Menu Utama

Tuntutan COMANGO Tidak Bahaya – Nurul Izzah

Hari ini sekumpulan NGO yang bernaung di bawah Gabungan NGO Hak Asasi Manusia (COMANGO) akan membentangkan laporan berkaitan hak asasi manusia di Malaysia kepada Majlis Hak Asasi Manusia (HRC) Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang bertempat di Geneva.

Laporan oleh COMANGO itu antaranya menuntut PBB mendesak Kerajaan Malaysia supaya menandatangani dan patuh pada Perkara 18 International Covenant on Civil & Political Rights (ICCPR) yang menjamin hak untuk bebas beragama termasuklah dikalangan orang Islam.

Dengan demikian sebarang kekangan undang-undang atau Perlembagaan yang sebelum ini menghalang penyebaran agama lain kepada umat Islam tidak lagi boleh dilaksanakan sekaligus menghalalkan usaha-usaha memurtadkan umat Islam di negara ini.

Dalam laporan itu juga COMANGO memperjuangkan nasib LGBT dan menuntut kumpulan seks songsang itu diberi layanan dan hak sama rata setaraf dengan yang lain tanpa halangan dari sudut undang-undang ataupun agama.

Mereka juga menuntut Kerajaan Malaysia patuh pada Prinsip-prinsip Yogjakarta 2006 yang menjamin kebebasan mutlak untuk mana-mana individu yang sekiranya dipraktiskan maka undang-undang jenayah liwat perlu dihapuskan.

Semua tuntutan ini selaras dengan usaha NGO Seksualiti Merdeka yang sebelum ini aktif memperjuangkan hak kumpulan LGBT untuk mengamalkan cara hidup songsang mereka. Nampaknya bantahan ramai selama ini sengaja diabaikan demi kepuasan nafsu kumpulan minoriti luar tabie tersebut.

Beberapa lagi tuntutan COMANDO turut menyentuh Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah yang didakwa menceroboh kehidupan peribadi individu, maksudnya jika tuntutan COMANGO dikuti maka tiada lagi tangkapan khalwat atau denda atas kesalahan minum arak. Siapa sahaja berhak melakukannya atas nama hak asasi manusia.

Selain itu turut dipertikaikan mengenai Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan berkaitan hak-hak istimewa kaum Melayu yang dikatakan bersifat perkauman dengan kata lain setiap rakyat Malaysia mempunyai hak sama rata, sama seperti diperjuangkan oleh DAP.

Semuanya dilakukan atas nama ‘hak asasi manusia’ dan seperti biasa tiada suara bantahan kedengaran dari kalangan pemimpin pakatan pembangkang dalam isu ini. Masing-masing seperti bersetuju dengan COMANGO barangkali kerana perjuangan ‘hak asasi manusia’ ala barat ini sudah sebati dengan mereka.

Mungkin atas sebab itu jugalah agaknya Naib Presiden PKR, Nurul Izzah dengan selambanya beranggapan tuntutan oleh COMANGO “tidak bahayakan negara”, jawapan penuh yakin itu mungkin disebabkan Nurul Izzah terlepas pandang atau brangkali juga kerana Nurul Izzah tidak pernah ambil peduli pun kesannya.

Apapun bagi umat Islam, rata-ratanya penulis percaya masing-masing amat memahami kesan buruk dari tuntutan COMANGO yang terang lagi jelas membahayakan akidah ummah selain boleh menambah burukkan lagi masalah sosial dalam masyarakat.






49 Komen to Tuntutan COMANGO Tidak Bahaya – Nurul Izzah

  1. raplahjinggaa says:

    umno bodoh!

  2. PASpartyNGOK says:

    Izzah, mak dia & bapak dia merupakan penggerak pada semua hal ini. Mereka sedia bakar jambatan. If we dont get, we dont mind to lose all.

