Menu Utama

Antara PM Kangkung & Bakal PM Kangkang, Mana Anda Pilih?

BEBERAPA menjak ini, penanam kangkung bersyukur kepada Tuhan dan berterima kasih dengan Perdana Menteri kerana mengumumkan kepada rakyat bahawa tidak semua barang di Malaysia ini naik akibat konspirasi pemborong cina dan palatan pembangkang, ada juga yang murah dan turun harga – kangkung.

Dari tak famous sayur itu, sekarang sudah jadi kegilaan (betul-betul gila, bukan sekadar bahasa) pihak pembangkang yang sedang ketandusan isu.

Kalau ikut pengalaman penulis sendiri ke pasar, bukan kangkung saja murah, tomato dan cili kering pun dah turun harga juga.  Minggu sudah, ikan selar yang biasa harga RM 12 – RM 15 sekilo, dah turun kepada RM 10 sekilo saja.  Budak-budak yang tak tau apa pasal harga barang tapi nak tunjuk bagus ni memanglah dia tak tahu semua ni.

Nasib baik penulis bukan Perdana Menteri, maka tak adalah siapa nak panggil penulis adamyan cili kering, adamyan tomato dan sebagainya.

Bagaimanapun penulis dah sebut awal lagi (minggu sudah), ini bukan masalah komunikasi, ini masalah spin story.  Dalam isu kangkung yang jadi kegilaan pembangkang sekarang, asasnya bukan apa yang dicakapkan (kangkung), tapi siapa yang bercakap (Perdana Menteri). 

Nasib baik penulis tahu budak-budak pembangkang semua tak cerdik, maka itu pedulikan sajalah apa depa nak cakap, bukan ada substance sama sekali, sekadar nak alihkan isu dari peranan pemborong cina dalam soal kenaikan harga barang dan isu berkaitan Islam yang sedang hangat di sana sini.

Pun begitu, Perdana Menteri kangkung ke apa, yang nyata beliau adalah 1000 kali lebih baik dari bakal Perdana Menteri kangkang – Anwar Ibrahim.

Sekurang-kurangnya, rakyat tidak bergelumang dosa sebab memilih pemimpin dengan masalah moral macam Anwar Ibrahim.  Bukan itu saja, telur Anwar Ibrahim juga dipegang DAP 24 jam, jangan salah sikit, siaplah nanti Singh datang disuruhnya bertaubat.

Kalau ikut fakta perbicaraan liwat pertama dan kedua, Anwar kangkang setiap masa, termasuk dalam puasa, tak kira tempat, dalam negeri mahupun luar negara.  Selepas itupun, masalah kangkang Anwar masih tak selesai lagi sehingga video dia bermukah menjadi tatapan umum.

Sampai sekarang Anwar masih tidak saman Datuk T yang dikatakan menjadi dalang kepada rakaman dan penyebaran video tersebutkalau betul kata saman atau menyaman ini tanda Anwar salah dan tidak salah.

Macam mana orang ini nak diangkat jadi Perdana Menteri?

Sedangkan dalam kes Najib, takat memberi contoh tentang harga kangkung turun, tidak mengurangkan sedikit pun kualiti beliau sebagai pemimpin yang disegani.  Berbanding dengan Anwar Ibrahim, cakap macam ada kualiti tapi isunya kosong, hampeh, satu apa pun tak jadi.

Contoh?  Banyak sangat dah.






93 Komen to Antara PM Kangkung & Bakal PM Kangkang, Mana Anda Pilih?

  1. meMangTERok says:

    Kita setuju bahawa kangkung tidak semulia mana, jugak tidak sehina mana utk dihangatkan menjadi isu bualan harian semenjak seminggu lepas.

    Yang jadi isu sebebenarnya PM sendiri yg menyebut hal itu.. apa lagi sensasilah jadinya.

    Bercakap soal sayur itu kita seharusnya singkap kembali hikayat hang tuah yang minta sayur kangkong dihidangkan padanya semasa dia dinegara cina. Dari cebisan hikayat itu kita tahu betapa baiknya kangkong sebagai sejenis makanan yang telah membantu seorang laksamana dengan helah dia untuk dapatkan sesuatu.

    • alimedanbaru says:

      apakah lagi modal pembangkang untuk memburukkan PM Najib
      bab tranformasi ekonomi
      bab menjadikan Malaysia negara Maju
      bab janjinya untuk mempertahankan kesucian Islam
      bab meletakkan MQASID SYARIAH sebagai paksi pentadbiran negara
      bab menuampaikan bantuan kpd mangsa banjir dan keprihatinan PM yg turun padang
      hakikatnya Pakatan Rakyat mati kutu mereka terkedu
      mereka meraung tak ada modal nak cakap
      mereka rasa terhina tidak dapat lakukan apa yg PM lakukan
      mereka rasa teramat kerdil
      dan teramat malu kpd pengikut sendiri
      keran jelas Najib yg SEMPURNA
      hingga tinbul kes ucapan kangkung
      dan mereka memperkecilkan makanan kangkong
      makanan rakyat
      sedang mereka berkata mereka suara rakyat
      PM dgn iklas memberi contoh makanan rakyat
      dan jelas lah mereka hipokrit
      munafik
      dan bagi yg berakal tohmahan mereka ‘makan tuan’.

