PRK Kajang: Cubaan Anwar Kurangkan Suara Cina Dalam DUN Selangor

Oleh: Adamyan (January 28th, 2014) [Adamyan,Utama][74 Comments »]

IMG-20140128-WA0022

SEPANJANG yang penulis tahu, Anwar bukanlah satu manusia yang berani ambil risiko.  Dari dia masuk politik, sampai jadi Timbalan Perdana Menteri, banduan, bekas banduan dan kemudian ketua pembangkang, Anwar sentiasa cari jalan selamat untuk hidup dan relevan dalam politik.

Risiko, kalau adapun yang Anwar berani ambil, hanya setelah tahu dia tidak akan menang dalam apa cara sekalipun.

Contohnya, sebelum PRU13 yang lepas, Anwar diam-diam jumpa PM minta nyawa sebab dah tahu dia akan kalah, tanpa pengetahuan DAP dan PAS.  Itu playsafela tu, nak selamatkan tengkuk sendiri.

Anyway, benda itu dah lepas, biarkanlah, lagipun bukan soal itu yang penulis nak ‘tinggi cahaya’ (highlight) kan hari ini.

Yang penulis nak sentuh hari ini ialah, keberanian Anwar buat suka hati dia sekarang ini ialah kerana Anwar tahu cina yang ada di Malaysia hari ini bodoh-bodoh belaka.  Suka hati dialah nak arah ADUN letak jawatan supaya dia boleh ganti dan sebagainya sebab ini semua calculated risk – cina pasti akan sokong.

Si bodoh yang letak jawatan tak sampai setahun menang sebagai ADUN itupun dari bangsa yang sama juga.

Anwar dah baca dah, cina kat Kajang nun akan tetap undi dia kerana DAP sudah makan budi dengan Anwar yang kononnya berjaya pujuk orang Melayu untuk menerima parti rasis tersebut – pedulilah duit rakyat terbazir atau tidak.

Entah berapa percent sangatlah Melayu yang undi DAP ni, tapi pada DAP, 1% pun dah cukup besar rahmat.  Banding dulu (sebelum 2008), haram apa percentage pun tak ada.

Tapi masalahnya, sebab Anwar kemaruk, kerajaan dan rakyat yang kena tanggung kos ‘wayang kulit’ Anwar untuk jadi Menteri Besar Selangor setelah hasrat nak jadi Perdana Menteri Malaysia kian tak tercapai.

Belanja nak buat pilihanraya kecil ni bukan sikit, lebih satu juta, berapa banyak kangkung boleh beli tu?  Bila PM bagi contoh kangkung, pandai kata menghina rakyat dan buat parodi, yang dia senang-senang hati arah ADUN turun supaya dia boleh isi kekosongan itu, nak kata apa pulak?

Ironinya, dalam pada Anwar dok canang sana sini kerajaan membazir belanja, tapi sekarang siapa yang suka-suka membazirkan wang rakyat dengan ‘mencipta’ pilihanraya kecil tanpa sebab yang munasabah?

Jadi kalau ada yang nak dipersalahkan dalam hal ini selain Anwar, penulis berani nak kata disini kaum cina, kerana merekalah yang membolehkan semua benda ini berlaku – dari ADUN cina yang letak jawatan, sehinggalah kepada sokongan yang bakal diberikan kepada Anwar atas dorongan DAP.

Anwar hanya tunggu masa nak ambil peluang saja, siapa nak jadi bodoh, dia peduli apa.

Yang rugi tetap orang cina.  Dulu elok jumlah cina dalam DUN Selangor berlebih seorang, kini dah berkurang seorang sebab nak jayakan sandiwara politik Anwar.  Kalau itu bukan kebodohan, penulis tak tahu nak kata apa.

Ada 74 Comments setakat ini.

  • Morsidol hamPAS
    January 28th, 2014 at 10:02 PM

    Lepas ni harga petrol di selangor akan turun 80sen seliter…sbb itu yg selalu. Di janji kan bila berkuasa..

  • decepticon jr.
    January 28th, 2014 at 10:11 PM

    14 kerusi dap- suara cine. 14 kerusi pkr- suara cina.15 kerusi pas- juga suara cina.mana yg kurangnya suara cine admin oiii.aduyaii

  • WTF
    January 28th, 2014 at 10:34 PM

    Nampaknya saudara adamyan mungkin memberi hint bahawa yg akan bertanding di PRK N25 Dun Kajang adalah wakil dari MCA!!!

