Menu Utama

Jom Tengok Betapa Histerianya Melayu Pakatan Bila Guan Eng Berlakon Alim

Lim Guan Eng merupakan Setiausaha Agung DAP yang paling popular selepas bapanya, Lim Kit Siang. Kebijaksanaan Lim Guan Eng mencari sela-sela populariti sememangnya tiada bandingan. Dia bijak mengambil kesempatan dan peluang untuk menonjolkan dirinya sebagai pejuang rakyat meskipun sebenarnya Lim Guan Eng adalah seorang pengkhianat rakyat.

Ramai Melayu yang menyokong Pakatan Rakyat menyatakan kekaguman terhadap Lim Guan Eng walaupun dari sehari ke sehari, mereka juga sedar yang Lim Guan Eng telah mempergunakan mereka sewenang-wenangnya.

Walaupun di sebalik pelbagai pujian dan lambungan diri dibuat oleh Lim Guan Eng, bahkan konco-konconya menyatakan bahawa Lim Guan Eng layak mendapat kelebihan untuk bermewah-mewah kerana telah berjaya menjadikan Pulau Pinang jauh lebih maju berbanding sewaktu di bawah pentadbiran Barisan Nasional, fakta sebenar pula menunjukkan sebaliknya.

Di bawah Lim Guan Eng, Pulau Pinang tidak semaju yang diperkatakan. Bahkan Pulau Pinang semakin mengundur dan dasar pentadbiran kewangan yang dikatakan sangat cekap, telus dan jujur oleh pentadbiran Lim Guan Eng, tidak lebih daripada retorik semata-mata. Lebih menarik lagi ialah, Lim Guan Eng menggunakan data-data lapok yang telah dimanipulasi untuk melakukan pembohongan.

Minggu lepas, Guan Eng menyatakan bahawa Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan mengikut jejak langkah Kerajaan Negeri Johor yang tidak lagi membenarkan kewujudan premis hiburan di negeri tersebut. Bagaimanapun, Lim Guan Eng secara halus menghina orang Melayu apabila berkata, pemansuhan tersebut hanya akan dilakukan sekiranya MELAYU PULAU PINANG bersetujudengan keputusannya.

Guan Eng sebenarnya mahu menyatakan bahawa kewujudan pusat-pusat hiburan dan pelacuran di Pulau Pinang adalah disebabkan permintaan tinggi daripada masyarakat Melayu. Tanpa permintaan daripada masyarakat Melayu, premis-premis hiburan dan maksiat tidak akan wujud di Pulau Pinang.

Amat mudah untuk mengesan motif Lim Guan Eng yang sedang bermasalah untuk mempertahankan dirinya apabila nafsu serakahnya dan cakap tidak serupa bikinnya terdedah kepada awam. Sebelum ini, Guan Eng cuba menjadikan Pegawai Kewangan Negeri yang juga seorang Melayu sebagai mangsanya. Namun penjelasan yang diberikan oleh Mokhtar Mohd Jait menambahkan lagi masalah kepada Guan Eng, terutama yang membabitkan potongan atau diskaun besar yang diterima oleh Guan Eng untuk pembelian kereta mewah Mercedez Benz bagi kegunaan peribadinya menggantikan Toyota Camry yang dibelinya dua bulan sebelum ini.

Sebenarnya yang paling dibimbangi oleh Guan Eng ialah kehilangan sokongan daripada orang Melayu Pulau Pinang. Walaupun DAP menguasai DUN Pulau Pinang, hakikatnya tanpa sokongan Melayu, Guan Eng dan DAP tidak akan ke mana-mana. Disebabkan itulah, Guan Eng terpaksa mencari jalan untuk membuatkan para penyokong Melayunya menjadi histeria dan pada masa yang sama, dia boleh terus memperlekehkan mereka.

Ada perkara lebih besar sebenarnya mahu diperkatakan oleh Lim Guan Eng. Lim Guan merupakan antara orang pertama yang mempolemikkan KALIMAH ALLAH. Bermula daripada perutusan Tahun Barunya pada 2012, polemik Kalimah ALLAH berterusan sehingga ke hari ini. Dan bermula dari tarikh itu jugalah, Lim Guan Eng terpaksa mewujudkan pelbagai polemik lain yang bertindak sebagai perisai bagi mengelakkan dia daripada diserang dan terpaksa menjawab polemik yang dimulakannya.

Jangan fikir Lim Guan Eng tidak tahu orang Melayu akan marah dengan kenyataannya itu tetapi bijaksananya Lim Guan Eng ialah, dia menukarkan kemarahan orang Melayu menjadi sokongan kepadanya. Lim Guan Eng tidak perlu berceramah panjang lebar sampai berbuih mulut tetapi cukup dengan mencuit ‘sawat’ PAS dan PKR selain barisan para paderi yang memperjuangkan agama mereka, akhirnya dia hanya perlu berpeluk tubuh di belakang mereka semua sambil tersenyum memandangkan mereka semualah yang menjalankan kerja baginya.

