Menu Utama

Azmin mahu MB Khalid dipecat, tapi disuarakan dalam mesyuarat PKR…

Baru-baru ini media mendedahkan tentang Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, yang mahu Tan Sri Khalid Ibrahim, dipecat dari jawatannya sebagai Menteri Besar Selangor. Khabarnya, usul berkenaan dibuat Azmin di dalam satu mesyuarat PKR yang dipercayai dipengerusikan “Boss De Facto”, Anwar Ibrahim…

Dalam kenyataan balas, MB Selangor itu menyerahkan hal pemecatannya kepada rakyat dan ahli PKR. Dia dilapor menyifatkan usul “orang kanan kesayangan” Anwar itu sebagai “isu politik”…

Nampaknya, pergaduhan di antara Azmin dan Khalid tidak dapat dinafikan lagi. Masing-masing “keras kepala” dan Azmin dilihat cuba “membunuh” karier politik Khalid melalui kedudukan serta hubungan baiknya dengan Anwar di dalam parti. Sehingga sekarang, isteri Anwar yang juga Presiden PKR yang dikatakan “De Facto” pada Khalid masih berdiam diri…

Saya tertanya-tanya, apakah Azmin serius mahu Khalid dipecat dari jawatan MB Selangor? Atau dia di dalam mesyuarat itu cuba memohon restu dari Anwar untuk “berperang habis-habisan” dengan Khalid? Benarkah dia mahu Khalid dipecat?

Kalau benar Azmin mahu Khalid dipecat, dia sepatutnya tidak mengusulkan perkara seumpama itu di dalam mesyuarat PKR. Dia hanya perlu memaklumkan saja pada ahli mesyuarat itu bahawa dia dan penyokongnya akan bertindak memecat Khalid. Sebagaimana maklum, sudah tentu Anwar akan menyokong tindakannya…

Sepatutnya, Azmin wajar membuat usul sidang DUN tergempar diadakan di Selangor. Dia boleh menghubungi Speaker DUN untuk tujuan itu dan menjelaskan bahawa dia akan mengadakan sesi “undi tidak percaya” pada Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor.

Azmin boleh menggunakan Anwar untuk menghubungi Lim Kit Siang atau Karpal Singh untuk menekan Speaker DAP, Hannah Yeoh, untuk tunduk pada kemahuannya mengadakan sidang DUN tergempar itu. Kemudian, dengan pengaruh dan sokongan yang ada, Azmin boleh “guling” Khalid di dalam dewan undangan negeri, bukan?

Saya yakin 100%, Azmin takkan dapat pecat Khalid jika dia mengusulkan niatnya itu di dalam mesyuarat PKR. Apa yang ahli mesyuarat PKR itu boleh buat? Mereka semua punya kuasa memecat Khalid, kah? Sila rujuk undang-undang DUN sebelum bertindak…

Yang paling malang ialah rakyat Selangor sebenarnya. Mereka mengharapkan Pakatan Haram Selangor, tapi jelas mereka dihampakan lagi di awal penggal ini. Rumah urut, pusat-pusat hiburan dan premis maksiat makin “kuat”, Islam makin dicabar, perniagaan makin mahal, ekonomi makin merudum, duit makin habis dan kerajaan negeri langsung tak stabil!

Itulah nasib rakyat Selangor. Itulah hasil yang mereka dapat setelah memberikan undi pada Pakatan Haram pada PRU ke-13. Nak kata “padan muka” pada rakyat Selangor, itu tidak wajar pada saya. Memang mereka dari awal digula-gulakan dan mereka benar-benar mengharapkan “gula-gula”. Tak terbayang pun mereka akan dibalas dengan “tuba”…

Memang menyedihkan melihat sebuah negeri termaju tiba-tiba diporak-perandakan hanya dalam jangka masa beberapa tahun. Politiknya Pakatan Haram “tidur sebantal, tapi mimpi berlainan mengikut nafsu masing-masing”. Harta negeri dijadikan bagai hak peribadi, dijoli sakan untuk kepentingan diri…

Tapi merek cukup bijak berlakon baik. Manis bicara, tiada cacat cela. Padahal di sebalik pakaian yang menutup tubuh Pakatan Haram Selangor, tersembul nanah bisul yang ranum menyakitkan, kurap yang makin digaru makin sedap dan panau yang berkulat-kulat sekian lama.