  • meMangTERok
    January 28th, 2014 at 10:57 PM

    Kajang diwakili MCA sejak dari dulu dan kali ini pastinya bukan calon Umno yang bakal dipertaruhkan BN untuk lawan Anwar.

    TErpulang pada cina MCA sekarang utk letak calon yang tepat dan winnable. MCA perlu promosikan calun mereka habis2an dan tak ada yg mustahil dalam politik. Tak ada sebab utk Anwar rasa yang dia akan menang kali ini.

    Tewaskan Anwar dan sama2 kita lihat nasib PR di Selangor selepas itu.

  • Pak Tho
    January 28th, 2014 at 11:11 PM

    Biar si luncai terjun dengan labu²nya. Biarkan….biarkan.

  • system baru
    January 28th, 2014 at 11:39 PM

    macam satay pasar malam aje’ satay pasar malam 40sen lebih mahal dari anwar jual satay 30sen. hebat anwar ini, pasti ramai beli satay anwar manpu turun harga satay, akan kalahkan satay kajang dan satay pasar malam, habat anwar ini

  • Parti Ajaran Syahwat
    January 29th, 2014 at 12:06 AM

    Haha satay ayam harga 30sen sebtg, satay pelir free off charge… Satay Kajang Haji Jubury.. oh yeah~

  • Wayne
    January 29th, 2014 at 12:06 AM

    MCA dah lama mati kat kajang, ofis MCA kajang tepi sungai jeloh depan dewan majlis perbandaran kajang sekarang dah jadi projek MRT..

    Yang kami musykil kalau dah tau nak develope jadi stesen MRT kenapa nak bangunkan juga bangunan 3 tingkat, sampai masa PRU 13 sebab tak sempat nak siapkan, terpaksa guna ruang hadapan banguna yang separuh siap, tingkat kemana, pintu kemana apa kemana, semua hanya mengkaburi PM sahaja semasa kedatangan PM ke bangunan Dong Zong Kajanh sebelum election…

    Elok BN tanya ke mana peruntukan MCA untuk oilihan raya pergi sampai bilik gerakan pun macam pasar malam sahaja, jauh lebih teruk dari pasar kajang. Dan berapa pampasan yang MCA dapat untuk memberi laluan kepada MRT untuk merobohkan bangunan mereka.

    Kenapa MCA seperti lebih pentingkan perhimpunan MCA berbanding PRU 13….

    Kalau MCA tidak tewas, sudah tentu rakyat tidak perlu diperlawakkkan begini oleh Anugerah Tuhan.

    Kalau DSN nak juga MCA, sila suruh MCA ape yang mereka telah lakukan sebagai oembangkang di kawasan kajang selama 8 bulan ni, tidak memang tidak bererti MCA perlu melupakan para oengundi. Kalau tidak, kami sebagai pengundi akan terus mengundi batu dan kayu setiap kali ada pilihan raya. Hanya kerana kami tidak mahu an da…

    MCA- mewakilkan cina adalah

  • baba
    January 29th, 2014 at 12:10 AM

    cina berjaya dibodohkan anwar

  • system baru
    January 29th, 2014 at 12:19 AM

    bagi aku dapat bn boleh bertading tapi letak calon mca jika najib nak uji kekuatan dan kelemahan mca adakah mca masih diterima orang malaysia dan kekuatan mca boleh di pulihkan atau tak

  • massa
    January 29th, 2014 at 12:30 AM

    cina ingat diaorg pandai. Tapi sebenarnya melayu (yg jahat la) lebih bijak mcm en ultraman blkg taro kita ni. Melayu umno najib bodo? sebab tolong cina, walau diaorg tak sokong najib? Kita ni islam.. Bantu semua makhluk Allah (islam).. Dan rakyat tanah melayu. Ini kita dikatakan bodoh…? Sebenarnya kita ni dok baik hati.. Nmpknya cina tidak tahu beza intan permata antara ikhlas atau permainan semata. Dan hari ni kita nmpk sgt ultraman berjaya memperbodohkan org cina untuk ikut telunjuk dia. Mahathir silap…? Bukan cina lebih pandai dr melayu nmpknya…? Oleh itu lebih baik biar melayu umno bertanding buat kali ni. Biar mca settle down dulu…

  • system baru
    January 29th, 2014 at 1:02 AM

    bro lupa pada penyokong2 pr macam bujur dekat kajang x ada pengundi hantu, tapi hantu anwar jual satay ada adalah bas dekat tahan hantu jual satay macam anwar

  • Adam
    January 29th, 2014 at 1:26 AM

    Tanyalah KJ siapa calun nak letak. Apalak nak tanya PM. Kang PM tanya konsultan..kena bayar lagi….

