Menu Utama

Amaran SAMAN Kalau Tuduh… Masalahnya Tak Tuduh, Memang Dah Dibuat!

Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ahli Parlimen Bukit Katil merangkap Ketua AMK, cuba melepaskan perasaan kecewanya kerana demonstrasi yang dianjurkannya di hadapan Kedutaan Jepun siang tadi, kerana hanya dihadiri oleh dua belas orang pecacai, cuba melakukan pembohongan secara terang-terangan. Shamsul Iskandar Mohd Akin cuba menafikan perbuatan memijak bendera atau lambang negara Jepun dilakukan oleh AMK, sebaliknya cuba berdalih kononnya, perbuatan itu bukan dilakukan oleh AMK Pusat.

Apa yang dimaksudkan oleh Shamsul Iskandar atau lebih glamour dengan nama gelarannya, Sam Ketot sebagai AMK Pusat? Apakah Sam Ketot cuba memberitahu, yang berdemonstrasi di hadapan Kedutaan Jepun itu bukannya AMK Pusat kerana yang datang cuma 12 orang? Atau perbuatan memijak dan membakar lambang negara Jepun itu, akan memberi kesan negatif kepada Anwar Ibrahim sendiri?

Sungguh menggelikan hati melihat gelagat Sam Ketot dan 11 orang pengikutnya yang menyalak-nyalak marahkan Kerajaan Jepun kerana tidak membenarkan Anugerah Tuhan mereka masuk ke Jepun. Bagi mereka, tidak ada undang-undang mana-mana negara pun yang tertakluk kepada Anugerah Tuhan mereka yang bernama Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim menurut mereka, bebas ke sana ke mari dan bebas berbuat apa-apa sahaja sekehendak hatinya. Jepun tidak lebih besar daripada Israel mahupun Amerika Syarikat yang membenarkan serta memberi ruang yang sangat besar kepadanya. Kalau Israel dan Amerika Syarikat boleh mengalu-alukan Anwar Ibrahim, mengapa pula Jepun yang dilihat sebagai salah sebuah tanah jajahan Amerika Syarikat, berlagak sebagai tuan besar yang mempunyai kedaulatan ke atas tanah airnya.

Namun kelucuan itu sebenarnya tidak sepatutnya menggelikan hati. Biarpun hanya 12 orang, demonstrasi bodoh yang dilakukan oleh Sam Ketot bersama konco-konconya itu, memberi kesan yang jauh lebih buruk kepada negara. Pastinya, demonstrasi 12 orang di hadapan Kedutaan Jepun mendapat perhatian media-media Jepun yang jauh lebih advance dan jauh lebih patriotik biarpun pro pembangkang negara itu. Isu demonstrasi tersebut, akan menjadikan mereka bersatu dan sama-sama menghentam Malaysia dan mengeji kegagalan pihak berkuasa Malaysia membendung demonstrasi yang cuba memalukan salah sebuah negara yang paling banyak menyumbang kepada rizab simpanan luar Malaysia.

Sebagai seorang peguam, meskipun sekadar peguam pada nama, Sam Ketot amat menyedari natijah daripada perbuatannya itu. Justeru itulah dia selagi boleh cuba menafikan pembabitan AMK Pusat yang diketuainya. Mungkin berasakan orang Jepun tidak tahu jawatannya yang sebenar, kecuali sebagai penyokong dan penjilat Anwar Ibrahim, Sam Ketot cuba melakukan penipuan secara terang-terangan. Dan lebih menarik apabila Sam Ketot dan pecacainya membuat desakan agar Malaysia memutuskan hubungan diplomatik dengan negara Jepun selain memboikot produk Jepun.

Sungguhnya melucukan!

ban bodoh3

Sebabnya, Sam Ketot cuba memberitahu, Anwar Ibrahim itu setaraf dengan Perdana Menteri Malaysia. Memalukan Anwar Ibrahim, bererti memalukan rakyat Malaysia, walaupun hakikatnya, majoriti rakyat Malaysia bukan sahaja gembira, tetapi juga ketawa terbahak-bahak suka hati kerana Anwar terhalau dari Jepun kerana kegagalannya mengingati yang dia adalah bekas banduan yang perlu melalui proses extra iaitu mengisi borang dan memohon visa berbanding rakyat Malaysia yang lain.

