Menu Utama

UMNO Tolak Hudud PAS Yang Sesat

Apabila tiba sahaja musim pilihanraya maka PAS mula mencanang isu basi mereka iaitu Hudud PAS.  Lagu UMNO menolak hudud akan didendangkan sekuat yang mungkin. Namun rakyat sudah mula sedar bahawa UMNO tidak pernah menolak hukum Hudud Allah s.w.t. UMNO hanyalah menolak hudud PAS yang ternyata sesat sesesat  sesatnya dalam menjaga akidah dan pegangan umat Islam kerana hanya UMNO sahaja yang mampu membela nasib bangsa Melayu dan maruah umat Islam.

 

Mari kita imbas kembali janji kerajaan PAS Kelantan yang mahu melaksanakan hudud sebaik sahaja berjaya merampas Kelantan dari tangan UMNO.Perlu kita ingat setelah berpuluh tahun PAS memerintah Kelantan, sekelumit hudud pun tidak dapat mereka laksanakan.

 

Kerajaan Kelantan telah memperuntukan RM 500,000 untuk menyediakan draf Hudud. Hudud juga telah diwartakan dan diluluskan di Kelantan. Rupa-rupanya setakat itu sahaja proses hudud mereka. Janji untuk melaksanakan hudud adalah janji-janji palsu sebagaimana janji-janji pilihanraya pakatan yang lain. Sehingga kini ada terdapat  tiga versi hudud Pas yang masing-masing berbeza.

 

Satu tamparan yang hebat kepada retorik hudud PAS  apabila  Sultan Brunei mengumumkan perlaksanaan  hukuman hudud di Brunei , termasuk merejam sampai mati mereka yang didapati bersalah kerana berzina.  Ianya merupakan satu langkah yang cukup  bersejarah pelaksanaan undang-undang Islam sebenar di Brunei.

 
Isu kesesatan yang paling ketara dalam hudud PAS adalah isu  perlantikkan  hakim bukan Islam pun boleh jadi hakim dalam enakmen hudud PAS.  Manakala dalam isu qazaf, empat saksi pula sekiranya empat saksi beri keterangan betul ada berlaku zina maka akan jatuh hukum. Akan tetapi sekiranya  tiba-tiba salah seorang saksi itu tarik diri, maka ketiga orang tadi itu akan dihukum pula.

 

Namun persoalan yang paling penting adalah kesalahan yang terlalu banyak yang bercanggah dengan Islam dalam hudud PAS. Isu liwat dalam – seksyen 14 hudud PAS – liwat. Tafsiran liwat ialah satu kesalahan yang merupakan persetubuhan di antara seorang lelaki dengan seorang lelaki atau di antara seorang lelaki dengan seorang perempuan yang dilakukan di luar tabii iaitu melalui dubur selain daripada isterinya, maknanya kata kalau seorang lelaki, suami main dubur isteri dia itu tidak liwat dalam ‘hudud PAS’ ini. Ini merupakan antara kesesatan yang nyata yang wajib ditolak oleh seluruh umat Islam.

 

Kanun Jenayah Syariah II 1993 Kelantan bercanggah dengan hukum hudud Allah di mana banyak perkara yang perlu diperbetulkan yang sesuai dengan al-Quran, hadis-hadis, pendapat juga ulama dan mazhab Imam Syafii kerana di antaranya diperjelaskan tidak terdapat dalam elemen tersebut contoh 21 mengikut fasal 10(1) enakmen PAS watissubahah sahaja yang dikecualikan daripada zina. Manakala rogol, zina paksa tidak dikecualikan. Apakah wanita yang mengaku dirogol boleh dihukum hudud sedangkan ia dipaksa berzina?

 
Enakmen Hudud Hisab dan Ta’zir PAS ini ia bukannya daripada undang-undang Islam yang sebenarnya. Mukalaf mesti 18 tahun itu amat jelas bertentangan dengan Islam. Begitu juga Hudud PAS yang  membenarkan liwat isteri bukan liwat jelas dan nyata bercanggah sama sekali dengan Islam. Enakmen Hudud PAS ini pun bukan hudud yang dibawa oleh Rasulullah.

 

Ini merupakan antara sebab utama Tun Dr. Mahathir Mohamad hudud PAS yang amat jelas bercanggah dengan hudud Islam. Percanggahan yang cukup  jelas  isteri dibenarkan boleh diliwat, mukalafnya 18 tahun. Betapa jahat dan busuk hatinya PAS apabila  Tun Dr. Mahathir telah dituduh  menolak hudud sedangkan Tun hanya menolak hudud PAS yang sesat. Tun tidak pernah menolak hudud Allah.

 

Namun begitu dengan sikap dan mentaliti yang cukup rendah PAS terus menuduh UMNO menolak hudud Allah walaupun hakikatnya UMNO tidak pernah menolak hudud Allah. UMNO hanya menolak hudud PAS yang sesat. Oleh itu, rakan-rakan semua mempunyai tanggungjawab yang cukub besar untuk membetulkan semula fitnah yang telah disebarkan oleh PAS supaya semua rakyat dapat membuat pilihan yang betul dan bijak dalam pilihanraya yang akan datang.






137 Komen to UMNO Tolak Hudud PAS Yang Sesat

  1. gambus says:

    Yang paling kelakar dan lawak ialah lebih 20 tahun , Hudud PAS tak pernah lengkap dan tak pernah siap !!! kita kalau tanya macai PAS dan Pakatan kat sini mereka sendiri pun taktahu rupa hudud PAS , yang mana ianya adalah nipis !!! lagi tebal buku latihan budak sekolah !!!

    Yang membenarkan suami meliwat isteri hingga sekarang pun tak pernah diperbetulkan , PAS terlalu sibuk untuk bersama puak DAPigs yang pro murtad dan pro LGBT !!!

    • Mek Esah says:

      Hanya tuduhan umno semata2……belum apa2 madey dah ugut…malang sungguh…dikatakan hudud pas …..sebetulnya dibimbangi hudud akan berjaya di kelantan….jd mana mau simpan itu punya air muka madey dan kuncu2nya ?????
      Apa2pun tahniah brunei….

      • WTF says:

        “dibimbangi hudud akan berjaya di kelantan”

        Cakap banyak tak payahlah Mek…refer dulu posting2 saudara gambus, mencicit lari kau langsung tak dapat komen…

        http://www.mykmu.net/?p=34008

      • gambus says:

        tuduhan semata-mata ???

        Fakta pertama jelas Hudud PAS tak lengkap LANGSUNG !!! bagi aku fakta bahwa hudud PAS dah lengkap , bagi aku link hudud PAS !!!

        Fakta kedua hudud PAS yang tak lengkap tu mempunyai kesalahan antaranya membenarkan suami sodom isteri , Hudud adalah undang-undang yang lengkap dan takde kesalahan langsung !!! ditangan PAS emuanya menjadi caca marba , hasil daripada pemikiran orang yang cuba melacurkan undang-undang Islam !!!

        Fakta ketiga , hudud PAS telah diluluskan oleh oleh DUN Kelantan , hanya kuasa nik ajis atau MB sahaja yang boleh gazetkan undang-undang hudud tersebut ,, TAPI NIK AJIS TAK NAK BUAT , MALAH DIA BUAT FITNAH TERHADAP TUN M

        Fakta empat , Tun M telah bersara .. malah Nik ajis kekal sebagai MB Kelantan .. jadi dimana pulak Tun M ugut nik ajis tak boleh buat hudud ???

        Dengan jelas disini PAS menolak hudud , malah mempermainkan hudud seolah mereka ni takde agama dan tak takut degan hukuman Allah !!!

        • Mek Esah says:

          Rasanya sampai kiamat pun umno akan cakap hudud yang cuba dibuat oleh pas tak pernah lengkap atau akan digelar ” hudud pas”…..percaya le…ooo ya umno sendiri tunggu apa lagi….dengar khabar bangga sangat dgn parlimen yg dikuasai umno yg lebih 80 kerusi tu…..

          • gambus says:

            jadi buktikan kat aku hudud PAS yang tak siap dan banyak kesalahan tu dah lengkap mekk !!!

            jangan cakap macam orang bodoh , kalau kau sendiri taktahu hudud ciptaan PAS ada 3 versi yang berlainan dan bukan didrafkan oleh Dewan Ulamak PAS , tapi individu pada nilai rm500 ribu sahaja !!! nik ajis dan hadi boroii langsung tak terlibat !!!

            Jadi mekk buktikan kat aku hudud PAS ni dah lengkap !!! jangan lari macam orang bacul , pondan dan bapuk serta munafik OK !!!

      • Hadi suhaimi says:

        Undang2 syariah dan tanah tertakluk atas bidang kuasa kerajaan negeri, klu hutan dan gunung ganang boleh digondolkan walaupun kerajaan pusat melarang, kenapa pula hudud tak boleh dilaksanakan dikelantan atas alasan tun mahatir tak merestui? Semuanya alasan gombal dan kebodohan pemimpin kelantan itu sendiri terutama nik najis.

        • gambus says:

          tepat sekali !!! jelas nik ajis dan pemimpin PAS sendiri taknak buat hudud dan menolak hudud !!!

        • Mek Esah says:

          Agak mustahil kalau hadi suhaimi tak sekolah….ini le bila minda asyik bersumberkan tv3 suku dan utusan meloya…hakikat sebenar dicabuli….ampu bodek tanpa batas !!!!

