Menu Utama

Anwar Meng’Satay’Kan Kajang, Apa Kaitan Dengan PM?

HARI ini portal berita pembangkang terbit 2 artikel, masing-masing dikeluarkan oleh Ahli Parlimen Pondan, Raspussy Ramli dan Azmin, yang mana mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan kerja bodoh yang sedang dibuat Anwar di Kajang.

Si Raspussy kata (diringkaskan), Anwar perlu bertanding di Selangor untuk mempertahankan Selangor sekiranya Najib tumbang (????), sementara Azmin pula (diringkaskan juga) mencabar Najib bertanding menentang Anwar di Kajang.

Ini gila apa?  Macam mana Perdana Menteri boleh terkait dengan ini gambar?

Nak tambah cili lagi, Malaysian Insider keluar cerita khayalan kononnya malam ini Perdana Menteri akan adakan persediaan dengan beberapa pihak untuk menghadapi tentangan dari Tun Mahathir yang kononnya mahu jatuhkan beliau – penulis boleh confirm disini, Perdana Menteri tidak ada pertemuan apa pun seperti yang dikhayalkan Malaysian Insider malam ini.

Tapi boleh dimudahkan beginilah, kesemua cerita bodoh di atas adalah diversion semata-mata – cubaan nak mengalihkan isu yang sering digunakan bila pembangkang tidak boleh nak menjawab.

Hakikatnya, pembangkang hilang modal nak jelaskan kepada rakyat kenapa pilihanraya ciptaan di Kajang ini boleh berlaku.

Dua tiga sketsa kecil yang dipersembahkan setakat ini, gagal menyakinkan rakyat bahawa pilihanraya ciptaan ini, memang suatu kejadian yang tidak boleh dielakkan sangat.

Antaranya ialah pengakuan bekas ADUN Kajang bahawa perletakkan jawatan ini kerana kegagalannya menjalankan tanggungjawab, selain kononnya nak mengukuhkan pakatan haram pembangkang.

Nampak benar pembohong sebab dua alasan itu tak berkaitan langsung.

Apatah lagi, Azmin sendiri confirm, apa yang berlaku di Kajang ini ialah tactical move yang telah dirancang sekian lama.  Selain itu, Anwar juga yang berasal dari Pulau Pinang dan menetap di Segambut Dalam, Kuala Lumpur, tiba-tiba sudah tukar alamat di Kajang.

Ini semua bukti kukuhlah bahawa apa yang berlaku di Kajang sekarang ialah sandiwara yang dirancang untuk memastikan Anwar ada peluang jadi Menteri Besar Selangor.

Dalam apa keadaan pun, rakyat perlu yakin bahawa Perdana Menteri tidak ada kaitan dalam benda-benda bodoh ini.  Anwar kemaruk dan gila kuasa, apa nak dibabitkan dengan Perdana Menteri pulak?

Insiden ini juga membuktikan, Anwar sebenarnya bapa sandiwara dan konspirasi.  Keseluruhan episod meng’satay’kan Kajang ini adalah bukti kepada kenyataan tersebut.

Dah berulang kali Anwar buat macam ini, itupun ada juga yang setia menyokong, sungguh penulis tak faham.






34 Komen to Anwar Meng’Satay’Kan Kajang, Apa Kaitan Dengan PM?

  1. tony gunawan says:

    beranikah najib mencabar anwar di kajang?

    kalau tak berani,diamlah!

    pengecut!

    • Pak Tho says:

      Kau pun dah dijangkiti sawan politik jugak ke tony. Ini dah kes sendiri liwat jubo sendiri ni. Tiba² je nak seret PM dalam game gila korang ni.

    • reds says:

      bodoh…memang bodoh..

    • alimedanbaru says:

      apa kah perlu melayan peliwat
      dan pelanggan pelacur
      apa kelas PM mahu melayan manusia yg telah digilakan Tuhan atas perbuatan durjananya
      inilah dia penggila jawatan politik yg paling kronok dalam dunia
      kegilaan dia dah sampai peringkat sasau tak menentu
      cakap merepek-repek
      hari ini lain esok lain
      tony kamu semenag layak jadi penyokong anuar
      aku yakin ‘perasaan dan selera kamu spt dia’
      sebab tuu kamu boleh ngam dengan dia..
      kau adalah keldai bodo dengan suara longkang yg menyokong manusia longkang..
      manusia pengecut dan amat bodo
      adalah manusia yg tidak dapat melepaskan diri dan perasaannya terhadap
      pesalah sadis peliwat dan pemain pelacur … dakakamu tony adalah orang nya!

    • WTF says:

      Hehehe…adakah suruh org lain DIAM!!!

      Sukatilah org nak kata apa!!!

      Mueh4444

    • sireh ke gagang says:

      najib tak pandang seat kajang tu tony . seat dia kat putrajaya lagi best . ko ni bodoh tak abis2 kan . bila la ko nak mati .mengotorkan skrin aku je komen2 ko ni.

    • Mawar says:

      Cubaan tony jadi org sewel. Hehehehe
      Kau ni bangang la toni. Najib tengah selesa atas seat PM.
      Kau pegi suruh nuar mimpi seat PM dlm ‘Kerajaan Sultan Melaka’ lah toni.

    • mat says:

      soalan yang bodoh telah di kemukan oleh tony.

