Menu Utama

DAP Selangor Semakin Garang, Pusat Giat MARA Jadi Sasaran Untuk Ditutup

Kalau ada lagi pecacai yang berasakan DAP akan mencintai mereka dan membelai mereka dengan penuh kasih sayang, harap-harap selepas ini mereka wajarlah mengetuk kepala sendiri memandangkan segala-gala yang berlaku di Selangor kini, langsung tidak menunjukkan yang Melayu-Bumiputera, Islam dan minoriti akan terbela. Bahkan DAP akan menjadikan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu-Islam sebagai sasaran memandangkan mereka berasa cukup gah kerana ada orang Melayu-Islam yang akan membela mereka dengan seribu satu macam dalih.

Dari tahun 2008 sehinggalah kini, DAP menerusi Pakatan Rakyat Selangor yang menjadi Kerajaan Negeri mencari jalan mengepung, menekan, menghalau dan melupuskan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu-Bumiputera dan Islam. Oleh kerana terhutang budi dengan masyarakat India yang tetap memilih mereka, sekalipun peristiwa menghalau bagaikan anjing kurap berlaku di Pulau Pinang melibatkan perkampung masyarakat India yang dikenali sebagai ‘High Chapparal’ atau Kampung Buah Pala, DAP dan Pakatan Rakyat kurang melakukan kezaliman.

Pakatan Rakyat Selangor amat sedar, undi Melayu di kebanyakan tempat telah berpindah kepada UMNO-BN. Biarpun mereka menambahkan bilangan kerusi DUN sekali ganda menerusi pengundi-pengundi baru Cina yang jumlahnya berkali-kali ganda ramainya berbanding pengundi-pengundi muda Melayu. Justeru, tindakan perlu dilakukan untuk memastikan orang Melayu berasa takut, terancam dan akhirnya memilih Pakatan Rakyat secara terpaksa.

Selepas Pusat Giat MARA di Sabak Bernam diarahkan tutup oleh Kerajaan Negeri Selangor secara serta-merta, kini tibalah giliran Pusat Giat MARA Selayang pula. Manakala Pusat Giat MARA Kapar hanya menunggu hari untuk ditutup dan dihalau.

selayang5

Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah sendiri yang membawa surat untuk melakukan penghalauan. Malah dia sendiri yang mengeluarkan arahan agar Pusat Giat MARA di Selayang ditutup serta merta. Turut datang bersama-samanya bagi memastikan arahan itu dipatuhi oleh wakil daripada Dewan Perniagaan Cina Kuala Lumpur dan Selangor. Turut serta adalah wakil daripada syarikat pemaju hartanah yang telah diberikan hak oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk memiliki tanah tersebut.

Dan sudah tentulah syarikat pemaju hartanah tersebut merupakan syarikat yang dimiliki oleh bukan Melayu. Kalau ada pun Melayu di dalam syarikat tersebut, mereka hanyalah proksi yang dibayar gaji bulan tetapi tidak mempunyai sebarang fungsi.

Mungkin para pecacai akan menyatakan bahawa selayaknya Pusat Giat MARA Selayang itu diarahkan tutup kerana statusnya adalah menduduki secara haram sepertimana yang terlampir dalam surat arahan Kerajaan Negeri Selangor. Namun mahukah mereka mengaku bahawa Pakatan Rakyat Negeri Selangor telah mengeluarkan arahan pada tahun 2010 menerusi Elizabeth Wong pada masa itu bahawa semua permohonan TOL akan dibatalkan dan dimansuhkan. Begitu juga dengan permohonan tukar TOL ke geran pemilikan kekal, turut dihapuskan.

Sepanjang 2008 sehingga 2013, Kerajaan Negeri Selangor yang diketuai oleh Pakatan Rakyat telah berlakon menyerahkan geran-geran kepada penduduk-penduduk yang sebelum itu menduduki tanah TOL. Pakatan Rakyat mengakui bahawa pemberian geran tersebut adalah tanda keprihatinan Pakatan Rakyat terhadap rakyat Selangor.

Malangnya yang tidak diberitahu oleh Pakatan Rakyat ialah, kesemua geran tersebut telah diluluskan pada zaman pentadbiran bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Khir Toyo atau lebih tepat lagi di bawah pemerintahan Barisan Nasional dengan kadar premium hanya RM2.00 sekaki persegi.

