Menu Utama

Polis Bersilat: Hadi Ni Kan, Makin Tua Makin Bodoh!!

PENULIS mengusap dada bila baca saranan Presiden PAS, Hadi Awang yang menyarankan polis supaya bersilat bila berhadapan dengan penjenayah yang bersenjatakan parang.

Again, ini cadangan datang bukan dari orang yang pernah terlibat dengan bidang kepolisian, tapi jenis yang bela perut 24 jam supaya sentiasa kembang, senang para bini nak usap-usap sebelum lelap.

Lepas itu senang hati nak ajar polis macam mana nak buat kerja?

Penulis fahamlah, dia nak sindir polislah tu, yang kebelakangan ini makin cemerlang dalam menjalankan tugas, lepas 3 semalam, 3 lagi penjenayah tumbang di tangan senjata pihak polis.  Kalau PKR dan PAS hentam polis sebab ada kepentingan kewangan, PAS pulak terbabit sebab dia jenis pak turut, orang hentam, dia hentam, apa  bendanya, ntah.

Sebab itu menyindir pun nampak bodoh juga.

Bagi malu dengan anak cucu berzaman-zaman.  Nanti sampai berapa keturunan orang kenang, “datuk kaulah dulu yang bagi cadangan polis bersilat dengan penjenayah pakai parang?”.  Mana anak cucu nak letak muka?

Ini masalah bila bergelumang selalu dengan penzina yang jadi Setiausaha Agung parti.

Apa pun, penulis taknak cakap banyaklah pasal kenyataan bodoh Hadi ni, semua orang pun tahu cadangan tak masuk akal, datang dari orang yang banyak sangat tengok filem Kungfu –  bukan berdiri atas realiti pun.

Cuma penulis nak kata, kalau inilah dia yang diharap nak jadi pemimpin kerajaan besok, fikirlah banyak kali.  Ya, penulis pun tahu kalau pembangkang jadi kerajaan pun takkan disuruhnya polis bersilat, sekarang ni dia cakap sebab dia bukan kerajaan, bubuhlah apa yang dia suka.

Tapi moralnya jelas kat situ – orang ini tidak ada hati perut dan belas ehsan kepada anggota polis yang bertarung nyawa menentang penjenayah setiap hari.  Yang dia tahu, bagaimana nak politikkan kerja polis tak habis-habis.  Nak bergurau pun bukan atas nyawa orang lan, cuba anak Hadi yang jadi polis, tergamak ke dia nak cakap macam itu?

Percayalah, tak akan keluar dari mulut punya.  Ini cerita nyawa anak orang lain, sebab itu lancar saja mulut bercakap.

Rakyat Malaysia ini bukan bodoh, dah ramai bijak-bijak dah.  Jadi fikirkan ini, pemimpin jenis apa kalau menyindir pun dah nampak bodoh, kalau dia serius macam mana?  

Lagi bodohlah.






54 Komen to Polis Bersilat: Hadi Ni Kan, Makin Tua Makin Bodoh!!

  1. Hazmihaza says:

    Terbaik bro adamyan. Ini ke tahap IQ bakal PM?

    • anakbochek says:

      Oh my god, kalau ini la IQ bakal PM askar Malaysia akan pakai pedang dan tombak la jawabnya.

      • bangKano says:

        Tak gitu…polis & tentera pakai ilmu bathin leh la depa ghaib & kebai tak lut kena tembak ato tusukan/impakan objek keras/tajam. Lepaih tu terbang macam kupu kupu….dah tentu para teknologist persenjataan canggih AS tu akan tercengang cengang jadi bodo lagu mana jadi lagu tu…?

        Hebat hebat think tank melayu kita nih….tak perlu susah susah dok pikiaq nak rekayasa teori & teknologi peperangan.

  2. Wawa says:

    Salam
    Suruh la Tok Pa brsilat pakai Spendar putih.

    Wawa

  3. Matatelinga Gomen says:

    Polis tak pernah ada masaalah utk menangani penjenayah. Mereka tak pernah kebuntuan dan tidak perlu mintak tolong dari bodyguard nicko atau herdy.