    Kita tak mahu menyoal mereka tentang solat mereka, puasa mereka dan amal jariah mereka yang lain. Tetapi kita faham bahawa mereka tetap mengaku islam kerana mereka dilahirkan Islam, tapi dalam masa sama memperjuangkan kesamarataan.

    Fahaman kita, tak ada samarataan dalam agama. Yang ada, agama aku adalah agama aku dan agama kamu adalah agama kamu, tapi kedua nya tidak sama, tidak rata. PERIOD.

  3. Kayu says:

    Hak asasi manusia bagi manusia haramjadah ni ialah apa saja yang memberi keuntungan kepada mereka ,.,kalau melindungi atau menguntungkan orang lain ianya bukanlah hak asai manusia..,setan bertopengkan manusia ni kalau nak buat undang-undang semuanya akan memberikan keuntungan kepada mereka serta menekan orang lain ,hak asasi manusia dan keadilan konon pergi mampuslah dengan keadilan yang berpaksikan PBB ni..,PBB ni adalah alat untuk Yahudi menguasai dunia saja..,sedikit demi sedikit mereka mengubal dasar dan undang -undang yang akan membuatkan pemimpin setiap negara tidak lagi mempunyai kuasa mutlak keatas negara masing-masing, sebaliknya kuasa mutlak terletak pada PBB yang akan menentukan setiap dasar dan undang -undang akan digunapakai oleh sesebuah negara…,kesimpulannya, cita -cita besar Yahudi ialah untuk menjajah seluruh dunia melalui PBB dan Islam merupakan penghalang kepada cita-cita tersebut ,tidak hairanlah negara Islam satu persatu dimusnahkan mereka.,!Buat masa ini mereka hanya mempergunakan negara Barat kerana mereka tidak mampu memusnahkan negara-negara Islam sendirian, negara- negara barat ini dipergunakan untuk dilagakan dengan negara Islam ..,,inilah dajal yang sebenar.

  4. raplahjinggaa says:

    umno stupid!

    • sungai_siput says:

      aik dah takda nick lain ka hang nak pakai

      nama bro “raplahjingaa” jugak yg hang pilih tapi hang punya ada 2 “g” lah

      kelakar lah

      • raplahjingaa says:

        bebudak SRJKC macam toni, identity conflict…tahap tonggong.

        • Kayu says:

          Pencacai pengecut,. mana berani berdebat diruang terbuka,,. mereka hanya berani berdebat ditempat dimana mereka boleh mengikat kakitangan dan menutup mulut orang kemudian mereka boleh belasah sesuka hati mereka,., itu saja tahap pencacai bapok LGBT,..!! Macam pemimpin bewak mereka juga,. ,sekejap cakap tak anti Islam dan perlemnbagaan negara, tetapi memperjuangkan hak samarata dan negara Kristian,,.memang bewak,.!

      • gambus says:

        dah semua macai kat sini , tak dapat lawan fakta dan berdebat .. kena gunalahh taktik biasa yang mereka guna , tunjukkan kebodohan diri sendiri hahahaahahah

      • zumazore says:

        cara lama nak wat provokasi…
        ADMIN BUAT BALIK SISTEM PENGENALAN DENGAN SISTEM GRAVATA! bia si bongok dari PR ni tak leh nak menipu lagi!

  5. baba says:

    apa nak diharap dgn anak petualang negara.utk dia apa pun tak bahayakan negara sebab papa dah ajar mcm tu

  6. reds says:

    samarata pala hotak dia….nak islam sama rata pegi dok indon…islam kat cni masih suci terpelihara lagik…

  7. raplahjingaa says:

    Actually betul cakap malaun tu…COMANGO tak bahaya pun…tak ada maknanya, depa report kat PBB, apa PBB boleh buat ??? Nothing !! pembangkang syok sendiri.

  8. raplahjinggaa says:

    bodoh!

  9. tengkudin says:

    butoh laaa nurul murtad

  10. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Alaa Papa Nurul pon dok main ngan jantan..Gegirl Anwar plak dok main ngan pensyarah!! Ni la yg dikatakan Papa bogel Gegirl blowjob.. KahKahKahKah..

