Menu Utama

Gereja Dibaling Molotov Cocktail: Apa Anwar Tahu Kita Tak Tahu?

SEMALAM, Anwar perasan sendiri menyangka dia sudah menjadi Perdana Menteri apabila mengadakan sidang media, kononnya untuk menyampaikan mesej kepada rakyat Malaysia.  Hujan takde, ribut takde, tiba-tiba nak sampai mesej kepada rakyat Malaysia?  Apa yang banyak cakap sebelum ini mesej kepada rakyat Pakistan ke?

Apa pun, ketika ramai menyangka Anwar nak umum dia akan bertanding di salah satu kerusi DUN di Selangor bagi menyelesaikan kemelut berebut nak jadi MB Selangor antara Khalid Ibrahim dan Azmin Ali, Anwar sebaliknya mengutuk UMNO dalam isu kalimah Allah, kemudiannya memintak pula diadakan dialog antara UMNO dan pembangkang dalam isu tersebut!!

Lawak apakah ini, kau kutuk lepas tu ajak berbincang, macam bodoh je.

Tapi penulis bukan nak sentuh bab itu kerana kita semua tahu dalang di sebalik Kristian Semenanjung naik tocang dalam isu kalimah Allah ini kerana manusia macam Anwar juga yang menggalakkan, bahkan bukan rahsia Anwar dan pakatan pembangkang sokong Kristian di Semenanjung ini guna kalimah Allah tersebut – asal saja tidak disalahgunakan, kononnya.

Sebaliknya penulis nak sebut ialah tentang kejadian sebuah gereja di Pulau Pinang malam tadi yang dilempar bom buatan sendiri, molotov cocktail kerana provokasi pemasangan banner yang menyebut perkataan Allah dan kaitannya dengan Jesus oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab – tidak lama selepas Anwar menyampaikan ‘mesej kepada rakyat Malaysianya”.

Persoalan kita sekarang, apa yang Anwar tahu, kita tak tahu tentang kejadian tersebut?  Anwar bagi mesej banyak dah sebelum ini, tapi cara ia dinamakan semalam “Mesej Untuk Rakyat Malaysia”, itu agak sedikit menimbulkan persoalan.

Ini kali kedua kejadian seumpamanya berlaku.  Sebelum ini pun, tak lama lepas Anwar nyanyi lagu Sabah nak hilang, datang regim lanun Kiram timbul huru hara di Lahad Datu.

Kali ini, tak beberapa jam lepas Anwar ajak kerajaan duduk berbincang berhubung isu kalimah Allah, tiba-tiba tengah malam tadi ada gereja yang dibaling bom buatan sendiri dan gereja itu adalah antara 3 gereja yang dikesan terdapat pihak tidak bertanggungjawab yang memasang banner provokasi berkenaan.

Sekali pandang macam sengaja nak lepas diri kerana tahu akan ada sesuatu yang berlaku.

Mengenali Anwar, penulis percaya semua ini ada kaitan.  Apatah lagi, provokasi seumpamanya bukan pertama kali, tapi perbuatan baling molotov cocktail tidak lama selepas Anwar menyentuh isu sama, adalah yang pertama kali.  Lagipun, di kalangan puak Kristian kita tahu ada yang kurang ajar, tapi belum ada yang cukup berani untuk cetus provokasi seperti itu (pasang banner), habis tidak hanya keluar kenyataan media saja.

Anwar dan politik polong (sendiri cetus masalah, sendiri selesai masalah) ini bukan pertama kali.  Sekarang ini pun pembangkang berpakat dengan peniaga, pemborong cina untuk naikkan harga barang gila-gila sehingga rakyat marah kerajaan BN, dan kemudia dia juga janji akan selesaikan masalah tersebut kalau dia dipilih jadi kerajaan.

Rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian dan keamanan memandang isu ini sebagai serius dan pihak berkuasa berkenaan perlu ambil iktibar.  Kita tahu, ada pihak yang nak laga-lagakan orang Islam dan orang Kristian di negara ini supaya keadaan huru hara berlaku dan kerajaan BN akan dipersalahkan.

Siapa orang itu?  Inilah yang kita minta siasat sangat peliwat tua ni.  Kerajaan pun jangan asyik nak kompromi saja, perlu ada ketegasan sikit.






