Menu Utama

RM 2 Juta Untuk SJKC DUN Sungai Limau, Muhyiddin Tidak Ambil Pengajaran?

Hari ini Utusan melaporkan Menteri Pelajaran, dalam majlis ramah mesra bersama masyarakat Cina DUN Sungai Limau di Markas BN, meluluskan peruntukan kira-kira RM2 juta untuk SJKC. Apakah wajar Muhyiddiun meluluskan peruntukan RM 2 juta untuk Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina hanya untuk memenang? Hanya ada 1,842 pengundi Cina di DUN Sungai Limau dan hampir 90% daripada mereka mengundi Pakatan Rakyat dalam pilihan raya lalu.

Apakah Tan Sri Muhyiddin dan Barisan Nasional tidak mengambil pengajaran dalam pilihan raya lalu bahawa peruntukan-peruntukan ini hanya mencurah air ke daun keladi. Lebih baik RM 2 juta tersebut diberi “bantuan khas pendidikan” kepada pelajar miskin di sekitar DUN Sungai Limau. Mengapa kerajaan perlu terus menerus memberi bantuan kepada SJKC sedangkan banyak lagi sekolah kebangsaan yang berada dalam kedaaan tidak memuaskan?

SJKC Aik Min – RM1 juta
SJKC Peh Wah – RM50,000
SJKC Yok Meng – RM750,000
Tabung Pendidikan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Sungai Limau – RM200,000.

Ucapan Muhyiddin:

PRK anggap ini amat bermakna bagi BN.

Kita mahu meletakkan calon kita, Dr. Ahmad Sohaimi Lazim. Minta sokongan agar beliau boleh jadi wakil rakyat.

Walaupun Sungai Limau kawasan kampung tetap mahu pembangunan supaya hidup lebih senang.

Calon ini boleh memudahkan rakyat antaranya membantu sekolah Cina sebanyak 3 buah tidak ada masalah.

Baru-baru ini dalam bajet 2014, Perdana Menteri sebut mengenai tambahan peruntukan RM50 juta kepada pendidikan.

Kalau kerajaan BN tak bertanggungjawab tentulah tak bantu sekolah Cina dan tutup.

Dong Zhong hentam saya, kata saya mahu tutup sekolah Cina. Mana ada. Di Kuala Lumpur kata mahu tutup SKJC Damansara sebab kecil. Kita buat sekolah baru, sekolah lama tetap buka.

SJKC dan SJKT tetap akan buka. Kenapa Dong Zhong nak marah? Dia kata kerajaan mahu hapuskan Bahasa Cina kerana tambah sedikit masa Bahasa Melayu. Dia marah. Apa salahnya ini Malaysia, kita kena cakap semua bahasa.

Dong Zhong hentam kita, MCA, Gerakan macam kita tidak betul. Kita bantu semua tak ada masalah.

Kita kena tolong, orang Melayu pun miskin. Saya TPM mahu melihat Malaysia jadi maju. Kita kena bantu semua. – Utusan






81 Komen to RM 2 Juta Untuk SJKC DUN Sungai Limau, Muhyiddin Tidak Ambil Pengajaran?

  1. baba says:

    tak faham2 lagi la diorang ni……duit tu buat belanja org miskin kat sg limau lagi berfaedah. kenapa masih tak belajar lagi wahai tpm, wahai pm?

  2. hidupmatitetapbn says:

    xserik lg ke…bg byk mana pn klu dh tamau undi bn xleh nk kata apa…baik tlg org melayu kt sg limau lg bagus…baiki jln,bina dewan ka pusat futsal ka…bg bantuan kt sekolah melayu lg baik….Walaupn berlainan parti tp seagama….sama2 merasa…xreti amek ati langsung…

  3. WTF says:

    LESSON NEVER LEARNT!!!

    Please tell, what is your motif Muhyiddin????

    Throw of money just to win a few votes from these students parent, who truly don’t even support you…

    IMHO, this is PEMBAZIRAN YG NYATA…

    If you can throw MYR 2 Million to these SRJK(C), who clearly produce students who are taught to be RACISTS, IGNORANCE TO OTHERS and NEGLECT TO UPHOLD THE CONSTITUTION OF MALAYSIA, then I would like you to provide at the minimum MYR 10 Million to other schools located in the same area….as that is YOUR RESPONSIBILITY as the current Education Minister!!!

  4. P164 says:

    Sekolah Jenis Kebangsaan Cina juga perlukan bantuan. X salah rasanya kalau diberi bantuan ckt oleh TPM selaku Menteri Pelajaran. Beliau tahu cara yang terbaik untuk mentadbir dan memakmurkan rakyat.
    Kalau dengan bantuan tersebut dapat memenangkan calon BN di Sungai Limau, x salah rasanya mencuba sekali lagi…….

    • WTF says:

      Saya harap telahan saudara P164 betul, kita tengok apa akan berlaku…

      Akan tetapi, perlu diingat sejarah baru2 ni sahaja telah mengajar kita yg memberi peruntukan pada kaum2 Cina adalah satu pembaziran!!!

      Aku ingat lagi kempen PRU13. sampai Najib main gendang masa Chinese New Year, so UNLIKE BEHAVIOUR as a LEADER…

      Org Cina ni, depa tak tahu bersyukur, tapi kalau tunjuk KETEGASAN dan MIGHT IS RIGHT, baru mereka hormat pada kaum Melayu…

      If these formula of appeasing the Chinese this time don’t work, saya berharap kepimpinan UMNO take note dan jangan buat lagi…

      BTW, mana geng2 MCA dan Gerakan masa kempen PRK Sg Limau, masih bergaduh sesama sendiri lagi…

      • P164 says:

        Semoga dengan bantuan ini, masyarakat cina akan memberikan sokongan pada BN, walaupun bukan 100% kalau dapat 40% pun dh cukup bagus pada BN. UMNO dan BN dapat lagi memerintah Malaysia walaupun 90% masyarakat cina tidak mengundi BN pada PRU lepas.

        • Darman says:

          P164, kalau cina masih kekal menolak BN, P164 mesti berani mengatakan muhyiddin bodoh dan bengap sebab tak mahu belajar dari pengalaman. Maklumat yg kita terima dari sg limau ialah kaum cina tetap menolak BN. Apakah maklumat ini pun TPM tak tahu?? Ok lah bagi rm2 juta kpd cina utk dapatkan undi cina. Kenapa tak bagi rm10 juta kpd sekolah kebangsaan utk dapatkan undi orang orang melayu? Saya syorkan orang orang melayu sg limau menolak calon UMNO/BN kerana muhyiddin tidak berikan sesen pun kepada sekolah kebangsaan di sg limau. War warkan sekarang …..

          • Jinkun says:

            pengundi cina ada lebih kurang 1800 org, tpm bg 2.1 juta. pengundi melayu ada lebih kurang 25000 org. tpm patut bg kt sekolah kebangsaan agaknya brp ye? tpm kata kalau BN menang bermakna kaum cina dah kembali pd BN. Dgn jumlah pengundi cina hanya 2000 org tu boleh buat bandingan ke? Aku rasa TPM ni pun baru dpt burit cina kot. Makin lama makin meluat ngan UMNO. lepas PRU13 rasa mcm nak jd ahli UMNO tapi aku rasa baik tak payah, buang masa dan tenaga je. Semua duk jilat burit cina.