    Jenis pembangkang Msia tak akan beri sanjungan pada kerajaan. Mereka tak akan beri komen elok jauh sekali untuk memuji. Terdapat mana2 mereka yang beri pujian pada kerajaan mereka akan didesak untuk tarik semula atau terus berhenti. Apa yang terjadi pada DAP Melaka itulah yang jelas pendirian mereka.

    Apa bezanya Hadi atau nama glamournya Herdy, dia akan habis hayatnya sebagai pemuja Syi’ah walau mungkin tidak 100% dia amal apa yang syi’ah mintak.

  4. alimedanbaru says:

    kesian aku dengan hj hadi ni.. apakah ini wawasan kerja yg dia nak bawa menjelang muktamar Pas yg bakal berlangsung? tuan haji, Nabi pun ajar, kalau tak tahu eloklah diam, itu lebih afdal. kata Nabi lagi, ‘kalau satu urusan tu diberi pada yg bodo, tak tahu dan tak pakar dlm bidang tersebut, maka tunggulah saat kehancuran kerja tersebut’. TN HAJI HANYA PAKAR BAB DOSA PAHALA, SUNAT WAJIB MAKRUH tak perlulah campur urusan bernegara..kalau takad nak sampuk cakap DAP, eloklah dok berzikir lagi berfaedahhh.. aduhai PM PAS!

  5. sireh ke gagang says:

    ini org tua nyanyuk kat atas ni cakap dalam membohongkini .

    “Kita kena tahu dia penjenayah atau pun tidak. Kalau dia bersenjatakan parang sahaja, anggota polis kita banyak yang tahu silat. Cukuplah, sepadan dengan penjenayah itu.” demikian tegas Presiden Pas Haji Hadi.

    “Penjenayah ada kecil besar,”

    “Tindakan (menembak) boleh, tapi kena pada tempatnya. Bukan tak boleh, (tapi) kena pada tempatnya,”- Mkini.

  6. Moohyideeeeen says:

    Org cakap lain , depa paham lain. ini ,masalah bila IQ kureng…

    • luvmy says:

      Moohh…aku minta maaf la klu tersalah faham. Sebagai pengikut PAS..cuba ko terangkan kat aku apa yg Hadi nk sampaikan. Minta pencerahan skit disini.. IQ kureng la katakn..x faham.

      • sireh ke gagang says:

        maksud moo mudah je . polis kena menari2 dulu depan penjenayah , kemudian salam , pastu baru cakap , “aku nak tangkap ko boleh tak ? ” itu la moo punya maksud. 😀

        • luvmy says:

          ni silat pengantin ke hape ni??? hehehe…

          • sireh ke gagang says:

            itu ilmu mantik moo tuntut dari tok guru nik . ko jgn gelak kuat. kecik ati moo nanti . lps ni jgn pelik , ada lagi dari pas yg suruh polis pakai ilmu kebal pulak. org pas sejak kawan dgn guan eng , dah pandai tengok cerita kungfu . sbb tu hj hadi ckp , lawan parang dgn buku lima dulu. 😀

    • Mat Panjang says:

      Polis ikut Perlrmbagaan, undang-undang dan peraturan seperti Akta Polis, Penal Code, CPC, IGSO, GGO dll undang-undang dan peraturan.

      Polis sudah melalui latihan di PULAPUL, Polis Kolej dan latihan khas dalam berbagai aspek tugas kepolisian seperti undang-undang, mendapatkan maklumat, menyiasat, mengawasi, menangkap (mengikut peruntukan dalam CPC dan Penal Code) dan menuduh di Mahkamah.

      Maka Pak Hadi tak payahlah nak ajar Polis macam mana nak buat kerja. Mereka ada IGP, Pengarah, CPO dll pegawai kanan mereka untuk ajar dan beri arahan melaksanakan kerja.