  • alimedanbaru
    January 29th, 2014 at 7:06 AM

    harap-harap
    segalanya ini
    bukan plan rancangan besar kristean
    yg sentiasa menbonekakan anwar
    untuk berkuasa diselangor
    selangor adalah pusat kegiatan kristean
    kristean hanya boleh bernafas dan dapat oksijen bila pemimpin negeri adalah manusia yg macam anwar
    dalam pergerakan kristean wang tak jadi masaalah
    yg masaalahnya adalah manusia macam anwar
    dalam krisis dan isu kalimah Allah
    dalam projek membina gereja terbesar
    dalam perancangan mengkristenkan melayu
    diaorang tak boleh tunggu lama-lama
    khalid lembab
    khalid sekejab boleh sekejab tak
    guan eng berlakon pura-pura tak tahu
    dan anwar semuanya serampang dua mata
    dia rasa dia boleh control keadaan
    tetapi hakikatnya
    anwar termasuk perangka kafir laknat antarabangsa
    untuk menjahanamkan malaysia
    melalui pintu gerbang DARUL EHSAN!

  • Mohamad Harris
    January 29th, 2014 at 8:44 AM

    Dari bercita cita nak jadi PM turun kpd jadi MB.

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 8:52 AM

    Kerajaan nak award Project 3B RM11 billion either ke YTL/1M Development (J Lhow).

    Hidup melayu!

    aiya..ini bukan cerita RM1k or RM10k..ini billion2 punya…

  • Anak Lenggong
    January 29th, 2014 at 9:08 AM

    Ini lah cara sipeliwat penipu besar punya mainan…baru sehari dia nafikan akan bertanding dalam Pilihanraya kecil diKajang..tetiba semalam kuar dalam berita yang dia bertanding kah kah kah..tapi dia nafikan pulak kalau menang akan jadi MB..so kita tengok laa nanti mainan sipeliwat dan raja segala penipu ni..

  • bujuk
    January 29th, 2014 at 9:17 AM

    hehehe…
    walaupun aku tak sokong tindakan pkr kosongkan kerusi dan tanding semula, tapi alasan adamyan ni dangkal sangat. Daripada jadi kaldai cina, tiba2.. adamyan kata cina bodoh dan hutang budi pada Anwar pulak. Lagi pelik bila.. seorang yg. sentiasa berani ambil risiko d katakan playsave. Buat apa buat refomasi, bersih, turun, masuk penjara, saman sana-sini kalau nak playsave. Keluar politik dan jadi rakyat biasa.. hidup senang seperti bekas2 menteri yg. lain. Tengok musa hitam.. contohnya. Adamyan baik berhenti menulis jika tiada idea…

  • kulup mei
    January 29th, 2014 at 9:28 AM

    umno/ bn mmg xpernah cerdik.. sama bodoh mcm pengundi cina kajang – letak tunggul kayu pun depa pangkah pr… mcm pengundi johor tu…

  • WTF
    January 29th, 2014 at 9:29 AM

    Salah ker Mooh kalau project itu award kat either YTL/1MDB

    http://klse.i3investor.com/blogs/amresearch/41819.jsp

    Hang ni….jealous tak bertempat!!!

  • Mawar
    January 29th, 2014 at 9:52 AM

    Aiyoyo bujuk….hahaha

    Bilanyer yg anwar berani? Anwar si pengecut ni yg lari cari tmpt sembunyi di kedutaan turki suatu ketika dulu.

    Anwar tak berani nak sumpah bila dikaitkan dgn kes liwat saiful.

    Suara anwar yillek, tarak, bisu mengenai kalimah Allah.

    Anwar pegi cuti- cuti, relek, jadi diam bila cinababi dan kristian melaungkan kurang hajar mereka.