Sabar sajalah rakyat Selangor. Terimalah pilihan anda pada PRU ke-13 yang lalu dengan tabah. PRU ke-14 nanti sudah tentu mereka akan tabur “gula-gula” lagi. Ketika itu, tak tahulah sama ada rakyat Selangor akan memilih Pakatan Haram lagi atau tidak. Terserahlah. Sementara ini,  “nikmati”lah undi “populis” yang rakyat Selangor nak sangat sebelum ini, kan?






26 Komen to Azmin mahu MB Khalid dipecat, tapi disuarakan dalam mesyuarat PKR…

  1. raplahjingaa says:

    Assmin madu Anwar dan musuh kak jijah.
    Khalid pulak best friend kak jijah dan musuh assmin.

    Botak la kepala anwar dengan keluarga 69 yang dia cipta sendiri. DAP pulak tak peduli, lantak pi la pergaduhan dalam PKR, DAP hanya siapkan guni angkut hasil pendapatan Selangor dalam poket depa dan kuatkan foothole cina di Selangor.

    PAS pulak macam selalu terjelir lidah tunggu tulang, tulang dari DAP pun depa sapu, tulang dari PKR pun depa sapu……tapi takat tulang je laaaa.

    • Pemerhati says:

      dapat tulang tu kira PAS jilat ‘sisa buangan’ je lah

      sisa pun sisa lah, jadi lah kan daripada takde si rani kutip sisa batu dan simen dari projek rumah dan kondo mewah untuk buat jamban dan dengan banggganya si rani dapat merasmikan pembukaan jamban itu

      dr rani ialah seorang adun yang amat prihatin mendengar denyut nadi rakyat, beliau tidak suka menunjuk-nunjuk…ada wartawan nak ambil gambar dr rani potong tep riben semasa merasmikan pembukaan sebuah jamban, dikhabarkan dr rani tak benarkan!

      • raplahjingaa says:

        Tapi Dr Rani tu kalau bab membantu perkembangan kristian di Selangor dia dengan bangganya akan berdiri di depan kamera, kalau boleh dia nak jadi jurucakap gereja.

        Bila umat Islam anjurkan perhimpunan anti murtad di Selangor, malaun ni lah yang keluarkan surat pekeliling pada cawangan PAS seluruh Selangor tidak membenarkan ahli PAS menghadiri perhimpunan tersebut.

        Ikut perkhabarannya dia juga antara yang pertama sampai di gereja Petaling Jaya memujuk dan memberi sokongan pada paderi kristian selepas Hassan Ali pi raid geraja tersebut bersama pegawai JAIS semasa majlis memurtad kan beberapa orang Islam di situ.

        • Pemerhati says:

          itulah yang sialnya bila dr rani sanggup menjadi barua dan mubaligh kristian(secara tak rasmi dan tanpa disedari) kepada pihak gereja kristian yang mahu memurtadkan orang Islam

          sial tetap sial dr rani, mujahid rawa, khalid samad, khalid ibrahim, anwar ibrahim, zaid ibrahim dan yang lain ini kepada Islam dan umatnya walau baik macam mana sekali pun mereka ini yang para cecai mereka mahukan kita akui mereka ini kononnya telah membuat jasa besar walaupun membina sebuah jamban yang sebenarnya untuk manfaat pekerja asing di estet/ladang bukan untuk manfaat rakyat tempatan

          apa pun kita akui pembinaan jamban untuk kegunaan pekerja asing di estet/ladang itu adalah satu inisiatif tanggung-jawab sosial yang murni dari dr rani dan kontraktor kroni DAP(memberi batu dan simen yang nak dibuang secara percuma) demi untuk melenyapkan pencemaran pemandangan tahi yang bersepah diberakkan secara tidak terkawal oleh pekerja asing

  2. meMangTERok says:

    khalid didakwa sering tidor. Bila diapproach press, statement dia semua bedasar pada hentam kromo ikut sedap cakap saja.

