Menu Utama

Kangkung: Bukti Masalahnya Bukan Komunikasi, Tapi Spin Story

ASALNYA penulis tak beri perhatian sangat kepada beberapa kenyataan Menteri dalam beberapa isu yang dijadikan bahan jenaka oleh balaci pembangkang.  Sebab penulis tidak nampak keperluan melayan isu macam itu kerana ia jelas hanya taktik pembangkang untuk memburukkan menteri-menteri terbabit.

Kalau betul cakap pun macam itulah niat, kalau salah cakap, apatah lagi.

Tapi bila semalam kenyataan Perdana Menteri mengenai harga kangkung turun ini dijadikan bahan jenaka, penulis nak jelas apa yang samar sebelum ini bahawa dalam isu kenaikan harga barang sekarang, soalnya bukan Perdana Menteri atau Menteri tak telus dalam beri penjelasan, tapi kerana apa pun penjelasan yang diberi, akan diputar belitkan oleh para macai pembangkang yang pro dubor Anwar Ibrahim.

Itu saja masalah sebenarnya.

Perdana Menteri hanya ambil satu contoh, kangkung dan menyebut hal-hal lain yang lebih penting tentang kenaikan harga sesetengah barangan tertentu (bukan kawalan kerajaan), tapi balaci yang singkat otak ini, hanya ambik yang kangkung itu saja untuk jadi bahan ketawa, bodoh tak bodoh punya pendekatan.

Sememangnya, dalam banyak hal, kerajaan dah respon dengan cara yang betul dah dalam soal kenaikan harga, tapi semua respon itu tidak sampai kepada macai sebab mereka pilih untuk baca cerita yang dah diputar belitkan, bukan fakta yang sebenar.

Jadi sampai bila nak selesai masalah?

Selepas ini kalau baca apa yang macai tulis pasal kenaikan harga barang ini, sedarlah bahawa isu itu sama ada tidak ada tapi diada-adakan atau isu itu sebenarnya kecil dan terpencil, tapi diperbesar-besarkan macam isu nasional sangat.

Fakta dan intergriti penulisan seperti itu, bahkan isu yang dibangkitkan itupun (kenaikan harga barang) hampir tidak ada. hanya simulasi semata-mata.

Sebab itulah kita lihat sendiri, dari 28 juta rakyat Malaysia ini yang dikatakan terjejas dengan kenaikan harga barang sebaik 2014 bermula, hanya kurang 5,000 orang saja yang hadir malam tahun baru di Dataran Merdeka untuk menyokong demonstrasi Turun Kos Sara Hidup.

Kurang 5,000 ini tak wajar dijadikan panduan untuk mengatakan seluruh rakyat Malaysia tertekan dek kenaikan harga barang pun kerana ia kecil sangat dari segi jumlah dan nisbah.  Itu pun hanya anggaran kasar kerana pada malam itu memang ramai orang ke Dataran Merdeka untuk menyambut tahun baru bersama keluarga, puak ini saja yang datang buat kacau.

Tapi sebab nak juga tunjuk konon dapat sambutan di samping memastikan isu ini tidak hilang ditiup angin, maka diputar belitkanlah kenyataan-kenyataan rasmi pemimpin kerajaan macam dalam isu kangkung ini.

Situ pun dah tahu mentaliti pembangkang di tahap mana, lebih bawah dari tanah.






40 Komen to Kangkung: Bukti Masalahnya Bukan Komunikasi, Tapi Spin Story

  1. P164 says:

    Betul tu bro. Pencacai ni x faham sangat bila orang bercakap dan tak nak memahami ape yang disampaikan.
    Sebaliknya semua benda nk di spin n salahkan UMNO dan kerjaan…

  2. arhi says:

    Perihal spin sesuatu isu, pembangkang memang hebat malangnya dalam usaha untuk menangkis segala bentuk fitnah yg sepatutnya dilakukan dari pihak kerajaan tersangat hambar

  3. Mawar says:

    Wartawan atau pendengar yg suka spin ni tahap sampah, sebab tu keluar brita/crita tahap sampah. Yang pecaya pun suka sampah….mcm tu lah gayenyer.

    • bangKano says:

      Sapa lagi yang taksub ngan berita sampah…?…kalo bukan puak puak hampeh Politikus Akal Sampah PAS tu hah….!!!

  4. -smh- says:

    betul..pembangkang hebat bilat fitnah..menipu..berulang2 mereka ulang…tp kerajaan..hmm membisu..hambar…nk harapkan blogger aje yg betulkan balik..tp kerajaan hambar…

  5. gambus says:

    menipu , membelit dan memfitnah ni amalah orang-orang PAS .. tgk jee kat facebook orang PAS ni bab cerita agama memang hebat seolah hanya dia je yang dapat pahala banyak , tapi kalau memfitnah dan membelit lagii hebat rupanya … dorang lupa kee dalam Islam dengan terang dan jelas .. fitnah tu dosanya lebih besar daripada membunuh !