          • gambus says:

            cakap serupa orang bodoh laa kau mekk , inila pencacai PAS takde otak kalau bagi komen .. saudara suhaimi menjelaskan dengan penuh fakta .. baca lagi sekali kenyataan saudara suhaimi !!!

          • WTF says:

            Apa nak diharap dgn Mek, otaknya hanya nak pitih jer, tapi PEMALAS….macam org2 PAS…

  2. sireh ke gagang says:

    liwat isteri boleh . kepala bana abah dia laaa ..

  3. abu says:

    Kalau dh tak tolak hudud islam knp kerajaan bn perintah msia tak laksanakan hudud 50th lebih bn perintah msia

    • sireh ke gagang says:

      kau ingat laksanakan hukum hudud islam tu mcm kau makan nasi dengan ayam kicap ke ?kau tak tengok sekeliling kau skrg ni mcm mana ? kau sorangkah org islam dalam malaysia ini ?kau lupa cina dgn india ? bercakap sambil memangku tangan memang mudah . lagi 1 aku nak tanya . kau tahu apa fungsi dewan rakyat & dewan negara ?kalau kau tak tahu , baik kau diam .

      • alimedanbaru says:

        Pas sibuk dengan hudud, hudud, potong tangan, rejam dgn batu dan sebagainya.. hakikatnya 25 tahun perintah Kelantan, seorang doktor pun tidak dilatih atau diprogramkan sebagai persediaan untuk melaksanakan hukuman.. cakap kosong.

        Seperkara yg Pas lupa, dia sibuk dgn hukuman atas dunia. SEDANG MELAKUKAN FITNAH, SOMBONG, RASA DIRI SENDIRI SAHAJA BENAR,BERPRASANGKA JAHAT PD ORANG LAIN, MENIPU ADALAH SEBAHAGIANNYA TERMASUK DALAM KATEGORI SYIRIK KECIL..MEREKA YG ADA SEKUMAN SIFAT ITU ADALAH TIDAK MASUK SYURGA. APAKAH MEREKA YG ADA SIFAT2 FASIK DAN MUNAFIK BOLEH LAKSANAKAN HUKUM HUDUD?

        PAS ANGGAP ORANG LAIN BODO TETAPI HAKIKATNYA ORANG YG TAK SELALU PAKAI SARBAN KEKADANG LEBIH FAHAM ISLAM DARI MEREKA YG FAHAM TETAPI MELANGGAR HUKUM ALLAH DAN SUNNAH NABI!

        • gambus says:

          Jangankan doktor .. draf hudud PAS mana lengkap langsung !!! 20 tahun tak siap , sampai nik ajis kena paksa bersara dan dah tua !!! mana hudud PAS yang lengkap !!!

          Yang aku tahu hadi boroi bertambah bini , nik ajis makin bertambah harta dan bini dia pun dapat sekali harta , pemimpin PAS semuanya hidup bermewah-mewah … HUDUD PAS 20 TAHUN TAK PERNAH SIAP PUN DAN TAK PERNAH LENGKAP !!!

          • Mek Esah says:

            Hakikat nyata meme umno anti hudud….tak payah nak cakap tentang hudud….hudud dan umno umpama langit dan bumi…begitu asing…asyik dok kondem “hudud pas” memanjang……madey tak bagi

          • gambus says:

            apa yang kau merepek ni mekk ?? PAS dan DAPigs dan PKR sama-sama dah setuju untuk tolak hudud !!!

            Kau pergi baca kenyataan Mahkamah Syariah , Hudud PAS ni kena mintak kebenaran PM kee ?? bodohnya kau ni mek !! Jelasnya nik ajis yang munafik dan fasik , pemimpin PAS semua sendiri telah menolak hudud dengan tidak gazetkannya

            Malah lebih hina lagi ialah lepas pemimpin PAS jatuhkan kafir dan murtad kepada semua ahli UMNO pasal hudud .. TIBA-TIBA lepas PAS berkuasa Hudud dah jadi tak wajib !!!

            kepala hotak punya pemimpin dan macai-macai PAS yang mempermainkan hudud dan agama islam sesuka hati mereka !!!

    • badrole amin says:

      kepada ‘abu’…

      org Islam di negara kita belum kuat dan bersatu utk laksana Hudud…”keadaan di negara kita pula belum kondusif”(pinjam kata-kata ahli parlimen PAS Kuala Selangor bernama dr dzulkefly ahmad) utk laksana Hudud

      cuba ‘abu’ tengok video dibawah ini tentang org Islam kita tiba-tiba melenting marah bila org tanya dia sokong liwat ke tak…yg bermuka-muka mempertahankan ‘anak puaka’ itu ialah org PAS juga yg konon partinya nak laksana Hudud padahal Hudud digunakan utk menipu dan memperbodoh org Islam sahaja sejak dari dulu sehingga sekarang bagi mendapatkan secalit undi

      • WTF says:

        HAHAHAHA….

        FUCKUTAN SOKONG LIWAT LAH TU….

        • raplahjingaa says:

          nik ajis dan buncit roy pun tak mau hudud, buncit roy kata, hudud tu secuit jer dari Islam, nik ajis lagi advance…depan karpal dia kata hudud tak ada dalam manifesto PAS, kalau payah tak perlu lah di buat.

          hang pulak mek….hang hanya merapu mesyuarat tingkap, macam makcik-makcik sembang kosong !

          • anakbochek says:

            Kosong perpuluhan kosong, kosong, kosong, kosong, satu persen sahaja.

          • gambus says:

            nik ajis dengan terang taknak buat hudud !!!

            malah adi boroi dengan terang kata hudud hanya perkara kecik dalam islam kiranya tak wajib !!!

            Dalam manifesto Pakatan sendiri menolak hudud !!!

            yang kelakar tu macai hina puak PAS kat dalam ni melalak pasal pemimpin mereka nak buat hudud !!! kakakakakaka ni terang-terang kena tipu dengan pemimpin munafik

        • gambus says:

          pemimpin Pakatan dalam COMANGO berusaha untuk perjuangkan kebebasan beragama dan kebebasan seks !!!

      • Mek Esah says:

        Nak seribu daya tak nak sejuta dalih……

        • WTF says:

          Dah explain dah pada jam 3:51 PM on October 24, 2013 pada thread ini:

          Sebagai tambahan, lihat apa kata Husam Musa baru2 ini:

          “Jenayah syariah saya bukan kata Kelantan guna pada pilihan raya tetapi tengok dalam surat khabar ketika pilihan raya dahulu.

          “Rakyat hendak tengok apa yang kita sudah buat untuk melaksanakan hudud, dari segi infrastruktur, pelaksanaan, hakim dan kakitangan untuk melaksanakannya.

          “Jangan paksa saya cakap benda yang tidak sepatutnya dalam Dewan, saya sudah cakap dalam parti sudah banyak kali tetapi tidak ada tindakan,” katanya.

          Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20131010/po_08/Husam-buka-pekung-kerajaan-Pas-Kelantan#ixzz2ickPLFkQ
          © Utusan Melayu (M) Bhd

          Udah2lah tu Mek…

          • Mek Esah says:

            Kita abaikan dulu hussam ye…mungkin jiwanya agak sikit kacau skrg..hehe…..apa pun sama2 kita berdoa agar umno diberi hidayah supaya cintakan hukum Allah dan agar tidak selalu berdalih….

          • WTF says:

            LOL, baru aku tahu kenapa kerajaan negeri Kelantan tak laksanakan hudud walaupun Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dah 20 tahun diluluskan di DUN Kelantan.

            Puak2 PAS tak diberi HIDAYAH rupanya!!!

            PADANLAH ASYIK KENA KELAKNATE JER PUAK2 PAS NI!!!

          • gambus says:

            maknanya daripada cakap kau mekk !!! pemimpin PAS yang dah kafirkan berjuta umat Islam malaysia kononnya Hudud ni WAJIB masih tidak mendapat hidayah dan bersikap penuh fasik !!!

        • raplahjingaa says:

          bukan seribu mek, sejuta daya dah hangpa buat….tapi kalah jugak !! hehe..

        • anakbochek says:

          Seribu dalih Hj. Hadi bagi, antaranya ialah 0.00001 persen.

          • Mek Esah says:

            Masih ada jugak le….lebih baik dari org sebelah sana…..o.oooooooo….hehe

          • WTF says:

            And what is Mek point on this subject!!!

            Laughing at Mek poor ugly self!!! Or agreeing that Mek is an old fool who seeks others attention!!!

            Cer cerita sikit Mek!!!

          • gambus says:

            apa yang kau cuba tunjuk mekk ??? dengan jelas Hadi dan pemimpin PAS hanya mempermainkan hudud dan hukum Allah serupa orang takde agama !!!

        • gambus says:

          Begitulah PAS berdalih nak buat hudud bila ada kuasa !!!

          Kuasa ditangan nik ajis TAPI nik ajis taknak buat dan menolak hudud !!!

          Dulu siapa tak buat hudud jatuh murtad dan kafir TAPI bila PAS berkuasa diterengganu hudud hanya o.ooo1 persen dalam Islam , kiranya dah jatuh tak wajib !!!

          begitulah berjuta-juta dalih diberikan pemimpin PAS bila kuasa ditangan mereka , sebelum berkuasa habis semua rang dijatuhkan murtad dan kafir !!! apa ni mekk !!!