    Azmin dgn hal berbagai termasok ice cream cap tandas awam, kongsi bini dgn boss, bla, bla, bla, list yang tak berhenti.

    Sekarang mereka bergaduh, sambong pergaduhan yang banyak kali dulu. Bunyi hebat berdentam dentum.

    PRU tiba… tu..tup.. mereka masih dipilih. So, apa yang perlu kita sebokkan lagi bila hal mereka ini semua dipanaskan. Mereka tak kuat, mereka bermasaalah, mereka tak sekata… tapi pihak lagi satu pun tidak besedia untuk jadi kuat.
    Sebab itu Mereka tetap disitu….

  3. raplahjinggaa says:

    saiful mana u ada !
    lu sudah bertayam tak ???
    kalau lu belum bertayam lu juga macam pondan! hahahahahaha!

    • Pemerhati says:

      hari ahad pun ‘jingay lulusan SJKC’ bekerja jual bontot…dasattt!

      biznez minded betul ‘jingay lulusan SJKC’ sampai dalam myKMU pun dia cuba cari pelanggan(konek bertayam)

      bila lah orang dapat peluang nak sula ‘jingay lulusan SJKC’ ni ya???

  4. Pemerhati says:

    mengenai topic artikel aku nak kata…

    gaduh lah lagi, bestnye!

  5. decepticon jr. says:

    khalid x kan turun selagi bole digunakan puak dap.klu turun pun x akan mengubah polisi kerajaan negeri selangor yg menjadi hamba dap.ada masuk blog diorang.adake diorang salahkan umno pasal pe tak bg hakmilik tanah kat pusatgiat tu.sewel ke apa diorang ni.klu dah dulu umno x bg hak milik tanah,skang ni diorng yg perintah,dioranglah yg patut bg hakmilik bukan nak tutup plak.lepas tu spin suruh upgred prasarana la.dah tempat blaja free dan kursus yg ditawarkan stakat sijil skm tahap 1 & 2.takkan la nak upgred bengkel pusat giat mcm aerospace atau micro lab plak.punye la diorang nak pertahankan tindakan kerajaan negeri yg ada skang dan macam takde perasaan pulak yg penutupan ini akan menjejas peluang anak melayu yg kurang bagus dlm pelajaran menambah kemahiran diri sebelum menghadapi alam pekerjaan.yg terkilannye orang melayu sendiri yg ckp begitu.mcm harammm,janji diorang salahkan umno.gila laaa

    • Pemerhati says:

      memberi status tanah ‘TOL’ tidak membebankan dan boleh menjimatkan kewangan MARA dari terpaksa membeli tanah bagi mendirikan pusat GiatMara itu semasa BN memerintah Selangor

      status tanah TOL tidak wajar dijadikan isu, isunya banyak lagi tanah berstatus TOL di Selangor tapi tanah GiatMara yang sekangkang kera itu juga cuba nak dirampas si sial lahanat khalid gagap, exco cina kafir laknat DAPigs dan kroni DAPigs

      fasal si sial lahanat itu suruh GiatMara upgrade prasarana kononnya sebagai syarat jika tidak mahu diarah tutup/berpindah, sanggup ke si sial lahanat itu memberi jaminan dalam dokumen yang ditanda-tangan olehnya dan disahkan oleh kerajaan negeri?

      sama-sama kita tunggu dan lihat muslihat laknatullah-laknatullah dari pakatan haram ini yang sebahagian besar umat Melayu Islam sudah pun tahu akan niat jahat dan busuk hati mereka memang mahu merampas tanah dan mengusir keluar GiatMara atau apa saja entiti umat Melayu Islam baik di bumi Selangor mahupun di bumi Pulau Pinang

    • bujuk says:

      Jangan risau.. PAS akan usahakan sesuatu. UMNO takyah kecoh… Khalid Samad sedia berdebat dengan Noh Omar yg. cabar berdebat isu Giat mara ni.

