanye kena halau dr Japan satu negara yg paling maju n paling sopan kat dunia ni.

    • bangKano says:

      Tu la sifat alami paria haprak dongga PhD dari Pemimpin Kangkung Rakyat PKR laknatullah…….!!!

    • WTF says:

      Ada kemungkinan kebanyakan sayur kangkung diimport dari Negara Jepun!!!

      Tu yg Jepun marah sangat dgn Nuar Berahi dan puak4444 FUCKUTAN!!!

  9. saiful says:

    UMNO BODOH

    UMNO BAHALOL

    UMNO BONGOK

    KERNA MEMILIH PEMIMPIN PONDAN BAPOK DAYUS TAKDE TELUR TAK BERANI BERTINDAK MENANGKAP PELAMPAU CINA

    AHJIB BANGSATWAN LEMBIK
    ZAHID MENTERI TIN KOSONG
    KJ KIMAK MURTAD LIBERAL PENJILAT VAGINA REGINA

    PEMIMPIN BACUL TAK LAYAK PIMPIN MELAYU
    PEMIMPIN PONDAN SILA BERAMBUS

    UMNO SUBCON JUANG MELAYU KAT NGO PERKASA ISMA JATI ETC SO PEMIMPIN BUNCIT BACUL BOLEH GOYANG KAKI

    MAMPOSLAH LU PEMIMPIN UMNO SIAL HARAMJADAH BAPOK KEDI

  10. baba says:

    hahah org jepun pun dah meluat dgn kebodohan anwar ni….

  11. meMangTERok says:

    kalau pun betul Jepun ban Anwar melalui wisma putra, so what ?

    Ini menunjukkan kerajaan jepun dengar wisma putra , tidak dengar orang lain.

    Jepun akan tanya ‘ who are you to question us ?
    Anwar akan jawab ‘ I am Anwar Ibrahim
    the ex future Msian PM.
    Jepun akan cakap ‘ we know you as a pelawat not as ex future PM.
    Anwar balas balik ‘ you are wrong. I am a peliwat not pelawat.
    Jepun cakap ‘ We do not care about its spelling, its poking backside. Its same meaning.

  12. Anti-Jebonuar says:

    Dia cakap,pihak Jepun halang dia masuk sebab kes 1999, kes apa yg Jepun maksudkan tu, tak di terangkan pun???.
    Tu cakap dan alasan dia, boleh di pakai ke,si penipu 16/9/2008 ni.Satu sen kurang dari dua sen…hehehe itu lah nilainya cakap si elju.

  13. aku anak johor says:

    tak abis2 org tua ni melalak..serupa anjing…mampos la ko nuar..sejak ko kuar lokap asik je menghuruharakan org..mampos la ko nuar..

Leave a Reply

Threesome