Menu Utama

Suami orang Suami Saya, Suami Saya, Suami Orang – Abby Abadi

YAN: Penyanyi dan pelakon, Abby Abadi yang kini menyertai pembangkang mendakwa Umno bertanggungjawab menjadikan golongan selebriti di Malaysia mengabaikan tanggungjawab sebagai umat Islam.

Menerusi ceramah sempena kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau, Abby dengan lantang menyalahkan Umno kerana membiarkan gejala maksiat berleluasa dalam industri hiburan tanahair.

“Dulu saya berlakon tak berfikir sangat tentang dosa dan pahala. Tak apa bila suami orang buat suami kita, suami kita pula orang lain boleh buat macam suami sendiri.

“Dalam dunia hiburan, kita dipisahkan oleh Islam. Kita hanya berurusan tentang duit. Ini berlaku dalam dunia hiburan di Malaysia dan kita boleh tengok sendiri. Di Malaysia kita dididik oleh Umno dan BN (Barisan Nasional) bahawa maksiat nampak macam benda biasa,” katanya ketika berceramah di Kampung Dulang Kecil di sini, Sabtu malam.

Abby yang kini menjadi ahli PAS seumur hidup tampil membantu kempen calon parti itu, Mohd Azam Abdul Samat yang berhadapan saingan satu lawan satu menentang wakil BN, Dr Ahmad Sohaimi Lazim pada PRK DUN Sungai Limau yang akan diadakan pada 4 November depan.

Selain itu Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan menyeru pengundi DUN Sungai Limau supaya tidak memberi undi kepada calon BN kerana menurutnya adalah berdosa jika memilih parti kerajaan yang ditunjangi Umno.

“Dulu saya tak pernah mengundi, kali ini (PRU-13) baru saya mengundi PAS. Jadi dulu saya tak mengundi Umno maka tidaklah berdosa sangat.

“Kalau kita salah pilih kerajaan…berdosa. Kalau dia (kerajaan) buat pelik-pelik turut berdosa sebab kita sokong dia,” katanya.






25 Komen to Suami orang Suami Saya, Suami Saya, Suami Orang – Abby Abadi

  1. tengkudin says:

    hahahha….dapat batang muda terus biol si megi mee ni! hhehe

    • matkisah says:

      abby dulu tak sama dengan abby sekarang..dulu dia bodoh..tak kenal islam..sekarang dia lagi bodoh sebab tak belaja islam sebenar..hehehhehe…bodoh punya betina..buat busuk parti pas je.sebab dia lah pas kalah kat kedah..

    • ciku says:

      bodoh punya statement, low class punya pemikiran, macam ni nak jadik artis contoh! dia yang buat maksiat, orang lain kena tanggung.. reti Islam ke tak dia nih.. sian dia, moga dia sedar diri dan sedar yang dia sedang di uji.. wallahuallam..

  2. […] Continue Reading: Suami orang Suami Saya, Suami Saya, Suami Orang – Abby Abadi […]

  3. raplahjinggaa says:

    umno mabuk!

    • raplahjingaa says:

      semangat balik arbayah kita ni…ada jemputan ceramah bodoh…lepas la bulan ni beli baju baru !!

      • Matatelinga Gomen says:

        Bila ada wakil pas mati, ada PR kecil. Bila ada PR kecil pas pun ada pentas dan panggil cacai berceramah.

        Ini yang abby tunggu, ada dapat sikit rezeki hasil dari merapu. Berlakun dah tak ada, nyanyi jauh sekali.

      • matkisah says:

        nafsu beso dia ni..patutlah dulu dia ceraikan norman hakim..hehhe

  4. Mat Cendana says:

    Ini style ‘Born Again’ yang kita boleh tengok mana-mana. Baru nak berjinak dengan agama, dah rasa diri tu hebat dari orang lain. Kesalahan dan kelemahan diri ni…mudah aje, letak atas kepala orang lain.

  5. takbai says:

    PKR mabuk ‘cinadoll”liwat’ ‘lgbt’!!!

  6. reds says:

    minah nih main lepas ikut dan jekk… biol x surut2….

  7. Matatelinga Gomen says:

    Terdapat ramai artis negara yang berjaya mengguna bakat yang diberi. Mereka berjaya kerana usaha gigih dan bakat yang sedia ada tanpa perlu membabit diri mereka dengan perkara lain. Tanpa gossip, tanpa publicity murahan.

    Contoh paling mudah, kita ada Siti Norhaliza yang boleh kita anggap seorang artis paling berjaya. Dia meniti dari bawah dengan penuh tekun kerana dia ada matlamat sendiri. Dia berjaya menjadi popular dan berjaya buat duit yang banyak dalam industri hiburan negara. Sebagai penyudah dari pencapaian nya dia pulak berkahwin dengan seorang jutawan.

    Soalannya, dalam meniti tangga kejayaan dalam dunia seni negara pernah ke kita dengar siti dikait dengan maksiat, skandal dan dosa .

    Dosa yang dibuat artis perlu salahkan setan. Salahkan diri sendiri jugak kerana jadi setan. Abby abadi pilih setan , apa pulak kena mengena dengan Umno atau PAS. Laki dia kena kebas, tentang mana pulak UMNo bersekutu dengan agenda kebas laki ???

  8. alimedanbaru says:

    ..INILAH STANDARD YANG TERMAMPU PAS BERIKAN KEPADA RAKYAT UNTUK MENADAH TELINGA MENDENGAR CERAMAH MERAPU DGN SEDIKIT UPAH UNTUK ‘USTAZAH MEGGI’ NI BUAT BELANJA.
    INILAH SAAT KEHANCURAN PAS APABILA SUDAH TIDAK ADA LAGI CENDIAKAWAN DAN ULAMA WANITA YG DAPAT DIKETENGAHKAN..PENTAS CERAMAH PAS SUDAH HILANG BACAAN HADITH DAN AYAT QURAN MELAINKAN CAKAP MENGIGAU ARTIS YG MENDAMBAKAN ELAUN UNTUK TERUS HIDUP!