          • WTF says:

            “Saya syorkan orang orang melayu sg limau menolak calon UMNO/BN kerana muhyiddin tidak berikan sesen pun kepada sekolah kebangsaan di sg limau.”

            Saudara Darman,

            I disagree with you on this subject.

            Just because Muhyiddin is foolish enough to give away money just to appease the Chinese, to suggest that the Malay shall not vote for UMNO/BN will spell disaster to the Malay in the area.

            I rather have UMNO/BN win the DUN Sg Limau seat rather than PAS, who clearly will not benefit any Malay in Sg Limau.

            Jangan kerana marahkan nyamuk (Muhyiddin), kelambu pula yang di bakar (UMNO/BN).

    • yusmo says:

      OI KAWAN, CINA SIKALANG BUKANG MACAM CINA LULU PUNYE OI. LIYER LUWIT SUDAH MANYAK MAA. LIYER MAU MILAYU MEREMPAT BIAR MAMPOS. LIYER MAU PERINTAH INI NEGARA. WAHAI ORANG MELAYU, WAHAI PEMIMPIN MELAYU BUKAK MATA LUASSS LUASSSS.JANGAN PERCAYA KAT CINA YANG TAK TAU CUCI NAJISSS NI

      • alimedanbaru says:

        apa pun gang jangan kelamkabut..kalau menang baru bagi..kalau kalah tahulah TPM nak berdalih melambat2kan peruntukan sampai pru14.. janji kena janji, nak buat comno, kan pilihanraya namanya. aku yakin TPM berstrategi tu..

        • TUBIR says:

          Berapa % pengundi cina dikawasan dun sg limau?PRK ni tidak memberi sebarang makna…Orang cina akan sokong BN punya .Merika orang cina pandai main game …..Merika tahuPAS tak boleh memerintah sekalipun Menang……jadi buat apa sokong PAS sedangkan Kerajaan YG memerintah kedah adalah BN.Untuk memperlihatkan kununya merika orang cina kembali kepangkuan BN maka merika akan undi BN untuk cari makan .
          Tapi masih ada lagi orang Melayu yang terhegih hegih nak beri itu danini kepada merika.Sepatutnya TPM cakap kepada merika orang orang cina suka hati lulah nak undi siapa……..dan umumkan sekali tiada sebarang peruntukan untuk sekolah sekolah jenis kebangsaan .
          Lihatlah wahai orang orang UMNO macammanapemimpinpemimpin UMNO selepas tengkok merika selamat didalamPAU yang baru lepas…..inikah pemimpinyang UMNO sokong dan sandarkan harapan untuk masa hadapan?

  5. raplahjingaa says:

    Tak payah bagi bantuan pada SRJKC !!dalam perlembagaan negara pun tak ada clause yang menyatakan kerajaan harus bantu sekolah cina, ianya di benarkan tapi bukan dengan bantuan kewangan kerajaan.

    Ni aku malas dengan pemimpin UMNO ni, tak pernah belajar dari kealpaan sendiri !! Ni bagi sampai 2 juta untuk bantu sekolah yang hanya akan mengeluarkan pelajar yang anti kerajaan, anti Islam dan anti melayu !!

    • WTF says:

      Setuju saudara raplah,

      Bagi aku, memberi peruntukan kepada SRJKC satu perbuatan yg mencurah air ke daun keladi…

      • raplahjingaa says:

        Sejak semenjak ni sekolah cina tumbuh merata-rata macam cendawan…dulu tak banyak, sekarang ni kat mana aje ada sekolah cina, dulu kita boleh lihat pelajar cina di sekolah kebangsaan…sekarang ni tak dak ada, sebab sekolah cina bersepah sana sini.

        Kalau keluarkan pelajar yang cerdik, tak pe la jugak…ini keluarkan pelajar yang tonggong, pelajar yang anggap komunis pejuang kemerdekaan.

        • system baru says:

          betul itu aku sokong, pelajar cina tak faham bahasa melayu pun di benar masuk univesiti kerajaan malah ada gagal dalam ujian cakap bahasa melayu.. ini diakui oleh cakgu semasa aku di sekolah dulu semasa, ujian percakapan bahasa melayu kebanyakan pelajar cina gagal dalam uji percakap bahasa melayu pun boleh univesiti, kerajaan mesti tegas dalam ambil ujian percakapan bahasa melayu jangan benarkan lulus selagi mereka tak cakap dengan betul bahasa melayu

          • bangKano says:

            Sebenaq nya pemimpin melayu la terutama dari UMNO sendiri yang memunah kan pengembangan bahasa melayu. Depa ni sebenaq nya dah tak jujoq dalam memperjuang kan hak hak melayu terutama bahasa melayu….depa ni kan terdiri anak elit yang 100% terdidik dalam sistem pendidikan inggeris sampai ke universiti. Tu sebab depa dah tak dak lagi patriotisme tang nasionalistik pemelayuan. Nasionlisme melayu di anggap sebagai punca kemunduran & tak relevan lagi.

            Yang menyakit kan sanubari melayu ada pemimpin melayu yang punyan kuasa dalam sistem pendidikan negagha ni sanggup menukaq kan medium pembelajaran & pengajaran sains & math ke bahasa inggeris/ppsmi di sekolah & ipt. Kunun jika masih belajaq subjek teras tu dalam bm,melayu akan munduq selama lamanya di era globalisasi…aneh nya ada jugak negagha kat Asia ni masih guna bahasa ibunda depa dalam sains & math dalam sistem pendidikan depa hingga kemajuan depa dapat menyaingi kemajuan teknologi & perdaganagan negagha barat…..sementara India & Filipina yang mengguna kan bi dalam pertadbiran negagha masih jauh ketinggalan ngan negagha harimau Asia ni.

            Sampai la ni pemimpin yang dah menjadi mantan tu masih lagi berkokok kat kerajaan supaya menerus kan dasaq ppsmi di sekolah & ipt…mola la jadi inspirasi pada segelentiaq rakyat yang masih angkoh & bangga terhadap keagongan bi termasuk anak elit melayu yang dah meresap minda ketawanan/captive mind…..!!!

          • system baru says:

            bangkano sebenarnya yang salah dasar pendidkan kita ini yg menbenarkan cina tak lulus ujian pencakapan bahasa melayu semasa peperiksaan spm pun masuk univesiti, sedangkan cakap pun tak betul boleh masuk u bukan salah ppsm, kerajaan kita tak tegas pada cina yg tak percakapan lulus bahasa melayu, cuba tengok england mana2 negara nak belajar di england mesti lulus uji percakapan bahasa inggris

          • system baru says:

            maksud aku ini orang cina mesti lulus uji spm percakapan bahasa melayu baru benarkan mereka masuk u salah pedidikan kita ini, bro bukan salah ppsm

          • bangKano says:

            Aku setuju pendapat hang system baru…sistem pendidikan dah di set ngan sempurna tapi perlaksanaan nya dah bersimpang siur oleh segelintiaq pemimpin melayu kita terutama para elit UMNO. Depa ni sering bertindak lok lak sat sat lagu ni sat sat lagi lagu tu plak…akibat nya PPSMI di laksana kan…ujung ujung dah soheh dasaq tu gagal capai matlamat hakiki…bahasa inggeris tak dapat di kuasai ngan sempurna dan sains & math tetap gagal di mahir kan oleh pelajaq terutama anak melayu. Ni akibat keegoan & kegelojohan segelintir pemimpin elit melayu dalam penadbiran kerajaan kerana tak begitu konsisten dalam melaksana kan dasaq pendidikan negara. Keghana dek tak konsisten wujud sistem dwi pola pendidikan…satu bahasa melayu di sekolah kebangsaan & ipta satu lagi bi di sekolah swasta/antarabangsa & ipts. Jadi rakyat sah anggap lepasan sekolah kebangsaan & ipta sebagai golongan Selatan yang di anggap mundur,sementara kelompok graduasi sekolah swasta & ipts di label sebagai UTARA lambang kehebatan & keangkohan dunia barat AS.