Pakatan Rakyat bagaimanapun, telah menaikkan kadar premium tanah pada harga yang lebih tinggi sekaligus meningkatkan juga cukai tanah dan cukai pintu.

Tahun 2014 menyaksikan Kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat telah meningkatkan segala jenis cukai dan yuran pembayaran termasuklah levi hotel. Malahan bayaran sewa untuk rumah PPR yang dibina oleh Kerajaan Barisan Nasional, turut dibuat pada kadar 100% kenaikan.

Kebanyakan Pusat Giat MARA telah menduduki tanah kerajaan negeri yang berstatus TOL selama beberapa dekad. Itu merupakan kesilapan terbesar memandangkan MARA yang menjadi musuh utama DAP kerana fungsi MARA adalah meningkatkan taraf ekonomi Melayu-Bumiputera menerusi pendidikan kemahiran atau pinjaman perniagaan dan sebagainya. DAP sudah lama mendesak agar MARA dijadikan hak milik rakyat Malaysia tanpa mengambil kira tujuan asal penubuhan MARA yang tertakluk di bawah Perlembagaan Malaysia terutama yang berkaitan dengan Artikel 152 dan Artikel 153.

Itulah kesilapan terbesar MARA dan kerajaan negeri terdahulu kerana menyangkakan, kerajaan negeri yang baru, akan meneruskan dasar-dasar yang sama untuk kemajuan Melayu-Bumiputera. Sikap alpa dan leka terutama sekali yang berkaitan dengan pendudukan tanah, akhirnya direalisasikan menerusi tindakan kurang ajar dan biadap DAP.

Apa lagi yang boleh dikata, melainkan inilah balasan sokongan Melayu kepada Pakatan Rakyat. Allah Taala bayar TUNAI di muka bumi lagi tanpa perlu menunggu di Padang Mahsyar!!!






41 Komen to DAP Selangor Semakin Garang, Pusat Giat MARA Jadi Sasaran Untuk Ditutup

  1. gambus says:

    segala yang berkaitan melayu dan Islam akan jadi mangsa kezaliman pemimpin Pakatan

    dulu nak merampas tanah anak yatim tapi pemimpin Pakatan gagal dan kalah dalam mahkamah

    kini mereka merampas pulak tanah pusat giat Mara .. pemimpin barua macam ni yang macai pakatan banggakan ???

    • saiful says:

      Ah jib bacul

      Ah jib pondan

      Ah jib dayus

      Ah jib bapok

      Ah jib gagal membenteras pelampau cina dap communist dong zong king kong

      Ah jib gagal memerangi pemberontak nasrani kafirun

      Ah jib gagal menghapuskan puak kopiah pas khawarij bebal bidaah sesat

      Ah jib gagal menangani marina mujahid kj liberal murtad

      Ah jib harus meletak jawatan tidak layak memimpin agama bangsa negara

      Ah jib adalah pemimpin lemah 7x lebih bodoh drpd paklah

      NYAH KAU AH JIB GOR

      • raplahjingaa says:

        hehehe…makin ramai orang yang suruh Najib letak jawatan niiii….anyway, ramai jugak orang yang minta Najib kekalkan jawatan…

        Just wondering, ahli UMNO macam mana yang nak Najib lepaskan jawatan, dan ahli UMNO yang macam mana yang mati-mati nak kan Najib kekalkan jawatan….

  2. alimedanbaru says:

    Bersekongkol dan menyokong PKR dan Pas bererti anda mengkianati bangsa Melayu dan agama Islam.
    Apakah yg lebih hina dari kehinaan dihalau dari tanah tumpah sendiri dari pemerintah yg berniat jahat kepada pribumi. GIAT MARA melambangkan Melayu dan Melayu itu Islam.
    PAS terutamanya tak perlu berlambangkan ROKET dan teruskanlah dengan lambang BULATAN PUTIH HIJAU…tetapi hakikatnya Pas tetap sama dengan DAP kerana keterpalitannya sebagai exco YG MENENTUKAN DASAR DAN TINDAKAN KERAJAAN SELANGOR. PERGI JAHANAM KAMU PAS/PKR YG MENJADI ANAK BABI KEPADA BAPAK BABI!

  3. raplahjingaa says:

    Ramai jugak cacai PAS yang mendapat manfaat dari Pusat Giat Mara…la ni nak kira macam mana ???