  11. alimedanbaru says:

    …kepada Pas dan sekutunya inilah sebab mengapa di negara ini kita tak bagi puak kristian gunakan kalimah Allah. Mereka ni beragama tetapi sebenarnya sekadar idintiti sahaja.. perintah agama dilanggar, perbuatan ikut nafsu nafsi. bayangkan kalau puak LGBT, homesex dan lesbian ni pakai loket kalimah Allah sambil melakukan kerja durjana mereka..kalau takad pakai loket kalimah suci tersebut dan tayang dicelah buah dada mereka akan jadi pandangan biasa sebagaimana mereka pakai loket salib.apakah umat Islam nak pandang saja… kalau ikut hukum aku, bakar saja mereka hidup2.. sebab tu kita nak elakkan dr berlaku kalimah suci tersebut mereka boleh guna pakai.. aku dlm bab macam ni tak boleh bersabar jika ianya berlaku..

  12. anoi says:

    dajjal yahudi sdg berleluasa di timur tengah agen ayatullah bawah yahudi sdg rancak iraq, lebanon, yaman, mesir la … ni.., syria lambat laun dibawah perintah iran boneka yahudi … skrg serangan bemtuk penulis diatas ‘hak asasi manusia’ maka dunia di ambang kemusnahan kepercayaan ketuhanan. Moga kita dipertemukan imam mahadi/mujadid dari keturunan raja junjungan Muhammad saw bergelar DYMM Tuhan Amerukmukmineen tiba mengislamkan seluruh manusia pada mereka yang beruntung buka hati & minda melainkan yang gelap hijabnya. Ameennn.

  13. bujuk says:

    a] COMANGO tidak menghormati kedudukan Islam sebagai Agama Negara.

    b] COMANGO telah meletakkan Malaysia termasuk institusi agama Islam di bawah pantauan PBB.

    c] COMANGO mencampuri urusan agama dan mencabar kemuliaan ummat Islam apabila mereka mendesak supaya membenarkan amalan hidup songsang seperti LGBT.

    5. Justeru itu kami DPPM tegaskan supaya Kerajaan jangan tunduk kepada desakan sedemikian. Pada sessi sidang yang lepas, YB Ust. Nik Mohamad Abduh telah memberi penegasan serupa dalam ucapan beliau di Parlimen Malaysia agar Kerajaan Malaysia tidak tunduk kepada desakan pihak COMANGO ini.

    Nasrudin bin Hassan
    Kenyataan di Bangunan Parlimen Malaysia

    Wakil PAS dah berucap dalam parlimen..

    • raplahjingaa says:

      Dalam parlimen jer bujuk…kat luar si abduh ni mesti dah ” consult ” uncle karpal, ” uncle saya berlakon sikit tau, uncle jangan marah, nak PRK ni, hati pegundi kena jaga, nanti PAS menang, uncle pun menang jugak “

    • gambus says:

      sedangkan nik ajis pun takut dengan karpal sampai buang undang-undang pengasingan jantina di Kelantan

      inkan pulak buih pepsi cola Nasurdin Hassan , sekali karpal berdehem nanti terus jadi macam nik ajis jumpa karpal dan tiup lilin harijadi kakakakaakakakakakakak

      Yang lawaknya pemimpin Pakatan laa tulang belakang COMANGO !!! itulah PAS yang berpelukkan dengan pro murtad dan pro LGBT

    • bujuk says:

      Suara d parlimen adalah paling berkredibiliti… takat menyalak d luar siapa peduli.