    • saiful says:

      DUA DUA AKU REJECT

      NAJIB PM KANGKONG PONDAN

      ANWAR MAT HOMOSEX KANGKANG

      Najib bacul

      Najib dayus

      Najib pondan

      Najib lembik bapok tak tegas

      Gagal memerangi pemberontak nasrani

      Gagal membenteras pelampau cina dap komunis samarata

      Gagal menangkap subversif pas kopiah khawarij barua dap

      Gagal mendakwa pengkhianat anwar homosex kj marina mujahid murtad liberal

      Gagal menaikkan sosio ekonomi melayu cina gak yg kaya

      Gagal menutup sekolah cina the source of evil rasist

      SILA LETAK JAWATAN

      SILA LETAK JAWATAN WAHAI NAJIB PONDAN

  2. Super Yop says:

    Kangkang tak nak sebut,kangkong je memanjang

    • bangKano says:

      Depa sebut kangkung bermaksud kontol dah layu lembik macam kangkong selepaih menaram pungkoq……depa kan bijak main kata kata sekadaq nak spin fakta jerrr…..

  3. Ali says:

    siapa dlm mykmu yang berani bersumpah dengan nama kalimah allah bahawa anwar adalah kaki liwat…jawb

  4. Ali says:

    ada ayat KALIMAH ALLAH takut saya

  5. Ali says:

    pemerhati berani ke..

    • alimedanbaru says:

      hakikatnya wahai Ali si Nuar Ibrahim sendiri amat teramat takut untuk bersumpah diatas pertuduhan yg tertimpa atas dirinya.
      kalau hal itu pun masih kamu mahu mempertahankan dia
      bagaimana pula dgn kenyataan dia tentang Islam Plural
      tentang kebebasan melakukan sex atas dasar hak asasi manusia
      bagaimana pula kenyataan anak Nuar
      tentang kebebasan hak memilih agama walaupun murtad
      janganlah kerana kau bencikan UMNO’
      LALU KAMU MEMPERTAHANKAN MANUSIA MUNGKAR
      DAN
      KAMU TAK ALI TAK PERLU MELIWAT
      TAK PERLU BERZINA DGN PELACUR
      TAK PERLU MENYOKONG UMAT ISLAM YG MURTAD
      CUKUP KAMU MENYOKONG PERBUATAN DAN PENDERIAN PEMIMPIN KAMU
      DAN KAMU ADALAH ‘SAMA SPT DIA’….
      lu fikirlah sendiri dan
      takutlah kamu dgn api neraka!

    • gambus says:

      hanya anwar yang tak berani , macai oiiii

  6. nora says:

    kedua-dua tak nak.Pemimpin PAS PIS PUS pun tak nak. takkan ada lagi pemimpin lain. ada 3 juta lebih ahli UMNO. Janji berotak, berhati mulia dan bertelor

  7. ellyn says:

    Masalahnya siJuburi tuh yg mengelak (bacul) bersumpah menafikan meliwat. Saiful terangterang dah bersumpah muhabalah…yang si Ali nk buat buat bodoh kaitkan org Lain suruh bersumpah nampak sangat bebalnya si Ali nih…cerdik la sikit kalau nk spin pun…

  8. Ali says:

    laa…dah buat fitnah takan x takut kpd allah..

  9. Moohyideeeeen says:

    Saya sekadar menyatakan pendapat saya apa yang saya secara peribadi faham milik siapakan kalimah Allah itu. Saya tidak sekali-kali sengaja melibatkan diri saya dalam kontroversi dan polimik isu berkenaan yang sudah berlarutan sejak sekian lama itu.

    Secara ringkasnya, kalimah Allah adalah milik Allah dan hak Allah SWT, Tuhan Yang Maha Esa. Allah ialah nama bagi Tuhan Seru Sekalian Alam. Dengan kata lain, Allah Yang Maha Tunggal itulah Tuhan Yang Maha Mencipta akan sekalian makhluk-Nya di muka bumi-Nya ini.

    Oleh yang demikian, saya berpendapat, tidak wajarlah bagi kita, orang Islam, mendakwa bahawa kalimah Allah itu milik ekslusif kita; dan kita melarang orang bukan Islam daripada menggunakan kalimah Allah itu. Mereka juga makhluk Allah SWT.

    Tertanya-tanya saya apa rasional kita melarang mereka, sedangkan Allah SWT sendiri tidak pun melarang orang kafir daripada menyebut nama-Nya. Saya tidak menemukan nas al-Quran atau al-Hadith yang berkenaan.