    Politik tanahair sekarang ini adalah antara bangsa dan agama…DAP menentang agama Islam dan orang Melayu.

  4. Pemerhati says:

    tiada kesudahan cina babi sial lahanat DAP berhati kaudu ini busuk hati pada apa saja entiti yang membantu Orang Melayu seperti GiatMara

    kalau si lahanat khalid gagap dan pengkhianat melayu lain pakatan haram tak terlibat dengan persekongkolan dan persetujuan memberi lampu hijau kepada cina babi sial lahanat DAP itu dan kroninya merampas tanah GiatMara, tak mungkin tanahnya itu dirampas

    banyak lagi tanah(TOL) tapi tanah GiatMarah juga nak dirampas(dipunyakan)…tak ke sial namanya!

    • ripper says:

      jumlah penduduk cina islam di dunia 100kali gnda lagi ramai dari melayu islam. melayu lebih ramai kristian dari yg islam itu fakta. kau islam ker? org islam bercakap mcm kau ckp ni ye? islam ajar caci maki ek?

  5. PUAK PASPISPUS PSTI SOKONG PUNYA….SEBAB MEREKA SANGAT TAKUT DENGAN DAPIG.

  6. CinaBabi says:

    Cina=babi!!!
    maki hamum kut mana pun cina=babi senyum lebar sbb berjaya hapuskan 1 lagi tempat pendidikan anak2 melayu..

    • badrole amin says:

      melayu di Selangor yang pangkah DAP/PKR/PAS pada PRU lepas kalau sampai maki-maki pasal tanah GiatMARA kena rampas tu, mereka patut kena maki balik dengan Orang Melayu lain

  7. lan says:

    Sokong lagi pkr jahanam yg buat org Melayu kat penang merempat

  8. lan says:

    Pilihan raya ke 15 Kita bg lg undi kat pkr

  9. syaa says:

    tahniah rakyat selangor yg menyokong dap dan petualang petualang bangsa.anda telah berjaya menghapuskan hak istimewa bumiputera bila Giat MARA ditutup.alang alang nak tutup,tutup sekali Uitm.yg pastinya ramai anak puak pembangkang sedang menuntut di sana.kata nak bagi pendidikan percuma.tapi pusat pendidikan yg ada pula ditutup.cilako pembangkang ni.

  10. raplahjingaa says:

    tak dak pulak langau nak sampuk thread ni ??? apasal ??…hehe

  11. mancini says:

    manalah sibujuk dan mooh ni

  12. system baru says:

    aku dengar sangat bujur,mooo dan mek esak sokong pkr bagi bagi pendapat? padan muka jika orang melayu dalam pr dipinggirkan undi lah lagi pr itu kalau nak tengok orang melayu terpinggirkan, aku tak rasa eran jika uitm di shah alam itu tutup jika pr berkuasa

  13. alimedanbaru says:

    dulu bukan sahaja Melayu berpecah malah negeri-negeri dalam Tanah Melayu pun bercerai berai…
    apabila UMNO diujudkan Melayu disatukan, negeri-negeri Melayu juga disatukan
    malah Raja-Raja Melayu bersatu dengan sistem Raja Berperlembagaan
    semuanya dengan usaha UMNO hingga membawa kemerdekaan dan pembentukan Malaysia
    dengan bersahaja dan toleransi UMNO sebagi tunggak parti memerintah membawa negara muncul

    • TUBIR says:

      Aku malas nak cakap soal raja raja Melayu ni nanti dituduh menghina pulak .Kepada orang Melayu kita pertahankanlah hak kita sendiri dah tiada siapa akan bantu kita ….Nampaknya seruan supaya hidup didalam harmoni dan Muhibah sudah tidak ada lagi ……Pilihan ditangan orang orang Melayu itu sendiri ……Pemimpin baik dari UMNO atau PAS sudah tidak boleh diharapkan lagi …terutamanya najib ……tak payahlah saya huraikan lebih panjang lagi .Inilah malapetaka untuk orang orang Melayu dan Islam diMalaysia .