    Anwar yg berkali kali tangguh kes dan mintak tukar hakim.

    Itu semua pengecut tahal gila babi.

    Kau buta bujuk. Hehe

  • Mawar
    January 29th, 2014 at 9:52 AM

    Aiyoyo bujuk….hahaha

    Bilanyer yg anwar berani? Anwar si pengecut ni yg lari cari tmpt sembunyi di kedutaan turki suatu ketika dulu.

    Anwar tak berani nak sumpah bila dikaitkan dgn kes liwat saiful.

    Suara anwar yillek, tarak, bisu mengenai kalimah Allah.

    Anwar pegi cuti- cuti, relek, jadi diam bila cinababi dan kristian melaungkan kurang hajar mereka.

    Anwar yg berkali kali tangguh kes dan mintak tukar hakim.

    Itu semua pengecut tahap gila babi.

    Kau buta bujuk. Hehe

  • WTF
    January 29th, 2014 at 10:01 AM

    Hang tak sokong PGayR kosongkan kerusi DUN Kajang dan tanding semula demi nafsu serakah haiwan bernama Nuar Berahi pun tak guna jugak!!!

    Ingat tak hang pada kata2 Mek!!!

    “JILAT JILAT…” apa lagi, hang pi JILAT la Bujuk!!!

    MUEH4444

  • alimedanbaru
    January 29th, 2014 at 10:19 AM

    woi Moo bodo
    lu jangan cuba tarik orang
    lari tajuk
    bila berhadapan dengan hak penjaga kepentingan Islam dan Melayu
    maka kamu bawa orang lari tajuk
    bodo dan pengecut punya manusia!

  • Pejuang IMR
    January 29th, 2014 at 10:19 AM

    Tak payah tengok lagi. Bukannya baru kali ini je. Dah berkali2 dah. Memang dia nak jadi MB Selangorlah. Kalau takM apa kejadahnya tak pasal2 nak bertanding kat Kajang pulak. macam tak ada orang lain. Melayu macam Moo dan Cai2 PAS akan bermati2an berkempen utk Bang Non Al-Jub tu. Cuma mungkin satu je batu penghalang untuk Bang Non jadi MB Selangor: Sultan Selangor setujuke bakal MB yang berjuang habis2an untuk mentrinitikan kalimah Allah dan memperjuangkan Murtad, LGBT, liberalisma dan macam2 benda kronik lagi yang bertentangan dengan Islam. Aku pasti Sultan TIDAK akan setuju.

  • alimedanbaru
    January 29th, 2014 at 10:21 AM

    apa pun
    Pas tetap
    parti cap ayam bagi umat Melayu Islam
    pada PKR
    Pas hanya perlu dengar dan ikut
    dan tetap sebagai PENDAYUS POLITIK
    dayus
    PAS DAYUS dlm politik!

  • Adam Abdullah
    January 29th, 2014 at 10:25 AM

    Saya tidak faham politik Pakatan Rakyat, politik PKR dan cara Anwar berpolitik sekarang ini.

    Politik dan parti politik ditubuhkan untuk kepentingan rakyat, kepentingan ahli-ahli dan penyokongnya, untuk mentadbir Negeri, Negara dan rakyat.

    Pilihan Raya diadakan untuk memilih Wakil Rakyat dan parti politik untuk membentuk Kerajaan Negeri dan/atau Kerajaan Persekutuan dan untuk mentadbir Negeri dan Negara.

    Pilihan Raya Ke 13 baru sahaja diadakan pada 5.5.2013,baru 8 bulan yang lalu dan kerusi DUN Kajang telah di menangi oleh PR. Mengapa ADUN Kajang meletakkan jawatan sedangkan dia sehat dan tidak ada apa kes(Civil atau Jenayah) yang boleh menyebabkan dia meletakkan jawatan dan Pilihan Raya Kecil(PRK) perlu diadakan. PRK memerlukan perbelanjaan, wang ringgit,tenaga SPR dan Polis dan masa rakyat/pengundi. Mengapa patut kita membelanjakan itu semua, untuk apa, untuk politik PKR dan PR dan untuk Anwar? Inikah yang dinamakan demokrasi dan jimat cermatkan wang Kerajaan dan wang serta masa rakyat. Saya tidak faham dan ramai rakyat serta pengundi di Kajang dan Selangor serta di seluruh Malaysia tidak faham politik Parti Keadilan Rakyat, DAP, PAS dan Pakatan Rakyat.