            Sapa ka yang mewujudkan pola sistem dwi-polar ni hah…kalo tak bukan pemimpin elit melayu kita yang di war war kan sebagai pemimpin hebat dunia islam & negagha membangun…? Kita jangan nak salah kan para pelajaq & rakyat yang tak mau lagi menghormati bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan negagha ni. Mesti salah kan kat pemimpin elit melayu yang dah bersimpang siur minda depa keghana begitu obses nak mengejaq kemajuan sehingga tahun 2020 kunun nak ikut acuan sendiri. Tapi yang ketagha ada la pemimpin ni dah tak konsisten kata nak ikut acuan sendiri…tapi dah tersasaq mesti guna bi kalo nak maju..hampeh punya minda pemimpin lagu ni.. dia lupa ka kat negagha jiran kita pun dah maju leh menyaingi neghagha kita ngan guna kan bahasa ibunda depa di samping memantap kan lagi bahasa asing…makna bahasa asing bukan nya semata mata bi macam kemahuan pemimpin kita yang mau agung kan bahasa kolonial jerrrr.

    • gambus says:

      pemimpin UMNO tak belajar-belajar lagi nampaknya !!!

  6. ckmm says:

    baiklah peruntukan itu diberikan pada surau, masjid dan sekolah agama….kalau hendak sangat , diberikan hanya rm200k bagi 3 sekolah….

    ini disebabkan nak tunjukkan pada cina-cina di luar sg limau…sanggup beri berjuta…adakah mereka akan menghargai? tidakkkk…mereka akan mencemuhnya sebagai rasuah dalam pada yang sama mereka menelannya juga…

  7. dkds says:

    inilah yang dikatakan hendak menunjuk-nunjuk…tapi hasilnya sudah diketahui tidak akan memberi apa-apa makna…

    udah-udahlah tu pemimpin UMNO jenis mengampu cina…

  8. Jambol says:

    Ini satu lagi contoh kebodohan dan kebebalan kerajaan UMNO, dan sebab utama kenapa masyarakat Cina TIDAK PERLU mengundi BN.

    Teruskan usaha ini, semuga cepatlah UMNO mengetuai pembangkang di Dewan Rakyat kelak. Syabas UMNO, keep up the stupid work !

    • raplahjingaa says:

      Memang masyarakat cina tak mengundi BN pun…still BN masih memerintah, so moral of the story, jangan peduli orang cina…tumpukan perhatian pada orang-orang melayu.

  9. […] Excerpt from: RM 2 Juta Untuk SJKC DUN Sungai Limau, Muhyiddin Tidak Ambil Pengajaran? […]

  10. zainol_56 says:

    Masih tk belajar lagi apa dh jadi pad Dtk Ghani Osman, Dtk Puad Zarkarshi, Dtk Ali Rustam tapi masih tk faham lagi apa pun cina tetap tk akan bagi undi pd BN, Jadai sedarlah hanya Melayu yg masih setia dgn BN.Jangan Kera di hutan disusukan anak sendiri kelaparan.

    • system baru says:

      unmo lebih baik dari pkr dan pas,, orang unmo jatuhkan ghani di johor kerana saham kfc di jual pada cina, ingat aku ini orang unmo,aku sendiri akan lawan jika muhyidin dia jual saham melayu pada cina..buat masa sekarang muhyidin tak lakukan kesalahan besar pada melayu lagi, aku masih boleh terima lagi

      • alimedanbaru says:

        apa pun aku juga tak setuju kalau bagi tunai kat sekolah Cina tu sbb dgn ringgit tersebut akan lebih lengkap dan canggihlah bahan bantuan pembelajaran anak-anak Cina berbanding anak Melayu kat sekolah kerajaan. kalau bagi peruntukan bagi buat prasarana fizikal baiki bangunan dan buat kemudahan umum boleh tahan jugak…yang pastinya makmal sains dan pusat komputer sekolah Cina lebih canggih dr sekolah gomen!

        • system baru says:

          betul itu sekoloh cina dibantu ngo peniaga cina,, sedang sekolah malayu tak di bantu ngo melayu sepatut nya bentuan muhyidin, orang melayu, sepatut kerajaan bantu sekolah melayu dengan melangkap makmal sains dan pusat komputer lebih cangih, ini makmal komputer sekolah malayu gunakan windows xp bakal di tamat perikmatannya oleh windows, sedangkan makmal komputer cina windows 7 dan 8 .. sekolah cina dah kaya malah ada bilik darjah ada aircond, ini buat

  11. Moohyideeeeen says:

    Cap Ayam:

    Malaysia
    British protesters descend on Najib in London over failed investment

    BY ELIZABETH ZACHARIAH
    October 30, 2013

    Prime Minister Najib Razak addresses the World Islamic Economic Forum in London yesterday. – Reuters pic, October 30, 2013.Prime Minister Najib Razak addresses the World Islamic Economic Forum in London yesterday. – Reuters pic, October 30, 2013.A group calling itself British Victims of Investing in Malaysia (BVIM) yesterday protested outside a convention centre in London where Prime Minister Datuk Seri Najib Razak was attending a business conference.

    The group, made up of 60 families, came to voice their disappointment in the investigations of a fraud case in Malaysia.

    Comprised of bus drivers, small business owners and city workers, they protested for 4 hours – from 5pm and 9pm – at the Excel International Convention Centre, the venue of the World Islamic Economic Forum (WIEF), of which Najib is the patron.

    They lamented lack of action by Malaysian authorities against Doxport Technologies Sdn Bhd, which they said embezzled £2.5m (RM12.7 million) from the investors in 2008.

    In 2011, the disgruntled investors lodged complaints with the Bukit Aman police headquarters, the Malaysian Communications and Multimedia Commission and the Companies Commission of Malaysia.

    Doxport Technologies chairman and director was Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi, who was once the Umno treasurer. The managing director was Sivalingam Thechinamoorthy while Gurmeet Kaur was listed as a director.

    The protesters said they were under the impression that Malaysia had “secure and accountable business system’, and as such, had expected to profit from their investment. Their money was invested into purchasing Telekom switches and equity in Doxport.

    They said the police report in 2011 was lodged after discovering that there were no such Telekom switches operating in Malaysia.

    Earlier this year, the group filed a lawsuit against Azim and the company.

    Azim was chairman of Bank Simpanan Nasional from 1999 to 2009, and vice-president of the World Savings Bank Institute from 2006 to 2009. He was also the director of Kuala Dimensi Sdn Bhd, the company at the centre of the scandal-ridden Port Klang Free Zone (PKFZ) project.

    BVIM also issued a statement, questioning Malaysia’s “rule of law” in protecting foreign investors.

    • system baru says:

      orang putih bukan boleh percaya kebanyakan ngo mereka ini beli cia

      • Moohyideeeeen says:

        Habis tu pesal bayar Yahudi Apaco RM76 juta?

        • raplahjingaa says:

          laaaaa…hang tak serik-serik lagi ke mooo.