    Bukankah al-Quran diturunkan untuk seluruh manusia, sama ada manusia Islam atau manusia kafir. Bukankah seruan Allah “Ya ayyuhannas “dalam al-Quran itu ditujukan kepada seluruh manusia yang termasuk orang kafir? Bahkan seruan “Ya ayyuhal kafirun” itu khusus untuk orang kafir.

    Kalaulah kita ibaratkan al-Quran itu warqah Allah kepada manusia, mengapa mesti kita menghalang orang kafir daripada membaca “surat” Allah kepada mereka? Tidakkah halangan ini akan menjauhkan mereka daripada mengenali Islam?

    Lagipun, apa hak kita untuk menghalang mereka? Adakah kita dipertanggungjawabkan oleh Allah untuk menjaga nama-Nya itu? Apa peduli kita, apa kaitan, dan apa kena mengenanya dengan kita sekiranya orang kafir menggunakan kalimah Allah di gereja mereka, dalam majlis ekslusif mereka, di rumah mereka dan dalam persekitaran sesama mereka?

    Perhatikan QS: al-Kafirun: 6 yang bermaksud “Bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku”. Maka kita sekali-kali tidak perlu masuk campur dalam urusan agama mereka.

    Ada ulama yang mengeluarkan fatwa memurtadkan atau mengkafirkan kita orang Islam yang bersetuju atau membenarkan orang kafir menggunakan kalimah Allah. Mengapa sampai begitu sekali, sedangkan kita tiada kaitan sebesar hama pun dengan urusan agama mereka?

    Pada saya, tidak timbul walau sebesar zarah sekalipun isu kebenaran atau persetujuan ini kerana bukan hak kita sama ada untuk membenarkan atau tidak membenarkan mereka berbuat sesuatu dalam urusan agama mereka.

    Pergi jahanam dengan mereka. Bagi kita, agama kita; bagi mereka, agama mereka. Tuhan bagi seluruh alam ialah Allah Yang Maha Esa.

    -Ibnu AbdulRahman-“

    • Pemerhati says:

      alahai kesian, budak tak cukup ilmu punya artikel si moo copy n paste

      al-Quran diturunkan untuk seluruh manusia termasuk orang kafir seperti kata penulis artikel…kafir macam moo faham ke tauhid mengenali tentang keesaan Allah?

      • P164 says:

        Aku rasa pn sama bro, kecian Moo ni. Belajar lah dari ustaz yang muktabar.
        Ko baca surah Al-Ikhlas x Moo.. Baca dan Fahamkan… Kesian.. Kesian…

    • gambus says:

      dalam Al Quran sendiri dah berkata sesiapa yang mensyirikkan Allah jelas adalah kafir !!!

      Bila kau menggunakan nama Allah untuk agama lain yang jelas menjelaskan Allah tu adalah boleh beranak dan diperanakkan itu adalah jelas syirik !!!

      benda mudah macam ni pun tak jumpa dalam Al Quran kaa ???

      ni laa jadinya bila asyik menjilat DAPigs !

    • Jambol says:

      Moo, kenapakah kamu buta sangat untuk benar=benar mengetahui tujuan penggunaan “Allah’ dalam bible vers Melayu. Jike mereka benar-benar jujur, istilah “God” dalam Bahaa Melayu ialah “Tuhan” bukannya “Allah”. Kenapa istilah “God” dalam BM perlu menggunakan istilah Arab. Jika mereka mahu menterjemahkan bible mereka ke Bahasa Arab, mungkin mereka boleh menggunakan istilah Arab untuk “God” mereka. Nak terjemah apa-apa, biarlah betul; terjemahan bible ke Mandarin ada pakai “Allah” ke ?

      Sekali sekala, kamu pakailah otak kamu yang sedikit tu ! Inilah akibatnya kamu suka mencium bontot si anu tu, dah rosak otak kamu !

  10. Ali says:

    pemerhati tengokla gambar yg di tepek diatas tu..lol

    • Pemerhati says:

      ‘ali’ tak menjawab pun 3 pertanyaan dibawah ini dulu:

      1. apa kata ‘ali’ bersumpah dulu kata anwar bukan kaki liwat?

      2. kenapa ‘ali’ takut kalimah Allah?

      3. siapa buat fitnah itu ‘ali’?

      • Moohyideeeeen says:

        Bodo punya pemerhati…

        lagi teruk kalau sumpuh tuduh org melakukan sesuatu…dari sumpah mengatakan org itu tak buat..

        bodo..

        • Pemerhati says:

          bodoh punya nakram(moo), berapa kali nak kena cakap dah bukan main tuduh-tuduh lah nakram(moo) kalau hakim sendiri kata musibat(anwar) itu meliwat

        • gambus says:

          apa punya bodoh laa kau moo lembu , kau suruh jee anwar tu bersumpah habis cerita , tapi nyatanya anwar sendiri tak berani bersumpah kakakakakaakakak

          cakap guna otak laa moo lembu oiii

    • badrole amin says:

      itu gambar ‘korek dulu jubo gatal sebelum kangkang chinadoll’, kenapa ali?

      muslimut PASik & PGayR peluk cium ‘eli kangkang’

      persoalannya, ali pilih mana satu antara kangkung dan kangkang?

      jawab jangan tak jawab ya ali, kalau jawab dengan betul boleh dapat hadiah!

