Menu Utama

PRK Sg Limau: Azizan MB Paling Dibenci Pakatan Rakyat

PAS sebetulnya sangat terdesak untuk mempertahankan kerusi DUN Sg Limau yang mana pertarungan untuk merebut kerusi DUN tersebut antara BN dan PAS  bermula hari ini.

Maka itu mereka tidak ada pilihan melainkan mencalonkan saudara dan bekas anak didik Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak, Azam Samad sebagai calon di kawasan tersebut.  Walhal lulusan Al-Azhar tapi diberi tanggungjawab menjaga tadika oleh PAS ini, tidaklah sehebat mana, kalau tidak, taklah dia yang berkelulusan tinggi diminta jaga tadika saja oleh PAS.

Itu saja menunjukkan bahawa PAS masih mahu guna aura arwah Azizan di kawasan tersebut kerana mereka tahu PAS tidak ada kekuatan disitu kalau bukan sokongan saudara mara Azizan yang telah lama bertapak di kawasan tersebut.  Arwah Azizan sendiri lahir dan membesar disitu.

Bagaimanapun ramai berpandangan tindakan PAS meletakkan Azam untuk meraih simpati saudara mara dan penyokong Azizan di kawasan tersebut hanya akan makan diri sebab rakyat Snngai Limau masih ingat bagaimana teruknya pimpinan PAS negeri dan pusat menghinakan bekas Menteri Besar Kedah tersebut.

Terutama ketika krisis pentadbiran Kedah berlaku pada awal tahun 2012.

Pada ketika itu, para penyokong PAS tidak segan silu memaki Azizan dan secara terbuka memintanya meletakkan jawatan berikutan kegagalan menangani krisis tersebut.  Di akhirnya, PAS pusat ‘mencabut’ kuasa Azizan sebagai Menteri Besar dengan menubuhkan jawatankuasa Pemandu yang akan memantau setiap keputusan yang dibuat Azizan.

Selepas itu berpanjanganlah Azizan menjadi Menteri Besar yang paling dibenci Pakatan pembangkang.  Sehingga bila Menteri Besar itu tidak kekoh menyokong program 1M4U pun, beliau dianggap macam musuh oleh pimpinan PAS sendiri.  Blogger-blogger pro pembangkang ni jangan cakaplah, lagi teruk.

Isteri Allahyarham, Toh Puan Faekah Sheikh Hamzah pun pernah meluahkan perasaan tidak puas hati dengan tindakan penyokong PAS yang menyamakan kaki arwah dipotong akibat kencing manis dengan kekalahan Kedah kepada BN.  Artikel mengenai perkara tersebut boleh dibaca disini.

Sebetulnya ada banyak lagi yang boleh penulis paste kan disini, tapi rasanya orang Sungai Limau semua tahu apa yang terjadi kepada Azizan sepanjang menjadi Menteri Besar Kedah.  Tapi kerana penduduk Sg Limau hormatkan pemimpin yang menjadi wakil mereka selama 5 penggal, maka PAS masih menang di kawasan itu, walaupun 2 kerusi DUN lain dalam Parlimen Jerai menjadi milik BN.

Parlimen Jerai itu sendiri pun BN sudah menang semula.

Tapi keadaannya berbeza kali ini, dengan yang dinamakan PAS untuk bertanding di kawasan tersebut, tidak langsung mempunyai kehebatan dan aura yang sama seperti Arwah Azizan.  Malah penulis boleh katakan, dengan mencalonkan Azam ini, PAS sebenarnya menghinakan kepimpinan arwah.

Arwah dulu pernah juga menjadi pensyarah sehingga sebuah universiti di Filipina, selain Ijazah Al-Azhar dan Sarjana dari UK, sedangkan budak ini dikatakan ada banyak credential tapi separuh darinya tak dapat disahkan, termasuk Diploma dari Syria yang tak tahu dikeluarkan siapa.

Pensyarah universiti dengan pentadbir tadika, ada banyak beza tu. Ia ibarat kereta Mercedez 320E rosak, digantikan dengan Kancil 660.  Masih kereta juga, tapi prestasi berbeza.

Sebab itulah BN tampilkan calon yang setaraf, malah lebih baik ketinggian kualiti pendidikkannya berbanding dengan Allahyarham kerana kita menghormati arwah. lebih dari orang PAS sendiri.






44 Komen to PRK Sg Limau: Azizan MB Paling Dibenci Pakatan Rakyat

  1. raplahjingaa. says:

    aku kecewa!

  2. raplahjinggaa says:

    aku kecewa!