          • Mek Esah says:

            Mek ulang ya biarpun ini mungkin kali ke 70…. Madey tak bagi hudud dilaksanakan di kelantan dan terengganu …itu saja !!!!!

          • WTF says:

            Budak lulusan PASTI tau kira ker Mek???

          • gambus says:

            Negeri kelantan adalah atas kuasa MB !!! Untuk gazetkan undang-undang syariah atas kuasa MB atau kerajaan negeri … tak perlu nak berbelit mekkk …

            inilah hasil cakap dengan puak hina PAS yang kuat memfitnah !!! surat lebih berkuasa !!! mana kau belajar woii puak PAS !! bodoh punya macai puak hina PAS !!!

          • bangKano says:

            Hang ni mek esah dah mola nak pandir kot….cakap melalut lalut tak pakai akai langsung cuma pakai otot kat dada hang tu jerrrr.

            PAS semasa di bawah mantan MB Kelate Pok Nik draf Hudud dah di bentang dalam adun & dah pun di warta kan…tapi masih tak berkuat kuasa apa pasai mek esah…? Jawab nya mudah jerrrr…infrastuktur tak dak langsung…mana dia penguat kuasa untuk menangkap & mendakwa pesalah hudud ? Mana dia penjara & pegawai warder untuk melaksana kan penahanan berkala jika pesalah tu di sabit salah oleh mahkamah…? Dua prasarana ini belum lagi wujud….pasai apa kerajaan Kelate tak mau wujud kan prasaran tersebut sedang kan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dah di warta kan….?

            Aku mintak mek esah jawab kalo hang ni tak pandir malah dah bijaksana kunun….!!!

  4. Moohyideeeeen says:

    mana Hudud umno?

    • anakbochek says:

      UMNO tidak pernah mencadangkan hudud versi UMNO kerana UMNO percaya hudud hanya satu. Tidak macam PAS yang ada hudud versi Kelantan dan versi Terengganu. Pelik orang PAS ni suka sangat buat multiple version, sebab tu puak2 sokong kalimah Allah dikongsi sebab mereka bersetuju tuhan Kristian dan tuhan Islam adalah sama tapi dengan versi yang berbeza.

    • dotdot says:

      bangang kehape mooh lembu sekor ni,,mana ada hudud umno,,,bodoh melantun2..

      • Mek Esah says:

        Hudud umno mana ada……yang ada umno tak nak hudud…itu yang jelasnya!!!!!!!!

        • WTF says:

          Tapi Husam Musa kata lain!!!

          “Jenayah syariah saya bukan kata Kelantan guna pada pilihan raya tetapi tengok dalam surat khabar ketika pilihan raya dahulu.

          “Rakyat hendak tengok apa yang kita sudah buat untuk melaksanakan hudud, dari segi infrastruktur, pelaksanaan, hakim dan kakitangan untuk melaksanakannya.

          “Jangan paksa saya cakap benda yang tidak sepatutnya dalam Dewan, saya sudah cakap dalam parti sudah banyak kali tetapi tidak ada tindakan,” katanya.

          Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20131010/po_08/Husam-buka-pekung-kerajaan-Pas-Kelantan#ixzz2ickPLFkQ
          © Utusan Melayu (M) Bhd

          TAK JELAS LAGI KER MEK!!!

        • gambus says:

          “Bukan sahaja dalam manifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu”
          (Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001)

    • alimedanbaru says:

      begitulah kepala Pas, anggap Allah milik dia sorang sebab tu boleh dibagi gitu saja pada Kristian.

      antara tin kosong dan yg penuh berisi memang berbeza..yg kosong kalau diketok bunyi melantun lantun, hakikatnya sebab tak ada isi..macam UMNO yg padat berisi memang tak ada bunyi… kerja sedang diatur, ummah sedang dikuatkan..pasti tiba masa dgn kuasa yg ada spt berbankan Islam yg dah tersohor dilaksanakan..maka hudud bukan mustahil untuk kerajaan dibawah UMNO laksanakan untuk rakyat Malaysia.Rakyat belbagai kaum dan agama didik tentang berbankan Islam dan mereka boleh terima..samalah juga dgn hudud, kena ambil masa dan didikan terancang baru jadi realiti.. PAS MEMANG BODO,BELUM DUDUK NAK BERLUNJUR,BELUM BERDIRI NAK MENYEPAK SEBAB TU APA YG NAK DIBUAT TAK PERNAH MENJADI..HANCUR..TINGGAL NAMA PROJEK SAJA..

    • badrole amin says:

      engkau sokong liwat ke tak mooh?

    • badrole amin says:

      melampau betul lah engkau punya tolol mooh…
      mana ada ‘Hudud UMNO’ dlm al-Qur’an
      kalau tak percaya apa aku kata pergilah mengaji/belajar jgn terus jahil tentang agama

    • Mek Esah says:

      Hudud umno???????…….hingin ke depa tu…cita2 pun tarak….pisau dan mentimun di tangan umno …….sudah dekat 60 tahun….apa2pun tahniah Brunei !!!!!!!

      • WTF says:

        Cerita Pisau Mentimun, pi rujuk link di bawah:

        http://www.mykmu.net/?p=34008

        Dah jawab pun Mek, awat Mek seriau jer ni!!!

        • raplahjingaa says:

          mek nak sangat hudud PAS, nak bagi ketenangan kat laki dia, liwat isteri tu tak salah besar mana pun, kisas jer, macam sekor ustaz PAS kata ” liwat isteri tu dosa kecik jer ”

          so mek…hang boleh bagi tau laki hang, tak pe aiih…dosa kecik jer bang lebai, bang lebai carry on jer…

          hahahahahaha..

      • gambus says:

        “Bukan sahaja dalam manifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu”
        (Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001)

      • sireh ke gagang says:

        mek bl nk pindah ke brunei ?

        • Mek Esah says:

          Depa tak semudah itu nak bagi org asing nak jadi rakyat depa….lagi satu sapa le yang tak nak dok kat sana ….gaji besar, duit besar , keta murah …….yg penting lagi hudud sudah dilaksanakan kat sana !!!!!!

          • WTF says:

            Mek LAYAK KER duduk kat Brunei Mek???

            Cer cerita sikit!!!

          • gambus says:

            kat kelantan PAS sudah menolak hudud mekk , MB kelantan sendiri seperti nik ajis menolak hudud .. sampai hadi awang dah kata hudud tak wajib !! ni gilaa punya PAS pelacur agama ..

            Tapi yang aku tahu pemim[in PAS semuanya gaji besar , kete besar dan rumah besar .. hudud masuk tong sampah !! itulah PAS

    • gambus says:

      Tanya hudud UMNO buat apa ??? Malaysia dah lengkap dan akan memperbaiki segala undang-undang mengikut Islam !!!

      Yang PAS kata kalau tak buat hudud jatuh kafir dan murtad .. TAPI bila berkuasa mereka sendiri menolak hudud dan mengatakan hudud tak wajib iaitu hanya 0.00001 persen jee dalam Islam …

    • gambus says:

      “Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS asalkan tidak mendirikan negara Islam” (Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 12 Mei 1999)

  5. bujuk says:

    Orang nak buat mereka sekat, Kemudian mereka jaja cerita orang taknak buat, Tapi bila tanya kenapa mereka tak buat.. mereka kata mereka tak janji nak buat dan 1001 alasan tersirat. Mereka lupa Rasulullah masa perintah madinah ada berbagai bangsa dan agama. Mereka berhujah cina dan hindu tolak, dalam masa sama mereka mendabik dada ketuanan melayu.. yg. mana apa depa kata yg. lain menunduk setuju.
    Berhentilah jadi ayam berkokok berderai2 tapi ekor bersalut tahi. Tanya lah diri islam kah kita selagi tak laksanakan seluruhnya apa yg. Allah perintah, sedangkan kita berkuasa/mampu laksanakannya.

    • badrole amin says:

      generasi ayam yg ada sekarang di seluruh Malaysia tahu hadi awang pernah membuat moyang mereka dan mereka marah kerana hadi awang telah sesuka hati(tak minta izin ayam terlebih dulu) melibatkan ayam fasal nak laksana hudud di Terengganu dahulu

      bujuk masih ingat lagi tak hadi awang kata “esok pagi sebelum ayam berkokok PAS akan laksana hudud”?

      ayam marah sebab hadi awang tak minta izin terlebih dulu guna nama mereka, ayam juga marah sebab ayam tak dapat terima mereka dan hudud ada kena-mengena dgn hasrat hadi awang dan PAS nak laksana hudud…kesimpulannya, ayam marah sebab hadi awang telah mengeksploitasi mereka utk tujuan politik murahan PAS

      bila PAS menang dapat tawan Terengganu, ayam jadi bertambah marah dan pelik kenapa hadi awang dan PAS tak laksana hudud

      dengan nada marah ayam berkata, mereka tak perlu rasa malu ekor mereka bersalut dgn tahi sebab mereka merupakan binatang tapi tak ke buat malu besar kepada umat Islam kata ayam bila pantat hadi awang bersalut dgn tahi kerana berkokok berderai-derai cakap nak laksana hudud tapi tak laksana, begitu juga dgn pantat pork nik di Kelantan kata ayam

      • WTF says:

        Hahahaha…padan muka kau Bujuk!!!