  11. Hana says:

    Tak perlu nak banding kan PM dengan anwar tu .
    Yes PM cakap pasal kangkung so what!

    • Hadi suhaimi says:

      PM cakap tentang harga kangkong minggu lepas naik tapi minggu ini turun sebagai contoh pada harga barang 2 makanan lain yg juga ada naik turun harga nya.. Korang takda belajar perumpamaan ke..? Jgn memperbodohkan diri sendiri demi kepentingan politik kotor kamu itu..

  12. Moohyideeeeen says:

    Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar) hari ini menyelar rancangan Umno Selangor untuk mengadakan perhimpunan bersiri (roadshow) untuk mendidik umat Islam di negeri itu berkenaan undang-undang penggunaan kalimah Allah.

    Beliau berkata, sebelum Umno Selangor ingin mengadakan roadshow tersebut, mereka perlu memahami keputusan Kabinet yang diketuai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berhubung isu kalimah Allah.

    “Kalau mereka (Umno Selangor) nak buat roadshow, buatlah di Putrajaya di hadapan Kabinet atau jemaah menteri kerana mereka yang memutuskan ia dibenarkan untuk digunakan bagi Kristian Sabah dan Sawarak namun tidak di Semenanjung amat mengelirukan.

    “Jadi mereka kena betul-betul faham apa yang diputuskan dalam kabinet mengenai isu tersebut,” katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider.

    Malah beliau juga turut menyelar Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang disifatkan telah mengelirukan bukan sahaja umat Islam bahkan masyarakat bukan Islam.

    “Dalam hal ini semuanya keliru bukan sahaja Najib malah menteri-menterinya pun sama. Justeru, jika kalau Umno Selangor adakan roadshow maka buatlah di hadapan pejabat KDN,” katanya.

    Hari ini Pengerusi Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar berkata sebanyak 30 roadshow dengan kerjasama 22 bahagian Umno di negeri itu akan diadakan bagi mendidik umat Islam mengenai Enakmen 1988 Enakmen Agama Bukan Islam Selangor (Kawalan Penyebaran Kepada Umat Islam), undang-undang yang melarang semua penganut bukan agama Islam menggunakan kalimah Allah dan 34 perkataan bahasa Arab yang lain di negeri ini.

    Roadshow itu akan bermula malam ini di Sekinchan dan diikuti dengan Shah Alam pada 17 Januari dan Klang pada tarikh lain.

    “Semuanya sudah dirancang dan terserah kepada setiap bahagian untuk memutuskan tempat dan tarikh. Ia lebih kepada ceramah untuk mendidik umat Islam dan bukan Islam mengapa penggunaan Allah dilarang bagi bukan Muslim di negeri ini.

    “Kita mempunyai dua penceramah untuk setiap roadshow yang akan berbincang tentang isu ini daripada segi undang-undang dan agama,” katanya.

    Andrew menjadi sasaran kebencian oleh pelbagai kumpulan Muslim. Lebih 200 laporan polis dibuat terhadapnya termasuk oleh Umno Selangor dan kumpulan pejuang hak Islam meminta beliau menarik balik kenyataan itu.

    Keadaan semakin teruk apabila Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menyerbu premis Pertubuhan Bible Malaysia (PBM) dua minggu lalu.

    Jais merampas lebih 300 Bible dalam bahasa Melayu dan Iban dalam serbuan tersebut. Dua kakitangan PBM juga turut ditahan, namun dibebaskan pada petang yang sama.

    Mahfuz sebelum ini dalam sidang medianya menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan untuk menyelesaikan isu penggunaan kalimah Allah kerana fatwanya sebelum ini bercanggah dengan kerajaan pusat.

    Beliau mempersoalkan adakah pendirian Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang mengikut Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 merupakan pendirian betul atau keputusan kerajaan pusat melalui Kabinet yang mengizinkan penggunaan kalimah Allah kepada penganut agama Kristian di Sabah dan Sarawak itu. – 15 Januari, 2014.

    • Pemerhati says:

      kapir macam moo tentulah suka bila stopa ali menyelar rancangan UMNO Selangor untuk mengadakan perhimpunan bersiri(roadshow) untuk mendidik umat Islam di negeri itu berkenaan undang-undang penggunaan kalimah Allah

      tak jadi kudis pun kepada sebahagian besar umat Islam dengan kenyataan menyelar dari penzina dan barua kafir itu

    • gambus says:

      orang kafir macam kau memang kepanasan bila ada penjelasan nak dibuat moo lembu oiiii , sebab hujah mengenai kalimah Allah ni pun puak kristian DAPigs kalah dalam mahkamah !

      bagus betul umno ni buat roadshow mendidik dan berhujah !! PAS masuk gereja bukan mendidik dan berhujah tapi membelit dan memfitnah umno pulak tu !!!

