Menu Utama

Perangi Kongsi Gelap Memaksa Guan Eng Tubuh Sukarelawan Baju Purple?

Beberapa penggal yang lepas pakatan pembangkang mengkritik hebat anggota keselamatan Negara kita. Imej polis telah dicalar, dikeji dan dipersendakan tahap maksima.  Walau segigih manapun pengorbanan anggota polis dalam melaksanakan namun mereka tetap disalahkan oleh pembangkang. Manakala dalam waktu yang sama pembelaan demi pembelaan terhadap penjenayah telah dilaksanakan dan dilancarkan oleh mereka.

 

Oleh itu memang menjadi satu keanehan dan kemushkilan apabila Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng @ tokong telah menubuhkan dan mencipta pasukan sukarelawan Berbaju Ungu. Ini jelas menunjukkan sikap hipokrasi yang melampau DAP.  Dalam keadaan mereka mengkritik teruk anggota polis dan membela penjenayah, mereka dengan bangganya memperkenalkan “polis” mereka.

 

Adakah mereka pasti bahawa sukarelawan berbaju ungu ini mampu menjaga keamanan? Atau adakah ianya sekadar berselindung disebalik organisasi kongsi gelap yang begitu menyokong kuat gerakan terancang DAP? Atau adakah mereka ini anggota “stand by” untuk memulakan provokasi ganas terancang? Adakah mereka ini telah menerima “senjata” rahsia DAP?

 

Semua perkara ini harus diperiksa dengan   teliti bagi memastikan gerakan ala “Al Qaeda” versi Cina ini gagal mengganggu gugat Negara. Setelah berlaku pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu selang beberapa hari lawatan pakatan pembangkang ke Filipina bertemu “mastermind” Nur Misuari maka segala gerak langkah pembangkang yang menimbulkan keraguan harus diberi perhatian dan dipantau dengan teliti.

 

Dalam keadaan pakatan pembangkang melancarkan perang psikologi yang keterlaluan memang tidak mustahil mereka juga bersedia dari segi anggota “polis” mereka memandangkan KDN telah melancarkan “perang” besar-besaran terhadap kongsi gelap.  Baru-baru ini, panggilan ‘anjing’ oleh Ketua Publisitinya, Tony Pua terhadap Pendaftar Pertubuhan, yang ramai kakitangan Melayu dan sebuah akhbar Melayu menunjukkan betapi berani dan celuparnya mereka. Lim Kit Siang  juga telah menggelar Perdana Menteri ‘syaitan’ manakala  anaknya, Lim Guan Eng  turut  memanggil Datuk Seri Mohd Ali Rustam sebagai ‘Nazi’.

 

 

Walaupun mereka telah dituntut memohon maaf namun pemimpin DAP ini tidak berbuat demikian. Ini merupakan situasi yang mendorong bangsa Cina yang lain untuk lebih biadap memandangkan pemimpin mereka telah menunjukkan contoh cara untuk kurang ajar dan kerajaan tidak mengambil sebarang tindakan terhadap mereka. Ini kerana “Prejudis DAP terhadap Melayu sangat tebal. Sikap rasis dan cauvinis sudah sebati dengan parti ini”

 

DAP sudah bersedia dari segi fizikal dan mental apabila mereka berani secara terang melawan dan menghina kerajaan Barisan Nasional dan bangsa Melayu. Satu insiden wakil rakyat DAP  yang tidak mahu memakai songkok apabila masuk Dewan Undangan Negeri (DUN) kerana menganggap itu sebahagian pakaian Melayu menunjukkan kebencian dan rasis yang mendalam terhadap bangsa Melayu. Pada Ogos 2008, Gwee Tong Hiang (wakil DUN Bentayan) dihalau keluar kerana melanggar protokol dan tidak menghormati dewan. Namun apabila pemimpin Melayu cuba mempertahankan HAK dan KEISTIMEWAAN bangsa Melayu sepertimana yang termaktub dalam perlembagaan maka beliau akan dituduh rasis. HENTIKAN sikap APOLOGETIK apabila membela agama bangsa dan Negara.

 
Kewujudan 50 tahun, DAP amat tidak bermakna. Mereka masih lagi  parti yang dianggotai hampir keseluruhannya oleh orang Cina  dan memperjuangkan kepentingan kaum Cina yang tidak dilindungi dalam perlembagaan kerana mereka merupakan kaum pendatang yang dibawa oleh pihak British untuk melombong bijih timah semasa zaman penjajahan British. Namun jelas di sini, bangsa Cina melalui DAP mempunyai agenda yang cukup tersusun untuk merampas tanahair dari Tuan Tanah Melayu ini.