          • Kayu says:

            Lemmoo pakatan haramjadah anti Melayu..,lemmoo kilang haram Cina berlambak diSelangor tak teringin nak robohkah …,lemmo kaldai DOg AND PIG hari hari tak dak kerja lain,. pakatan haramjadah ni ,,.runtuh kedai Melayu …,runtuh rumah Melayu,,. memang pakatan haramjadah..,!!
            PENGUSAHA kios makanan Melayu mengadakan bantahan terhadap MPKj yang mengarahkan mereka merobohkan binaan tambahan premis masing-masing di Hulu Langat semalam.
            HULU LANGAT 20 Sept. – Kira-kira 60 pengusaha kios makanan di sekitar Hulu Langat kini berasa bimbang sumber pendapatan mereka akan terjejas.
            Kebimbangan mereka mula terbit sejak tiga hari lalu apabila menerima notis daripada Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), yang mengarahkan agar peniaga-peniaga itu merobohkan binaan tambahan di kios masing-masing yang selama ini membantu memajukan perniagaan mereka.
            Lebih mengecewakan, hasrat mereka untuk bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr. Rosli Che Mat bagi mengadu masalah itu dan meminta pertolongan beliau tidak berhasil apabila wakil rakyat itu tiada di pejabatnya setelah para peniaga itu menunggu hampir sejam.
            Pengerusi Pertubuhan Pengusaha Kios Melayu Daerah Hulu Langat (PPKMHL), Mohammad Hanapiah berkata, struktur tambahan itu dibina kerana mereka berasakan binaan itu tidak mengganggu laluan dan diperlukan memandangkan perniagaan yang diusahakan bertambah maju dan dipenuhi pelanggan setiap hari.
            “Perniagaan kami bermula sekitar 2005 melalui program Kios Mikro MARA-MPKj, ketika itu operasi kami memang berkonsepkan beli dan bawa pulang.
            “Tetapi, selepas berkembang kami mendirikan kanopi bagi memudahkan pelanggan berlindung daripada hujan atau panas dan ada juga yang mahu menikmati hidangan di kios.
            “Namun, kini kami menerima notis yang mengarahkan struktur tambahan termasuk kanopi itu dibuka selewat-lewatnya Isnin depan,” katanya dalam sidang akhbar bersama Pertubuhan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) di sini hari ini.
            Tambah Mohammad, pihaknya pernah membuat permohonan rasmi kepada MPKj untuk mendirikan kanopi tersebut sejak 2011 kerana merasakan pemasangannya tidak mengganggu lalu lintas.
            Namun, tiada sebarang maklum balas diterima pihaknya.
            Sementara itu, peniaga kios di Sungai Jelok, Norhayati Harun, 39, berkata, struktur tambahan di gerainya telah dirobohkan sebulan sebelum Ramadan lalu.
            “Perniagaan terjejas selepas itu dan saya juga mencuba untuk bertemu pihak MPKj tetapi tidak berpeluang,” katanya.
            Dalam pada itu, Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah berkata, pihaknya akan berjumpa dengan Menteri Besar Selangor sekiranya MPKj akan tetap meneruskan perobohan tersebut.
            “Kami akan mengadakan perjumpaan dengan Yang Dipertua MPKj terlebih dahulu Isnin ini untuk mencari penyelesaian selepas gagal bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat hari ini,” katanya.
            Tambah Mohd. Ridzuan, antara pengusaha kios makanan yang menerima notis tersebut adalah yang beroperasi di Sungai Sekamat, Sungai Jelok, Bandar Baru Bangi, Sungai Chua dan Jenaris.
            Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kajang, Datuk Nozhar Che Noor pula berkata, MPKj perlu membatalkan hasrat merobohkan struktur tambahan tersebut kerana akan mengganggu perniagaan bumiputera.
            “MPKj tidak sepatutnya menghalang peniaga memajukan diri termasuk menaik taraf gerai sekiranya tidak menyusahkan pihak lain terutamanya terhadap lalu lintas,” ujarnya.
            Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kota/20130921/wk_01/Rayu-MPKj-beri-pertimbangan#ixzz2jDM7VerK
            © Utusan Melayu (M) Bhd

        • system baru says:

          apaco yg mana satu apaco worldwide firma perunding dari amerika atau apaco aviation yg jual payung terjun dari isreal… nampak sangat kau berada tahap bodoh,malaysia tak mintak bantun guna firma payung terjun isreal bentuk iklan perniagaan dan perudingan,, cuba jawab soalan ku ini iklan perniagaan dan perudingan gunakan ke firma payung terjun isreal itu sila jawab

          • WTF says:

            Dah banyak kali org terangkan kat Mooh tu…

            Tapi otak Mooh sudah tak mahu terima HAKIKAT, susah la saudara system baru mau cerita…

      • Kayu says:

        Lemmoo pakatan haramjadah anti Melayu..,lemmoo kilang haram Cina berlambak diSelangor tak teringin nak robohkah …,lemmo kaldai DOg AND PIG hari hari tak dak kerja lain,. pakatan haramjadah ni ,,.runtuh kedai Melayu …,runtuh rumah Melayu,,. memang pakatan haramjadah..,!!
        PENGUSAHA kios makanan Melayu mengadakan bantahan terhadap MPKj yang mengarahkan mereka merobohkan binaan tambahan premis masing-masing di Hulu Langat semalam.
        HULU LANGAT 20 Sept. – Kira-kira 60 pengusaha kios makanan di sekitar Hulu Langat kini berasa bimbang sumber pendapatan mereka akan terjejas.
        Kebimbangan mereka mula terbit sejak tiga hari lalu apabila menerima notis daripada Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), yang mengarahkan agar peniaga-peniaga itu merobohkan binaan tambahan di kios masing-masing yang selama ini membantu memajukan perniagaan mereka.
        Lebih mengecewakan, hasrat mereka untuk bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr. Rosli Che Mat bagi mengadu masalah itu dan meminta pertolongan beliau tidak berhasil apabila wakil rakyat itu tiada di pejabatnya setelah para peniaga itu menunggu hampir sejam.
        Pengerusi Pertubuhan Pengusaha Kios Melayu Daerah Hulu Langat (PPKMHL), Mohammad Hanapiah berkata, struktur tambahan itu dibina kerana mereka berasakan binaan itu tidak mengganggu laluan dan diperlukan memandangkan perniagaan yang diusahakan bertambah maju dan dipenuhi pelanggan setiap hari.
        “Perniagaan kami bermula sekitar 2005 melalui program Kios Mikro MARA-MPKj, ketika itu operasi kami memang berkonsepkan beli dan bawa pulang.
        “Tetapi, selepas berkembang kami mendirikan kanopi bagi memudahkan pelanggan berlindung daripada hujan atau panas dan ada juga yang mahu menikmati hidangan di kios.
        “Namun, kini kami menerima notis yang mengarahkan struktur tambahan termasuk kanopi itu dibuka selewat-lewatnya Isnin depan,” katanya dalam sidang akhbar bersama Pertubuhan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) di sini hari ini.
        Tambah Mohammad, pihaknya pernah membuat permohonan rasmi kepada MPKj untuk mendirikan kanopi tersebut sejak 2011 kerana merasakan pemasangannya tidak mengganggu lalu lintas.
        Namun, tiada sebarang maklum balas diterima pihaknya.
        Sementara itu, peniaga kios di Sungai Jelok, Norhayati Harun, 39, berkata, struktur tambahan di gerainya telah dirobohkan sebulan sebelum Ramadan lalu.
        “Perniagaan terjejas selepas itu dan saya juga mencuba untuk bertemu pihak MPKj tetapi tidak berpeluang,” katanya.
        Dalam pada itu, Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah berkata, pihaknya akan berjumpa dengan Menteri Besar Selangor sekiranya MPKj akan tetap meneruskan perobohan tersebut.
        “Kami akan mengadakan perjumpaan dengan Yang Dipertua MPKj terlebih dahulu Isnin ini untuk mencari penyelesaian selepas gagal bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat hari ini,” katanya.
        Tambah Mohd. Ridzuan, antara pengusaha kios makanan yang menerima notis tersebut adalah yang beroperasi di Sungai Sekamat, Sungai Jelok, Bandar Baru Bangi, Sungai Chua dan Jenaris.
        Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kajang, Datuk Nozhar Che Noor pula berkata, MPKj perlu membatalkan hasrat merobohkan struktur tambahan tersebut kerana akan mengganggu perniagaan bumiputera.
        “MPKj tidak sepatutnya menghalang peniaga memajukan diri termasuk menaik taraf gerai sekiranya tidak menyusahkan pihak lain terutamanya terhadap lalu lintas,” ujarnya.
        Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kota/20130921/wk_01/Rayu-MPKj-beri-pertimbangan#ixzz2jDM7VerK
        © Utusan Melayu (M) Bhd