    • Hadi suhaimi says:

      Mereka nak guna nama ALLAH hanya utk menghina . Apa tidak nya,, mereka nak kata ALLAH itu yg beranak pinak,, selama ini mereka menafikan ALLAH , knpa skarg terliur sgt nak guna nama ALLAH.? Tentu ada muslihat disebalik itu. Yg nyata nya mereka nak meruntuhkan akidah umat islam, anak cucu kita esok keliru klu penganut agama lain juga guna nama ALLAH. Mereka akan anggap semua agama sama..

      • raplahjingaa says:

        yup…cakap melayu pun tunggang langgang, apasal nak buat bible dalam bahasa melayu..untuk siapa ????

        jawapannya untuk orang-orang yang macam mooo, mek dan ramai lagi cacai
        pembangkang yang terlalu lemah iman mereka.

        secara tak lansung depa dah mencipta beribu-ribu mubaligh kristian berbangsa melayu dari pembangkang yang sanggup mempertahankan dakwah kristian at all cost !!!

    • kenit says:

      yang banyak sebut kalimah Allah dalam Quran tu diorang tak nak pakai…

    • WTF says:

      Adakah surat 10 point solution 2011 yg diputuskan oleh Malaysian Cabinet mengatasi undang2 Malaysia sedia ada seperti Perlembangaan Malaysia mahupun Undang2 Tubuh negeri Selangor???

      Jawapan sudah tentu TIDAK!!!

      Surat 10 point solution adalah jalan penyelesaian sementara yang dicadangkan oleh Malaysian Cabinet mengatasi kemelut pada tahun 2011 berikutan penahanan Bible versi Indonesia yg diimport di Kuching dan Port Klang.

      Sudah pasti Undang2 sedia ada seperti Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 perlu dihormati, kerana ini adalah sebahagian drpd undang2 tubuh negeri Selangor (Perundangan).

      Mereka sengaja putar belitkan situasi ini, sama seperti mereka putar belitkan isu surat Mahathir kepada kerajaan negeri Kelantan berkenaan perlaksanaan Enakmen Jenayah Syariah Kelantan II 1993.

      Undang2 sedia ada dalam Perlembagaan Malaysia dan Undang2 Tubuh Negeri (Perundangan) will always supercede any directive from Cabinet Minister (Executive Power) Perlembagaan Malaysia hany boleh digubal dalam Parlimen Malaysia dan Undang2 Negeri hanya boleh digubal dalam Dewan Undangan Negeri (DUN)

      Kalau benar segala keputusan Cabinet Minister supercedes Perundangan Malaysia, then ini bermaksud setiap kali Cabinet Minister umumkan pengurangan subsidi seperti gula, tariff elektrik dan minyak perlu dianggap oleh puak2 FUCKUTAN sebagai undang2 Malaysia dan tak boleh dicabar oleh mana2 pihak.

      Masuk akal ker argument puak2 FUCKUTAN ni!!!

      May Allah SWT forbid these popinjay to be given the mandate to rule our beloved Malaysia.

  13. DataCode says:

    Lebih baik pilih kangkong belacan daripada bakal pm kangkang

  14. Pemerhati says:

    cepat pun UMNO bertindak bukannya nak pertahankan orang berkenaan berbeza dengan PASik, PGayR dan DAPigs yang menebal selalu dengan amalan assobiyah

  15. acid says:

    Apalah bengong kau ni mooo. Ketiga-tiga artikel yg ko tepek tu takde kena mengena dengan tajuk artikel yg di beri. Tapi aku tabik la pada ko, kerana begitu gigih saban hari memperlihatkan ketidak interlektualannya tahap pemikiran ko…I’m sure you can do better than just copy and paste. He.he.

  16. WTF says:

    Mooh….aku cadangkan hang copy paste ni kat blog MIC

    Tentu depa gmebira!!!

    Hehehehehe

  17. bangKano says:

    Sebenaq nya individu yang bertaraf kangkung ada la pemimpin & penyokong taksub giler Paria Rembat tu….tu sebab dalam minda depa ni memanjang mengangkung kan jerr berniat nak pelekeh kan pendapat oghang lain….!!!!

  18. tengkudin says:

    apa citer ni moooo…….

    cover line ka??

    Kerajaan PKR Selangor pertahan kalimah Allah

    SHAH ALAM 15 Jan. – Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor mempertahankan Seksyen 9 Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) Selangor 1988 yang antara lainnya melarang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam di negeri itu.

    Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, selagi enakmen itu tidak dipinda, kerajaan negeri akan terus menguatkuasakan enakmen tersebut dan meminta semua pihak mematuhinya.

    Menurutnya, kerajaan negeri juga tidak bercadang meminda enakmen tersebut tetapi jika ada usaha untuk memindanya, mereka akan melakukannya dengan berhati-hati.