      • raplahjingaa says:

        PAS kalau jadi barua DAP, tu tak payah di risaukan, dah memang comfirm !! cina buat onar PAS sanggup halalkan, call la depa pukul 3.30 pagi pun depa sanggup turun halalkan perbuatan cina !!

        Munafik macam hang bujuk…dari jauh aku dah dapat hidu.

      • WTF says:

        Khalid Samad nak debat dgn Noh Omar!!!

        Apa lobang nak debat dgn PAS, PAS mana sama taraf dgn UMNO.

        UMNO debat dgn taukeh PAS dan PGAYR(iaitu DAPigs) baru CLASS Bujuk!!!

        • raplahjingaa says:

          Ia tak ya jugak…apa kelas UMNO nak berdebat dengan PAS.

          Kalau nak berdebat dengan PAS kita hantar bebudak gabungan pelajar melayu semenanjung ( GPMS ) je.

          • Pemerhati says:

            toksah berangan nak berdebat dengan Noh Omar, berdebatlah dengan kita dulu dalam myKMU…ada berani ke?

            harap cecai macam bujuk dapat sampaikan komen aku diatas kepada pemimpin/adun/ahli parlimen PAS yang dia kenal di Selangor

        • bujuk says:

          Isunya Noh Omar yg. mencabar.. sekarang KS dah setuju… apasal Noh diam pulak?

          • WTF says:

            Ni MIMPI olahan Harakah ataupun HERALD Bujuk???

            TAKE BEER AND DRINK HOLY WATER BUJUK!!!

          • Pemerhati says:

            siapa yang diam bujuk, khalid gereja atau Noh Omar? sama-sama kita tunggu dan lihat siapa yang diam selepas Noh Omar minta khalid gereja beritahu si gagap supaya serahkan surat jaminan(tidak akan diusir keluar jika GiatMara upgrade bangunan) itu dengan secepat mungkin

          • WTF says:

            Apa yang pasti, depa gaduh sesame sendiri, tapi akan MELUTUT mintak tolong UMNO nanti!!!

            Jangan tolong puak4444 ni, biar semua org dalam dunia tahu bahawa puak4444 FUCKUTAN kalau diberi perintah, memang kacau bilau jadinya!!!

            Biar dunia tahu, sepertimana dunia tahu Nuar Berahi is a BISEXUAL!!!!

            TAKE BEER AND DRINK HOLY WATER BUJUK!!!

      • decepticon jr. says:

        pe hal pulak wakil majlis perniagaan cina yg pi hantar notis tu dan bukannye majlis daerah, ke tanah tu dah di jual pun pada cine tu?sebab tu owner tanah bole sibuk2.jual tanah bole tambah rizab negeri, nanti cai cai pr tumpang bangga rizab negeri banyakkkkk.

  6. Nusantara Jones says:

    Inikah golongan yang cakap besar sambil mendabik dada mahu melawan kronisme dan rasuah?

  7. Nusantara Jones says:

    Ingat dulu masa krisis kepimpinan PAS Kedah sehingga membawa kepada kejatuhan negeri itu ke tangan UMNO semula pada PRU-13 lepas.

    Harap perpecahan dalam PKR di Selangor akan menghasilkan keputusan yang sama pada PRU akan datang.

  8. korokstabang says:

    macamni lah keadaan nya bila bagi pada parti kera prentah selangor

  9. WTF says:

    Permulaan perancangan Jeming Ali!!!

    http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/01/18/Kuala-Selangor-PKR-division-bracing-for-hot-tussle/

    Teruskan pergaduhan, kami semua SUKA hangpa semua bergaduh sesama sendiri!!!

    TAKE BEER PGAYR!!!

Leave a Reply

Threesome