        Puak PAS hanya tahu cakap jer, buatnya tidak!!!

        Kesimpulannya, PAS adalah parti politik yg cakap tak serupa bikin!!!

        • alimedanbaru says:

          bujuk bodo sejarah. dia tak tahu ke masa Rasullullah diMadinah umat Islam adalah umat yg terkuat, Yahudi dan bangsa lain tunduk pada pemerintahan Islam sbb tu mereka tak angkat muka dan turut saja pemerintahan Rasullullah. Kat Kelantan jangan nak laksanakan hukum jenayah hudud, hukum kedai unisex pun dengar cakap Cina DAP.. MEMALUKAN ISLAM.. TAK ADA KUASA, TIDAK TEGAS DAN JELAS KERAJAAN BANGSAT, TAK MACAM KERAJAAN MADINAH ZAMAN NABI S.A.W Kau faham tak bujuk betapa pentingnya kekuasaan total yg menundukkan kafir supaya ikut, baru boleh buat!

          • WTF says:

            Bujuk kena faham apa itu MIGHT IS RIGHT!!!

            Kalau tak faham maksud MIGHT IS RIGHT, tak payah sembanglah nak laksanakan apa2 pun…

          • alimedanbaru says:

            bujuk takkan kau tak tahu bila Islam lemah diMekah, nak sembahyang terang2ngan pun dikacau, nak istiharkan diri Islam pun ada yg takut… maknanya Islam masa tu tak ada kuasa mutlak untuk laksanakan kerja agama sbb tu Nabi pindak dan tubuh kerajaan Islam Madinah, batu boleh segalanya kehendak agama.

            Di Malaysia ni, kau faham tak bujuk sistem berperlimen, bagaimana rang undang2 diluluskan. Aku dah kata MCA dan MIC atau parti Kadazan ke Dayak ke walaupun BN, bab nak laksana Islam kau ingat diaorang nak sokong ke, bab lain ok.. sebab tu kena ambil masa mendidik mereka, tapi kalau Melayu bersatu lebih cepat jadinya, ini tak puak kau tu menyombong tak kesudahan, nak bincang orang nak diludah, camtu macamana BN /UMNO nak dapat sokongan buat hudud.. pakai lah kepala hotak sikit dan faham situasi negara ni.. Kau nak kata Brunei, dia tu sistem beraja mutlak, Sultan punya kuasa penuh nak buat apa pun, faham tak?

          • bujuk says:

            adb..
            taktau pulak aku, Umat Islam d m’sia ni macam umat islam d mekah zaman musyrikin Quraish. D m’sia ni siapa yg. berkuasa? Golongan Musyrikin ke?

      • Mek Esah says:

        Tak payah berbelit2…… Madey tak bagi…kesian pengikut umno…benda2 mcm ni tak leh nak faham2…benak tahap mega betul …hehe

        • WTF says:

          Asyik ulang2 cerita Mahathir jer…

          Mek tak baca ker apa yg dibahas dulu:

          http://www.mykmu.net/?p=34008

          Mek yg benak, tapi bukan tahap mega, tahap YOTTA!!!

          • Mek Esah says:

            Madey kan bos umno yg terlalu membenci pas….setiap kali perhimpunan agung umno…busuk2 pun 30 minit masa diambil untuk kutuk pas…tp pak lah mesra pas…hehe

          • WTF says:

            Mana ada Mahathir benci…

            Kalau Mek tak caya, cuba tanya Nicky Ajis…

            http://m.youtube.com/watch?v=lZPM752FOhA

            Mueh44444444

          • gambus says:

            entah laa mekk , Tun M dah bagi kerajaan kelantan berbillion .. tanpa pertolongan Tun M , Kelantan dah hancur lebur ditangan PAS laa mekk .. tapi akhirnya pemimpin PAS yang kaya raya , tapi rakyat kelantan dizalimi oleh pemerintah Kelantan !!!

        • raplahjingaa says:

          sabar mek…apa pun hang bagi tau bang lebai hang tu, ikut seksyen 14, hudud PAS, meliwat isteri tu tak salah mana pun…

        • anakbochek says:

          Hj Hadi pun taknak buat, 0.00001 persen je. Takkan tak faham2 lagi kot Mek.

        • gambus says:

          kesian puak PAS ni , Nik Ajis yang menolak hudud yang yelah diluluskan oleh DUN Kelantan dengan sebulat suara !! Tapi fitnah kepada Tun M , malu laa sikit puak hina PAS oiii

          Tun M dah berhenti pun dengan JELAS NIK AJIS TAK BUAT HUDUD DAN MENOLAK HUDUD DAN TAKNAK GAZETKAN UNDANG-UNDANG HUDUD YANG TELAH DILULUSKAN DUN KELANTAN LEBIH 20 TAHUN !!!

          • Mek Esah says:

            Tak fitnah punya….sekelumit pun tak fitnah…hakikat sebenar madey tak bagi….siap ugut lagi

          • WTF says:

            Entahlah Mek…

            Cuba baca link kat bawah ni, ni dalam HARAKAH:

            http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/5852-hudud-boleh-dilaksana-di-kelantan

            Cuba huraikan sikit apa yg diceritakan dalam berita HARAKAH ini…

          • gambus says:

            Biasalaa puak PAS ni fitnah ni halal bagi mereka , dasar hina punya puak PAS …

            Surat PM lagi berkuasa dari kerajaan negeri ?? mana kau belajar mekk , standard macai PAS lulusan PASTI memang bodoh macam kau kee mekk ???

            haha saudara WTF ni aku quote secebis kenyataan daripada harakah tu

            “Bagi perlaksanaan hukum ini, pihak kami sudah bersedia dan hanya menunggu keputusan kerajaan Kelantan sahaja”

            soo mekkk , tak payahlaa buat fitnah macam orang takde agama !! mak bapak kau ajar agama islam kat kau tak mekk ???

          • WTF says:

            Tu la pasal saudara gambus, Ketua Hakim Syarie negeri Kelantan, Datuk Daud Mohamad DAH BERSEDIA, kerajaan negeri Kelantan TERHENGEH2 tak mahu laksanakan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993…

            Asyik cerita pasal Mahathir tak bagi jer, PADAHAL Nicky Ajis takut nak laksanakan sebab nanti tak dapat BIRTHDAY CAKE dari Kapal Wheelchair…

            Mueh4444444

          • gambus says:

            Ini Jelas , Nik Ajis dan pemimpin PAS yang lain sendiri menolak Hudud .

            malah sampai kat Hadi boroi , hudud dah tak wajib dan hanya perkara kecik dalam Islam !!!

            Inilah kalau cakap dengan puak hina PAS , kuasa kerajaan negeri pun taktahu !!! itu belum masuk ahli majlis dan exco lagi tu !!!

            Jangan ada macai hina PAS ingat ahli Majlis dan exco tu semuanya orang UMNO .. lagiii hancurr hahahahahahahahaah

        • sireh ke gagang says:

          mek sokong aktiviti meliwat isteri ?dlm hudud yg PAS draf tu , dibolehkan meliwat isteri . mek suka kena liwat ? cuba jawab.

          • Mek Esah says:

            Eeehhh mana ada….ni baru betul fitnah…..berdosa tau liwat meliwat ni

          • WTF says:

            Perkara Mek suka kena liwat sudah terjawab…

            Tapi perkara Mek sokong aktiviti suami liwat isteri yg dibenarkan dalam Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (Hudud) 1993 masih belum terjawab!!!

            Sokong ker tak sokong Mek???

          • gambus says:

            Hudud PAS , menghalalkan liwat laa mekk !!! kau bodoh kee tak baca ?? hahahahaha

    • gambus says:

      Siapa sekat Bujuk ?? Kuasa ditangan nik ajis !!! dengan jelas nik ajis yang menolak hudud dan taknak buat hudud serta gazetkan undang-undang hudud yang telah diluluskan lebih 20 tahun !!!

      Kenapa nak suruh UMNO buat ??? yang kata jika tak buat hudud dan jatuh kafir dan murtad tu ialah puak hina PAS !!!

      TAPI PAS sendiri bila berkuasa mereka taknak buat hudud , malah hadi awang dengan penuh hina dan mempermainkan hukum Allah .. apabila mengatakan hukum hudud ni hanya perkara kecil dalam Islam !!!

      Malah lebih hina lagi dalam manifesto Pakatan sendiri PAS bersama puak DApigs yang pro murtad dan pro LGBT telah bersetuju menolak hudud !!!

      Jadi bujuk dengan jelas PAS hanya melacurkan hukum hudud dan mempermain-mainkan hukum Allah demi kuasa politik !!!

      • bujuk says:

        Apakata minta Najib(PM) batalkan surat yg. tunM bagi pada k’jaan k’tan?
        Kemudian kalau k’tan tak buat apa2, kita sama2 kutuk k’jaan k’tan… BOLEH?

        • raplahjingaa says:

          Apa yang hang dok mengarut ni bujuk…tak kan pasal surat tu nik ajis terus masuk reverse gear hudud PAS ??

          hang ni…agak-agak laaaa

        • WTF says:

          Takut surat pulak PAS ni!!!

          Hang ni memang karut la Bujuk!!!

        • gambus says:

          Surat peribadi Tun M yang menegur hudud PAS nik ajis yang banyak kesalahan tu dan tak lengkap ???