    “Saya juga ingatkan semua pihak yang mahu meminda enakmen itu supaya berhati-hati kerana ini adalah isu agama,” katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini. – UTUSAN ONLINE

    • gambus says:

      berbelit-belit pemimpin Pakatan ni tapi walau apapun kenyataan mereka ni , mereka ni laa yang akan terus bersekongkol dengan puak kristian DAPigs yang amat membenci Islam dan Melayu !

    • raplahjingaa says:

      tu ayat cover line, depa sedar mejoriti orang melayu dah mula hilang sabar, malah ahli PAS yang berakal pun dah mula rasa tak selesa.

      PRU 14 nanti sokongan orang melayu pada PKR / PAS akan berkurangan dengan kadar yang besar…jauh melebihi kehilangan pengundi melayu pada PRU 13.

      PKR mula sedar atas kenyataan ini, DAP dah tak pedulikan sokongan melayu pada mereka sebab mereka ada bahlol PAS yang amat mudah untuk dipergunakan.

  19. meMangTERok says:

    Kalau peradaban manusia atau undang2 satu2 negara memerlukan sesaorang yg dituduh itu ditonton aksi dosanya barulah pertuduhan boleh dibuat terhadap sipelaku, alamatnya tak ada lokap, tak ada perjara dlm negara itu.

    Ini kerana tak ada orang yg bakal dihukum kerana orang yg menjatuhkan hukuman adalah hakim/majestret. Tidak memadai dengan bukti yg diberi dan di-exhibitkan tetapi hakim perlu lihat baru boleh tuduh.

    Dalam kes bunuh guna senjata api pembuktian yang perlu ialah jenis peluru yg mematikan simangsa perlu match dgn pistol milik pembunuh. Dan pembunuh terdapat bukti lain yg memang dia yg menembak disatu lokasi dihari dan masa tertentu. Maka hakim akan bekerja berdasarkan exhibit dan saksi yg dibawa kedepan.

    Demikian halnya kalau air mani si A disahkan melalui ujian DNA ditinggal dalam anu si S. Ini adalah pembuktian. Hakim tidak ditanya samada dia lihat perakuan meliwat yg sipeliwat bakal dihukum. Kalau liwat, rogol, main cina doll semua hakim kena tengok baru boleh tuduh, berat lah… tak payah buat kerja lain sihakim selain dari jadi peeping tom.

    Teori ini sebagai memperjelaskan fakta pada manusia yg faham tapi sengaja buat tak faham… dan asik mendakwa bahawa perlakuan jenayah perlu dilihat, ditonton baru boleh bercakap…

    TOlol sungguh mansuia serupa ini.

    • melayu_islam says:

      beza fakta dengan al quran..al quran selamanya benar..fakta itu selalunya blh berubah dengan penemuan baru..ikut perintah yang ada dlm al quran untuk menuduh…maka kamu xakan mendapat kemurkaan Allah dalam menuduh seseorang tanpa bukti..
      100% kah kamu yakin perkara tu berlaku…bawalah bukti mengikut cara islam kalau kamu btl2 org2 yang memperjuangkan kalimah Allah..x guna bedegar2 fight dgn kristian kalau kamu sendiri apa yang AL HAQ suruh kamu x ikut, kmu lawan…

      zaman skrg ni semua bende blh buat…kalau stakat bukti air mani dlm dubur saiful tu je jadi hujah…x terfikirkah kalau bukti2 tu sngaja direka utk mnejatuhkan karier politik org…saiful bkn bodoh,dan bukan budak 5 tahun untuk senang2 bagi org liwat dia…jgn cpt menghukum org tu brslah krn kebenaran milik Allah..

      utk pemimpin amno…

      choose ur words wisely,put ur brain in gear,bfore u put ur mouth in action..

      supaya tidak menjadi bhan jenaka dan membangkitkan rakyat..

      • badrole amin says:

        melayu_islam says:

        “beza fakta dengan al quran..al quran selamanya benar..fakta itu selalunya blh berubah dengan penemuan baru..ikut perintah yang ada dlm al quran untuk menuduh…maka kamu xakan mendapat kemurkaan Allah dalam menuduh seseorang tanpa bukti..
        100% kah kamu yakin perkara tu berlaku…bawalah bukti mengikut cara islam kalau kamu btl2 org2 yang memperjuangkan kalimah Allah..x guna bedegar2 fight dgn kristian kalau kamu sendiri apa yang AL HAQ suruh kamu x ikut, kmu lawan…”

        selain sdr ‘melayu_islam’ yang tidak mengikut AL HAQ sebab dia buta, kami pula mengikut yang AL HAQ sebab itu kami tidak buta dapat melihat buktinya pihak kristian yang beriya-iya mahu menggunakan kalimah Allah sebenarnya tidak faham tentang tauhid mengenali keesaan Allah SWT…dikalangan orang kristian terdiri dari bangsa cina dan india, ada yang masih menyembah berhala dan patung selain mempercayai konsep ketuhanan trinity kristian yang mereka anuti sebagai agama ke 2 untuk bermegah-megah berlagak lebih pandai dan mulia kononnya dari Orang Islam selepas mendapat nama orang kristian…atas sebab itulah kami membantah keras kemahuan mereka mahu menggunakan kalimah Allah kerana kami tidak mahu yang AL HAQ kami disalah-guna apatah lagi dikotori oleh mereka untuk terus mensyirikkan Allah bersama golongan munafik dan kufar seperti kamu