  6. bujuk says:

    Artikel sampah..

    • raplahjingaa says:

      Hang je kata artikal sampah bujuk….mooo dok pulun nak spin.

      • Pemerhati says:

        sorang cecai(bujuk) kata sampah sorang lagi cecai(moo) boleh kebulur pulun nak spin, hahaha

        mesti buat malu bujuk bila moo pulun sampah, hehehe

    • bangKano says:

      Memang pun puak puak hamPAS ni terdiri dari spesis ” Pemuja Artikel Sampah ” …sapa lagi kalo bukan puak puak pembangkang terutama PAS tu hah….bukan gitu bujuk..?

    • gambus says:

      kenyataan sampah daripada kaki putar belit !

    • Pemerhati says:

      kegagalan bujuk menerangkan artikel ialah sampah merupakan satu lagi bukti bahawa mentaliti bujuk sarat dengan sampah, hahaha

    • alimedanbaru says:

      kamu ni bujuk, bila bicara soal agama dan nak mempertahankan agama, kamu lari duduk bawah kangkang amoi ke?
      aku cari jugak, kalau-kalau kau boleh jadi teman berjihad..rupa-rupanya kaulah sebenarnya SAMPAH DALAM TONG SAMPAH YG MEMANGNYA MACAM MUKA SAMPAH..HIPOKRIT, MUNAFIK..UMPAMA SIDAYUS LARI DARI PEPERANGAN JIHAD!

    • WTF says:

      Demo malam tahun baru bagai nak rak!!!

      Bila harga kangkung jer turun, puak hangpa tak mahu ambik credit pulak!!!

      CIPUT sangat hasil Demo FUCKUTAN!!!

      Aku dah nasihat kat Bujuk dulu…nak DEMO power punya, Bujuk ikut jer cara Mohamed Bouazizi (aka bunuh diri)

      http://www.mykmu.net/?p=38636

      Kalau boleh, Bujuk ajak saudara mara dan rakan2 FUCKUTAN!!!

      Sudah tentu LEBIH BERKESAN!!!

      TAKE BEER BUJUK!!!

      Ingat Bujuk, PERJUANGAN PERLUKAN PENGORBANAN!!!

  7. meMangTERok says:

    Dua tiga hari lepas KJ ada keluar kenyataan yg mengaku kerajaan sukar menangkis serangan cyber yg dibuat oleh pihak pembangkang.

    Untuk me-reka cipta sesuatu fitnah memerlukan masa. Melancar serangan memerlu effort. Ternyata pembangkang memiliki logistic yg cukup untuk kerja ini sedangkan kerajaan tidak mempunyai pasokan khas menangkis semua itu.

    Maklomkan berkerja utk memakmorkan rakyat, memajukan negara memerlu komitment yang tinggi berbanding dgn manusia yg bangun pagi saja mula fikir apa bahan fitnah yg bakal dicipta.

    • alimedanbaru says:

      BETUL CAKAP ABANG TU..tak apalah, kita bercakap yg benar sahaja..sebab Allah lebih meredhoi kebenaran dari membuat fitnah yg mencampakkan kita ke lubang neraka..puak-puak tu tak selesa duduk dalam kenyamanan diaorang suka pada api dan tinggal dalam api neraka..biarkan , biarkan

    • kekuda says:

      kerajaan sibuk nak makmurkan negara, selesaikan masalah rakyat. mana ada masa nak reka fitnah. lagi pun reka fitnah ni senang kantoi. tapi yang peliknya, fitnah setan ni walaupun dah kantoi, ada lagi setan lain yg percaya.

    • MAT KANGKUNG says:

      UMNO LAH RAJA SEGALA FITNAH KAT MALAYSIA NI. BUKTINYA, UTUSAN MELAYU MENJADI UTUSAN FITNAH. DAH BERJUTA HABIS DOK BAYAR SAMAN.LEPAS NI MELAYU UMNO MAKAN KANGKUNG JE LAH

  8. CinaBabi says:

    akhirnya demo turun berjaya menurunkan harga kangkung..

  9. raplahjingaa says:

    Depa demo lagi sekali…harga kacang botol pulak turun.

  10. Perdana Menteri Kangkung says:

    jangan gaduh2, nanti saya belanja kangkung utk semua… majulah kangkung utk negara….

  11. mek esah says:

    dah nama pun penjilat tegar…depa ni dah buta mata hati….. penyokong “Barang Naik” ni akan mengYESkan saja apa2 yang najib dan sekutunya buat…memang kangkung …https://twitter.com/milosuam/status/422594248458776576/photo/1/large

    • WTF says:

      Hang pi la tweet kat milosuam tu, teori “rantaian makanan” Mek Esah dan kaitan dgn kenaikan harga barangan di Malaysia!!!

      http://www.mykmu.net/?p=38425

      Tentu bebudak FUCKUTAN akan kata “YES, FUCKUTAN ARE STUPID LIKE MEK ESAH”

      KEBODOHAN TIDAK TERBATAS DAN KEKAL ABADI ADALAH TRADEMARK FUCKUTAN!!!