  • Warisan
    January 29th, 2014 at 11:01 AM

    Matlamat bertanding PRK:
    1. Nak menang
    2. Beri Saingan – 50/50
    3. Sekadar sertai/Kalah

    Untuk ketiga-tiga di atas punyai kriteria calon yg tersendiri…. bukan parti. Ingat …. ini PRK… bukan PRU

  • anoi
    January 29th, 2014 at 11:14 AM

    betul tu bro yg pasti spr dan najib juga dipersalahkan sebab yg serupa Nuar al-peliwat al-cakap pusing2 tohmahkan. Apa pun Azmin tumpang sogonok bila Bang Non jadi MB. (isu kalimah dan keistimewaan Melayu Selangor akan jadi haru biru) Moga Sultan ada power menafikan badut ni jadi MB.

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 11:17 AM

    Lari tajuk pulakkk…..semnjak bila korang stick kat tajuk??

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 11:18 AM

    Kos pilhanraya PRK tak besar, tapi apa yg BN spent adalah sgt besar…

  • armok
    January 29th, 2014 at 11:47 AM

    Dey ! Mooh kau yg bodo piang. Setiap kali kau divert isu a.k.a. lari tajuk. Sekarang kau tak mengaku plak. Typically PR..

  • armok
    January 29th, 2014 at 11:58 AM

    Prk Kajang tak besar. Tapi kalau Anwar kalah. Malu dia sgt besar…

  • anoi
    January 29th, 2014 at 11:58 AM

    betul tu bro… pkr tu Cina lah beb walau pun pemain nye Melayu tu pasal Dapig sokong penuh Nuar ni dah lama hidu sipap amoi bekalan mereka jadi pas melepas le. tocongang congang.

  • anoi
    January 29th, 2014 at 12:05 PM

    salah tu bro penyokong dah terlanjur sokong pr akan sokong jugak badut ni sebab 45% Cina & 25% dari 40% Melayu dibelakang badut ni.

  • IamMsian
    January 29th, 2014 at 12:23 PM

    Kepada Blopger2 semua teruskan uar uar kat SATAY KAJANG TURUN HARGA….

  • Mawar
    January 29th, 2014 at 12:30 PM

    Aku dah lama faham yang pakatan ini tiada pakatan, tiada persefahaman.
    Seorg cakap warna unggu, seorang lain kata unggu tapi jingga. Then, another malaun kata hitam itu adalah putih sebenarnya.
    Keputusan sentiasa berubah.
    Mengata paku serpih mereka yang terlebih.
    Kebajikan hanya tertumpu kepada poket pemimpin sendiri.

    Enuff said.

  • Mawar
    January 29th, 2014 at 12:31 PM

    Ada Dengar citer lain anwar nak prove yg di kaw. Cina dia melayu boleh menang.
    Nuar Boleh blah!! Otak auta punya orang.

  • Mawar
    January 29th, 2014 at 12:35 PM

    Kau dah gila mooh berkata nista macam tu.

    Wasted around 2 million.

    Kerajaan tidak membazir. Yang membazir penjawat awam yang bekerja….mereka mungkin berada dalam kalangan supporter pakatan penipu rakyat….dah nama penipu, maka supporter pun menipu le jugak.

  • armok
    January 29th, 2014 at 12:36 PM

    Yup bro. Atas kertas mungkin nampak macam tu lah. Tapi tak mustahil dengan polemik isu kalimah, giat mara, kenaikkan melampau gaji mb, serta cukai2 yg perlu di tanggung golongan rakyat. Sesuatu yg mustahil boleh di harapkan. Insyaallah.

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 1:22 PM

    COMMENT I am aware that a lot of explanation has to be made on PKR’s decision to vacate the Kajang state seat to force a by-election.

    I am also acutely aware of Ambiga Sreenevasan’s advice, communicated personally to me, that we have to be as honest as possible with the people.

    So let me begin by offering the sincerest apology to the public, especially the voters in Kajang. The by-election will certainly consume public money and public space at a time when the people have to go through economic hardship.

    There is no excuse for wasting public money except to offer my sincerest apology, and for the party to be prepared if the voters of Kajang decide to punish us.