27 Komen to Perangi Kongsi Gelap Memaksa Guan Eng Tubuh Sukarelawan Baju Purple?

  1. Moohyideeeeen says:

    Public tak dibenarkan kritik ka??? Apa ini zaman British lagi ker??? This is involve Public Fund!

    • alimedanbaru says:

      BIAR PUTIH TULANG JANGAN PUTIH MATA, Kepada KDN silalah siasat adakah ianya ditubuhkan ikit prosidur keselamatan spt yg ditetapkan.

      Aku kuatir puak ini akan bertempur dengan PASUKAN SKIM RONDAAN SUKARELA RUKUN TETANGGA yg menentang jenayah sedangkan pasukan berbaju unggu itu menyokong penjenayah! KPN apa tunggu lagi, siasatlah.

    • gambus says:

      kritik ?? yang aku nampak puak DAPigs ni memfitnah Polis dan menyokong pembunuh dan penjenayah !!!

    • bangKano says:

      Nak krtik tu sapa pun leh kritik tapi kena la pada tempat nya Mooo lembu oiii….? Kalo kritik penuh ngan unsuq unsuq fitnahan,pemuhungan & putaq belit fakta tu dah salah tak dak etika & berdosa la…

      Pahami la dulu tafsiran demokrasi,hak asasi manusia & liberalisme..kalo ketiga tiga terma ni hang tak jugak paham tok sah la nak gebang lebeh lebeh la Mooo…!!!

  2. sungai_siput says:

    ni perancangan awal nak keluarkan penang dari malaysia

    bibit bibit nya sudah bermula

    by then way, your english is so obvious moooh… p belajaq lagi mooh..level longkang sungguh

    • Kayu says:

      Memang ada agenda terancang dengan menubuhkan skuad keselamatan mereka sendiri ,kalau mereka benar-benar ikhlas untuk membantu menangani masaalah jenayah, mereka boleh menyertai rela,rukun tetangga dan sebagainya .Unit mereka ini adalah kearah penubuhan MPAJA atau unit komunis bentuk baru.Kementerian Dalam Negeri tidak perlu mengiktiraf unit keselamatan mereka ini,serta pihak polis tidak perlu bekerjasama dengan mereka,sebarang tindakan mereka tidak perlu diiktiraf kerana ianya akan memberi peluang untuk bertindak lebih jauh dan terancang lagi. Unit keselamatan mereka ini perlu diharamkan dengan segera sebelum ianya menjadi masaalah yang lebih besar.

  3. cinababi says:

    Cina mmg BABI!!!

  4. sungai_siput says:

    siap tabik comrad tu……

  5. Anak Lenggong says:

    Si purple versi si baju merah (PAS)…ni laa dia tentera upahan yang bakal dikerah, dijadikan kuli batak dan budak upahan disetiap program Putatan Rakyat..

    • alimedanbaru says:

      eloklah mereka dikumpulkan dalam satu bakul, ‘senang kita nak angkut dan campak kat mana-mana jika ada keperluan’…

  6. anakbochek says:

    Ala-ala Unit Amal PAS la pulak tapi dengan versi kaler purple.

  7. bangKano says:

    KDN mesti semak sama ada pasokan sukarelawan dari parti parti pembangkang/NGO tersebut berdaftar ato tak ngan Pendaftar Pertubuhan/ROS. Kalo tak jangan takut takut untuk ambil tindakan…la ni sikap tak apa mesti di buang jauh jauh keghana mendatang bala pada negagha.

    Kumpulan cauvanis & oportunis mesti di banteras habih habih…!!!!

  8. baba says:

    elok la tu , pdrm boleh kurangkan anggota di penang kerana dap dah ada pasukan dia sendiri…..tumpukan anggota di negeri2 lain.

  9. badrole amin says:

    dgn menubuhkan sukarelawan baju ungu ini maka kongsi gelap yg menaungi lim guan eng dan DAP di P.Pinang sukar utk dikesan apatah lagi dihapuskan oleh polis kerana sukarelawan baju ungu ini akan hanya memberi maklumat kepada polis tentang kewujudan kumpulan kongsi gelap lain sahaja

  10. tengkudin says:

    guan eng la kaki kongsi gelap tersohor di penang..