      • system baru says:

        ini cara lapuk pecah orang melayu, aku ucap sabas pada orang undi pr ini sekarang tubir dah sedar, dap ini mereka pandai gunakan undang2 ada, selangor ini hanya tahu jual harta kerajaan selangor pada apek aje, yg jadi mangsa orang melayu padan muka orang melayu undi pr ini walaupun aku orang melayu

        • Hamba Ar Rahman says:

          bangsa caya nun alip ni jenis bangsa bisnes….dalam politik pun masih nak keuntungan berlipat kali ganda…kalau kerabat dan bangsa depa sendiri pun sanggup depa jual….jadi setakat jual bangsa melayu dan hak2 melayu tidak menjadi kudis pada mereka…..yang bodoh adalah bangsa melayu seperti moo dan kawan2nya yang sanggup membeli undi DAP…

  14. TUBIR says:

    Aku hairan kenapa tanah pusat giat Mara ini berstatus TOL.Kalau nbersetatus TOL aku rasa memang tak salahlah jika ia nya nak dibangunkan .Tapi yang lebih menghairankan aku kenapa sultan selangor diam membisu seribu bahasa didalam isu isu sebelumini?Adalah sekali bertitah dan memberi amaran ……Tapi nampaknya puak puak kristian dan cina lahanat tak ambil pusing pun .Apa yang sebenarnya berlaku kepada sumpah MB semasa angkat sumpah dihadapan Sultan selangor dulu siap pegang tombak lagi .Sudah swajarnya khalid Ibrahim ni ditikam dengan tombak dibelakangnya kerana telah gagal dan melangar sumpah …….
    Aku rasa orang Melayu selangor sendiri pengecut dan bacul didalam soal Ugama Islam dan hak kedaulatan bangsa Melayu itu sendiri .Hoi orang otang Melayu selangor jangan jadi tak ada lancau……kalau kat Johor dah lama dah cina DAP tuh masuk selat teberau dah lama dah makan pelempang Melayu ……
    Melayu selangor tak ada jati diri sehingakan senang senang dihalau……anda sungguh memalukan ….lebih baik pindah kemelaka yang tak ada raja tu .

  15. alimedanbaru says:

    sebagai negara membangun yg terkenal, produktif dan menjadi contoh kepada negara-negara dalam dunia yg baru mencapai kemerdekaan
    tolehlah kebelakang
    hidup rakyat aman. Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan dll hidup sabagai satu rumpun bangsa Malaysia yg bersaudara.
    sekarang tiada lagi muhibbah spt zaman P.Ramle, seperti zaman Ayappan dan Lim Go Poh
    tiada lagi spt zaman Andre Goh dan DJ Dave
    semua bangsa hidup dalam prasangka dan saling tidak mempercayai
    politik sekarang ialah politik untuk menguasai bangsa dan ketepikan agama orang lain
    politik sekarang adalah politik mahu ambil alih apa yg telah tersedia
    politik sekarang adalah acuan Anuar Ibrahim dan DAP dan Pas tumpang semangkok
    Politik Melayu politik hasad dengki
    tiada yg didengkikan hanya kepada UMNO
    ORANG MELAYU TIDAK BOLEH KAYA KERANA DIA UMNO
    ORANG MELAYU TAK BOLEH MENIKMATI KEKAYAAN KERANA DIA UMNO
    ORANG MELAYU TAK BOLEH ADA WISMA BERTINGKAT KERANA DIA UMNO
    ORANG MELAYU TAK BOLEH BERKERETA BESAR KERANA DIA UMNO
    KEKAYAAN MELAYU DIKAITKAN DENGAN RASUAH
    MELAYU HANYA KAYA SEBAB RASUAH
    MELAYU DIDOKTRINKAN UMAT YG BODO
    MANA BOLEH KAYA KALAU TAK SEBAB RASUAH
    DAN NIKMAT KEMAJUAN YG TERHASIL SELAMA USAHA 57 TAHUN INI SEMUA DIANGGAP RASUAH
    Begitulah doktrin DAP doktrin Anuar Ibrahim yg dah masuk dalam kepala terutama manusia PAS
    KEUPAYAAN MELAYU semasa kegemilangan Empayar Melaka dinafikan
    KEGAGAHAN DAN KEBIJAKSANAAN melayu BERNAMA TUN PERAK YG MELAKAR SEJARAH KEPIMPINAN MELAYU DIPADAMKAN
    sekarang ini yg ada dalam pemikiran orang Melayu
    ‘kita jangan kaya, kita kena duduk dibawah kekayaan Cina..sbb kalau kita kaya kita dianggap rasuah’
    berjayalah dap dan nuar ibrahim untuk menghancurkan Melayu
    dan Melayu yg bodo terperangkap dan hanyut bersama doktrin tersebut!