    In all honesty, as the strongest proponent of the scheme I bear most responsibility for the decision.

    Dynamics in Umno

    Precisely because we are honest with ourselves and the people, we have to acknowledge that we are facing problems and challenges in Selangor that require intervention.

    While Abdul Khalid Ibrahim’s administration has shown a sterling performance over the last six years that has endeared him to the public, there is room for improvement in many areas, especially given the latest dynamics in Umno.

    It is an open secret that the move to remove Najib Abdul Razak has begun.

    As a party strategist, I cannot rule out the possibility that, should Najib be removed, Umno would fall to the ultras led by Dr Mahathir Mohamad’s faction.

    The unscrupulous attacks and schemes to take Selangor by hook or by crook will begin the moment the weak Najib is removed. Even as we speak, Umno’s cards are all too obvious, as seen in the racial and religious controversies stirred up in Selangor over the last few months.

    Should Najib fall, expect a full-blown manipulation of racial and religious issues to create mistrust and frustration with the Selangor government.

    Launchpad for Putrajaya

    While Khalid’s administration has set a gold standard in integrity and prudence in managing public funds, we also have to admit there are also other areas that we can improve.

    We need a radical approach to resolving traffic woes, and the pace of affordable public housing has to pick up. There is a need for more rigorous forward planning of water resources and some hard decisions have to be made soon.

    We have to vigorously protect the rights of the minorities who are the targets of Umno’s political game.

    As a MP, I certainly believe we can do better especially with regard to cleanliness and the livelihood of the people. We have the potential to become a model state with the least number of potholes in densely-populated areas.

    In other words, Selangor has to be doubly better than what it is today if it is to become Pakatan’s showcase in its quest for Putrajaya.

    Just as Istanbul was a launchpad for Erdogan and Jakarta is a launchpad for Jokowi, Selangor can be a great launchpad for Pakatan to take over Putrajaya.

    Fortification of Pakatan

    The job is not done and we are about to face another onslaught from Umno.

    Therefore, while it is certainly inexcusable to spend public funds unnecessarily in a by-election, it would be an even bigger dereliction of public duty if we do not do anything, knowing that this round is going to be tougher.

    What PKR and Selangor Pakatan Rakyat need is fortification so that we can expedite reforms and simultaneously fend off political attacks and manouevring by Umno.

    We need as many of our top leaders around Selangor as possible to defend the state because it remains the crown jewel of any political coalition in the country.

    Hence the decision to field Anwar Ibrahim for a state seat as this provides an option that we can readily exercise, should the need arise.

    Does this mean there will be a change of stewardship of the Selangor government? Maybe yes, maybe no. But we do have the option to optimise our leadership potential if Umno stirs up more trouble.

    Option is key. Having the option means having the flexibility of manouevres that can easily frustrate Umno’s game in Selangor especially with regard to racial and religious controversies.

    Avoid the Kedah experience

    At the end of the day, I know no amount of explanation can soothe public anger. I only appeal for time to let the rationale sink in and space for us to do what is necessary.

    I also have to apologise on behalf of my party for the differences we have among ourselves that are seen as factional and often frustrate the public.

    Yet we trying our best to resolve it now for the sake of Malaysians, because not doing it now will certainly condemn us to the same experience of Pakatan in Kedah.

    We learnt the lesson bitterly that differences must be managed early because the party always has to be whole to face Umno.

    Game-changing move

    Good political leaders will never be popular.

    It pains me that we have to drag Anwar through this and subject him to public anger, yet his willingness to be a part of the bigger picture is the mark of the man.

    Throughout the last few days, I’ve reassured myself that it was Churchill who chose to be unpopular and remained a minority voice of alarm against the advancing Nazis till the end despite a public popularity to appease the Nazis. An the height of Nazi power, Churchill stood alone when every one else in Europe bowed to Hitler.

    The conviction of doing the right thing, in the face of extreme criticism and public anger, remains a yardstick of what honest leadership is.

    I thank the top leadership of Pakatan which understands the necessity of doing this. I thank my comrades in the second leadership line-up of Pakatan who have given us the moral and political support to proceed.

    I hope that one day when we are in Putrajaya, we can look back to the difficult days of what will be called the ‘Kajang Move’ as the game-changer in our quest for Putrajaya. I honestly hope that it will be a defining moment that allows us to move one step closer to Putrajaya.