    • WTF says:

      MAt Salleh kena tipu!!! BAGUS!!!

      BTW, kenapa BVIM tak kejar itu org nama Sivalingam Thechinamoorthy!!!

      Bukan dia pegang 99.99% share dalam Doxport Technologies Sdn Bhd

      http://www.britishvictimsofinvestinginmalaysia.org.uk/images/Dox_Structure.jpg

    • WTF says:

      To add confusion to this matter, why I can’t find any picture (believe claim to be from Reuters by Malaysian Insider) in Reuters Online News

      https://www.google.com.sg/search?tbs=sbi:AMhZZisGJXJ3VHP4LOQmgTolNU58JzxO86Yp4FoIjrTx3yisjCdns6Ia8cNoScAyf9VIrJVtVi1mOqV9F4ftSZwohgcSkId-RyWoTped0L5toKXkIE4ZSooiNbuChd0Mu1lHBdWlqH-KLpjSA7i0SWs5PEWfTYOxVed-6Vq7FI-ApZ2IlVstL0f2h56TyH75_1DqVFQeEDvglByg_1QqB3hn9wSIwagauIC0nbQhmZKW6QILkDepuFYRNirLrjQq04ciNFSXiMfsahN_1rKe5KOrPjQcYWPnxbWSjpSj_1zoUbFPI_13EJo0wvWTNZBK7Y8Sw9yRV3d2dEzzVOCNuHy4FTRyQH5yrQj-B3RPIZSdWxQdKsbixFA149BRUSOiyMVGGQslksKPB-vFQYeBIIYtqtOPZqD0YY4m-Zo3u-R3l-t9u9tvetQWmgWzVm6VFXAIRNGwLOuWv02YC2teI0klR1EgHl6-JbaqbP4YnXdEWd9rnGE9q9IUP6fD953TIZyfNAsgROUuOYivcmvuKFcpbGYrTbBeCCmP6GV_1ZSWS4jSwdAqE_1ORa3X2m6gvgJkHjvBYdcRIlBEETm6SHrBsH538dKxblnCPk_1yB_1DUp3q1rFVKOZeIy2nELD2tw15IjDSQYKT3JylmpakEGhOTaEh1U9mFUYo6H_1EEQpN68e_1682PhDPAZAVwRETxYxyGoXVQDPdX9YhkSub_1GG2xi6fCWoufYjHkTmq9sClOkOXy-Qpp5PNvedH8Gc7D2b13CZ7Us16Xtg_1_1CcRIs8SROcpjlUA6t1j_18zfiWx3h0EjCIowiP2aJDWG1x3vFs8g6QRxXF8Ymw-qJr5bAH741iQD_1zApqbkfkKeiGL62lft4VwS5hoOngA6nEnZ9gqTi5hrrnBaisxxDGEs62pXKYveVClMrZmKU90CYfsQGt5vXy4-z6IEcKSnoBFCrB3NX85dVuPq1jaLUSyuvS4H96vi_1s6DdmxJS0nNWu2LkJ9D4cg2iHsNEQ3iHzwArxwrZumTOyPExeawUd_1rWimFyQ-iFIRogPdYb-uZYXRHYw9bWgXjKDss5ll0vZIPVRsVYbtP_1mkoy_1bghXQeVERgSQ-gZJxw271hSBakdUyzCXKWhNT6uVcM0313aEEySnn1EBrdFg7oGnDve5i59LH1dSO6-4OqxOtmYiKgqUQG1hLre1ZnUF1w3u8lTiCXfmzLtfZ5MNH3eftW_1EuTOO4RKaiG7sHo-kwQI96zTW8J6UAwwKm4iN60lI-bUj3jZ4xvy3icccYTyYPYOUXWW7xDZSzkNVhZvXeuqNIKoP2S0mANKqsijAXN7L0B20HGWGPhhuag5xbFsfcPBr_1luV&safe=active

    • WTF says:

      And why is that only Malaysian Insider show this story, can you explain it Mooh???

      https://www.google.com.my/search?q=group+calling+itself+British+Victims+of+Investing+in+Malaysia+(BVIM)+yesterday+protested+outside+a+convention+centre+in+London+where+Prime+Minister+Datuk+Seri+Najib+Razak+was+attending+a+business+conference.&rls=com.microsoft:en-US:IE-Address&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7MXGB_enSG535&safe=active

    • WTF says:

      I go to BVIM Website, no Media Coverage said there is a protest outside the World Islamic Economic Forum…

      http://www.britishvictimsofinvestinginmalaysia.org.uk/media.php

    • WTF says:

      Oh, you forgot to mention that Gurmeet Kaur Ajmer was charge by Companies Commission of Malaysia (CCM) on 23rd August 2013…

      http://www.britishvictimsofinvestinginmalaysia.org.uk/news.php

      Mana itu Sivalingam Thechinamoorthy???

      • Moohyideeeeen says:

        Datuk Azim lak???

        • raplahjingaa says:

          hehe…moooo hang bawa cerita pembohong malaysian insider ke ???

          hang tak serik-serik ke moooo ?? dah banyak kali hang dimalukan dek penipuan hang sendiri.