          Nak tarik buat apa ??? hingga sekarang hudud PAS tak pernah lengkap tapi dah berjuta umat Islam di Malaysia PAS dah kafirkan !!!

          Surat tu berkuasa atau Nik Ajis ex MB atau MB Kelantan sekarang yang berkuasa bujuk ???

          • bujuk says:

            Bukan peribadi… TunM pernah suruh k’tan jumpa Najib minta tarik semula surat tersebut. Kerana ia surat PM, bukan surat seorang rakyat biasa.
            Apa masalah Najib nak tarik semula surat tersebut, kalau takda makna apa2.

          • gambus says:

            ni bangang apa kau nak tunjuk bujuk ?? ni surat peribadi Tun M yang terang menegur kesalahan hudud PAS sebagai dasar PM Malaysia .. dalam surat tu nyata hudud PAS penuh retorik dan banyak kesalahan dalam agama Islam !!!

            Surat Tun M memang jelas dan tepat , sehingga e hari ini hudud PAS tak pernah lengkap dan penuh salah !! buku sekolah lagi tebal !! ini ke undang-undang hudud PAS ?? memalukan !

            Dasar munafik macam kau memang hina , nak sembang Islam dan Hudud TAPI penipu dan pembelit !!! Buat apa perlu nak tarik balik surat tu !!!

            Kuasa untuk gazetkan undang-undang negeri Kelantan diatas tangan MB Kelantan !!!

            BUKAN OLEH SURAT DARI PM ATAU SESIAPA !!!

            inilah yang dikata PAS memang taknak buat hudud , sedangkan kuasa ditangan , mereka hidup penuh dengan sejuta dalih !!!

          • bujuk says:

            Dalam rumah hang, siapa paling berkuasa?
            Kalau anak sulung hang bunuh adik dia dengan sengaja dan mereka dah dewasa, boleh tak hang ambil tindakan hukum bunuh anak sulung hang?
            Status undang2 hudud d k’tan dan t’ganu sama. Dah d bentangkan dan d luluskan sultan. Tinggal nak laksanakan..
            Semasa d bentang d DUN semua ADUN setuju (PAS & UMNO), jadi UMNO boleh laksanakan hudud d t’ganu kalau benar PM(UMNO) benar2 iklas tidak pernah sekat k’jaan k’tan laksanakan hudud.

          • gambus says:

            apa punya perumpamaan bodoh yang kau guna ni bujuk ??? abang sulung kau dah mampus kena bunuh kee !!!

            Teori dia mudah !!! Surat Tun M bukan satu halangan dan takde undang-undang pun kata surat PM lebih berkuasa untuk sesebuah negeri , kuasa sebenar kerajaan negeri kelantan terletak ditangan MB Kelantan iaitu Nik ajis dan sekarang ni !!!

            Jadi kuasa untuk melaksanakan hudud PAS kelantan terletak ditangan MB Kelantan !!!

            Tapi nik ajis dan MB serta pemimpin PAS sekarang jelas taknak buat hudud dan menolak hudud serta mempermainkan hukum Allah !!!

            Begitu juga terengganu , Hadi boroi dengan penuh munafik menolak hudud dan mengatakannya ia perkara kecil dalam Islam !!! setelah habis dikafirkan dan dimurtadkan sesama Islam tetiba hudud dah jadi tak wajib bila PAS berkuasa !!!

            Mengapa BN perlu buat ??? yang jatuhkan kafir dan murtad jika tak buat hudud ialah PAS dalam masa yang sama PAS sendiri menolak hudud , seolah hukum Islam dilacurkan dengan mudah !!!

            BN telah mengikut ajaran Islam dengan perlahan-lahan , tanpa retorik dan melacurkan agama Islam seperti PAS

          • bujuk says:

            Aku nak cerita bukan semua perkara MB boleh buat sendiri. Ada batas2 undang2 dan perlembagaan yg. hanya PM/parlimen boleh buat. Apa keperluan tunM ganggu perlaksanaan hudud d k’tan? kalau kata tak lengkap… apakah mula2 lord reid d laksanakan dah lengkap? Hudud ni panduannya Quran/hadis, kalau tak lengkap boleh rujuk quran/hadis. Kecuali korang rasa Quran/hadis tak sesuai… itu korang jawab d mahsyar nanti.
            Perlahan apa, BERKUASA lebih 50 tahun.. takda cadanganpun nak laksanakan hudud.

          • WTF says:

            Dah cerita merapu2 dah Bujuk ni, sampai abang bunuh adik pulak!!!

            Kuasa nak laksanakan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 adalah di bawah kuasa kerajaan negeri Kelantan.

            Kalau Bujuk kata bukan, kenapa Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 HANYA DIBENTANGKAN di DUN Kelantan? Sebab, HANYA di DUN Kelantan sahaja, APPROVAL DIPERLUKAN,

            Jika BENAR perlu laksanakan undang2 di bawah Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 perlukan kuasa Parlimen Malaysia luluskan, KENAPA SAMPAI LA NI PAS TAK BENTANGKAN USUL NI DALAM PARLIMEN MALAYSIA???

            Cuba Bujuk jawab soalan ni!!! MAKIN MERAPU LA HANG NI!!!

          • gambus says:

            untuk kuasa syariah sesebuha negeri KUASA HANYA OLEH KERAJAAN NEGERI DAN MB sahaja !!!

            Mana kau belajar kena buat kat parlimen dan perlukan PM pulak ??? undang-undang kerajaan tempatan dan syariah tertakluk kepada negeri .

            Pembentangan hudud PAS dikelantan sendiri dilakukan di DUN kerana apa ?? kerana memang kuasa kerajaan negeri !!! dan bila diluluskan di DUN , maka tanggungjawab MB untuk gazetkannya .. law kerajaan negeri pun kau bangang kee si munafik bujuk !!!

            Hakim Mahkamah Syariah pun tahu !!! dan dilaporkan oleh harakah

            bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/5852-hudud-boleh-dilaksana-di-kelantan

            hudud PAS mengikut ajaran Al Quran dan Hadis ??? hudud PAS yang caca marba tu kau kata ikut Al Quran dan Hadis kee bujuk !! gila punya manusia .. hudud PAS adalah zalim !! kenapa perlu hanya untuk orang Islam .. malah lebih hina lagi hudud PAS menghalalkan liwat suami isteri !!! ini yang kau kata rujuk al quran dan hadis !!!

            Dasar hina punya puak PAS , Al Quran dan hadis ini kau ingat kau boleh permainkan sesuka hati celaka kau kee puak PAS !!!

            Buat apa kau tanya UMNO , kau tanya pemimpin hina kau yang ada kuasa tu , mana hudud PAS ?? sampai pemimpin Hina PAS pun dah kata hudud tak wajib !!! dasar pelacur agama punya puak PAS !!!

          • bujuk says:

            cecita yg. mana yg. tak ikut atau menyalahi Al-Quran.. apakah kumpulan yg. berusaha sedaya-upaya untuk laksanakan hudud, atau kumpulan yg. sedaya-upaya mencari alasan untuk tidak laksanakan hudud?

          • gambus says:

            Hudud PAS jelas menghalalkan liwat antara suami dan isteri !!! adakah kau amalkan antara kau dan isteri kau bujuk ???

            Hudud PAS hanya dijalankan kepada orang Islam sahaja !!! ini jelas adalah zalim dan sikpa penipu puak PAS

            dan hudud PAS langsung tak lengkap !!! bagitau aku dari ditangkap polis camana nak kena hukum ??? 20 tahun takde pun dinyatakan benda ni !!!

            PAS hanya lacurkan hudud sahaja

          • WTF says:

            Bujuk ni, benda yg terang2 nampak, tak mahu lihat dan kaji, malah still live in denial!!!

            Hang hidup dalam alam mimpi ker Bujuk? Asyik cerita teori jer…bila PAS nak laksanakan hokum Hudud di negeri Kelantan..

            DUN Kelantan dah diluluskan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993, tunggu apa lagi puak2 PAS ni…

            Nak tunggu Kapal Whilchair mati dulu ker???

          • bujuk says:

            jangan dengar cakap orang fasik tampa kamu siasat. Liwat adalah HARAM, tapi suami/isteri tidak d hukum hudud. Tengok ‘blue film’ tu HARAM, tapi tak kena hukum HUDUD. Sentuh/cium perempuan bukan mahram juga HARAM, tapi tak kena hudud.

          • WTF says:

            Memang kami tak dgr cakap kau pun!!!

            Bujuk tergolong dalam org2 yg dikenali sbg FASIK!!!

            Macam parti PAS la, DUN Kelantan dah diluluskan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993, tunggu apa lagi puak2 PAS ni…

            Bika nak laskanakan HUDUD!!!

            Nak tunggu Kapal Whilchair mati dulu ker???

          • gambus says:

            Cakap orang munafik dan fasik macam kau dan pemimpin PAS yang tak patut dengar bujuk !

            Dalam seksyen 16 hudud PAS kelantan dengan terang menjelaskan

            16. Liwat ialah sutau kesalahan yang merupakan persetubuhan diantara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau seorang lelaki dengan seorang perempuan SELAIN daripada isterinya yang dilakukan luar tabii iaitu melalui dubur

            dekat sini dah jelas dalam hudud PAS hubungan liwat sesama suami isteri adalah tidak salah !!! kalau kau kata bujuk hudud PAS tidak jatuhkan liwat suami isteri ni pada hudud TAPI hukuman lain .. kita tgk seksyen 17.

