Menu Utama

Wanita Kelana Jaya Pilih Pemimpin Berwibawa

Demam pemilihan pemimpin UMNO telah melanda parti keramat yang cukup digeruni pembangkang.  Kesemua sayap bahagian telah bermesyuarat  untuk memilih kepimpinan masing-masing. Kali ini penulis ingin mengupas akan pemilihan ketua Wanita Bahagian Kelana Jaya.

 

Umum amat maklum bahawa Wanita merupakan tonggak UMNO.  Maka dengan itu, amat penting kita memastikan bahawa Ketua Wanita yang dipilih mampu meneraju pergerakkan Wanita UMNO untuk menghadapi Pilihanraya Umum ke 14 yang akan datang dijangka amat sengit.

 

Pembangkang mencari jalan dan cara untuk menghancurkan UMNO dari dalam.  Oleh itu mereka cuba mencaturkan kepimpinan UMNO diperingkat Bahagian lagi dengan mengenengahkan pemimpin yang tidak berwibawa. Ini amat kita fahami apabila pihak yang bertanding cuba membawa “ayat-ayat” pembangkang dalam kempen-kempen mereka seperti “ini kalilah” “meremajakan” dan lain lain lagi.

 

Cubaan tersebut telah gagal dalam mesyuarat pemilihan Wanita UMNO baru-baru ini. Para perwakilan Wanita telah membuat pilihan yang cukup bijak dengan mengundi kepimpinan yang amat berwibawa dan mantap.  Sejarah amat penting bagi memastikan kita tidak salah dalam membuat pilihan.

 

Dengan “track record” yang cukup cemerlang dan kerja keras yang telah Datin Paduka Seripah Noli buktikan selama beliau memegang dan meneraju Wanita Kelana Jaya menjadi kayu pengukur dalam menentukan kejayaan beliau mempertahankan jawatan.

 

Datin Paduka Seripah Noli Syed Hussin merupakan bekas Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Setia pada 2004, bekas anggota Exco Negeri Selangor, Anggota Majlis Tertinggi UMNO dan Ketua Wanita UMNO Selangor. Beliau menerima Ijazah Sarjana Muda Kewangan di dalam Pentadbiran Perniagaan dari Western Michigan University di Amerika Syarikat dan pada tahun 1992 beliau menerima Sijil Pengurusan Kewangan dari Swinburne University.

 

Kejayaan Datin paduka juga membuktikan bahawa ahli UMNO bijak dalam membuat pilihan. Para pemimpin yang berkalibar menjadi pilihan berdasarkan prestasi mereka sepanjang mereka berkhidmat untuk parti. Ini tentu amat mengecewakan pembangkang dan musuh dalam selimut yang cuba menghancurkan UMNO dari dalam.

 

Semua ahli UMNO patut peka terhadap sebarang petanda penyusupan masuk musuh dan ideologi pembangkang bagi memastikan UMNO terus relevan dalam memperjuangkan agama Islam, bangsa Melayu dan tanahair.

 






20 Komen to Wanita Kelana Jaya Pilih Pemimpin Berwibawa

  1. mek esah says:

    jangan tension sangat…jom berlibur

    • raplahjingaa says:

      hahahahah…mek hang dah advance la ni , dah pandai post utube…

      mek sat lagi hang tolong post utube Mr Stopa boleh tak ? boleh laaa..

      • alimedanbaru says:

        joget lambak sesama pempuan biasalah mek. kat kampong, makcik, nenek joget lambak sesekali ada kenduri anak buah kawin, pakcik dan datuk tukang tengok..

        betul kata mu mek, jangan tension, mai berhibur sesama jenis dan yg sewaktu dgn nya, pihak PR yg buat masaalah besarnya berjoget berlainan jenis atas katil, macam bang Nuar, bang Stopa ,bang Mat Sabu, dalam keteapi pun ada.. macam mek juga la, siap ada video.. apa kata macam permintaan raplahjingaa, mek putarkan semula, mai kita hilangkan tension..cepatlah mek oii

      • omega says:

        Isshhh.. besi… bukan boleh percaya.. nie tentu mek yg buat nie

    • WTF says:

      La, dgn Kak Semah pun Mek boleh naik STIM???