          • Kayu says:

            Lemmoo pakatan haramjadah anti Melayu..,lemmoo kilang haram Cina berlambak diSelangor tak teringin nak robohkah …,lemmo kaldai DOg AND PIG hari hari tak dak kerja lain,. pakatan haramjadah ni ,,.runtuh kedai Melayu …,runtuh rumah Melayu,,. memang pakatan haramjadah..,!!
            PENGUSAHA kios makanan Melayu mengadakan bantahan terhadap MPKj yang mengarahkan mereka merobohkan binaan tambahan premis masing-masing di Hulu Langat semalam.
            HULU LANGAT 20 Sept. – Kira-kira 60 pengusaha kios makanan di sekitar Hulu Langat kini berasa bimbang sumber pendapatan mereka akan terjejas.
            Kebimbangan mereka mula terbit sejak tiga hari lalu apabila menerima notis daripada Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), yang mengarahkan agar peniaga-peniaga itu merobohkan binaan tambahan di kios masing-masing yang selama ini membantu memajukan perniagaan mereka.
            Lebih mengecewakan, hasrat mereka untuk bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr. Rosli Che Mat bagi mengadu masalah itu dan meminta pertolongan beliau tidak berhasil apabila wakil rakyat itu tiada di pejabatnya setelah para peniaga itu menunggu hampir sejam.
            Pengerusi Pertubuhan Pengusaha Kios Melayu Daerah Hulu Langat (PPKMHL), Mohammad Hanapiah berkata, struktur tambahan itu dibina kerana mereka berasakan binaan itu tidak mengganggu laluan dan diperlukan memandangkan perniagaan yang diusahakan bertambah maju dan dipenuhi pelanggan setiap hari.
            “Perniagaan kami bermula sekitar 2005 melalui program Kios Mikro MARA-MPKj, ketika itu operasi kami memang berkonsepkan beli dan bawa pulang.
            “Tetapi, selepas berkembang kami mendirikan kanopi bagi memudahkan pelanggan berlindung daripada hujan atau panas dan ada juga yang mahu menikmati hidangan di kios.
            “Namun, kini kami menerima notis yang mengarahkan struktur tambahan termasuk kanopi itu dibuka selewat-lewatnya Isnin depan,” katanya dalam sidang akhbar bersama Pertubuhan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) di sini hari ini.
            Tambah Mohammad, pihaknya pernah membuat permohonan rasmi kepada MPKj untuk mendirikan kanopi tersebut sejak 2011 kerana merasakan pemasangannya tidak mengganggu lalu lintas.
            Namun, tiada sebarang maklum balas diterima pihaknya.
            Sementara itu, peniaga kios di Sungai Jelok, Norhayati Harun, 39, berkata, struktur tambahan di gerainya telah dirobohkan sebulan sebelum Ramadan lalu.
            “Perniagaan terjejas selepas itu dan saya juga mencuba untuk bertemu pihak MPKj tetapi tidak berpeluang,” katanya.
            Dalam pada itu, Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah berkata, pihaknya akan berjumpa dengan Menteri Besar Selangor sekiranya MPKj akan tetap meneruskan perobohan tersebut.
            “Kami akan mengadakan perjumpaan dengan Yang Dipertua MPKj terlebih dahulu Isnin ini untuk mencari penyelesaian selepas gagal bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat hari ini,” katanya.
            Tambah Mohd. Ridzuan, antara pengusaha kios makanan yang menerima notis tersebut adalah yang beroperasi di Sungai Sekamat, Sungai Jelok, Bandar Baru Bangi, Sungai Chua dan Jenaris.
            Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kajang, Datuk Nozhar Che Noor pula berkata, MPKj perlu membatalkan hasrat merobohkan struktur tambahan tersebut kerana akan mengganggu perniagaan bumiputera.
            “MPKj tidak sepatutnya menghalang peniaga memajukan diri termasuk menaik taraf gerai sekiranya tidak menyusahkan pihak lain terutamanya terhadap lalu lintas,” ujarnya.
            Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kota/20130921/wk_01/Rayu-MPKj-beri-pertimbangan#ixzz2jDM7VerK
            © Utusan Melayu (M) Bhd

        • WTF says:

          Hang buatlah report polis Mooh on behalf of your British friend!!!

          Hang kata depa ada bukti!!!

          FYI, itu Sivalingam Thechinamoorthy pegang 99.99% share dalam Doxport Technologies Sdn Bhd…

          Awat hang TENSION ker aku sebut nama macha ni!!!

          Hang MACHA ker Mooh!!!

  12. Moohyideeeeen says:

    RM2 juta untuk rakyat Malaysia tak boleh??? RM1.6 juta untuk K-Pop (5-6 ahli) rosakkan akhlak, dan bukan org Malaysia, ok ka?

    • alimedanbaru says:

      kau Moo tak habis2 dgn k-pop sebab kau jiwa dunia yg totok. amacam dgn jual beli agama oleh puak Melayu PR (PKR DAN PAS).Nilainya harga bangsa dan akidah terutamanya , tak ternilai nilainya dr jutaan dan hasil balasannya masuklah kamu dgn puak2 kamu dlm jurang neraka.
      KAU INGATLAH SIKIT, bermaksiat hiburan memang berdosa, tapi mempertaruhkan akidah dan jual agama kpd kafir laknattullah , lu jawablah sendiri..

      • Moohyideeeeen says:

        Aku ka yg invite dan bayar K-Pop tu???

      • Kayu says:

        Lemmoo pakatan haramjadah anti Melayu..,lemmoo kilang haram Cina berlambak diSelangor tak teringin nak robohkah …,lemmo kaldai DOg AND PIG hari hari tak dak kerja lain,. pakatan haramjadah ni ,,.runtuh kedai Melayu …,runtuh rumah Melayu,,. memang pakatan haramjadah..,!!

        PENGUSAHA kios makanan Melayu mengadakan bantahan terhadap MPKj yang mengarahkan mereka merobohkan binaan tambahan premis masing-masing di Hulu Langat semalam.

        HULU LANGAT 20 Sept. – Kira-kira 60 pengusaha kios makanan di sekitar Hulu Langat kini berasa bimbang sumber pendapatan mereka akan terjejas.

        Kebimbangan mereka mula terbit sejak tiga hari lalu apabila menerima notis daripada Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), yang mengarahkan agar peniaga-peniaga itu merobohkan binaan tambahan di kios masing-masing yang selama ini membantu memajukan perniagaan mereka.

        Lebih mengecewakan, hasrat mereka untuk bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr. Rosli Che Mat bagi mengadu masalah itu dan meminta pertolongan beliau tidak berhasil apabila wakil rakyat itu tiada di pejabatnya setelah para peniaga itu menunggu hampir sejam.

        Pengerusi Pertubuhan Pengusaha Kios Melayu Daerah Hulu Langat (PPKMHL), Mohammad Hanapiah berkata, struktur tambahan itu dibina kerana mereka berasakan binaan itu tidak mengganggu laluan dan diperlukan memandangkan perniagaan yang diusahakan bertambah maju dan dipenuhi pelanggan setiap hari.

        “Perniagaan kami bermula sekitar 2005 melalui program Kios Mikro MARA-MPKj, ketika itu operasi kami memang berkonsepkan beli dan bawa pulang.

        “Tetapi, selepas berkembang kami mendirikan kanopi bagi memudahkan pelanggan berlindung daripada hujan atau panas dan ada juga yang mahu menikmati hidangan di kios.

        “Namun, kini kami menerima notis yang mengarahkan struktur tambahan termasuk kanopi itu dibuka selewat-lewatnya Isnin depan,” katanya dalam sidang akhbar bersama Pertubuhan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) di sini hari ini.

        Tambah Mohammad, pihaknya pernah membuat permohonan rasmi kepada MPKj untuk mendirikan kanopi tersebut sejak 2011 kerana merasakan pemasangannya tidak mengganggu lalu lintas.

        Namun, tiada sebarang maklum balas diterima pihaknya.

        Sementara itu, peniaga kios di Sungai Jelok, Norhayati Harun, 39, berkata, struktur tambahan di gerainya telah dirobohkan sebulan sebelum Ramadan lalu.

        “Perniagaan terjejas selepas itu dan saya juga mencuba untuk bertemu pihak MPKj tetapi tidak berpeluang,” katanya.

        Dalam pada itu, Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah berkata, pihaknya akan berjumpa dengan Menteri Besar Selangor sekiranya MPKj akan tetap meneruskan perobohan tersebut.