    I maybe naïve and ridiculed for my naivette, but that’s as honest as I can be.

    Let’s look ahead for a stronger Pakatan in Selangor – one that is posed to take over Putrajaya in the next election and which won’t look back.
    RAFIZI RAMLI is the PKR director of strategy.

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 1:23 PM

    Org umno Tak ada modal, IQ yg turun.

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 1:24 PM

    Pesal RM2 million?? BN yg spent besar.. K-Pop tu bayar 3-4 org dah RM1.6 million, tak nak pulak hang komen.

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 1:25 PM

    Betul ka RM2 million, kat malayisa ni ada beratus2 DUN. maksudnya RM2 million x by..berbillion2 lah nak buat GE.

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 1:25 PM

    Eh..org umno boleh divert..org PR tak boleh..ini undang2 taik kucing…

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 1:26 PM

    ya ke…? syabas kerana berpikiran positip…

  • WTF
    January 29th, 2014 at 1:32 PM

    Game Change konon!!!

    Macam letak Sarah Palin jadi calon VP bagi Republican masa US campaign 2008, tulah Nuar Berahi kalau hang tahu Mooh!!!

  • WTF
    January 29th, 2014 at 1:34 PM

    Napa…kena ada modal ka!!!

    Disarankan kempen PRK buat badge DORAEMON banyak2, ramai kat Kajang pasti suka mahu pakai badge DORAEMON!!!

    Mueh4444

  • WTF
    January 29th, 2014 at 1:35 PM

    Betul, SYABAS di bawah pentadbiran kerajaan negeri Selangor perlu berfikiran positif!!!

  • WTF
    January 29th, 2014 at 1:37 PM

    Hehehe…napa dgn hang Mooh!!!

    Relakslah, jgn gelojoh nakkan No Role Izzah!!!!

    Apa2 hal, jangan lupa jemput kami bila hang sanding nanti ya!!!

  • WTF
    January 29th, 2014 at 1:43 PM

    La…dah mangkuk bernama Lee Chin Cheh letak jawatan DUN Kajang tanpa sebab yang munasabah, tu namanya buang duit kerajaan Malaysia la kerana SPR dan juga badan kerajaan lain perlukan duit untuk menjalankan PRK N25 DUN Kajang!!!

    Ni bukan pasal cerita duit BN, tapi duit kerajaan Malaysia, aka “duit rakyat” yg hang suka gebang4444kan!!!

    Apalah hang ni Mooh!!!

  • WTF
    January 29th, 2014 at 1:45 PM

    So…berapa cost nak buat GE Mooh???

    Cuba calculate pakai sempoa hang!!!

    Mueh4444

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 1:53 PM

    Eh…Pesal ada kem nak unseat Najib dari dalam??? Tak pernah masuk Mykemut.net pun???

  • WTF
    January 29th, 2014 at 1:58 PM

    Hehehehe…ada tu ada Mooh

    Tapi buat apa cerita kat hang!!!

    Yang PASTINYA, rakyat Malaysia dah BERJAYA UNSEATKAN Nuar Berahi dari menjadi PM Malaysia!!!

    WAKAKAKAKAKAKA44444

  • WTF
    January 29th, 2014 at 2:00 PM

    Sebagai tambahan, kalau Nuar Berahi sangat HEBAT, Khalid Ibrahim SENANG4444 JER Nuar Berahi UNSEATKAN dari jawatan MB Selangor!!!

    Nampak sangat Nuar Berahi TAK HEBAT, Khalid Ibrahim pun TAK BOLEH SETTLE!!!

    WAKAKAKAKAKAKAKAKAKA4444444

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 3:31 PM

    Power betul rakyat Malaysia…tapi itu di zamn tak ada internet bro….

  • Moohyideeeeen
    January 29th, 2014 at 3:32 PM

    La…awt hangpa dok sebok..baik pi jaga Najib, nanti org umno tendang keluaq dari jadi PM…

  • WTF
    January 29th, 2014 at 3:39 PM

    Org cerita pasal PRU13 la Mooh!!!

    Tahun 2013, takkan takder INTERNET!!!

