Menu Utama

Kalimah Allah : Antara Titah Agung Dan Agenda Jahat Pembangkang

Rakyat makin jelas kesan penganiayaan pembangkang terhadap umat Islam. Tangan Ghaib yang merancang “memijak” samada secara terang atau pun tersembunyi tetap dapat kita hidu. Hanya mereka yang mempunyai terlalu banyak kepentingan peribadi dalam pembangkang sahaja enggan membuka mata.

 

Begitu juga dengan tragedi yang menimpa Azizul Raheem Awalludin, Pengarah Pelancongan Malaysia di Stockholm & isterinya Shalwati Nurshal yang ditahan sejak 18 Dis 2013 kerana didakwa memukul tangan anaknya dalam cubaan mendisiplinkan anak itu yang tidak bersolat.

 

Kita dapat melihat “double standard” yang menjadi sandiwara pembangkang. Selama ini mereka begitu vokal dalam mempertahankan hak asasi Lesbian, gay, biseksual dan transgender yang ditentang dalam Islam. Namun dalam isu pasangan yang teraniaya penahanan tanpa bicara rakyat Malaysia di Sweden mereka membisu seribu bahasa. Jelas dakwaan mereka sebagai pejuang hak asasi manusia sebenarnya bermotif politik jahat semata.

 

Kedua-dua ibubapa malang ini ditahan tanpa jaminan dan tanpa sebarang pertuduhan dikenakan sejak sebulan lepas.Kesemua anak mereka yang masih kecil diambil oleh pihak berkuasa Sweden dan ditempatkan dibawah penjagaan sebuah keluarga non-Muslim. Pelanggaran hak asasi manusia amat jelas dalam kes ini:
1. Kedua mereka ditahan lebih sebulan tanpa bicara dan tanpa sebarang pertuduhan
2. Anak-anak mereka “dirampas” tanpa sebarang hak untuk mereka bela diri;
3. Kedua mangsa dan anak-anak mereka dinafikan hak mengamalkan agama mereka malah dianiaya dengan penempatan dirumah bukan Islam.

 

Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Sultan Abdul Halim Muadzam Shah, menegaskan bahawa kalimah Allah adalah hak eksklusif milik umat Islam. Baginda bertitah kalimah Allah perlu dihormati semua pihak dan dilarang penggunaannya oleh penganut agama lain. Ketetapan sudah jelas dibuat misalnya oleh Majlis Fatwa Kebangsaan pada tahun 1986 bahawa beberapa istilah serta kalimah menjadi hak eksklusif milik umat Islam dan perlu dihormati. Dalam konteks masyarakat majmuk, sensitiviti agama khususnya Islam sebagai agama yang mendasari Persekutuan perlulah dihormati. Sebelum ini pembangkang begitu sombong dan angkuh mengutuk JAIS yang menjalankan tugas mengikut undang-undang.

Sultan Selangor juga telah bertitah melarang penggunaan Kalimah Allah oleh Kristian. Dan mahkamah juga telah memerintahkan perkara yang sama. Namun pembangkang sedang menunjukkan lagak bahawa mereka tidak akan tunduk pada mahkamah dan Sultan. Ini merupakan kebiadapan yang cukup ketara.

 

Pendakyah kristian telah, samada secara sengaja menterjemahkan perkataan God kepada Allah. Perkataan atau istilah yang lebih tepat bagi perkataan God ialah Tuhan bukannya Allah. Namun demi untuk memudahkan proses mereka menarik umat Islam untuk murtad maka mereka tetap mahu berkeras dalam penggunaan kalimah Allah.

 

Mereka cuba nenggunakan helah kononnya orang arab kristian juga menggunakannya. Kononnya Orang kristian arab menggunakannya dalam bahasa arab. Kristian arab menggunakan perkataan Yasu bila merujuk kepada Jesus. Namun mereka megadaptasikan sebahagian sahaja dengan matlamat mengelirukan umat Islam. Maka di sini jelas niat jahat mereka. Mengapa hanya mahu terjemah perkataan God kepada Allah, tidak Jesus kepada Yasu?

 
Rakyat perlu jelas bahawa desakan kristian menggunakan kalimah Allah untuk hak menterjemahkan perkataan God kepada Allah dalam bahasa Melayu tidak ada kena mengena dengan soal penganutan atau pengamalan agama kristian. Ianya adalah satu kesalahan penterjemahan dari segi bahasa dan linguistik.Mereka mempunyai agenda gerakan kristianisasi yang telah mereka rancang dengan cukup terperinci.