            17. Sesiapa yang lakukan kesalahan liwat hendaklah dihukum dengan hukuman yang sama speerti ditetapkan bagi zina

            Kecelaruan hudud PAS yang dibuat atas untuk melacurkan agama Islam kat sini sangat terserlah !!! apakah hubungan seks antara suami isteri melalui dubur dipangiil apa bujuk ?? maknanya liwat . makanya mengikut seksyen 17 , liwat hendaklah dihukum seperti yang ditetapkan zina !!!

            jika suami yang didakwa isteri ni masuk mahkamah syariah maka sisuami akan lepas dibawah hudud PAS .. jika liwat bukan kesalahn hudud mana dia bujuk law yang lain ??? sebab tu aku katakan hudud PAS tak lengkap , kalau bukan hudud makanya PAS buat taktahu sahaja !!! apa dia undang-undang selepas itu ???

            inilah kcelaruan mahkamah syariah nanti dan hukuman serta perundangan yang dilakukan hanya untuk mempermainkan agama Islam demi kepentingan politik !!! PAS buat hukum yang tak lengkap demi kuasa dan pelacuran atas nama Islam !!! Inilah yang ditentang oleh Tun M dan cendiakawan islam yang lain .. hudud PAS tak ubah ialah satu mainan politik dan untuk mempermainkan agama Islam itu sendiri

        • WTF says:

          Dah cerita merapu2 dah Bujuk ni, sampai abang bunuh adik pulak!!!

          Kuasa nak laksanakan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 adalah di bawah kuasa kerajaan negeri Kelantan.

          Kalau Bujuk kata bukan, kenapa Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 HANYA DIBENTANGKAN di DUN Kelantan? Sebab, HANYA di DUN Kelantan sahaja, APPROVAL DIPERLUKAN,

          Jika BENAR perlu laksanakan undang2 di bawah Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 perlukan kuasa Parlimen Malaysia luluskan, KENAPA SAMPAI LA NI PAS TAK BENTANGKAN USUL NI DALAM PARLIMEN MALAYSIA???

          Cuba Bujuk jawab soalan ni!!! MAKIN MERAPU LA HANG NI!!!

    • bujuk says:

      1001 alasan tersirat…
      Lepas merdeka, lepas PRU pertama.. berapa banyak calon/kerusi cina/india?
      UMNO dah memerintah bukan 20 tahun, tapi dah lebih 50 tahun. Takkan tak ingat sebab apa golongan ulama dalam umno keluar…
      Masa Nabi perintah madinah, golongan yahudi saja ada lebih 3 puak. Tak cerita kristian dan penyembah berhala. Nabi perintah Madinah tak sampai 20 tahun.
      Walaupun ada cina/india d m’sia, sebahagian dari mereka adalah kristian yg. mana sumber ASAL mereka tetap dari Allah. Kalau korang nak main isu yahudi tu guna kitab taurat la. Tapi malangnya, UMNO nak sebut HUDUD dalam Parlimen pun tak berani… sebelum MCA/MIC bangun, PAS kena lawan dengan UMNO dulu kalau nak laksanakan HUDUD. Inikah namanya Islam?

      • raplahjingaa says:

        hang pi cerita kat nik ajis, tengok apa dia kata ??
        hang cerita kat nizar kalau…terus dia pi report polis !!

      • gambus says:

        apa yang cuba nak merepek lagi ni bujuk ??? PAS keluar UMNO sebab perebutan dan gila kuasa !!!

        Untuk apa UMNO nak sebut hudud dalam parlimen bujuk ??? YANG BERJANJI NAK BUAT HUDUD DAN LAKSANAKAN HUDUD IALAH PAS , YANG JANJI SAMPAI NAK KAFIRKAN ORANG DAN MURTADKAN ORANG IALAH PAS SENDIRI !!!

        Kau kena tanya haramjadah pemimpin-pemimpin PAS ni yang sehingga hari ini berdalih malah mempermainkan hukum Allah sesuka hati mereka !!!

        Masa tak berkuasa hudud tu wajib dan murtad dan kafir jika tak buat .. TAPI bila berkuasa hudud jadi tak wajib dan perkara kecil dsalam Islam !!! ini jelas PAS hanya melacurkan Islam jee !!!

        Sanggup jatuh kafir sesama Islam mengenai Hudud !!! TAPI bila ada kuasa Nik ajis sendiri yang menolak dan taknak buat hudud !!!

        Hadi awang sampai kata hudud tu perkara kecil dalam Islam !!

        Malah dalam manifesto Pakatan , pemimpin DAPigs , PKR dan PAS sendiri menolak HUDUD !!!

        JADI kat sini , cakap kau mengenai HUDUD hanya satu pelacuran agama Islam oleh puak hina PAS !!!

        • bujuk says:

          Hudud ni Allah wajibkan pada Orang PAS ke pada orang ISLAM? Kalau pada orang Islam kenapa menuding jari pada PAS, apakah umno tak mengaku Islam?
          Benda kecil/besar, penting/tak penting bukannya bermakna wajib atau tidak. Tapi yg. mana perlu d dahulukan dan d kemudiankan. Bila cukup syarat… semua kena buat.

          • gambus says:

            aikkk ?? UMNO adalah parti yang majoritinya adalah Melayu dan bumiputera Islam . UMNO sentiasa memperjuangkan Islam bila puak Pakatan cuba memperjuangkan pro murtad dan pro LGBT !!!

            apa yang kau berbelit ni bujuk ??? pemimpin PAS sendiri taknak buat hudud masa menang terengganu dulu dan sanggup katakan hudud ni hanya perkara kecil dalam Islam , makanya jatuh tak wajib !!

            mana kau belajar ada wajib besar dan wajib kecik ??? dasar pemutar belit hukum agama punya manusia !!!

            Nik ajis sendiri menolak hudud dan taknak buat hudud bila DUN Kelantan menyokong undang-undang hudud PAS , hanya kuasa MB kelantan sahaja diperlukan untuk gazetkannya !!!

            setelah PAS habis kafirkan dan murtadkan UMNO kerana tak buat hudud dan setelah pemimpin PAS semua menolak dan taknak buat hudud . tiba-tiba kau nak tuduh UMNO ?? UMNO dengan perlahan memartabatkan Islam .

            PAS apa yang dimartabatkan ??? Hudud pun menipu dah lebih 20 tahun tapi tak lengkap !!! camana ni ??? , hukum agama dipermainkankan dan agama Islam dilacurkan !!!

            Ni sama jugak macam kes kat Selangor , habis semua orang UMNO dijatuhkan muretad dan kafir kerana disko , kedai judi dan kedai arak TAPI bila berkuasa semuanya jadi boleh !!! kiranya dah dapat cop halal PAS kee ???

          • bujuk says:

            Mana pulak datangnya wajib besar/ wajib kecik bro…? Manusia jenis apa hang ni.. hingga sanggup ubah perkataan orang semata2 nak burukkan. Hang sedar tak, setiap huruf dan ayat yg. hang tulis tu akan d hisab oleh Allah nanti. Waktu tu, mulut hang dah tak boleh sebut.. tapi tangan hang akan bercakap. Tangan takda lidah yg. lembut untuk putar-belit. Hang faham dak…

          • gambus says:

            aku bukan tak kenal munafik macam kau bujuk dah lamaaa kami semua kenal manusia puak PAS yang hina ni

            ni kenyataan kau yang mengatakan “Dalam ISLAM semua yg. WAJIB kena buat tak kira kecil atau besar”

            kenyataan bujuk pada 12:41 AM on September 27, 2013 di halaman mykmu.net/?p=35261

            aku tahu manusia hina dan pelacur agama Islam macam puak PAS ni TAKKAN mengaku bila dah kantoi fitnah .. malah tak takut dengan fitnah , seolah kau takde agama !!!

            Sekarang aku tanya kau ada kee wajib besar dan kecik !!! JAWAB BUJUK JANGAN KATA AKU FITNAH

            Apabila hukum Allah dipermainkan oleh manusia munafik seperti bujuk dan puak hina PAS inilah jadinya !! hudud hanya menjadi retorik sahaja !

            Kenapa aku perlu dihisab , sedangkan didalam ini telah berapa banyak fitnah kau dah kantoiii !!!

            manusia hina macam kau memutar belit kenyataan Tun M untuk memfitnah dan menghina DS Rosmah !!! ini antara sikap manusia hina puak PAS !!!

          • bujuk says:

            Kesiannya hang…
            Sampai benda camtu tak boleh fikir. Jelas d situ maksudnya.. semua perintah Allah wajib buat tak kira kecil atau besar. Kalau kamu kata takda perkara kecil/besar, apasal sampai hari ni UMNO tak laksanakan hudud(contohnya). Apakah pada umno hudud tu bukan perintah Allah?

          • WTF says:

            Apa kau merepek ni Bujuk!!!

            First of all, Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 DAH PUN DILULUSKAN!!!

            PAS Kelantan nak buat, anytime pun boleh!!! Tapi, PAS Kelantan TAK SERIUS DALAM HAL INI!!!