      • alimedanbaru says:

        Apakah MuslimUPro yg ‘menyalak’ hingga ke Geneva itu kerja sia-sia wahai bujuk. Merekalah pejuang jihad yg tulin berbanding dgn puak kamu yg bercakap dalam kelambu melepaskan batuk ditangga. Samalah juga dgn isu kalimah Allah, puak kamu spt Pas diam menikus dlm kelambu masing2. Siapa yg berkampong dan tunjuk sokongan di mahkamah. Siapa yg berani tonjolkan diri dan siapakah sipenakut dan pondan duduk dalam rumah?

        bujuk, aku nak bagi tahu dgn kamu, Islam tidak akan tersebar keserata alam kalau darah pejuang tidak menitis kebumi. Syahid bukan boleh didapati dalam kelambu, tetapi kena terjun kelapangan bertempur dan menghadapi musuh secara berdepan bukan sekadar bercakap dibelakang didnding parlimen. Kau ada berani tak?

        • bujuk says:

          Siapa wakil UMNO?
          Siapa pulak ketua yg. bawak isu ni?

          • WTF says:

            Hang nak cerita pasal Nasharudin Mat Isa ker Bujuk, org yg benar2 perjuangkan agama Islam tapi telah diketepikan ahli2 and pemimpin PAS…

            BTW Bujuk, Nasharudin Mat Isa pergi atas kapasiti sbg Pengerusi Yayasan Nassar, bukan mewakili PAS!!!

            http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131024/dn_10/Memo-MuslimUPro-ke-Jeddah

          • WTF says:

            BTW Bujuk, ketua delegasi MuslimUPro ialah Azril Mohd Amin, Naib Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia, bukan Nasharudin Mat Isa

            http://www.sinarharian.com.my/mereka-sengaja-timbulkan-kekeliruan-1.213897

      • gambus says:

        Karpal singh menyalak dari luar parlimen pun nik ajis dah takut sampai buang undang-undang pengasungan jantina di kelantan kakakaka

        Lagi satu bujuk sebagaimana kenyataan saudara WTF , aku ulang sekali lagi

        “Itu kenyataan yg dibuat di Bangunan Parlimen la Bujuk!!!

        Bukan kenyataan yg dibuat semasa perbahasan dalam Parlimen, macam tu pun hang boleh kena tipu ker Bujuk!!!”

        hahaha inilah manusia penipu bujuk !!!

    • WTF says:

      Itu kenyataan yg dibuat di Bangunan Parlimen la Bujuk!!!

      Bukan kenyataan yg dibuat semasa perbahasan dalam Parlimen, macam tu pun hang boleh kena tipu ker Bujuk!!!

      • gambus says:

        hahahahahaha lagi sekali fitnah dan penipuan bujuk kantoii !!!

        • WTF says:

          Bujuk ni jenis org tak pernah dengar kata2 Abraham Lincoln:

          “You may fool all the people some of the time;
          you can even fool some of the people all the time;
          but you can’t fool all of the people all the time.”

          Tak payah menipu lagi Bujuk…

      • anakbochek says:

        Memang cai2 PR ni senang kena kencing dengan pemimpin diorang. Banyak beza tu cakap dalam dewan Parlimen dengan cakap kat lobi Parlimen. Bujuk oh Bujuk. Tu la, banyak sangat baca Harakah. Moral of the story, kalau nak jadi tongong, bacalah Harakah banyak. Kah kah kah (200 kali)

        • WTF says:

          “Moral of the story, kalau nak jadi tongong, bacalah Harakah banyak. Kah kah kah (200 kali)”

          Aku tolong sambung…Mueh444444444444444444444444

      • bujuk says:

        Korang yg. tak faham..
        Ucapan d lobi parlimen tu ialah ucapan YB Nasarudin Tantawi(KP PAS), Ucapan dlm. parlimen tu ucapan YB Nik Abduh.(Timb. Ketua Pemuda PAS).

  14. jombo says:

    Inikah puteri reformasi yang diangungkan oleh pencacai pas dan pakatan. Sudah terbukti pakatan anti Islam. Kau pencacai pakatan rasalah bahana kau di akhirat…

  15. Anak Lenggong says:

    Aku tak hairan pun dengan cakap nurul izah tu sebab mereka ni satu keluarga kaki menipu bapak pula memang terbukti secara fizikal kaki bontot ….cuma yang kesiannya lobai PAS yang terus menerus demi nak sangat kuasa masih menjilat bontot nuar brahi..

