Menu Utama

Islam Dipijak : Penjualan Babi Secara Terbuka?

Babi telah dijual secara terbuka. Ini menandakan DAP telah berjaya menyuntik keberanian kepada bangsa Cina untuk mengambil sikap “persetankan” bangsa Melayu dan umat Islam. Ini antara sebab mengapa mereka berjaya meraih hampir 100% sokongan dari pengundi Cina. Mereka telah diajar untuk kurang ajar dan biadap terhadap perkara-perkara yang menyentuh sensitiviti umat Islam.

Kini kita faham mengapa negara Cina terpaksa mengamalkan dasar komunis di sana. Sikap kurang ajar, besar kepala dan biadap bangsa Cina ibarat bagi betis nak peha menyebabkan bangsa Cina ini perlu dikongkong dan dikekang demi menjaga keharmonian negara. Mereka tidak layak diberi sebarang kebebasan memandangkan sikap lupa diri dan tidak bersyukur yang boleh membawa kepada pemberontakan dan huru hara terhadap negara.

Memandangkan DAP memerintah Pulau Pinang maka babi kini telah dijual secara berleluasa dan terbuka. Oleh itu Pertubuhan Perpaduan dan Kebajikan Islam (ISCO) Pulau Pinang mendesak Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) mengharamkan penjualan daging babi secara terbuka di sekitar Pulau Pinang. DAP seolah-olah lupa bahawa Barisan Nasional masih memerintah Malaysia dan Pulau Pinang itu merupakan salah satu negeri dalam Malaysia.

Tindakan peniaga Cina menjual babi secara terbuka telah mencetus sensitiviti dalam kalangan umat Islam sekali gus memberi impak mendalam kepada rakyat tempatan khususnya orang Melayu. Rakyat amat kesal dengan penyeliaan MPPP di bawah pimpinan kerajan negeri yang jelas tidak peka dengan isu penjualan daging babi yang semakin berleluasa sejak dua tahun lalu.

Begitu juga dengan senario di sekitar Jalan Dwi Tasik di Bandar Seri Permaisuri, Cheras yang dicemari dengan kewujudan secara tiba-tiba sebuah gerai menjual daging babi salai yang terletak betul-betul di atas laluan pejalan kaki.Mereka bukan sahaja menjual babi panggang, malahan peniaga berkenaan turut memanggang daging babi di gerainya sekaligus membabitkan gangguan bau terutamanya kepada orang-orang Islam yang berada di sekitar dan sedang bekerja.

Persoalan yang timbul, mengapa pihak berkuasa tidak mengambil tindakan terhadap peniaga babi haram ini? Adakah mereka telah menerima rasuah yang banyak untuk “menutup mata” terhadap aktiviti ini sedangkan peniaga Melayu pula telah disaman dan dirobohkan gerai mereka? Nampak gaya SPRM perlu masuk campur demi mendapatkan keadilan terhadap peniaga Melayu yang teraniaya.

Namun begitu seperti biasa kita akan mendapat respon yang sama dari pengikut PAS yang akan sentiasa menyokong apa sahaja aktiviti haram yang dilakukan oleh bangsa Cina. Sebelum ini PAS menyatakan pendirian menyokong penggunaan Kalimah Allah oleh Kristian yang bertujuan untuk memurtadkan umat Islam.

PAS juga meyokong tindakan DAP yang mahu minuman keras yang dirampas oleh JAIS yang dijual di kawasan majoriti Islam dipulangkan semula kepada peniaga Cina. Rakyat perlu tahu bahawa mustahil PAS ini akan membela nasib umat Islam. Segala slogan PAS merupakan satu penipuan semata-mata. Mereka sujud kepada DAP laknatullah.

Berbalik kepada gerai menjual babi panggang ini. Ianya hanya terletak beberapa ratus meter dari Masjid Al-Najihin . Mengapa “orang PAS” yang kononnya rajin ke Masjid tidak bersuara? Adakan mereka telah menjual semua maruah yang ada kepada DAP?

Oleh itu bangsa Melayu perlu bersatu demi mempertahankan maruah Islam. Sebenarnya kita perlu bergabung atas nama Islam. Bangsa Melayu itu Islam. Apabila PAS memperlekehkan bangsa Melayu maka dengan sendirinya Islam dipijak. Bersatu kita teguh bercerai kita roboh.