      Pak Hadi patut tumpukan masa dan tenaga untuk satukan PAS dan orang Melayu, orang Islam dan rakyat Malaysia dan macam mana nak cegah anak Melayu jangan jadi pengedar dan penagih dadah, kaki ragut, jadi samseng dan gangster.

    • anakbochek says:

      Itulah masalahnya bila memilih pemimpin yang mempunyai IQ level bawah sikit dari Forrest Gump.

    • alimedanbaru says:

      MOO, KAU MINTAH HJ ADI CADANGKAN KEPADA KEPALA2 GANGSTER KALAU NAK BUAT JENAYAH PAKAILAH PARANG ‘TUMPUL’ BARU POLIS TAK TEMBAK DAN KALAU BERSILAT PUN TAKLAH BAHAYA SEBAB PAKAI PARANG TUMPUL… KALAU TAJAM BERKILAT BOLEG BERCERAI KEPALA DGN BADAN… alahaiii hj adii

    • WTF says:

      Tapi Mooh, hang tak boleh deny yg kami di sini semua faham kata2 Mooh…

      Mooh says….

      ”Org bodo jer yg do tolak ameno ni…Pak Cik2 tua, Mak Cik2, Kakak & awek2 yg rajin tgk drama2 kat TV,

      3:21 PM on October 4, 2013″

      http://www.mykmu.net/?p=35604

      Mueh4444444444

    • bangKano says:

      Sapa IQ yang kurang wahai Moohyideeeeen serba pandai..eh pandir la…..IQ tu apa..?

      La ni oghang dah tak main lagi la ngan IQ…depa la ni dah sampai ke tahap SEQ….Spritual & Emotional Qoutient la mangkok hayun….!!!

    • alimedanbaru says:

      PATUTNYA HAJI HADI CADANG POLIS BERSILAT DAN GUNA KERIS.. BARULAH LAKU BISNES KRAFTANGAN PEMBUAT KERIS.. BAYANGKAN KALAU ADA RATUS RIBU POLIS, TENTU RATUS RIBU TEMPAHAN… BOLEH TAHANLAH JUGA KALAU CADANGAN BOLEH BANTU BISNES MELAYU.. he he kena pilik pulak keris panjang ke, keris pendek?… alahai aji adi..

    • gambus says:

      hadi awang takde pun cakap dia maksudkan benda lain moo lembu oiiii ,kesian macai Pakatan kena jilat ludah pemimpin Pakatan

  7. bujuk says:

    Membodohkan orang tampa memahami maksud sebenar adalah lebih bodoh. Menyebarkan kebodohan orang lain yg. sebenarnya tidak bodoh, adalah membodohkan diri.

    • Hamba Ar Rahman says:

      hehehe…Bujuk skang dah byk berfalsafah….

      • luvmy says:

        makin lama makin sukar memahami madah bujuk..

        • Kayu says:

          Maksud bujuk ialah, Hadi memang bodoh, jadi sesiapa yang menyokong pendapat dia memang sangat bodoh dan hanya mereka yang tahu Hadi ini bodoh saja tidak bodoh kerana tidak boleh diperbodohkan sebagaimana pencacainya diperbodohkan serta sebagaimana PAS dilembukan oleh DAP tak gitu bujuk..,,.

    • alimedanbaru says:

      kat sini aku tak lah sampai hati nak kata hj hadi tu macam bujuk yg bodo wbp cadangan bodo tu akan disimpan sebagai cadangan Presiden Pas, kot lepas PRU14 nanti pakatan memerintah… wbp tengok gaya cadangan. takkan rakyat Mesia nak pilih cadangan dari pencadang yg kebodohan.. he he

    • WTF says:

      Hang buat lawak ker Bujuk…

      Boleh beritahu, dalam PAS siapa yg diiktiraf di mata dunia sbg seorang yg bijak???

      Cuba cerita sikit…

    • sireh ke gagang says:

      ada pun tindakan suruh polis bersilat bila berdepan dgn penjenayah yg bersenjata itu lagi bodoh dan teramat bodoh . kaji balik daya pukulan tangan dan kaki ,jika dibandingkan dengan daya hentakan senjata tajam dan panjang seperti parang kalau terkena tubuh badan manusia tu moo.berfalsafah tanpa unsaha itu lagi tak guna apa2.