  11. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Aku tengok depa ni da serupa macam Anjing Bomba pakai jaket lagii..(anjing Bomba lebih baik dari anjing depa).
    Dah la ngan jaket nampak macam pelaq lagii..sedarlah Cina ooiii..you orang pakai mcm tuu.. nampak mcm Anjing kepada Lim Guan Eng tau tak..

  12. KUKU BIMA says:

    TINDAKKAN PALING TEPAT SEKALI BAGI MENGAJAR PUAK MATA SEPET DI P PINANG YANG TAK SEDAR DIRI NI IALAH KEMBALIKAN KEDAULATAN PULAU PINANG KEPANGKUAN NEGERI KEDAH YANG BEHAK KEATAS NYA.

  13. raplahjingaa says:

    Alaaaa…tu budak jaga parking versi DAP, kalau PAS ada budak jaga parking, apa nama depa ?…unit amal, DAP pun tak mau ketinggalan…

    kita tunggu budak jaga parking versi PKR pulak…tapi depa ni aku rasa lain sikit…lelaki tapi comel-comel

  14. nana abuyaa says:

    Gerakan Komunis dah mula.(berpakaian Purple). Minta pihak KDN siasat semua yg memakai jaket Purple ini. Inilah Kongsi Gelap yg berselindung di sebalik jaket purple. Minta pihak KDN siasat latar belakang setiap anggota ini.

  15. abu says:

    cina dikatakan pendatang, melayu tu siapa pula ? melayu pendatang juga ok,tak baca sejarah ke? dari mana? tak tahu tanya, bukan main tembak je. mak ayah suruh pergi sekolah untuk mencari ilmu, korang ponteng, pergi renang, pancing. tulah ketinggalan pengetahuan. kaum cina kaya sebab rajin. melayu tak mampu, lepas tu dengki. tapi majoriti makan gaji sama kaum cina.melayu hanya tau kutuk sini kutuk sana.inilah sikap melayu yang tidak bertamadun dan ketinggalan zaman.

    • raplahjingaa says:

      Abu..abu..ikut teori hang semua bangsa didunia ni adalah pendatang, bercambah dari nabi adam dan hawa,

      Kaum cina kaya sebab rajin ??? hang ni dulu mengaji kat SRJKC ke ??? cina kaya sebab depa suka menipu, jadi perompak, jadi tauke judi, jual perempuan, buat dadah…sebut jer yang melanggar undang-undang adalah cina kat situ.

      yang pemalas orang macam hang, pagi petang siang malam harap kerajaan suap nasi masuk mulut hang dan mulut anak bini hang, hang pulak berkesidai di markas PAS, kopi free, biskut kering free !!

      Gula naik 34 sen, hang meroyan sekelian alam, macam la hang dok beli gula kat anak bini hang !

    • Kayu says:

      Cina memang pendatang dan keturunan pengedar candu yang lari sehelai sepinggang untuk mengelak dari dibunuh oleh bangsa mereka sendiri,Cina sejarah orang mereka suka kaji ,tetapi sejarah diri mereka mahu sembunyi.Melayu memang tuan tanah negara ini ,hanya Cina tiada otak saja yang cuba menafikannya ,semakin mereka menafikan,,.. semakin terserlah kebodohan mereka..,hanya kerana hendak memperbodohkan dan menipu orang,. akhirnya hanya menunjukkan kebodohan mereka yang kononnya bergelar doktor,profesor dan sebagainya..,,dengan latarbelakang penipu Cina, gelaran dan status yang mereka dapat itu pun belum tentu tulen, entah berapa banyak wang dikeluarkan hanya untuk mendapatkan gelaran tersebut,yang nyata mereka hanya bodoh setaraf lembu yang tak perlu bersekolah,malahan lembu pun nampak lebih bijak dari mereka-mereka ini, kerana tahu menghormati tuannya,. kaum Cina kaya bukan sebab jin tapi sebab suka menipu dan suka rasuah..,Cina lagi kuat dengki sebab itu Cina takut Melayu kaya..,majoriti Cina hanya kaut untung dari Melayu dan kerajaan..,, lepas tu cakap mereka pandai berniaga, memang tak guna,..bertamadunlah sangat…otak kuat menipu ,membelit dan mengkhianat itulah Cina,,.majulah sangat, maju untuk membolot,,,.tamak haloba sampai mampus pun nak heret harta masuk kubur sekali nak rasuah tuhan mereka..!!