    • siti says:

      Pasaipa nak suruh DS Najib bertanding pulak??? korang punya masalah, setel lah sendri….

      Tiba2 nak kata orang pengecut..
      Tak sedar anugerah tuhan yg yg kecut perut…

      Boooo….eh, Mooo…..

  2. meMangTERok says:

    Apa ke jadahnya PM letak jawatan untuk melawan bekas future PM yang juga ex-convict kerana hobi liwatnya.

    Apa ke jadahnya Tun M berkomplot jatohkan PM disaat negara berdepan dengan segala macam penentangan kini.

    Ini semua imiginasi kaum munafik. Munafik tiada tempat disyurga. tempat munafik hanya neraka jahanam.

  3. CinaBabi says:

    hanya cina=babi yg layak lawan anwar dikajang.

  4. aku says:

    Sendiri suda bikin taik lg mau ajak PM lawan sama anwar ka?? Ini apa punya crita ni todi… tak lawan kalu pengecut. Brapa can todi suda masuk badan..

  5. Nikah Siam says:

    Anwar bukan nak jadi MB. Dia target ahli lembaga pengarah PKNS. Tanah2 Giatmara etc berjumlah berbillion RM yg menjadi sasaran……

  6. WTF says:

    Nuar Berahi bertanding di DUN Kajang bukan sahaja atas alasan kerusi selamat atas kemenangan majoriti yg banyak diperolehi oleh bekas ADUN Kajang pada PRU13 yang lepas!!!

    Alasan lain, senang nanti para pengundi yang mengundi dia pada PRK N25 DUN Kajang untuk melawat Nuar Berahi bila Nuar Berahi menjalani hukuman penjara di Penjara Kajang!!!

    Hehehehe

    • system baru says:

      bro tak kan kau tahu’ penjenayah jambu2 dipenjara kajang telah menyokong anwar aku sangat yakin anwar menang di sebab jambu, anwar pasti tuduh bn bawa pengundi hantu jika ia menang atau kalah nanti walaupun anwar menang tipis

  7. system baru says:

    kalau aku pm’ aku arah akan bn jangan letak calon,aku arahkan letakkan lembu jadi calon biar anwar lawan lembu, sebab hanya lembu sesuai lawan anwar

  8. meMangTERok says:

    Kerana sikap bongkaknya Anwar lupa bahawa terpilihnya orang dari parti dia untuk jadi MB adalah semata2 hasil kompromi diperingkat awal antara mereka the three stoooges. Dari segi hak PKR tidak berhak kerana kedudukan wakil yang rendah dibanding dgn PAS dan DAP.

    Bongkak dia buatkan dia sentiasa buat kerja ala diktator bodoh atau kurang bijak. Dlm hal hak pejabat MB, PAS boleh berkeras walau DAP mungkin pilih untuk berdiam kerana status mereka.

    Andainya PAS mula berkeras sekarang dan DYMM sultan menerima calun yang disyorkan oleh PAS bukan PKR, maka kita bakal lihat bertambahnya peniaga satay diKajang yang datangnya dari luar.

    Kita rasa peniaga satay yang sedia ada tetap bersedia untuk luangkan satu gerai lagi bersebelahan gerai mereka.

  9. terangsang says says:

    aku tak akan mempercayai anwa sama macam aku tidak mempercayai jessus ada hubungan bailogi dengan Allah. guna ayat tipuan tapi berlagak benar. muktamad aku berlepas diri dari kamu dan suku sakat kamu.

  10. Mawar says:

    Rapussy menjalankan stretegi …”minta mahap ye itu strategi sy. Tapi secara jujurnya sy tengah buat sketsa demi kesejahteraan putrajaya.”

    Assimin kata pemimpin taraf dunia di kajang membuatkan aku gelak habis dgn lawak bangang….kah kah kah

    Pakatan penipu rakyat: demi mencapai hasrat ke putrajaya at all cost!

    • alimedanbaru says:

      anwar memang tahap dunia
      malah satu-satunya pemimpin politik dalam dunia
      yang terlibat dengan skandal keji
      liwat
      dan pelanggan pelacur
      tetapi muka tak tahu mulu
      manusia keji dan hina
      muka tembok dan muka dinding lumpur
      degil tak mahu berundur
      tak tahu diuntung
      masih nak bergaul dgn kesucian perjuangan kononnya
      sedang diri kotor dan hina
      dan satu2nya bertarap dunia
      pemimpin politik peliwat tegar
      yg masih terpacak dlm dunia politik
      betul tak AZMIN?

  11. kekuda says:

    Apa kaitan dengan PM?
    agaknya selepas Anwar menang (kalau menang) jawatan Menteri Besar Selangor akan diubah menjadi Perdana Menteri Selangor.

  12. baba says:

    hanya kerana nafsunya utk berkuasa dia akan gunakan apa saja alasan bodoh utk meghalalkan segala tindakannya.

  13. bujuk says:

    Engkorang pilih sate kajang atau kangkong?
    Najib memang tak berani la… bertanding d kajang. Tapi kalau UMNO/BN nak menang, mungkin boleh cuba TunM lawan Anwar. Sekarangpun.. nampak TunM lebih POPULAR dari Najib, kasi ajar sama Anwar…. ada berani?

Leave a Reply