      • luvmy says:

        Polis yg bersilat itu mempunyai ilmu kebal..parang tajam berkilat x mungkin lut kat bdn depa…

        • bangKano says:

          Mana tak badan polis tu kebai….depa pakai vest kalis peluru maaa…tembak kat paras dada pasti tak lut punya tapi tenang kat kepala dah tentu bolong punya….!!!!

          • sireh ke gagang says:

            ade la bang karno . polis ultraman kebal. klu rase2 mcm nak kalah , cepat2 dia menjelma jadi ultraman . sebab tu hj hadi suruh polis bersilat dulu lawan parang . agak2 dah cedera parah , boleh agaknya polis tu menjelma jd ultraman atau kamen rider . hentak balik penjenayah yg tetak dia dgn kuasa sakti . 😀

      • bangKano says:

        Hadi Awang cakap dia pakai otot bukan pakai otak….sebab tu la manjang idea tak masuk akai punya. Apa dia ingat silat tu leh kalah kan penyerang guna parang ka…? Ahli karate terkenal alias aktor Hollywood Chuck Noris pun pernah nasihat kalo kita di ancam oleh penjenayah bersenjata tajam berada terlalu rapat jangan syok nak melawan….menyerah jerr sebab tindakan tu berbahaya. Lain la kalo penjahat tu berada agak jauh dari badan kita leh la kita berfikir sebentaq lagu mana nak perdaya dia tu. Dalam seni pertahanan diri selain dari kepantasan fizikal,kepintaran tang muslihat amat penting dalam mengatasi lawan. Ni la politik haiwan nama nya.

        Coba kita kaji kesah dalam Hikayat Hang Tuah semasa amukan Hang Jebat …apa formula di guna kan oleh Hang Tuah nak menewas kan Hang Jebat yang tak kurang handal nya tuuu….? Tak lain tak bukan dia guna tipu helah dalam memperdaya kan kehandalan Hang Jebat. Lagu mana dia dapat mengambil Keris Majapahit yang kunun sakti tu dari tangan Hang Jebat….?

    • bangKano says:

      Memang betoi kata hang tu bujuk oiiii….macam pemimpin & pengikut serba tongong PR tu…haghi haghi depa dok sakan membodo kan pengikut bebai nya. Kata undi hantu la,40,000 oghang Bangladesh la,blackout la,dakwat tak kekai la aleh aleh dakwat yang depa pakai kat CEC DAP baghu ni cuma tahan 5 minit jerrr…apa ceghita bujuk…?

      • reds says:

        sokong…siapa yang bodoh sebenarnya…. atau terpaling bodoh…40,000 bangla… kahkah kalo terbaca jek mesti tergelak…

    • ketuk-ketampi says:

      Hanya orang bodoh yg faham falsampah bodoh..

    • delta_source says:

      bujuk,

      Apa kata kau huraikan maksud sebenar yang cuba disampaikan oleh Hadi Awang?

      • bangKano says:

        Apa nak haghap kan bujuk tongong tu nak ulaih panjang panjang….? Tolong sikit kesian kat dia nanti otak dia sakit plak….tapi dia sanggup pakai otot nak menaakul kan segala falsampah busuk bau melantong tu….dampak nya kita yang jadi bengong bila dengaq semua gebang bodo dia tuuu….!!!!!!

    • gambus says:

      cakap kosong dengan falsampah kau bujuk buat apa !!! kalau maksud dia lain jelaskanlaahhh !!!

      bukannya datang dengan bawak kata-kata sampah kau HANYA untuk membela kenyataan Hadi Awang yang penuh sampah dan seperti orang bodoh !

    • WTF says:

      Sampai la ni hang diam Bujuk!!!

      Meh aku huraikan apa Hadi Roi kata!!!