Ironinya, meskipun terdapat bukti-bukti bergambar dan video yang menunjukkan memang berlaku perbuatan memijak lambang AMATERASU yang digambarkan menerusi bulatan berwarna merah dan berlatar putih atau kerapkali dikenali sebagai Matahari, biarpun tanpa jalur cahaya, Sam Ketot masih cuba membuat penafian.

Amaterasu adalah Dewi Matahari dan merupakan tuhan paling utama dalam agama Shinto dan orang Jepun amat mempercayai, raja-raja mereka merupakan keturunan Dewi Amaterasu. Perbuatan memijak lambang tersebut merupakan perbuatan menghina agama Shinto dan merendah-rendahkan agama orang Jepun.

Sam Ketot memberi amaran, akan menyaman sesiapa sahaja yang menyatakan perbuatan memijak bendera dan lambang agama Shinto Jepun itu dilakukan oleh AMK atau PKR atau mana-mana yang berkaitan. Dia tidak mahu dikaitkan dengan perbuatan tersebut. Dia tidak mahu AMK atau PKR dikatakan membiakkan budaya kurang ajar dan biadap walaupun hakikatnya AMK, PKR dan Anwar Ibrahim memang membawa budaya kurang ajar, biadap dan tidak kenang dek untung.

Semuanya terserlah menerusi keangkuhan, kebiadapan dan KEBAHLOLAN yang ditunjukkan oleh Sam Ketot di hadapan Kedutaan Jepun!

 






30 Komen to Amaran SAMAN Kalau Tuduh… Masalahnya Tak Tuduh, Memang Dah Dibuat!

  1. mRsTURDY says:

    Heboh sedunia bila Anwar dihalang masuk oleh Imigresen Jepun tp bila Dr Ridzuan Tee dihalang imigresen Singapore tak dak sorang pon yg amik peduli!!!

    • matt says:

      Kalau ia pun benar, dia tak tuding orang lain.
      Dia terima hakikat hak mutlak sebuah negara .

    • wes says:

      Turd @ tard,

      I were also barred from entering US and Canada twice last year, coz i don’t have visa by the time boarding the plane at narita ‘transit there’. But I don’t blame anybody but me, and btw I could stay in Japan for few days before gone back home.

      Wes

    • raplahjingaa says:

      Ya..ya..bila dia di halau oleh orang dayak rumah panjang Batai Ai pada Mac 2009 lalu, kenapa AMK tak mau protes ??

      Aku dengar berselerak lari turun tangga rumah panjang, Anwar ni pi merata kena halau.

  2. Moohyideeeeen says:

    mari nonton Filem Ummu Wasatiyyah!

    Filem tersohor tetapi sarat dengan kontroversi ‘The Wolf of Wall Street’ dilaporkan diharamkan tayangannya di Malaysia ekoran bahasa dan kandungan yang lucah.

    “Sumber-sumber dalaman pejabat filem kerajaan Malaysia memaklumkan THR yang pengedar filem itu sedia maklum yang mereka akan berhadapan masalah besar dengan lembaga penapisan kerana kelucahan, babak bogel serta seks sewaktu tayangannya,” lapor laman web hiburan The Hollywood Reporter.

    Filem itu diterbitkan Red Granite Pictures, syarikat yang dimiliki bersama oleh Riza Aziz (kiri) yang merupakan anak Datin Seri Rosmah Mansor, hasil daripada perkahwinan pertamanya.

  3. decepticon jr. says:

    boikot barangan jepun.kita bako moto,keta kita.kita bako tv,peti ais,mesin basuh kita,kita bako hp sony kita.ini tanda sokongan kita pada nuar beraim.kah ..kah..kah.mula hari ini penang,selangor dan kelantan akan mengharamkan barangan jepun di jual kepada org awam.patutla lge pakai merc skang dan x mau pakai camry.dia dah boikot lagi awal da…

    • Jambol says:

      Apa buat kita bakar barang-barang itu yang kita beli dengan wang titik peluh kita sendiri ? Lebih baik kita bakar si anu tu saja !

    • rusaminum says:

      Wooiii….Wa baru je beli PS4, dan berangan nak angkat Nissan GTR.
      Boikot kedai cina kapir….

    • Hamba Ar Rahman says:

      Apa kes nak boikot2 barangan Jepun….orang lain yang tak boleh masuk Jepun…orang lain plak yang nak protes dan boikot….kan ker bangang bertingkat2 namanya tuu….orang Penang…Selangor dan Kelantan kalau betul depa boikot..sah bangang bertingkek tingkek…..