36 Komen to Islam Dipijak : Penjualan Babi Secara Terbuka?

  1. tony gunawan says:

    samalah orang melayu potong lembu di mana-mana tempat!

    • WTF says:

      Tony4444

      Hang jangan lupa bukak kedai masa CNY

      Ramai org dtg nak MEMBELI!!!

    • system baru says:

      tony kami potong lembu di pasar, surau atau masjid, dalam agama hindu orang lembu suci dan bukan kotar jangan malu mooo. bezaan dengan babi kotar ada cacing kerawat didalamnya fikir mooo ya

    • Mawar says:

      Toni , bila kau nak menetap di china ka, taiwan ka, hongkong ka….? Sana lu mau makan/jual babi panggang banyak2 pun boleh.

      Sini babi adalah haram kepada org Islam.

      Negeri pulau pinang masih dlm malaysia, pemimpin masih UMNO. Lu org Jangan nak kurang ajar .

      Hapuskan SRJKC, boikot peniaga cina, but chinese last.

    • anakbochek says:

      Bangang punya tony, orang cerita pasal panggang babi dia cerita pasal potong lembu. Dasar budak retard lepasan SJK Cina.

      • mRsTURDY says:

        Mereka memanggang babi secara terbuka ini adalah utk menzahirkan keseronokan mereka kerana harga babi kekal murah. Secara tidak langsungnya, jelaslah bahawa kerja menaikkan harga barangan yg boleh menggugat ketenteraman masyarakat dan negara ini kerja siapa???

    • gambus says:

      ni negara islam laa apek tony , kalau kau pergi thailand , China , Vietnam , Laos un babi dimana-mana sebab mereka negara pemakan babi dan majoriti non muslim !!!

      Malaysia ni majoriti Muslim !!! apek DApigs macam lu nak buat sesuka hati makbapak lu kaa ??? lu punya mak bapak pun pendatang TAPI taktau hormat orang kaa !!!

      dasar puak yang suka diskriminasi dan anti islam punya puak DAPigs !

    • aku anak johor says:

      melayu nak potong lembu ke nak potong kambing kat mana2 apa lu bising..ini negara tanak melayu…lu babi punya org kalau mau potong babi..lu balik sana chjna..kalau lu nak tido ngan babi ke nak kawin ngan babi ke kat china tak kisah..sebab ko memang anak babi…jangan sampai nanti melayu potong cina kat merata tanah melayu..

  2. abu bakar says:

    YANG PALOI PALOI PALOI TU SAPA. DUDUK KAT ROS. CINA MINTA APA NAMA PON BAGI. X CENSOR LANSUNG. MASYUUKK KUT.

  3. -smh- says:

    tony gunawan bodoh…lembu dipotong di pasar shj…even if qurban…di surau atau masjid…

    -smh-

  4. raplahjingaa says:

    Cacai-cacai pembangkang yang mengaku beragama Islam…la ni hangpa nak kata apa ???

    Senyap Ruyup !

    • acid says:

      Diorang tengah tunggu fatwa terbaru dari ularmak-ularmak depa tentang babi dan cina di Malaysia.

    • gambus says:

      macai Pakatan yang Islam semuanya menyorok dan bacul , paling kuat pun komen lari topik .. lihat je sifat puak DAPigs yang anti Islam ni !!!

  5. Pak Tho says:

    Aku tunggu je nk meletop mcm 13 Mei tu. Bila lagi , tak kan orang melayu nak bagi muka lagi cukup-cukup la tu. Dah bangsa makan babi, perangai pun macam babi. Nak menyondol je

  6. Boboi says:

    Aku rasa kat mana-mana pun ada, bukan kat Penang je. Cuba tgk kat Petaling Street terang-terang babi salai yg berasap asap dijual tepi jalan & pasaraya besar pun ada jual benda ni beb.

  7. baba says:

    sekiranya pakatan perintah malaysia jangan terkejut tengok babi2 akan berkeliaran di jalanraya.

  8. tony gunawan says:

    kaum cina suka makan daging babi!

    • acid says:

      cina suka makan daging babi takde hal. Tapi apasal mau panggang tengah-tengah jalan ? Panggang kat rumah atau restoran tak bley ka ?