            Husam Musa berkata:

            “Jenayah syariah saya bukan kata Kelantan guna pada pilihan raya tetapi tengok dalam surat khabar ketika pilihan raya dahulu.

            “Rakyat hendak tengok apa yang kita sudah buat untuk melaksanakan hudud, dari segi infrastruktur, pelaksanaan, hakim dan kakitangan untuk melaksanakannya.

            “Jangan paksa saya cakap benda yang tidak sepatutnya dalam Dewan, saya sudah cakap dalam parti sudah banyak kali tetapi tidak ada tindakan,” katanya.”

            Lagi satu, selama ni hang cerita pasal BLACKOUT, BANGLA 40K, NAJIB SEMBAH POPE hang rasa di padang Masyhar nanti, Bujuk can get away from judgement because Nicky Ajis say Bujuk can go straight to heaven as long as Bujuk vote for PAS???

            Cer cerita sikit Bujuk!!!

          • WTF says:

            Kau tak rasa pelik ker Bujuk, selama ni kerajaan negeri Kelantan luluskan Ladang Rakyat, Lebuhraya Rakyat, Stadium Rakyat, Keretapi Laju Rakyat, tak pernah pulak Nicky Ajis selaku MB negeri Kelantan tulis kat Perdana Menteri Malaysia MINTAK KEBENARAN!!!

            Don’t you find that is WEIRD!!! Tapi dalam kes nak laksanakan hudud di Kelantan, Nicky Ajis boleh pulak gatal tangan tulis surat kat Perdana Menteri Malaysia!!!

            Cuba cerahkan sikit hal ni!!!

          • gambus says:

            wajib mana ada kecil atau besar !!! , kepala hotak kau pelacur agama Islam !!! mana yang belajar ni bujuk ?? wajib adalah wajib , takde kecik atau besar !!!

            Lagi sekali kau tanya UMNO buat apa !! yang kafirkan sesama Islam mengenai hudud ini ialah PAS .. jadi PAS dah berkuasa dan PAS sendiri menolak hudud !!! itulah pemimpin hina PAS …

            Kau kata hudud tu wajib TAPI pemimpin PAS kata tak wajib dan perkara kecil dalam Islam !!! inilah PAS sejuta dalih dan sikap munafik dan fasik , dasar pelacur agama Islam yang kuat menipu !!!

            Sepatutnya kau tanya Nik ajis kenapa tak buat hudud dan kenapa menolak hudud !!! Jangan nak fitnah orang lain pulak !!!

            Sepatutnya juga kau tanya hadi awang kenapa dulu kafirkan sesama Islam sebab Hudud TAPI bila berkuasa Hadi SENDIRI KATA hudud tak wajib dan perkara kecil dalam islam !!!

            Kau patut tanya pemimpin hina kau ni dulu !! Yang jelas membelitkan ayat Al Quran sesuka hati mereka , jelas PAS mempermainkan hukum halal haram sesuka hati mereka !!!

            dasar hina punya puak PAS !!!

          • gambus says:

            teat sekali saudara WTF , PAS selama ni luluskan Ladang Rakyat, Lebuhraya Rakyat, Stadium Rakyat, Keretapi Laju Rakyat, tak pernah pulak Nicky Ajis selaku MB negeri Kelantan tulis kat Perdana Menteri Malaysia MINTAK KEBENARAN!!!

            Malah nak buat dan buang undang-undang dibawah kerajaan negeri seperti pengasingan antara jantina , bertudung semua tu TAK PERLU PUN MINTAK KEBENARAN KAT PM ATAU PARLIMEN !!!

            undang-undang kerajaan tempatan sama juga dengan undang-undang syariah negeri , YANG BERKUASA IALAH MB !!!

          • bujuk says:

            TGNA memang tak pernah minta kebenaran nak laksanakan HUDUD d K’tan, tapi tunM yg. menyebok halang TGNA nak laksanakan hudud d k’tan tu kenapa.. siap dengan ugutan akan berhadapan dengan tindakan k’jaan pusat jika d teruskan. YYYYYY?

          • gambus says:

            aikk ??dah berbelit ke bujuk ??? dasar manusia hina kuat menipu !!! Dalam komen diatas dengan jelas kau kata Nik ajis kena mintak kebenaran laa , kena ada kuasa PM dan kebenaran Parlimen laa .. apa ni bujuk ?? nak berbelit lagi kee !!! wahai puak PAS yang kuat memfitnah !! dasar munafik hina punya puak PAS

            Kalau Nik Ajis tak pernah mintak kebenaran , kenapa dia tak buat dan gazetkan hudud PAS yang dah diluluskan oleh DUN Kelantan !!! TAPI sebaliknya nik ajis dan pemimpin PAS semuanya menolak hudud !! dan tak pernah nak buat hudud !!! malah lebih hina sanggup pulak memitnah Tun M yang cuba menghalang , padahal kuasa syariah dubawah bidang kuasa negeri !!! inilaa yang aku katakan PAS ni hanya pandai melacurkan agama Islam ..

            cakap dengan orang munafik macam kau penuh berbelit laa bujuk , kejap nik ajis tak boleh buat , kejap nik ajis dihalang oleh surat PM dan seribu alasan pemimpin PAS beri untuk tidak buat hudud !!!

            sampai manusia hina macam kau cuba pulak nak buat hukum baru , ada pulak wajib besar dan kecik !!! ini semata-mata untuk menyokong hadi awang awang yang telah terbelit dengan mengatakan bahawa hudud ini perkara kecik .. maka jawabnya dah jatuh tak wajib !!! .. sampai kat manusia munafik macam kau , ada pulak wajib besar dankecik !! celaka punya puak hina PAS yang suka permainkan agama Islam !!!

            Hudud PAS pun tak lengkap dan sampai ada 3 versi !!! malah lebih hina lagi tak ikut pun Al Quran dan Sunah !!! 20 tahun lamanya tu !!! apa pemimpin PAS buat ?? hanya pandai fitnah Tun M dan pemimpin PAS hanya pandai kumpul bini baruu dan harta kekayaan dunia !!!

          • WTF says:

            Bujuk!!!

            Bila PAS nak buat hukum Hudud di Kelantan ni????

            Cepat sikit, rakyat Kelantan wants ACTION, not THEORY!!!

          • bujuk says:

            InsyaAllah jika d izinkan Allah… sebelum pru14.

          • gambus says:

            Pemimpin PAS semuanya sendiri dah tolak hudud dan taknak buat hudud sampai yang dah ada kata hudud perkara kecik dalam Islam kiranya tak wajib !!!

            sampai kat mulut munafik kau bujuk , kata sebelum PRU14 hahahahahahaha cakap orang munafik macam ni laa !!!

          • WTF says:

            Yalah tu Bujuk….

            Bila PRU14 berlalu, nanti Bujuk kata sekali lagi “InsyaAllah jika d izinkan Allah… sebelum pru15.”

            Alah, PAS tak serius la Bujuk!!!

            Cubalah terima hakikat ini…

      • alimedanbaru says:

        ginilah bujuk, cuba kau huraikan cakap Aji Adi masa jadi MB Terengganu dahulu bahawa melaksanakan hudud adalah 0.0000001% sahaja keutamaannya untuk di dahulukan berbanding perkara dan hukum lain.. kau pun tahu betapa munafiknya pemimpin kau yg sebenarnya cakap berbelit kalahkan keling.

        kalau stopa ali pun tak dapat nak dipecat atas kesalahan zina, kalau nuar brahim yg terpalit dgn kes liwat pun Pas jadi juara mempertahankannya, jangan sibuklah cakap soal hudud, aku dah cakap orang munafik mana boleh laksanakan hukum Allah..MENIPU UMAT!

      • bangKano says:

        Sudah la bujuk hang tu cakap jerr lebeh tapi fakta poi yi lek dai tambiii…

        Pi tengok PAS bila Hadi Awang cakap pasai hudud dan ..dan..karpal singh pi pulaih teloq Hadi Awang…lalu dia dok sengap tak beghani na bukak mulut…

        Betoi tak bujuk serba bahalol….!!!

    • bangKano says:

      Weiii bujuk….hang sila rujuk pengeposan/posting aku jam 8.45 pm 23/10/2013 yang aku tuju khusus untuk mek esah. Tapi aku agak mek esah tak akan jawab pasai dia dah bodo macam lembu otak pun dah mereng nasib baik ada otot mengkal kat dada dia tu jerrr.

      Kalo hang dah baca pengeposan aku tu tolong respopns bagi pihak mek esah leh…?

  6. Anak Lenggong says:

    PAS serious nak buat hudud ke bujuk ataupun ko dan penyokong bangan je yang cakap cam ni..apa2 pun nak tanya ko kalau betul2 serious PAS nak buat hudud ngape penubuhan jawatan kuasa pengkajian untuk perlaksanaan hudud yang dipengerusikan oleh MB kelantan sekarang ni (dulu Timbalan MB) dan anaka nike ajis masih tak berfungsi dah berapa tahun woii..mesyuarat cuma sekali je ..tu pun untuk pemilihan AJK je..SO INI KAH CARA SERIOUS PAS UNTUK MELAKSANAKAN HUDUD BUJUKKKKK…OOIIIIII….KO TANYA DIRI KO BALIK BUJUK KALAU ASYIK BERSIFAT HIPOKRIK DAN MUNAFIK..