        ————————————————————

        melayu_islam says:

        “zaman skrg ni semua bende blh buat…kalau stakat bukti air mani dlm dubur saiful tu je jadi hujah…x terfikirkah kalau bukti2 tu sngaja direka utk mnejatuhkan karier politik org”

        sehingga kini tiada pun orang kena tuduh(anwar) itu dan mahkamah sendiri dapat membuktikan bukti2(DNA) itu telah sengaja direka utk menjatuhkan karier politik org(tentulah karier politik seorg peliwat dan penzina terlaknat bernama anwar)…berhentilah kokok berderai sebab ramai orang sudah pun nampak ekor anda penuh dengan tahi, peringkat mahkamah rayuah pun masih nak main tangguh-tangguh lagi!

        • melayu_islam says:

          Karajaan pusat ada kuasa melalui KDN untuk halang Kristian guna kalimah Allah…ada kuasa, knpe x nak laksanakan,knpe nk perbesarkan isu..habis isu…untuk kepentingan politik rasis amno..utk raih sokongan org melayu konon perjuang kalimah Allah..padahal hukum islam sendiri tolak…
          sama-sama saksikan sandiwara kerajaan amno…

          ditanye yakin 100% ke bende tu berlaku..yang lencong kelain pasai apa..

          • badrole amin says:

            isu kalimah Allah ini kan pihak kristian bawa ke mahkamah sampai ke peringkat mahkamah persekutuan sebab mereka kalah dengan mahkamah rayuan….nak suruh KDN halang yang membawa maksud salah-guna kuasa ke nakram oi?

            bodohnya nakram, yang perbesarkan dan politikkan isu kalimah Allah ini ialah pihak kristian bersama cina kristian evangelis DAP selepas mahkamah rayuan tidak memihak kepada mereka untuk menyalah-guna kalimah Allah

            jadinya, kepala butoh bapak hang kata “untuk kepentingan politik rasis amno..utk raih sokongan org melayu konon perjuang kalimah Allah” sedangkan yang mencetuskan, memanjangkan dan mensensasikan isu kalimah Allah ini ialah paderi kristian seperti murphy pukiayam, lawrence andrew dan anak babie bernama guan eng yang sengaja buat tak reti bahasa dan buat tak reti tentang undang-undang

            UMNO tak tolak hukum islam tapi kapir laknat macam kau bersama golongan munafik dan kufur dalam PKR dan PAS yang muka tak tahu malu menyibuk nak mempertikai sampai bercadang nak tolak dan mansuh hukum Islam dan undang-undang berkaitan larangan penggunaan kalimah Allah

          • gambus says:

            apa punya bodoh laa perangai kau ni !!! KDN ada kuasa ?? kalau macam tu kenapa boleh masuk bicara dalam mahkamah oiii !!! nak cakap guna otak laa ! apapun dengan izin Allah , hujah orang Islam telah menang melawan hujah bodoh puak kristian DAPigs !!!

            Yang mainkan isu dan perbesarkan isu ni HANYA puak kristian DAPigs jee .. lain kali kalau nak cakap guna kepala otak laaa !!!

            sampai pemimpin PAS masuk gereja untuk memfitnah UMNO dan menyokong kristian gunakan kalimah Allah .. macai macam kau memang takkan tau punya !!!

          • acid says:

            melayu_islam says : kerajaan pusat ada kuasa melalui KDN untuk halang kristian guna kalimah Allah… Apalah bodoh beruk sekor ni, nak tunjuk pandai ke nak tunjuk bodoh dok masuk MYKMU ni ? Aku bagi ayat hang balik, ” choose ur words wisely, put ur brain in gear, before u put ur mouth in action… supaya tidak menjadi bhn jenaka… Pi ngaji kasi khatam dulu, baru mai sini balik.. Buat malu mak bapak kau je.

        • raplahjingaa says:

          Melayu Islam ni dari dulu memang bebal standard mooo je dia ni…asyik kena belasah dia hilang ruyup…la ni sekali sekali dia timbul balik.

          Bukti dalam mahkamah boleh main reka-reka ??? kalau dah reka tak lah nama dia bukti !! akai ada ka ????

          Allah swt yang esa nak disamakan dengan Allah berkonsepkan trinity yang punya anak, ustaz kulup PAS yang mana malaun ni belajar agama ??