    WAKAKAKA44444

  • WTF
    January 29th, 2014 at 3:42 PM

    Mana ada sibuk, hanya menyatakan KEBENARAN yg Nuar Berahi TAK SEHEBAT MANA!!!

    Setakat Khalid Ibrahim pun Nuar Berahi TAK BOLEH SETTLE!!!

    WAKAKAKAKAKAKAKA4444444

    Sekiranya Najib kena tendang dari jawatan PM sebelum PRU14, sudah tentu ada pengantinya dalam UMNO!!!

    Dan pengantinya pasti bukan Nuar Berahi!!!!

    WAKAKAKAKAKAKAKAKAKA4444444

  • armok
    January 29th, 2014 at 5:14 PM

    Kulup lagi bangang, macam org Pas, sampai holy water pun depa minum.

  • WTF
    January 29th, 2014 at 5:27 PM

    Terima kasih on this information and will take note on this subject!!!

  • WTF
    January 29th, 2014 at 5:29 PM

    Hehehehe…hope Najib jangan mintak advice knosultan!!!

    Haru Biru nanti jadinya

  • anakbochek
    January 29th, 2014 at 5:45 PM

    Laaa… ada hati kat No Role rupanya. BTW hang kena fight dengan sultan Melaka dulu la Mooh, dia suda pasang cita2 nak menjadikan No Role isteri merangkap permaisuri dia nanti.

  • WTF
    January 29th, 2014 at 5:50 PM

    Bro anakbbochek

    Jangan gitu, saya dan bro raplah support pinangan Mooh nak jadi menantu Nuar Berahi!!!

    Bro raplah siap nak sponsor bunga telur tu!!!

    Hehehehe

  • Hamba Ar Rahman
    January 29th, 2014 at 11:56 PM

    glamerlah sikit dari jadi cikgu atau lecturer…

  • songkok
    January 30th, 2014 at 7:09 AM

    ‘Highlight’ tu tinggi cahaya bukan lampu tinggi ke?
    Kajang ialah bandar yg penuh dengan pelacur dari China, member aku Melayu duduk kajang tapi penyokong kuat pakatan puki, bangang betul, cemane boleh sokong Cinabeng rasis tu.

  • WTF
    January 30th, 2014 at 9:21 AM

    Nampaknya Kajang dipenuhi oleh PATI dari China!!!

    Diharap SPR dan pihak bertugas memantau situasi ini ketika hari mengundi!!!

    Nampak budak mata sepet satu macam jer, pergi jumpa dan cakap Melayu dgn ddia!!!

    Kalau boleh mintak dia nyanyi lagu NEGARAKU, tengok boleh nyanyi ker tidak!!!

    Ni untuk mengelak adanya pengundi hantu pada PRK N25 DUN Kajang!!!

  • anakbochek
    January 30th, 2014 at 1:56 PM

    Masa Anwar kene pecat tahun 1997 dulu pun dah ada internet la Mooh. Kau ni baru beranak semalam ke? Kenapalah kau ni tongong sangat Mooh (sorry lah ayat kasar sikit tapi itulah hakikatnya).

  • raplahjingaa
    January 30th, 2014 at 5:47 PM

    Ya betul…bab ni kita kena support moooo !! kita kena promote dia sebagai cacai pembangkang paling lawak kat MYKMU..hopefully norule notice, dan moga berputik la rasa sayang norule kat moooo.

    hahahahahahahah…tapi mooo bab bunga telur tu aku serious, jadi je hang dengan norule, sampai la bunga telur tu.

  • raplahjingaa
    January 30th, 2014 at 5:48 PM

    hehehehe…

  • bujuk
    January 31st, 2014 at 10:04 PM

    Aku tak teruk camtu…
    Aku tunggu jawapan terbaik dari Anwar, atau dia akan d boikot jentera PAS.

  • bujuk
    January 31st, 2014 at 10:07 PM

    Itu namanya bijak, bukan takut. Kita kalau kena kejar dengan gengster p lari balai polis, bukan p lawan tangan kosong.

  • WTF
    February 3rd, 2014 at 10:55 AM

    “JILAT JILAT…” apa lagi, hang pi JILAT la Bujuk!!!

  • WTF
    February 6th, 2014 at 10:17 PM

    Nuar Berahi lari pergi Kedutaan Turki, takder pulak dia lari ke balai polis!!!

    Hang cerita apa Bujuk!!!

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.