    • WTF says:

      Makanlah!!! Ada aku kisah ka!!!

      Tony4444, hang jangan lupa bukak kedai masa CNY

      Ramai org dtg nak MEMBELI!!!

    • raplahjingaa says:

      Cina bukan takat suka makan daging babi, daging ular, tenggiling, kelawar, monyet, beruk, ungka, daging biawak pun depa makan.

    • gambus says:

      jangan kata daging babi , haiwan yang dilindungi dan salah disisi undang-undang pun lu orang makan

    • Mawar says:

      Hoii !! Lu mau vege ka, makan babi ka…aku tak kisah
      Tapi mesti tau hormat sama org lain.
      Lu boleh makan dl restoran, makan dlm rumah ka, makan dlm tokong ka…lu punya suka.

      Tapi panggang depan jalan raya, depan orang ramai/org Islam-TAK BOLEH !!!

      Lu cina aaaa, JANGAN cari pasal

    • aku anak johor says:

      kaum cina memang babi..dia bukan makan babi je..macam ko perangai pun macam babi…

  9. Sahabat Islam/Melayu says:

    Sahabat Muslim,

    Ini lah mentality orang Cina, dia tak tahu pasal apa orang Islam mengharamkan Babi. Bagi Islam, Babi ada satu binatang yang tak bersih, diharamkan memakan, menyentuh dan membela…kotorlah…

    • acid says:

      Sdr. Sahabat Islam/Melayu, kita bercakap pasal sikap org cina di Malaysia, bukan org cina di Tanah besar. Mustahil org cina di Malaysia tak tahu pasal sensitiviti org Islam di Malaysia berkenaan babi. Tak tahu atau saja cari pasal ? Sebagai seorang muslim, setahu saya tak pernah ada org Islam di mana-mana di dunia yg melarang org cina dari makan babi, tapi perbuatan dan tabiat tu biarlah bersesuaian dengan masyarakat setempat…

  10. alimedanbaru says:

    dah bagi betis nak peha
    dah bagi kuasa nak maharajalela
    inilah sikap Cina yg melampau
    sengaja buat provokasi
    nak tunjuk lagak walaupun baru menang memerapa kerusi yg sebelum ini tak pernah terjadi
    sekali lagi kepada Cina kita nak ingatkan
    hanya satu kes
    ya cukup dgn satu kejadian Cina kena PENAMPAR ATAU KENA PELEMPANG kemudian diterajang dan sepak atas provokasi
    maka jangan salahkan Melayu
    dari situ akan berpuluh dan beratus dan beribu Cina akan menghadapi sepakan dan penampar Melayu
    tak kira melawan atau tak melawan
    hakikatnya kalau minyak dah disimbah keapi
    ia tetap membara dan membakar
    kalah jadi abu menang jadi arang
    masyarakat cina sebelum ini bukan tak sedar sensitiviti ORANG iSLAM
    apa yg berlaku adalah disengajakan
    nak tunjuk kuasa, nak tunjuk sombong
    orang Melayu banyak bersabar
    dan pihak kerajaan biasanya lembab bertindak
    maka sebab tu orang Cina naik muka
    dan kuasa dan tangan Melayulah yg akan buat perhitungan sendiri
    sedah berbelas dan jadi berpuluh-puluh kekurang ajaran dikumpul oleh orang Melayu terhadap apa yg dilakukan oleh Cina
    baik bab bahasa, sekolah, budaya, agama dan hak bumiputra yg diganggu dan dipertikaikan
    WAHAI CINA LAHANAT
    INGAT
    JANGAN SAMPAI AMOK MELAYU
    MENYEBABKAN KAMU SEMUA TERJUN LAUT NAK SELAMATKAN DIRI
    dan kepada pihak kerajaan
    JANGAN JADI KERAJAAN BENGAP DAN KURA-KURA UNTUK MENGAMBIL TINDAKAN
    JANGAN NANTI PEJABAT KERAJAAN TEMPATAN SALAHKAN POLIS DAN POLIS PULA SALAHKAN KERAJAAN TEMPATAN
    BODO SEMUANYA!
    apa pun tiada TINDAKAN DAN BERLALU GITU SAJA…

  11. syaa says:

    inilah hasil perjuangan kerjasama PAS dan DAP.nampak dah hasilnya.

