Menu Utama

PRK Sg Limau: Apa Motif PAS Terjah Bapa Jamil Khir?

SEMUA orang hairan apa motif Mahfuz Omar dan rombongannya (termasuk calon PAS di Sg Limau, Azam Samad) menerjah rumah bapa Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Datuk Seri Jamil Khir Baharum?

Untuk rekof, bapa Jamil Khir, Baharom Ramli, 77  memang sejak asal jadi penyokong PAS.

Kononnya bukan kena mengena dengan kempen, tapi sebab nak lihat sahabat lama – siapa yang Mahfuz cuba bodohkan?  Kalau bukan sebab urusan kempen, penulis tak nampak kepentingan isu ini digembar gemburkan begitu serius sekali oleh media dan blogger PAS.  Banyak orang lain yang Mahfuz jumpa sepanjang kempen ini, tapi tak pulak macam ini besar kecohnya.

Apakah ada satu peraturan dalam dunia bahawa kalau bapa sokong parti politik A, anak  pun mesti sokong parti politik A juga?  Sudah tentu takde, malah nampak jahat sama sekali, seolah-olah cuba menggambarkan kepada masyarakat di luar sana yang Jamil Khir ini anak yang derhaka?

Pendek kata nak cemar reputasi Jamil Khir sebagai Menteri yang bertanggungjawab atas hal ehwal agama Islam.  Tak perlu penulis ulaslah cemar reputasi macam mana, sendiri boleh fikir berdasarkan cara PAS memanipulasi isu ini.

Justifikasinya mudah saja, apa kaitan Menteri tersebut dengan kempen kali ini sehingga PAS nak menyeret bapanya dalam usaha mereka mendapatkan sokongan?  Yang bertanding bukan Jamil Khir pun tapi Dr. Sohaimi Lazim.  Betul, Jamil Khir ahli Parlimen Jerai dan Ketua Bahagian Jerai dimana DUN Sungai Limau terletak, tapi bukan beliau yang bertanding dalam PRK kali ini.

Ini masalah bila ada pemimpin tak sekolah macam Mahfuz, malangnya yang ada pendidikan macam Azam Samad (tapi jaga Tadika) pun ikut jadi bodoh sama.

Bermusuh dalam politik tu, bermusuh dalam politik sajalah, apa dilibatkan dengan mak bapak dan sebagainya?   Pulak tu, bukan mak bapak calon yang bertanding, tapi orang lain.

Politik yang diamalkan PAS ini jelas merbahaya, boleh menyebabkan keluarga porak peranda.  Dulu kita dengar dah suami ceraikan isteri sebab berbeza fahaman politik, tak cukup dengan itu, Mahfuz cuba laga-lagakan anak dengan bapa pulak.

Mahfuz ni bukan manusia, tapi syaitan!!

Anehnya, Mahfuz tahu pulak tak senang bila ura-ura salah seorang anaknya jadi penagih dadah dikaitkan dengan dia sebagai pemimpin PAS dan ahli parlimen Pokok Sena.  Dia tak mahu ulas isu itu, kononnya hal politik dia tidak ada kena mengena dengan keluarganya atau anaknya jadi penagih dadah.

Tapi dia melibatkan perbezaan fahaman politik keluarga orang lain, tak apalah pulak?

Penulis nak katakan disini, Mahfuz jangan cuba main wayanglah, kononnya kunjungan ini tidak ada kaitan dengan politik, ini memang 100% agenda politik dengan niat untuk beri gambaran buruk kepada Jamil Khir.  Pengundi Sungai Limau patut nilai cara Mahfuz (sebut PAS) berpolitik tanpa kira batasan moral dan etika dengan mengundi calon BN pada 4 November nanti.






26 Komen to PRK Sg Limau: Apa Motif PAS Terjah Bapa Jamil Khir?

  1. baba says:

    depa dah tak dak modal kat sg limau…..kalau nak ikut mcm tu abby abadi totok pas pun bapak dia penyokong kuat umno…..mcm mana plak tu?

  2. alimedanbaru says:

    Aku tak hairan jadi begitu sebab semua orang PAS mengikut amanat BERSURAT HJ HADI yg telah terbukti berkesn memecahkan persaudaraan, menceraikan laki bini inikan pulak anak beranak. Puak munafik berfaham SYIAH NI MEMANG GITULAH PERANGAINYA… kalau ada anak2 dlm rumah memang ada hak untuk sepak terajang mereka keluar dr rumah sbb dah tahupun niat jahat mereka..

  3. Moohyideeeeen says:

    Apa motif umno dok tunjuk gambar kahwin DSAI & DSWA yg tak dapat restu ayahanda DSWA???

  4. Moohyideeeeen says:

    Habih tu ameno dok sret Che Tom (Mak Azmin), tak pe lak??

  5. tony gunawan says:

    ling liong sik pun boleh lepas !
    mana ada keadilan di bawah pemerintahan umno!

    • Moohyideeeeen says:

      Wayang Kulit BN jer…

    • WTF says:

      Hehehehe…Nuar Berahi pun boleh lepas, nak cerita pasal Ling Long Sik!!!

      BTW, ada dua pertuduhan yg masih belum diputuskan di Mahkamah akan kes Ling Liong Sik dan PKFZ…

      So chill Tony!!! Jangan sedih itu CEC TERBATAL lagi…

      Hehehe444444444…

    • anakbochek says:

      Terang2 air duit ada dalam bontot orang lain, itu pun boleh lepas lagi. Itulah keadilan namanya tony bongok.

