Menu Utama

Hal Rumah Tangga Sendiri Pun Nak Kong Kali Kong Ke?

HEBOH berita tentang seorang anak ahli politik yang dihalau keluar dari Jepun baru-baru ini, sedang memohon perkahwinannya dibatalkan di Mahkamah Syariah.

Pihak media dan Mahkamah Syariah sendiri pun dah confirm permohonan fasakh itu memang ada, tarikh sebutan semula pun dah ditetapkan bulan depan.  Lebih advance lagi, ada blog pembangkang dah siarkan pun gambar lelaki yang kononnya akan jadi pengganti.

Macam itu sekali orang ambil kisah tentang anak ahli politik ini yang menyinar kerana bapanya adalah ketua parti politik berkenaan.

Bagaimanapun, itu lantak dialah, nak bercerai ke, nak merujuk ke, nak tertonggeng ke, bukanlah kita ni peduli sangat.

Cuma yang penulis kesalkan ialah, dalam keadaan semuanya jelas dan terang ini pun,  orang ini masih lagi nak berdalih, menafikan perkara itu (permohonan fasakh) ada berlaku ketika ditanya pengikut Twitternya (sebut rakyat).

Bila buat kenyataan rasmi laki bini pulak, sahkan tidak, nafikan pun tidak.

 2014-01-23 21.33.53

Apa halnya ni?  Benda terang pun kau nak suruh suluh ke?

Tak cerita penuh takpe, kita faham, maklumlah hal ini peribadi, tapi jangan kelentong dan anggap semua orang bodoh.

Ini bukan kali pertama tau, sebelum ini ada anak ahli politik berkenaan pernah cakap dalam gereja bersetuju orang Melayu dibenarkan untuk murtad, alih-alih dia nafikan pulak bila isu itu meletup.

Persoalan di kepala semua orang yang berminat dalam isu ini sekarang ialah, kalau hal rumah tangga kau pun nak kelentong orang, agaknya apa lagi yang kau boleh kelentong?  Minyak turun, itu percuma, ini hapus kalau jadi kerajaan besok?

Tak hairanlah kenapa dalam PRU13 lepas, orang ini janji bulan bintang pada rakyat pun masih tak menang jugak di Putrajaya, sebab semua orang tahu ini keluarga memang kaki kelentong, dari bapak sampai ke anak.

Cakap tak boleh pakai.

Selepas kejadian ini, keyakinan penulis bahawa anak beranak memang tak boleh dipercayai dan langsung takdak intergriti semakin tinggi.

Lama sebelum ini pun dah yakin, sekarang bertambah keyakinan dan nak ajak orang lain pun ikut yakin sama.



« (Previous News)



21 Komen to Hal Rumah Tangga Sendiri Pun Nak Kong Kali Kong Ke?

  1. Nusantara Jones says:

    Nak urus rumah tangga sendiri pun tak lepas, ada hati cakap besar mahu perintah Malaysia. Kelakar betol la tengok fantasi melampau ahli politik pembangkang yg tidak berpijak pada bumi yg nyata.

    • korokstabang says:

      pemberita’, pada waktu kejadian anuar ada dimana?
      minah nurul’, err arr papa sedang mesorat

      sape tak kenal sama minah ni berbelit belit mengalahkan keleng jual kacang putih

  2. anwarbabi says:

    Menipu tak sudah-sudah anak beranak ni….

    KUALA LUMPUR 23 Jan. – Permohonan tuntutan bercerai secara fasakh oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar terhadap suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim akan disebut semula di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur pada 18 Februari ini.

    Beliau yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) memfailkan permohonan itu mengikut Seksyen 52 Enakmen Undang-undang Keluarga Islam 1984, kira-kira dua minggu lalu.

    Kes itu telah disebut kali pertama di hadapan Hakim Syarie, Ab. Malek Awang kelmarin

  3. alimedanbaru says:

    apa pun jadikanlah iktibar,
    apabila dia berkata dan istiharkan bahawa sesiapa pun termasuk MeLayu yang Islam punya hak dan kebebasan memilih agama lain jika dia suka,
    maka pada saat itu yg berkata akan menerima musibah samaada masih diatas dunia apalagi diakhirat.
    apapun
    SISUAMI PUNYA KEBEBASAN UNTUK MEMILIH SATU, DUA ATAU TIGA ATAU EMPAT. DAN SUAMI PUNYA KUASA DAN KEBEBASAN MENTALAKKAN ISTERI YG CURANG ATAU DURHAKA.
    nah sekarang’Dia cakap orang Islam boleh tukar agama’
    TETAPI
    dia lupa SUAMI JUGA BOLEH TUKAR ISTERI!
    apkah ini balasan Tuhan?

  4. meMangTERok says:

    Rasulullah mengamalkan doa disetiap perbuatan dan gerak geri baginda. Bangkit dari tidor ada doa, mandi ada doa, pakai baju ada doa. Pendek kata setiap pergerakkan manusia dituntut diiringkan dengan doa, bukan sekadar doa makan saja.

    Kerana apa ? Kerana untuk mendapat keberkatan diri. Manusia perlukan keberkatan untuk memastikan kelancaran dunia dan kelancaran menuju keakhirat. Apa pulak keberkatan itu ?.