        “Kami akan mengadakan perjumpaan dengan Yang Dipertua MPKj terlebih dahulu Isnin ini untuk mencari penyelesaian selepas gagal bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat hari ini,” katanya.

        Tambah Mohd. Ridzuan, antara pengusaha kios makanan yang menerima notis tersebut adalah yang beroperasi di Sungai Sekamat, Sungai Jelok, Bandar Baru Bangi, Sungai Chua dan Jenaris.

        Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kajang, Datuk Nozhar Che Noor pula berkata, MPKj perlu membatalkan hasrat merobohkan struktur tambahan tersebut kerana akan mengganggu perniagaan bumiputera.

        “MPKj tidak sepatutnya menghalang peniaga memajukan diri termasuk menaik taraf gerai sekiranya tidak menyusahkan pihak lain terutamanya terhadap lalu lintas,” ujarnya.

        Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kota/20130921/wk_01/Rayu-MPKj-beri-pertimbangan#ixzz2jDM7VerK
        © Utusan Melayu (M) Bhd

    • P164 says:

      Rosak kan akhlak ke Moo…
      Kalau rosak akidah lagi parah…
      Bab mana yang rosak kan akhlak tu

    • WTF says:

      Habis tu, takkan nak bagi MYR 1.6 juta tu kat hang Mooh!!!

      Mooh buat Giyomi camni nak demand bayaran MYR 1.6 juta dari kerajaan Malaysia!!!

      http://m.youtube.com/watch?v=PtYTXSAFRkA

      YOUR GIYOMI SUCKS MATE!!!!

      • Moohyideeeeen says:

        Tu ja ka yg hang tau..?

        baik hang ambik gambaq Tun LL Sik depan Mahkamah, lepas kes billion2 tu…

        • WTF says:

          Dari cerita K-POP jadi cerita Ling Liong Sik!!!

          Practice GIYOMI lagi Mooh, Nora Danish tak suka GIYOMI camtu!!!

          Practice ya Bro!!!

          Mueh444444

          • Kayu says:

            Lemmoo pakatan haramjadah anti Melayu..,lemmoo kilang haram Cina berlambak diSelangor tak teringin nak robohkah …,lemmo kaldai DOg AND PIG hari hari tak dak kerja lain,. pakatan haramjadah ni ,,.runtuh kedai Melayu …,runtuh rumah Melayu,,. memang pakatan haramjadah..,!!
            PENGUSAHA kios makanan Melayu mengadakan bantahan terhadap MPKj yang mengarahkan mereka merobohkan binaan tambahan premis masing-masing di Hulu Langat semalam.
            HULU LANGAT 20 Sept. – Kira-kira 60 pengusaha kios makanan di sekitar Hulu Langat kini berasa bimbang sumber pendapatan mereka akan terjejas.
            Kebimbangan mereka mula terbit sejak tiga hari lalu apabila menerima notis daripada Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), yang mengarahkan agar peniaga-peniaga itu merobohkan binaan tambahan di kios masing-masing yang selama ini membantu memajukan perniagaan mereka.
            Lebih mengecewakan, hasrat mereka untuk bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr. Rosli Che Mat bagi mengadu masalah itu dan meminta pertolongan beliau tidak berhasil apabila wakil rakyat itu tiada di pejabatnya setelah para peniaga itu menunggu hampir sejam.
            Pengerusi Pertubuhan Pengusaha Kios Melayu Daerah Hulu Langat (PPKMHL), Mohammad Hanapiah berkata, struktur tambahan itu dibina kerana mereka berasakan binaan itu tidak mengganggu laluan dan diperlukan memandangkan perniagaan yang diusahakan bertambah maju dan dipenuhi pelanggan setiap hari.
            “Perniagaan kami bermula sekitar 2005 melalui program Kios Mikro MARA-MPKj, ketika itu operasi kami memang berkonsepkan beli dan bawa pulang.
            “Tetapi, selepas berkembang kami mendirikan kanopi bagi memudahkan pelanggan berlindung daripada hujan atau panas dan ada juga yang mahu menikmati hidangan di kios.
            “Namun, kini kami menerima notis yang mengarahkan struktur tambahan termasuk kanopi itu dibuka selewat-lewatnya Isnin depan,” katanya dalam sidang akhbar bersama Pertubuhan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) di sini hari ini.
            Tambah Mohammad, pihaknya pernah membuat permohonan rasmi kepada MPKj untuk mendirikan kanopi tersebut sejak 2011 kerana merasakan pemasangannya tidak mengganggu lalu lintas.
            Namun, tiada sebarang maklum balas diterima pihaknya.
            Sementara itu, peniaga kios di Sungai Jelok, Norhayati Harun, 39, berkata, struktur tambahan di gerainya telah dirobohkan sebulan sebelum Ramadan lalu.
            “Perniagaan terjejas selepas itu dan saya juga mencuba untuk bertemu pihak MPKj tetapi tidak berpeluang,” katanya.
            Dalam pada itu, Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah berkata, pihaknya akan berjumpa dengan Menteri Besar Selangor sekiranya MPKj akan tetap meneruskan perobohan tersebut.
            “Kami akan mengadakan perjumpaan dengan Yang Dipertua MPKj terlebih dahulu Isnin ini untuk mencari penyelesaian selepas gagal bertemu Ahli Parlimen Hulu Langat hari ini,” katanya.
            Tambah Mohd. Ridzuan, antara pengusaha kios makanan yang menerima notis tersebut adalah yang beroperasi di Sungai Sekamat, Sungai Jelok, Bandar Baru Bangi, Sungai Chua dan Jenaris.
            Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kajang, Datuk Nozhar Che Noor pula berkata, MPKj perlu membatalkan hasrat merobohkan struktur tambahan tersebut kerana akan mengganggu perniagaan bumiputera.
            “MPKj tidak sepatutnya menghalang peniaga memajukan diri termasuk menaik taraf gerai sekiranya tidak menyusahkan pihak lain terutamanya terhadap lalu lintas,” ujarnya.
            Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kota/20130921/wk_01/Rayu-MPKj-beri-pertimbangan#ixzz2jDM7VerK
            © Utusan Melayu (M) Bhd

    • bangKano says:

      Weiii Mooo…aku nak tanya satu errr….Mat Sbu,Anuaq,Mustafa Ali dll dari PR tu yang terlibat ngan seks tgibai bini kawan,pelachoq & ppungkoq dah tak dak moral kan….ada nim pasai K- POP hah..?

      • Mek Esah says:

        Satu pun tak terbukti di mahkamah…tp k pop benar2 berlaku……

        • WTF says:

          K-POP perlu terbukti kat mahkamah ker???

          Oh my…HEHEHEHEHEHE

          Mek ni mmg pandai buat lawak sarkas la!!!

          HAHAHAHAHA…

        • anakbochek says:

          Mahkamah rakyat dah buktikan mereka bersalah walaupun hj hadi mengatakan video itu besi. Pathetic la lu orang…

          • Mek Esah says:

            Mahkamah rakyat?…. Betul le tu….rakyat umno je yang percaya

          • gambus says:

            kalau ikut mahkamah PAS mekk , pemimpin PAS yang berzina kat dalam video tak salah , pemimpin PAS yang berkhalwat tu pun tak salah malah pemimpin PAS yang berzina sesama isteri rakan pun tak salah , mahkamah nik ajis sampai boleh ampunkan dosa orang berzina tu !!!