  4. Mawar says:

    Sam alakazam ni memang tak guna otak….

    memang diketahui sesaper yang pandai jilat baaaik punyer dgn anwar, anwar akan beri jawatan tertentu pada mereka. Tu sebab ada al ngong dan al ngang dlm parti sebab mereka percaye mereka akan dpt habuan nanti.

    Sam alakazam perlu tahu sesuatu…beliau nak nafi ke nak apa ke….kalau tak betul atau betul pun….harus diingat, teknologi jepun jauh lebih canggih, depa boleh check apakah mereka telah buat onar pada bendera jepun. Sam dan pembangang kalau betul tak buat, tak perlu takut…..tapi kalau betul mungkin ada natijahnya oleh pihak jepun. Manalah tau….mereka juga akan dinafikan untuk memasuki negara jepun…..

    Kah kah kah!!! Akai tarak….nak lindung ‘anugrah tuhan’ sehingga menjejaskan kredibiliti dan maruah depa.

    *aku gelak besar bila anwar dihalau dari negara jepun. TERBAIK….jepun pun tahu spesies manusia mana tak leh masuk….

  5. alimedanbaru says:

    jangan nak katakan negara Jepun
    sinuar brahim tu dah beberapa kali dah
    bila cuba masuk ke satu-satu kawasan dinegara ini
    penduduk MALAYSIA SENDIRI yang menghalau tidak mahu terima kedatangan dia..
    manusia penuh virus
    meninggalkan ‘penyakit’ selepas pulang
    siapa nak terima
    sebenarnya Jepun bersopan ,malu nak sebut
    sebab video sex luch Anwar dalam parlimen Jepun pun tahu
    kepada Sam Ketot
    tak perlulah buang masa jadi hero
    malaikat sedang memerhatikan tindak tanduk kamu yg mempertahankan sidajal tu
    sedarlah sikit
    kamu tak perlu meliwat-liwat
    cukup dgn mempertahankannya
    maka kamu pun dah jadi macam sipeliwat
    macam setanlah
    kamu bukan setan
    tapi MACAM SETAN!

  6. baba says:

    mereka ni dari dulu baling batu sembunyi tangan…dah biasa dah

  7. raplahjingaa says:

    Keling-kelinng tu sam ketot belanja makan nasi kandar pelita sorang sepinggan…bukan takat bendera jepun, kain sari mak depa pun depa sanggup bakar !!

    • bangKano says:

      Tu dia sifat sifat buruk para Paria haprak Dongga PhD nih…kena umpan ngan sepinggan nasi kandaq si paria ni teruih jadi pelaq yang serba loq laq…..!!!!

  8. TUBIR says:

    Ini baru dalam dunia dah ada negara tak mahu terima ….macam mana pulak bila mati nanti ….adakah tanah bumi ini akan menerima jasad Anwar ?kalau ikut cerita orang mahu rasanya jasad anwar akan terawang awang dan jadi hantu rayau……bumi tak terima……

    • raplahjingaa says:

      hehe…hantu raya tak pa la jugak…jadi hantu bulu, niaya….

    • alimedanbaru says:

      kesian siNuar ni, semuga dia dapat hidayah kembali kejalan yg diredhai dan bertaubat!

    • bangKano says:

      Pulak dah….kunun jasad Anuaq tak di terima bumi…? Malah para rasul pun wafat tetap di semadi man di dalam bumi tak dak masaalah pun. Ooo…. kunun dia ni Anugerah Tuahn kot jasad tak di terima bumi.. gitu ke…? Karut …karut karut…ni la kesan dari ajaran kurafat yang sering di dengung kan oleh individu yang ngaku diri sebagai mukmin soleh…mendakwa pendapat depa betul dan sempurna…memang utopia puak puak serba mukmin soleh ni….!!!

  9. jombo says:

    Sam ketot ni peguam KANGKONG ke tak ada kualiti langsong. Sam dan badut rakyatnya bagai menyalak bukit lagaknya. Marah sungguh lagaknya berhala Anu war di halau seperti hanjing kurap oleh Jepun.

  10. omega says:

    Ghairah sangat berpolitik akhirnya sam ketot bertambah ketot.

Leave a Reply