Menu Utama

Isu Pengguguran Azmin: Sandiwara Yang Cuba Mengumpan UMNO

Tolak sana, tolak sini… Menteri Besar tolak ke Pengurus Besar PKNS, Pengurus Besar PKNS tolak ke Exco, Exco kemudian tolak balik ke Pengurus Besar PKNS, kemudian Anwar masuk campur, Zuraidah Kamaruddin desak Khalid Ibrahim jawab isu. Akhir sekali jawapan yang diberikan tidak ubah seperti jawapan PROFESOR SERBA TAU yang cukup terkenal dalam Majalah GILA-GILA keluaran Creative Enterprise Sdn. Bhd, Bangsar Utama.

Yang pasti, ia merupakan satu lagi taktik dan sandiwara PKR untuk mengalihkan pelbagai isu besar yang sedang melanda Selangor sekarang, terutama sekali yang membabitkan kenaikan harga kesan daripada keputusan Kerajaan Negeri untuk menaikkan segala jenis cukai dan yuran pembayaran beratus kali ganda tingginya berbanding tahun lepas. Pada masa yang sama, PKR turut cuba untuk mengalihkan isu Bible berbahasa Melayu dan KALIMAH ALLAH yang telah mengantoikan mereka, walaupun pada mulanya UMNO kelihatan terikut-ikut dengan polemik berkenaan.

Isu terbaru yang timbul di Selangor ialah membabitkan Pusat Giat MARA yang diarah tutup oleh DAP menggunakan Kerajaan Negeri Selangor kononnya untuk mewujudkan pusat latihan aeroangkasa di kawasan sekangkang kera itu. Isu berkenaan terlalu dekat di hati orang Melayu memandangkan MARA sememangnya ditubuhkan sebagai pencetus ekonomi Melayu-Bumiputera. Dan yang menariknya Pusat Giat MARA tidak sahaja memberikan tempat kepada anak-anak Melayu lepasan sekolah untuk menimba kemahiran vokasional tetapi turut menyediakan tempat untuk anak-anak India dan Cina bagi tujuan yang sama.

Malangnya, dengan berselindung di sebalik undang-undang, DAP telah menggesa Kerajaan Negeri Selangor yang diketuai oleh PKR untuk mengambil tindakan ke atas Pusat Giat MARA tersebut. Dan seperti yang diketahui, status tanah yang diduduki oleh semua Pusat Giat MARA adalah TOL dan status tersebut telah dimansuhkan oleh Kerajaan Negeri Selangor sebaik-baik sahaja Pakatan Rakyat mengambilalih tampuk kerajaan negeri pada 2008. Sekaligus menjadikan kesemua Pusat Giat MARA itu sebagai berstatus HARAM. 

Tertekan dengan kemarahan orang Melayu dan turut dipercayai menggugat sokongan PAS kepada Pakatan Rakyat Selangor, akhirnya Khalid Ibrahim mengeluarkan kenyataan bahawa tempoh 12 bulan diberikan kepada Pusat Giat MARA Selayang untuk melengkapkan dan mempertingkatkan prasarana premis tersebut sekiranya enggan ditutup.

Hanya golongan yang memeluk agama Pakatan Rakyat sahaja yang akan percaya dan menari-nari dengan kenyataan Khalid Ibrahim kerana Menteri Besar Selangor itu sebenarnya hanya bermain dengan masa, memandangkan tempoh TOL tamat bagi tanah tersebut adalah pada Disember 2014, bukannya Januari 2014.

Dengan kata lain, menjelang Januari 2015, premis berkenaan sudah sepatutnya ditutup kerana telah melebihi kebenaran TOL yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Selangor terdahulu.

Disebabkan itulah, Khalid Ibrahim dan PKR sedang bertungkus lumus menyediakan isu-isu baru yang dibesar-besarkan agar dapat menenggelamkan isu ini selain melindungi pembohongan serta penipuan yang terang-terang dilakukan oleh Pakatan Rakyat Selangor. Ia samalah seperti mereka membiayai tunjuk perasaan di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur terhadap Kerajaan Persekutuan dengan alasan untuk menurunkan harga barangan, sedangkan di Selangor, Kerajaan Negerinya terus meningkatkan kadar cukai dan yuran perniagaan sekaligus menggalakkan kenaikan harga tidak terkawal di negeri ini.

Anehnya, kaum yang menyokong Pakatan Rakyat, tidak dapat melihat langsung kaitan ini. Sebaliknya mereka lebih seronok bercakap, bersembang, bergurau dan berjenaka tentang sesuatu yang tidak ada kaitan dengan apa yang mereka perkatakan sebelum ini iaitu KANGKUNG!