20 Komen to Gereja Dibaling Molotov Cocktail: Apa Anwar Tahu Kita Tak Tahu?

  1. system baru says:

    anwar tahu jika nak berkuasa ia main isu kalimah allah supaya pr boleh menang kerusi sabah dan serawak itu tektik bawa anwar.. bn sedar benda ini, anwar bijak main isu ini, ia langsung tak fikir akibatnya sebelum merebak’ kerajaan harus tangkap anwar ini

  2. Anak Lenggong says:

    Yang menjadi barua dan balaci serta hamba didalam semua perkara ini adalah melayu PAS dimana kalau dulu mereka menunjukkan taring pabila sesuatu isu menyemtuh mengenai islam dimainkan tetapi sekarang disebabkan nak sangat kuasa teluq mereka semua dah tersumbat..mereka hanya menjadi pengangguk setia sahaja..dulu ada juga penentang dikalangan melayu PAS tetapi pabila arwah Harun taib dan meninggal serta harun din pulak tak sihat..sudah tiada lagi sura penentang akan kedengaran dikalagan melayu PAS..tak percaya tengok laa..semua perkara yang dilakukan oleh DAP dan PKR akan terus disokong oleh PAS dan melayu PAS akan terus menjadi barua dan budak suruhan kekall.

  3. TUBIR says:

    PM ada KDN ada Apa kejadahnya duduk kat situ kalau tak tahu gunakan kuasa yang ada dan sudah diperuntukan .Rayaat dah resah dan gelisah dengan apa yang sedang berlaku …….Jangan bertindak diwaktu sudah terlambat ……Tangkap Anwar dan lim kit siang ……

    • kayu says:

      Jangan sampai semua orang membuat undang-undang sendiri bila melihat kerajaan dan undang- undang sudah kelihatan seperti tidak berfungsi dan penguatkuasaan hanya terpilih serta mengikut keadaan tertentu….kerajaan yang lembap dan penguatkuasaan yang lemah hanya memberi ruang kepada penyangak-penyangak dan lanun bermaharajalela….dan bakal meruntuhkan kerajaan apabila ianya merebak dan tidak lagi terkawal ..!!!

  4. WTF says:

    Kepada Najib dan Zahid Hamidi!!!!

    Sila ambik TINDAKAN sekarang!!!

    Masukkan suspek (baik yg gantung poster Jesus anak Allah dan yang baling bom buatan sendiri pada gereja) dalam lokap, walaupun bukti tidak mencukupi dan siasatan belum selesai!!!

    Peristiwa 13 Mei akan berlaku lagi sekiranya kerajaan Malaysia masih tidak mengambil TINDAKAN yang TEPAT demi kesejahteraan dan keamanan rakyat Malaysia!!!

  5. baba says:

    yg jenis suka baling bom petrol ni geng pkr saja…..saja nak buat provokasi la tu…banner pun agaknya mesti dia yg pasang

  6. jombo says:

    Bangsa yang suka anarki ini adalah bangsa pakatan rakyat yang suka menimbulkan huru hara dengan membuat bermacam-macam provokasi. Kalau di fikirkan memang gaya puak pkr. Badut-badur pkr dan sejenis denganya yang gemar menggunakan taktik ini. Rakyat sudah bijak dan tidak tertipu dengan sandiwara anu war. Rakyat sudah muak dengan anu war.

  7. badrole amin says:

    sesiapa saja pemimpin pakatan haram tak perlu rasa takut kena saman kalau ada di antara nak kata orang yang pasang banner dan baling molotov cocktail pada gereja di p. pinang itu telah diupah oleh UMNO

    • WTF says:

      Macam biasa, itulah TAQIYAH mereka!!!

      • mRsTURDY says:

        Kalaulah gereja tak bersetuju dgn banner yg dipasang, cepat2lah tanggalkan banner yg dikatakan dipasang oleh pihak lain itu…Ini gereja pun naik seronok dan membiarkan saja ia tergantung!!!Apakah ini satu pakatan agar bermulanya ketegangan??

        • WTF says:

          Setuju dgn saudara/saudari mRsTURDY

          Jika benar pihak gereja ikhlas, sudah pasti banner yg dipasang itu adalah pihak lain, sudah pasti banner itu akan diturunkan secepat mingkin!!!

          Memang mereka sudah mula menjual seperti kata saudara raplah, tunggu org2 Islam hendak membeli jer!!!

          Selama mana org2 Islam nak biarkan mereka bertepuk sebelah tangan!!!

        • Jusoh Smile says:

          Kita semua mesti faham tentang percaturan puak zionist dunia kini. Setelah mereka meratah dan menyucuk hidung negara Arab (pusat pertumbuhan Islam), maka kina mereka beralih kepada negara Nusantara iaitu negara yang paling ramai umat dan pemerintahan Islam.
          Beginilah cara mereka masuk pada peringkat awal, menggunakan musuh Islam secara dalaman. Lepas itu mereka akan serang secara kolektif, menggunakan badan dunia yang semuanya telah diproksi oleh mereka.
          Hakikatnya adalah Nusantara sebuah empayar Islam akhir zaman yang telah dijanjikan Allah.