      • Mek esah says:

        Yessssss….penjilat tegar bontot Mat najib dan kak semoh serta sekutunya sudah tidak makan diajar…..dunianya kelam…hanya kankung pengubat jiwa….hehe

        • WTF says:

          Napa Mek masih tak nak tweet kat milosuam tu, teori “RANTAIAN MAKANAN” Mek Esah dan kaitan dgn kenaikan harga barangan di Malaysia!!!

          Takkan Mek takut kena panggil BODOH KELAKNATE MU PAS!!!

          BTW, dipersilakan Mek Esah minum Holy Water. MUJAHIL RAWA kata minum Holy Water tidak akan mengubah sesiapa jadi Kristian.

          Lagipun, Holy Water lagi murah Mek dari kangkung!!!

          To add more insult to your pride (Mek ada PRIDE ka???), di mana Mek bersekutu dgn puak2 yang telah setuju kalimah Allah digunakan sbg kata ganti nama tuhan dalam BIBLE, DEMO malam tahun baru bagai nak rak tapi bukan sahaja tak Berjaya mendapat sokongan MAJORITI rakyat Malaysia, tapi hanya mampu turunkan harga kangkung, napa puak2 Mek tak mahu ambik credit pulak!!!

          CIPUT sangat hasil Demo FUCKUTAN!!! I mean harga kangkung jer TURUN hasil DEMO puak2 Mek!!!

          MUEH4444

          Aku dah nasihat kat Mek dulu…nak DEMO power punya, Mek kena ikut cara Mohamed Bouazizi (aka bunuh diri)

          Kalau boleh, Mek ajak saudara mara dan rakan2 FUCKUTAN!!!

          Sudah tentu LEBIH BERKESAN!!!

          Ingat Mek, PERJUANGAN PERLUKAN PENGORBANAN!!!

          Dan jangan lupa minum Holy Water!!! Dan jangan lupa, sapukan Holy Water pada lobang buntut Mek sbg PELINCIR bila suami Mek meliwat Mek mengikut Enakmen Jeanyah Syariah KELAKNATE 1993.

          TAKE BEER MEK ESAH!!!

        • gambus says:

          orang bodoh macam kau memang tak layak mengajar mekk PAS oiii

    • gambus says:

      twittwer harpak milosuam tu memang tak laku mekk oiii , patutlah otak kau bebal jee sentiasa .. jangan lupa jilat bontot pemimpin Pakatan yang dah menaikkan bermacam-macam cukai dan rumah kos rendah mekk PAS !!!

  12. saiful says:

    ARTICLE INI POYO
    GAGAL MENCARI PUNCA WHY PM AH JIB DI SPIN SEBEGITU RUPA

    PUNCA UTAMA SPIN BERJAYA

    1.KEBODOHAN AH JIB BILA BERCAKAP
    2.KEGAGALAN MENTERI PENERANGAN TIDOR
    3.KEGAGALAN PENERANGAN UMNO TIDOR
    4.AH JIB TELOR TADAK TAK TEGAS
    5.AH JIB MEMANG PM BODOH LEMBIK
    6.AH JIB MEMANG DAYUS TAK BERANI AMBIK TINDAKAN

    Ah jib bacul

    Ah jib pondan

    Ah jib dayus

    Ah jib bapok

    Ah jib gagal membenteras pelampau cina dap communist dong zong king kong

    Ah jib gagal memerangi pemberontak nasrani kafirun

    Ah jib gagal menghapuskan puak kopiah pas khawarij bebal bidaah sesat

    Ah jib gagal menangani marina mujahid kj liberal murtad

    Ah jib harus meletak jawatan tidak layak memimpin agama bangsa negara

    Ah jib adalah pemimpin lemah 7x lebih bodoh drpd paklah

    NYAH KAU AH JIB GOR

  13. umnolahanat says:

    kaaaaaah ptuihhhhhh bangsat punya umno sial….

  14. Anak_Nogori says:

    Patutnya kita dah faham dah..pembangkang kerjanya spin..pembangkang kerjanya memfitnah…sama macam pembangkang kerja dia membangkang walaupun betul apa yg kerajaan buat.

  15. jombo says:

    Yes macai pakatan hanya spin isu ini… tak hingin aku nak pergi tujuk perasaan pasal isu barang naik ni.. apa kebulur ke macai pakatan tak makan.. macai pakatan paling ramai melancong keluar negara waktu barang naik. Penipu besar macai PKR.

  16. jombo says:

    Jom komen dalam Yahoo… lubok pembiakan macai PKR. Biar depa tau ramai lagi rakyat Malaysia yang masih waras.

Leave a Reply