    • WTF says:

      Hahahaha…ada boleh tuduh org ponteng kelas, pancing (pancing apa, undi ker saudara abu?) walhal bau sendiri tulis komen pun dah tunjuk diri sbg org tak bertamaddun…

      Mueh4444444

    • bangKano says:

      Weiii abu hang pun sama bangang macam puak puak hamPAS tu tok leh nak memahami fakta sejarah Nusantara Melayu. Apa tu Nusantara Melayu…sinonim ngan Gugusan Kepulauan Melayu.

      Nusantara Melaya terbentang luas bermula dari sebahagian wilayah di Vietnam,Kemboja,Selatan Thailand ( wilayah Patani,Narathiwat,Yala ,Tanah Melayu termasuk Singapura,Pulau Borneo,Pulau Sumatera,Jawa,Maluku,Sulawesi,Lombok,Nias,Riau,Batam,Bawean,Bali & Filipina ( Mindanao ). Tu la wilayah di panggil Nusantara Melayu ato orang inggeris sebut sebagai Malay Archipelago. Penduduk nya pula terdiri pelbagai etnik ada jawa,bugis,batak,patani,campa,sulu,aceh,batak,minang,banjar,melayu,dayak,iban,kadazan,malanau dll. Sementara penduduk asli ada la temiar,jakun,sakai dll yang mendiami di Tanah melayu di kawasan belantara.

      Penduduk ini kemudian saling berhijrah ke tempat tempat dalam gugusan kepulauan besar tersebut,etnik jawa pi kat Tanah Melayu,campa berindah ke Kelantan & Terengganu di Tanah
      Melayu dan seterus nya berlaku proses penghijrahan yang sama pada setiap etnik yang berada dalam Nusanatara ni untuk merubah nasib. Masa tu belum lagi wujud sempadan politik/negagha pasai lum lagi wujud kerajaan. Bahasa melayu ada la bahasa komunikasi di antara etnik.

      Setelah para penghijrah ni berkahwin sesama penghijrah berlainan etnik telah membentuk satu komuniti yang kuat kemudian membentuk kerajaan. Kerajaan tu kuat dan terbentuk la satu tamadun yang punya sistem yang tersusun..maka muncul la satu Empayar Srivijaya,Majapahit,Champa,Patani,Goa,Kesultanan Melaka,Langkasuka & Kedah Tua. Empayar empayar ni mempunyai rakyat yang mengandungi DNA pelbagai keturunan akibat kahwin merentasi etnik. Malang nya kaum asli seperti jakun masih lagi meminggir kan diri dalam belantara dari kelompok perdana penghijrah yang dah bertamadun ni. Mereka hidup tak punya tamadun tinggi.

      Keagungan empayar empayar ni terkenal & di hormati oleh para pedagang asing & kerajaan di seluruh dunia terutama China,Semenanjung Arab & Eropah.Akhir nya tamadun empayar ni runtuh akibat kesilapan para pemerentah nya yang korup,salah laku lain & jatuh ke tangan penjajah asing & eropah seperti portugis,belanda,sepanyol & inggeris. Baru la di bawa pendatang dari China & India oleh inggeris ke Tanah Melayu & Borneo untuk kepentingan ekonomi penjajah. Di sini la berlaku nya titk permulaan generasi dari keturunan cucu cicit para pendatang China & India di Tanah Melayu & Borneo.

      Berdasaq kan fakta sejarah sapa ka pendatang & penduduk asal Tanah Melayu..? Dah tentu la etnik melayu yang dah berjaya membentuk tamadun & diplomasi di rantau ini sehingga di akui oleh para sejarawan & pedagang eropah,arab & china. Marco Polo dari Italy & Ibnu Batutah dari Arab pernah dalam catatan nya pernah melihat & akui melayu & jawa ada ala penduduk yang di temui oleh depa semasa mengembara ke Sumatera & bahagian lain dalam Nusantara Melayu dalam abad abad lalu. Penduduk asli/native – jakun,temiar dll tidak di akui sebagai penduduk pribumi keghana depa tak pernah membentuk tamadun bersistimatik yang tak munasabah membentuk kerajaan politik. Sebab tu la depa sentiasa di selimuti ngan pelbagai kemunduran hidup.

      Kalo hang nak sanggah sila kemuka kan hujah hujah berfakta & berilmu…bukan sekadaq torak kosong jerrr…!!!

  16. kaki_lepang says:

    Cina kaya sebab mereka menipu ..mereka ni kebanyakannya syok sendiri padahal semua orang tahu mereka kaya sebab terlibat dengan benda-benda haram seperti kongsi gelap, pelacuran, jual orang dsbnya

  17. yeop says:

    selupa tonto kasi pecah lobang operasi polis…

Leave a Reply

Threesome