  16. armok says:

    Nah, Ambik kau melayu penyokong PR ! Memang dah lama cina lahanat kat Msia ni dengki dan dendam pada MARA. Kerana hanya MARA yg sanggup beri peluang pd anak melayu yg tercicir dlm persekolahan, peluang kedua, iaitu mengasah kemahiran sediaada. Tak mustahil jika mereka masih lagi berkuasa nanti, berbagai helah dicipta bagi mencapai hasrat mereka merampas hak melayu bumiputera yg lain, atas nama pembangunan dan penambahbaikkan.

  17. TUBIR says:

    Sejarah mengajar kita akan tetapi kita tidak hanya boleh bergantung kepada sejarah semata mata …….lihatlah macammana batu putih jatuh ketangan singapura …….walaupun didalam sejarah jelas mengatakan batu putih adalah sabahgian dari Malaysia dan milik kerajaan melayu johor …..akan tetapi ianya hilang oleh bukti pendudukan terkini .orang orang dan pemimpinMelayu kena pertahankan hak dan bertindak mendahului masa untuk terus hidup dan menjadi tuan punya tanah ini……duduklah dan terus menduduki tanah tersebut walau apa pun yang bakal terjadi………membujur lalu melintang patah …….jika khalid menjadi petualang maka kahlid perlu menerima padah…….orang dah mula main kasar dan mengunakan undang undang untuk menghalau kita ……Ditangan siapa kuasa tanah diletakan?Nampaknya DAP telah menguasai negeri selangor dengan meletakan khalid sebagai bonika ….sebagai Melayu selangor kamu semua kena bangkit melawan dengan cara apa sekalipun …..Tak kiralah dari parti mana sekalipun asalkan Melayu……Giat mara adalah tempat anak anak melayu menimba ilmu kemahiran ….belajar dan menjadi mahir didalam ilmu asas yang boleh menjadi ilmu sara hidup dimasa hadapan ………DAP berniat menghapuskan MARA dan segalanya Milik Mara…termasuklah UITM….IKM dan segalanya milik orang Islam secara terancang dan tersusun dengan rapi …dengan disokong oleh orang orang Melayu yang inginkan berkuasa tampa mengira Nasib Bangsa Melayu itu sendiri .Pemimpinyang begini adalah sial……dan celaka untuk bangsa Melayu.Merika ini wajib dibunuh dan darah merika adalah halal disisi ugama Islam .Merika ini pengkhianat .
    Tidakah orang melayu selangor nampak kenapa pihak gerija beria ia sangat untuk mengunakan kalimah Allah didalam baible?bercakap Melayupun tak mahu kenapa pula nak menulis buku dalam bahasa melayu?Untuk siapkah sebenarnya ..dan siapkah bangsa sasarnya ?
    Kepada NOH omar …….kamu pemimpin UMNO selangor …….jangan beri ruang kepada puak ini …..kami akan datang membantu jika diperlukan ….Islam tiada sempadan UMat islam adalah bersaudara …….cubit peha kiri kanan pun terasa juga sakitnya …..kita lancarkan tabung jihat selangor …….

    • armok says:

      Aku harap, ‘anak-anak MARA’ yg bersama Pr selama ini, tinggalkan perjuangan sia-sia bersama Pr, Kalau seluruh umat cina lahanat boleh bersatu dlm PRU tempohari bagi menjatuhkan penguasaan pentadbiran Melayu Islam di Msia,, kenapa tidak Melayu bersatu pula pada PRU yg akan datang…Ingat ! Dap kuat kerana Melayu yg menyokong Pr !

      • alimedanbaru says:

        soalnya Bang, adakah mereka fikir macam abang fikir..
        mereka tidak sedar menggali lubang sendiri
        mereka tidak sedar digunakan oleh Cina
        mereka tidak sedar pemimpin mereka adalah boneka Cina
        mereka tidak sedar yg menyebabkan mereka tidak sedar adalah kerana kerajaan faderal adalah UMNO/BN
        UMNO dan BN yg menjamin kehidupan mereka.
        keselamatan mereka,
        hak bumiputra mereka
        kepentingan mereka
        semua kepentingan mereka masih terjamin
        atas keselesaan itu mereka ada masa untuk menentang UMNO
        untuk melupakan jasa UMNO
        dan pasti
        mereka akan benar2 tersedar
        andainya UMNO telah tumbang
        dan waktu itu
        apa yg berlaku diSelangor dan P.Pinang terjadi kepada mereka
        mereka kan jadi keparat dibumi sendiri
        mereka kan jadi pengemis dinegara sendiri
        pada waktu itu baru mereka tahu
        hari ini mereka boleh menari
        esok esok baru dia sedar
        rupa-rupanya mereka telah memilih
        Cina komunis abat ke 21.