    Dalam satu hari penghidupan kita , keberkatan itu boleh kita kaitkan dengan kelancaran. Lancar bangun pagi, bersiap, pandu kereta dan sampai ketempat kerja/destinasi dengan selamat tanpa kelengahan/kerosakan/kemalangan dsbnya. Dipejabat kerja berjalan lancar, keputusan dibuat dipersetujui dan memberi kebaikan pada semua.

    Manusia waras akan mengaitkan keberkatan diri (atau tanpanya) tatkala menemui satu2 kegagalan. Dari situ dia akan menoleh kebelakang dan merenong jika terdapat apa2 kepincangan lalu yang telah menyebabkan ketiadaan berkat itu.

    Pada manusia yang boleh muhasabah dirinya , dia akan kaji semua kegagalan lalu dan bandingkan dengan kebaikan, dosa dan pahala yang pernah dibuatnya. Manusia waras akan berfikir bahawa dia sudah mula tidak diberkati hingga dinafikan kernegara yang pernah dikunjunginya. Sekembali, dia pulak dihidangkan dengan pergolakkan yang berlaku pada kehidupan keluarga anaknya.

    Kenapa terlalu sukar untuk manusia sedar. Kenapa terlalu yakin seolah2 dia dijadikan sebagai malaikat bukan manusia.

    Itu cuma contoh ringan mengenai keberkatan yang perlu kita manusia kejar dan perolihi.

  5. syaa says:

    bapak penipu,anak penipu.bapak borek anak rintik.Pakatan Penipu Rakyat(PKR).

    • system baru says:

      salah itu bro pkr maksudnya parti kelentong rakyat

        • Waris Mat Kilau says:

          Bro.., ‘SULTAN MELAKA’ telah menawarkan diri untuk menjadi suami Izzah sekiranya mereka sah bercerai. Aku rasa ‘TUHAN HARON’ teringin juga tu!!!!!.

          • system baru says:

            ayah pin nak juga tambah isteri ke 5 nya

          • badrole amin says:

            hahaha memang layaklah ‘Sultan Melaka’ menawarkan diri jadi suami norole izzah

            beta tak sabar nak memperisterikan norole izzah dengan memberi jaminan bapa mertua akan terus saya lantik jadi PM untuk kerajaan 3 suku beta yang akan menjadi kenyataan tidak lama lagi

          • raplahjingaa says:

            Hangpa jangan !! kami dah berpakat reserve kan nurul izzah kat moooo !! dia yang paling layak !!

          • WTF says:

            Mooh, hang jangan risau

            Kami tetap akan support usaha Mooh untuk meminang No Role Izzah

            Tapi jangan lupa jemput kami bila sanding nanti ya Mooh!!!

          • raplahjingaa says:

            hahahaahaha….u see mooo, walaupun hang punya komen satu duit pun tak guna kat sini, tapi niat baik hang nak memperisterikan nurul kami sokong 100%.

            Kalau la jadi sungguh hang dengan nurul aku janji aku sponsor bunga telur 3000 biji kat hang !!

  6. decepticon jr. says:

    menurut sumber, izzah mohon fasakh kerana sudah 3-4 taun suaminye x nak cium mulut dgnnye.suaminye juga mengakui yg sejak izzah aktif berpolitik ,mulut izzah berbau longkang dan semakin hari semakin tinggi level kebusukannye.ini bukan fitnah tapi sekadar menurut sumber.ayat klise blog pr ha ha..ha..apa lg izzah mahu?

  7. gambus says:

    aku tak kisah pun hal rumah tangga orang .. tapi kalau macam ni memang anak beranak kaki penipu !!!

    • badrole amin says:

      babi kalau boleh berdiri beri tabik spring memang babi nak berdiri beri tabik spring pada keluarga puaka ini kerana kulit muka mereka lebih tebal dari kulit muka babi

      takde rasa malu langsung keluarga puaka ini yang begitu sinonim dengan bercakap bohong yakni menipu dan membuat fitnah

      anak babi yang tak tahu menipu tahu rasa malu boleh terus jalan tundukkan kepala bila manusia mengutuk kata ‘sial punya anak babi kenapa engkau jalan kat sini’ selepas terserempak anak babi tapi anak betina B.A.B.I. itu takde ciri-ciri rasa malu…babi pun tahu B.A.B.I. seperti ini ialah spesis haramjadah dan terlaknat!

  8. Mawar Berduri says:

    Pelik jugak kat laki no role ni. Bini mcm ni punya teruk, patutnya dah lama talak. Alih-alih, tok laki yang kena talak. Lurus bendul ke apa laki ijah ni.

  9. Jackal says:

    Kan dah kata..tindakan No role memfailkan fasakh adalah sbg tindakan pre-empt untuk menunjukkan bhw suaminya yang salah..dan dia tidak bersalah…nampaknya blogger pun dah start spin utk selamatkan dia…

    Baca disini….

    http://pilihan-anda.blogspot.com/2014/01/laman-blog-pembangkang-dedah-wajah.html#.UuHzHiuwq00

Leave a Reply

Threesome