    WEII KORANG PERASAN SEKARANG NI MENJADI SATU TREND DIDALAM PEMAKAIAN LOBAI PAS IAITU DAH TIADA LAGI PEMAKAIAN KOPIAH DAN SERBAN CONTOHNYA:-

    1. Semalam dalam majlis perbincangan soal seni dan budaya, Hadi tampil dengan imej tanpa serban, manakala tiga orang kanannya yang tanpa berkopiah iaitu Timbalan Presiden, Mohamad Sabu dan dua Naib Presidennya, Salahudin Ayub dan Mahfuz.

    2. Perkara sama juga berlaku sewaktu menghadiri majlis sambutan hari jadi MB Selangor ke 66.

    3. Exco Pemuda Pas Pusat, Suhaizan Kaiat yang dikata bakal bertanding Ketua Pemuda Pusat serta Nasaruddin ketua Taliban juga menukar imej berkopiah tanpa serban.

    4. Didalam forum Free Public Forum Malaysia (FPF)bertajuk “Survival PAS dalam arena politik Malaysia.”, semua penbentangnya Salahuddin Ayub, Husam Musa, Syed Azman Syed Ahmad Nawawi dan Dzulkefly Ahmad serta moderator forum Sheikh Omar Ali tampil tanpa kopiah dan serban….

    Korang ingat serban tu dah ilang kemanaa…diterbang di angin kuttt…

    • Zr says:

      Apa masalahnya tak pakai serban/kopiah.. Rasulullah pun ada kalanya tak pakai serban atau kopiah..ikut waqi’ kawasan tue laa.. Dr yusuf qardhawi ada ketikanya tak memakai apa2 di kepala walaupun beliau presiden kesatuan ulama sedunia..lain kali anak lenggong kalau tak reti..jangan komen..terserlah kebodohan anda..oppss..lupa plak..dah pesan dekat kak mah belum? Suruh dia pakai tudung sebagaimana alquran suruh..

  16. system baru says:

    anwar kaki masuk depan belakang

  17. KuCumamnsiabiasa says:

    Ini kh bukti kita mganut islam siap maki hamun sudra seislam sndri..,wlu bruk cm na skalipn sesorg yg kmu benci tu,jgn smpi ianya melampau2..klu btul kita menganut islam d mnakah nilai2 murni yg kta plajari??..patutny kita doakn agr ngara kita jauh dri malapetaka ni…

  18. budakkampong says:

    pada 2003/2004 dulu TUN dr mahathir dah ckp,puak2 ni akan takluk kita atas nama ‘hak asasi manusia’ tak sangka pula hri ni pekara tu akan mungkin jd kenyatan..

  19. […] 24 November, 2016 bugil 0 PAS  dilihat membidas tuntutan yang dibuat oleh Gabungan NGO Comango yang menghina kedudukan ISLAM dalam negara dengan menuntut perkara yang merapu , merepek dan songsang.  Gabungan songsang ini dipercayai berselindung di sebalik gabungan HAK ASASI MANUSIA yang selalunya dipertahankan oleh puak-puak berhaluan kiri yang banyak menghentam KERAJAAN MALAYSIA. Namun kenyataan dan tuntutan biadap ini dibidas oleh KERAJAAN MALAYSIA dan PAS sendiri. PAS dilihat berpendirian menyebelahi KERAJAAN MALAYSIA dengan melindungi Kepentingan orang ISLAM sekaligus memberikan pendirian sinis kepada Nurul Izzah yang memperjuangkan kebebasan beragama bagi penganut beragama ISLAM!  lanjut mengenai tuntutan mengarut ini: TUNTUTAN COMANGO  […]

Leave a Reply

Threesome