      Sila rujuk link di bawah:

      http://m.youtube.com/watch?v=4DzcOCyHDqc

      Yang Pak Arab (ker Turkey, mana2 la) tu polis, yg Indiana Jones tu penjenayah…

      Bila polis jumpa penjenayah, polis pun bersilat la tunjuk skill silat dia. Penjenayah takder masa nak layan polis tu, jadi penjenyah pun tembak polis tu…

      Macam tu ler maksud Hadi Roi, selamber jer polis tu kena bunuh kalau ikut nasihat Hadi Roi!!!

      Mueh4444444444

  8. dkds says:

    pembangkang di Malaysia adalah pembangang

  9. anonimus says:

    Org bodoh nak bela cakap org bodoh,..kalau hj hadi pandai,..tentu dia tak cakap camtu,..banyak perkataan boleh diguna suapaya tak nampak bodoh..dah tentu org akan hentam dia,..sebenanya jelas memang dia tak pandai..tak pernah ada presiden UMNO yang kua cakap camtu..penyokongnya pula tak patut mencelah kat sini kalau ada rasa malu.

  10. Anak_Nogori says:

    bila polis sorang2 mati krn kununnya nak jadi hero krn bersilat…ada plak suara2 sumbang akan cakap…apa bodohnya Zahid ni..pistol kan ada..pi bersilat tu buat apa?.

  11. PakChak says:

    Boleh bersilat tapi tak boleh guna keris!

    • bangKano says:

      Silat leh guna keris tapi takat hunus & cium jerrr..nak tikam dah tak leh sebab penjenayah dah pakai pistol auto…..!!!!

  12. baba says:

    suruh hadi saja bersilat dgn penjenayah, tgk dia berani ke tak?

  13. haha says:

    lol..haji hadi perli polis sebab polis tembak org yg dikatakan penjenayah itu..apakah terbukti org itu penjenayah..?org putih pun gertak dulu keluar pistol..bukan terus tembak..itulah..bila dihidang terus jamah..hihi

  14. syaa says:

    bdepan dgn penjenayah berbahaya ni ibaratnya bdepan dgn ular berbisa.sebelum kena patuk ular baik bunuh ular tu.takkan nak tunggu d patuk ular kotttt.bodoh punya pemimpin pas.

  15. sireh ke gagang says:

    korang semua yg gelakkan hj hadi salah . hj hadi pakar ilmu mantik. ikut kefahaman ilmu dia , dgn bersilat lawan penjenayah , polis boleh mendapatkan kuasa luar biasa tahap super hero . mana tahu , semasa bersilat tu , tangan boleh keluar aura api ke , petir ke , elektrik ke.

    *(hj hadi sedang menggalakkan pdrm malaysiua menjadi GUILE ,CAMMY & CHARLIE Dari street fighter) sonic boom !! 😀 😀

    • sireh ke gagang says:

      MALAYSIA*

    • WTF says:

      HAHAHAHA…

      Mooh dok cakap org2 UMNO percaya bomoh siam, kurafat la…tapi tak bawak BUKTI…

      Tu dia contoh Hadi Roi percaya benda2 khurafat, ilmu kebal LOCENG EMAS TAHAP 12…

      Banyak sangat baca komik si Hadi Roi sampai tak tahu mana fantasi dan realiti!!!

      Macam Mooh la…burung bangau supersonic….dah DIBUTAKAN ALLAH ker golongan2 PAS ni!!!

      • luvmy says:

        Rsa kesian dekat bujuk, moo, mek esah dll. sungguh ke telah DIBUTAKAN ALLAH hati dan fikirannya? bila baca komen diorg lg2 kes kalimah Allah ni, terfikir ‘diorg ni perjuankan agama ke politik?’

  16. pasBab2 says:

    suruh polis guna cota jer hj boroiii jimat sikit belanja kerajaan tak yah nak beli peluru n senjata mahal2 pas tu duit banyak2 tu bole bagi kat puak2 hampas yg dungu tu tak reti nak cari dana harapkan derma org ramai jer…Kelantan nyer highway dah berapa percent siap?

Leave a Reply

Threesome