  3. baba says:

    teruklah pas syaitan ni, dulu bukan main lagi keji, hina arwah , lani bila nak undi kawasan arwah, dok jaja nama arwah sana sini…..munafik.

    • Moohyideeeeen says:

      Kami tak bersetuju, bukan keji. Dalam ameno mana boleh ‘tidak setuju’.

      UMNO dulu puji2 gila2 Pak lah siap ada sticker “Islam hadhari” ‘We Love Pak lah” lagi. skg kutuk…

      • WTF says:

        I am not of them…

        BTW, do you still keep BLACK EYE NUAR PROSTER???

        Just curious…

      • ultra melayu says:

        pas dulu bukan kata anwar mat jubor ke? la ni duk ramai2 cium jubor dia…

        • Moohyideeeeen says:

          Tak kata, tu hang yg kata.

          • ultra melayu says:

            hahaha…hang ni umur berapa moo? baru lepas spm ka? haha

          • WTF says:

            Tak eh Mooh…

            Mat Sabu yg kata….

            http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0605&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_16.htm

          • WTF says:

            Boleh refer ni juga:

            Hinggakan, beliau sanggup memanggil Anwar yang merupakan timbalan perdana menteri pada masa itu dengan gelaran “Anwar Al-Juburi” dalam satu sidang Dewan Rakyat, ketika isu skandal liwat tersebut memuncak.

            http://www.malaysiakini.com/news/166723

          • ultra melayu says:

            terbaik WTF.. siap ada link..nganga si moo ni..aku rasa si moo ni budak baru akil baligh kot.. x tau sejarah…

          • zarman says:

            Kalau ada dlm you tube lagi baik….

          • gambus says:

            bodoh punya macai Pakatan ni , benda macam ni pun tak tau hahahahaha

      • gambus says:

        Bukan keji kee moo lembu ?? sampai AZIZAN sendiri kata ada orang dalam PAS nak dia mati !!! itulah cara puak PAS kalau tak bersetuju kan

        ehhh kalau betul kami sokong , kalau pak lah buat salah , kami jatuhkan dia hahaha

  4. alimedanbaru says:

    aku dah faham bebenor sikap dan perangai Pas ni yg pandai buat bodo tak tahu apa macam sesuatu tu tak pernah terjadi, contoh:
    * pemimpin Pas dan Stopa Ali buat dek je macam tak ada apa-apa berlaku, sedangkan nyata apa yg dia buat atas katil dgn betina tu dah tersebar luas.
    * mula-mula aji adi dan nik ajis sokong kalimah Allah spt kehendak DAP, bila dapat kritikan umat Islam, selamba je dia u-turn macam dia tak pernah setuju. tiba2 berwakilkan stopa ali, setuju pulak dan berpihak kepada Kristian/Dap. aji adi buat dek shj macam perkara itu sebesar kuman layaknya.
    * MASA ARWAH AZIZAN TADBIR NEGERI, PAS PUSAT MEMANTAU AZIZAN SPT TAK PERCAYA BELIAU ADA KEBOLEHAN. BILA ADA KOMPLOT NAH JATUHKAN AZIZAN, PAS PUSAT PUN TAK SERIUS MEMBANTU. BILA ARWAH IKUT PROGRAM KERAJAAN PUSAT, HABIS ARWAH DISERANG DAN DINISTA. TIBA2 BILA ARWAH DAH MENINGGAL, HJ ADI BOLEH KATA MAHU CARI PENGGANTI MACAM ARWAH AZIZAN.APA PUNYA DOLAK DALIHLAH PAS NI MEMANG CONFIRM BERSIFAT MUNAFIK.

    PERKARA YG SAMA JUGA BILA PAS DENGAN MUKA SARDIN BERSEKONGKOL DGN DAP DAN ANUAR WALAUPUN TAHU DIA BERKAWAN DGN MUSUH BANGSA DAN MUSUH AGAMA.. itulah dia PAS perangai macam keling..auta lebih!

  5. Moohyideeeeen says:

    Tahniah!

    UMNO Batalkan Projek Maahad Tahfiz Sains Pulau Tuba, Langkawi.

    Hidup Isle! Hidup Melayu!

    • Pikir la sikit says:

      Tahniah!

      PAS batalkan Projek ‘Negara Islam’;

      PAS sokong LGBT…PAS sokong murtad…PAS sokong konsep Allah itu trinity;

      Hidup PKR & DAP, maka hidup la PAS!

    • ultra melayu says:

      ntah betul ntah tidak citer si mooo ni..by the way, tolong kira berapa banyak masjid yg dh dibina pas kt kelantan..20 tahun lebih dh perintah negeri..kalo setahun 1 masjid, patut kurang2 ada 20 biji masjid dh la ni..