  2. Lelaki79 says:

    Malangnya umno kalah di kelana jaya di tangan cina yg tak reti cakap melayu

  3. alimedanbaru says:

    disetiap negara dan diseluruh dunia setiap bangsa yg ada dimuka bumi ini samaada dalam hutan yg dinamakan orang asli, dibandar samaada dinegara Arab, Benua Eropah, Benua Amerika, Benua Australia,Benua Afrika dan Benua Asia setiap bangsa ada hiburan tersendiri terutamanya tarian.. tarian adalah kebudayaan, yg menceriakan kehidupan, menjadi idintiti bangsa dan kebanggaan untuk ditunjukkan kepada orang lain.. orang asli menari,orang miskin menari, orang kaya menari, orang biasa menari dan pemimpin menari, apa masaalahnya. Apa tujuannya?,tarian kebudayaan bukan tarian spt di rumah urut kat Selangor atau kat kelab hiburan di Pulau Pinang.. jumud sungguh orang macam mek ni, sebab tu pempuan PR ni muka tension saja, asyik dengar puak lelaki menjerit buat fitnah dan maki hamun, duduk melopong tadah telinga…itu saja kot hibutan untuk mereka…dengar ceramah umpat keji, tambah dosa..kesian

  4. Moohyideeeeen says:

    Tu je ke graduate dari ameno??? Lepas tu keje jadi lecturer jer ke..?

    UMNO parti keramat???? Hampeh…Sebab umno boleh control main media lah, sampai hari ni masih berkuasa. kalau plau on even ground , dah lama ameno bungkus…

    Trend support ke ameno, dah semakin berkurang pun…

    Standard Cap Ayam jer..

    • raplahjingaa says:

      PAS tinggal 21 kerusi jer dalam parlimen yang ada 222 kerusi, tak sampai pun 10%, Ahli yang teramai selepas UMNO, tapi kedudukan dalam pembangkang, paling tercorot !!

      Aku ingat PRU 14 nanti…kalau tinggal 15 kerusi pun dah cukup baik !! PAS dah tak releven lagi…tunggu hari jer

    • sireh ke gagang says:

      UMNO MMG PARTI KERAMAT , sebab majoriti melayu masih percaya dengan umno sejak 50 tahun . nak memerintah kena kawal media ke ? apa punya tongong moo lembu komen . kalau kawal media , tak payah la buat PRU Sampai 13 kali . bodoh moo ni makin melampau2. ground mana yg ckp , umno boleh bungkus? gorund kelantan ? ground johor ? ground perak ? hanya budak2 muda yang bangang dan lupa daratan lagi tak sedar yg menjauhi umno. budak2 muda otak cerdik takkan menjauhi umno . apatah lagi nak mengaku KIASU & PELIWAT pemimpin mereka . org tolol maha bodoh je yang sanggup jadi mcm tu.

    • WTF says:

      Hai…jadi lecturer pun salah ka Mooh???

      Hang cerita pasal graduate UMNO??? Graduate FUCKUTAN ada ker????

      Rapussy pun pergi belajar oversea pakai duit kerajaan Malaysia yg dikelolakan oleh UMNO!!!!

      Takkan hang nak kata Rapussy graduate UMNO setakat kerja pengarah stategik PKR tapi KALAH dlm PRU13!!!

      • WTF says:

        Eh Mooh…

        Cat got your tongue Mooh???

        SONYAP JER!!! Kira Mooh mengakulah tanpa UMNO, Rapussy takkan dapat belajar oversea…

        Hehehehe…444444444444

  5. Moohyideeeeen says:

    Oct 11: PAS questions the deafening silence and inaction from the government against the errant Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) borrowers contrary to their ‘eagerness’ to recover loans given to students under National Higher Education Fund Corporation (PTPTN).