        • Hamba Ar Rahman says:

          Aku sarankan kita ramai2 pergi ceklah anak2 kita, anak2 buah, anak2 sepupu, anak2 jiran, anak sedara mara kita dan perlahan2 masuk kan jarum….ramai dari kita tak sedar…kita boleh mulakan peralihan dan cucuk/tanamkan kecintaan kepada negara dan pulihkan pemahaman budak2 muda ni dalam kecelaruan minda dan pemahaman politik..budak2 sekarang malas berfikir dan membaca…mereka lebih minat bertwitter, berfacebuk dan hanya mendapat info2 dari kengkawan2 dan intenet yang rata2 tidak memihak kpd kerajaan dan kebanyakannya cerita fitnah…cubalah korang2 rajin2 berbual dengan budak2 muda ni dan lihat cara pemikiran depa…korang akan terkejut kerana ada antara mereka ni berkata tidak mahu mempertahankan sultan dan negara jika DAP nak jatuhkan negara ni…siapa yang racun fikiran depa kalau tak cikgu2 depa…kawan2 dan internet….mereka perlu diberi pemahaman dan gambaran sebenar…jadi…sebelum kita lihat jauh2…mulakan dengan keluarga sendiri dan jiran2 terdekat…jika 10 orang buat macam tu pun…info2 itu pasti akan sampai pada yang lain…..kalau kita tengok cara penyokong PR..depa ni makan politik, tidur politik, mimpi politik, borak politik…sampai anak bini pun ditarbiah dengan cerita politik…dan mereka telah berjaya meracun minda anak2 depa….

        • armok says:

          Sdr. alimedanbaru, takpe lah kalau mereka tak berfikir macam cara kita fikir, Tanggungjawab kita memberitahu duduk perkara sebenar…

    • Mawar says:

      Khalid tak percaye melayu, dia lagi pro cina, korang tak percaye korang checklah….bagi sesaper yg ada link dgn selangor. Contoh mudah….exco mana yg dia rapat…?

  18. TUBIR says:

    Kementerian belia dan sukan sepatutnya lebih memberi tumpuan pembangunan belia dan bukan hanya tertumpu kearah pembangunan sukan semata mata.Lihatlah kemana belia kita sekarang ini?nak berkumpul pun tak ada tempat berkumpul atau berriadah dengan sihat dan bermaklumat .Lihatlah ditaman taman perumahan dibandar bandar tiada disediakan pusat b elia yang mana didalamnya terkandung bermacam macam aktiviti secara terancang dan tersusun siap dengan pembimbing agar tidak tersasar.Banyak kegiatan boleh membawa belia kita bersatu ,berilah merika penerangan dengan cara yang paling mudah dan rengkas yang diselitkan didalam beriadah .Dengan cara tersebut dapat memberi merika pengetahuan atau cerita sebenar apa yang sebenarnya berlaku …bukan melalui medium lain yang sering kali memutarbelitkan fakta .
    Mungkin ada belia yang suka berpidato,mungkin ada belia yang suka bermain pedang dan segalanya ……sediakan merika dengan segala kemudahan dan bimbingan asas……letakan pemudahcara untuk menguruskan pusat pusat tersebut ……Pada masa ini belia banyak melepak dikedai mamak dan melepak komplek belibelah ……merika terbiar sebab itulah merika jadi liar .
    KJ kamu orang muda ….dampingilah merika ……dan jangan syook sendiri .BN punya segalanya kalau Bn tidak rebut anak anak muda ini PR akan dapat merika …..segalanya terletak dibahu BN…berusahalah anda akan berjaya …..
    Kitaq ada kapal layar belia …..tapi berapa ramai yang boleh dibawa?Banyakan aktiviti riadah dilaut …berakit ,bersampan,berenang dan sebagainya …panjatlah bukit,redahlah hutan dan susurilah sungai mungkin itu yang belia mahu ……..inilah peranan kementerian belia dan sukan …….jangan duduk mengangkang aja…..lepas tu keluar kenyataan belia nakal dan jahat….