Pertelingkahan antara Azmin Ali dan Khalid Ibrahim bukannya baru. Azmin Ali gagal menjadi Menteri Besar Selangor bukan kerana Pakatan Rakyat enggan memilihnya tetapi kerana kuasa eksekutif menerima perlantikan seseorang Menteri Besar adalah pada DYMM Sultan Selangor. Pusinglah kut mana sekalipun, Azmin Ali tetap tidak akan menjadi Menteri Besar Selangor selagi tidak diperkenankan oleh DYMM Sultan Selangor. Burukkanlah Khalid Ibrahim bagaimana sekalipun, selagi DYMM Sultan Selangor tidak memperkenankan usul menukar Menteri Besar, Azmin Ali hanya boleh berangan-angan dan merengek di ketiak Anwar Ibrahim.

Gelagat tolak sana tolak sini seperti yang ditunjukkan dalam isu PKNS ini sebenarnya hanyalah sebahagian daripada jalan cerita kartun yang dipersembahkan oleh PKR. Walau apa pun alasan yang diberikan, malah walau sebesar mana pun polemik yang dilakonkan oleh pemimpin-pemimpin PKR Selangor termasuklah oleh Ketua Umumnya, ia tidak lain selain daripada cubaan untuk melarikan isu dan terus melekakan para pengikut dan pengundi Melayu di Selangor!

Yang untung tetap pada DAP!

 



(Next News) »



22 Komen to Isu Pengguguran Azmin: Sandiwara Yang Cuba Mengumpan UMNO

  1. tony gunawan says:

    bangunan terlalu usang!
    tak sesuai untuk belajar!

    • gambus says:

      lu mau tipu apa apek DAPigs tony !!! dengan jelas DAPigs yang mau tutup tempat anak Malaysia belajar !!! ini macam mau bagi pendidikan percuma kaa ???

    • badrole amin says:

      kalau taraf anak babi macam tony setakat pencacai je tak payah le nak jadi lebih sudu dari kuah sedangkan embee si gagap sial lahanat punya barua kapir DAPigs tak kata pun bangunan terlalu usang

      mungkin hannah yeoh ke atau eli kangkang ke kena kangkang tunjukkan cibai depan embee di pejabat baru boleh embee kata bangunan terlalu usang, tak sesuai untuk belajar dan GiatMara dipersila keluar

    • system baru says:

      tong apek
      http://lh4.ggpht.com/-shmExZUpXM8/UtZGRtFLVuI/AAAAAAAAZq4/V2lugIVHFRA/s1600/IMG_22400762245569.jpeg

    • WTF says:

      Hang tu dah using dah!!!

      Memang tak sesuai hang ni nak ajar org, maklumlah hang ni lulusan SRJKC!!!

  2. raplahjingaa says:

    hehe..hang ni toni macam-macam hang boleh jafi, ada time hang jadi gay, ada time hang jadi barbarian, ada time hang jadi sampah masyarakat…ni hang nak jadi safety officer pulak ??

    lu ada baca ka ???

  3. Mawar says:

    Ini semua drama awam tahap grade E.
    Kepemimpinan Pakatan penipu rakyat is very low class, alangkah malangnya kalau negara yang diperintah. Baru setakat perintah negeri dah jadi huru hara.

    Melayu sudah acapkali dicabar dan diasak hingga ke paras leher. Hak melayu dicabar, agama islam dipermainkan. Yang bangsa babi dimuliakan macam dewa tokong. Tak kurang melayu yg keluar masuk gereja macam biase biase ajer….

    Banyak minum holy water sampai hati dan iman pun jadi kering.

    Jangan disangka air yg tenang tiada buaya buaya nak baham. Jangan disangka diamnye harimau tak akan digigit!

    Awas puak melampau, senyum di bibir tak sama dgn darah dlm hati. Silap langkah mu oii pelampau, keluarlah si hang tuah, keluarlah si hang jebat.