      • Moohyideeeeen says:

        Berapa org yg pi solat jamaah setiap waktu?

        • WTF says:

          Kira Mooh nak kata kerajaan negeri Kelantan kurang bina masjid di Kelantan sebab umat Islam yg pergi solat jemaah setiap waktu di Kelantan kurang la ya Mooh…

          Cuba huraikan sikit????

          • Moohyideeeeen says:

            Syariat Islam tdk bergantung kepada jumlah masjid semata2. tetapi pengisian dan perlaksanaan fungsi masjid yg sebenarnya.

            Buat Masjid Islam dan T Tdun islam RM300 juta untuk Patrick Badawi. Tahniah!

          • WTF says:

            Kiranya betul lah kata hang, kat Kelantan buat apa kerajaan negeri Kelantan nak bina masjid banyak2 sebab pengisian dan perlaksanaan fingsi masjid di kalangan rakyat Kelantan KURANG!!!

            Betul tak Mooh!!!

          • ultra melayu says:

            agak dah jawapan si mooo ni..cakap je la xde duit nak bina masjid pun..nasib baik la bina sekolah dan hospital tu tanggungjawab kerajaan pusat.. kalau x, mau anak2 kecil saudara kita di sana terpaksa dihantar belajar ke negeri jiran..

            masjid kristal ke moo?rasanya ramai x setuju dgn konsep masjid tu moo. tapi sekurang2nya boleh digunakan untuk solat berjemaah mooo…

          • zarman says:

            Kerajaan dah bina masjid, tak kan kerajaan nak hantar kenderaan pegi jemput ko dan puak2 pas ke masjid jugak mooo?… banyak canteek!!
            Tugas para anak kariah lah nak berajak2 ke masjid… tak kan kerana masjid kosong, maka tak perlu bina masjid? itupun ko nak salahkan kerajaan?

          • anakbochek says:

            Orang Islam di Kelantan ikut sunah Poknik. Sembahyang atas rumput jer jadi tak payoh ambo nok buak “sejik” banyok2. Pitih takdok.

    • gambus says:

      hahaha modus operandi fitnah yang sama digunakan rupanya , oleh macai Pakatan ni

      theunspinners.blogspot.com/2013/10/mukhriz-bantu-sekolah-pas-pusing-kata.html

  6. raplahjinggaa says:

    aku sangat kecewa!

  7. Moohyideeeeen says:

    Cap ayam lagi:
    .
    .
    .
    DAP today said Felda must explain why it purchased service apartments in London for RM500 million, about RM100 million more than market price.

    DAP secretary-general Lim Guan Eng (pic) said Felda’s move in buying the apartments at an inflated price was against the main thrust of the Economic Transformation Plan of divestment of non-core assets.

    Lim was referring to a report today by The Malaysian Insider of Felda’s £97.9 million (RM495 million) deal for the 198-unit Grand Plaza service apartments in Bayswater, London.

    The property was has a value of £80 million (RM408 million) according to high-end real estate agents Savills and Knight Frank.

    “In other words Felda overpaid by nearly RM100 million,” said Lim.

    The Bagan MP said this has raised fears that any economic downturn would cause state-linked Malaysian firms buying up London properties at inflated prices to lose tens of millions of pounds in public funds.

    He pointed out that Felda did not have the expertise nor the knowledge in the hotel line as it was not related to its business of commodity plantation.

    He added that both Felda and the federal government have refused to explain how Felda can make a profit from the business when it had already invested the RM500 million, which was above the cost.

    “When I raised this in Parliament on Monday, the government refused to reply how Felda can earn a high enough rate of return to recoup their investment, beyond saying that the market value of the London hotel has now increased to 115 million pounds from the 98 million pounds initial investment.

    “Again there was no proof that the market value of the London hotel has increased to 115 million pounds,” he said.

    Lim said that after Pakatan Rakyat took over Penang in 2008, it was shocked at the non-core activities the state was engaged in.

    “With the RM500 million capital expenditure by Felda, it is unlikely that even if Felda makes a profit, the profit will justify the cost of investment.

    “BN leaders should not treat public monies as their private holdings but justify, in the interests of accountability and transparency, the financial benefits of investing in non-core businesses to the people,” Lim added.