Tidak sahaja bebas daripada menjawab, bahkan matlamat asal Lim Guan Eng untuk menimbulkan kekeliruan akidah di kalangan umat Islam juga berjaya. Anda boleh perhatikan sendiri, berapa ramai daripada para penyokongnya yang terdiri daripada orang Melayu yang dengan lancang menyatakan bahawa KALIMAH ALLAH tidak salah dikongsi dengan bukan Islam, sedangkan mereka telah diberikan Al-Quran oleh Allah Taala sebagai panduan dengan ayat khusus melibatkan perebutan ‘Ismu-Nya itu pada kemudian hari.

A171

Wahai Ahli kitab (Yahudi dan Nasrani)! Janganlah kamu melampaui batas dalam perkara agama kamu, dan janganlah kamu mengatakan sesuatu terhadap Allah melainkan yang benar; sesungguhnya Al Masih Isa ibni Maryam itu hanya seorang pesuruh Allah dan Kalimah Allah yang telah disampaikanNya kepada Maryam, dan (ia juga tiupan) roh daripadaNya. Maka berimanlah kamu kepada Allah dan Rasul-rasulNya, dan janganlah kamu mengatakan: “(Tuhan itu) tiga”. Berhentilah (daripada mengatakan yang demikian), supaya menjadi kebaikan bagi kamu. Hanyasanya Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa, Maha Suci Allah daripada mempunyai anak. Bagi Allah jualah segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Dan cukuplah menjadi Pengawal (Yang Mentadbirkan sekalian makhlukNya). (An-Nisa’ Ayat 171)






20 Komen to Jom Tengok Betapa Histerianya Melayu Pakatan Bila Guan Eng Berlakon Alim

  1. baba says:

    guang eng dah berjaya bodohkan umat islam pakatan sampai ada yg gelar dia khalifah umar…..mampussssss

  2. KerisMelayu says:

    mcm langit ngan kerak bumi kalo nk samakan umar dgn sisepet pemakan babi yg anti islam ni..

    puak HamPAS mmg suka diperbodohkan sbb depa mmg bodo piang tahap gaban

  3. arhi says:

    Ada yg sampai percaya bahawa LGE akan masuk Islam sekiranya PR berjaya memerintah negara.

  4. Mawar says:

    Aku cukup menyampah tengok muka guan eng. terserlah ‘kebabian nya’ sewaktu bercakap.

  5. raplahjingaa says:

    Ya..ya..pi tanya cacai PAS Pulau Pinang..itu yang dijanjikan guan eng pada mereka sebelum PRU 13, siap boleh kata pulak..” tolong jangan buat announcemet lagi atas rahsia ini…saya hanya beritahu saudara-saudara saya dalam PAS sahaja, nanti bila kita menang saya akan buat anouncement terbuka ”

    Bila dah menang bukan masuk Islam..tapi laungan azan di perintah diperlahankan…tanah rezab masjid dijual pada syarikat cina.

    Lopong cacai PAS Pulau Pinang di tipu Guan Eng…nak marah malu, terpaksalah depa senyapkan je…guan eng ketawa berdekah-dekah…cacai PAS cukup senang di jual !!!!

  6. dotdot says:

    ini cina mmg PUKIMAK..KETURUNAN BABI NI MMG SIAL..

  7. gambus says:

    sedang macai-macai miskin hina Pakatan melalak dan berguling kat dataran masa tahun baru , dan jatuh miskin kerana kenaikkan harga gulu kerana macai PAkatan ni makan gula berpuluh kilo sebulan ..

    apek lim rilek jee beli kereta mercedez baru menggunakan duit rakyat !!!

  8. jagungmentah says:

    sblm DAP berpakatan dgn PAS dan PKR, bila DAP kena hentam ada org melayu backing??

    tp sekarang, setelah berpakatan dgn PAS dan PKR ko usik la DAP ramai melayu2 PAS dan PKR akan backing..

    DAP telah berjaya menggunakan kebodohan melayu PAS dan PKR utk kepentingan mereka…

    “tada perlu susah2 mau defend ourself, our fellow stupid malay from PAS and PKR will defend us. Just biarkan melayu figh melayu..kita tgk sudah..hahahhahah”

    • bangKano says:

      Mana tak nya dalam Penipu Rakyat/PR tu DAP yang paling mendominasi kawasan pengundi…38 kerusi parlemen berbanding ngan PKR 30 & hamPAS 21 jerr. Ndak tak ndak Pemimpin Kelentong Rakyat PKR & Politikus Akal Sampah PAS terpaksa kowtow kat cina koi DAP tu sekadaq nak dapat belas ehsan untung untung dapat jawatan politik DUN baik punya…marwah diri,keluarga,bangsa & agama perduli apa…janji untung….!!!