  12. bujuk says:

    Tergamak mykmu siar gambar BABIQ. Aku sokong persatuan pengguna yg. minta k’jaan prihatin terhadap masyarakat majoriti dan Agama rasmi negara. PBT ada undang2 sendiri dalam isu ni.. boleh semak balik dan saman jika perlu. Bukan semua perkara boleh d bawa berbincang, ada yg. perlu tindakan undang2. Isu tak selesai dengan tuduh keliling.. tapi apa tindakan kita dalam menyelesaikan masalah ni.

    • WTF says:

      Apa tindakan kita???

      Bagi aku, rakyat Pulau Pinang tahan jer lah sampai 4 tahun…lepas tu pandai2lah undi parti yg BENAR2 memperjuangkan hak org2 Islam, Melayu dan Malaysia!!!

      • raplahjingaa says:

        Bujuk ni…bila mat sabu kata lebih baik duduk semeja makan babi dengan DAP dari duduk semeja makan ayam dengan UMNO…hang tak kata tergamak mat sabu cakap macam tu…bila tengok gambar babi hang kata tergamak pulak MYKNU tunjuk gambar babi.

        hang ni bujuk…hang sakit ke apa ??

        • WTF says:

          Bujuk rasa terkilan, mengapa babi2 yg masih kecil saiznya (anak2 babi) yg dipanggang dan bukan babi yg sudah dewasa usianya!!!

          Dinasihatkan Bujuk pergi rujuk pada COMANGO unutk perjuangkan “BABI RIGHTS”!!!

          Nampaknya PAS dan BABI sudah SINONIM gamaknya!!!

          MUEH4444

    • raplahjingaa says:

      PBT bujuk ??? PBT banyak kuasa PBT dalam bidang kerajaan negeri…kerajaan negeri pulak bila di ketuai DAP…sendiri mau ingat laaa.

      DAP tu bukan boss hangpa ka ??

  13. Jambol says:

    Memang benar DAP telah diajar dan berjaya menyuntik keberanian kepada bangsa Cina untuk mengambil sikap kurang ajar, biadap dan besar kepala.

    Perbicaraan keatas dua orang “bintang lucah” yang mengajak umat Islam berbuka puasa dengan memakan babi tu pun belum selesai lagi. Sistem perundangan negara yang lemah ? Tapi kita perlu maklum bahawa kerajaan tidak berdaya untuk membendung badan peguam yang rata-rata anti-kerajaan; tiada idea, tak tahu dan buntu. Tidakkah kerajaan perlu menumpukan perhatian ke atas transformasi sistem perundangan, termasuklah sistem kehakiman ? Kes Lahat Datu, termasuk kes Tian Chua, yang telah berlapuk tu pun belum selesai lagi. Kes rayuan si anu tu pun belum sampai lagi ke pendengaran di mahkamah ! Mungkin akan selesai selepas PRU14 kot dengan kekalahan pendakwaan (seperti yang dijangkakan).

    Transformasi apa ? Transformasi perlu dibidang yang kritikal untuk memastikan kesejahteraan dan keharmonian eakyat. Transformasi kehakiman adalah kritikal. Keadaan keselamatan negara lebih teruk sekarang ini dengan penghapusan ISA. Tahniah Hishamuddin !

  14. songkok says:

    Terdapat segolongan manusia yang akan membela musuh untuk menentang kaum sendiri, mereka ini digelar ‘collaborator’ – orang yang bekerjasama untuk merealisasikan matlamat musuh.
    Melalui sejarah, mereka juga digelar sebagai pengkhianat dan ‘munafik’.
    Musuh akan membiarkan sahaja mereka ini menjadi mangsa apabila kekalahan sudah pasti. Jika kemenangan terjadi, mereka juga akan disisihkan oleh musuh.
    Kehadiran golongan ini adalah satu kemestian dalam mana-mana acara.

  15. mohamad noor says:

    Salah siapa. Siapa yg bagi mereka kebenaran bela babi secala besar, pemimpin islam, negara islam konon.

  16. Syed says:

    cina nak makan babi selori seorang sehari pun kami tak peduli asalkan ditempat persendirian rumah cina …. komen tony gunawan aku musykil juga sebab gunawan biasanya bukan warganegara malaysia… jangan buat kacau di malaysia ok…

Leave a Reply