    • gambus says:

      kiranya terbukti pencacai DAPigs hanya buat fitnah jee !!! hahahaha

      Bila pemimpin Pakatan dqan DApigs lepas baru adil kee apek tony ?? kau belajar law kat dalam jamban rumah apek lim kit sial kaa ?? hahahaha

    • raplahjingaa says:

      ling liong sik…kes dia lebih kurang kes guan eng jual tanah di bayan mutiara jer….

      dibawa pemerintahan UMNO, aku bahagia !!
      hang ? aku peduli apa !!

  6. Moohyideeeeen says:

    he ..he..rugi Rm12 billion..he…he..

  7. gambus says:

    aduuhh cite lama ni moo lembu .. bawak laa cite kerajaan jepun bago rm207 billion hahahahaha

  8. badrole amin says:

    abu lahab versi akhir zaman sekarang iaitu hadi awang fikir dia boleh memperbodoh orang Islam utk percaya kedegilan dan kejahilan dia terus membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah kononnya dapat memberi kebaikkan yg boleh membuat org kristian masuk Islam bila menggunakan dan menyebut nama Allah dijadikan amalan dlm kehidupan seharian mereka

    cuba hadi awang tanya pada lim guan eng ataupun pada murphy pukiayam errr pakiam dlm sehari berapa kali mereka berdua sebut nama Allah? tidakkah hadi awang tahu majoriti org kristian yg mendapat hidayah lalu mengucap 2 kalimah syahadah utk masuk Islam tidak pernah sepatah pun menggunakan atau menyebut nama Allah dlm kehidupan seharian mereka semasa mereka menjadi org kristian?

    hadi awang sebenarnya tahu akan tujuan sebenar pihak kristian di Malaysia begitu kamaruk mahu menggunakan kalimah Allah…atas sebab kepentingan politik bersifat duniawi(kemaruk sangat nak jadi kerajaan berkongsi kuasa dgn DAP dan PKR) mahu memastikan dirinya dan PAS terus mendapat sokongan dan secalit undi dari org kristian dan kafir, hadi awang sanggup mengenepikan dan membuang kepentingan serta peringatan Islam

    hadi awang tidak kisah membenarkan penggunaan kalimah Allah ini kepada pihak kristian sehingga ianya digunakan oleh pihak kristian utk mengeliru dan memurtadkan org Islam terutama generasi muda org Islam pada satu hari nanti

    di tangan hadi awang penuh dgn darah Ibrahim Libya dan pengikutnya yg telah disesatkan olehnya pada suatu ketika dahulu dgn ‘amanatnya’ itu…hadi awang boleh dikata tidak menginsafi dan bertaubat nasuha akan perbuatannya itu kerana dia tidak pernah memohon maaf kepada balu-balu insiden Memali…bukan sahaja tidak memohon maaf malah hadi awang membiarkan ‘Tabung Memali’ utk kebajikan balu-balu insiden Memali habis diratah, diseleweng dan dicuri oleh PAS

    munafik tegar dan penyesat umat Islam bernama hadi awang ini tidak ambil kisah pun pada org Islam yg dia telah sesatkan dan mati dlm kesesatan itu, apakah munafik tegar dan penyesat umat Islam bernama hadi awang ini nak ambil kisah pada org Islam terutama generasi muda org Islam yg akan disesatkan(dimurtadkan menggunakan ‘kalimah Allah versi kristian’) oleh pihak kristian?

  9. DataCode says:

    Orang deman apabila susah nak kebah atau nak sembuh apa sahaja dia cari asalkan jadi ubat,atau sebagai pemberitahuan bahawa calon PAS sudah menemui jalan baru untuk dijadikan persepsi baru dalam siri kempen PRK sungai limau

  10. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Pelik??? Kenapa Mahfuz sendiri x duduk sebelah bapa Jamil Khir tu?? Kenapa mesti duduk diatas bangku??

    Ooo!!mungkin sebab niat nk tengok rakyat bodoh atau tidak yg dia tu cuma berlakon je!!!…

  11. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Orang2 dan blogger2 PAS kerap kali tunjuk gambar pemimpin depa berposing sambil berdoa..Nak tunjuk alim laa kononnya..

    Yang Niky Ajis tuu..tiap2 kali makan nasi pon orang2 PAS HEBOH sampai SATU MALAYSIA..taksub sampai mcm tu sekali..

    • Topup says:

      huh…nik ajis ….aku rasa kalau dah meninggal pun tetap akan dijaja ….silap2 jadi boleh diangkat jadi imam ke 13!

  12. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Mahfuck Onar nihh naik meroyan sebab x makan kuih Syiah lagi la tuu!!!hehehe

  13. bujuk says:

    Sejak bila tak boleh ziarah orang sakit?
    Sejak bila UMNO iklas bila berkempen pilihanraya?
    Sejak bila menjadi kesalahan besar siar gambar sendiri dalam fb sendiri?
    Pemimpin umno masuk kampung jumpa orang2 kampung HANYA bila pilihanraya dan keluar TV dan semua media utama tu IKLAS sangat ka?
    Bukankah telah d terima umum waktu kempen pilihanraya calon akan jumpa semua pengundi dia… tak timbul isu Iklas ke tidak, kerana Allah saja yg. tentukan dan biar Allah yg. balas.

    • luvmy says:

      “Pemimpin umno masuk kampung jumpa orang2 kampung HANYA bila pilihanraya dan keluar TV dan semua media utama tu IKLAS sangat ka?” – mcm utk mahfuz je cth ni..

Leave a Reply