  8. alimedanbaru says:

    kalau bermain api
    jangan hairan dengan kebakaran
    sejarah telah membuktikan
    kerana agama
    manusia sanggup berperang
    sanggup berbunuhan
    dan tak takut dan rela mati
    kerana pertahan agama
    bandar boleh dibakar
    negara boleh lingkup dgn keganasan
    ini semua salah siapa
    INISEMUA SALAH GUAN ENG
    INI SEMUA SALAH PADERI KRISTEAN
    DAN SALAH PENYOKONG AWAL DARI PAS HJ ADI DAN NIK AJIS
    disudut yg lain sama spr pencerobohan Kiram n gang
    kerajaan lembab bertindak
    kerajaan dan KDN khasnya spt melepaskan tali layang-layang
    membiarkan angin menentukan arah lelayang
    ini baru api kecil
    tidakhairan akan merebak
    membakar kemarahan
    meluapkan kebencian
    kepala pusing
    hilang akal
    dan Malaysia diambang API PEPERANGAN AGAMA!

  9. system baru says:

    kembalikan undang2 isa
    kembalikan undang2 isa
    kembalikan undang2 isa
    kembalikan undang2 isa
    kembalikan undang2 isa
    kembalikan undang2 isa
    kembalikan undang2 isa
    kembalikan undang2 isa
    kembalikan undang2 isa
    kalau tidak malaysia rosak

    • alimedanbaru says:

      KALAU TAK YA PUN
      kita mahu Najib pandai marah
      Zahid tahu marah
      dan KDN sentiasa akan marah
      dan gunakan peruntukan undang2 dengan tegas dan pantas
      tapi apa yg pasti
      lepas ni pelempar bom akan ditangkap
      dan dibicara terus dijukum
      tetapi
      pihka kristean yg memulakan provokasi
      dan menaikkan darah Melayu
      lepas bebas
      tersengeh melihat Melayu Islam dihukum
      Melay jugak masuk dalam
      Melay juga kena hentak dan dipersalahkan
      dan adakah kerajaan
      sentiasa tunggu Melayu buat salah baru nak bertindak
      hoi kerajaan..ADA DENGAR KAH?

      • Jusoh Smile says:

        sedarlah yang puak-puak anti-Melayu Islam kini sedang membuat “evaluation” tahap kepekaan kita tentang maruah….agama dan bangsa.
        Mereka adalah pemimpin dalam ekonomi dan pemeras yang amat cekap. Mereka pandai mengeksploitasi keaadan sehingga Melayu sanggup menjadi pengikut dan penjilat mereka yang setia. Sehingga dalam soal aqidah pun dia boleh buat Melayu berpecah belah.
        Tak lama lagi mereka akan buat analisis “evaluation” ini. Yang pasti matlamatnya adalah untuk mengawal pemikiran Melayu agar bersujud kepada arahan mereka. “Mind Control” adalah senjata ampuh mereka dan ini akan digunakan dalam isu kalimah Allah ini. Cuba kita ambil hipotisis kes pemuda kulit hitam dibelasah oleh beberapa orang polis di USA dulu. Pihak media memainkan peranan mendedahkan video tersebut. Rentetan dari itu, maka tercetuslah keganasan kaum sehingga presiden USA mengistiharkan darurat di wilayah itu.
        Jangan sampai tindakan sedemikian akan dicetuskan di sini oleh pihak pihak yang berkepentingan.
        Cuba lihat dalam isu kenaikan harga barangan kini. Siapa yang untung bila barangan naik harga? Melayu untung ke? tidak sama sekali. Kerajaan untung ke? Tidak juga sebab memperlihatkan kelemahan kerajaan mengawal harga pasaran dan akan menjejaskan ekonomi serta inflasi. Jadi yang untung adalah pihak peniaga. Siapa peniaga tu? Ya betul….Cina sebab 80% ekonomi telah dikawal oleh mereka.

  10. songkok says:

    Lepas ni ape pulak? Nak baling molotov kat masjid? Lepas tu puak2 PASik akan menyokong terutamanya mat sabulu, kalid samak, cagu bard, Islam kene berlembut untuk selesaikan masalah.

  11. DataCode says:

    Isu kalimah Allah yang tercetus sejak dua menjak ini,nampaknya ada dikalangan yang mengambil kesempatan agar isu menjadi panas dan akhirnya menjadi perbalahan besar antara agama.soalnya siapa yang untung dikala wang ringgit tidak laku.

Leave a Reply

Threesome