13 Komen to Kalimah Allah : Antara Titah Agung Dan Agenda Jahat Pembangkang

  1. acid says:

    Aku tidak berapa sedih bila orang Islam di hina dan di tindas oleh puak kafir, segalanya ketentuan Allah dan aku lebih redha dalam hal sebegini. Ujian Allah berbagai.. Tapi yg menjadikan aku tidak mampu dan sukar menerima kenyataan, bahawa bila penghinaan ini datang dari kaum sebangsa dan seagama dengan aku sendiri di negara ini.( Bila puak yg mengaku Islam ini menyokong tuntutan kafir kristian dalam penggunaan kalimah Allah ) Dimana puak yg menyokong ini memberikan hujah2 yg dangkal demi untuk meraih sokongan puak kafir kristian, semata-mata untuk kuasa…

  2. system baru says:

    ini video anwar tak benarkan orang minum arak di sebat macam mana pas nak buat hukum hudud tanya pas ya sila jawab ya

  3. lan says:

    Belajar sejarah mustapha Kamal altarturk.dan insaf sendiri.sebab langgar hukum Islam,jasad altarturk tak diterima bumi turki.jadi sendiri mau ingat.

  4. bujuk says:

    Nak tau juga.. YDPA titah kalimah Allah tidak boleh d guna d semenanjung sahaja atau seluruh M’sia. Begitu juga dengan arahan dari Majlis Fatwa.. ada siapa2 boleh jawab?

    • WTF says:

      La…hang tak faham lagi ka Bujuk????

      Kalau hang nak Sabah/Sarawak juga turut sama ubah melarang kalimah Allah digunakan sewenang2nya, suruh bebudak Fuckutan dalam Dewan Undangan Negeri Sabah/Sarawak usulkan dalam Dewan Undangan Negeri Sabah/Sarawak!!!

      ADA BERANI ATAU FUCKUTAN TAKUT HILANG UNDI!!!

      • bujuk says:

        PR tiada kuasa d sabah/s’wak. Orang yg. menguatkuasakan undang2 secara berpilih itulah yg. takut hilang undi..
        Ada PR kata kalimah Allah exlusif pada umat Islam?.

        • WTF says:

          Memang FUCKUTAN tak kata kalimah Allah adalah merujuk kepada tuhan bagi umat Islam!!!

          Jangan lupa, FUCKUTAN consists of DAPigs, PGAYR dan PAS!!!

          Siapa tuhan hang Bujuk, adakah “the father, the son and the holy ghost”???

          Sebab FUCKUTAN tak mahu usul perkara aku sebut pada 10.37am January 20, 2014 adalah sebab FUCKUTAN takut hilang undi!!!

          Tulah hakikatnya!!!

          Malah nak buat hudud (aka Enakmen Jenyah Syariah Kelantan II 1993) juga dipolitikkan oleh puak4444 FUCKUTAN!!!

          Malah PAS ada kuasa menguatkuasakan undang2 hudud di Kelantan, tapi tak mahu buat sebab hanya pilih mana yg suka sebab takut DAPigs dan PGAYR tak bagi duit lagi!!!

          Hang tak payah politikkan lagi la isu kalimah Allah, semua temberang mubaligh Kristian PAS dah boleh baca dari jauh dah!!!

          • acid says:

            bujuk, sekarang ada paham ?

          • WTF says:

            Tadi nampak kelibat Bujuk, tapi awat tak boleh posting kat sini!!!

            Macam biasa, Bujuk akan lari tak dapat terima KEBENARAN!!!

            Org lari dari medan perang patut mati jer, Bujuk tak perlu nak sibuk2 nak sebarkan agama Kristian pada umat Islam!!!

  5. raplahjingaa says:

    Antara sikap manusia yang Allah swt murka ialah sikap yang terlalu banyak bertanya !!

    Ada yang bertanya kalau kita di bulan kemana arah kiblat kita, ada pulak yang bertanya, kenapa nik ajis solat dalam hutan sedangkan masjid dan surau ada merata-rata di Negara ni.

    La ni hang pi beli Utusan Malaysia edisi hari ni…hang bacalah.

    • raplahjingaa says:

      Bujuk hang tak mau komen video kt atas tu ke ?? tu kan bakal perdana menteri hang.

    • WTF says:

      Bujuk sungguh beria4444 mahukan kalimah Allah digunakan sbg kata ganti nama tuhan dalam Bible!!!

      Bujuk dah jadi paderi Kristian sejak PAS sanggup berkawan dgn syaitan (DAPigs) demi undi!!!!

  6. saiful says:

    UMNO BODOH

    UMNO BAHALOL

    UMNO BONGOK

    KERNA MEMILIH PEMIMPIN PONDAN BAPOK DAYUS TAKDE TELUR TAK BERANI BERTINDAK MENANGKAP PELAMPAU CINA

    AHJIB BANGSATWAN LEMBIK
    ZAHID MENTERI TIN KOSONG
    KJ KIMAK MURTAD LIBERAL PENJILAT VAGINA REGINA

    PEMIMPIN BACUL TAK LAYAK PIMPIN MELAYU
    PEMIMPIN PONDAN SILA BERAMBUS

    UMNO SUBCON JUANG MELAYU KAT NGO PERKASA ISMA JATI ETC SO PEMIMPIN BUNCIT BACUL BOLEH GOYANG KAKI

    MAMPOSLAH LU PEMIMPIN UMNO SIAL HARAMJADAH BAPOK KEDI

Leave a Reply

Threesome