    “We ask the minister to reveal the list of errant TEKUN borrowers because the people want to see how many are there have not paid back their loans.

    The government hunts for PTPTN borrowers, why not TEKUN? Is this because most of TEKUN borrowers are Umno (members)?” jibed PAS information chief Tuan Ibrahim Tuan Man.

    Earlier, TEKUN chief executive officer Abdul Rahim Hassan admitted that the funds allocated to entrepreneur development agency were meant only for Umno members.

    This had prompted PKR to accuse that Umno members had failed to repay RM1 billion in loans to TEKUN, citing only RM1.43 billion had been repaid early this year from the total RM2.42 billion disbursed out thus far.

    “When Umno loans, the government does not do anything. When the people loan, they are being hunted, chased, blacklisted, but all these are not happenings to TEKUN borrowers,” chided Tuan Ibrahim.

    The Pahang PAS commissioner said TEKUN has always been used by UMNO to fish votes during elections.

    “When there is by-election, they will come with forms and loans are approved instantly,” he alleged.

    • badrole amin says:

      ada sedara aku org PAS dapat pinjaman dari TEKUN, bab meminjam duit TEKUN ini org PAS tak bodoh tapi pandai berpura-pura sokong dan kononya ahli UMNO…sedara aku yg lain(ahli UMNO) sanggup jadi org tengah ataupun penjamin kepada sedara aku org PAS itu walaupun nak pinjam duit TEKUN ini tak perlu seorg penjamin

      3 tahun lepas semasa banjir di Kedah, hutang(buat beli mesen jahit) sedara aku org PAS itu dgn TEKUN noh omar kata lupus tak perlu bayar balik…ada petani kerugian tanam padi sebab banjir pun lupus hutangnya itu dgn agensi lain yg beri pinjaman

      • raplahjingaa says:

        Tu la pasal..aku tahu ramai orang PAS dapat pinjaman TEKUN, mana mai pulak statement TEKUN hanya untuk ahli UMNO.

    • WTF says:

      Takder pun ahli2 UMNO dapat borang TEKUN untuk diisi dan terus diluluskan pada PRU 13???

      Hang ada bukti ka Mooh???

  6. alimedanbaru says:

    kesian..orang UMNO pun tak pernah nak pegi pinjam kalau adapun pinjaman yg dikeluarkan oleh Pas ke Pkr ke.

    Tapi Moo kepada ahli PR yg nak minjam kat Tekun tu janganlah malu-malu jumpa Ketua Cawangan atau Ketua Bahagian UMNO untuk dapatkan t/t sokongan, mai lah kita tak halaupun.

    Bab bagi pinjaman masa PRU/PRK tu biasalah Moo/ masa tulah nak promosi, kan berniaga, biar pihak PR tahu apa kelebihan joint UMNO, takkan tak faham, politikkan.maaflah Moo itulah hakikat politik kalau nak tahu..

  7. omega says:

    Dulu masa mula mula menang PRU 12 di Selangor.. puak lahanat PR nie siap tapis lesen dulu kalau nak buat kerja dgn state. Ramai kontraktor kwn saya yg menganut PAS terkilan dan marah. Sbb sebelum nie zaman BN mereka tak pernah ditanya sokong siapa masa PRU.

    Kalau PR dapati kontraktor tersebut ahli UMNO maka ditetapkan kadar harga suapan utk mereka perolehi kerja. Biasanya dari 15 hingga 25% duit ufti yg diminta kononnya impak utk tabung parti… memang pelahap sungguh puak ni

    Sekarang kerajaan UMNO/Bn beri pertolongan melalui BR1M dan tekun tak pula disyaratkan ahli umno utk mohon pinjaman atau menerima bantuan.

Leave a Reply

Threesome