  19. dkds says:

    Kalau masih umat melayu tak sedar lagi perangai dap…maknanya dah bergelen2 minum air holy water

  20. bangKano says:

    Dah lama aku dok kata kerajaan PR ni macam Paria Reput saja nak mereput kan kekuatan perpaduan melayu…PKR plak Paria Kaki Rembat sebat apa saja yang ada depan mata sementara PAS plak Paria Amalkan Seks pantang nampak bini oghahng terlepa jerr depa sapu semacam macam hak dia punya yang sah. DAP plak cakap nak mengamal kan demokrasi tulen tapi saja nak bawa Demokrasi Akan Punah kat Malaysia ni. Selangor depa dah berjaya hakis kan hak hak melayu isle…isu kalimah Allah,tindakan JAIS sita bibel & terbaru Pusat Giat Mara nak di tutup plak…apa dah jadi kat melayu hah…? Nasib la kau melayu Selangor kunun diri tu dah bijak undi PR padan muka…. pada hal hang pa dah kena injak leh DAP cina koi barua serba paria tuuu.

    PR yang di kepalai DAP dah tunjuk belang baru jer berkuasa kat Selangor & Penang dah di buat macam Repulik Singapura tu. Lagu mana jika PR di bawah hegemoni DAP cina laknat tu pegang kuasa kerajaan Persekutuan Malaysia…? Hancur …hancur bangsa melayu macam melayu jadi warga minoriti Singapura sentiasa di himpit kederitaan politik,ekonomi & keagamaan akibat tindakan licik cina ultra kiasu PAP abang besar DAP….!!!

    • acid says:

      Memang kita dok marah pada org Melayu yg undi Pr di Selangor. Tapi anak2 Melayu yg belajar kat Giatmara tu bukan semuanya anak Selangor. Negeri lain pun ada… jadi sebenarnya, org melayu yg undi pr tak kira lah di negeri mana pun, hanya merugikan Melayu secara keseluruhannya. Ingat ! Dap tu kuat kerana org Melayu yg beri undi pada Pr !

  21. kekuda says:

    Rupanya inilah “ketirisan” belanja kerajaan BN selama ini.. bagi pusat GiatMARA buka pusat pendidikan, tapi tak kutip sewa.. agaknya banyak lagi macam mungkin tak pungut cukai/bil bagi taman awam, berriadah di taman secara percuma, hentian bas, jalan kampung percuma, dan lain-lain. ntah apa lagi ketirisan belanja kerajaan BN yg mereka nak tutup kalau menang PRU nanti. tak boleh bayangkan kalau nak jogging kat taman tasik pun kena jadi ahli kelab.

  22. terangsang says says:

    ini baru pusat giat mara. boleh jadi jika berkuasa di kerajaan pusat sekolah aliran ugama pun diarah tutup. ialah mama ada sekolah aliran hindu atau budah kan. tanah felda boleh jadi perlu dipecah milik untuk diberi kepada kaum lain pula.kesiankan orang melayu. orang jawa royak melayu tu bermaksud lari. betul KAN? kesian dia.

  23. rakyat007 says:

    Exco PAS & PKR yang Melayu tu pun sokong ke? Kalau sokong bererti mereka menjaga periuk nasi sendiri dan bukan periuk nasi rakyat. Mereka masyuk dengan gaji exco yang melampau,adakah mereka perihatin dengan nasib orang Melayu. Jadi apakah fungsi adun Melayu dalam PKR & PAS? Adakah untuk menjaga kebajikan orang Cina, sama seperti DAP? Jika begitu adakah wajar orang Melayu mengundi mereka lagi pada PRU akan dating. Yang lagi satu kurang ajar, gereja yang bakal didirikan adalah di kawasan yang UMNO menang. Mengapa tida didirikan di kawasan yang PKR atau PAS menang. Pakatan hanya sengaja memberi tekanan terhadap kawasan yang mereka kalah supaya agaknya orang Melayu di situ give up, berpindah, dan mereka dapat menguasai. Sedih bila tengok mereka yang menyokong Pakatan masih tidak nampak Khalid Ibrahim tidak lebih dari puppet kepada DAP. DAPlah yang sebenarnya memerintah Selangor.

Leave a Reply

Threesome