          Sedar tak sedar cacai PAS dah jadi mubaligh kristian tanpa depa sedar !! begitu lah kebodohan depa ni semua, kebodohan yang harus kita tentang demi Islam.

          • badrole amin says:

            semua cecai pakatan yang masuk myKMU baik yang lama dan sudah lapuk macam moo atau yang baru macam ‘melayu selam’ takde satu pun akalnya terletak di kepala…satu-persatu akal mereka sama ada terletak di kepala lutut atau di buntut masing-masing

          • acid says:

            Aku dari awal lagi aku dah perasan dua ekor ni ( Ali & melayu_islam ) punya hujah, kosong…Sebab tu malas nak layan. Kalau takat cari idea refer kat google/wikipedia, ini lah hasilnya. Bodoh dan diperbodoh lah jawabnya. Sejahil-jahil org Islam pun tahu kalimah Allah adalah hak org Islam, tapi puak ni, heh. heh. boleh kongsi lak dengan kristian. Apalah punya bengong ! Ada hati nak berhujah…

          • WTF says:

            Depa golongan BODOH nak mampus lulusan SRJKC dan PASTI!!!

            Kebodohan tidak terbatas adalah trademark FUCKUTAN!!!

  20. jombo says:

    Macai pakatan mana fikir tentang nasib melayu… siang malam memikir macamana nak jatuhkan BN biar pun melayu akan dibalun.. maka siang malam memfitnah bangsanya sendiri..

  21. Ali says:

    badrol amin..soalan pilih antara kangkong dan kangkang..saya pilih kangkang dengar cerita pm kita dah kena nasi kangkang dengan kak mah..mintak2lah berita ini fitnah x betul kesian pm kita

    • Pemerhati says:

      engkau sendiri yang tengok ke nasi kangkang itu ali?

      —————————————————————

      sekali lagi ali gagal jawab, camana nak dapat hadiah lain orang tanya lain dia jawab macam orang 3 suku

      your pala hotak ok tak ali?
      macam ada skru longgar lah!

      • alimedanbaru says:

        bang, memang sah dia belum ‘bermimpi’
        sebab tu cakap main balun aje
        dia tak tahu apa itu ‘api neraka’
        dia tak tahu fakta
        tak ada video pun
        tak ada buktipun
        dan dia main fitnah
        yg dosanya yg balasanya
        teramatlah pedih
        bertaubatlah kau ali
        dan jangan kau cemarkan nama ali
        ‘yg tinggi’

      • Pemerhati says:

        ‘bermimpi’ si ali lain kot tak sama dengan ‘bermimpi’ budak lelaki lain yang keluar air mazi(tanda akil baligh) selepas bermimpi ada pompuan cium pipinya untuk dijadikan contoh

        mungkin si ali jadikan bermimpi ‘bang non’ cium pipinya lalu keluar air mazi selepas sedar dari tidur(mimpi) sebagai tanda dia sudah akil baligh

        hehehe jangan marah ali, bergurau je!

    • gambus says:

      kau berani bersumpah tak tgk nasi kangkang tu ?

    • armok says:

      Ali says : saya pilih kangkang…. Kah.kah. Species kangkang ropenya.. kesian mak bapak kau…

      • Pemerhati says:

        apa pun bukan salah omak si ali kangkang dapat anak bodoh macam dia…salah musibat(anwar) itu membuat ali pilih kangkang

    • alimedanbaru says:

      Ali takutlah kamu dgn api neraka.Yg pasti kau takkan dapat berhadapan dgn Najib untuk minta maaf atas tuduhan keji kamu tu dan lagi dilaknat Allah.
      kamu minta maaflah dihalaman ini
      dan aku berjanji dihadapan Allah kelak
      bahawaaku bersaksi kau telah minta maaf
      kalau kau degil
      maka sah kau adalah ‘ciri’ ahli neraka..
      bukan PM yg dikesian tetapi kaulah yg amat aku kesian
      sbb kau bakal simuflis dipadang mahsyar…

    • raplahjingaa says:

      Ali, hang tak payahlah menutup penipuan dengan penipuan yang lain…letih nanti hang nak menipu siang malam pagi petang.

      Aku takut hang jadi useless macam moooo, dah letih menipu, dia main copy paste, aku rasa hang pun nanti akan jadi lagu tu.

    • Hamba Ar Rahman says:

      Kalau hang kata dengar cerita PM kena nasi kangkang dengan Kak Mah…aku pun boleh reka cerita kata PAS pulak asyik kena kangkang dengan DAP…udah2 lah bawa cerita….berpolitik dengan memfitnah ini sangat memualkan dan cara lama….orang sekarang dah bijak pandai…kreatif lah sikit kalau yer pun nak jatuhkan kerajaan…

  22. baba says:

    kpd ali ,
    berani hg bersumpah dgn nama tuhan hg yg najib dah kena nasib kangkang?
    kalau tak berani memang hg dah kena nasi kangkang anwar.

Leave a Reply

Threesome