  9. alimedanbaru says:

    kalau di Afganistan kedurjanaan yg dilakukannya telah selamat dibalas dengan menyalip badannya di jambatan Pulau Pinang..ini adalah hakikat dinegara dimana kalau kurang ajar menghina Islam..dicabut nyawa jawabnya..jangan main-main!
    dinegara ini dia masih boleh bermain-main…

  10. CinaBabi says:

    Cina=babi=limkitsial pungkoq penuh taik likat pekat sedia utk pas&pkr jilat.

  11. lan says:

    Hampa bole percaya penipu lidah bercabang dia ni.sebab dia le ramai Melayu dok menjaga tepi pantai queensbay pindah jauh.apa lagu lagi tujuan kalau nak bunuh kaum Melayu dari menjaga.dasar cina busuk hati dan perut.

  12. syaa says:

    guang eng,lim kit sial dah berjaya bodohkan umat islam pakatan sampai ada yg gelar dia khalifah umar.jahanammmm khalifah guang eng.

  13. meMangTERok says:

    Kita ingin bertanya apa dalilnya untuk kufar saperti Lim GE atau Kit Siang bapaknya memeluk Islam. Mereka bukan Cat Steven seorang pengkaji kristian yg menyambut hidayah yang dianugerahkan pada nya utk kembali kepada Islam.

    Sedangkan dalam Qur’an sendiri kita tidak jumpa harapan serupa saperti harapan yg pernah diluahkan Nik Ajis selepas membenarkan seekor kufar berceramah disebelah mimbar suci disebuah masjid suci umat islam.

    Quran sering menyebut kufar dilaknati hingga keakhirat dan tempat mereka hanya neraka. Quran tidak menyebut kufar akan kembali kepada kebenaran selepas dijadikan bahan bakar neraka.

    Lim GE dan bapaknya manusia yg paling berpotensi menyoal “apa agungnya sangat dengan agama kamu wahai Islam ? Kamu lakukan maksiat buntut, kamu berzina, kamu berbohong dan memfitnah serupa kami juga? Dan kamu berpecah belah selepas berhasad dengki, serupa kami juga”.

    Dalam kasih kita terhadap agama kita, kita boleh menitis air mata mengenang rakan segama kita yang sedang leka mabok tersedut angin kaum kufar yg sedang naik junjung.

    Wallahu alam.

  14. saiful says:

    Ah jib bacul

    Ah jib pondan

    Ah jib dayus

    Ah jib bapok

    Ah jib gagal membenteras pelampau cina dap communist dong zong king kong

    Ah jib gagal memerangi pemberontak nasrani kafirun

    Ah jib gagal menghapuskan puak kopiah pas khawarij bebal bidaah sesat

    Ah jib gagal menangani marina mujahid kj liberal murtad

    Ah jib harus meletak jawatan tidak layak memimpin agama bangsa negara

    Ah jib adalah pemimpin lemah 7x lebih bodoh drpd paklah

    NYAH KAU AH JIB GOR

  15. Azizan says:

    Cina sial sudah berjaya mempegaruhi kaum melayu.kalau McM ni sampai bila2 pun melayu jadi kuli Cina la jawapnya.

  16. Anak Lenggong says:

    Senang nya melayu dipergunakan oleh cina ni..

    1. Bagi derma sikit kat orang melayu ngan surau – melayu dah lupa semua dengan mengatakan guan eng baik sangat tetapi dlam masa yang sama mereka tak sedar kerajaan melalui baitulmal, majlis agama serta kementerian kebajikan masyarakat dah lama bagi bantuan kepada rakyat yang tak mampu.
    2. Cadangan tutup pusat hiburan..boleh percaya kee..sedangkan buat permohonan diluluskan apatah lagi yang haram..nanti dikilasnya..ujud pusat hiburan ni secara haram bukan diluluskan oleh kerajaan negeri..melayu ngagguk juga.

  17. Jambol says:

    Melayu bukan bodoh dan bebal, tetapi MUDAH diperbodohkan dan diperbebalkan. Lihatlah, UMNO dengan mudah menarik balik saman di ahkamah bila pemimpin-pemimpin pembangkang “menarik balik” dan “meminta maaf” tuduhan palsu dan dusta yang telah mereka tabur ! Ini membuatkan pihak pebankang tersenyum lebar melihatkan kebebalan UMNO.

Leave a Reply

Threesome