    • alimedanbaru says:

      biar mereka berantakan…. kepada Noh Omar sila pastikan UMNO bergerak sebagai satu gerombolan yg kuat dan berpadu gagah..pastikan parti komponAN BN juga berpadu tenaga dan susun program dr sekarang..jangan dok ulas rumhtangga orang..pastikan rumah BN SEMPURNA DAN SIAP SEDIA BERPERANG!JANGAN INDAH KHABAR DARI RUPA…cakap tak serupa bikin..masa berjalannnn

      • Mawar says:

        Noh omar, satu yang aku dengar aku respect, dia berani jawab balik pada yb pakatan haramjadah. Kira taico jugak yb noh omar. Tapi satu lah nak komen….aku dengar juga rungutan org umno di bahagian atau kawasan lain dlm selangor, masa pru13 ada org umno beralih arah sebab tak puas hati dengan pelantikan sesetengah pemimpin/calon kawasan yang dikatakan tak layak pun.

        Jadi umno dan bn selangor perlu rombak semula dan strategi balik untuk kembalikan keyakinan pengundi BN. Dengarkan lah suara2 org bawahan, juga suara majoriti….bawak masuk org muda yg berkaliber dan bijaksana bersuara.

  4. PakChak says:

    Mari kita sama-sama tonton.

  5. armok says:

    Terlalu usang , tak sesuai untuk belajar ? He. He. He. Lu mau tipu sapa ?

  6. alimedanbaru says:

    kepada orang Melayu sila pastikan apabila kerajaan masih nak bantu Sekolah Cina dgn sekali lawatan menteri bagi juta-juta…beritahu menteri berkenaan terutama jika menteri UMNO…’ini kali lu tahu lahhh’

  7. jombo says:

    Kepada org Melayu teruskan boikot Cina DAP belilah barangan di kedai 1Malaysia

  8. bujuk says:

    Baik.. umno diam dan tengok je sendiwara ni. Bukan apa… umno kecoh2, adu-domba dan cucuk jarum macam2, akhirnya umno sendiri jugak yg. kata hanya sendiwara PKR untuk tutup kes lebih besar. Sedangkan yg. hebohkan cerita ni media2 umno jugak…

    • system baru says:

      kes apa bujur ah…kes apcon jual payung terjun ke ? atau pun kes altantuya dapat jual kapal selam, nampak bodohnya

    • armok says:

      Bila si bujuk munafik membuka mulutnya…

    • gambus says:

      kakakaka penipu dan pemfitnah UMNO nombor satu sibujuk PAS suruh UMNO tutup mulut ??? woiiii ni bukan adu domba atau cucuk atau fitnah , ni kisah betul punya … tuding menuding berlaku dalam Pakatan sebab kes ni !!!

      kau buta dan bodoh kee bujuk ?? tgk laa printscreen kat atas tu dengan terang daripada media Pakatan Malaysiakini !! hahahaha kau nak temberang camana lagi ni !!!

      macam kes giatmara laa kan bujuk , kau hanya tau membutakan hati dan mata kau jee , itulah perangai pemimpin hina PAS dan macai mereka !!!

    • WTF says:

      Hang siapa nak suruh org lain tutup mulut!!!

      Hang takut pada KEBENARAN ka???

      Hang tu yg patut tutup mulut, hari2 dok buat cerita BOHONG jer!!!

      TAKE BEER BUJUK!!!

  9. system baru says:

    kahlid gila gaji besar
    anwar gila jadi pm
    azmin gila jadi mb
    guan eng dan pap gila sex
    kalpa sings gila jadi pm

    • alimedanbaru says:

      ya bang, biarkan mereka dgn kegilaan mereka
      sesama sendiri rebut jawatan
      sesama sendiri singkir menyingkir
      mereka gila kuasa hingga mabuk tak nampak
      dgn berani dan sobong di tutupnya giat Mara
      tak terfikir olehnya kepentingan pendidikan dan kemahiran untuk anak Melayu yg mahukan persediaan masa depan
      peniaga kecil Melayu dah dihalau
      kampong tradisi Melayu juga terus diratakan
      lesen perniagaan dinaikkan sampai beratus%
      memang diaorang gila bang
      hingga Maulidur Rasul dipertikaikan
      soalnya sekarang.. adakah mereka sanggup
      kalau KITA PULAK YG GILA
      kalau kita gila, gila kita bukan sembarangan bang
      gila kita adalah gila yg akan menggilakan mereka!

  10. Armok says:

    Stupid Pas says :

    Telur Pas besar, besar lagi telur angsa
    Masak kangkong bersama ikan
    Biar agama mahupun bangsa…
    Kerana Putrajaya , Pas gadaikan…

  11. zed says:

    Kalau dah terlalu binalah yg baru. Bukankah kerajaan negeri Selangor bijak mentadbirurus……rizab pun naik dari tahun ke tahun ,x kan x boleh bina baru atau yg paling lekeh buat pembaikan supaya x usang lagi.

Leave a Reply