        • bangKano says:

          Ini lagi sekoq lembu betina tongong sokmo hampeh hamPAS…tak kan kes zina oleh Mat Sabu,Mustafa Ali tu nak di dakwa kat makhakamah…sebab ikut undang undang sivil tak jadi satu kesalahan bila berzina. Tapi kes liwat Anuaq dah kena dakwa la ni kita tunggu kes rayuan tak lama lagi…dah tentu si lahabau ni kena humban ke dalam penjara…..!!!

  13. Matatelinga Gomen says:

    Kita belum nampak sebab kenapa cina mahu bertobat dan kembali menyokong BN dalam masa terdekat.

    Cina tetap cina sampai bila2. Lakonan cina umpama suap madu kemulut, dalam masa sama dijolok belakang dgn sembilu.

    Cina boleh bongkok depan kita lebih dari kita roko’ waktu solat. Senyum mereka sampai ketelinga hanya untuk tujuan meraih menafaat segera untuk jangkamasa yang lama.

    Kalau ditanya kita, kerajaan tak perlu bantu cina baik untuk sekolah atau sebarang hal lain. Orang politik tentu tahu sediakan alasan untuk tidak memberi, gunakan kepandaian itu.

  14. yeop says:

    orang cina sedar kegagalam menawan tanah melayu dari pentadbiran orang melayu dalam pru13 cukup merugikan bangsa cina. kehidupan orang cina kalau tiada untung memang sah cina celaka..

    cara yang mudah mendapat untung adalah menipu, yang juga merupakan budaya kebanggaan orang cina. kata orang cina ” kalau tak tipu, bukan cina lol, sikit sikit mesti ada maa..”

    inikali lah orang cina akan kembali main wayang sokong bn sehingga menang 2/3 dlm pru14 nanti. cina fikir nak tawan malaysia memang susah sebab orang melayu lebih bersedia. ” sulah tipu habit pru13 pun talak moleh menang maa”.. inikali kita kasi najib syok sikit..kasi sokong kuat2 sama itu najib dalam pru14 maa..belakang kita mintak semua mesti dia kasi maa.. pm najib dan menteri melayu memang baik maa.. bila sudah dapat semua apa kita mau.. dlm pru15 baru kita kasi mati semua melayu maaa..” “melayu mudah lupa maa.”

    • siti says:

      Setuju sangat dgn mike yeop………..melayu mudah lupa.

    • WTF says:

      Melayu Mudah Lupa!!!

      Apakah para pemimpin UMNO lupa akan penghinaan kaum Cina semasa PRU13!!!

      UMNO is VERY LUCKY that PAS/PKR does not have the aspiration untuk memperkasakan ekonomi dan memartabatkan bangsa Melayu.

      Sekiranya satu hari PAS/PKR do have such inspiration yg menepati citarasa org Melayu dan mampu membawa kebaikan kepada bangsa Melayu, maka undi Melayu sudah pasti akan jatuh pada PAS/PKR…

  15. aku says:

    Ini sohai sume penipu.. wayang lebih!! Lg byk kasi peruntukkan lagi kuat sohai ni sume menipu. Harus blajar dr pengalaman lorrr

  16. Anak Lenggong says:

    Kah kah kah..moo lembu asyik dok terlompat lompat je dengan copy paste dia..ni la orang bangang berlagak pandai tapi bila dipersoal balik tak reti nak jawabbb..ko memang bangang laa moo lembu..yang ni ko tak nak ulas pulak..

    Berkenaan isu gambar superimposed yang telah didedahkan oleh SINAR HARIAN dua hari sudah. akhirnya terbongkar ianya mainan FIRDAUS JAAFAR, bekas Ahli Parlimen Jerai dan salah seorang daripada penama untuk dicalonkan sebagai calon PAS di DUN Sungai Limau sebelum ini. Seorang lagi adalah ROSLIZAN ZAKARIA.
    Mulanya Firdaus Jaafar cuba menafikan penglibatannya. Malah, enggan mengaku terlibat dalam perbuatan penipuan tersebut, tapi salepas didesak akhirnya mengaku bahawa dialah dalang yang telah mengerahkan pereka grafik agar membuat gambar tipu itu.

    Sebelum itu, Firdaus Jaafar telah menuduh kelalaian dan kebodohan Roslizan yang menjadi penyebab. Namun sanggahan daripada Roslizan serta pembuktian menerusi arahan Firdaus Jaafar kepada pereka grafik terbabit selain penyaksian dan keterangan daripada pereka grafik itu telah mengantoikan Firdaus.
    Kesemua bahan-bahan tersebut telah dicetak oleh ADNAN SAAD di kilang cetak AZLAN JAN diAlor Setar.

    Lebih memalukan lagi simamat lobai PAS Firdaus Jaafar ini merupakan orang yang terlibat sepenuhnya dalam kes Madrasah Salihiah. Dia juga merupakan orang yang mengejek-ngejek dan menghina Ahli Jawatankuasa Bertindak Madrasah Salihiah dengan menggelarkan mereka sebagai KEBULOQ DUIT setelah AJK Bertindak Madrasah Salihiah bersetuju akhirnya untuk menerima pampasan berjumlah RM1.2 juta dari Kerajaan Negeri Kedah yang diketuai oleh PAS ketika itu.
    Dia juga merupakan pemimpin PAS yang naik turun mahkamah untuk menceraikan isteri kedua bagi membolehkan dia mengahwini isteri ketiga.

    Ulas laa sikit tentang ni moo lembu oii..sebab kalau bukan kaki pelahap betina selain daripada pembuat fitnah, pembohong, suka menjatuhkan maruah orang lain, sanggup cadi pacacai, barua,kuli batak dan budak upahan bukan ahli PAS nama nya..

    • WTF says:

      Pergh…org2 PAS will do anything to win!!!

      Jangan terperanjat, with the current trend, satu hari silap2 anak bini pun depa akan gadai demi undi!!!

      May Allah safe us all in the event these popinjay ever lead Malaysia…

  17. sireh ke gagang says:

    relax all , jangan merepek2 melatah dulu .TPM tahu apa yang dia buat .dia bukan budak2 lagi .pasti ada MUSLIHATNYA .Kita tunggu dah lihat ,kesudahannya lepas PRK sg limau .kalau kita cepat melatah ,merepek , apa beza mentaliti kita dgn moo , mek esah & bujuk ? think outside the box .

  18. jagungmentah says:

    dulu aku mcm pernah dgr pasal sekolah wawasan…hehehehehehhe…..lupakan je lah niat tu ye…hehehehhehe….

  19. hidupmatitetapbn says:

    bila che det bg nasihat kata jgn masuk campoq…masa che det dh blalu….bukak la mata muhyidin oiiii….Cina gelak ja tgk hampa bg muka n takut kt depa….

    • gambus says:

      UMNO punyalaa ramai ahli yang dah lama makan garam dan yang hebat-hebat .. Tapi manusia celaka macam PEMANDU tulaa yang dorang nak percaya , bodoh nak mampus kadang-kadang bila aku fikir.

      Sebab tu orang melayu selalu cakap .. Dengar cakap orang tua !!!

  20. anoi says:

    depa dapat pasarana 5 star … tak caya tengok lah nanti penambahbaikan bangunan & lain2 kemudahan. caya kah depa undi bn? depa la .. ni., dah almaklum pkr & pas tu kerdai mereka. patut nye bagi rm200k aje.

Leave a Reply

Threesome