    • WTF says:

      Baik hang buat posting cut and paste jer lah Mooh…

      You cannot make a simple argument…

      But we do know your limitation, as one of the forumer from FUCKUTAN says:

      Moohyideeeeen says:

      Org bodo jer yg do tolak ameno ni…Pak Cik2 tua, Mak Cik2, Kakak & awek2 yg rajin tgk drama2 kat TV,

      3:21 PM on October 4, 2013

      http://www.mykmu.net/?p=35604

      • anakbochek says:

        Yup, betul tu WTF. Bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut, itu adalah ciri2 orang bodoh yang tolak UMNO.

    • ultra melayu says:

      DAP nak cakap pasal FELDA? mestila semua yg FELDA buat x betul. sebab FELDA utk orang Melayu..kenapa dia x persoal tanah yang nga dan ngeh dapat di kelantan?

    • srikandi says:

      mooo…kau ni mmg contoh melayu paling x sedar diuntung jd balaci cina…uweekkkk….
      kalau zaman komunis ni mesti kau dh jd tali barut komnunis kan mooh kan?
      kenape kau nk dengki psl FELDA mcm mane cina2 benci Felda…derang tergugat kot kalau ekonomi org Melayu naik…sbb tu gelabah semacam..yg lu ni nk gelabah puyuh sama tu dh kenape???
      kau ni kaum pendatang jugak ke mooh???…kalau yes sila cr jln keluar dr Malaysia…org2 Melayu Malaysia x perlukan pengkhianat cium bontot cina mcm kau ni la MOooooooo lembu oi…

    • gambus says:

      DAPigs Lim nak cakap pasal Felda rupanya , patutlaa benci betul puak DAPigs ni dengan Felda sampai nak buat macam-macam fitnah !!!

  8. sireh ke gagang says:

    moo kan selamanya bangang. korg baru perasan ke. moo hari2 masuk sini jd badut je . gi sambung kelas gwiyomi hang la moo.

  9. bujuk says:

    Timb. Menteri Pendidikan, Kamalanathan kata Qurban tidah boleh d laksanakan d sekolah atas apa cara sekalipun walau tiada pekeliling khas. Apa kata Menteri Pendidikan (TPM) yg. suatu waktu dulu kata MELAYU PERTAMA baru Malaysia. Aku harap Mohyidin tak tunggu habis PRK Sg.Limau baru ulas… Isu ni lebih penting dari kalimah ALLAH kerana AMALAN UMAT ISLAM d pertikai orang kafir. Aku boleh terima kalau ibadah Qorban tersebut d buat d SJK(T) tapi, d SK sepatutnya tak berbangkit perkara camni. D SJK(T) pastinya ada sambutan Deepavali dan berbagai upacara hindu… bagaimana.
    Orang Islam Hulu Selangor patut fikirkan calon lain masa PRU14 nanti.

    • WTF says:

      Bila hang baca berita ni Bujuk, hang faham lain pulak ya!!!

      http://www.malaysiakini.com/news/244752

      Dan kenapa pulak bujuk kata “Isu ni lebih penting dari kalimah ALLAH kerana AMALAN UMAT ISLAM d pertikai orang kafir.”

      Lebih penting ya Bujuk???

      Sekurang2nya Kementerian Pendidikan Malaysia takder pun kata tak boleh langsung menjalankan ibadah penyembelihan korban, malah telah menasihati supaya pihak sekolah memaklumkan kepada Pejabat Pelajaran Daerah (PPD), di mana PPD akan menasihatkan untuk bekerjasama dgn surau yg berdekatan.

      Berbanding dgn FUCKUTAN, yg masih terus lagi menyokong kalimah Allah digunakan sbg kata ganti nama tuhan dalam Bible.

      Cuba Bujuk bayangkan sekiranya Mahkamah Rayuan memutuskan bahawa the Herald boleh boleh menggunakan perkataan “Allah” sbg kata ganti nama tuhan Kristian dalam penerbitannya!!!

      Apa yg akan menghalang org2 Kristian letak nama Allah pada tajuk “God Must Be Crazy”, ataupun tulis “Kita percaya pada konsep trinity, iaitu Allah Besar, Allah Yesus dan Allah Roh Kudus”.

      Silap2 Alvivi yg dok hina umat Islam Malaysia menjemput buka puasa makan Bah Kut Teh boleh tukar nama mereka kepada “Alvin Allah” dan “Vivian Allah” dan berkata “Marilah umat Islam tengok Allah makan babi”

      Silap2 lembu nak kena sembelih tu puak Hindu panggil “Allah Lembu”.

      Dan Bujuk boleh cakap isu ibadah penyembelihan korban tidak dibenarkan di sekolah lagi besar dari puak2 Kristian mempermain2kan nama Allah

      Masa tu nanti, hang nak cakap apa Bujuk!!!

Leave a Reply

Threesome