  9. baba says:

    kita minta semua artis lain memberi komen mereka tentang kenyataan dangkal dr abby ni? adakah mereka semua skrg kurang islam kerana menjadi pelakon dll ?
    lagi satu mereka jadi pelakon kenapa bn atau umno nak disalahkan? adakah pas akan mengharamkan lakonan sekiranya mereka berkuasa?

    bangsat punya betina

    • bangKano says:

      Nampak sangat si ustazah tadika ni beghi ceghamah pasai kebusukan BN. Mentang mentang la dia dah tak lagi popular dan tawaran berlakon pun semakin tak dak langsung…dia pun kecewa habeh. Kalo la dia ni masih lagi popular dalam film & drama bersiri tv… aku gerenti dia tak sesewel lagu ni sekaang…..!!!!

  10. badrole amin says:

    kenapalah penulis suka sangat buat cerita/artikel fasal sekeping n”””k tak bermaruah bernama abby abadi ini, persetankan aje apa dia nak kata

    ———————————————————————–

    kalau kita amati betul-betul apa dia kata tentang artis yg kononnya macam semuanya mengabaikan tanggungjawab sebagai umat Islam, ‘sekeping n”””k tak bermaruah bernama abbu abadi’ ini telah ‘mengata’ sama akan dirinya juga semasa dia popular dahulu sebagai artis yg masih jahil dan belum lagi tahu nak bertudung

    takkanlah semasa ‘sekeping n”””k tak bermaruah bernama abby abadi’ ini sedang popular dahulu dimana dia bebas bergaul dgn ramai lelaki, bebas mendedah aurat di sana-sini bila membuat persembahan bersama kumpulan ELITE di kelab-kelab malam dia nak kata pada masa itu dia seorg sahaja yg maksum manakala artis yg lain mengabaikan tanggung-jawab sebagai umat Islam

    mana boleh salahkan UMNO tentang gejala maksiat jika sekeping n”””k tak bermaruah bernama abby abadi ini atau artis lain ada melakukan maksiat

    takkanlah ustaz UMNO yg mengajar agama nak kena pergi ke kelab-kelab malam, ke kondo-kondo dsb utk tarbiyah ‘sekeping n”””k tak bermaruah’ itu dan artis lain…org jabatan agama yg digaji oleh UMNO buat apa wahai ‘sekeping n”””k tak bermaruah bernama abby abadi’?

  11. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Ustazah PAS memang jenis suka POSING pastu post dlm Twitter ngan Facebook..Ustazah PAS lagilah x boleh pakai..

  12. PASpartyNGOK says:

    Mula2 bila dengar ustazah ‘maggie’ rasa pelik juga, apa ke benda tu. Rupanya maggie tu dikaitkan dengan mee segera, jadi ustazah ‘segera’.

    Memang kita setuju dengan istilah segera itu. Kerana abby bermula dengan hilang tawaran berlakun yang sudah tentu menyebabkan dapor dia tak berasap, pastinya perut jadi keroncong mintak diisi. Lepas itu kecoh laki dia kena kebas. Kemudian bercerai berai.

    Dengan masaalah begini sesiapa juga yang hidupnya terawang2an akan jatuh kecewa dan merana teramat sangat. Kecuali segelintir dua yang sedar akan keesaan Allah tempat mengadu dan meminta pertolongan, lalu baliklah mereka kejalan Allah. Pada Abby, ada golongan ambil kesempatan. Maka Abby pun pilih untuk menyahut pelawaan itu yang tentunya jauh lebih baik dari pergi merempat dilorong haji taib. Syukur kita kerana dia tidak terjebak kelembah hina itu untuk teruskan hidup, mungkin kerana atas kesedaran bahawa dia bukan muda lagi pun.

    Sebab yang jelas dia merapu, berbohong, berdalih, mengutuk ialah untuk cari makan. Kita faham walau pun kita tidak iktiraf cara dia . Kita setuju apa yang Abby buat lebih baik sikit dari segi moralnya dari melacurkan diri.

    W/pun begitu dosa pahala tetap Allah yang menilaikan.

  13. Hadi Suhaimi says:

    Nama sendiri pun malu nak pakai ‘ nak kata umno bn tak betul. Betulkan diri sendiri dulu wahai arbaiyah, jgn buat fitnah demi sesuap nasi.

  14. ciku says:

    kita terlalu banyak di hidangkan dengan hiburan yang kosong, yang kurang memberi impak kepada pembangunan pemikiran masyarakat melayu umumnya..

    Tuan PASpartyNGOK, tuan pastikah yang Abby dari segi moralnya lebih baik sedikit dari melacurkan diri? masa dalam elite dulu RM 5000 semalam tu untuk apa ya? minah ni memang tak sedar diri..
    jadi tak hairanlah jika statement dangkal ini keluar dari minah abby spt di atas.. dia rasa dia dah bersih walhal Allah S.W.T yang lebih mengetahui.

  15. raja kongkiak says:

    Lorrrrrrrrr sampai macam tuh sekali punya jahil si abby nih dulu..Huishhh!!!! Budak tadika pun belah reti yg mana hak sendiri dan yang mana hak orang lain..masyaalllah

  16. Pejuang IMR says:

    Apa? Apa dia ?? Laki orang laki kita; laki kita laki orang? Cakap paka sodap mulut aje ke atau cakap melalui pengalaman manis semasa mabuk dalam kegelemoran dulu.

Leave a Reply

Threesome