  7. dkds says:

    bab liwat meliwat ini memang disukai oleh Pas..itu sebab ‘hudud’ mereka tiada enakmen kesalahan meliwat waima pada isteri sekali pun…..

  8. Anak Lenggong says:

    Kisah yang perlu pengundi Sg. Limau perlu tahu berkenaan dengan peristiwa lampau yang dilakukan oleh pemimpin PAS tetapi disorok dibawah karpet..

    1. Menyorok pembabitan beberapa orang pemimpin PAS Pusat yang berasal dari Kedah dan pemimpin-pemimpin PAS Kedah sendiri yang begitu kuat menyembah Anwar Ibrahim serta Lim Guan Eng. Contohnya terus mempercayai penafian dibuat membabitkan video seks Anwar Ibrahim.

    2. Permusuhan diantara pemimpin-pemimpin PAS Pusat terutama dari Kedah seperti Mahfuz Omar untuk menggulingkan Allahyarham Azizan Abdul Razak semenjak tahun 2009 lagi, diketahui oleh setiap orang. Pentadbiran Azizan banyak tersangkut kerana kerenah pemimpin-pemimpin PAS Pusat yang diketuai oleh Mahfuz Omar. Sehinggakan pada tahun ketiga Azizan sebagai Menteri Besar Kedah, mereka sudah membuat konspirasi dengan bantuan DAP untuk memburuk-burukkan Azizan sehingga akhirnya wujud pula Jawatankuasa PEMANDU yang cuba menjadikan Azizan sebagai pelaksana dasar-dasar mereka sahaja. PAS Pusat cuba menjadi kuasa sebenar di Kedah manakala Azizan pula tidak lebih daripada proksi yang tidak mempunyai sebarang kuasa.

    3. Mengganggu Azizan didalam pentadbiran negeri, terutama sekali membabitkan pembalakan dan kerja-kerja yang tidak dilaksanakan. Azizan ketika penghujung usianya, telah melahirkan kekecewaannya dan turut melahirkan kelegaan kerana PAS kalah di Kedah sehingga akhirnya dia dilabelkan sebagai BABI BIN SIAL oleh Khalid Ismath.

    4. Pemimpin PAS marahkan Azizan pabila beliau menolak untuk menjadikan BUKU JINGGA sebagai panduan. Malah pemimpin PAS lain juga menentang dan marah-marah apabila Azizan bertegas dengan keputusannya agar pemaju-pemaju perumahan memperuntukkan 50% rumah-rumah yang dibina untuk Bumiputera selain tidak membenarkan tanah-tanah sawah dibangunkan sebagai kawasan industri dan perumahan.

    5. Adakah ahli PAS sudah lupa cercaan Mahfuz Omar terhadap Azizan apabila pentadbirannya menguatkuasakan undang-undang kecil PBT yang melarang penyanyi dan penari Cina berpakaian seksi. Lupa kah orang PAS dengan apa yang dikatakan oleh Mahfuz Omar terhadap Azizan yang menurutnya tidak berkeupayaan dan terlalu melebihkan orang UMNO, terutama sekali dalam hal membabitkan pemberian kontrak dan tender.

    Pemimpin PAS ingat melayu PAS Sg Limau Bangang saperti mereka dengan tidak mengetahui bahawa calon PAS iaitu Azam Samad merupakan proksi Mahfuz Omar. Tidak payahlah nak beretorik sangat kononnya Azam Samad adalah PROKSI PAS. Memang betul dia orang PAS, tetapi dia juga merupakan salah seorang daripada mereka yang kuat bercerita buruk tentang Azizan semasa hidupnya bekas Pesuruhjaya PAS Kedah itu. Dan Azam Samad juga mendapat sokongan yang sangat kuat daripada Mahfuz Omar untuk menjadi calon dalam PRK DUN Sungai Limau.

  9. Anak Lenggong says:

    Aku terasa nak muntah dan naik menyampah pabila PAS berterusan berbicara dan menipu orang kampong serta penyokong bangang saperti mek esah, bujuk dan moo lembu dengan mengatakan PAS berjuang untuk islam..dan jangan lupa perkataan hudud akan terus dimainkan di Sungai Limau dengan membaca cerita lama iaitu Tun Mahathir jadi penghalangnya..tetapi penggiat islam ke sekiranya:-
    1. Sewaktu perbicaraan isu khalimah Allah oleh majalah kristian..dimana tentera merah dan lobai hijau PAS..tiada sesiapa pun dikalangan penyokong PAS yang peduli..cuma suara harun taib dan harun din je yang memberikan kenyataan akhbar tetapi selepas di sergah oleh DAP dan Nuar brahi terus tutup mulut..manan suara hadi dan nike ajis..
    2. Dimana suara lobai PAS didalam kes NGO (comango) yang membawa isu hak asasai manusia ke semakan berkala sejagat (UPR) ke geneva…mana suara melayu yang mengatakan mereka pejuang islam ataupun mereka turut menyokong tuntutan supaya sex bebas,sex songsang, lesbian,bisektual, transgendel (LGBT) dan penghapusan jenayah (mahkamah) syariah di Malaysia dihapuskan atas alasan perjuangan tututan hak asasi..
    so adakah ini perjuangan islam PAS..adakah isu bersih, pembohongan kes balackout sewaktu pilihanraya lebih penting didalam perjuangan mereka..ataupun pun mereka ni tak dibagi upah oleh DAP ataupun nuar brahi untuk sesama meramaikan menjadi samseng jalanan..cuba kaji dan semak balik siapa disebalik pertubuhan ini kalau bukan teman sebantal lobai PAS..so ini lah perjuangan sebenar PAS yang cuma maukan kuasa dan duit sahaja tanpa mengambil kira masalah kaum sejagat dan agama islam. Yang dok dibisingkan oleh melayu PAS adalah isu GST (dengar kabar akan diadakan lagi perhimpunan untuk bantahan dalam masa terdekat oleh puak ini)..sedangkan masalah GST masih lagi diperingkat cadangan, perbincangan dan penelitian dan bukannya sudah diluluskan untuk perlaksanaannya..

  10. badrole amin says:

    aku pulak rasa jijik bila dengar PAS kata mereka pejuang Islam blablabla…paling jijik bila semalam dlm ceramah di Sg Limau aku dengar hadi awang kata kononnya macam tak betul dan tak berapa berkesan kerajaan tangani isu kalimah Allah

    patut lah dlm ceramah itu tak sampai 30 org PAS datang, pastinya majoriti penyokong PAS di Sg Limau sudah tahu hadi awang memang seorg munafik dan penipu besar yg selama ini memperalat Islam dan melacur Islam kepada kafir

  11. baba says:

    pas memang dari dulu guna isu hudud utk bodohkan rakyat tapi skrg belum laksanakan di kelantan

  12. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Orang2 PAS makin terserlah KEBODOHAN mereka..dah la HUDUD pon ada pelbagai version,diorang ingat HUDUD nih software apaa!!!

  13. Hamba Allah says:

    Siapa menentang hudud maka kafir lah kamu , kerana seseorang yang menentang mana-mana ayat dalam Al-Quran seolah-olah dia menolak kebenaran Allah SWT …

    Sekarang kita tengok … Dalam PAS atau UMNO yang paling ramai Ulama’ ? Cuba jawab… Kenapa sampai nak tuduh ‘bodoh’ dan sebagainya , jelas dah umat Islam sekarang bermusuhan sesama sendiri… Jangan fikir bila hukum hudud atau qisas dilaksanakan saja , orang yang bunuh mangsa perlu dibunuh juga… Tak… Semua tu jatuh kepada waris mangsa , nak minta pampasan atau maafkan atau hukum bunuh terhadap pesalah…

    Dan kalau diikutkan , undang-undang di Malaysia ni kalau mangsa saman seorang pesalah , siapa yang ambil duit saman tu? Mangsa satu sen pun tak dapat… Dimana adilnya? Cakap biar berhujah… Jangan main belasah tanpa hujah… Dengar dulu apa penjelasan tentang undang-undang Islam dulu , tahu 50% saja belum lengkap… Kalau bolehlah , adakan satu kursus atau ceramah yang menerangkan 100% tentang undang-undang Islam… Komfirm , ramai insaf dan akan desak laksana hudud dan qisas…

    • Hamba Allah says:

      Dan janganlah kamu sesekali mempercayai sebarang gambar di laman media terutamanya di lamas sosial… Kenapa? Lihatlah berapa ramai pakar-pakar peng-edit gambar ada kat Malaysia ni … Kalau dengan gambar yang di-edit kan pun kamu percaya , bertaubatlah , itu dah dikira fitnah yang dosanya sangat besar…

  14. Manap says:

    nape tggu Kelantan laksana dulu baru UMNO nak laksana plak? laksana jela terus satu Malaysia , UMNO dah mngkan… Saje salahkan PAS di kelantan.. takut tu ckp jela…. cube kalu kelantan umno takluk… ade ke undg2 Islam nak laksanakan? sedangkan negeri2 UMNO lain pon xde langsung ckp pasal nak buat undg2 Islam dlm politik… Najib sndiri pon ckp jgn libatkan agama dlm Politik.. sedangkan Rasulullah SAW junjung agama dlm politik… yg UMNO ni junjung pebende? bangsa? ade ke Rasulullah berusaha majukan bangsa? xde … baginda hanya majukan agama je…

Leave a Reply

Threesome